eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️منبر کوتاه♦️ حسنی علیه السلام ♦️سوال: ✍چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟ ❇️در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(ع) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». 🔰از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: 🔺اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 🔶در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 🔷البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. 🔶جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 🔺ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می¬داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. 📚پی نوشتها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
🌺منبر کوتاه 🔴 💢اهمیت زیارت حضرت عبد‌العظیم حسنی علیه‌السلام⭕️ ♻️حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت می‌گوید: 🔵در مسافرت‌هایی که همراه آقا از تهران می‌گذشتیم، اصرار داشتند که به حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام مشرف شوند؛ هم در مسیر رفت و هم در بازگشت. از جمله در سفر به مشهد مقدس اصرار داشتند که سر راه باید به حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برویم و می‌فرمود: «اهل تهران اگر هفته‌ای یک مرتبه به زیارتش نروند، جفا کرده‌اند». از مشهد که برمی‌گشتیم، باز اصرار داشت که به زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برویم. برخی اوقات ما خسته راه بودیم و اسباب سفر مزاحممان بود، ولی ایشان از زیارت منصرف نمی‌شد. حتی یک بار اتفاق افتاد که ما حدود ساعت ۱۲ شب به تهران رسیدیم؛ حرم حضرت عبدالعظیم را بسته بودند. به در دیگری که در کوچه‌ای خلوت قرار داشت رفتیم، آن هم بسته بود. ایشان در آنجا پیاده شدند و کنار در قدری توقف نمودند. فکر کردیم زیارت مختصری کرده، برمی‌گردیم، ولی بعد از چند سلام و تحیت، عبا را از دوش برداشته، کنار درب صحن انداختند و روی آن قرار گرفتند و گفتند: «همین‌جا می‌مانیم تا در حرم باز شود!». وضو گرفتند و نزدیک اذان که در باز شد، رفتند داخل حرم. در سفرهای بعدی مسافرخانه می‌گرفتیم که آن‌طور پشت در به انتظار نمانیم و گاهی به منزل برخی ارادتمندان ایشان می‌رفتیم. کرامات متعدّدی از حضرت عبدالعظیم علیه السّلام توسط اهالی شهرری و سایر منابع نقل شده است. در اینجا ضمن تعریف برخی از آنها علاقمندان را به مطالعه کتاب های مربوطه توصیه می کنیم: 💠هفته چهلم از منبع موثّقی نقل است یکی از تّجار بازار تهران را مشکلی پیش آمد.، روزی با یکی از همکارانش مشکل خود را در میان گذاشت ، همکار او گفت برای حلّ گرفتاری خود به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام متوسّل شو ، وی گفت به آن حضرت نیز متوسّل گردیدم و مشکل برطرف نشد، همکار او گفت مشکل توسّط حضرت عبدالعظیم علیه السّلام حلّ شدنی است. ، ولی تو با اخلاص متوسّل نگردیده ای. حال بنشین تا سرگذشت خود را که تا کنون برای کسی نگفته ام برایت باز گو نمایم. من سالهای گذشته ورشکسته شدم ، بطوریکه جهت معاش روزانه خود با تنگنا روبرو گردیدم و تصمیم گرفتم جهت رفع گرفتاری به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام متوسّل شوم ، برای این کار نذر کردم چهل هفته پی در پی سحر پنج شنبه پیاده به زیارت آن حضرت بروم، 39 هفته سپری شد ، هفته چهلم فرارسید که مواجه با زمستان بود و روز چهارشنبه بعد از ظهر برف شدیدی باریدن