دانلود کتاب هنر تحریم ها نگاهی از درون میدان/ریچارد نفيو نویسنده کتاب مسئول تيم طراحي تحریمها عليه ایران، در دوره دوم اوباما و چهره اصلي تيم پشتيبان مذاكره كنندگان این توافق در امور
تحریمها در وین بوده وپيش از آن، به مدت ده سال مسئول امور ایران در شوراي امنيت ملي در كاخ سفيد و قائم مقام هماهنگي سياست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده است.این كتاب، در آستانه سال 1397 شمسی درآمریکاچاپ شد
🔴🔵 بايدها و نبايدهاي تبليغ در دانشگاه
🖌 جواد حيادر
🔶 شناخت كامل از دانشگاه
مبلّغي در دانشگاه موفق است كه دانشگاه و دانشجو را خوب بشناسد. حضرت علي(ع) علت دشمني را عدم شناخت برميشمارد و ميفرمايد «الناس اعداء ما جهلوا». شناختهاي اجمالي، ناقص و حدسي آفت كار تبليغ است؛ شناخت بايد مبناي علمي، آماري داشته و مطابق با واقعيت باشد. شناخت هم ديدگاه مبلغ را نسبت به دانشجو اصلاح ميكند و هم نگاه دانشجو را نسبت به مبلّغ.
🔶 علاقه و اعتقاد به دانشجو
روشن است مبلغي كه اعتقاد به اهميت و تاثيرگذاري دانشجو و دانشگاه در سازندگي و رشد جامعه و علقهاي نسبت به قشر دانشجو نداشته باشد، نميتواند و نبايد خود را در سلك مبلّغ ديني دانشگاه قرار دهد. كار در محيط دانشگاه نيازمند علاقه و اعتقاد به قشر دانشگاهي دارد؛ «اگر كسي از شكل دانشجو و جوانان چنيني بيزار است، پايش را به دانشگاه نگذارد؛ اگر كسي علوم رايج در دانشگاه را جهل ميداند، اينها را اصلاً علم نميداند، به دانشگاه نرود. بايد به رسالت دانشجو و درس اين محيط اعتقاد داشته باشد.»(مقام معظم رهبري، منشور تبلیغ، ص 116)
🔶 رصد شبهه و شايعه
مبلغ ديني دانشگاه بايد تازهترين و جديترين شبهاتي كه در سطح جامعه و دانشگاه مطرح ميشود را رصد كرده و پاسخهاي مناسب براي آنها بيابد. رصد به موقع و تبيين مطابق فهم و درك دانشجو، كمك شاياني به رفع شبهه ميكند. همانطور كه در روايت داريم جابجايي شبهه از جابجايي كوه سختتر است، باید قبل از آنكه سوال فردي تبديل به شبهه گردد، پاسخ مناسب بیابد؛ ولي اگر شبهه در قلب فرد رسوخ كند آنوقت زدودن آن و تغيير نگرش فرد، نزديك به محال ميگردد.
👈 یادآوری دو نکته در این باره:
🚩 اول: مُبلّغ اگر آمادگي كافي يا توانايي لازم را در پاسخگويي به شبههاي ندارد، نبايد وارد بحث از آن شود. يا اگر توانايي دارد، بايد سعي كند شبهه و جواب آن را در يك جلسه مطرح نمايد؛ چرا كه طرح شبهه در جلسهاي و جواب آن در جلسهاي ديگر احتمال آلوده شدن افراد به آن شبهه را افزايش ميدهد.
🚩 دوم: در پاسخگويي به شبهات حتماً بايد خَلفيات (پشت پردهها) و منشاء و منبع شبهه را نيز لحاظ كرد. هر شبههاي جايي متولد ميشود و علل و عواملي باعث به وجود آمدن آن ميگردد و اهدافي را به دنبال دارد كه دانستن آن يعني رمزگشايي شبهه و قدرت بر پاسخگويي جامع به آن؛ چرا كه هر شبههاي لزوماً بار علمي و اشكال فكري و منطقي نيست تا براي پاسخگويي به آن نيازمند كار علمي و منطقي باشد، بلكه گاهي شبهه به منظور سياسي، با اهداف تخريب فرد و يا باورهاي ديني و سمپاشي رواني و ايجاد ترديد، بهوجود ميآيد و فرد يا افراد شبههافكن به دنبال پاسخ آن نيستند. در چنين مواقعي اكتفا كردن به پاسخ علمي موفقيتآميز نخواهد بود و حتي بعضاً لازم است شبهه را مهم جلوه نداد تا طرح خود شبهه كمكي به تبليغ آن نباشد.
