eitaa logo
امام جمعه شهرغرق آباد-مرکزی
86 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
5هزار ویدیو
69 فایل
دراین کانال مطالب اجتماعی ،سیاسی،فرهنگی وفعالیت های دفترامام جمعه بارگزاری می گردد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روحانی: خداوندا به تو پناه میبرم از بستن دهانِ رقیبان و منتقدان! 🔺رحیم پور ازغدی به خاطر سه برابر کردن بنزین به روحانی انتقاد کرد و روحانی ورود ایشون به شورای عالی انقلاب فرهنگی رو ممنوع کرد. 🔺یک نفر هم توی یه برنامه به بعضی‌ها گفته پامنقلی، ایشون به خودش گرفته و رئیس صدا و سیما رو به جلسه هیئت دولت راه نداده! آقای روحانی مثل اینکه ما باید از دست شما به خدا پناه ببریم! 🌹‏پاسخ شهید بهشتی به شعار ناحق "مرگ بر بهشتی" توسط منافقین: بخشش و رأفت! 🔴پاسخ حسن روحانی به شعار "‎ " توسط جوانان خسته از بی‌تدبیری اصلاح‌‌طلبان: شکایت و تعقیب قضایی! هر دو آخوند هستند اما؛ این کجا و آن کجا.... 🆔 @nourolmahdi1397
تسلیت میگویم از سوز جگر یابن الحسـ💔ـن آجرک الله یا صاحبـ💔ـ الزمان ... (ع) @nourolmahdi1397
انتظارسبز عجل لولیک: ♨️اضطرار فرج♨️ ⭕️با دعا فرج زودتر تحقق می یابد... 🔴وقتی به برخی کسان گفته می شود: برای ظهور حضرت مهدی دعا کنید می گویند: هر وقت خدا بخواهد، امام ظهور خواهند کرد! گروهی نیز با ناامیدی اظهار می کنند، به این زودی ها امام نخواهند آمد!!! 🔴باید گفت: 🔺اولا، بر اساس روایات، ائمه اطهار بارها شیعیان را به دعا برای تعجیل فرج فراخوانده اند و خواست و دعای مردم را در این امر کاملا مؤثر دانسته اند. 🔺در مورد لزوم دعا برای تعجیل فرج و نقش دعا در زودتر فرارسیدن ظهور، حضرت امام جعفر صادق( ع )فرمودند: ((و قتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، چهل روز به درگاه خدا گریه و ناله کردند. خدای متعال به موسی و هارون وحي فرمود که آنها را از دست فرعون نجات دهند و این در حالی بود که از ۴۰۰ سال، ۱۷۰ سال باقی مانده بود، خداوند، به دعای بنی اسرائیل، از آن ۱۷۰ سال صرف نظر کرد)) 🔺آن گاه امام ششم عليه السلام فرمودند:((اگر شما شیعیان نیز چنین تضرع و زاری کنید و (فرج ما را بخواهید)، خداوند فرج ما را می رساند؛ ولی اگر دست روی دست بگذارید (و بی اعتنا بمانید)، وقتی کار به نهایت رسید، گشایش فرا می رسد)) 🔺سید محمد تقی موسوی اصفهانی با استناد به این حدیث می گوید: آنچه از روایات به دست می آید ظاهرا این است که وقت ظهور امام زمان (عج) از امور بدائیه است که امکان پیش و پس افتادنش هست. 🔺آن عالم پرشور در بخش دیگری از کتاب خویش می نویسد: ادریس پیامبر نیز-وقتی مورد سوء قصد حکومت طغیانگر زمان خویش قرار گرفت- از میان مردم غایب شد. در دوران غیبت او، پیروانش که در نهایت سختی و شدت قرار داشتند تصمیم گرفتند در پیشگاه خدا توبه آرند. این بازگشت و پشیمانی واقعی باعث شد که خداوند دوران غیبت او را پایان بخشد. ادریس ظاهر شد و حاکم ستمگر در برابر او به ذلت افتاد و مردم نیز مطيع او شدند. به همین سان، اگر مردم زمان غیبت به صورت دسته جمعی توبه کنند و قصد یاری امام نمایند، امید آن می رود که خداوند طومار غیبت را در هم پیچد و آن بزرگوار را ظاهرکند. 🔺مرحوم فقیه ایمانی هم می گوید: از اخبار و فقرات ادعیه و زیارات بسیاری استفاده می شود که امر ظهور آن حضرت، در اصل وقوعش، یک وعدهای تخلف ناپذير الهي است؛ ولی زمان وقوع آن از امور بدائيه و قابل تعجيل و تأخیر است. نیز از بعضی اخبار به دست می آید که دعای مؤمنان -هنگامی که با شرایط و آدابش انجام شود- تأثیر به سزایی در تعجیل فرج خواهدداشت. 