✍️ایده های تک خطی۲
🌹شهادت سید حسن نصرالله
●پویش تغییر پروفایل
●برپایی ایستگاه های صلواتی
●برپایی میز ترحیم در مدارس
●تشییع نمادین پیکر سید مجاهد
●حضور در راهپیمایی ها و تظاهرات
●مسابقه شعر در وصف شهدای حاضر
●پخش مستند زندگی سیدحسن نصرالله
●برگزاری مراسم ترحیم توسط بزرگان و علما
●ارتباط گیری بادانشجویاناروپایی و آمریکایی
●تبیین و روشنگری دانش آموزان ودانشجویان
●مسابقه خطاطی یا طراحی چهره سید شهید با دعوت از هنرمندان
●جمعآوری طومار مطالبه انتقام و اعلام آمادگی برای اعزام
●برپایی تجمع خصوصا با لباس نظامی مقابل مقرهای فرماندهی سپاه برای اعلام آمادگی اعزام
●ارسال نامه و دسته گل و پیام تسلیت به دفتر رهبر انقلاب و دفتر حزب الله
●ارسال نامه و دسته گل و پیام تسلیت به دفتر رهبر انقلاب و دفتر حزب الله
●پخش تراکت خانه به خانه با مضمون تسلیت و دعا برای پیروزی رزمندگان مقاومت
●تلاوتِ آیاتی از قرآنِ مجید با موضوعِ مقاومت و پیروزی مجاهدین راه اسلام
●پخش سرودهای همگانی منتشر شده در گروه ها و همخوانی دانش آموزان در مراسم صبحگاه و زنگ مقاومت
●پرچم گردانی(فلسطین و ایران) در مدارس به نشانه ی اتحاد دانش آموزان ایران با ملت مظلوم و مقتدر فلسطین
●استفاده از چفیه و سربند و هر نمادِ مرتبط با فرهنگ و هویتِ مقاومت، فلسطین و لبنان به نشانه ی اعلام همدردی با آنان
●برگزاری مراسمِ دعا و نمازِ وحدت با یاد شهدای محور مقاومت و حزب الله
●اجرای دکلمه، قصه گویی و روایتگری با استفاده از محتواهای مرتبط با مبارزاتِ حزب الله و محور مقاومت و مردم فلسطین
●برپایی موکبهای عزاداری با پخش مداحی و نوحه و پذیرایی از مردم در ۵ روز آینده سطح شهر خصوصا در چهارراههای پر رفتوآمد...
🇱🇧 | #لبنان
«لیست وجوهات شرعی»
یک سال نماز قضا: ١۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
یک ماه روزه: ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
کفاره یک روز روزه عمد: ١.٢۰۰.۰۰۰ تومان
کفاره یک روز روزه عذر: ٢۰.۰۰۰ تومان
حداقل فطریه هر نفر: ۶۵.۰۰۰ تومان (گندم)
کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ١.٢۰۰.۰۰۰ تومان
کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ٢۰۰.۰۰۰ تومان
یک دوره ختم قرآن: ۱.٣۰۰.۰۰۰ تومان
قربانی و عقیقه: ١۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان
مشارکت در قربانی:****
«شماره کارت و حساب برای واریز وجوهات»
شماره حساب (خمس): ٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١
شماره کارت (خمس): ١۶٧٣-٩٩۵١-٩٩١٨-۶٠٣٧
شماره شبا (خمس): ۵۵٠١٧٠٠٠٠٠٠٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١
شماره کارت (کفاره): ۴٣٩٣-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧
شماره کارت (مظالم): ۴۴٠١-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧
درگاه اینترنتی پرداخت وجوهات:
https://www.leader.ir/fa/monies
کانال اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در قم
🆔 @KHAMENEI_QOM
#سخن_نگاشت | وقتی دوبار اینگونه فریاد زد و نترسیدیم ، او خودش میترسد و تهدیدهایش در بقیهی دنیا نیز بیاثر میشود.
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
چیستی و فلسفه موسیقی (۱)
موسیقی و غنا به چه معناست ؟
آیا موسیقی با غنا مترادف هستند؟
را برخی روایات غنا را حمل بر موسیقی میکنند؟
آیا در آیات و روایات لفظ موسیقی آمده است ؟
◀️ موسیقی از جایگاه صرفاً هنری فراتر رفته و به عنوان پدیدهای ضروری و کاربردی در سطح جهانی مطرح شده است. این پدیده نه تنها نقش محوری در تبادلات فرهنگی ایفا میکند، بلکه در حوزههای سیاسی، اقتصادی، دینی، اعتقادی و حتی در تحولات علوم تجربی و درمانی نیز گسترش یافته است.