🔶 تكيه بر تبليغ و تبيين آموزههاي ديني
بلغ ديني بايد بداند كه رسالت اوليه و اساسي او تبليغ دين به طور صحيح و جامع است كه تنها يكي از زواياي روشن آن سياست است. گاه افراط برخي از روحانيون فعال در دانشگاه به مسائل سياسي روز، مشاهده ميشود. در هر حال در دانشگاه نهادهاي سياسي و تشكلهاي دانشجويي سياسي وجود دارد و ميتوان با تقويت و حمايت از آنها رسالت سياسي خود را انجام داد؛ ولي در برخورد، تبليغ و ارتباط با دانشجويان نبايد معيار وقتگذاري، صرف مباحث سياسي باشد. روحاني بايد كاملاً فراجناحي عمل كند و همچون پدري مهربان ملجاء همه سلايق درون نظام باشد. بله بايد نسبت به تفكرات سياسي منحرف نقش هدايتگري و اصلاح را در پيش گيرد و هيچوقت خود را از صراط اعتدال خارج نكند. روحاني بايد بداند كه پيش از هر چيز «اين جوانها را بايد متدين، مسئول، با تعهد، با اخلاق و معتاد به فكر كردن بار بياوريد.»(مقام معظم رهبري، دانشگاه اسلامی و.....ج4، ص، 125)
رهبر معظم انقلاب در خصوص سعه صدر مبلّغ ديني در مسائل سياسي ميفرمايد: «مبادا كسي خيال كند كسي كه در دانشگاه يك كلمه حرف مخالف ميزند يا كسي تصور كند دانشجويي كه مثلاً اخم و تَخم دارد دشمن است نه اصلاً شما براي آنها آمدهايد شما فقط براي اين نيستيد كه دوستان را نگه داريد اگر چه نگهداري دوستان هم از كارهاي خيلي مهّم است؛ دشمنان را هم بايد دوست كنيد.»(مقام معظم رهبري، دانشگاه اسلامی و.....ج4، ص، 125)
📚 منبع: نشریه معارف، شماره 96، فروردین و اردیبهشت سال 1392.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجتالاسلام سید علیاکبر حسینی
حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت عالم پرهیزگار و معلم اخلاق حجتالاسلام حاج سید علیاکبر حسینی موسوی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
◾️بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم پرهیزگار و معلّم اخلاق جناب حجةالاسلام آقای حاجسید علیاکبر حسینی موسوی رحمةاللهعلیه را به خاندان گرامی و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و نیز به شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم.
خدمات ارزندهی این روحانی بااخلاص و پرتلاش چه در آموزشهای سودمند در رسانهی ملی و چه در مجلس شورای اسلامی و چه در محیط مسجد و محراب، معرّف چهرهی نورانی یک عالمِ خدمتگزار و باابتکار است.
از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگانشان مسألت میکنم.