🔺 تشويق ائمه به دعا برای تسریع فرج بیانگر آن است که حصول فرج و فرارسیدن ظهور، دارای یک زمان تعیین شده و غیر قابل تغییر نیست. به عبارت دیگر، می توان با دعا فرج را جلو انداخت؛ چنان که بارها یاد کردیم. درست است که غیبت از اسرار الهی است و ظهور نیز به قطع و یقین رخ خواهد داد؛ اما زمان ظهور ممکن است جلو انداخته شود یا به تعویق افتد. اعتقاد به این حقیقت برای شیعیان که در اصول اعتقادی خویش به اصل «بدا» و تغییر یافتن مقدرات الهي معتقدند ممکن و توجیه پذیر است. 🔺مرحوم علامه ی مجلسی در شرح روایات مربوط به دعا وقتی به فرمایش حضرت امام صادق می رسد که: ((دعا کن و مگو که کار گذشته است و آنچه مقدر شده است همان می شود و دعا اثری ندارد)) توضیح می دهد: ...باید به بدا ايمان داشت و به این که خداوند سبحان هر روز در کاری است؛ هر چه را خواهد، محو می کند و هر چه را بخواهد، ثبت می کند و قضا و قدر مانع دعا نیستند؛ چون تغییر در لوح (محو و اثبات) ممکن است. گذشته از این، خود دعا نیز از اسباب قضا و قدر است و امر به دعا نیز از همان هاست . 🔺عکس مطلب نیز صادق است. اگر مردم به مساله ی غیبت امام زمان خویش و طولانی شدن غیبت بی توجهی کنند و با دل های متحد و یکپارچه، فرج آن حضرت را خواستار نشوند، خداوند ظهور آن حضرت را تا انتهایی که برای غیبت در نظر گرفته است و ما از آن اطلاعی نداریم به تعویق خواهد انداخت. البته این نهایت نیز ممکن است هر لحظه فرا رسد و ما در هیچ موقعیتی، مجاز نیستیم از ظهور حضرتش ناامید باشیم. 📚 @nourolmahdi1397
⭕️ 🔸امام علی (ع): 🔹از قسم خوردن بپرهیزید، چرا که کالا را تلف می‌کند و برکت را از بین می‌برد. (کافی ج ۵، ص ۱۶۲، ح ۴) @nourolmahdi1397
مشاور وزیر بهداشت: ⁩ در حال چرخش در کشور است و پیک چهارم هم در پیش است، اما تورهای تفریحی ⁧ ⁩ و برگزاری کنسرت و جشنواره‌های پی‌در‌پی هنوز پابرجاست! @nourolmahdi1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کاش قانونی تو جمهوری اسلامی بود که مسئولین کذاب را بازخواست و برخورد قاطع با انها میکرد! چرا یک ملت ۸۰ میلیونی را تو جمهوری اسلامی اینجور فریب دادن؟! ایا دین اسلام ما همان قدر که منع کرد از فحاشی و توهین چیزی راجع به دروغ نگفتن نداره؟! @nourolmahdi1397
آن سفر کرده ؛ که صد قافله دلـ💔 ... همره اوست ... هر کجا هست، خدایا ... به سلامت دارش ... @nourolmahdi1397
💐معرفت مهدوی ✨سلوک✨ 💠اللَّهُمَّ اسْلُكْ بِنَا عَلَى‏ یدَیهِ‏ مِنْهَاجَ‏ الْهُدَى خدايا با دستان او ( امام عصر عجل‌الله‌تعالی) مارا به سوى هدايت سلوك بده💠( بحارالانوار، ج۹۲، ص۳۳۲) 🔶 بر این باوریم كه در مسیر زندگی اجازه توقف نداريم و همواره باید در حال سیر و سلوك باشیم. 🔶اگر بخواهيم با توان خود سالك شويم، يا به بيراهه مى‌رويم و يا از جاده‌هایی خاكی، ناهموار و پر پیچ و خم مسير، ناتوان و خسته و رنجور مى‌شويم. 🔶اما اگر سلوكمان با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه باشد، با سهولت و سرعت، به مقصد مى‌رسيم. 🔶 اگر دست در دست امام خود داشته باشيم، حضرتش هر كجا برود ما را هم با خود مى‌برد. ✨ من خَس بی سر و پایم که به سیل افتادم ✨ او که می‌رفت، مرا هـــم به دل دریا برد 🔶در سلوك همراه با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، همواره به الطاف و عنايات او دلخوش و اميدواريم و زندگى را با آرامش و اطمينان سپرى مى‌كنيم. @nourolmahdi1397