گرفت ، غروب که به منزل رسیدم برف تبدیل به کولاک شده بود و زمین تا زانوهایم پر از برف بود ، عیالم که از قضیه با خبر بود پرسید مگر امشب به زیارت نمی روی، آخر هفته است ، گفتم در این برف و بوران خود آقا هم راضی نیست، انشا ا... هفته دیگر. آن شب زود به خواب رفتم، در عالم رویا دیدم بر روی ریل ماشین دودی به طرف شهر ری می روم، به مقبره شیخ صدوق (ره) رسیدم آنجا وضو گرفته و دو رکعت نماز خواندم و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام حرکت کردم ، از خواب برخواستم شب از نیمه گذشته بود تصمیم خود را گرفته آماده حرکت شدم ، عیالم گفت : چطور شد سر شب نرفتی و حالا که نیمه شب است و برف هم شدید تر شده ! خواب را تعریف نموده و گفتم باید بروم حتيّ اگر به قیمت جانم باشد. به راه افتادم مسیر حرکتم همان بود که در خواب دیدم روی ریل ماشین دودی ، بعد ها به این نکته رسیدم که آن شب تنها راه رسیدن به شهر ری خط آهن بوده و الا رسیدن به حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام میسر نبود.. راه را برروی ریل ادامه دادم تا به ابن باویه رسیدم، به تأسيّ از صحنه خواب وضو گرفتم دو رکعت نماز خواندم و بی درنگ به سمت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام حرکت کردم به حرم که رسیدم درب ها را تازه گشوده بودند و زمانی تا اذان صبح مانده بود ، سرما و خستگی راه رمقم را گرفته و در گوشه حرم از هوش رفتم، در عالم خواب آقا سيّد الکریم علیه السّلام را دیدم کنار صندوق ایستاده ، روی مبارک خود را به سمت من کرد و پرسید ، چه مشکلی پریشانت ساخته؟ قصّه خود را عرض کردم دست به میان شال کمرش برد و دستمال گره زده ای را به کف دستم نهاد و فرمود این را سرمایه کسب حلال کن انشا ا... مشکلت حلّ شود.. دستمال را گرفتم به یکباره همه چیز محو شد. صدای موذن مرا از خواب بیدار کرد. و تنها چیزی که از آن رؤیا باقی مانده بود دستمال گره زده در دستم بود ، باز کردم دوازده عدد سکّه یک قرانی داخل آن بود برخواستم وضو گرفتم نماز صبح را بجا آورده ، با خوشحالی به سمت تهران براه افتادم. آن دوازده سکّه را به این کسب زدم و به سرنوشتی که توشاهد آن هستی رسیدم. 🔴کانال فیش منبر و مرثیه و مدیحه👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2398879744Cdd88d0e5af
شناخت نامه حضزت عبدالعظیم حسنی.pdf
599.7K
📜فیش منبر 📩 #حضرت_عبدالعظیم حسنی علیه السلام حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیه موضوع فیش منبر 👇 #شناخت_نامه_حضرت_عبد_العظیم_حسنی مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه👇 ╭─═ঊঈ🔻💢ঊঈ═─╮ 🔵 @fishemenbar👌 ╰─═ঊঈ💢🔺ঊঈ═─╯
روایات حضرت عبدالعظیم حسنی (سلام الله علیه).pdf
568.1K
📜فیش منبر 📩 #حضرت_عبدالعظیم حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیه 🔻موضوع فیش منبر 👇 #روایات_حضرت_عبد_العظیم_حسنی روایات حضرت عبدالعظیم حسنی مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه👇 ╭─═ঊঈ🔻💢ঊঈ═─╮ 🔵 @fishemenbar👌 ╰─═ঊঈ💢🔺ঊঈ═─╯
آیا من دیندارم؟؟؟؟.pdf
657K
📜فیش منبر کوتاه 📩 منبرک #آیا_من_دیندارم؟؟؟؟؟ #حضرت_عبدالعظیم حسنی علیه السلام ♦️ فیش منبر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀عرضه عقاید حضرت عبدالعظیم محضر امام هادی علیه السلام و تایید ایشان 💠آیا ما دینداریم؟؟؟ آیا دینمان رو عرضه کردیم؟؟؟ 💠 مدال انت ولینا حقا برای حضرت عبدالعظیم از طرف امام زمان 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
فضائل و کرامات حضرت عبدالعظیم.pdf
