شهید سید مرتضی آوینی در وصف حال و هوای جنگ تحمیلی میگفت،
اگر میخواید قصه ما را بدانید، داستان کربلای حسین بن علی (ع) را بخوانید.
اما
اگر بخواهیم جنگِ کنونیِ بی صدایِ نرم را به مثال آوریم و وصف رزمنده های زخم خورده اش را به تصویر کشیم، آیا جز داستان کربلای امیرالمؤمنین و حسن بن علی (ع) ست؟
داستانِ مصیبتِ منافقان
خارهای در چشم
استخوان های در گلو
صبرهای عظیم
قتل های بی صدا
زخم های بی نشان
و فریادهای در گلو.....
#جهاد
#در_کربلای_علوی_و_حسنی
#ادامه_دارد حتی اگر ما را به تهمت بی دینی بکشند!
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
جزء بیست و هشتم.mp3
4.04M
#تندخوانی_قرآن_کریم
#جزء بیست و هشتم
#استاد_معتز_آقایی
@ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
جزء بیست و نهم.mp3
4.05M
#تندخوانی_قرآن_کریم
#جزء بیست و نهم
#استاد_معتز_آقایی
@ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
جزء سی ام.mp3
4.09M
#تندخوانی_قرآن_کریم
#جزء سی ام
#استاد_معتز_آقایی
@ostad_shojae
ده سال یک رسانهی غربی پیدا نمیشد که بگوید «#امام_خمینی»!
همه میگفتند «#آیتالله_خمینی».
سال 59 از یکی از اساتید #یهودی_آلمان پرسیدم «چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟». خندهای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمهی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود. چون کلمهی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار #استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدهیم. کلمهی #"رهبر" به نفع ما و کلمهی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان میگوییم "آیتالله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!».
با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانه غربی یا شرقی پیدا نمیکنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانههای غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، #شهید_بهشتی کلمهی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی #شهید_بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
امام خمینی از دنیا رفتند.
❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبهی اولین نمازجمعهی بعد از رحلت امام، راجع به #ولایت_فقیه دو جمله گفتند یک : «#ما_نمیخواهیم_بعد_از_رحلت_امام_خمینی_به_جانشین_ایشان_"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده،
امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما میگویی نمیخواهیم ؟
به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشیناش نمیگوییم امام!
انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم!
جملهی دومشان این بود : «#خبرگان_مرجع_تعیین_نکرده_است».
یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
وقتی ایشان جای «#امام» گذاشت «#رهبر»،
«#امّت» شد «#ملّت».
یعنی عملاً سیستم #ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «#امّت» شد «#ملّت»،
عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «#شهروند» و « #هموطن».
اما کلمهی سوم یعنی «#عدالت»؛ مقدسترین کلمهای که آقای هاشمی در دوران ریاستجمهوریشان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمهی «#توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «#عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف میکنند، اما «#توسعه» را صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی و صهیونیستهای عالَم.
در عرصهی بینالملل هم دو کلیدواژهی قرآنی «#مستکبرین» و «#مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «#مستکبرین» فحش و توهینآمیز است! به جایش بگوییم «#قدرتهای جهانی»! خب وقتی گفتی «#مستکبرین» باید با آنها «#مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «#قدرتهای جهانی» باید با آنها «#تعامل» کنی.
«#مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیبپذیر»؛
یعنی آدمهای بیعرضهای که خودشان پذیرای آسیباند!
پنج کلیدواژهی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژههایی که دشمنان میخواستند.
✅ تا موقعی که کلیدواژههای قرآنی امام خمینی –که رأس آنها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردن است...
✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمیسوزد که بگویید «امام خامنهای».
البته دشمن در سالهای اخیر بیکار هم نبوده اشخاصی را عَلَم کردند و به آنها لقب امام دادند تا مردم با واژه امام بیگانه نباشند. این افراد حتی در آمریکا با لقب امام کارهای مختلفی انجام میدهند تا قبح کلمه امام را بشکنند و وقتی ما میگوئیم امام آنها چهره آن افراد که غرب برای آنها به عنوان امام معرفی کرده تداعی شود.
