eitaa logo
نورافکن
183 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
26.2هزار ویدیو
81 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مضحک بودن حرفای روحانی رو الان میبینید؟ روحانی الان مضحک نشده تو انتخابات ۹۶ هم همینقدر مضحک بود ولی زرق و برق رسانه هاش اونو تبدیل به یه سوپرمن کرد و ساده ها گول خوردن وگرنه برای ما ایشون از اولم همینقدر مضحک و بی مایه بود! خواهشا ۱۴۰۰ باز با رسانه گولتون نزنن ! 👤 🏴⚜ زهراسادات موسوی ⚜🚩 ‌‌💢🆔 @norafkan
‏از رئیس جمهور محترم بالباس روحانیت برای انطباق صلح امام حسن-معاویه با ایران-آمریکا تعجب میکنم ‏نقطه مقابل امام حسن(ع) مسلمانان بودند و همین مساله اطرافیان امام را دچار بحران تحلیل کرده بود ‏مساله امام حسن وحدت درون جامعه اسلامی بود و به کسی واگذار کرد که متاسفانه از نگاه برخی سران وقت اسلام موجه بود. صلح امام حسن واگذاری حکومت بود حالا ما به کی و چه چیزی را باید واگذار کنیم الان غیریت بیرونی و دشمن سلطه طلب چه می خواهد آماده واگذاری چه هستیم؟ ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴 بازی اعتماد سازی ❌ سالهاست با زدن اتهام‌ پوچ و بدون سند تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای به ایران میخواهند صنعت و دانش بومی هسته‌ای رو در این کشور نابود کنند و در این میان خوشخیالانی هستند که مدام میگویند بریم مذاکره و توافق و صلح کنیم که رفتند و علی الحساب برجام حاصل مذاکرات اونها به عنوان تجربه پیش روی ماست ⭕️ دشمن تروریست و حامی و پرورش دهنده تروریسم اما بازی دیگری آغاز کرده و تهمت حمایت از تروریسم به ایران میزند 🔺 فشار اقتصادی و روان وارد میکند تهدید میکند و امیدوار به خوشخیالان غرب زده هست که بتواند با مذاکره دیگری ابزار های قدرت دفاعی (موشکی) را از ما بگیرد و زمینه تهاجم نظامی را فراهم کند ‼️‼️ 🌀 سالها پیش به سودان و لیبی همین اتهام رو وارد کردند 💢 هر دو کشور رفتن مذاکره برای اعتماد سازی 🔺 نتیجه سالها مذاکره و اعتماد سازی به تجزیه سودان منجر شد❗️ 🔺 لیبی هم سالهاست درگیر جنگ داخلی که تبدیل به ویرانه شده و مأمن تروریست های اعزامی از سوریه ‼️ ➕ اگر گوشه و کنار شنیدید که بریم مذاکره برای صلح بدانید این نغمه شوم هدفش نابودی کشور هست . ✍ ‌‌💢🆔 @norafkan
امام حسن صلح رو پذیرفت چون خواص و یارانش به او خیانت کردند همان خواص و ایضا نفوذی ها در حال نوشانیدن جام زهر دیگری به رهبری اند ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴 صلح تحمیلی امام حسن (ع) در کلام امام خمینی (ره) 🔻امام حسن - سلام اللَّه علیه- آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل می‌‌کند، با خیال‌های کوچکشان، با افکار ناقصشان در مقابلش می‌‌ایستادند و غارتش کردند و اذیتش کردند، و- عرض می‌‌کنم که- شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه امام، جلد ۹ ، ص: ۳۰) 🔹 قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می‌ خواهند بگویند، این‌ است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرف‌هایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌ گر درست شد، این ما را هدایت می‌‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی‌. (صحیفه امام، جلد۲۰ ، ص: ۱۱۸) ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴کارنامه ارتجاع نجف در مقابله با درس امام خمینی ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/1 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 به تبع نقشه‌های استعمار و استکبار جهانی امام خمینی قدس سره الشریف را به تبعید کرد و عوامل استعمار که نقش خود را به خوبی می‌دانستند، منتظر اولین سخنرانی و موضع‌گیری امام قدس سره الشریف بودند. آن‌ها انتظار داشتند امام در نخستين سخنرانى خود در عراق با موضعگيرى تند و پرخاشجويانه عليه شاه آن هم در محيطى كه اسم سياست را بر زبان آوردن كفر شمرده مى‏شد، زمينۀ كوبيدن خود را در سطح حوزۀ نجف هموار كند و سوژه‏اى به دست آنان دهد، تا با برچسب « » او را در آن حوزه ساقط كنند، از اين موضع تاكتيكى و اصولى او در اولين نطق، سخت در شگفت ماندند و از روشنگرى ريشه‏دار و دگرگون‏كننده او كه رشته‏هاى چندين ساله آنان را پنبه مى‏كرد، نگران شدند و تمام نيروى خود را به كار گرفتند تا از هر راه ممكن فرياد اين فريادگر بزرگ قرن را خاموش كنند و او را در ميان و به انزوا بكشانند و براى پيشبرد نقشۀ خود، شمارى از ‏هاى_زبردست_حوزه را واداشتند كه در درس امام شركت كنند و با ايراد و اشكال بكوشند كه او را درمانده سازند و يا دست‏كم او را در مسائل علمى ناتوان جلوه دهند و از اين راه طبل بی‌سوادى را عليه او به صدا درآورند و او را براى هميشه از سطح مراجع و علما پايين آورند و خاطر آشفته و نگران شاه و ساواك و «C.I.A» را براى هميشه از خطر او آسوده سازند. 🔸رژيم شاه كه از روآوردن فراوان ‏هاى_مسلمان به امام و تقليد از او، سخت وحشتزده و بيمناك بود كمترين انتظارى كه از مهره‏هاى كهنه‏كار استعمار در نجف داشت پايين آوردن امام از مقام مرجعيت و از جرگه مراجع بود كه از طريق ايجاد اشكال و ترديد در اذهان توده‏هاى مسلمان نسبت به درجه علمى او، امكان‌پذير مى‏شد. 🔹از اين رو با شروع درس امام، كارآزموده‏هاى مجامع علمى و روحانى نجف كه در بحث و ايراد و اشكال و كوبيدن حريف، تخصص ويژه داشتند، به حوزۀ درس امام هجوم آوردند، تا با ‏تراشى‏ها، ‏گيرى‏ها و به كار انداختن فوت و فن ويژه خود، به اصطلاح كار امام را يكسره كنند! آنان را عقيده بر اين بود، و عمرى چنين آموخته بودند، كسى كه در تحصيل‏نكرده باشد اساساً عالم و مجتهد نيست، از اين رو مغرور بودند كه امام چون فارغ‏التحصيل حوزۀ نجف نيست نمى‏تواند در برابر محققان و كاوشگران مقاومت كند و زود از پا در مى‏آيد! 🔸امام درس رسمى خود را از مكاسب محرمه آغاز كرد و درهاى تازه‏اى از ژرفاى دانش خود را بر روى دانش‏پژوهان حوزۀ نجف گشود و مطالب ارزنده و ناشنيده‏اى به حوزۀ علميۀ نجف عرضه كرد كه بسيارى از علماى فارغ‏التحصيل و بى‏نياز از تحصيل را به شگفتى واداشت و بهت‏زده كرد تا آنجا كه بعضى از مقامات برجسته روحانى آنگاه كه در حوزۀ درس امام حضور يافتند، صريحاً اعتراف كردند: 🔹«ما پيش از آمدن ‏اللّه‏_خمينى به نجف اشرف باور نمى‏كرديم كه در دنياى علوم اسلامى حرف تازه‏اى باشد كه ما نشنيده باشيم ولى آنگاه كه ايشان به نجف اشرف منتقل شدند و درس شروع فرمودند، دريافتيم كه خيلى مطالب علمى و پرارزش است كه ما نشنيده‏ايم، نيز پيش از تشريف‏فرمايى ايشان به نجف اشرف ما خود را فارغ‏التحصيل پنداشته، گمان مى‏كرديم كه از تحصيل بى‏نيازيم؛ ليكن وقتى در محضر درس آيت‏اللّه‏ خمينى حاضر شديم فهميديم كه هنوز بايد درس بخوانيم...