eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اشتراک گذاری 'پاورپوینت با موضوع امام خمینی👇👇👇👇👇
1_11332095.pptx
812.2K
پیشرفت اسلامی ایرانی
1_11332847.ppt
223.7K
گفتمان رهبری
1_11333469.ppt
769K
عوام وخواص
1_11333977.ppt
129.5K
مرز بندی در جریانات
1_11334201.ppt
211.5K
استعمار فرانو
1_11334779.ppt
1.85M
دشمن شناسی
منافق12.pdf
526.3K
پاورپوینت تفسیر نور آیات 46 تا 50 با موضوع منافقین واشاراتی به فضائل امیر المومنین علیه السلام
4_5920520917552726194.mp3
10.36M
💠 حجت الاسلام رفیعی (سخنرانی شب قدر) 📩 موضوع: مناسبت های شب قدر – انتظارات امیرالمؤمنین علیه السلام از ما 🗓 جمعه26 خرداد 96 🗂 حجم: 9.5 مگابایت
🌺☘منبر کوتاه 🌺 🌺🌺 . ☘پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند که ☘حضرت موسی(علیه اسلام) از خداوند راه قرب را جویا شده و خدا پاسخ می‌دهد:«قُرْبِي لِمَنِ اسْتَيْقَظَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ؛ اگر قرب مرا می‌خواهی شب قدر بیدار باش!» ☘ در سؤال بعدی، حضرت موسی جویای رحمت الهی می‌شود و خدا پاسخ می‌دهد: «رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ الْمَسَاكِينَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ؛ رحمت من برای کسی است که در شب قدر به تنگ دستان ترحم کند.» ☘سوال سوم حضرت موسی درباره جواز عبور از صراط است و خدا پاسخ می‌دهد: «ذَلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ لَيْلَةَ الْقَدْرِ؛ این برای کسی است که در شب قدر در راه من صدقه‌‌ای بدهد.» ☘ پرسش بعدی حضرت موسی درباره راه دستیابی به درختان و میوه‌های بهشتی است و خداوند در جواب فرمود: «ذَلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ؛ این برای کسی است که در شب قدر تسبیح من را بگوید.» ☘سؤال پنجم درباره راه نجات از آتش است و خداوند پاسخ داد: «قَالَ ذَلِكَ لِمَنِ اسْتَغْفَرَ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ؛ این برای کسی است که در شب قدر استغفار کند.» و آخرین پرسش حضرت موسی درباره راه دستیابی به رضای الهی است و خداوند فرمود: «رِضَايَ لِمَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ؛ رضای من نسبت به کسی است که در شب قدر دو رکعت نماز بخواند.»(اقبال الاعمال،ج۱،ص۱۸۶) این حدیث دستور العملی الهی برای شب قدر نیز است. دستور العملی که نباید آن را در شب قدر فراموش کرد. کارهایی که لذت یک شبه آن، ما را وادار خواهد کرد در طول سال هم به آنها پایبند باشیم. 📙* إقبال الأعمال، سید ابن طاووس، دار الكتب الإسلاميه، تهران، ۱۴۰۹ ق، ج۱، ص۱۸۶.