✍#تیم_سایبری_شرح_صدر
======================
✌️🇮🇷 @sharhsadr
📱ایتا eitaa.com/sharhsadr
📱سروش sapp.ir/sharhsadr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥کاش میشد این کلیپ ۵دقیقه ای را همه مردم ایران میدیدند!
🔥که چطور مانع پخش سخنان رهبری در مورد برجام شدند! چطور مردم را فریب دادند!
✅ با دیدن این کلیپ خیلی چیزها روشن میشود. پس از دستش نده.
🔖کانال رسمی خبر 20:30👇
🌐 eitaa.com/joinchat/2748973056C49bc959112
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبرانقلاب: شرط پیشرفت این است که آمریکاییها نزدیک نیایند.
@Farsna
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj
وَ أَوْجِبْ لَنَا عُذْرَكَ عَلَى مَا قَصَّرْنَا فِيهِ مِنْ حَقِّكَ، وَ ابْلُغْ بِأَعْمَارِنَا مَا بَيْنَ أَيْدِينَا مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ الْمُقْبِلِ، فَإِذَا بَلَّغْتَنَاهُ فَأَعِنِّا عَلَى تَنَاوُلِ مَا أَنْتَ أَهْلُهُ مِنَ الْعِبَادَةِ، وَ أَدِّنَا إِلَى الْقِيَامِ بِمَا يَسْتَحِقُّهُ مِنَ الطَّاعَةِ، وَ أَجْرِ لَنَا مِنْ صَالِحِ الْعَمَلِ مَا يَكُونُ دَرَكا لِحَقِّكَ فِى الشَّهْرَيْنِ مِنْ شُهُورِ الدَّهْرِ.
و آن چه از حق تو تقصير كرده ايم
عذر ما بپذير و عمر ما را به ماه رمضان آينده برسان و چون رسانيدى ما را يارى كن تا عبادتى كه سزاوار تو است به جاى آريم و به طاعتى كه در خور بزرگى تو است شب ها برخيزيم و از اعمال نيكو آن اندازه بر دست ما جارى كن كه يك ماهه وظيفه دو ماه را ادا كنيم.
[ صحیفه سجادیه | دعای وداع با ماه رمضان ]
💐💐💐💐💐
عید سعید فطر، عید بندگی و طاعت، بر تمام مسلمین مبارک باد
🌹🌹🌹🌹
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اجرای سیاسی ترین سرود تاریخ انقلاب جلو چشم مسئولین😊☝️
سرود "آقازاده"
▪️حساب و کتاب این روزاتونو پس میدین/واسهی شماست اگه رو لب مردم آهه
🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از سپاه سربازان رهبر ( پاسداران انقلاب اسلامی )
🔴 چه کسانی اصرار دارند میثم مطیعی را حذف کنند؟
🔹برخی کاربران فضای مجازی در روزهای گذشته خبر از حذف میثم مطیعی از تریبون عید فطر دادهاند. طبق این گفتهها، میثم مطیعی که چند سالی است تریبون عید فطر را به مهمترین پایگاه شعر انتقادی و اعتراضی به رویههای غلط در کشور تبدیل کرده بود، امسال در این مراسم اجرا نخواهد داشت.
سال گذشته، سیدکمیل باقرزاده در کانال شخصی خود نوشت: بعد از مراسم شام غريبان بيت رهبرى، آقا خطاب به ميثم مطيعى نكات مهمى فرمودند كه بیش از آنکه شخصی باشد بیانگر شاخصهای مداحی انقلابی است.
🔹 آقا فرمودند: میدانم بعد از عید فطر خیلی شما را اذیت کردند و فشار آوردند، هم به شما و هم به شعرا؛ اما مطلقا اعتنا نکنید.
شما یک حرف کاملا درست و محکمی زدید. تردید نکنید. من نظرم را همان موقع به اطرافیان هم گفتم. کار شما کاملا درست بود.
اصلا محل نگذارید به این حملهها و بدانید کار شما مؤثر است. شما روی این جوانها تاثیر دارید. این جمعیتی که امشب آمده بود تاثیر میپذیرد از شما.
