🔰 چند نكته درباره سادات
🖌 سادات كسانى هستند كه منسوب به جدّ اعلاى پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم #هاشم مىباشند و فرزندان نزديك تر به پيامبر قرب بيشترى دارند، همچون نسل حضرت زهرا عليها السلام. (1)
🖌 سيادت در برخى از احكام فقهى امتياز محسوب مىشود، همچون جايى كه دو #امام-جماعت عادل باشند، هاشمى مقدم است. (2)
🖌 گرچه منتسبين به پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم از طرف مادر هم از اولاد آن حضرت مىباشند، اما ملاك ترتيب آثار احكام سيادت، همچون استحقاق سهم سادات، انتساب از طرف #پدر است. (3)
🖌 بخشى از #خمس، سهم سادات فقير است كه به اذن مرجع تقليد به آنان پرداخت مىشود. (4)
🖌 زكات بر سادات حرام است. (5)
📌 نگهدارى كودك بىسرپرست توسط سيد، سيد محسوب نمىشود. (6)
✅ در ثبوت سيادت، #اشتهار مورد اطمينان، كافى است و نياز به ريشه يابى سيادت و شجره نامه نيست. (7)
-------------
1. فرهنگ فقه، ج 2، ص 144؛ مسائل جديد تبريزى، ج 2، ص 185.
2. تحريرالوسيله، ج 1، ص 436.
3. جواهر الكلام، ج 16، ص 93.
4. توضيح المسائل مراجع، م 1834.
5. تحريرالوسيله، ج 2، ص 94.
6. اجوبة الاستفتائات، ج 1، ص 311.
7. فرهنگ فقه، ج 4، واژ سادات.
📚 احكام دو دقيقه اى ؛ ج2 ؛ ص169
💢 حجة الاسلام محمود اکبری
🔻
@ahkam_akbari
🌷 چهل پیشنهاد برای اینکه همه در تبلیغ #غدیر شریک باشیم
🔸1- یک خانواده می تواند با دیدار از اقوام و سادات مُبَلِّغ غدیر باشد.
🔸2- یک کاسب می تواند با تخفیف ویژه در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸3- یک راننده تاکسی می تواند با پذیرایی خوردنی جات در ماشینش مبلّغ غدیر باشد.
🔸4- یک مادر بزرگ می تواند با گفتن قصه های غدیری برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد.
🔸5- یک امام جماعت مسجد می تواند با صحبت پیرامون غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸6- یک نمازگزار مسجد می تواند با پذیرایی از نمازگزاران مبلّغ غدیر باشد.
🔸7- یک مادر می تواند با آماده کردن بهترین لباس های فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸8- یک مادر می تواند با پختن غذای مورد علاقه فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸9- یک مادر می تواند با پخش سرودهای شاد در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸10- یک مادر می تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسبت #عید_غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸11- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش مبلّغ غدیر باشد.
🔸12- یک پدر بزرگ می تواند با دادن عیدی به فرزندان و نوه هایش مبلّغ غدیر باشد.
🔸13- یک مادربزرگ می تواند با دادن نذری در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸14- آقایان میتوانند با پوشیدن لباس هایی تمیز و با رنگ روشن خصوصا سفید مبلّغ غدیر باشند.
🔸15- یک دانشجو می تواند با هدیه کتاب و سی دی مرتبط با غدیر به اساتید و دوستان و نزدیکانش مبلّغ غدیر باشد.
🔸16- یک معلم می تواند با برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر در کلاسش مبلّغ غدیر باشد.
🔸17- یک کاربر فضای مجازی میتواند با گذاشتن عکس کاربری با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸18- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸19- یک فعال مجازی میتواند با انتشار مطالبی با موضوع غدیر در فضای مجازی مبلّغ غدیر باشد.
🔸20- یک دانش آموز می تواند با آماده کردن دکلمه و قرائت در مجالس مبلّغ غدیر باشد.
🔸21- یک استادِ دانشگاه می تواند با اختصاص دادن بخشی از کلاسش به غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸22- یک هیأت می تواند با برگزاری مراسم جشن با شکوه مبلّغ غدیر باشد.