‏‏.» 🔸ارتجاع نجف كه از تعصبات دوران جاهليت كاملاً برخوردار بود، در برابر اين اعتراف صادقانه موضع گرفته، به آنان‌كه چنين اعترافى كرده بودند پيام داد: «آبروى خود را كه برديد، ديگر آبروى حوزه و اساتيد را نبريد». 🔹عناصر كارآزمودۀ حوزۀ نجف كه به منظور درمانده ساختن و يا دست‏كم در منگنۀ علمى قراردادن امام، در جلسه درس او حضور يافته بودند، در برابر موقعيت علمى او آنچنان بهت‏زده شدند كه نتوانستند اصولاً لب به اشكال و ايراد بگشايند، تا آنجا كه خود امام در مقام اعتراض برآمد كه «چرا در جلسه درس ساكتيد، مگر در مجلس روضه نشسته‏ايد؟» امام، « » گفت و در ميدان علم و تحقيق رقيب طلبيد، نه به منظور آنكه برترى و كمالى براى خود ثابت كند بلكه چون از آغاز طلبگى به بحث و تحقيق عادت كرده بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص255-253) ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴«چپ‌گرایی»؛ تهمت ناروای ارتجاع نجف علیه امام ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/2 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 به جاى آنكه در مقابل عظمت علمى امام سر تعظيم فرود آورند و كينه‏توزى و عصيان را كنار بگذارند، آنگاه كه دريافتند مقام علمى او تا آنجا محرز و روشن است كه نمى‏توان كوچكترین خدشه‏اى در آن وارد كرد، از شركت در حوزه درس امام خوددارى كرده، كوشيدند ديگران را نيز از استفاده از او باز دارند و هر كه براى شركت در حوزه درس او اصرار مى‏ورزيد، با تهمت و افترا و نسبت‏هاى نارواى عناصر وابسته به استعمار حوزه نجف رو به رو مى‏شد، تا آنجا كه بسيارى بر خلاف ميل و اشتياق وافرى كه براى استفاده از حوزۀ درس امام داشتند ناچار شدند كه از شركت در آن خوددارى ورزند. بعضى از آنان با افسوس فراوان به بعضى از فضلاى حوزه كه منافع كمترى در حوزه نجف داشتند توصيه مى‏كردند: «ما كه متأسفانه جرأت شركت در حوزۀ درس آقاى خمينى را نداريم شما حتماً از اين فرصت استفاده كرده، به درس ايشان برويد كه ارزنده و قابل استفاده است». 🔸 ارتجاع نجف تنها به منع استفاده از حوزۀ درس امام بسنده نكرد بلكه كوشيد او را در نجف از هر نظر و از هر طرف و كند، از اين رو تمام نيروى خود را به كار گرفت تا هرگونه رابطۀ افراد و مردم عراق را با منزل امام و با برادران مبارزى كه از ايران متوارى بودند و راه امام را دنبال مى‏كردند، قطع كند. با ‏سازى، ‏پردازى و با ‏هاى_ناروا به امام از قبيل: ‏گرايى، ، و... كوشيدند امام را در ميان حوزه و جامعۀ عراق بدنام و لكه‏دار كنند و از رسيدن صداى زندگى‏ساز، بيداركننده و حماسه‏آفرين او به گوش توده‏هاى محروم و مستضعف عراق و ديگر كشورهاى عربى جلوگيرى به عمل آورند. 🔹 ارتجاع نجف كه جز ‏نظرى و حركت‏هاى اصيل و مثبت در آن حوزه، كارى نداشت مى‏انديشيد اگر امام را از نمازگزاردن بر مرده‏اى بازدارد يا مثلاً از برگزارى از طرف امام در ردۀ به اصطلاح مراجع نجف جلوگيرى به عمل آورد و او را در رديف طراز دوم‏ها قرار دهد و يا آنكه مردم را از شركت در نماز جماعت و درس او باز دارد، مى‏تواند را به شكست بكشاند و و را از سقوط و تباهى در ايران نجات بخشد. 