1_825738118.opus
516.3K
❓❓آیا در موقع ظهور و درحکومت حضرت مهدی (عجل الله فرجه) مصائب و سختی در زندگی وجود دارد؟ @nourolmahdi1397
‏فیلم از طرف محمد صادق
*عمامه عاریتی؟!* مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. *میرودمحضر امیرالمؤمنین (ع)* در حرم زیارت و به آقا امیرالمؤمنین می‌گوید: *آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید.آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام،این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.* *حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند* و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. *سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند.* جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند،آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، *خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرمایند:* "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. *می‌فرمایند:"فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته،* عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده.شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر،یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعدازطلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است ". حاج شیخ می‌فرماید:بیدار شدم.طلوع فجر،وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر،همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود،نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر ویک سلام به جمیع شهداء،ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است "و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم:آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم:بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ *شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما*. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا ". در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل،یک اتاقکی بود.میرسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: "اینجا خانه‌ی من است،فردا طلوع فجر،وعده‌ی دیدار من و شما همین جا ". می‌رود داخل و دررا می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا،این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا،روی همان تل.پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم،صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک¬آلود در را گشود. گفتم:خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود،الآن پیشِ پای شمااز دنیا رفت.وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم..یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم،این خاطره را نقل کرده بود ازدوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است.فردا جلوی چشمانِ من،عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت،عاریتی است؛ ریاست،عاریتی است؛ خانه‌هایتان،عاریتی است؛ پول‌های حسابتان،عاریتی است؛وجودتان،عاریتی است؛سلامتی‌تان،عاریتی است.هر چه می‌بینید،عاریه است و امانت است؛ دل به این عاریه‌ها نبندید.این‌ها را یاازشمامی‌گیرند.یا حوادث، یا وارث می‌برد. 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @nourolmahdi1397