🔸23- یک هیأت می تواند با دیدار از سالمندان و اهداء هدیه مبلّغ غدیر باشد.
🔸24- یک هیأت می تواند با ایجاد ایستگاه صلواتی مبلّغ غدیر باشد.
🔸25- یک دانش آموز می تواند با توزیع یک پاکت شکلات مبلّغ غدیر باشد.
🔸26- یک پدر می تواند با خرید لباسِ نو برای خانواده اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸27- یک دانش آموز می تواند با اجرای مصاحبه با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸28- یک فرد می تواند با عیدی روز غدیر به رفتگر محله اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸29- یک فرد می تواند با دادن هدیه به همسایگان محله اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸30- یک فرد می تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه ها مبلغ غدیر باشد.
🔸31- یک فرد می تواند با تزئین ماشینِ خود در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸32- یک فرد می تواند با تزئین درب منزل یا آپارتمان خود مبلّغ غدیر باشد.
🔸33- یک فرد می تواند با دیدار با آشنایان و فامیل در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸34- یک فرد می تواند با ترویج آداب غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸35- یک فرد می تواند تهیه و گردآوری جدول با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸36- یک فرد می تواند با طراحی کارت پستال با موضوع غدیر و پیام آن مبلّغ غدیر باشد.
🔸37- یک فرد می تواند با ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام مبلّغ غدیر باشد.
🔸38- یک مادر می تواند با پخش سرودهای غدیری در منزل مبلّغ غدیر باشد.
🔸39- یک فرد می تواند با یک لبخند و شادباش غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸40- یک فرد می تواند با خواندن خطبه برادری میان دوستانش مبلّغ غدیر باشد.
#مبلغ_غدیر_باشیم
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
🔻اسلحهخانه جهاد تبیین در اختیار شماست🔺
➖عزیزان ، هر کس باید به حد توان خودش وارد میدان جهاد تبیین بشود.
➖تا یک به یک وارد نشویم نمیتوانیم جلوی پروژه بگیرهای دشمن قد علم کنیم.
✅ناراحت هم نباش که رسانه بلد نیستی. از اینجا سواد رسانه یاد بگیر
✅میخوای جواب شبهات اغتشاشات بدی؟ از اینجا جواباتو بگیر
✅میخوای با مردم حرف بزنی و جذاب باشه حرفات؟ این دوره رو ببین
✅بین آشنایان نوجوان اغتشاشگر داری میخوای جذبش کنی؟ روش جذب رو بهت یاد میدیم
🔴دختر خانوما این بیشتر به درد شما میخوره. رفیقات میگن زن زندگی آزادی؟ همکلاسیات بخاطر چادر مسخرهات میکنن؟ فامیلا میگن چرا به حجابت چسبیدی مگه چی داره؟ با این دوره پاسخ همهی اینها رو بده
✅شبههی تاریخی داری؟ بقیه بهت شبهه تاریخی میاندازند نمیتونی جواب بدی؟ تاریخ تحلیلی صدر اسلام رو با حوصله بیین
✅فرهنگی هستی؟ همکاران شبهه میاندازند؟ تعداد زیادی از شبهات فرهنگیان از سطح کشور رو جمع کردیم و پاسخ دادیم. ببینید و بدانید
✅مسئول نهاد مهمی هستی؟کار فرهنگی میکنی؟ در بسیج فعالیت میکنی؟ مدیر مدرسه هستی؟ پس حتما دورهی ضد جاسوسی رو ببین و مراقب جاسوسان اطراف خودت باش💣
