هدایت شده از شهدای ایران
⭕️ اخطار نماینده تهران به قوه قضاییه و دولت: لایحه حجاب را «تصحیح» کنید، وگرنه مجلس اقدام «انقلابی» خواهد کرد/ مراقب «آندلسسازی» باشیم
🔹اسماعیل کوثری گفت: با اصلاح موارد پیشنهادی لایحه عفاف و حجاب باعث دلگرمی امت حزب الله و خانواده شهدا شویم. لایحه ای که پیش از آنکه به صحن مجلس برسد، عدم کارکرد و عدم توان بازدارندگی خود را نشان داده و انتظار می رود قوه قضائیه و دولت با دقت بیشتری نسبت به تدوین و تصحیح مفاد این لایحه اقدام نمایند که در غیر این صورت مجلس به تکلیف انقلابی خود در این حوزه عمل خواهد کرد؛ چراکه مقام معظم رهبری فرمودند مسئولین اگر جرأت مبارزه با مفسد داخلی را نداشته باشند جرأت مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهند داشت.
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
هدایت شده از سربازان گمنام
🔴این افسر امنیتی امروز در اسقاطیل سقط شد
🔹دیروز هم یک افسر اطلاعاتی اسقاطیل در ایتالیا سقط شد
🔹یک مقام صهیونیست امروز گفته : مثل اُردک شکار میشویم و امنیت نداریم :)
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از سربازان گمنام
🔴ایشون سپیده بابایی هستن نائب قهرمان کشتی آلیش آسیا؛ فقط عکسهای روی دیوار خونشون
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از 🌹بنیاد فرهنگی مسجدحضرت رقیه(س)کیانشهر 🌹
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،
بخشهایی از سخنان ارزشمند آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آستانه سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران
▪️من با اینکه یک دوره اصول 23 ساله گفتهام و حرفهای امام را جمله به جمله به دقت مورد بررسی قرار دادهام، با اینحال هر چه زمان میگذرد اعتقادم به علمیت امام واقعا بیشتر میشود و هر چه بیشتر توجه میکنم به نوآوریها و حرفهای تازه امام در اصول و فقه بیشتر میرسم.
▪️من مظلومیت علمی امام را در حوزهها میبینیم و این حرفی از روی تعصب و علاقه مفرط به امام نیست. هر چند علاقه بنده به امام مفرط است و بر این افراط هم افتخار میکنم؛ اما خدا می داند این قضاوتم در مورد مسائل علمی روی تعصب نیست، روی این است که انسان میبیند این مرد چه مقدار عمیق و دقیق بوده و چه مقدار حرف دارد و چقدر از معاصرین خودش جلوتر بوده، اما بهگونهای در حوزه وانمود کردهاند که امام نسبت به اقران خودش از جهت علمی عقبتر بوده است.
▪️یکی از بزرگان مشهد که از شاگردان مرحوم آقای خوئی بودند در اواخر عمرشان فرمودند من مجدداً یک دوره اصول شروع کردم و عدهای هم مشغول نوشتن تقریراتش هستند، گفتم در این دوره اصولتان نمیخواهید مبانی امام را بیان کنید؟ ایشان گفت مگر آقای خمینی(ره) اصول دارد؟
▪️متاسفانه مسئولین حوزه توجه لازم را ندارند، البته من حمل بر غفلت میکنم! چون مسئولین حوزه ما همه انقلابیاند ولی یا از این مسئله غفلت دارند یا از مبانی اصولی امام اطلاع ندارند. من هر چه بیشتر روی کتاب مناهج امام کار میکنم در می یابم امام این کتاب را به عنوان یک متن درسی نوشتهاند چون قلم شان در مناهج با قلم شان در کتاب البیع خیلی فرق میکند، اما در ذهن آقایان نمیآید که یک بار این مناهج را باز کنند، یا به گروهی بدهند آن را ببینند و متن درسی قرار دهند.