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 مجاهدان سلحشور یمن کنترل سد استراتژیک مأرب را بدست گرفتند 👊👊👊 جنودالله در آستانه ی ورود به درعا و فتح مأرب با فتح مأرب ،ریاض پایتخت عربستان سعودی در خطر جدی سقوط قرار میگیرد ان‌ شاالله 🔥🔥🔥🔥🔥 آیت الله بهجت( ره) : منتظران ظهور چشم به حوادث یمن داشته باشند❗️❗️❗️ 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥 @nourolmahdi1397
💐 سند ذکر «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» کجاست؟💐 ✍🏻برخی می‏پرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات برمحمد و آل محمد(ص) فرستاده می‏شود، آیا در احادیث معصومان(ع) وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه ‏مندان و ارادتمندان به آقا امام زمان(عج)، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده‏ اند؟ ✅در پاسخ به این پرسش، به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق(ع)می‏ فرمایند: . ✨«مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم؛✨ هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمی‏رود مگر آن که قائم آل محمد (ص) را درک می‏ کند. 📚بحار الانوار ج۵۳ ص۱۷۶ 📚سفینة البحار، حاج شیخ عباس قمّی، ج 2، ص49. اللهم عجل لولیک الفرج @nourolmahdi1397
روزهای بدون تـ❤️ـو... هرچند به سختی؛ ولی میگذرد میگذرد به امیدی که... یکروز با طلوع آفتـ☀️ـاب؛ شروع دولت مهـ❤️ـدوی را.... شاهد باشیم إن شاءالله مهـ❤ـربان من سلام .... @nourolmahdi1397
☀️ضرورت وجود امام☀️ 🌍‌قلمرو حکومت امام مهدی (عج) ❓قلمرو حکومت تا کجاست؟ ❓ آیا تنها در محدوده خانه و جامعه و هفتاد سال زندگی دنیایی مان است یا در وسعت هستی و تا بی نهایت عُمر انسان می‌باشد؟ 🔷اگر تنها در محدوده ی دنیا باشد،نه تنها هیچ نیازی به امام علیه السلام نیست بلکه به وحی و کتاب و پیامبر صلی الله علیه وآله هم نیازی نیست؛ چون این محدوده، نیاز به این همه استعدادهای فردی و اجتماعی و عالی ندارد بلکه غرایز انسانی آن را کفایت می‌کند؛ امّا برای انسان نامحدود و مرتبط با تمامی عوالم متیقّن چاره ای جز پیوند با علومی که به تمامی این مجموعه آگاه باشد، نیست. 🔷عُمْر آدمی همین هفتاد سال دنیا نیست پس قلمرو حکومت بر آن وسیع تر از آن و خانه و جامعه و دنیاست و حاکمی می‌خواهد که بر این مجموعه آگاه باشد و بر این مجموعه مسلّط گردد. 🔷واقعیت این است که انسان در هستی و کل نظام جهانی مطرح است. مسأله این است که انسان هم استمرار دارد و هم در این استمرار اتصال و پیوند دارد، پیوندی با جامعه و کل نظام هستی. 🔷این تنگ چشمی است که انسان فقط در محدوده جامعه و هفتاد سال دنیا مطرح شود، همین طرح غلط و محدود است که دیدگاه او را در مسأله حکومت و رهبری محدود و تاریک می‌سازد. اگر این دید... را کنار بگذاریم و انسان را در کل هستی مطرح کنیم، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط به حکومتی نیاز دارد که هماهنگ با نظام هستی باشد و به حاکمی نیاز دارد که آگاه به این نظام باشد و به قانونی نیاز دارد منبعث از این نظام و واقعیت. این چنین حکومت و قانون و حاکمی، مردمی، انسانی، واقعی و حقیقی خواهد بود. 🔷در این دیدگاه و با این بینش وسیع و مترقی است که طرح امامت شیعه جان می‌گیرد و فهمیده می‌شود. در این بینش، حکومت، امامت است و حاکم، امام معصوم و قانون، قانونی هماهنگ با کل نظام هستی. 