در آن شعر هم هیچ اهانت نبود. مسؤولان رده بالای دولتی آمدند پیش من و گفتند توهین شده؛ من گفتم خیر، هیچ اهانتی نبوده.
🔹 خود بنده هم صف اوّلی هستم. صف اوّل یک نفر نیست که؛ ما هم مدعى بوديم و هم صف اوّلى.
در آن شعر هم هست:
"ما مدعیان صف اول بودیم"، ولی معلوم شد خبرها جای دیگری است؛ دیگرانی را بردند و ماها جا ماندیم.
هیچ خسته نشوید. اگر بنای بر خستهشدن بود آنهایی که قبل از انقلاب زندان رفتند و کتک خوردند و تبعید شدند باید خسته میشدند.
سفت بايستيد و خسته نشوید. اگر خسته نشوید خداوند به کارتان برکت میدهد، و برکت داده است. راه درست همین است که شما دارید میروید.
من همیشه شما را دعا میکنم، اما سر قضیه عید فطر فقط دعا نبود؛ هم دعا میکردم، هم حمایت کردم و نکاتی را به آنهایی که باید میگفتم گفتم.
📚این تاییدات رهبری بعدا توسط گزارشی در صداوسیما نیز منتشر شد.
@basijtv پایگاه بسیج🇮🇷
هدایت شده از
کافه بانو
♦یادگار امام، مرحوم سید احمد خمینی(ره):
هرکس بین اطاعت ازمقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل باشد، درخط آمریکاست... میخواستند مرا در مقابل آیتالله خامنهای قرار دهند، توی دهانشان زدم.
💐💐💐
سالروز آغاز ولایت امام خامنه ای بر ولایتمداران انقلابی و آزادیخواهان جهان مبارک باد( ابوهادی )
@Banoanemosalman
هدایت شده از روزنه
تو خود صحیفه بخوان برایمان؛ ای امام همیشه جاویدان
💥اختصاصی
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹اصلا خودت بگو که چطور توصیفت کنم؟ تو که تمام تعاریف را تغییر دادی. معیارها را عوض کردی. خطکشها را شکستی. تو بگو با کدام واژه بخوانمت؛ کدام واژهی رسا؟ اگر تو را حکیم بنامم که با هر چه اهل حکمت بود، تفاوت داشتی. پیش از تو، حکیم را اهل دلی میشناختیم که عبای مندرس به تن میکرد و در هیاهوی طاغوت ِ تا بن دندان مسلح، محفل فلسفه و حکمت داشت و بیخیال استضعاف مؤمنین، قاری اسفار صدرا در کنج حجرهها بود.
🔸اگر فقیه بخوانمت که با اهل تفقه فاصلهها داشتی. وقتی تو نبودی، فقیه همان مرجع ِ طهارت تا دیاتی بود که در آن، نه ارض مسلمین از نجاست کفار در امان بود و نه خون مؤمنان در زندان شاه شیعه، محترم. اگر به عنوان عارف توصیفت کنم که با خط کشیهای عرفان، تو «اهل دنیا»یی محسوب میشدی که پست و مقام، مانع سلوکت شد. چون عارف برای ما همان آدم لالی بود که تنها با اشارات حرف میزد. پیرهای پنجاه سال عبادت کردهای که برای سلوک هیچ راهی جز چله نشینی و فرار از خلق خدا نمیشناختند. � �
🔹تو که آمدی معنای واژهها عوض شد. نفس تو که در حیاط فیضیه و آن حجرهی نورانی پیچید، تک تک کلمات ساز دیگری نواختند. حکیم برایمان شد لقمان در سپاه طالوت و عمار در معرکهی صفین. خدا شاهد است و صدای تو مانده است که فریاد میکشیدی و علمای اسلام را خطاب قرار میدادی. از ظلم و سیطرهی کفر و کافر برایشان میگفتی و روح شهامت به کالبد خستهی فقاهت ِ آن روزها میدمیدی. سالها بود که آروزی شهادت از قنوت وتر حوزویان رخت بسته بود و لباس جُندی، خلاف مروّت محسوب میشد اما دیگر قرار نبود شاگردان امام صادق ع در بستر بیماری و کهولت از دنیا بروند.
