eitaa logo
نیروگاه نکا روی خط خبر
1.1هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
757 ویدیو
110 فایل
کانال خبری نیروگاه شهید سلیمی نکا ارتباط با مدیر کانال : @admin_npgm @sme_emadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💢💠💢 🔸بمناسبت هفته پدافند غیرعامل: ✴️ مانور خود حفاظتی دفاع از مقر در نيروگاه نكا برگزار شد ♻️به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور خود حفاظتی دفاع از مقر در نيروگاه شهیدسلیمی نكا برگزار شد. 💠 مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر، اهداف برگزاری مانور را انسجام بخشی و ارتقاء توانمندی در مدیریت بحران و افزایش آمادگی گروه های عملیاتی در مواجهه با شرایط اضطراری عنوان کرد و افزود: در اين مانور که با هدف ارتقاء آمادگی گروه های عملیاتی و امدادرسان برای مقابله با اقدام خرابکارانه عوامل نفوذی دشمن با هماهنگی کمیته پدافند غیرعامل و با مشاركت گروه چک و خنثی سازی و گردان بیت المقدس بسیج کارگری سپاه کربلا استان مازندران برگزار شد، هر یک از گروه ها ضمن شبیه سازی و تمرین وظایف خود در شرایط واقعی، میزان آمادگی، سرعت و دقت خود برای مقابله با بحران را به نمایش گذاشتند. ❇️ نوراله ادبی فیروزجائی ادامه داد: در اين مانور طبق سناريو و طراحي انجام شده، مشاهده فرد مشکوک به خرابکاری در محوطه واحدهای بخار در اسرع وقت به مدیر دفتر حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل گزارش و دبیر پدافند غیرعامل نیز بی درنگ موضوع را به مدیر عامل منعکس و اعضای کمیته پدافند غیرعامل به جلسه توجیهی فراخوانده و از فرماندهان پایگاه بسیج و گردان بیت المقدس جهت مقابله با بحران درخواست کمک می گردد، در ادامه گزارشاتی مبنی بر خرابکاری، آتش سوزی، نشت مواد شیمیایی، مشاهده بسته های مشکوک انفجاری و مصدومیت یکی از کارکنان در شرق واحدهای بخار، قسمت BWRO در مجاورت تصفیه خانه و پمپ خانه ایستگاه تخلیه سوخت خاتم، توسط عامل نفوذی دشمن به اتاق بحران ارسال و جهت اطفاء حریق و انتقال مصدوم به بهداری درخواست کمک شده و متعاقب آن نیروهای امدادرسان، گردان بیت المقدس و گروه چک و خنثی سازی سپاه کربلا به محل های وقوع حادثه اعزام و اقدامات مورد نیاز حوزه وظایف خود را مرور کردند. ♻️ در پايان مانور ابتدا رضا نوروزیان دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده ارائه نمود. ❇️ سپس مدیرعامل شرکت ضمن تقدیر از همه عوامل اجرایی برگزاری این مانور، بر ضرورت ارتقاء مهارت و توانمندی نیروهای امدادرسان در مقابله با بحران از طریق تداوم برگزاری مانورهای تمرینی و نیز تشکیل کارگروهی جهت شناسایی نقاط قوت و کاستیها و تقویت توانمندیها و رفع نواقص تأکید نمود. ✴️ http://eitaa.com/npgm_irhttps://ble.ir/npgm_ir 🌐 t.me/nekapowerplant_ir ❇️ https://instagram.com/npgm.ir 🏭 www.npgm.ir
🌺🌼🌸 ❇️ که مازندران شهر ما یاد باد/ همیشه بر و بومش آباد باد که در بوستانش همیشه گل است / به کوه اندرون لاله و سنبل است هوا خوشگوار و زمین پر نگار / نه سرد و نه گرم همیشه بهار نوازنده بلبل به باغ اندرون / گرازنده آهو به راغ اندرون ✅ "مازندران دیار نام آوران پاک" 🟡سالروز تأسیس حکومت علویان طبرستان 🔹امروز ۱۴ آبان، روز مازندران و سالروز تأسیس حکومت علویان طبرستان است. 🔹یکی از دولت‌های شیعی، دولت علویان طبرستان بوده که به عنوان نخستین حکومت شیعی جهان اسلام شناخته می‌شود. این دولت به مدت ۶۴ سال از اواسط قرن سوم هجری تا اوایل قرن چهارم، مصادف با خلافت خلفای عباسی در بلاد اسلامی و حاکمیت سلسله سامانیان در ایران حکمرانی می‌کردند. 🔸 ۱۴ آبان روز ملی مازندران را گرامی می داریم. 🏭 روابط عمومی نیروگاه شهیدسلیمی نکا
🔴 حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان پربارش ترین در هفته جاری 🔹حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۱۷.۴ و بیشینه ۱۵۹.۳ میلی‌متر و حوضه خلیج فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۶.۷ و بیشینه ۱۴۳.۱ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌‌های کشور در هفته جاری خواهند بود. 🌐 [مشروح خبر](https://paven.ir/News-List/96864) 🏭 روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا
🔘تا پایان مهر 1403 🔴 معاملات برق سبز در بورس انرژی از 409 میلیون کیلووات ساعت فراتر رفت 🔸بر اساس گزارش دفتر «مدیریت معاملات خارج از بازار برق» شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، مجموع معاملات برق سبز در بورس انرژی 409 میلیون کیلووات ساعت با ارزش 1756 میلیارد تومان و متوسط قیمت 42980 ریال بر کیلووات ساعت است. 🌐 [مشروح خبر](https://paven.ir/News-List/96861) 🏭 روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا
🔘به مناسبت ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی؛ 🔴 تاثير فرهنگ عمومی بر اصلاح الگوی مصرف 🔹اصلاح الگوی مصرف نقش بسيار مهمی در هموار نمودن مسير پيشرفت جامعه دارد. افزايش مصرف منجر به ترويج فرهنگ مصرف‌گرايی و مانع از انباشت ثروت جهت سرمايه‌گذاری در موضوعات مختلف می‌شود. از سوی ديگر، ترويج فرهنگ مصرف درست، می‌تواند بسياری از کمبودهای موجود را برطرف نمايد. 🔹در حال حاضر، ترويج فرهنگ مصرف مناسب، يکی از مهمترين عوامل ياری‌رسان به توسعه پايدار، عدالت اجتماعی و حفاظت از محيط زيست می‌باشد، به‌طوری‌که مفهوم «صنعت فرهنگ» در پيوند با نقش متغيرهای فرهنگی در مسائل مختلف جامعه مطرح می‌گردد. تاکنون به الگوی مصرف بيشتر از منظر اقتصادی نگريسته شده‌ و نظريه‌های اقتصادی درصدد تبيين و استخراج الگوهای مصرف بر مبنای تابع درآمد افراد هستند، در حاليکه ميزان مصرف لزوما تابع درآمد فرد نيست بلکه تابع ميزان متوسط مصرف در جامعه است. 🔹زمانی که افراد به سطح معينی از مصرف عادت کنند، با وجود کاهش درآمد لزوما مصرف آن‌ها کمتر نخواهد شد؛ بنابراين الگوی مصرف صرفا جنبه اقتصادی ندارد بلکه امری اجتماعی و ريشه در فرهنگ عمومی جامعه دارد و کاهش و اصلاح آن تنها با ابزارهای اقتصادی ممکن نيست. لذا حفظ تغييرات پايدار در رفتار مصرفی مردم نيازمند نهادينه ‌شدن برخی ارزش‌ها در فرهنگ عمومی جامعه است. به بيان ديگر، يکی از مهمترين عوامل تاثيرگذار بر الگوی مصرف در هر جامعه، فرهنگ عمومی آن جامعه است. 🔹فرهنگ عمومی بستری است که تمام رفتارهای پايدار اجتماعی در آن صورت می‌گيرد و شامل ارزش‌ها، باورها و آداب و رسوم جامعه می‌باشد. مهمترين ويژگی فرهنگ، پايداری و چسبندگی است. ميزان مصرف افراد در جوامع مختلف نتيجه فرهنگ آن جامعه و تفاوت رفتارهای مصرفی تابعی از تفاوت فرهنگ‌هاست. الگوي مصرف از مولفه‌هايی همچون «سطح مصرف»، «ترکيب کالاهای مصرفی» و «چگونگی مصرف» تشکيل شده که جملگی آن‌ها در بستر فرهنگ جامعه معنا پيدا می‌کنند و با بهره‌گيری از ظرفيت فرهنگ عمومی، امکان بهبود الگوی مصرف ميسر است. به عنوان مثال تا زمانی که ميزان مصرف بيشتر، به عنوان يکی از ارزش‌های طبقه اجتماعی بالای جامعه تلقی شود، افراد با مصرف بالاتر به نوعی طبقه اجتماعی برتر خود را نشان می‌دهند. اين موضوع، پديده «چشم و هم چشمی» و افزايش مصرف توسط سايرين را در پی دارد. همچنين در خصوص ارزش صرفه‌جويی در فرهنگ عمومی شهرهای کوچک در برابر کلان‌شهرها نيز صادق است. در شهرهای کوچک بواسطه فشار فرهنگ عمومی -حتی طبقه متمول- ميزان مصرف معقولانه‌تری نسبت به کلان‌شهرها دارند. 🔹بنابر اين، لازم است در تدوين سياست‌های تشويقی الگوی مصرف در آب و برق به تنوع ارزش‌های مستتر در فرهنگ عمومی مناطق مختلف توجه بيشتری صورت گيرد. البته، نهاد خانواده، مدرسه، دانشگاه و رسانه‌ها نيز نقش بی‌بديلی در ترويج ارزش‌های فرهنگ عمومی مشوق اصلاح الگوی مصرف دارند. در نهايت بايد گفت با تاسی از ارزش‌های فرهنگ والای اسلام (جلوگيری از اسراف، مصرف صحيح و...) تحکيم پيوند بين فرهنگ عمومی و اصلاح الگوی مصرف، امری دور از دسترس نيست. ✴️ http://eitaa.com/npgm_irhttps://ble.ir/npgm_ir 🌐 t.me/nekapowerplant_ir ❇️ https://instagram.com/npgm.ir 🏭 www.npgm.ir 🏭 روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا