18.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 #برش_دیدار
📹 ببینید | ۶ ماموریت رهبر انقلاب به بسیجیان
🏷 #دیدار_بسیج
#بوی_فتنه3⃣
شطرنج باز حرفه ای1⃣
🖍 تحلیلی بر اغتشاشات بنزینی
گاهی اتفاقات، بسیط و یک بُعدی اند. در چنین مواقعی نه فهم چیستی و چرایی واقعه دشوار است و نه فهم اینکه چه باید کرد.
🔎 اما فتنه هایی که در بستر حکومت و جامعه دینی طراحی و اجرا میشود، از جنس وقایع چند وجهی و تودرتو هستند که نه فهم آن برای ذهنهای بسیط مقدور است نه درک کیفیت مواجهه با آن.
♦️ معتقدم آنچه در اغتشاشات دو هفته گذشته رخ داد از جنس فتنه های تودرتو است که درک و مواجهه با آن به تعبیر رهبر حکیم انقلاب "شطرنج باز حرفه ای" می خواهد که بتواند ۷_۸ حرکت بعدی حریف را پیش بینی کند و با یک حرکت حساب شده، همه را خنثی و حتی به نفع خود مصادره نماید.
📖 نمونه تاریخی
لطفا به یک نمونه تاریخی از طراحی تودرتو و چند لایه دشمن و جریان نفاق توجه بفرمایید:
دشمنان اسلام ناب از زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم به خوبی فهمیدند که تنها ضامن صیانت از مکتب اسلام و قرآن و خط نبوی ، اهل بیت علیهم السلام اند؛ زیرا قرآن کریم که صامت است و نیاز است تا کسی از مراد ان خبر بدهد، سنت و سیره پیامبر هم که پس از رحلت ایشان قابل تحریف و تغییر است و باید قراءت معباری باشد که درستی و نادرستی سایر برداشت ها به وسیله ان محک زده شود. اهل بیت، هم قرآن ناطق اند و هم سیره ناطق نبوی.
از این رو خداوند دو رکن مقبولیت و مشروعیت رهبری و ولایت مولی الموحدین و اولاد طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین را در قرآن تصریح و تاکید فرمود:
اولی( مقبولیت) را در امثال کریمهء " قُل لااَساَلُکم علیه اَجراً اِلاّ المَوَدَّهَّ فی القُربی" و دومی ( مشروعیت ) را در آیاتی همچون " اِنَّما ولیُّکم اللهُ و رَسولُه و الّذینَ آمَنوا الّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَّ و یُوتونَ الزَّکوهَّ و هم راکِعون"
🔪 جریان نفاق و نفوذ " مشروعیت" را با فتنه #سقیفه، زد و این عقیده را که جانشینان رسول الله باید از سوی خداوند متعال نصب و تعیین شوند را تخطئه و بجایش باور انحرافی و خطرناک حق امت در تعیین خلفاء رسول الله را جایگزین کردند.
اما محبوبیت و مقبولیت امیرالمومنین علیه السلام حتی بدون حکومت، همچون آتش زیرخاکستری است که هر آن ممکن است فوران کند. پس باید مقبولیت هم در اذهان زیر سوال برود. اما چگونه؟
خلیفه دوم که خودش با نصب مستقیم خلیفه اول به خلافت رسید !!! مامور است این بازی پیچیده را کلید بزند. او که می توانست خلیفه سوم را شخصا معرفی و نصب کند، وصیت کرد شورایی مرکب از شش نفر شکل بگیرد و خلیفه سوم را معین نماید.