مطهری و بهشتی و مدنی و قاضی و صدوقی و دهها فقیه دیگر در خون خودشان غلطیدند.
پس فقیه معنای تازهای به خود گرفت و تو پروانهی جمعی شدی که فقه را جور دیگری از تو آموختند.
🔸عرفان عبا به کول کشیدهی دور از جمع و جامعه، نه برایت فضیلت که مایهی ننگ بود. منازل سلوک تو از تحمل توهین و تهمت و زندان و تبعید میگذشت. در محفل عرفانت، مرشدهای هفتاد ساله دستبوس جوانان هجده ساله میشدند. دو زانو جلوی بیست سالههایی مینشستند که برایشان جان، ملعبهای کودکانه بود. عارفان فصوص خوانده را دعوت به وصیت نامهی جوانان به مقصد رسیدهای میکردی که بوسه بر دست و بازویشان را تمنا و آروزی خودت میدانستی. نوجوان سیزده سالهای را رهبر خواندی که جان و گوشت و پوستش را در راه نورانی تو هزار تکّه کرد.
دلمان برای حرفهای حکیمانه تان تنگ است؛ کاش میشد اینروزها برایمان صحیفه بخوانی...
علی کرمزاده/استاد سطح عالی حوزه قم
@rozaneebefarda
هدایت شده از واکاوی 🔎
32.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ماجرای نامه آیتاللّٰه بهجت به امام خمینی، درباره چگونگی اداره کشور و انتقاد به الگوی مدیریت امام و پاسخ امام به ایشان؛
و خاطرهای از آقای #هاشمی رفسنجانی در ماجرای #بنی_صدر و درخواست از #امام ره برای انجام سخنرانی درباره او و منصرف کردن مردم از انتخاب وی و پاسخ امام به آقای هاشمی
🔹 تأکید #امامین_انقلاب، بر روی مردمیبودن انقلاب و اولویتداشتن #خواست_مردم 🔹
🔺حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🎬 برنامه میدان انقلاب
📺 شبکه سوم سیما
🗓 ۱۳۹۸/۳/۱۴
👈 بازتاب برخیاز مهمترینهای جاری در کانال واکاوی ↙️
🆔🔎 @vakavi
هدایت شده از مهدوی ارفع
🔴 اصلی ترین غربت امیرالمؤمنین چه بود⁉️
📌 ( قسمت یازدهم)
💠... دیگر پیغمبر چگونه بگوید هیچ جا خبری نیست بروید در خانه علی؟ فرمود: اولا هیچ علمی نیست مگر آنکه دست علی است؛ بازهم برای اینکه استدلالش را محکم کند، استناد به قرآن (آیه ۱۲ سوره مبارکه یاسین) کرد. در ادامه همین فراز فرمود: «وَ هُوَ الإمامُ المُبینُ» ای مردم من که می گویم علی را « فَضِّلُوهُ » به خاطر این می گویم برتر از همه بدانید که علی همان «امام مبین» است کدام امام مبین؟ «الَّذی ذکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس » همان امام مبینی که در سوره یاسین خدا خودش فرمود: «ْ وَ كُلَّ شَيْ ءٍ أَحْصَيْناهُ في إِمامٍ مُبينٍ». همه هستی را جمع کرده ایم در علی!
💠امت؛ علی را که همه علم است رها کرده اند! در نهج البلاغه میگوید: مردم چشمه های گوارا را رها کرده به چاله های پر از کرم و پشه دل خوش کرده اند!
💠 این غصه علی؛ ریشه مظلومیت علی است که از آن غصب خلافت در می آید، غصب فدک در می آید، در و دیوار در می آید، همه چیز در می آید... و یک جمله تلخ با عرض معذرت همچنان علی ( علیه السلام) به همین دلیل در میان شیعیانش مظلوم است!!
💠 ما بلدیم دور چاه نخلستان کوفه بنشینیم برای علی گریه کنیم، سینه بزنیم؛ بلد نیستیم برویم زیر بغلهایش را بگیریم بیاوریم بیرون، بگوییم آقا جان؛مگر ما مرده ایم که تو با چاه حرف میزنی؟! خب با ما حرف بزن! آن موقع می دانید علی ( علیه السلام) چه جوابی می دهد؟ می گوید: من ۱۴۰۰ سال است با شماها حرف زدم ، چند نفر از شما یک دور نهج البلاغه ی من را خوانده است؟ چند نفر از شما حرفهای من را خوانده است؟!