سید علی خامنه ای
۲ تیر ۱۳۹۷
@HawzahNews
4_5965364679680196867.mp3
4.29M
📲 فایل صوتی
🎙واعظ: حاج آقا #محرابیان
○ تخریب قبور ائمه بقیع ○
یوم الهدم.pdf
1.03M
✳️فیش منبر ✳️
⭕️تخریب قبور ائمه بقیع⭕️
#یوم_الهدم
🌀منبر کوتاه🌀
🌺🌺🌺شهید بهشتی در کلام رهبری🌺🌺🌺
☘ یکی از خصلت های شهید بهشتی تقوا بود. تصور من از آقای بهشتی این است که گناه نمی کرد.نمی خواهم بگویم معصوم بود؛ اما می خواهم بگویم برخوردش با ما و ارتباطش با دوستان طوری بود که گمان گناه را برای او در ذهن معاشرینش خیلی ضعیف می کرد و من تصور می کنم ایشان اصلا گناه نمی کرد." (1)
☘ در مورد جنبههای علمی شهید بهشتی، اولاً ایشان در فقه شخص برجستهای بودند و تحصیلات عالیه و بسیار خوبی در قم داشتند. میدانید که درس مرحوم داماد در فقه درسی بود که اگر چه کسانی که در درس ایشان شرکت میکردند زیاد نبودند، اما غالباً فضلای ممتاز در درس آن مرحوم حضور داشتند. البته بعضی از آنها مختص درس ایشان بودند و بعضی دیگر درس ایشان را میرفتند و در درسهای دیگر مثل درس امام هم شرکت میکردند. اما یک مجموعه سطح بالای علمی و خوب در درس مرحوم داماد جمع میشدند و یکی از برجستهترین شاگردهای درس فقه ایشان، شهید بهشتی بودند. (2)
☘.. این مرد، مردی شدیداً معتقد و متعبّد بود، یعنی دین و شریعت را به درستی از بن دندان قبول داشت. با كمال خلوص و صمیمیت عامل به شرع و معتقد به دین بود. از تظاهر و ریاكاری و از كارهایی كه خلاف صمیمیت و خلوص است شدیداً روی گردان بود... و از هر كسی كه دارای این صفات بود بدش می آمد... (3)
☘از جمله خصوصیات ایشان، فکرش و قدرت درکش بود که جزو ذاتیات او بود. او هوشیارانه شخصیت خودش را کامل کرده بود. (4)
1.سیره دکتر شهید بهشتی،غلامعلی رجایی،نشر شاهد 1382،ص239
2.گفت و شنود آیتالله خامنهای با اصحاب رسانهها در سال 1363؛ شاهد یاران شماره 8
3.خردنامه همشهری - شماره 55 - سه شنبه 7 تیر 1384
4.گفت و شنود آیتالله خامنهای با اصحاب رسانهها در سال 1363؛ شاهد یاران شماره 8
نشریه معارف, [۲۴.۰۶.۱۸ ۱۴:۱۵]
♻️ شيوه تبليغي استاد قرائتي
👈 استاد قرائتی در میان مبلغان معاصر از جمله چهرههاي موفقي است که توانسته است با ابتكار و تجربههاي منحصر به فرد در شیوه تبلیغ، در طول بيش از چهار دهه تلاش خستگیناپذیر، مبانی روشنگرانه اسلام را با محوریت قرآن به مخاطبان عرضه نماید.
در این نوشتار به اجمال، شیوة تبلیغی استاد بزرگوار تقديم علاقهمندان میشود:
🔶 1. دامنه تبلیغ را گسترش دهیم
تبلیغ محدود به زمان و مکان خاصی نیست و مرز و بوم ندارد. رسولاکرم(ص) به سران کشورهای یمن، حبشه، روم، ایران دعوتنامه ارسال نمودند. حضرت امام(ره) نیز به رهبر بزرگترین قدرتهای مارکسیستی نامة دعوت نوشت. با هجرت یک عالم قزوینی به کشور چین، اسلام به چین وارد شد؛ و مردم شمال کشور چاد از طریق چند زن مسلمان با اسلام آشنا شدند.
🔶 2. مردم را دعوت کنیم؛ قبل از آنکه آنها دعوت نمایند
امیرمؤمنان(ع) در توصیف پیامبر اسلام(ص) میفرمایند: «طَبیبٌ دَوّارٌ بِطبِّه» او طبیبی است که با داروی خود در پی یافتن بیماران است. و همین است که بعد از نزول آیه «وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الأقْرَبِينَ» حضرت از بستگان خود دعوت کرد و پس از پذیرايی از آنها، پیام دعوت به توحید را بیان نمودند.
در جایی دیگر خداوند به پیامبر(ص) میفرماید: «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ»(آلعمران/64) یعنی ابتکار عمل در دست تو باشد و با توجه به مشترکات خود با اهل کتاب، آنها را دعوت کن. و همینطور در مورد حضرت موسی(ع) میفرماید: «اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى».(طه/24)
🔶 3. در پی گرفتن دستمزد نباشیم
باید توجه داشت که در قرآن آمده «قلْ لا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا» یعنی درخواست نکنید «لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلا شُكُورًا»(انسان/9) یعنی در دل هم، توقع نداشته باشید؛ ولی نداریم که «لا نأخذ»! پس برای پول نروید و توقع هم نداشته باشید؛ ولی اگر دادند بگیرید. مثل اینکه سایه باید دنبال ما باشد، نخ در پی سوزن باشد و کفش برای پا باشد؛ نه برعکس.