▪️متأسفانه در اثر این بیتوجهی مسئولین حوزه اصلا محلی از اعراب برای مکتب قم باقی نمانده! قم مرحوم آقای حائری را دارد، آقای حائری در اصول خیلی حرف دارد، قم مرحوم آقای بروجردی را دارد، آیا مبانی فقهی و اصولی این بزرگان نباید در حوزه ما مطرح باشد؟، امروز غالب درسهای خارج بر پایه مبانی بزرگان نجف است، البته همه ما ریزهخوار اساتید و بزرگان نجف هم هستیم ولی چرا باید این بخش فراموش شود؟
▪️ لااقل باید کتابهای امام در حوزهها احیا شود، مسؤولین سیاسی ما که نتوانستند افکار سیاسی امام را درست برای نسل امروز بیان کنند، این هم یک ناراحتی و عقدهی دیگری است که ما داریم. مسئولین حوزوی مقام علمی امام را نتوانستند روشن کنند و مسئولین سیاسی هم افکار و اندیشههای سیاسی امام را نتوانستند روشن کنند.
▪️تنها مایه امید ما این است که وقتی چهارده خرداد میشود رهبری معظم دقیقترین مطالب را راجع به امام بیان میکنند، این برای ما امیدبخش است ولی از ایشان که بگذریم دیگر مسئولین اصلاً نه فکر سیاسی امام را درست میفهمند و نه درست تحلیل و بیان میکنند.
▪️امام راحل در فقه، اصول و فلسفه و عرفان و تفسیر صاحب مبنا است، امام شخصیتی است که از جهت علمی بسیار قوی و صاحب مبناست، در فقه مبنا دارد، در اصول و فلسفه و عرفان و تفسیر مبنا دارد، الآن خیلیها 20 تا 30 سال است درس خارج میگویند آخرش قائل به همان فرمایش آقای خوئی هستند، این که مبنا نشد! باید بعد از این همه سال بتواند یک پایه علمی بگذارد. امام ابداعات فراوان در فقه و اصول و تفسیر و فلسفه و عرفان دارد. روی اینها یک مقدار کار بشود تا بتوانیم اندازهای از حق امام را ادا کنیم.
▪️ امام بر همه ما حق دارد، امام بر اسلام هم حق دارد. من این جمله را میگویم و قیامت هم پای آن میایستم، با هزار و یک دلیل؛ امام بر اسلام حق پیدا کرده، بر ما حق دارد، بر حوزهها حق دارد، بر نسل گذشته و آینده حق دارد، یک مقدار از این حقّش را ادا کنیم و افکار علمی و سیاسیاش را دقیقاً بفهمیم و به نسل آینده منتقل کنیم.
ان شاالله
مسجد جامع حضرت رقیه س کیانشهر
بسم الله الرحمن الرحیم
شخصی خدمتِ امام رضا(علیه السلام) آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن»
شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد. حضرتش فرمودند:
«استغفار کن»
فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند:
«استغفار کن»
🤔حاضران با تعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟!
👈فرمود:
من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند:
✨«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً؛
✨ «از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید.»