💠 در همین جلسه؛ خانمها، آقایان، دانشجویان، اهل علم... ما که اینقدر علی دوست هستیم؛ کداممان رفتیم این مظلومیت را رفع کردیم؟! چند نفر از ما یک دور نهج البلاغه اش را خوانده ایم؟ که رهبر انقلاب فرمود: «من گله دارم که چرا مردم نهج البلاغه را نمی خوانند!!دوران ما دوران نهج البلاغه است!»
💠 جرج جرداق مسیحی یک تنه ۲۰۰ مرتبه نهج البلاغه را خوانده؛ ما دویست نفرمان باهم یک بار نهج البلاغه را خوانده ایم؟؟!! پس ماهم با مردم کوفه خیلی فرقی از این جهت نمیکنیم!!
💠 ریشه مظلومیت علی این است که دریای علم در سینه اش هست، کسی نمیرود سراغش! امروز هم نمی روند سراغش! تا دلت بخواهد برایت سینه میزنیم ولی حرفهایت را گوش نمی دهیم!
💠 ما یک بار رغبت نکردیم ببینیم در این نهج البلاغه چه گفته ای برای این بشر ؟! چی گفته ای که جرج جرداق مسیحی عاشقت شده؟! تو چه گفته ای ابن ابی الحدید سنی را وقف خودت کردی، که ما خبر نداریم؟!!
💠 این غصه مولا به کجا رسید سحر نوزدهم ماه رمضان امیرالمؤمنین علیه السلام به جای اینکه از ضربت شیون بکند، از آن ضربت خوشحال شد، نه از دست ابن ملجم، از اینکه دیگر راحت شد از همه این غصه ها روضه امشب من از زبان خود امیرالمؤمنین در (خطبه ۷۰) نهج البلاغه است، داغترین و به روز ترین روضه ی امشب است!
💠 چه خونی در سینه امیرالمؤمنین بود که این روضه را دارد می خواند؟!! در سال ۴۰ هجری سحرگاه ماه رمضان که ضربت خورد فرمود: « همانگونه که نشسته بودم، خواب چشمانم را ربود، رسول خدا را دیدم گفتم ای رسول خدا، از دست امت تو چه تلخی ها دیدم، و از لجبازی ها و دشمنی آنها چه کشیدم...» یا رسول الله! با من چه لجاجت ها کردند! چقدر خون به دل من کردند! پیغمبر رحمة للعالمین که در فتح مکه ابوسفیان را عفو کرد، به علی نگفت از دست امت راضی شو، ببخش! می گوید: تا به پیامبر شکوه کردم پیامبر فرمود: « علی جان نفرینشان کن!» عجب نفرینی هم کرد، و چقدر هم زود گرفت! « عرض کردم؛ خدا بهتر از آنان را به من بدهد، و به جای من شخص بدی را بر آنان مسلط کند»
💠امیرالمومنین در سال ۴۰ هجری در کوفه به شهادت رسید، حجاج بن یوسف ثقفی در همان سال متولد شد، سالها بعد جای علی بر کوفیان حاکم شد و همانطور که علی فرموده بود: چنان خونی از این مردم خورد، هرچه مردم در خانه خدا زجه زدند، خدا گوش نکرد!!