1.23M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل #فضائل_و_کرامات_حضرت_عبدالعظیم #حضرت_عبدالعظیم حسنی علیه السلام ♦️ فیش منبر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀فضایل حضرت عبد العظیم حسنی از زبان معصومین 💠حضرت عبد العظیم در محضر چهار امام 💠کراماتی از حضرت عبد العظیم حسنی 📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 هشت وظیفه مهم طلبگی 🖥 #امام_خامنه_ای #حوزه #طلبگی #طلاب_انقلابی @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
📋 | 16 آذر، روز دانشجو و خندوانه نمی‌دانم اصلا چه شد، 16 آذری که باید مبارک می‌بود، اینقدر خندوانه شد. اصلا از این پس بگوئیم 16 آذرتان خندوانه باد یا مثلا 16 آذر، روز خندوانه مبارک‌باد. هرچه فکر می‌کنم در اصالت و تاریخ 16 آذر هیچ اثری از استندآپ پیدا نمی‌کنم. اصلا در 16 آذر 1332 شمسی چیزی جز استکبارستیزی دانشجویان، نفرت از دولت ایالات متحده و ایستادگی جلوی مستکبر دیده نمی‌شود. حال چه شده که دانشجوی دهه 90 همه این مبانی را در روز شهادت بزرگان 16 آذر به فراموشی سپرده و جهت گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی آن بزرگان مقابله با استکبار، به برگزاری استندآپ کمدی می‌پردازد؟ هرساله این روزها که می‌شود با سیل درخواست‌های دانشجویان از کالک برای دریافت شماره‌ استندآپ کمدین‌های معروف مواجه هستیم. حقیقتا محل تاسف است که دانشجوی انقلابی، به جای برگزاری برنامه‌های مناسب با موضوع 16 آذر که اتفاقا امروز مسئله واقعی کشور نیز هست، همه تلاش خود را صرف اقداماتی این‌چنین می‌کند. حواسمان باشد 16 آذر، روز دانشجو هست، جشن هم اگر هست باید هم متناسب شان دانشجو و در راستای موضوع 16 آذر باشد. 16 آذر وقتی مبارک می‌شود که در آن دانشجو با وظایف متعالی خویش نسبت به کشور آشنا شود. 16 آذرتان پیشاپیش مبارک‌باد. 🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل‌های دانشجویی ➕ @kalk_ir
📋 یک ایده از پرونده ویژه | تئاتر ۱۶ آذر ▫️ یکی از ایده‌های کاربردی، اجرای تئاتر ۱۶ آذر در صحن دانشگاه و برپایی سخنرانی نمادین نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در جمع اساتید حقوق دانشگاه تهران است. در ادامه می‌توان با ارائه یک نمایشنامه خوب و طنز، برنامه خوبی را در صحن دانشگاه اجرا کرد. تجربه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اجرای این ایده را بخوانید🔻 📲 kalk.ir/experience/1172/ 🔴 پرونده ویژه موذن جامعه و ایده‌های جدید آن را برای نقش‌آفرینی تشکل‌های دانشجویی در ۱۶ آذر، در این لینک ببینید و بخوانید🔻 📲 kalk.ir/special_dossier/view/17/ 🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل‌های دانشجویی ➕ @Kalk_ir
📖 #آخر_هفته ها و فرصتی برای خواندن آن‌چه نیاز یک دانشجوی تشکلی است! 📘 جنبش دانشجویی ایران 📋 بازخوانی پنج مقطع تاریخی حساس در حیات جنبش🔻 📲 kalk.ir/doc/package/95/ 📲 kalk.ir/doc/package/96/ 🎓 کالک؛ سامانه جامع مدیریت تشکل‌های دانشجویی ➕ @kalk_ir
جنبش دانشجویی ایران 1.pdf
1.84M
فایل مناسب برای سخنرانی در جلسات فعالین فرهنگی
🔰 نام کتاب: «بسیج مستضعفان» ✍️ بيانات امام خامنه ای (حفظه الله) #بسیج #بسیج_مستضعفین #امام_خامنه_ای #کتاب #معرفی_کتاب 💠http://eitaa.com/joinchat/3428581380Cfdb28be55a💠 دانلود🔰🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 #برش_دیدار 📹 ببینید | ۶ ماموریت رهبر انقلاب به بسیجیان 🏷 #دیدار_بسیج