🔷خدا برای انسانی که در هستی طرح شده و با کل نظام رابطه دارد، حاکمی انتخاب کرده که او را با ملاک عصمت، یعنی آگاهی و آزادی همراه ساخته است تا در هر دوره، آن‌ها که می‌خواهند به پا خیزند و مهره هایش را فراهم سازند. امامت، طرح آن‌هایی است که در این چهار چوب دنیا نمانده اند و انسان را در جایگاه والای اشرف مخلوقات مطرح کرده اند و امام علیه السلام جلودار کسانی است که جلوتر از زمان را می‌خواهند. چون امام علیه السلام براساس واقعیت هایی، حکومت و رهبری می‌کند که هنوز علوم انسانی آن را کشف نکرده اند و جلوتر از علم و زمان و آگاهی انسان است؛ چون وجود چنین امامی ضرورت دارد. پس وجود دارد و چنین امامی را تو باید بشناسی و زمینه ساز آمدنش باشی. 🔷با این بینش، تولد چنین امامی یک ضرورت است، حتی اگر تمامی تاریخ بر آن بشورند و تمامی قدرت‌ها و حکومت‌هایی که در چارچوبه منافع خویش و یا در محدوده هفتاد سال دنیا حکمران هستند و انسان‌ها را به بیگاری کشیده اند و آن‌ها را تا سر حدّ یک جامعه دام پروری به ابتذال کشانده اند و در مداری بسته به چرخ انداخته اند، آن را نخواهند. 🔷این امام ضرورت دارد پس وجود دارد. ما تولد چنین امامی را پیش از آن که از دهان تاریخ و شهادت تاریخ بشنویم، از شهادت همین ضرورت شنیده ایم و باور کرده ایم که انسان در این هستی، پیوند و رابطه دارد و به این رابطه‌ها آگاهی ندارد. 🔷پس رسالتی می‌خواهد و امامتی؛ رسالتی که قانون این رابطه‌ها را بیاورد و امامتی که در هر نسل جلودار آن‌ها و امام زمان شان باشد. 🔷کسانی که این گونه ضرورت نیاز به ولی را احساس کرده اند، می‌توانند از جان و مال خود در راه این حق عظیم و پیمان الهی بگذرند و هستی خود را فدای امام علیه السلام کنند... که بدون ولی، زندگی محدود و کور است و با وجود او مرگ، استمرار و حیاتی جاوید است. 🔷این بینش، آثار زیادی دارد و نه تنها بر انتظار ما از حجّت و انتظار ما برای حجّت مؤثر است که بر تربیت و اخلاق و سیاست و حقوق و اقتصاد نیز تأثیرگذار است و تربیت و اخلاق دیگری را می‌طلبد... » 🔷به لحاظ اهمیت موضوع، اوّلین باب کتاب الحجّة اصول کافی نیز با عنوان «بابُ اْلاِضْطِرارِ إِلَی الحُجَّةِ» نام گذاری شده، و در این زمینه احادیثی استدلالی و مفصل در این باب آورده شده است... 📚نیاز جهان به امام زمان ✍محمد مولوی ‌‌‌‌‌@nourolmahdi1397
*🔴۲راهنمایی‌کلیدی‌دراستفاده‌از کارت ‌بانکی!* ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ *🔔اگـر ۳ مرتبه رمز کـارت‌خود را اشتباه وارد کردید و کارت ازدستگاه خارج‌نشد،کافی‌‌ است کلید انصراف وسپس کلید صفر را فشار دهید؛ کـارت از دستـگاه خارج می شود و دیـگر نیازی نیست صبر کنید تا بانک بازشود. ممکنه مسافر باشید و وقت آن‌را نداشته‌باشید که تافردایش صبر‌کنید.این‌امکان‌را به‌دوستانتان هم یادآوری کنید.* *🔔پیـش از استفاده از عابربانک، دکمه کنسل (Cancel) را دو بار فشار دهید ، با این‌کار، نفر پیـش و بعد از شـما اگر برنامه‌ای بـرای سـرقت اطلاعات شما بارگذاری کرده یا بکند، آن برنامه پاک شده و دستـگاه بـدون هیـچ ریسکی آماده بهره‌برداری شما می‌شود. ‌تلاش کنید به این‌کار عادت کرده و به دوستانتان نیز گوشزد کنید. @nourolmahdi1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اروپایی‎ها چطور ایران را در مذاکرات سر کار گذاشتند؟ 