ما محتوا میدیم . شما هم جهاد تبیین کن. مصداق حرف حضرت علی علیه السلام نباش👈 کلیک کنید
راستی حسن روحانی هم منتظرته. یه سر بهش بزن 👈 کلیک کنید
➖➖➖➖➖➖➖
1. سلسله سخنرانی های «جهاد تبیین» شیخ قمی در شهرستانها
2. سلسله دروس شرح کتاب کامل الزیارات(اربعین ظهور)
3. درسنامه فساد زن در غرب (سفرنامه فرنگ شیخ🔞 نقد سند2030)
4. تکنیک های برگزاری جلسات پاسخ به شبهات برای جوانان اغتشاشگر (ویژه مربیان دینی و اساتید نهاد)
5. پاسخ به شبهات ضدانقلاب در کلاب هوس
6. دوره تخصصی روش آموزش زبان خارجی (خودآموز همه زبانها بدون گرامر)
7. دوره تخصصی مدیریت رفتار سازمانی ( تکنیک های اقناع و جذب، مارکتینگ فرهنگی، مدیریت جهادی، کار تشکیکلاتی، هوش عاطفی، مدیریت انگیزه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات موثر، گیمیفیکیشن)
8. دوره تخصصی تربیت مبلغ بین الملل 42 جلسه
9. درسنامه تخصصی «ضدجاسوسی» و نفوذ شناسی
10. درسنامه تخصصی «زن در غرب» 6 جلسه فشرده
11. پاسخ به شبهات فرهنگیان جلسات آنلاین
12. لیست 51 سخنرانی مهم شیخ قمی «جهاد تبیین»
➖➖➖➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
ترجمه خطبه غدیر. کانال ایتا @resane_enghelabi.mp3
29.88M
🎙 صوت ترجمه فارسی خطبه غدیر
⭕️👂حتما در عمرمان یکبار باید گوش بدهیم.
💝 هر چقدر به مولی امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه السلام عشق داری، این صوت را پخش کن در فضای مجازی 📱
〰〰〰〰
📚 پیوست مطالعاتی:
▶️ صوت ترجمه و تحلیل تاریخی خطبه غدیر ؛ توسط دکتر حاج میثم مطیعی/ در جلسه ۴۳ تا ۴۵ تاریخ حیات امیرالمؤمنین (ع) 👇👇👇
https://meysammotiee.ir/files/other/vijhe/TarikhHayateAmirAlmomenin%5b43-45%5d.mp3
〰〰〰〰
#نشرحداکثری
🎧 🔍 #واحد_صوتی
➕تدوین کانال رسانه انقلابی ↘️
🇮🇷 @resane_enghelabi
✅لیست کانال های مورد تایید
تولید محتوای جهادتبیین در ایتا
➖حتماً عضو شوید:
1. @khamenei_ir حضرت آقا
2. @MesbahYazdii علامه مصباح یزدی
3. @Panahian_ir استاد پناهیان
4. @Aamerin_ir استاد علی تقوی
5. @Soada_ir استاد راجی
6. @TablighGharb شیخ قمی
7. @ISrAel666 محتوای جهاد تبیین
8. @Nofoz_shenasi سیدفخرالدین موسوی
9. @CWarfare استاد جوانی
10. @Binaasho استاد علی زکریایی
11. @Maroofane5 معروفانه
12. @Aledavood استاد آل داود
13. @GhadiriNetwork استاد قدیری
14. @Mirbaqeri_ir آیه الله میرباقری
41.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انیمیشن سه بعدی:
«پس از من...»
🔻"پس از من" نام انیمیشن کوتاهی است که با بررسی شواهد علمی و تاریخی دقیق، در قالب داستانی کوتاه، واقعه عظیم غدیر را به نمایش می گذارد.
🔹در این انیمیشن نقش بی بدیل پیامبر(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) در خنثی سازی توطئه های جریان نفاق در مخالفت با ولایت امیرالمومنین(سلاماللهعلیه) به خوبی به تصویر کشیده شده است. همچنین تمامی خطبه غدیریه پیامبر(صلیاللهعلیهوآلهوسلم) در این انیمیشن به نمایش در آمده است.