🔎♦️ نکات ظریف و پیچیده این شورا عبارتند از:
۱. اولا اگر خلیفه دوم علی علیه السلام را شایسته خلافت می دانست؛ پس چرا مانع از رسیدن او به این مقام بعد از رحلت پیامبر شد و اگر او را شایسته نمی داند، پس چرا وی را به عنوان یکی از این گزینه ها عضو شورا می کند؟
۲. چرا عدداعضا را زوج قرارداد که احتمال تساوی ۳ به ۳ در آن زیاد است؟
۳. افراد شورا برچه اساسی انتخاب شدند؟ در جامعه ای که ابن عباس و سلمان و ابوذر و عماریاسر و... هستند چرا عثمان و سعد ابی وقاص و عبدالرحمن بن عوف (شوهرخواهر عثمان ) و طلحه و زبیر و علی علیه السلام؟
۴. چرا عمر به عبدالرحمن امتیاز حق وتو داد و گفت اگر رای شورا به تساوی و اختلاف کشید، کسی که نظر عبدالرحمن موافق با اوست، خلیفه شود؟
اگر کمی حوصله کنید بازی پیچیده و به اصطلاح دودوزه علیه امیرالمومنین را عرض خواهم کرد. کافی است لحظاتی خودتان را در جای امیرالمومنین بگدارید و این وصیت!
♦️ اگر از حضور در شورا امتناع کند، می گویند:" علی می دانست که رای و مقبولیت ندارد و در انتخابات کاندیدا نشد" اگر شرکت کند، می گویند:" دیدید علی هم عقیده ای به مبنای نصب خلیفه از سوی خدا ندارد و تن به انتخاب شورای خبرگان داد؟"
♦️ در ترکیب شورا کاملا قابل پیش بینی بود طلحه(گاو وحشی به تعبیر حضرت امیر) و سعد ابی وقاص (دشمن کینه ای مولا و پدر عمرسعد ملعون) قطعا رای به عثمان می دهند. رای عثمان به خودش هم که معلوم است.
در طرف دیگر علی علیه السلام بود و رای زبیر. پس رای تعیین کننده ، رای عبدالرحمن است که اگر به عثمان رای بدهد او با ۴ رای در مقابل دو رای مولا حاکم میشود و این یعنی توطئه ادعای عدم مقبولیت امیرالمومنین و اگر رای عبدالرحمن به مولا باشد، ایشان میشود خلیفه سوم و این یعنی یک فرصت تاریخی.
♦️🔘 در چنین شرایط حساسی، عبدالرحمن ماموریت خود را آغاز میکند. او بحضرت میگوید اگر قول بدهی در صورت حاکم شدن، علاوه بر کتاب خدا و سیره نبی، به سیره دو خلیفه گذشته هم ملتزم باشی، من به تو رای می دهم وگرنه به عثمان رای می دهم. چرا؟ غرض از این پیشنهاد خبیثانه چیست؟
♦️ اگر مولا بپذیرید، عالم و آدم را خبردار می کنند که دیدید علی هم برای رسیدن به قدرت، بدعت در دین گذاشت. چگونه سیره دو خلیفه غیرمعصوم را هم عرض قرآن و سیره پیامبر دانست و قبول کرد.... و
اگر نپذیرد، باز در بوق می کنند که مقبولیت نداشت و رای نیاورد!!!
معلوم بود که حضرت این بدعت را نمی پذیرد ولو به قیمت ۱۱ سال دیگر صبر در حالی خار در چشم و استخوان در گلو باشد!
♦️ اما حلقه بعدی فتنه این است که پس از به قدرت رسیدن عثمان، علی چه واکنشی خواهد داشت. آیا تمکین می کند یا به مخالفت و براندازی اقدام خواهد کرد؟ اگر بپذیرد که همان است که ما میخواهیم و همین سیاست سکوت و حمایت از خلیفه سوم، عاملی می شود برای دلخوری شیعیان و حتی برگشتن آنها از امام . لذا دیگر امت در آینده هم برای او شانی در حکومت نخواهد دید و اگر اغتشاش و کودتا راه بیاندازد با استناد شیطانی به برخی ایات و روایات بغی و ... میتواند مبارزه با او و حتی قتل او را مشروعیت داد و این یعنی پایان همیشگی عترت!