◀️ اگرچه در لغت، موسیقی و غنا به عنوان مفاهیمی مترادف تلقی میشوند، اما در اصطلاح فقهی، این دو واژه دارای تفاوتهای معنایی هستند.
◀️ بر اساس بررسیهای دقیق آیات قرآن، روایات و استدلالهای عقلی، موسیقی مفهومی عام و به معنای مطلق آواز خوانی است و با غنا متفاوت میباشد. غنا نیز به صورت مطلق حرام نیست، بلکه آنچه حرام تلقی میشود، "غنای لهوی و مضّل عن سبیل الله" است که دارای جهتگیری باطل بوده و مناسب مجالس لهو و خوشگذرانی است.
◀️ رابطه مفهوم موسیقی و غنا، عموم و خصوص مطلق است که هر غنایی موسیقی است ولی هر موسیقی غنا نیست.
◀️ در شرع مقدس، موسیقی به صورت یک عنوان مستقل مطرح نشده، بلکه غنا است که موضوع احکام شرعی قرار گرفته است. درک صحیح از این دو مفهوم کلیدی، پاسخ به بسیاری از سوالات فقهی را تسهیل میکند. بر اساس بررسی آیات، روایات و دلایل عقلی، موسیقی مفهومی عام است و با غنا متفاوت میباشد.
#موسیقی_غنا
#حسینیه_معلی
💠 بیان رفیق
@rakoofiyan
چیستی و فلسفه موسیقی (۲)
آیا هر آواز خواندنی حرام است ؟
روایاتی که در مذمت غنا است کدام معنای غنا است؟
◀️ در شرع مقدس، آنچه مورد توجه قرار گرفته و موضوع احکام شرعی واقع شده است، مفهوم غنا است. غنا در لغت به معنای مدّ الصوت و ترجیع (کشیدن صدا و زیر و بم کردن آن) است.
◀️ این تعریف به خودی خود شامل مواردی مانند تلاوت قرآن با صوت خوش یا اذان نیز میشود که قطعاً حرام نیستند.
◀️ بنابراین، غنا به معنای عام (مدّ الصوت و ترجیع) موضوع حرمت نیست، بلکه آنچه در شرع حرام شمرده شده است، غنای عرفی است که به معنای آوازخوانی است. به عنوان مثال، به فردی که اذان میگوید، آوازخوان نمیگویند، یا کسی که قرآن میخواند، در عرف آوازخوان محسوب نمیشود.
◀️ این تمایز عرفی نشان میدهد که غنای عرفی (آوازخوانی) به عنوان موضوع احکام شرعی مورد توجه قرار گرفته است.
#موسیقی_غنا
#حسینیه_معلی
💠 بیان رفیق
@rakoofiyan
چیستی و فلسفه موسیقی (۳)
مبانی و ارکان موسیقی
🖌موسیقی، این پدیده هنری و فرهنگی، دارای انواع مختلفی است. کارشناسان و متخصصان مختلف، دیدگاههای متفاوتی در مورد تقسیمبندی و ارکان موسیقی دارند. این ارکان شامل:
- ملودی
- هارمونی
- ریتم
- تمپو
- دینامیک
- رنگآمیزی صوتی
🖍شناخت این ارکان به ما کمک میکند تا از موسیقی در موقعیتهای مختلف به درستی استفاده کنیم. این شناخت در روانشناسی موسیقی، آموزش موسیقی و حتی درمان از طریق موسیقی هم کاربرد دارد.
◀️ شناخت مبانی و ارکان موسیقی در کشف حکمت و فلسفه ،حکم شرعی،غنای لهوی و غیر لهوی ، بسیار موثر است .
*⃣ دو رکن اساسی ریتم و ملودی از بنیادی ترین ارکان موسیقی هستند که نوع و ترکیب و تعاملات این دو میتواند بیش ترین اثر روان شناختی را در شنونده به جای بگذارد، ریتم الگوی زمانی در موسیقی است که وضعیت تکرار اصوات و درک قوی و ضعیف ضرباهنگ موسیقی را به وجود میآورد. ملودی نیز وضعیت توالی زیر و بمی موسیقی را نشان میدهد .
#موسیقی_غنا
#حسینیه_معلی
💠 بیان رفیق
@rakoofiyan
چیستی و فلسفه موسیقی (۴)
محتوای موسیقی
◀️ در تعریف موسیقی گفتند: زبان بیان احساسات و انتقال مفاهیم از طریق ترکیب اصوات و الحان است، باید دید احساسات بر انگیخته شده چه مفهومی دارند؟ موسیقی چه محتوایی دارد ؟ و آیا اصلا محتوا دارد؟ و این محتوا ما را به واقعیت نزدیک میکند یا خیر؟
🖌در میان موسیقی شناسان دو نظریه هست که برخی معتقدند موسیقی فاقد هر گونه محتوای ذاتی است و آنچه به ذهن مخاطب انتقال میدهد، به دورنیّات و خاطرات او وابسته است نه به ذات موسیقی و به قول شاعر« هر کسی از ظن خود شد یار من، وز درون من نجست اصرار من».