📚مجمع البیان، ذیل تفسیر سوره نوح
❤️ولادت امام الرئوف ، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مبارک باد
🌺🦋🌷🌼🌸🐝🌹💐🌺
هدایت شده از بصیرت
18.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ایران امام
🔻بردگی جدیدی به نام کاپیتولاسیون که اکنون هم کسی شاید معنای آن را نداند! مشکل امام این سخنان هم نبود مشکل امام این بود که از زمانه جلوتر بود و می دانست که آمریکا،انگلیس و اسرائیل کمر به نابودی ایران بسته اند. امام می دانست که وقتی ما در جنگ جهانی اول بیطرف بودیم ،انگلیس بیش از 40 درصد جمعیت ایران یعنی قریب به 10میلیون ایرانی را برا اثر قحطی هلاک کرد، قحطی بزرگ در ایران مردم را به مردار خواری وا داشته بود و مرده ها مثل تلی از هیزم روی هم انباشته شده بودند،کسی نبود آنها را دفن کند. امام دیده بود که چگونه انگلیس در سال ۱۳۱۶ در زمان رضا خان کوه آرارات را از ایران جدا کرد و به ترکیه بخشید؛ امام دیده بود که در زمان رضا خان چگونه «دشت امید» به مساحت آن۳ هزار کیلومترمربع بود را دشت ناامید نامید و به افغانستان واگذار کرد،هم سرزمین را داد و هم آب هیرمند را ... دیده بود که رضاخان حق کشتیرانی در اروندرود بهجز ۵ کیلومتر از آبهای مقابل آبادان را به عراق واگذار کرد امام این جمله محمد رضا در سال1349در روزنامه گاردین را دید که: «بحرین با توجه به اینکه ذخایر مروارید در سواحل آن به پایان رسیده است، از نظر ایران اهمیتی ندارد»! امام شنید که هویدا نخستوزیر شاه درباره جدایی بحرین گفت: "به هیچ کس مربوط نیست، دختر خودمان بود، به هرکس میخواستیم شوهرش دادیم!"
#صبا
┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir
🇮🇷| @basirat_fa
تندروهای جناح مقابل تفکر مصلحانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عَمد با نادیده گرفتن یا انکار اندیشههای امام راحل سعی در تلقین تفکرات غیر واقعی خویش به مخاطب و نسلهای جوانتر دارند.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ آرمان رضائیان
 رادیکال در لغت، پایه و اساس، معنی شده است. در اصلاح جامعهشناسی و سیاسی نیز به افراد یا تفکری گفته میشود که خواهان دگرگونی اساسی و ریشهای در جامعه یا نهادهای اجتماعی باشد. گاهی برای برچسب زدن به فکر، مرام، اندیشه و حرکتی جدید و انقلابی نیز از واژههایی مانند رادیکالیسم، بنیادگرایی و تندرو که همگی به نوعی در یک ردیف قرار میگیرند نام برده میشود.
یکی از رهبران و اندیشمندان تاثیرگذار در جهان بدون شک امام خمینی (ره) است که برخی با اهداف کاملاً مغرضانه ایشان را رادیکال به معنی تندرو آن مینامند. تندروهای جناح مقابل تفکر مصلحانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عَمد با نادیده گرفتن یا انکار اندیشههای امام راحل سعی در تلقین تفکرات غیر واقعی خویش به مخاطب و نسلهای جوانتر دارند.
رادیکالها و تندروها در واقع با نادیده گرفتن و عدم توجه به ویژگیهای اندیشههای اصلاحطلبانه دینی و آوردن دو شاخۀ بنیادگرا و رادیکال آن در یک سطح با بیتوجهی عمدی به مجموعۀ آرا و بیانات امام خمینی (ره) نظرات و اندیشههای ایشان را به عنوان یک مُصلح و احیاگر دین و تفکر دینی، که هم مخالف وضع موجود از تمام جهات و در نتیجه متفاوت از محافظهکاران و سنتگرایان بود را نادیده گرفته و هم به مخالفت امام (ره) با وضع موجود (در زمان مبارزات)، نظر ایشان را مبنی بر بازگشت به اصول، ارزشها و الگوهای متعالی اسلام اصیل، اولیه و ناب محمّدی (ص) بودن، آن هم با مایههای فلسفی، عقلی، علمی، اجتهادی و نوآورانه که خواستار دگرگونیهای اساسی، ساختاری و انقلابی در روابط و مناسبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و بر مبنای تفکر دینی احیا و بازسازی شده، و متفاوت از بنیادگرایان بود را نادیده گرفته و به هیچ کدام از نظرات حضرت امام نه فقط در قالب فقه، احکام مذهبی و فقهی بلکه همچنین از وضع معارف اسلامی که در آن فلسفه، کلام، عرفان و تفسیر هم وجود دارند، توجهی نمیکنند؛ و به گونهای دلخواه نظرات امام خمینی (ره)، را تفسیر میکنند که انگار نه انگار که ایشان نظراتشان در صدد برخورد، حل و رفع و پاسخگویی به نیازهای زمان و مکان و بحرانهای سهگانه، هویت، مشروعیت و توزیع در داخل و چالش با غرب جدید بوده است.
همچنین انکار واقعیتهایی مانند اینکه سیاست، حکومت، امامت و ولایت رهبر کبیر انقلاب، هم بر مبنای فقه و معارف اسلامی و هم توأم با بهرهگیری از یافتههای دانش و کارشناسی و علوم جدید در موارد مربوطه بوده تلاش میکنند تا با هر ترفندی اندیشههای بنیانگذار جمهوری اسلامی را افراطگرایانه نشان دهند؛ و این در حالی است که در واقع تفکرات ایشان با جهل، جمود، تحجّر و قشریگری، ارتجاع و کهنهرستی و تنگنظری و سطحینگری به شدت مخالف و طرفدار عقل و آزاداندیشی بودند.
همچنین امام خمینی (ره)، بر عدالت و معنویت، علم و استدلال، اجتهاد، نوآوری، وحدت، همبستگی ملی و اسلامی و با جامعیت و اعتدال فراوان، نظرات مستدل و جامعی دارند. امام (ره)، با تسلط بر اتفاقات مکتب و مرامیهای انقلابی معاصر نظیر سیدجمالالدین اسدآبادی تجربیات متعددی را در کولهبار اندیشههای خویش داشتند و هم با تأسیس نظامی نوین و جمع زدن میان سنت و تجدد از موضع دین درصدد ارائه راه و روش و الگویی نو و مستقل، ملی، اسلامی و انسانی از نوسازی و توسعه، در ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، اقتصادی - اجتماعی و سیاسی بودند.
تندروها و افراطگرایان در حالی برای به انحراف کشیدن افکار مردم ایران و جهان سعی در معرفی کردن اندیشههای امام خمینی (ره)، دارند که ایشان بهویژه در زمینه روابط خارجی و سیاست بینالملل اندیشهای کاملا مصلحانه داشته و با تاسی از اسلام ناب محمدی (ص)، نظراتشان را بیان کردهاند
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای حجاب ستیزی از کجا شروع شد/شیطان پشت کار است
#حجاب
کد خبر: 1160830
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/004rz4
صفحه نخست » اخبار كلی
اصلاحطلبان یا معصوماند یا مصون، شق سوم ندارد!
اصلاحطلبان یا از هر خطا و گناهی دورند و «معصوم» یا اگر هم سازوکار حکومت خطایی در کار آنان تشخیص داد، آنها «مصون» هستند و نباید دادگاهی شوند! چه سه دهه پیش باشد و دادگاههای آن زمان و چه دادگاههای این زمانه! البته این فقط مخصوص اصلاحطلبان نبوده و برخی مسئولان نظام از گذشته تاکنون چنین خودمصونپندارانی بودهاند و گویی به تنها چیزی که باور نداشتند و به هر طریق تلاش میکردند مانع اجرای آن شوند، عدالت، آنهم «عدالت قضایی» بوده است.
خاطرات مرحوم هاشمی نشان میدهد هرگاه دادگاهی برای یکی از آنان تشکیل میشده، برای تغییر نظر دستگاه قضایی پشت در اتاق او صف میبستند و البته مرحوم هاشمی نیز این خاطرات را با افتخار مینوشته و در تاریخ حفظ میکرده است، زیرا بهنوعی مرجعیت او یا قدرت پارتیبازی او را در بسیاری از امور نشان میداده و مرحوم حواسشان نبوده است که این خاطرات چقدر نقیض عدالت و آبرومندی حکومت است: «دکتر [هادی]منافی آمد و برای یک دکتر متخصص زنان که به اتهام تجاوز به مریض خود، محکوم شده است، استمداد کرد... عصر آقای حسین مرعشی آمد. خبر داد، کارگزاران سازندگی تصمیم به توسعه و فعال شدن حزب گرفتهاند و خواست برای آقای کرباسچی از رهبری، طلب عفو کنیم.»
