چشم دلم به سمت حرم باز میشود
با یک سلام صبح من آغاز میشود
پر میکشد دلم به هوای طواف تو
وقتی که لحظه، لحظه پرواز میشود
#سلام_آقا
@noorolhoda138
💥به بچه ها رو بدهید!
گاهی وقت ها که کودک مان را با بقیه بچه ها مقایسه می کنیم، حسی در درون ما می گوید که او با دیگران فرق دارد. نگران می شویم وقتی می فهمیم برخی از توانمندی های آن ها را ندارد. به ویژه وقتی می بینیم فرزندمان از هر جمعی گریزان است و نمی تواند حتی در محفل دوستانه یا جمع خانوادگی به یک احوال پرسی ساده پاسخ بگوید. او با بچه های دیگر بازی نمی کند. فقط یکی دو تا دوست دارد و بسیار کم حرف و گوشه گیر است. برای والدین، این پرسش ها مطرح می شود که چرا کودک مان این گونه شده است؟ این مسئله تا چه حد خطرناک است؟ آیا راه درمانی وجود دارد؟ در چه سنی باید درمان را شروع کرد؟ در این باره وظیفه والدین و معلمان چیست؟ از دست برادر و خواهرها چه کاری بر می آید؟
کم رویی و مشکل در برقراری ارتباط، یکی از مشکلات شایع در میان کودکان است. در اصطلاح، به ترس از برقراری ارتباط با دیگران و احساس رنجش در حضور دیگران کم رویی می گویند. کودک کم رو، علاقه ای به حضور در مهمانی، صحبت کردن در جمع، دوست شدن با کودک ناآشنا و ارتباط با بزرگ سالان غریبه ندارد و از همین رو به گوشه گیری و انزوا رو می آورد و به اندازه دیگر کودکان، شاداب و فعال نیست، مهارت های اجتماعی را یاد نمی گیرد و نمی تواند از حقوق خود دفاع کند.
متأسفانه در بیش تر موارد، انزوا و خجالتی بودن کودکان به موقع تشخیص داده نمی شود؛ زیرا کودک کم رو، ساکت و آرام است و اسباب آزار و اذیت دیگران نمی گردد و به عنوان فرد مؤدب شناخته می شود.
✅معمولاً اولین نشانه های خجالت و شرم را می توان در سنین سه تا نه سالگی مشاهده کرد.
اولین نشانه های خجالت و شرم را می توان در سنین سه تا نه سالگی مشاهده کرد
✅پسرها کم رو تر از دخترها هستند؛ از آن جا که معمولاً دختربچه ها شیرین زبان تر از پسربچه ها هستند، مورد توجه و حمایت والدین قرار می گیرند و جرأت بیشتری برای سخن گفتن و برقرار کردن ارتباط دارند.
✅ کودکان کم رو، پیشرفت تحصیلی کمتری دارند. کودک منزوی و گوشه گیر، از فضا و امکانات آموزشی بهره نمی برد و با معلم و هم کلاسی ها رابطه برقرار نمی کند. این حالت سبب می شود که سوالات خود را سرکوب کند و ترجیح دهد که در کلاس، سخنی نگوید، اگرچه پرسش هایش بی پاسخ بماند.
🌈🌈🌈روانشناسی رنگها
رنگ قرمز
🔴رنگ قرمز رنگی تحریک کننده است و باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود. این رنگ نماد هیجان، عشق، شور و نشاط و صمیمیت است. افراد فعال و پر جنب و جوش معمولا طرفدار این رنگ هستند. از دیگر ویژگی های شخصیت افراد طرفدار رنگ قرمز، عجول و زود جوش بودن آن هاست. این افراد خیلی زود عصبانی می شوند و قضاوت می کنند. افرادی خوش قلبند ولی از طرف دیگر نمیتوانند خود را کنترل کنند. بین رنگ قرمز و تحریک جنسی مردان نیز ارتباط وجود دارد. استفاده طولانی مدت از این رنگ باعث ایجاد حرکات تکانهای و بروز پرخاشگری در افراد میشود. ویژگی های درمانی این رنگ عبارت است از غلبه بر حس کسالت، بهبود عملکرد جنسی طبیعی، تحریک سیستم عصبی، افزایش آدرنالین و گردش خون، حفظ آرامش و کاهش فشار خون.
قرمز رنگي فيزيکي و خواص رواني مثبت اين رنگ شجاعت فيزيکي، قدرت، گرما، انرژي، ايجاد حس مبارزه ، تحريک، هيجان است. خواص رواني منفي قرمز هم ايجاد بي اعتنايي، پرخاشگري، تاثير بصري، فشار و تحريک اعصاب است.
ادامه دارد...
@noorolhoda138
🕌🕌🕌آرامستان تخت فولاد اصفهان🕌🕌🕌
آقا حسین خوانساری
شهرت : آ قا حسین خوانساری تاریخ وفات : 1/07/1099
مزار : تکیه خوانساری زمینه فعالیت : فقیه و مجتهد
آقا حسین خوانسارى در سال 1016ق در خوانسار به دنیا آمد و پس از دوران کودکی، تحصیلات خود را نزد بزرگان از علما انجام داد. آقاحسین از شاگردان معروف میرفندرسکى است. وی حکیم، متکلم، محدّث و فقیه بزرگ زمان خود بود. در دوران پادشاهى شاه سلیمان صفوى (1077 - 1105ق) اعتبار بسیار و بر شخص شاه نفوذ فراوان داشت و این ارجمندى او دستمایهاى وافر براى ترویج دانشهاى عقلی و حمایت از حکمت و حکیمان گشت. وی پس از میر سید محمد معصوم شیخ الاسلام اصفهان شد.