👤حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
علت سکوت رهبري.mp3
13.67M
🔴چرا رهبری دربرابر مفاسد و... سکوت می کنند❓❓
✅ پاسخ به شبهه ای فراگیر از کتاب شریف #نهج_البلاغه
🔈 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@mahdavi_arfae
┗━━━🍂━━
ممنون از جابر
ممنون ازش که یه تلنگر بهم زد
منم همسرم سرباز وطن هستن
روزها و شب های تنهایی زیادی دارم
شب تا صبح خواب شهادتش و تنهایی و .. اَمونم رو بریده
یه وقتایی خسته می شم
یه وقتایی یه بدی هایی بین مردم می بینم دلم می سوزه و می گم حیف این شهدا
حیف این جوونا
حیف این شب و روزهای تنهایی هام
انگار جابر بهم تلنگر زد
بیدارم کرد
بهم قدرت بیشتری داد
صبر بیشتری داد
اون روز تو سالن
وقتی وصیت نامه جابر خونده شد،با خودم عهد کردم خسته نشم
عهد کردم وقتی صبرم کم می یاد؛خسته می شم؛برم چادرم رو سرم کنم
برم چادرم رو بقل کنم و های های توش زار بزنم تا وقتی که اروم بشم
ولی ناراحت نباشم از رفتن همسرم
بهش نگم نه
نگم نرو
نگم خسته ام
راستش رو بخواید؛دلم چقدر برای جابرتنگ شده
خیلی
انگار سالهاست که می شناختمش؛سالها بود که دیده بودمش،ویک دفعه از دستش دادمش
از خدا می خوام که سالیان سال جابر باشه؛سلامت ؛شاد ؛خوشحال
براش بهترین ها رو ارزو می کنم
هو الجابر
می خواهم داستان چند دیوانه را برایتان بگویم. نگویید دیوانه کلمه ی بدی ست! تقصیر من چیست که در عالم مادی گرای اطراف مان،آدم هایی را که عقل معاش را کنار زده اند و عاشقانه به عالم بالا چشم دوخته اند، دیوانه می خوانند.
در دنیایی که مردم برای دیدن یک تئاتر، صف می کشند و ده ها هزار تومان پول می دهند، یک گروه تئاتر را تصور کنید که برای اجراهایشان پول نمی گیرند.
تصور کنید حتی کرایه تاکسی رفت و آمدشان را هم گاها از جیب می گذارند.
فکر نکنید خیلی پولدارند! نه! وضع اقتصادی اکثرشان از حد متوسط جامعه پایین تر است.
فکر نکنید حرفه ای نیستند ها! نه، تئاترشان فوق تخصصی ست. آن ها ماه ها –چه بسا یک سال- برای یک تئاتر زحمت می کشند. ساعت ها در مسیر می گذرانند که تنها به محل تمرین برسند. فرقی نمی کند روزه باشند یا نباشند. خسته ی کار و درس و .. باشند یا نباشند. اصلا مهم نیست که بچه های کوچکشان –از چند ماهه تا سه چهار ساله- دور وبرشان مشغول شیطنت و خراب کردن اعصابشان باشد.
سفرهای تفریحی با خانواده و دوستانشان را کنسل می کنند؛ قید مهمانی ها را می زنند؛ استراحت که در حداقل ممکن! حتی روزهای تعطیل که مردم در رختخواب ند، آنان در تمرین به سر می برند.
سختترین تمرینات، مشکل ترین آموزشها، تنها برای آن است که احساس «تکلیف» کرده اند!
حال تصور کنید در مقابل تمام زحمات آن ها، دیگران با آن ها چه برخوردی داشته باشند خوب است؟! فکر می کنید همه تحویلشان می گیرند و حمایتشان می کنند و کمک های فراوان میرسانند و گروه گروه مخاطب برایشان جور می کنند و پول وسایل کارشان را فراهم می سازند؟؟! خیر!!
آدمهایی که تا حدودی هم فکرشان هستند و می شناسندشان، یا حسادت می کنند، یا حال کمک کردن ندارند، یا جلوی راهشان سنگ می اندازند یا در نهایت، دستشان به جایی نمی رسد و کاری نمی کنند! این درحالی ست که این آدمها نیازی به کمک مادی نداشتند! تنها حمایت و مهیا کردن مخاطب می خواستند!
آن ها مخاطب را برای خودشان نمی خواستند! به روی صحنه نمی رفتند که خودنمایی کنند. بلکه برای انتقال مفاهیم بلند الهی بود که تمام سال را مشغول دویدن اند!
از آدم های هم جبهه که بگذریم، آدم های مخالف که طبیعتا موضعشان مشخص است! دشمنی کردن، ساده ترین اتفاق ممکن است.