♦️ حلقه آخر اینکه با سیاستهای ظالمانه عثمان ، رانت خواری های بنی امیه و برخوردهای مستبدانه او با صحابه انقلابی مانند ابوذر، یا همچنان علی علیه السلام از اصل وحدت و آرامش جامعه حمایت می کند که این عامل مضاعفی برای کاهش محبوبیت او در بین محبین و شیعیانش خواهد شد و یا دست به اعتراض و مخالفت می زند که باز سوژه ای است برای از بین بردن او....
.... ادامه دارد
@mahdavi_arfae
#بسیجی_در_کلام_بسیجی
💎 رهبر معظم انقلاب : " بیسجی یعنی #علی که همه وجودش وقف اسلام بود."
✅ بزرگ بسیجی عالم، توصیفات ویژه ای از بسیجی دارد که بخشی از آنها عبارتند از:
۱. صبر و استقبال از مظلومیت در عین حقانیت و اقتدار (خطبه ۳ بند۱ و خطبه۶ و خطبه ۲۶ بند۲ و خطبه ۲۷ ، بند۳ و خطبه ۷۴)
۲.صاحب یقین در مسیر حق (خطبه۴ بند۲)
۳. حق طلبی و حق گویی در همه حال(خطبه ۱۶ بند۲)
۴. پیشتازی،شجاعت و نهراسیدن از جهاد (خطبه۳۳ بند۲)
۵. یاد مرگ (خطبه ۸۴)
۶. نیک اندیشی (خطبه ۱۱۶بند۳)
۷. ساده زیستی( نامه ۴۵)
۸. نمازشب (نامه ۴۵)
۹. تحمل سختیها و تلخیهای انجام تکلیف انقلابی
(نامه ۴۵)
۱۰.ترس از معاد و ذکر دائم خدا (نامه ۴۵)
🆔 @mahdavi_arfae
چند كتاب و منابع براي سير مطالعاتي در زمينه هاي كلامي واعت....pdf
حجم:
331.9K
معرفی انواع سیر مطالعاتی
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⭕️ نقشه فاسد کردن انقلاب از درون
🔻امام خمینی(ره): حریفهای ما که کارکشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که یک همچو انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است، کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد، و آن تحت نفوذ دیگری باشد، با دست همین ملت بوده است، و یک ملت را نمیشود مهار کرد، باید چه بکنند، تا اینکه این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد. باید خود انقلاب را از باطن داخل خودش فاسد کنند
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
♦️«لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» یعنی چه؟
امام خامنهای (دام ظلّه):
نباید زودی بگوییم «لا یکلف الله نفسا الا وسعها»، خود این آیه را هم نباید اینچنین معنی کرد که ما وسعش را نداریم. یک معنا و تفسیر رایج از این آیه آن است که وقتی انسانی به امری مکلف می شود، اگر نتواند انجام دهد، میگوید لایکلف الله نفسا الا وسعها. چون توان و وسعش را نداریم، تکلیف برداشته شده است. این معنا درست است اما از این معنا درستتر آن است که خدا، به انسان تا وسع و توانش نرسد، تکلیف نمیکند. هنگامی که تکلیفی بر انسان واجب می شود، حتما وسع و توانش را دارد.
همان قرآن آیه «لیظهره علی الدین کله» را هم دارد. پس معلوم می شود چنین وسعتی هست که خدا چنین تکلیفی بر شما گذاشته است. خدا به وسیله شما این کار را میکند. ارائه و گسترش این فکر ناب و دین ناب بر تمام بشریت، بر عهده من و شماست. شما باید بتوانید این دین و برنامه را بر تمام بشریت غالب کنید. این اگر وسع ما نبود به ما واگذار نمیکرد. وقتی تکلیف سنگین روی دوش شما هست، وسع شما هم هست. از ما خواسته شده است. من می گویم که خدا این وسعت را در شما دیده که چنین تکلیفی بر شما گذاشته است.