اعمال متفاوت روز عید غدیر و ارتباط آن با حقیقت ولایت
ابتدا به برخی از اعمال روز #عید_غدیر که در مفاتیح الجنان آمده است توجه کنیم:
روز شریف از برای پوشیدن جامههای نیکو
و زینت کردن و بوی خوش استعمال نمودن
و شادی کردن
و شاد نمودن شیعیان امیرالمؤمنین ع
و عفو از تقصیرات ایشان
و برآوردن حاجات ایشان
و صله ارحام و توسعه بر عیال
و اطعام مؤمنان
و افطار دادن روزهداران
و مصافحه با مؤمنین
و رفتن به زیارت ایشان
و تَبسّم کردن بر رویشان
و هَدایا فرستادن بر ایشان
و یک درهم که کسی در این روز به برادر مؤمن خود بدهد برابر است با صد هزار درهم در غیر اینروز
و طعام دادن به مؤمنی در این روز مثل طعام دادن به جمیع پیغمبران و صدّیقان است
این روز جناب رسول خدا ص ما بین اصحاب خود برادری افکنده و لهذا شایسته است در اینروز عقد اخوّت با اِخوان مؤمنین.
🌺🌺🌺
نکتهای در باب حقیقت ولایت:
ولایت، فقط محبت به اهلبیت و اعتقاد به آنها و حتی اطاعت از آنها نیست!
بلکه این فقط یکی از ارکان ولایت است که بدون دو رکن دیگر ولایت، نمیتوانیم خودمان را دارای ولایت کامل بدانیم.
این #رکن_اول همان اتخاذ ولایتِ ولی است و قرار گرفتن در حزب الله:
ومن یتول الله ورسوله والذین آمنوا فإن حزب الله هم الغالبون (مائده:۵۶)
اما #رکن_دوم آن این است که مؤمنان باید به هم پیوسته و متحد و برادر باشند و همه با هم به صورت یک امت پشت سر امام قرار بگیرند. بدون این به هم پیوستگی، حقیقت ولایت در جامعه ایجاد نمیشود و حتی با وجود امیرالمؤمنین در رأس این جامعه، کار پیش نمیرود.
والمؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض(توبه:۷۱)
لذا #وحدت و #برادری اهمّیّت بسیار زیادی پیدا میکند؛ کسانی که خودشان را حزب اللهی میدانند اما وحدت جامعه اسلامی برایشان اولویتی ندارد، بلکه وحدت شکنی میکنند، در مقابل حقیقت ولایت قرار گرفتهاند.
نکتهی بسیار جالب این است که وقتی اعمال عید غدیر که عید ولایت است را میبینیم، اکثرا مربوط به ایجاد محبت و پیوند بین مؤمنین است.
و #رکن_سوم ولایت، بعد سلبی آن است؛ یعنی کسی که به این ولایت بین مؤمنان با هم و با امام معتقد و عامل میشود، نمیتواند با دشمنان دین و کفار پیوند برقرار کند و باید با آنها مرزبندی کند:
یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود والنصاری أولیاء... (مائده:۵۱)
کار ما ایجاد این سه رکن در جامعه است. وحدت و برادری، مرز بندی با دشمن و اطاعت از ولی حق جامعه.
ائمه یکسره برای تحقق این ولایت در جامعه کوشیدهاند.
🌹🌹🌹
eitaa.com/mosabereh
ble.ir/tahmasebi_ir
فیش جامع محرم.apk
17.87M
🔻هزار منبر و روضه محرم 🔻
🔖📱برنامه اندروید 📱🔖
#فیش_جامع_محرم
🔺نسخه ۵🔺
↙️فیش منبر روشمند #محرم
↖️متن سخنرانان مشهور
↙️فیش مرثیه و روضه روشمند
↖️متن مقتل مستند
↙️مقتل تحقیقی متناسب هر شب
↖️فیش احکام محرم
↙️کتب متناسب محرم
↖️منابر ویژه عاشورا و تاسوعا
✍️با این نرم افزار حتی یک جلد کتاب با خودتان به #تبلیغ نبرید
🔷حدود ۱۰۰۰ (هزار) فیش منبر و مرثیه
اضافه شدن چندین سخنرانی محرم
📌دانلود مستقیم 👇
http://talabeyar.ir/1398/06/moharam
📌دانلود از ایتا 👇
https://eitaa.com/fish_apk/235
📳 جامع و کاربردی👌
✴️ با گرافیک زیبا و چشم نواز 🔘
💠دانلود و نصب کنید
📩دانلود فــــیــــــش های اندروید
╭┅─────────┅╮
🌺 @fish_apk
╰┅─────────┅╯
2.04M
⭕️ توضیحات بسیار مهم شیخ قمی، در مورد «فتنه اکبر» و «نفوذ در روحانیت» و نفوذ جریان تخریب رییسی در کلاب هوس و از آنجا به «ایتا»
درس نامه «فتنه اکبر» بلعم باعورها از قم
✍ دقت کنید ببینید متوجه سلبریتی های ممبر بالا درون ایتا میشید...