صاحب حدائق المقربین در مـورد آقا حسیـن مىنویسد: استاد فضلاى عصر خود بود و علماى این عصر و عصر قبل از این عصر، اکثر بىواسطه یا با واسطه شاگرد او بودند، بلکه به شاگردى او تفاخر مىنمودند.
محدث قمى به نقل از روضات الجنات مىنویسد: آقاحسین بعد از بلوغ برای تحصیل علم و حکمت و معارف، به اصفهان هجرت کرد و در مدرسه خواجه ملک جنب مسجد شیخ لطف اللَّه منزل نمود و مشغول تحصیل گردید تا به مرتبهاى رسید که استاد الکلّ فی الکلّ گردید.
خاتون آبادى که مدت بیست سال شاگرد آقا حسین خوانسارى بوده، مىنویسد:« ... این حقیر قریب به مدّت بیست سال در خدمت او تلمذ نمودم و حاشیه قدیم و شرح اشارات و... را در خدمت او خواندم، و فضل و کمال آن بزرگوار و حدّت ذهن و استقامت سلیقه آن عالیمقدار به مرتبهاى بود که احدى را از افاضل و اماثل و اقاصى و ادانى، مجال شکّ و شبهه و سخنى در آن نبود و متقدّمان و متأخران حکماء متکلّمان هیچ یک در مرتبه جلیله و منزلت نبیله او نبودند...، زیرا که اصول مسلّمه حکماء و قوانین مقرّره فلاسفه که از زمان ارسطو که معلّم اوّل، شیخ ابونصر فارابى که معلم ثانى و شیخ ابوعلى که معلّم ثالث است تا این ازمنه مسلّم بوده و اکثر آنها... همه را در تعلیقات و حواشى خود ابطال... و بالجمله حقوق آن رأس و رئیس حکما و متکلمین بر اهل دین مبین عظیم است و به برکت مصنّفات او تا روز قیامت اهل علمى که طالب حق باشند و سلیقه مستقیمه داشته باشند، از ضلالت و گمراهى محفوظ و محروس مىباشند، و همه این برکات و مثوبات به روح مقدس او عاید مىگردد.
از آقا حسین خوانسارى منشآت فراوانى به یادگار مانده است که نزدیک به سى عنوان است. فهرست منشآتى که تاکنون به آنها دست پیدا کردیم و همگى به چاپ خواهد رسید، بدین قرار است:
در وصف سخن؛ 2. دیباچه مطلع الانوار؛ 3. در وصف بهار؛ 4. رقعهاى به میر ذوالفقار؛ 5. قورق شراب، حرمت شراب؛ 6. عنوان کتاب به پادشاه هند؛ 7. نامه آقا حسین از جانب اعتمادالدوله به صوابهکار روم؛ 8. دیباچه بیاض. (وصف سخن)؛ 9. نامه به میر غیاث حکیم؛ 10. نامه به میرزاى شیروانى؛ 11. وصف سخن(2)؛ 12. وقفنامه میرزا رضا؛ 13. نامه به ملا غلامرضا تجلّى؛ 14. نامه به میرزا صائب؛ 15. نامه به یکى از مردم هند؛ 16. جواب کاغذ سفید؛ 17. نامه به قاضى نظاما؛ 18. در باب سرما؛ 19. در اصطلاح گنجفه؛ 20. وقفنامه قرآن؛ 21. در وقف قرآن صفى قلى بیک؛ 22. از آقا حسین (دام ظله) به...؛ 23. نامه به میرزا ابوالفتوح؛ 24. نامه به شریف مکه؛ 25. از زبان اعتمادالدوله به شریف مکه؛ 26. درباره اسطرلاب؛ 27. جهت کتابت روضه مقدس آستان قدس رضوى؛ 28. رقعهاى از آقا حسین؛ 29. نامه به ملا خلیل قزوینى؛ 30. اشعار و ابیات و مخمس و... .
محقّق خوانسارى رحمة الله سرانجام در سال 1098ق یا 1099ق به دیار حق شتافت.
پس از فوت پیکر مطهر او را به تخت فولاد که در آن زمان به صحرای بابارکن الدین شهرت داشت منتقل و در زمینهای خارج از تکیه بابارکن الدین دفن نمودند. شاه سلیمان صفوی که ارادت خاصی به آقا حسین خوانساری داشت در همین سال دستور داد بقعه ای عالی بر فراز قبر وی بنا کنند. این بقعه در مدت تداوم سلسله صفویه کانون توجه مردم اصفهان بود، اما در دوره افاغنه با حملات پی درپی آنان آسیبهای جدی به این بنا و سایر بناهای این دوره وارد آمد.
@noorolhoda138
💥💥💥💥💥 توجه توجه با توجه به شروع کلاس های این موسسه از اوایل تیرماه استدعا دارد جهت ثبت نام در دوره های مشروحه ذیل (روخوانی ، روانخوانی ، تجوید ، صوت و لحن ، حفظ کل ، حفظ جزء30 ، حفظ سوره ای ، مفاهیم قرآن ، تفسیر نهج البلاغه ، اخلاق ، اذان ، تفسیر ، تواشیح ، احکام ، شکوفه ها ، تربیت مربی ) تمایل خود را از طریق تماس تلفنی یا حضوری اقدام نمایید .
☎️ تلفن تماس : 37487500
📢📢📢اسامی برندگان مسابقه چشمه رحمت 1 (دارالقرآن نورالهدی)
💐تا لحظاتی دیگر
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