پس باید همت کنید. ما در دورانی هستیم که تقیه نداریم، اسلام قدرت سیاسی دارد.
📚 بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مجموعه قرب بقیّةاللّه
۹۵/۸/۱۹
💎💎💎حدیث پیرامون انتخابات ♦️در روایتی از رسول گرامی اسلام ضمن تبیین شرایط لازم در مدیریت، با صراحت از تعهد همراه با تخصص یاد شده است.
شرایط ایشان برای فردی که قرار است مسئولیت امور اجتماعی را بر عهده گیرد چنین است:
1. پارسایی که او را از معصیت باز دارد.
2. بردباری که بتواند با آن خشمش را کنترل نماید.
3. مدیریت نیکو بر مجموعه تحت مدیریتش داشته باشد تا برای آنان همچون پدری مهربان باشد.[1]
♦️روزی ابوذر، صحابی بزرگ و وفادار رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از ایشان درخواست کرد تا منصبی به وی واگذارد. رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ ضمن دلجویی از او فرمود: ای ابوذر! تو را دوست میدارم و هر آنچه برای خود میپسندم برای تو نیز میخواهم لکن من تو را در مدیریت ضعیف میبینم پس هیچ گاه مسئولیت و حکومت حتی دو نفر را نیز قبول نکن]2
خودداری رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ از واگذاری مسئولیت به شخصیتی همچون ابوذر که بارها از جانب ایشان به بهترین خصال ستوده شده بود، نشان از اهتمام جدی ایشان نسبت به شرط اهلیت و صلاحیت در گزینش افراد برای مناصب حکومتی است.
(بنابراین، تایید یا عدم تایید صلاحیتها در راستای عدالت اجتماعی و پرهیز از ظلم اجتماعی است.)
📕📗📗منبع
1] . اصول کافی، جامعة 1، ص 407.
[2] . بحارالانوار، جامعة 72، ص 342.
.
هدایت شده از حمیدرضا مهدوی ارفع
#بوی_فتنه 3⃣
🔻شطرنج باز حرفه ای 1⃣
✍📃 تحلیلی بر اغتشاشات بنزینی
گاهی اتفاقات، بسیط و یک بُعدی اند. در چنین مواقعی نه فهم چیستی و چرایی واقعه دشوار است و نه فهم اینکه چه باید کرد.
🔎 اما فتنه هایی که در بستر حکومت و جامعه دینی طراحی و اجرا میشود، از جنس وقایع چند وجهی و تودرتو هستند که نه فهم آن برای ذهنهای بسیط مقدور است نه درک کیفیت مواجهه با آن.
♦️ معتقدم آنچه در اغتشاشات دو هفته گذشته رخ داد از جنس فتنه های تودرتو است که درک و مواجهه با آن به تعبیر رهبر حکیم انقلاب "شطرنج باز حرفه ای" می خواهد که بتواند ۷_۸ حرکت بعدی حریف را پیش بینی کند و با یک حرکت حساب شده، همه را خنثی و حتی به نفع خود مصادره نماید.
📜 نمونه تاریخی
لطفا به یک نمونه تاریخی از طراحی تودرتو و چند لایه دشمن و جریان نفاق توجه بفرمایید:
دشمنان اسلام ناب از زمان پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلّم) به خوبی فهمیدند که تنها ضامن صیانت از مکتب اسلام و قرآن و خط نبوی ، اهل بیت (علیهم السلام) هستند؛ زیرا قرآن کریم که صامت است و نیاز است تا کسی از مراد آن خبر بدهد، سنّت و سیره پیامبر هم که پس از رحلت ایشان قابل تحریف و تغییر است و باید قرائت معیاری باشد که درستی و نادرستی سایر برداشت ها به وسیله آن محک زده شود. اهل بیت، هم قرآن ناطق اند و هم سیره ناطق نبوی.