🔸 امام در برابر اين و در حقيقت مذبوحانه به مصداق « و اذا مرّوا باللغو مرّوا كراماً » بى‏تفاوت، آرام و بى‏اعتنا مى‏گذشت و با به خداوند بزرگ و با تكيه بر ملت وفادار خويش، با ‏هاى_سياسى_و_انقلابى در راه بيدارى توده‏ها گام برمى‏داشت. چشم به دور دستى روشن و نويدبخش داشت. بر آن بود كه با سلسله برنامه‏ها، روشنگرى‏ها و به كار بستن تاكتيك‏هاى فرهنگى و سياسى، در حوزۀ علميه نجف، دگرگونى پديد آورد و با آگاه كردن مقامات روحانى، 🔹دست مرموز استعمار و عوامل آن را از آن حوزه كوتاه كند، ليكن براى رسيدن به اين ، راه دراز و پرنشيب و فرازى در پيش بود و تحمل رنج‏ها، دشوارى‏ها و ناملايماتى را لازم داشت، كه امام دلاورانه و قهرمانانه آن را پذيرفت و نزديك 15 سال سخت‏ترين و توان‌فرساترين دوران زندگى خويش را در جوّ آلوده و اختناق‌آور نجف، با بردبارى و پايدارى پشت سر گذاشت و بر آرمان مقدس خويش پاى فشرد.هرچند زيست اجبارى امام به مدت 15 سال در نجف، ضربه‏اى بزرگ بود كه بر پيكر نهضت اسلامى ايران وارد آمد و به وجود آمدن انقلاب و جهانى شدن آن را به تأخير انداخت و راه امام را براى رسيدن به سرمنزل مقصود در كوتاه‏مدت سد كرد.(نهضت امام خمینی ج2 ص257-255) ‌‌💢🆔 @norafkan
⭕️ محرومیت و عدم آرامش روانی! ✍️ یادداشت: ناامنی اقسام مختلفی دارد که یکی از اقسام آن ناامنی فکری است. عوامل تشکیل‌دهنده ناامنی هم متعدد است که فقط پشت خاکریز قرار نمی‌گیرد و می‌تواند تا کنار گوش ما نزدیک شود و هر نوع آرامش و احساس خوشبختی را از ما سلب کند. ♨️ هنگامی که ناامنی فکری نسبت به وضعیت امروز و فردای جامعه به وجود آمد، هرگونه توسعه و پیشرفتی متوقف می‌شود. گاهی این ناامنی را دشمن به وجود می‌آورد و گاهی یک رسانه یا مسئول داخلی. در خصوص ناامنی هم باید به وجودش حساس شد و هم باید به عوامل ایجادکننده‌اش توجه کرد. 🔻گزاره خبری: اخیراً در فضای مجازی این خبر پیچید که؛ «سیدمحمد موسوی‌زاده» دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان شهرستان بندر دیر از توابع استان بوشهر خود را از طناب دار حلق‌آویز کرد و درگذشت. علت این اقدام، عدم دسترسی به ابزار ارتباطی مثل نداشتن تلفن همراه برای استفاده از آموزش‌های مجازی و سلب امکان تحصیل از این دانش‌آموز 11 ساله عنوان شده است. 🔻گزاره تحلیلی: حرف‌ها، انکارها، اتهامات و تکذیبیه‌های زیادی در این خصوص شنیده شده است. اما آنچه مسلم است، خودکشی یک کودک 11 ساله است. این اتفاقات عین ناامنی در بعد فکری است. فقر و محرومیت باعث ایجاد خسارات زیادی به روح و روان مردم یک جامعه می‌شود. 💢 خصوصاً مردمی که می‌دانند اگر یک مدیریت دلسوز در رأس امور بود که امکانات و ثروت کشور را درست مدیریت می‌کرد، مشکلات کمتری داشتند. محرومیت و عدم آرامش فکری و روانی بزرگ‌ترین مواجهه جامعه ماست که باید رفع شود. 🔻پدیده شوم خودکشی که در کشور ما در حال رشد است، نیازمند یک مجموعه‌ای است که بتواند در شرایط سخت کمک حال مردم باشد. خبرهای متعددی که از مرگ افراد مختلف در طبقه محروم جامعه به گوش می‌رسد مانند یک جنگ تمام‌عیار از کشور ما تلفات می‌گیرد. مسئولان باید از هرگونه فشار روانی به مردم جلوگیری کنند و فضایی آرام را فراهم کنند تا مردم با امنیت فکری و روانی به جنگ با مشکلات بپردازند. ‌‌💢🆔 @norafkan