🔹دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: من در سال ۸۲ عضو تیم مذاکره‎کننده بودم. قرار شد ما غنی‌سازی را تعلیق کنیم و اروپایی‌ها، تحریم‌ها را لغو کنند. ما غنی‌سازی را تعلیق کردیم، بعد از آن باید در سه کمیته چگونگی لغو تحریم بررسی می‎شد. ما هر ۲۰ روز یک‌بار باید به ژنو می‌رفتیم و مدام ما را معطل می‌کردند. وی افزود: در دور اول مذاکرات بعد از دو ساعت وقتی که به لغو تحریم رسیدیم، گفتند ما در آستانه تعطیلات ژانویه هستیم و بلیط داریم و باید برویم. در دور دوم هم زمانی که به جای حساس مذاکرات رسیدیم یکی از اعضا گفت رئیس‎جمهور ما سفر دارد و من باید بروم و درخواست کرد که جلسه به تعویق بیفتد. 🔹دستیار ویژه رئیس مجلس ادامه داد: در جلسه سوم که بهانه نداشتند، طرف فرانسوی مذاکره‎کننده‎اش را تغییر داد و فردی را آورد که ۵۰ دقیقه حرف می‎زد اما به اندازه ۳۰ ثانیه هم صحبت‎هایش ربطی به موضوع نداشت. در نهایت که دو کمیته اقتصادی و هسته‎ای به نتیجه رسید، آنها گفتند ما در قالب یک پکیج توافق می‎کنیم و تا مذاکرات سیاسی به نتیجه نرسد، نتایج جلسات را اجرا نمی‎کنیم. @nurolmahdi1397
♨️اضطرار فرج♨️ ⏪توبه،ضرورت امروز 🔶بشر باید توبه ای کند به عمق تاریخ... و شیعیان در این میان، باید توبه ای کنند عمیق تر؛چرا که نقشه ی سعادت بشریت در دست آنهاست. در یک سخن، کلید قفل غیبت به دستان شیعه است. 🔶در روایات مرتبط با «ظهور امام عصر» ارواحنافداه آمده است: (آن هنگامی که برای امام، (یارانی) به تعداد اهل بدر (۳۱۳ تن) گرد هم آیند بر آن حضرت قیام و تغییر واجب می شود.) آیا در حال حاضر، در میان جمعیت بیش از هفت میلیارد نفری کره ی زمین، سیصد و سیزده واجد شرایط فوق یافت نمی شوند؟ 🔶به راستی، آیا در طول این هزار و یک صد و هفتاد و نه سالی که از شروع غیبت می گذرد، نبایستی حداقل در یک مقطع از تاریخ شیعه، گروهی از شیعیان به فکر چاره می افتادند و با عزم راسخ و ایجاد معیارهای مورد نظر این روایت در خود، ظهور مبارک امام عصر را زمینه سازی می کردند تا این که عمر دوران غیبت به این درازا نمی کشید و دوازده قرن غربت آن امام عزیزتر از جان به پایان می رسید و روزگار مردم دنیا و به ویژه شیعیان این نمی بود که اکنون شاهد آنیم؟ 🔶البته مخاطب این سؤال، نسل کنونی جامعه ی شیعه نیز هست و شایسته است هر یک از ما به تفکر و تأمل راجع به این حقیقت تلخ پرداخته از خویشتن بپرسیم: نقش من در طولانی شدن غیبت امام زمان یا به عکس، در نزدیک شدن ظهور آن بزرگوار چیست؟ مولای من چه انتظاراتی از من دارد؟ چگونه می توانم امام زمان خویش را در این عصر و زمانه یاری کنم؟ 🔶در شرمساری ما همین بس که امام زمانمان همواره به یاد ماست و ما از آن وجود مقدس غافلیم. ما چشم به راه ظهور آن راهبر آسمانی ایم و آن بزرگوار نیز چشم انتظار بیداری ما از خواب غفلت. 🔶آیا وقت آن نرسیده است که باور کنیم پیشوای نجات بخش ما زنده است؟ آیا هنگام آن نیست که خود باور کنیم و این باور را به دیگران عرضه بداریم که چاره ای جز پناه بردن به آستان مبارک محبوب نداریم؟ سر ارادت ما و آستان حضرت دوست که هر چه بر سر ما می رود ارادت اوست 🔶آری، باور کنیم همه و همه در آن محضریم و آن پیشوای مهربان از ما به ما نزدیک تر است. دوست نزدیک تر از من به من است وین عجب بین که من از وی دورم! 🔶یقین داشته باشیم که امام عصر علیه السلام ما را از خود ما بهتر می شناسد. هر عملی که از ما سر می زند در معرض نگاه اوست. هر سخنی که بر زبان جاری می کنیم - پیش از آن که خود بشنویم- به سمع مبارک حضرت او می رسد. مگر پدران بزرگوارش نفرمودند که: (اگر لبانتان را در خانه هاتان تکان دهید، منظورتان را می فهمیم.)