تصور کنید از محل تحصیلشان برگشته باشند به شهرستان های دورشان؛ بعد از ده روز قرار اجرا بگذارند و همه بازگردند! آن هم نه در خوشی و سوار بر هواپیما! بلکه در شرایط سخت رفت و آمد و با زبان روزه در ماه رمضان!
اما می دانید حمایت آنان توسط چه کسانی بود؟ امدادهای غیبی از راه رسید و اجرای آخر «جابر» چنان در دعا و استغاثه ی دوستارانش -در شهرهای دیگر- غرق شده بود که حتی آنان که روی صحنه بودند، تحملش را نداشتند! آن جایی که آدم های مادی حمایتشان نکردند، دل های دوستان و سربازان امام عصر (عج) یاری گر بازیگران روی صحنه بود.
آری... اینها که نوشتم، احوالات اهالی تئاتر «جابر» بود... گروهی که جز برای خدا و تبلیغ دین او قدم از قدم بر نداشته بودند. اما دیگرانی که جابر -آن «جوانِ مومنِ انقلابیِ تراز انقلاب»- را نفهمیدند، خیال کرده اند که می توانند با «افواه»شان، نور الهی را خاموش کنند. « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ » اما نمی دانند که جابر، شخص نیست که بتوانند با تبر حسادت از ریشه برکنندش! آتشفشانی ست که با فوت خاموش نمی شود! جابر، شخصیتی ست آرمانی، قله ای ست فتح شدنی و الگویی ست دست یافتنی! الگویی ست که هر جوان انقلابی باید ببیند، بفهمد و اجرایی اش کند! جابر خاموش شدنی نیست! رودی ست که هرکس برای توقفش تلاش کرد، غرق شد و آن کس که برای درک آمد، طاهر گردید.
تصور کنید درباره ی تئاتری که سال های سال تجربه و تخصص در عقبه ی خود دارد، آنان که نه تخصصی دارند در حوزه تئاتر، نه تجربه ای در مهندسی فرهنگی، و نه مطلع از اوضاع جامعه ی جهانی در این حوزه اند، به سادگی درباره اش نظر می دهند و زیر سوال می برند! تا آن جا که مفاهیم بسیار بلند جابر و الگوهای شفاف و به شدت الهی آن را نادیده می گیرند و کوته نظرانه به بازیگران زنی که نقش مردان را بازی می کنند خرده می گیرند!!!! این در حالی ست که نگاه های خشک و تنگ نظرشان، نتوانسته پاکی و طهارت جابر را درک کرده و مفاهیم بلندش را فهم نماید. آنان زن را –که مخاطب ویژه ی تئاتر جابر است- نادیده گرفته اند! نمی دانند که با نگاه جنسیتی شان، مخاطبِ زنی که قرار بود از این تئاتر، همسرداری و فرزندپروری –سبک زندگی اسلامی- را بیاموزد، محروم می سازند. زنی که قرار است از دامن او مرد به معراج رود و جامعه ی آینده را بسازد، می تواند از این تئاتر الگوهایی بگیرد که در هیچ کتابی نتواند.
راستی! چه طور است که در هر برنامه ای که مردان در آن هستند، زنان را ممنوع الورود کنیم؟!!! از نظر این افراد، ظاهرا این گونه به صلاح تر باشد!!!
جالب تر می دانید کجاست؟ اینکه اهالی جابر، چیزی جز حضور مخاطب و دیده شدن کلام حقی که به روی صحنه می برند، نمی خواهند. اما آن قدر در عدم حمایت دوستان و دشمنی دشمنان، غریبند که ....
همان ها که شهید آوینی در وصف امثالشان می گفت: عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است، اما عشق می گوید که بیدار باش. در راه خدا بیدار باش تا روح تو چون شعاعی از نور به شمس وجود حق اتصال یابد. عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است اما عقل معاد می گوید که همهی چشم ها در ظلمات محشر، در آن هنگامهی فزع اکبر، از هول قیامت گریانند، مگر چشمی که در راه خدا بیدار مانده و از خوف او گریسته باشد. عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است، اما عشق می گوید چگونه می توان خفت، وقتی که جهان ظلمتکده ی کفرآبادی است که در آن، احکام حق مورد غفلت است...