🔴مسموم‌سازی جوّ عراق توسط ارتجاع نجف ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/3 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 رژيم شاه به خوبى آگاه بود كه اگر امام را در نجف بگذارد، و از هر طرف در قرار ندهد؛ و عليه او به ، ‏پراكنى و ‏پردازى دست نيازد موقعيت و امكاناتى كه در عراق جهت گسترش و به وجود آوردن انقلاب براى امام فراهم خواهد آمد، كمتر از خود نخواهد بود؛ و از آنجا كه امام در عراق از آزادى بيشترى برخوردار است براى ساواك امكان دستگيرى و محدود ساختن او به سادگى ممكن نيست؛ مى‏توان گفت كه با امكانات و قدرت بيشترى نهضت اسلامى ايران را رهبرى خواهد كرد. از اين رو رژيم شاه بر آن شد كه با تلاش‏هاى همه‏جانبه و گسترده عليه امام در عراق، جوى به وجود آورد كه براى او ميدان عمل و حركت نباشد و بايد گفت كه متأسفانه در اجراى اين توطئه موفقيت‏هايى هم به دست آورد. 🔸ديرى نپاييد كه و آلوده‏اى در عراق عليه امام به وجود آمد، تبليغات زهرآگين و ناجوانمردانۀ روحانى‏نماها و دست‏پرورده‏هاى استعمار توانست افكار مردم عراق را عليه او بشوراند و اذهان را نسبت به او مشوب كند و از طرفى تلاش فراوان به عمل آمد تا در ميان آنان كه او را نمى‏شناختند، شناخته نشود و حقيقت روحانى او براى توده‏هاى محروم و ستمديدۀ عراق آشكار نگردد و اين بزرگترين ضربه‏اى بود كه به ملت عرب و بويژه مردم عراق وارد آمد. 🔹ابرمردى كه مى‏توانست با شناساندن اسلام واقعى به ملت عرب و توده‏هاى مستضعف جهان، نهضت ايرانى را جهانى سازد و راه تاخت و تاز را بر ابرقدرت‏هاى جهانخوار ببندد، به سبب كارشكنى‏ها، شايعه‏پراكنى‏ها و جوسازى‏هاى استعمار به انزوا كشيده شد و تا حدودى در عراق غريب و تنها ماند و تا روز آخر كه در سرزمين عراق مى‏زيست، هرگز نتوانست اين تنهايى را از ميان ببرد و ضربه‏اى را كه در اين سرزمين، استعمار بر او وارد كرد جبران كند. 🔸تبعيد امام به نجف و ‏ها و مشكلاتى كه در آنجا بر سر راه حركت او به وجود آوردند، امام را ناچار ساخت كه براى دوره‏اى كوتاه، در مبارزات خود عليه طاغوت ايران آهسته گام بردارد و از حملۀ رعدآسا و كوبنده و توفنده بر ضد رژيم شاه باز بماند، براى مدتى حالت دفاعى به خود گرفته با تاكتيك‏هاى نوينى حركت كند و اين براى ايران كه با رهبرى امام ادامه حيات مى‏داد، فاجعه‏آميز و ضربۀ جبران‏ناپذيرى بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص258-257) ‌‌💢🆔 @norafkan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ افشاگری کتاب مسعود رجوی علیه خانواده . ♨️ عضو جدا شده از گروهک منافقین می گوید : معلوم نبود که دشمن رجوی جمهوری اسلامی است یا خانواده های ما ، درست به خاطر دارم که وقتی خانواده اعضا برای نجات آنها از فرقه آمده بودند رجوی تند ترین حرف ها را علیه خانواده اعضای خود زد . او طوری صحبت کرد که متوجه شدیم بزرگترین دشمن او خانواده است . رجوی حتی علیه خانواده کتاب نوشته است ... ‌‌💢🆔 @norafkan
👤 توییت استاد ✍ ‏شاید باورتان نشود بنفش های وقیح از دو تن از روحانیون مورخ سرشناس و البته برجامی! خواسته بودند بروید سیره اهل بیت را زیر و رو کنید و برای برجام و مذاکره با امریکا برای ما مصداق و ادله بتراشید! ‌‌💢🆔 @norafkan