🔶 4. برنامهریزی تبلیغ ریشهای باشد
با خودم فکر کردم که ما پزشک اطفال داریم اما آخوند اطفال نداریم. در روایت هم آمده است که «عَلَیکُم بِالاِحداث». در حکمت این تاکید حضرت علی(ع) ضمن توصیههای خود به فرزند گرامیشان اما حسن(ع) میفرماید: «وَ إِنَّمَا قَلْبُ الْحَدَثِ كَالْأَرْضِ الْخَالِيَةِ مَا أُلْقِيَ فِيهَا مِنْ شَيْءٍ قَبِلَتْه»ُ زیرا قلب نوجوان مانند زمین خالی و کاشته نشده است و آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود.
🔶 5. مدیریت زمان با توجه به حال مخاطب
در روایت داریم که رسول اعظم(ص) نماز جماعت میخواندند، صدای گریه طفلی بلند شد، حضرت نماز را سریعتر تمام کردند. وقتی برای نماز جماعت با وجود این همه عظمت و اهمیت توصیه شده است که مراعات حال اضعف مامومین شود، چرا سخنرانیهای ما این گونه نباشد؟! من تفسیر یک دقیقهای هم گفتهام.
🔶 6. روان و صمیمی بگویید
با مردم ساده حرف بزنیم تا بفهمند. در درسی اشکال کردم، استاد گفت: اشکال به ناقل، یا منقول، یا منقول به، یا منقول فیه، یا منقول علیه است؟! گفتم اصلاً اشکال یادم رفت! در روایت هم داریم که رسول اكرم(ص) فرمودند: «اَنا آکِلٌ کَما یَاکُل العَبد وَ اجلس کَما یَجلس العَبد» در قرآن هم میخوانم که «قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ».
🔶 7. به جای گریه سراغ خنده برویم
با ایجاد فضای شاد، مخاطب سرحال، با انگیزه و همراه بحث میماند. «وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَأَبْكَى» و این اوست که میخنداند و میگریاند. خنده مثل تکان دادن گونی است که جا باز میکند. با خنده مخاطب شما احساس خستگی نمیکند.
🔶 8. انجام وظیفه نه رفع تکلیف
«لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَ عَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ». مگر یادمان رفته که انبیاء و اولیاي الهی را نه تنها استقبال نمیکردند، بلکه با انواع و اقسام تهمتها و افتراها و آزار و اذیتها مانع فعالیت آنها میشدند؟!
🔶 9. تبليغ در همة سال، نه منحصر در زمان خاص
در قرآن میخوانیم: «إِيلافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ». اگر اقتصاد مردم تعطیلبردار نیست، چرا اعتقاد آنها موسمی و فصلی باشد؟! هرچند نقش زمان و آثار آن نباید نادیده گرفته شود، ولی فقط به آن هم اکتفا نشود.
🔶 10. بازخوردگیری از مباحث
نشریه معارف, [۲۴.۰۶.۱۸ ۱۴:۱۵]
مدتی برای مثال زدن افرادی که کمتر میفهمند یا نمیفهمند از واژه "دهاتی" استفاده میکردم! دهاتیها اعتراض کردند که چرا ما را مثال میزنی مگر ما اینگونه هستیم؟! بعداً آن را به پشت کوهی تبدیل کردیم! باز نامه آمد مگر ما چه تقصیری داریم؟! در زمان طاغوت منبریای در شهری از وضع نامناسب دینی انتقاد میکرد که چرا باید در فلان نقطه شهر در فلان مرکز دختر و پسر باهم اجتماع کنند و فساد و فحشا باشد. دو جوانی که این قضیه را شنیده بودند گفتند دنبال آدرس میگشتیم که آقا دادند.
#تبلیغ
#دانشگاه
📚 منبع: نشریه معارف، شماره 88- آبان و آذر 90.