⃣ شطرنج باز حرفه ای1⃣ 🖍 تحلیلی بر اغتشاشات بنزینی گاهی اتفاقات، بسیط و یک بُعدی اند. در چنین مواقعی نه فهم چیستی و چرایی واقعه دشوار است و نه فهم اینکه چه باید کرد. 🔎 اما فتنه هایی که در بستر حکومت و جامعه دینی طراحی و اجرا میشود، از جنس وقایع چند وجهی و تودرتو هستند که نه فهم آن برای ذهنهای بسیط مقدور است نه درک کیفیت مواجهه با آن. ♦️ معتقدم آنچه در اغتشاشات دو هفته گذشته رخ داد از جنس فتنه های تودرتو است که درک و مواجهه با آن به تعبیر رهبر حکیم انقلاب "شطرنج باز حرفه ای" می خواهد که بتواند ۷_۸ حرکت بعدی حریف را پیش بینی کند و با یک حرکت حساب شده، همه را خنثی و حتی به نفع خود مصادره نماید. 📖 نمونه تاریخی لطفا به یک نمونه تاریخی از طراحی تودرتو و چند لایه دشمن و جریان نفاق توجه بفرمایید: دشمنان اسلام ناب از زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم به خوبی فهمیدند که تنها ضامن صیانت از مکتب اسلام و قرآن و خط نبوی ، اهل بیت علیهم السلام اند؛ زیرا قرآن کریم که صامت است و نیاز است تا کسی از مراد ان خبر بدهد، سنت و سیره پیامبر هم که پس از رحلت ایشان قابل تحریف و تغییر است و باید قراءت معباری باشد که درستی و نادرستی سایر برداشت ها به وسیله ان محک زده شود. اهل بیت، هم قرآن ناطق اند و هم سیره ناطق نبوی. از این رو خداوند دو رکن مقبولیت و مشروعیت رهبری و ولایت مولی الموحدین و اولاد طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین را در قرآن تصریح و تاکید فرمود: اولی( مقبولیت) را در امثال کریمهء " قُل لااَساَلُکم علیه اَجراً اِلاّ المَوَدَّهَّ فی القُربی" و دومی ( مشروعیت ) را در آیاتی همچون " اِنَّما ولیُّکم اللهُ و رَسولُه و الّذینَ آمَنوا الّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَّ و یُوتونَ الزَّکوهَّ و هم راکِعون" 🔪 جریان نفاق و نفوذ " مشروعیت" را با فتنه ، زد و این عقیده را که جانشینان رسول الله باید از سوی خداوند متعال نصب و تعیین شوند را تخطئه و بجایش باور انحرافی و خطرناک حق امت در تعیین خلفاء رسول الله را جایگزین کردند. اما محبوبیت و مقبولیت امیرالمومنین علیه السلام حتی بدون حکومت، همچون آتش زیرخاکستری است که هر آن ممکن است فوران کند. پس باید مقبولیت هم در اذهان زیر سوال برود. اما چگونه؟ خلیفه دوم که خودش با نصب مستقیم خلیفه اول به خلافت رسید !!! مامور است این بازی پیچیده را کلید بزند. او که می توانست خلیفه سوم را شخصا معرفی و نصب کند، وصیت کرد شورایی مرکب از شش نفر شکل بگیرد و خلیفه سوم را معین نماید. 🔎♦️ نکات ظریف و پیچیده این شورا عبارتند از: ۱. اولا اگر خلیفه دوم علی علیه السلام را شایسته خلافت می دانست؛ پس چرا مانع از رسیدن او به این مقام بعد از رحلت پیامبر شد و اگر او را شایسته نمی داند، پس چرا وی را به عنوان یکی از این گزینه ها عضو شورا می کند؟ ۲. چرا عدداعضا را زوج قرارداد که احتمال تساوی ۳ به ۳ در آن زیاد است؟ ۳. افراد شورا برچه اساسی انتخاب شدند؟ در جامعه ای که ابن عباس و سلمان و ابوذر و عماریاسر و... هستند چرا عثمان و سعد ابی وقاص و عبدالرحمن بن عوف (شوهرخواهر عثمان ) و طلحه و زبیر و علی علیه السلام؟ ۴. چرا عمر به عبدالرحمن امتیاز حق وتو داد و گفت اگر رای شورا به تساوی و اختلاف کشید، کسی که نظر عبدالرحمن موافق با اوست، خلیفه شود؟ اگر کمی حوصله کنید بازی پیچیده و به اصطلاح دودوزه علیه امیرالمومنین را عرض خواهم کرد. کافی است لحظاتی خودتان را در جای امیرالمومنین بگدارید و این وصیت! ♦️ اگر از حضور در شورا امتناع کند، می گویند:" علی می دانست که رای و مقبولیت ندارد و در انتخابات کاندیدا نشد" اگر شرکت کند، می گویند:" دیدید علی هم عقیده ای به مبنای نصب خلیفه از سوی خدا ندارد و تن به انتخاب شورای خبرگان داد؟" ♦️ در ترکیب شورا کاملا قابل پیش بینی بود طلحه(گاو وحشی به تعبیر حضرت امیر) و سعد ابی وقاص (دشمن کینه ای مولا و پدر عمرسعد ملعون) قطعا رای به عثمان می دهند. رای عثمان به خودش هم که معلوم است. در طرف دیگر علی علیه السلام بود و رای زبیر. پس رای تعیین کننده ، رای عبدالرحمن است که اگر به عثمان رای بدهد او با ۴ رای در مقابل دو رای مولا حاکم میشود و این یعنی توطئه ادعای عدم مقبولیت امیرالمومنین و اگر رای عبدالرحمن به مولا باشد، ایشان میشود خلیفه سوم و این یعنی یک فرصت تاریخی. ♦️🔘 در چنین شرایط حساسی، عبدالرحمن ماموریت خود را آغاز میکند. او بحضرت میگوید اگر قول بدهی در صورت حاکم شدن، علاوه بر کتاب خدا و سیره نبی، به سیره دو خلیفه گذشته هم ملتزم باشی، من به تو رای می دهم وگرنه به عثمان رای می دهم. چرا؟ غرض از این پیشنهاد خبیثانه چیست؟ ♦️ اگر مولا بپذیرید، عالم و آدم را خبردار می کنند که دیدید علی هم برای رسیدن به قدرت، بدعت در دین گذاشت. چگونه سیره دو خلیفه غیرمعصوم را هم عرض قرآن و سیره پیامبر دانست و قبول کرد.... و
اگر نپذیرد، باز در بوق می کنند که مقبولیت نداشت و رای نیاورد!!! معلوم بود که حضرت این بدعت را نمی پذیرد ولو به قیمت ۱۱ سال دیگر صبر در حالی خار در چشم و استخوان در گلو باشد! ♦️ اما حلقه بعدی فتنه این است که پس از به قدرت رسیدن عثمان، علی چه واکنشی خواهد داشت. آیا تمکین می کند یا به مخالفت و براندازی اقدام خواهد کرد؟ اگر بپذیرد که همان است که ما میخواهیم و همین سیاست سکوت و حمایت از خلیفه سوم، عاملی می شود برای دلخوری شیعیان و حتی برگشتن آنها از امام . لذا دیگر امت در آینده هم برای او شانی در حکومت نخواهد دید و اگر اغتشاش و کودتا راه بیاندازد با استناد شیطانی به برخی ایات و روایات بغی و ... میتواند مبارزه با او و حتی قتل او را مشروعیت داد و این یعنی پایان همیشگی عترت! ♦️ حلقه آخر اینکه با سیاستهای ظالمانه عثمان ، رانت خواری های بنی امیه و برخوردهای مستبدانه او با صحابه انقلابی مانند ابوذر، یا همچنان علی علیه السلام از اصل وحدت و آرامش جامعه حمایت می کند که این عامل مضاعفی برای کاهش محبوبیت او در بین محبین و شیعیانش خواهد شد و یا دست به اعتراض و مخالفت می زند که باز سوژه ای است برای از بین بردن او.... .... ادامه دارد @mahdavi_arfae
#بسیجی_در_کلام_بسیجی 💎 رهبر معظم انقلاب : " بیسجی یعنی #علی که همه وجودش وقف اسلام بود." ✅ بزرگ بسیجی عالم، توصیفات ویژه ای از بسیجی دارد که بخشی از آنها عبارتند از: ۱. صبر و استقبال از مظلومیت در عین حقانیت و اقتدار (خطبه ۳ بند۱ و خطبه۶ و خطبه ۲۶ بند۲ و خطبه ۲۷ ، بند۳ و خطبه ۷۴) ۲.صاحب یقین در مسیر حق (خطبه۴ بند۲) ۳. حق طلبی و حق گویی در همه حال(خطبه ۱۶ بند۲) ۴. پیشتازی،شجاعت و نهراسیدن از جهاد (خطبه۳۳ بند۲) ۵. یاد مرگ (خطبه ۸۴) ۶. نیک اندیشی (خطبه ۱۱۶بند۳) ۷. ساده زیستی( نامه ۴۵) ۸. نمازشب (نامه ۴۵) ۹. تحمل سختیها و تلخیهای انجام‌ تکلیف انقلابی (نامه ۴۵) ۱۰.