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سعید عابد، راننده قانونمدار اسنپ مهمان برنامه صبحگاهی شبکه 3 شد!
🔺جزئیات ماجرای پیاده کردن زن بدحجاب از اسنپ به روایت خود راننده در پخش زنده تلویزیون
✅ تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر،چونان قطره ای بر دریای مواج و پهناور است. همانا امر به معروف و نهی از منکر، نه اجلی را نزدیک میکنند، و نه از مقدار روزی می کاهند، و از همه اینها برتر سخن حق در پیش روی حاکمی ستمکار است.
📚 #نهج_البلاغه، بخشی از حکمت٣٧٤
#مهدوی_ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔 @mahdavi_arfae
پنجشنبه 23 خرداد ماه،
دعوتید به
صد و بیست و چهارمین اجرای تئاتر #جابر
#ویژه_بانوان
#قم
#رزرو_پیامکی_الزامی_ست.
ارسال پیامک حاوی نام و تعداد افراد به شماره
09190506016
#ورود_گوشی_همراه_و_هر_نوع_وسیله_فیلمبرداری_ممنوع
#ورود_کودکان_ممنوع
#بلیط:
انفرادی: 10 هزار
گروه بالای 25 نفر : 5 هزار
🌺🌺🌺🌺
تئاتر #جابر درباره یک جوان دانشمند و فعال و پر انرژی است. اگر زندگی اش را خلاصه کنیم میشود: اخلاص و محبت و انگیزه!
دهه هفتادی ست؛ ساده و بی ریا! اما حرفهای زیادی برای گفتن دارد از جنس حرف آسمانی ها! حرفهایی پرنفوذ، که گویی هرگز از ذهن و دلت پاک نخواهند شد!
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj
هدایت شده از
کافه بانو
📸 تصویر امام خامنه ای روی پیراهن قهرمان اوکراینی
🔺«المار نور علی اف» کشتی گیر اوکراینی آذری الاصل در مسابقات کشتی کشور اوکراین مدال طلا را کسب نمود و با پیراهنی که تصویر رهبر انقلاب بر آن نقش بسته به روی سکوی دریافت جوایز رفت.
@Banoanemosalman
hosein:
#حلال زاده به دائیش می رود
# سلام برادرم جابر
الان دو هفته است که حسین به دنیا آمده
بهمن ماه بود که به دیدنت آمدم
تو را نمیشناختم
ولی حقیقتا غریبه ی آشنایی بودی که بعد از دیدنت غربت را دیگر نفهمیدم
یکسال هم نبود که ساکن قم شدم و هر روز برای خانه ی پدرم دلتنگ بودم
وقتی تورا شناختم ، دلتنگی هایم تغییر کرد
کار همسرم برایم مقدس شد
واینجا بودن دیگر برایم معنی جهاد دارد نه غربت
پیامها را که خواندم احساس کردم چقدر جالب من هم دوست دارم خواهرت باشم
زینبه جابر
از ان روز برای حسین از تو میگفتم
امروز وقتی حسین شیر میخورد، موهای نرمش را نوازش میکردم و از غیرت و مظلومیت و همت بلند و مهربانی هایت برایش میگفتم، از وقتی حسین امده خیلی دل نازک شده ام، از تو میگفتم اشکم می امد، قطره هایی از اشکم روی سر حسین ریخت، با دستم اشکها را بین موهایش بردم ، حسین پسرم دلم میخواهد شبیه دایی جابرت بشوی
یک لحظه حواسم جمع شد! چقدررابطه ی نسل منو حسین با برادرم جابر با هم فرق دارد، دختران دوره ی من میشوند زینبه جابر و فرزندانشان به دائی شان می روند و میشوند جابر
خیلی ذوق زده شدم
یادم امد که جابر با اشکی که هنوز فراموشش نمیکنم میگفت ، انقلاب مادرهایی دارد که جابر تربیت میکنند
و هر کسی که تو را برادر خطاب کرد ، قبول کرد که این ارزوی تو را بر آورده میکند
داداش جابرم....
دایی نسل بعد انقلاب.....
میدانم سفارش نمیخواهد
هوای زینب هایت را داری....