؟ 🔶چگونه است که معتقدیم صحیفه ی اعمالمان هر هفته به آن عزیز عرضه می شود و ما را می بیند؛ اما این باور ما را از ارتکاب لغزشها باز نمی دارد؟! 🔶شما را به خدا سوگند! اگر کودکی شاهد اعمال ما باشد، آیا در نوع رفتار و کردارمان پروا نمی کنیم و حتی تغییر نمی دهیم؟ این چه جسارتی است که در محضر شاهد و ناظر الهی از خود نشان میدهیم؟! 🔶ما او را نمی بینیم و اگر ببینیم، نمی شناسیم؛ اما او که ما را می بیند و می شناسد وبر اعمال و احوال ما اشراف دارد. راستی، اگر به حضور امام زمان علیه السلام در این دنیا یقین کنیم و در همه ی لحظات، خود را در حضور او ببینیم و وی را آگاه بر اعمالمان بدانیم، آیا باز هم قصور و کوتاهی و لغزش خواهیم داشت؟ 🔶باور کنیم هر فضیلت و كمال و نعمتی در عالم هست، به میمنت ولی الله الاعظم ارواحنافداه است؛ چه او واسطه ى فيض است در عالم وجود. 🔶باری، شیطان در کمین شیعیان آخرالزمان نشسته است تا آنها را نیز، چون آدم و حوا از بهشت براند. مبادا به کِید ابلیس، ما را از بهشت امامت برانند! ... مؤمن که از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود! 🔶امام صادق علیه السلام به کسی که در مجلس آن حضرت آرزوی بهشت کرد فرمود: شما (اکنون) در بهشتید، پس از خدا بخواهید که شما را از بهشت بیرون نکند.» گفتند: جان های ما به فدای شما، ما در دنیاییم (هنوز به بهشت وارد نشده ایم)! فرمودند: «آیا شما به امامت معترف نیستید؟» گفتند: چرا. فرمودند «بهشت همین امامت است که هر کس به آن اقرار آورد در بهشت است. پس از خداوند بخواهید تا این را از شما نگیرد.» (بحار الأنوار ۶۸: ۱۰۲) 📚 ‌‌‌‌@nourolmahdi1397
باز هم روز من و ... عرض ادب ؛ محضر یـ❤️ـار باسلامی ... برکت یافته ؛ روز و شب ما سلام بهـ❤️ـانه این روزهای زیبا .... @nourolmahdi1397
انتظارسبز عجل لولیک: 🔴‌دوران حیرت‼️ 🔷در بعضی از روایات، اساسی ترین ویژگی دوران غیبت کبری «حیرت و سرگردانی» مردم ذکر شده است؛ بویژه هر چه به ظهور نزدیک تر می شویم، بر شدّت این حیرت افزوده می شود. در این دوران انسان ها به جهت فقدان رهبری الهی، هر چه بیشتر در تحیر، سرگردانی و ضلالت و گمراهی به سر خواهند برد. البته افراد بسیاری نیز با اهتمام جدّی به پروای الهی، از این آزمایش به سلامت عبور کرده، ایمان خود را حفظ می کنند.  🔷حضرت عبدالعظیم بن عبداللَّه حسنی، از امام نهم، از پدرانش حدیث کرده که امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: «لِلْقائِمِ مِنّا غَیْبَةٌ اَمَدُها طَویلٌ، کَاَنِّی بِالشّیعَةِ یَجُولُونَ جَوَلانَ النَّعَمِ فی غَیبَتِهِ، یَطْلُبُونَ المَرْعی فَلا یَجِدُونَهُ، اَلا فَمَنْ ثَبَتَ مِنهُمْ عَلی دِینِهِ وَلَمْ یَقْسُ قَلبُهُ لِطُولِ اَمَدِ غَیبَةِ اِمامِهِ فَهُوَ مَعی فی دَرَجَتی یَوْمَ القِیامَةِ، ثُمَ قالَ علیه السلام: اِنَّ القائِمَ مِنَّا اِذا قامَ لَمْ یَکُنْ لِاَحَدٍ فی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ، فَلِذلِکَ تُخفی وِلادَتُهُ وَیَغیبُ شَخْصُهُ» [۱] ؛ «برای قائم ما غیبتی است که مدتش طولانی است. گویا شیعه را می بینم که در غیبتش چون چهار پایان جولان می زنند و چراگاه می جویند و به دست نمی آورند. آگاه باشید هر کدام شان بر دین خود ثابت بماند و برای طول غیبت امام دلش دچار قساوت نشود، او در روز قیامت در درجه من با من است. سپس فرمود: به راستی قائم ما چون قیام کند، برای کسی در گردن او بیعتی نباشد و از این جهت است که ولادتش پنهان و شخص او غایب است».  