ترس از معاد و ذکر دائم خدا (نامه ۴۵) 🆔 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ نقشه فاسد کردن انقلاب از درون 🔻امام خمینی(ره): حریفهای ما که کارکشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که یک همچو انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است، کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد، و آن تحت نفوذ دیگری باشد، با دست همین ملت بوده است، و یک ملت را نمی‌شود مهار کرد، باید چه بکنند، تا اینکه این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد. باید خود انقلاب را از باطن داخل خودش فاسد کنند 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🍃🌸 ✍ رهبرانقلاب: 🔻 اینکه مرتّب میگوییم نشاط... نشاط یعنی حوصله کار، نشاط کار، تحرّک، که دل انسان آماده باشد برای حرکت، کار، فعّالیّت‌ کردن؛ خسته و ملول و افسرده نباشد؛ این معنای نشاط است. بخصوص شما جوانها خیلی به این احتیاج دارید. 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
♦️«لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» یعنی چه؟ امام خامنه‌ای (دام ظلّه): نباید زودی بگوییم «لا یکلف الله نفسا الا وسعها»، خود این آیه را هم نباید این‌چنین معنی کرد که ما وسعش را نداریم. یک معنا و تفسیر رایج از این آیه آن است که وقتی انسانی به امری مکلف می شود، اگر نتواند انجام دهد، می‌گوید لایکلف الله نفسا الا وسعها. چون توان و وسعش را نداریم، تکلیف برداشته شده است. این معنا درست است اما از این معنا درست‌تر آن است که خدا، به انسان تا وسع و توانش نرسد، تکلیف نمی‌کند. هنگامی که تکلیفی بر انسان واجب می شود، حتما وسع و توانش را دارد. همان قرآن آیه «لیظهره علی الدین کله»  را هم دارد. پس معلوم می شود چنین وسعتی هست که خدا چنین تکلیفی بر شما گذاشته است. خدا به وسیله شما این کار را می‌کند. ارائه و گسترش این فکر ناب و دین ناب بر تمام بشریت، بر عهده من و شماست. شما باید بتوانید این دین و برنامه را بر تمام بشریت غالب کنید. این اگر وسع ما نبود به ما واگذار نمی‌کرد. وقتی تکلیف سنگین روی دوش شما هست، وسع شما هم هست. از ما خواسته شده است. من می گویم که خدا این وسعت را در شما دیده که چنین تکلیفی بر شما گذاشته است. پس باید همت کنید. ما در دورانی هستیم که تقیه نداریم، اسلام قدرت سیاسی دارد. 📚 بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مجموعه قرب بقیّة‌اللّه ۹۵/۸/۱۹
💎💎💎حدیث پیرامون انتخابات ♦️در روایتی از رسول گرامی اسلام ضمن تبیین شرایط لازم در مدیریت، با صراحت از تعهد همراه با تخصص یاد شده است. شرایط ایشان برای فردی که قرار است مسئولیت امور اجتماعی را بر عهده گیرد چنین است: 1. پارسایی که او را از معصیت باز دارد. 2. بردباری که بتواند با آن خشمش را کنترل نماید. 3. مدیریت نیکو بر مجموعه تحت مدیریتش داشته باشد تا برای آنان همچون پدری مهربان باشد.[1] ♦️روزی ابوذر، صحابی بزرگ و وفادار رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از ایشان درخواست کرد تا منصبی به وی واگذارد. رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ ضمن دلجویی از او فرمود: ای ابوذر! تو را دوست می‎دارم و هر آنچه برای خود می‎پسندم برای تو نیز می‎خواهم لکن من تو را در مدیریت ضعیف می‎بینم پس هیچ گاه مسئولیت و حکومت حتی دو نفر را نیز قبول نکن]2 خودداری رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از واگذاری مسئولیت به شخصیتی همچون ابوذر که بارها از جانب ایشان به بهترین خصال ستوده شده بود، نشان از اهتمام جدی ایشان نسبت به شرط اهلیت و صلاحیت در گزینش افراد برای مناصب حکومتی است. (بنابراین، تایید یا عدم تایید صلاحیت‌ها در راستای عدالت اجتماعی و پرهیز از ظلم اجتماعی است.) 📕📗📗منبع 1] . اصول کافی، جامعة 1، ص 407. [2] . بحارالانوار، جامعة 72، ص 342. .