اینکه یک مسئول نظام برود پیش یکی دیگر و بخواهد حکمی را که در دادگاه صادر شده با لابی و پارتیبازی و جانبداری نقض کند، بد خاطرهای است که ضبط میشود. در همین ایام آشوب نیز شاهد تلاشهای برخی متنفذان برای تغییر حکم یک متهم پزشک بودیم. جای بسیار تأسف است که این نوع مسائل لابیگری حل نشدنی باقی مانده است.
خاطرات مرحوم هاشمی نشان میدهد آقایان بسیار به ایشان در وقت و بیوقت اصرار میکردهاند که ریاست قوه قضائیه را بپذیرد. با آن لابیهایی که میکردند معلوم است که رفتن مرحوم هاشمی به قوه قضائیه را از آن جهت میپسندیدند که دیگر نیازی نبود از ایشان بخواهند برای تغییر رأی دادگاه با رئیس قوه صحبت کند بلکه مستقیم و سرراست کارها به وفق مراد ایشان حل میشده و نتایج دادگاه را میتوانستند به یک اشاره تغییر دهند: «آقای [غلامحسین]رهبرپور، رئیس دادگاه انقلاب آمد. شرمنده بود و نتوانست برخورد نامناسب با روزنامه زن و فائزه را توجیه کند... از خبر انتقال ریاست قوه قضائیه به آقای سیدمحمود هاشمی [شاهرودی]، اظهار نگرانیکرد و گفت، برای قوه قضائیه و شخص رهبری، آثار منفی خواهد داشت. پیشنهاد داشت، من بپذیرم؛ قبول نکردم...».
عصر حسنآقا خمینی برای دعوت شرکت در مراسم [سالگرد ارتحال]امام آمد و گفت، طلبهها در قم، از سفر آقای [سیدمحمد]خاتمی، [رئیسجمهور]استقبال خوبی نکردند... از من خواست که ریاست قوه قضائیه را بپذیرم و گفت، آقای سیدمحمود هاشمی [شاهرودی]، نمیتواند قوه قضائیه را اداره کند؛ نپذیرفتم.»
این رویه اکنون نیز ادامه دارد. کافی است به دادگاههای این روزهای اصلاحطلبان نگاه کنیم. برخی تحلیلگران آنان گویا از غیب آگاهی دارند یا خود قاضیاند و همه پروندهها را خواندهاند، یکسره مینویسند که «این همکاران ما کار روزنامهنگاریشان را انجام دادهاند و اتهام به آنان زده شده است.» باز اگر میپذیرفتند که هیچکس مصون و معصوم نیست و اگر بهاحترام وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی، رسیدگی به پرونده را قبول میکردند و فقط به غیرعلنیبودن دادگاه نقد داشتند، قابل باور بود، اما لحن و سخن ایشان آن است که اصولاً چرا دوستان ما را دادگاهی میکنید و چرا به ما اتهام میزنید؟!
چنین چیزی هیچ جای دنیا نیست که یک گروه سیاسی هرگونه برخورد قضایی با طیف گسترده همکارانشان را امری سیاسی و جناحی قلمداد کنند. برای جناح اصلاحطلب که در غیرعلنی برگزار شدن دادگاه، ندای قانون سر میدهد، خوب نیست که در اصل اتهام هیچ قانونی را نپذیرد و یکسره طیف گوناگون و متنوع همکاران خود را مصون از هر خطا و رسیدگی قضایی بدانند.
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیوی منتشر شده از اقامه نماز سپیده بابایی، نایب قهرمان کشتی آلیش در آسیا
🔸 این ویدیو که در سالن برگزاری جام بینالمللی ارکینبایف قرقیزستان ضبط شده در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته است
🆔 @Shobhe_Shenasi