🔷در برخی روایات این حیرت و سرگردانی، به خود حضرت مهدی علیه السلام نیز نسبت داده شده است؛ البته نحوه حیرت ایشان با مردم کاملاً متفاوت است. اصبغ بن نباته گوید: «بر امیرالمؤمنین علیه السلام وارد شدم و دیدم در اندیشه فرو رفته و با انگشت بر زمین خط می کشد، پرسیدم: ای امیرالمؤمنین! چرا شما را اندیشناک می بینم و چرا بر زمین خط می کشید؟ آیا به زمین و خلافت در آن رغبتی دارید؟ 🔷فرمود: «لاوَاللّهِ ما رَغِبْتُ فیها وَلا فِی الدُّنیا یَوْماً قَطُّ وَلکِنْ فَکَّرْتُ فی مَوْلُودٍ یَکُونُ مِنْ ظَهْری الحادی عَشَرُ مِنْ وُلْدی، هُوَ المَهْدِیُّ یَمْلَأُها عَدْلاً کَما مُلِئَتْ جَوْرَاً وَظُلْماً، تَکُونُ لَهُ حَیْرَةٌ وَغَیْبَةٌ، یَضِلُّ فیها اَقوامٌ وَیَهتَدی فیها آخَرُونَ» [۲] و [۳] ؛ «لاواللّه! نه به آن و نه به دنیا هیچ روزی رغبتی نداشته ام؛ لکن در مولودی می اندیشم که از سلاله من و یازدهمین فرزند من است. او مهدی است و زمین را پر از عدل و داد می سازد؛ همان گونه که پر از ظلم و جور شده باشد. او را حیرت و غیبتی است که اقوامی در آن گمراه شده و اقوامی دیگر در آن هدایت یابند».  🔷البته این احتمال وجود دارد که مقصود از حیرت در این روایت، سرگردانی مردم باشد؛ ولی از آنجایی که فرموده برای او غیبت و حیرت – هر دو – هست و غیبت به مهدی علیه السلام نسبت داده شده، بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که حیرت مربوط به آن حضرت هم باشد.  🔷چرا که حیران به کسی می گویند که در کار خود گشایشی نمی بیند [۴] و حضرت مهدی علیه السلام نیز در دوران غیبت چنین است. همچنین ام هانی ثقفیه گوید: بامداد خدمت سرورم امام محمدباقرعلیه السلام رسیدم و گفتم: ای آقای من! آیه ای از کتاب خدای تعالی بر دلم خطور کرده است و مرا پریشان ساخته و خواب از چشمم ربوده است، فرمود: ای ام هانی! بپرس، گوید: پرسیدم: ای سرورم! این قول خدای تعالی «فَلا اُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ، الجَوارِ الکُنَّسِ» [۵] فرمود: «نِعْمَ المَسْأَلَةُ سَأَلْتِنی یا اُمَّ هانیُّ هذا مَوْلُودٌ فی آخِرِ الزَّمانِ هُوَ المَهْدِیُّ مِنْ هذِهِ العِتْرَةِ، تَکُونُ لَهُ حَیْرَةٌ وَغَیْبَةٌ یَضِلُّ فیها اَقوامٌ، وَیَهْتَدی فیها اَقْوامٌ، فَیاطُوبی لَکِ اِنْ اَدرَکْتِهِ، وَیا طُوبی لِمَنْ اَدرَکَهُ» [۶] ؛ «ای ام هانی! خوب مسأله ای پرسیدی، این مولودی در آخِرُالزّمان است. او مهدی این عترت است و برای او حیرت و غیبتی خواهد بود که اقوامی در آن گمراه شوند و اقوامی نیز هدایت یابند و خوشا بر تو اگر او را دریابی و خوشا بر کسی که او را دریابد».  ............. [۱] کمال الدین وتمام النعمة، ج ۱، ص ۳۰۳، ح ۱۴ و اعلام الوری، ص ۴۲۶.  [۲] ر.ک: کتاب الغیبة، ص ۳۳۶؛ الغیبة، ص ۶۰، ح ۴.  [۳] شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۱، باب ۲۶، ح ۱.  [۴] ر.ک: مجمع البحرین، ح ۳، ص ۲۸۰.  [۵] تکویر (۸۱): آیه ۲ و ۳.  [۶] کمال الدین و تمام النعمة، باب ۳۲، ح ۱۴.  @nourolmahdi1397
خورشید هر روز ... از شرقی ترین گوشه چشم تـ❤️ـو طلوع ... و در غربی ترین لبخندتـ❤️ـ ... غروب میکند❗️ ای دلخوشی روز و روزگار ما ... طلــوع کن ... سلام حضرت دلـ❤️ـبر ... @nourolmahdi1397