هدایت شده از مهدوی ارفع
3⃣ 🔻شطرنج باز حرفه ای 1⃣ ✍📃 تحلیلی بر اغتشاشات بنزینی گاهی اتفاقات، بسیط و یک بُعدی اند. در چنین مواقعی نه فهم چیستی و چرایی واقعه دشوار است و نه فهم اینکه چه باید کرد. 🔎 اما فتنه هایی که در بستر حکومت و جامعه دینی طراحی و اجرا میشود، از جنس وقایع چند وجهی و تودرتو هستند که نه فهم آن برای ذهنهای بسیط مقدور است نه درک کیفیت مواجهه با آن. ♦️ معتقدم آنچه در اغتشاشات دو هفته گذشته رخ داد از جنس فتنه های تودرتو است که درک و مواجهه با آن به تعبیر رهبر حکیم انقلاب "شطرنج باز حرفه ای" می خواهد که بتواند ۷_۸ حرکت بعدی حریف را پیش بینی کند و با یک حرکت حساب شده، همه را خنثی و حتی به نفع خود مصادره نماید. 📜 نمونه تاریخی لطفا به یک نمونه تاریخی از طراحی تودرتو و چند لایه دشمن و جریان نفاق توجه بفرمایید: دشمنان اسلام ناب از زمان پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلّم) به خوبی فهمیدند که تنها ضامن صیانت از مکتب اسلام و قرآن و خط نبوی ، اهل بیت (علیهم السلام) هستند؛ زیرا قرآن کریم که صامت است و نیاز است تا کسی از مراد آن خبر بدهد، سنّت و سیره پیامبر هم که پس از رحلت ایشان قابل تحریف و تغییر است و باید قرائت معیاری باشد که درستی و نادرستی سایر برداشت ها به وسیله آن محک زده شود. اهل بیت، هم قرآن ناطق اند و هم سیره ناطق نبوی. ✅ از این رو خداوند دو رکن مقبولیت و مشروعیت رهبری و ولایت مولی الموحدین و اولاد طاهرینش (صلوات الله علیهم اجمعین) را در قرآن تصریح و تأکید فرمود: اولی( مقبولیت) را در امثال کریمهء « قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ» و دومی ( مشروعیت ) را در آیاتی همچون « إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» 🔪 جریان نفاق و نفوذ " مشروعیت" را با فتنه ، زد و این عقیده را که جانشینان رسول الله باید از سوی خداوند متعال نصب و تعیین شوند را تخطئه و بجایش باور انحرافی و خطرناک حق امّت در تعیین خلفاء رسول الله را جایگزین کردند. اما محبوبیت و مقبولیت امیرالمؤمنین (علیه السلام) حتی بدون حکومت، همچون آتش زیرخاکستری است که هر آن ممکن است فوران کند. پس باید مقبولیت هم در اذهان زیر سوال برود. اما چگونه؟ 🔴 خلیفه دوم که خودش با نصب مستقیم خلیفه اول به خلافت رسید !!! مأمور است این بازی پیچیده را کلید بزند. او که می توانست خلیفه سوم را شخصاً معرفی و نصب کند، وصیت کرد شورایی مرکب از شش نفر شکل بگیرد و خلیفه سوم را معین نماید. 🔎♦️ نکات ظریف و پیچیده این شورا عبارتند از: ۱. اولاً اگر خلیفه دوم علی (علیه السلام) را شایسته خلافت می دانست؛ پس چرا مانع از رسیدن او به این مقام بعد از رحلت پیامبر شد و اگر او را شایسته نمی داند، پس چرا وی را به عنوان یکی از این گزینه ها عضو شورا می کند؟ ۲. چرا عدد اعضا را زوج قرارداد که احتمال تساوی سه به سه در آن زیاد است؟ ۳. افراد شورا برچه اساسی انتخاب شدند؟ در جامعه ای که ابن عباس و سلمان و ابوذر و عماریاسر و... هستند چرا عثمان و سعد ابی وقاص و عبدالرحمن بن عوف (شوهرخواهر عثمان ) و طلحه و زبیر و علی (علیه السلام)؟ ۴. چرا عمر به عبدالرحمن امتیاز حق وتو داد و گفت اگر رأی شورا به تساوی و اختلاف کشید، کسی که نظر عبدالرحمن موافق با اوست، خلیفه شود؟ ☑️ اگر کمی حوصله کنید بازی پیچیده و به اصطلاح دودوزه علیه امیرالمؤمنین را عرض خواهم کرد. کافی است لحظاتی خودتان را در جای امیرالمؤمنین بگذارید و این وصیت! ♦️ اگر از حضور در شورا امتناع کند، می گویند:" علی می دانست که رأی و مقبولیت ندارد و در انتخابات کاندیدا نشد" اگر شرکت کند، می گویند:" دیدید علی هم عقیده ای به مبنای نصب خلیفه از سوی خدا ندارد و تن به انتخاب شورای خبرگان داد؟" ♦️ در ترکیب شورا کاملا قابل پیش بینی بود طلحه(گاو وحشی به تعبیر حضرت امیر) و سعد ابی وقاص (دشمن کینه ای مولا و پدر عمرسعد ملعون) قطعا رأی به عثمان می دهند. رأی عثمان به خودش هم که معلوم است. در طرف دیگر علی (علیه السلام) بود و رأی زبیر. پس رای تعیین کننده ، رأی عبدالرحمن است که اگر به عثمان رای بدهد او با ۴ رأی در مقابل دو رأی مولا حاکم میشود و این یعنی توطئه ادعای عدم مقبولیت امیرالمؤمنین و اگر رأی عبدالرحمن به مولا باشد، ایشان میشود خلیفه سوم و این یعنی یک فرصت تاریخی.
هدایت شده از مهدوی ارفع
🔴 در چنین شرایط حساسی، عبدالرحمن مأموریت خود را آغاز میکند. او به حضرت میگوید اگر قول بدهی در صورت حاکم شدن، علاوه بر کتاب خدا و سیره نبی، به سیره دو خلیفه گذشته هم ملتزم باشی، من به تو رأی می دهم وگرنه به عثمان رأی می دهم. چرا؟ غرض از این پیشنهاد خبیثانه چیست؟ ♦️ اگر مولا بپذیرید، عالم و آدم را خبردار می کنند که دیدید علی هم برای رسیدن به قدرت، بدعت در دین گذاشت. چگونه سیره دو خلیفه غیرمعصوم را هم عرض قرآن و سیره پیامبر دانست و قبول کرد... و اگر نپذیرد، باز در بوق می کنند که مقبولیت نداشت و رأی نیاورد!!! معلوم بود که حضرت این بدعت را نمی پذیرد ولو به قیمت ۱۱ سال دیگر صبر در حالی که خار در چشم و استخوان در گلو باشد! ♦️ اما حلقه بعدی فتنه این است که پس از به قدرت رسیدن عثمان، علی چه واکنشی خواهد داشت. آیا تمکین می کند یا به مخالفت و براندازی اقدام خواهد کرد؟ اگر بپذیرد که همان است که ما میخواهیم و همین سیاست سکوت و حمایت از خلیفه سوم، عاملی می شود برای دلخوری شیعیان و حتی برگشتن آنها از امام . لذا دیگر امت در آینده هم برای او شأنی در حکومت نخواهد دید و اگر اغتشاش و کودتا راه بیاندازد با استناد شیطانی به برخی آیات و روایات بغی و ... میتواند مبارزه با او و حتی قتل او را مشروعیت داد و این یعنی پایان همیشگی عترت! ♦️ حلقه آخر اینکه با سیاستهای ظالمانه عثمان ، رانت خواری های بنی امیه و برخوردهای مستبدانه او با صحابه انقلابی مانند ابوذر، یا همچنان علی (علیه السلام) از اصل وحدت و آرامش جامعه حمایت می کند که این عامل مضاعفی برای کاهش محبوبیت او در بین محبّین و شیعیانش خواهد شد و یا دست به اعتراض و مخالفت می زند که باز سوژه ای است برای از بین بردن او... ↩️ ادامه دارد... 🖊حمیدرضا 🆔 @mahdavi_arfae