4_5828158990177010802.mp3
3.86M
صوت نواهنگ ۴ دقیقه
حاج آقا عالی
۵ باور نسبت به خداوند جل جلاله
وتغییر دیدگاه نسبت به او
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرویس فرهنگی فردا.pdf
179.5K
متن کامل مصاحبه با استاد کورانی پیرامون وقایع آخرالزمان
🔴فشارهای سهگانه کلید خورد
♦️پروژه همافزایی فشارهای سهگانه از امروز با فراخوانهای گسترده در شبکههای اجتماعی کلید خورد و تلاش شد تا اعتصاب و تجمعات اعتراضی در تهران و چند استان دیگر شکل بگیرد.
♦️سناریوی هم افزایی فشارهای سهگانهی آمریکا (اقتصادی، روانی و عملی) برای تغییر محاسبات ایران و تحمیل برجامهای جدید را میشود چنین روایت کرد. «مرحله اول» خروج آمریکا از برجام برای بیتعادل سازی اقتصاد ایران و تحریک فضای کسب و کار جهت انتقال فشارهای روانی به مردم «مرحله دوم» ظهور و بروز نارضایتی و اعتراضات اجتماعی ناشی از بیتعادلی اقتصادی و فشارهای روانی در محیط داخلی ایران «مرحله سوم» میدان داری عناصر ضدانقلاب برای تبدیل نارضایتی و اعتراضات اجتماعی به آشوب و فشارهای عملی «مرحله چهارم» بازگرداندن تحریمها و اعمال تحریمهای جدید علیه ایران در نقطه جوش بیتعادلی اقتصادی و فشارهای روانی و عملی در اواخر تیر تا اواسط مرداد ماه «مرحله پنجم» ایجاد دوگانگی در حاکمیت و گسست ملی در ایران بر سر مذاکره و توافق مجدد و وانهادن مزیتهای موشکی و منطقهای به آمریکا
♦️با این شرایط بیعملی نسبت مشکلات مردم در دولت و مجلس به همراه توچالگردی و رفتن به تعطیلات تابستانی، عملا پُرکردن جدول آمریکاییها است. به نظر میرسد غربگرایان تغییر محاسبات برای مذاکره و توافق مجدد با آمریکا را به انتظار نشستهاند. در این ارتباط تلاش برای بررسی fatf طی دو ماه آینده در مجلس این انگاره را تقویت میکند.
❇️ کارت به کارت کردن فطریه و خرج کردن مبلغ کنار گذاشته شده
♻️ #کارت_به_کارت
♻️ #خرج_کردن_مبلغ_کنار_گذاشته
≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥
♻️ سوال: وظیفه کسی که مبلغ #زکات_فطره را کنار گذاشته بود ولی آن را به صورت کارت به کارت پرداخت نموده و مبلغ کنار گذاشته شده را خرج نموده، چیست؟
✅ پاسخ: ⬇️⬇️
✅ امام خامنه ای: کارت به کارت کفایت نمی کند بلکه چون زکات فطره را تلف (یعنی خرج) کرده اید باید دوباره بپردازید. [1]
✅ آیت الله مکارم: احتیاط آن است که آن پول را هم به عنوان زکات فطره بپردازد. [2]
✅ آیت الله سیستانی: نبايد فطره را تبديل كند بلكه عين همان مال را به فقير بدهد واكنون #ضامن است بايد دوباره بپردازد. [3]
✅ آیت الله شبیری زنجانی: در فرض سوال، اگر به #وکالت از فقیر زکات فطره را قبض کرده و سپس به جای آن به حسابش واریز نموده، کافی است و گرنه ضامن است. [4]
✅ آیت الله فاضل: کارت به کارت کردن فطره زکات فطره اگر پول به فقیر برسد صحیح است، لیکن #عوض_کردن پولی که بابت زکات فطره کنار گذاشته بوده جایز نیست و مصرف کردن آن نیز جایز نبوده و اگر پولی را که بابت زکات فطره گذاشته بوده مصرف کرده چون نمی دانسته گناه حساب نمی شود. [5]
—------------—
✅ پی نوشت: ⬇️⬇️
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: baa852f721433b4825ea1ae74b815f5f.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9504310124.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 516320.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 31900.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9501398.