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
🔴بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است.
همه سخن وی این است:
«تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
#علوم_انسانی
#حجاب
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
چهار برنامه زندگی امام کاظم علیه السلام.pdf
863.3K
🔖منبر کامل 🔖
#امام_کاظم علیه السلام
💠موضوع 👇💠
♦️چهار برنامه زندگی امام کاظم علیه السلام
◾️1- مناجات با خدا
◾️2-کسب و کار
◾️3- معاشرت با برادران
◾️4- بهره مندی از لذتهای حلال
✍یک سؤال و یک پیشنهاد
✍نتیجه
📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇
╭┅─────────┅╮
↪️ @fishemenbar
↩️ talabeyar.ir
╰┅─────────┅╯
🌸صلوات بر موسي بن جعفر (عليه السّلام):🌸
❤️اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي الأَْمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ الطَّاهِرِ الزَّكِيِ
خدايا درود فرست بر امين مورد اعتماد، موسي بن جعفر، نيكوكار وفادار، پاك و پاكيزه،
❤️النُّورِ الْمُبِينِ (اَلْمُنِيرِ) الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَي الأَْذَي فِيكَ
نور آشكار تلاش كننده، و عمل كننده، براي خدا، شكيبا بر آزار در راه تو.
❤️اَللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اُسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ وَ حَمَلَ عَلَي الْمَحَجَّهِ
خدايا چنان كه از سوي پدرانش، آنچه از امر و نهي تو، به او سپرده شده بود، به مردم رساند، و بندگانت را به راه روشن واداشت،
❤️وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّهِ وَ الشِّدَّهِ فِيمَا كَانَ يَلْقَي مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ
و از اهل تكبّر و سرسختي، در اموري كه از نادانان ملّت خود مي ديد، متحمّل زحمت و مصيبت شد،
❤️رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَي أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
پس بر او درود فرست، برترين و كاملترين درودي كه بر يكي از فرمانبران و خيرخواهان بندگانت فرستادي، به درستي كه تو آمرزنده و مهرباني.
✅ استمرار خط جهاد در زندگی امام کاظم علیه السلام به شکل های گوناگون
🔸در زندگینامهی آن امام عالیمقام [امام موسیبنجعفر (علیه السّلام) ] ، سخن از حوادث گوناگون و بیارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلالهی پیامبر (صلّیاللَّهعلیه والهوسلّم) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری که همهی عمر سیوپنج سالهی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام میماند.
🔸تشریح و تبیین این خط است که همهی اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط میسازد و تصویری واضح و متکامل و جهتدار که در آن هر پدیدهیی و هر حادثهیی و هر حرکتی، دارای معنایی است، ارایه میکند.