🌺 علامه جعفری « هیچ صدای موزون و جذاب و هیچ نوع موسیقی، محتوایی را از ذات خود به نفس انسان وارد نمیسازد. بلکه آن حالات و کیفیّات و مفاهیم را وارد صفحۀ آگاه ذهن مینماید که در درونِ شنونده وجود دارد. انسانی که درونش حالت اندوه دارد، اگرموسیقی اندوه آور برای او بنوازند، حالت مزبور در او تحریک میشود و اگر درون شنونده از چنان حالی خالی بوده باشد، موسیقی اندوه بار نمیتواند اثر در او ایجاد نماید».
دلیل ایشان:«محکم ترین و روشن ترین دلیلِ خالی بودن موسیقی از محتوای ذاتی، اختلاف شدید بازتاب اصوات و موسیقی ها در میان اقوام و ملل مختلف است؛ زیرا اگر موسیقی ها ذاتاً دارای محتوای معین بودند،میبایست همه مردم محیط و دوران ها از هر موسیقی، محتوای ذاتی واحد آن را دریافت نمایند، درصورتیکه چنین نیست».
البته این نظریۀ در بین اندیشمندان غربی هم طرفدارانی مانند هگل ، و برخی از متفکران اسلامی مانند غزالی بر این عقیده هستند.
#موسیقی_غنا
#حسینیه_معلی
💠 بیان رفیق
@rakoofiyan
چیستی و فلسفه موسیقی (۵)
محتوای موسیقی
✅ یکی از ارکان اصلی موسیقی محتوای آن است که مخاطب را به کدام جهت میبرد؟ و چه پیامی را انتقال میدهد؟
❎ برای همین در فتوای فقها، به عرف هم ارجاع دادهاند نه فقط شنونده و مخاطب، بلکه گاهی عرف قضاوت میکند در معیار لهوی بودن یا غیر لهوی بودن آن،
◀️ بنابراین محتوای موسیقی علاوه بر اینکه رُکن است، یکی از ارکان تشخیص لهوی از غیر لهوی هم است.
🌸 مهمترین نکته در باب محتوای موسیقی اینکه، محتوای موسیقی بسیار متأثر از پدیدههای همراه آن است. عواطفی که موسیقی میانگیزد، به طرز چشمگیری همجهت و همسو با مفاهیم شعری همراه آن یا تصاویر در حال نمایش یا اوضاع و احوال و شرایط اجرای موسیقی هستند.
برای نمونه، اگر شعری با مفاهیم اخلاقی را با یک قطعه موسیقی همراه سازند، فضای عاطفی ترسیم شده به وسیله موسیقی، کاملاً با صورتهای خیالی ناشی از آن شعر همراه میشود. همچنین اگر شعری با مفاهیم ضد ارزشی یا ضداخلاقی را با همان قطعه موسیقی همراه سازند، باز هم فضای عاطفی ایجاد شده از طریق موسیقی، همساز و همآوا با صورتهای خیالی آن شعر خواهد بود.
#موسیقی_غنا
#حسینیه_معلی
#محتوا
💠 بیان رفیق
@rakoofiyan
🔴 مسئله فلسطین کلید رمزآلودی ست که درهای فرج را بر روی امت اسلامی میگشاید
🔻 قضيّة فلسطين مفتاحٌ سرّي سيُشرّع أبواب الفرج أمام الأمّة الإسلاميّة
🔻The issue of Palestine is a mysterious key that unlocks the doors of Imam Mahdi's relief for the Islamic Ummah.
📌حضرت امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی
#فلسطین
#غزه
#ظهور
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها به منظور بهرهمندي از ظرفيت و توان علمي جوانان تحصيلكرده در پيشبرد اهداف سازماني خود، از دانشآموختگان حوزوي به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازي به صورت امريه در سال 1404جهت بهكارگيري در ستاد مركزي و دفاتر استانها و شهرستانهاي تابعه با داشتن حداقل سطح یک دعوت به همكاري مينمايد.
متقاضيان واجد شرايط ميتوانند از تاريخ 1403/11/23 لغایت 1403/12/15نسبت به ثبت نام اوليه از طريق مراجعه به سامانه جذب نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها به نشاني https://nahad.ir/amriyeh1404 اقدام نمایند.