☑️ همزمان با سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، با انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، مطالعه این جزوات پیشنهاد میشود👇
📃 بهشتی و تشکیلات
(بررسی اجمالی احزاب شرقی و غربی و معایب آنها و ویژگی های تشکل اسلامی از نظر شهید بهشتی)
📲 kalk.ir/doc/package/300/
📃 تشکیلات اسلامی در آیات و روایات و نظرات شهید بهشتی
(بررسی مولفه های تشکیلات اسلامی با بهره مندی از سخنان شهید بهشتی پیرامون کار تشکیلاتی، مباحث مربوط به تشکل های دانشجویی و آیات تشکیلاتی)
📲 kalk.ir/doc/package/32/
📃 تشکیلات، امامت، روحانیت
(چهار درسگفتار از شهید بهشتی در باب مدیریت تشکیلاتی)
📲 kalk.ir/doc/package/195/
📃مدیریت کارآمد با نگاه به سیره شهید بهشتی
(اشاره به 10 نکته مدیریتی شهید بهشتی)
📲 kalk.ir/doc/package/39/
📌 با استفاده از فرصت تابستان و برای افزایش شناخت و کارآمدی تشکیلاتی اعضای تشکلتان، این جزوات را مطالعه کنید و به دیگران هم پیشنهاد دهید.
💥 همه بستههای پشتیبان کالک را که در قالب #پشتیبان_هفته در کانالهای سامانه منتشر میشوند، در این لینک مشاهده کنید🔻
📲 kalk.ir/doc/packages
فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : یکى از طلبه هاى حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ؟!شب امیرالمومنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو :به آسمان رود و کار آفتاب کند .
پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد : زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله مى دهید !!بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم ، اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى :به آسمان رود و کار آفتاب کندپس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند .
وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید :به آسمان رود و کار آفتاب کندفوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید .مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .
فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پرزینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ؟ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است .هنگامى که مجلس آراسته شد ، راجه به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست .نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .
چون صیغه جارى شد طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟
راجه گفت : من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمومنین (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم ; به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمومنین (علیه السلام)قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم ،
شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ راجه گفت : من گفته بودم :به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند طلبه گفت : مصراع دوم از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمومنین (علیه السلام) است . راجه سجده شکر کرد و خواند :به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند *** به آسمان رود و کار آفتاب کندوقتى نظر کیمیا اثر حضرت مولا ، فقیر نیازمندى را اینگونه به ثروت و جاه و جلال برساند ، نتیجه نظر حق در حقّ عبد چه خواهد کرد ؟
غزل سروده شده رهبر انقلاب كه برای اولين بارمنتشر میشود
🔹حجت الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی شعر اهدایی مقام معظم رهبری به دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس را قرائت کرد.
🔸اين غزل برای نخستين بار منتشر میشود؛ متن شعر از این قرار است:
می کند آشفته ام، همهمه ی خویشتن
کاش برون می شدم، از همه ی خویشتن
می کشد از هر طرف، چون پر کاهی مرا
وسوسه ی این و آن، دمدمه ی خویشتن
پنجه در افکنده ام، در دل خونین خویش
گرگ وش افتاده ام، در رمه ی خویشتن
باده ی نابم گهی، زهر هلاهل گهی
خود به فغانم از این، ملقمه ی خویشتن
طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق
تا کندم بیخود از، زمزمه ی خویشتن
مست و خرابم امین، بی خبر از بود و است
از که ستانم بگو! مظلمه ی خویشتن
💠 حدیث روز 💠
✳️ نعمتها را از خود نرانیم
🔹و قَالَ (ع) إِذَا وَصَلَتْ إِلَيْكُمْ أَطْرَافُ النِّعَمِ فَلَا تُنَفِّرُوا أَقْصَاهَا بِقِلَّةِ الشُّكْر.
🔻امام علی(ع) فرمود:
هرگاه ابتدای نعمتها به شما رسید، مابقی آن را با ناسپاسی از خود مرانید.
📚نهج البلاغه صبحی صالح، ص۴۷۰
نفاق عامل رویارویی با امام زمان.pdf
614.1K
✳️فیش منبر ✳️
⭕️هفتم تیر و شهادت یاران انقلاب⭕️
#نفاق_عامل_رویارویی_با_امام_زمان
🌀منبر کامل🌀
استاد رفیعی
⭕️دنیای فیش منبر و مرثیه و مدیحه