چرا حضرت امام صادق(علیهالسّلام) ... در وصیتنامهی خود، نام فرزندش را به عنوان وصی پس از نام چهار تن دیگر میآورد که نخستین آنان «منصور عباسی» و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛چنانکه پس از ارتحال آن حضرت، جمعی از بزرگان شیعه نمیدانند جانشین آن بزرگوار، همین جوان بیست ساله است ؟
چرا به «علیبنیقطین» که صاحب منصب بلندپایهی دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی تقیه آمیز را فرمان میدهد؛ اما «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت میکند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرا میخواند؟ چگونه و با چه وسیلهیی آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گستردهی اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید میآورد و شبکهیی که تا چین گسترده است، میسازد؟
چرا «منصور» و «مهدی» و «هارون» و «هادی»، هر کدام در برههیی از دوران خود، کمر به قتل و حبس و تبعید او میبندند؟ و چرا چنان که از برخی روایات دانسته میشود، آن حضرت در برههیی از دوران سیوپنج ساله، در اختفا بسر برده و در قرای شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفهی وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه دربارهی من از شما پرسید، بگویید او را نمیشناسیم و نمیدانیم کجاست؟
چرا هارون در سفر حجی، آن حضرت را در حدّ اعلی تجلیل میکند و در سفر دیگری دستور حبس و تبعید او را میدهد و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وی روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبسها آزاد کرده بود، تعریفی از فدک میکند که بر همهی کشور وسیع اسلامی منطبق است؛ تا آنجا که خلیفه به آن حضرت به تعریض میگوید: پس برخیز و در جای من بنشین؟ و چرا رفتار همان خلیفهی ملایم، پس از چند سال، چندان خشن میشود که آن حضرت را به زندانی سخت میافکند و پس از سالها حبس، حتّی تحمل وجود زندانی او را نیز بر خود دشوار مییابد و او را جنایتکارانه مسموم و شهید میکند؟
🔸اینها و صدها حادثهی توجه برانگیز و پرمعنی و در عین حال ظاهراً بیارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسیبنجعفر(علیهمالسّلام) هنگامی معنی میشود و ربط مییابد که ما آن رشتهی مستمری را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظهی شهادتش ادامه داشته، مشاهده کنیم . این رشته، همان خط جهاد و مبارزهی ائمه(علیهمالسّلام) است که در تمام دوران دویستوپنجاه ساله و در شکلهای گوناگون استمرار داشته و هدف از آن،
🔸 اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارایهی تصویری روشن از معرفت اسلامی است و
🔸ثانیاً، تبیین مسألهی امامت و حاکمیت سیاسی در جامعهی اسلامی و
🔸 ثالثاً، تلاش و کوشش برای تشکیل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(صلّیاللَّهعلیهواله) و همهی پیامبران؛ یعنی اقامهی قسط و عدل و زدودن انداداللَّه از صحنهی حکومت و سپردن زمام ادارهی زندگی به خلفاءاللَّه و بندگان صالح خداوند.۱۳۶۸/۰۷/۲۶
🎊🎊🎊#سالروزولادتامامکاظمعلیهالسلاممبارکباد
حضرت #امام_کاظم علیهالسلام فرمودند:
🔰 «ولایت #امیرالمومنین علیه السلامدر کتبآسمانی همۀ پیامبران الهی ثبت شده بود و خدای تعالی هیچ پیامبری را به رسالت مبعوث نفرمود، جز با اقرار به نبوّت حضرت محمّد صلّیاللهعلیهوآله و وصایت حضرت علی علیهالسلام.»
📚 کافی شیخکلینی, ج۱، ص۴۳۷
الامام الکاظم علیه السلام :
أبلِغ خَيرا و قُل خَيرا ولا تَكُن أمُّعَةً✨
خیر کن با خلق، از بهر خدا
خیر برسان
و سخن نیکو بگو
وسست رأی
و فرمان برِِهر کس مَباش
🔴 امام موسی کاظم علیهالسلام و ثمره جغرافیای نهضت موسوی
🔸 یکی از عوامل موفقیت اسلام ناب در سرزمین ایران، وجود بقعههای مقدس در سراسر کشور است که شامل امامزادههای مختلف میشود و سبب توفیقات شخصی و اجتماعی متعدد برای جامعه ایران شده است که روایتهای آن در میان مردم زبانزد است.
🔹 اکثر امامزادهها در ایران، فرزند یا نوادگان امام موسی کاظم علیهالسلام هستند که البته در کشورهای اطراف نیز یافت میشوند؛ به سبب فشارهای سیاسی که بر خاندان ائمه در عراق وجود داشت، 19 دختر و 18 پسر امام موسی کاظم به سمت فلات ایران هجرت کردند که اثرگذاری آنها را میتوان در چند نکته دید:
1️⃣ در پهنای سه هزار در سه هزار کیلومتر توزیع شده و وارد ایران شدند.