✅ از این رو خداوند دو رکن مقبولیت و مشروعیت رهبری و ولایت مولی الموحدین و اولاد طاهرینش (صلوات الله علیهم اجمعین) را در قرآن تصریح و تأکید فرمود:
اولی( مقبولیت) را در امثال کریمهء « قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ» و دومی ( مشروعیت ) را در آیاتی همچون « إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ»
🔪 جریان نفاق و نفوذ " مشروعیت" را با فتنه #سقیفه، زد و این عقیده را که جانشینان رسول الله باید از سوی خداوند متعال نصب و تعیین شوند را تخطئه و بجایش باور انحرافی و خطرناک حق امّت در تعیین خلفاء رسول الله را جایگزین کردند.
اما محبوبیت و مقبولیت امیرالمؤمنین (علیه السلام) حتی بدون حکومت، همچون آتش زیرخاکستری است که هر آن ممکن است فوران کند. پس باید مقبولیت هم در اذهان زیر سوال برود. اما چگونه؟
🔴 خلیفه دوم که خودش با نصب مستقیم خلیفه اول به خلافت رسید !!! مأمور است این بازی پیچیده را کلید بزند. او که می توانست خلیفه سوم را شخصاً معرفی و نصب کند، وصیت کرد شورایی مرکب از شش نفر شکل بگیرد و خلیفه سوم را معین نماید.
🔎♦️ نکات ظریف و پیچیده این شورا عبارتند از:
۱. اولاً اگر خلیفه دوم علی (علیه السلام) را شایسته خلافت می دانست؛ پس چرا مانع از رسیدن او به این مقام بعد از رحلت پیامبر شد و اگر او را شایسته نمی داند، پس چرا وی را به عنوان یکی از این گزینه ها عضو شورا می کند؟
۲. چرا عدد اعضا را زوج قرارداد که احتمال تساوی سه به سه در آن زیاد است؟
۳. افراد شورا برچه اساسی انتخاب شدند؟ در جامعه ای که ابن عباس و سلمان و ابوذر و عماریاسر و... هستند چرا عثمان و سعد ابی وقاص و عبدالرحمن بن عوف (شوهرخواهر عثمان ) و طلحه و زبیر و علی (علیه السلام)؟
۴. چرا عمر به عبدالرحمن امتیاز حق وتو داد و گفت اگر رأی شورا به تساوی و اختلاف کشید، کسی که نظر عبدالرحمن موافق با اوست، خلیفه شود؟
☑️ اگر کمی حوصله کنید بازی پیچیده و به اصطلاح دودوزه علیه امیرالمؤمنین را عرض خواهم کرد. کافی است لحظاتی خودتان را در جای امیرالمؤمنین بگذارید و این وصیت!
♦️ اگر از حضور در شورا امتناع کند، می گویند:" علی می دانست که رأی و مقبولیت ندارد و در انتخابات کاندیدا نشد" اگر شرکت کند، می گویند:" دیدید علی هم عقیده ای به مبنای نصب خلیفه از سوی خدا ندارد و تن به انتخاب شورای خبرگان داد؟"
♦️ در ترکیب شورا کاملا قابل پیش بینی بود طلحه(گاو وحشی به تعبیر حضرت امیر) و سعد ابی وقاص (دشمن کینه ای مولا و پدر عمرسعد ملعون) قطعا رأی به عثمان می دهند. رأی عثمان به خودش هم که معلوم است.
در طرف دیگر علی (علیه السلام) بود و رأی زبیر. پس رای تعیین کننده ، رأی عبدالرحمن است که اگر به عثمان رای بدهد او با ۴ رأی در مقابل دو رأی مولا حاکم میشود و این یعنی توطئه ادعای عدم مقبولیت امیرالمؤمنین و اگر رأی عبدالرحمن به مولا باشد، ایشان میشود خلیفه سوم و این یعنی یک فرصت تاریخی.