2️⃣ به صورت قبیلهای در یک مکان توقف نکردند بلکه گسترش پیدا کردند.
3️⃣مستقر شدند و محیط را برای شیعه تثبیت کردند.
4️⃣ در آن مکان باقی ماندند، تبلیغ کردند تا ضریب نفوذشان بالاتر رفت و به شهادت رسیدند.
🔻 یکی از از عوامل پیدایش انقلاب اسلامی در ایران و این که ایران، اسلامی متفاوت از مهد خود یعنی عربستان دارد، این 37 خواهر و برادر هستند.
#کلاس_درس_دشمن_شناسی (۶۸)
🔺️سال گذشته فردای جشن با شکوه غدیر توی تهران زمانی که همه غرق شادی بودن از اون مهمونی میلیونی، برای اینکه همه ازاین خبر جهانی منحرف بشن و شادی جشن به کامشون تلخ بشه داستان اون وَنِ کذایی گشت ارشاد رو علم کردن که خانومی بهش آویزان بود که بچه ام مریضه و نبردیش!!! و فقط دو روز بود که خبر مهمونی غدیر کاملا محو و فراموش شد. امسال هم که پرشور تر از پارسال جشن برگزار شد و میتونه این خبر سر تیتر خبرهای جهان باشه امروز توی زاهدان کلانتری رو به گلوله بستن تا باز هم خبر جشن بزرگ غدیر رو خفه کنن تا شیرینی این خبر بزرگ و جهانی فقط یک روز به کام مردم باشه . ای لعنت خدا و رسولش بر دشمنان علی که از روز غدیر تا یه امروز دنبال کمرنگ کردن غدیر بودن ...
🔹از اول سال ۲۰۲۳ تا الان بیش از ۲۲.۰۰۰ مرگ ناشی از اسلحه (با در نظر گرفتن تعداد خودکشیهای با اسلحه) در ایالات متحده رخ داده است. یعنی تقریبا ۱۱۸ مورد در روز!
🔴 گروهک تروریستی تجزیه طلب جیش الظلم مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را برعهده گرفت.
ارادتمند: ناصرکاوه
میوندار100.pdf
1.02M
میـوندار
ویژهٔ مخاطب هیئتی
جلسه اول تا سوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معرفی کتاب:
بازخوانی نقش جوان هیئتی بهعنوان میاندار خیمه حسینی و معرفی کلیدیترین ویژگی آن در پیشرفت کشور امام حسین علیه السلام در موضوع میانداران عرصه پیشرفت دین و جامعه با توجه به شاخصه مهم اتحاد و همدلی از طریق استفاده از جایگاه میداندار هیئات که برای مخاطب مسجدی و هیئات بسیار مناسب است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جلسه اول: میان خیمهٔ حسین(ع)
جلسه دوم: یک کاروان میاندار!
جلسه سوم: فریاد بیعت در خرابه!
جلسه چهارم: در مسیرِ امام!
جلسه پنجم: امام حسین(ع)، امام همه
جلسه ششم: مجاهد سیزدهساله
جلسه هفتم: کوچکترین میاندار، بزرگترین فریاد!
جلسه هشتم: همراه شو
جلسه نهم: علمدار؛ میداندار بینظیر
جلسه دهم: امام مهربانیها
ـــــــــــــــــــــــ
دانلود کامل این کتاب، انشاءالله، به زودی در سامانه #شمع
shabaketabligh.ir
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
میوندار200.pdf
1.03M
میـوندار
طرح درس ویژهٔ کودک و نوجوان
جلسه اول تا سوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در موضوع میدانداران عرصه پیشرفت دین و جامعه با توجه به شاخصه مهم اتحاد و همدلی از طریق استفاده از جایگاه میداندار هیئات که برای مخاطب نوجوان و هیئات نوجوانان بسیار مناسب است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جلسه اول: بررسی ابعاد مختلف میاندار در هیئت
جلسه دوم: میوندار خوبیها باش!
(تعیین مخاطب به عنوان میوندار اصلی جامعه)
جلسه سوم: ما به هم مربوطیم!
(تبیین ضرورت خیرخواهی و توجه به پیوندهای اجتماعی)
جلسه چهارم: خوشبختی با امام است!
(تبیین تنظیم زاویه نگاه با امام جامعه)
جلسه پنجم: بودن یا نبودن!
(پیامدهای کنارهگیری از میونداری)
جلسه ششم: پلههای سقوط(1)!
(ضعف، مانعی برای میونداری)
جلسه هفتم: پلههای سقوط(2)!
(فردگرائی، عامل نابودی پیوندها)
جلسه هشتم: مرد میدان!
(مرد میدان بودن، ویژگی اصلی میونداری)
جلسه نهم: یک دست صدا ندارد!
(ضرورت همدلی در سختیهای اجتماعی)
جلسه دهم: پسندم آنچه را جانان پسندد!
(تنظیم مسیر زندگی با امام)
ـــــــــــــــــــــــ
دانلود کامل کتاب، انشاءالله، به زودی در سامانه #شمع
shabaketabligh.ir
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
شوق زخم00.pdf
2.1M
شـوق زخـم
جلسه اول تا سوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نقش سلوک حسینی در افزایش رضایت از زندگی توصیه به شناخت نگاه واقع بینانه امام حسین علیه السلام به زندگی برای الگوگیری مخاطب و ایجاد زمینه برای آرامش و همدلی در جامعه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جلسه اول: حیات طیبه
جلسه دوم: حیات حسینی
جلسه سوم: حیات غربی
جلسه چهارم: توقعات از خود
جلسه پنجم: توقعات از خداوند
جلسه ششم: توقعات از دنیا
جلسه هفتم: توقعات از خانواده (همسر)
جلسه هشتم: توقعات از فرزندان
جلسه نهم: توقع از دیگران مبتنی بر ولاء طرفینی
جلسه دهم: توقعات از جامعه اسلامی
ـــــــــــــــــــــــ
دانلود کامل کتاب، انشاءالله، به زودی در سامانه شمع
shabaketabligh.ir
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
🔴 ویژگی های منتظران واقعی
🔵 امام کاظم علیه السلام در مورد ویژگی های منتظران واقعی و شیعیان مؤفق در زمان غیبت فرمودند:
🌕 طوبی لِشیعَتِنَا، المتَمَسِّکینَ بِحَبلِنا فی غیبَه قائِمِنَا، الثّابِتینَ عَلی مُوالاتِنا وَالبَراءَه مِن أعدائِنا، اولئِک مِنّا ونَحنُ مِنهُم، قَد رَضوا بِنا أئِمَّه، ورَضینا بِهِم شیعَه، فطوبی لَهم، ثُمَّ طوبی لَهُم، وهُم وَاللَّهِ مَعَنا فی دَرَجاتِنا یومَ القیامَه
🔹 خوشا به حال شیعیان ما، که در زمان غیبت قائم ما(عج) به رشته ولایت ما چنگ می زنند و بر موالات ما ثابت و استوار و در برائت و بیزاری از دشمنان ما پابرجا و محکم می مانند. آن ها از مایند و ما از آن هاییم. آن ها ما را به امامت برگزیده اند و به پیشوایی ما راضی هستند و ما آن ها را به عنوان شیعه خود برگزیده ایم و به عنوان شیعه خویش پسندیده ایم. خوشا به حال آن ها، باز هم خوشا به حال آن ها، به خدا سوگند آن ها در روز قیامت با ما و در کنار ما هستند.
📚 کمالالدین و تمام النعمة، ج ۲ ص ۳۶۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عنایت ویژه امام موسی کاظم به پیرزن شیعه
🌱آرامگاه این پیرزن شیعه در نیشابور، محل زیارت عاشقان اهل بیت است.
#میلاد_امام_کاظم مبارک باد
🎋🌷
@jahadetabeen8