eitaa logo
نقد و بررسی آیین زرتشت و باستان گرایی
629 دنبال‌کننده
648 عکس
348 ویدیو
43 فایل
امیرالمؤمنین علی علیه السلام: هرگز نمی توانید راه رشد را بیابید، مگر آنکه راه انحراف را هم نشان دهید. ( خطبه ۱۴۷ نهج البلاغه)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.(قسمت اول) آیا ایرانیها به زور شمشیر مسلمان شدند؟؟؟ پاسخ به چند سوال مهم پیرامون ورود اسلام به ایران در برنامه روز شنبه ششم مهر حاج آقای کاشانی، ایشان در این برنامه به موضوع نحوه برخورد امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین با موضوع فتوحات در زمان خلفا پاسخ دادند. @nzartosht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(.قسمت دوم) آیا ایرانیها به زور شمشیر مسلمان شدند؟؟؟ پاسخ به چند سوال مهم پیرامون ورود اسلام به ایران در برنامه روز شنبه ششم مهر حاج آقای کاشانی، ایشان در این برنامه به موضوع نحوه برخورد امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین با موضوع فتوحات در زمان خلفا پاسخ دادند. @nzartosht
🔷حق تحصیل ویژه طبقات ممتاز بود.در دوره ساسانیان،تنها اطفال توانگران و خاندان جاه و نعمت،حق تحصیل علم داشتند.توده و طبقات متوسط از دانش و کسب فضیلت محروم بودند.این عیب بزرگ در فرهنگ ایران باستان،به قدری واضح و روشن است که حتی «خداینامه پردازان »و«شاهنامه نویسان »،با اینکه هدف آنها حماسه سرائی است،به آن نیز تصریح کرده اند.«فردوسی »،حماسه سرای معروف ایران،در«شاهنامه »داستانی آورده است که بهترین شاهد این مطلب است. 📚فروغ ابدیت ص75 ❗️مؤلف کتاب «تاریخ اجتماعی ایران »،که خود از پیشتازان ناسیونالیسم است، آنجا که از علل انحطاط و آشفتگی و نابسامانی عصر ساسانی سخن می گوید،حق انحصاری آموزش و پرورش را برای طبقات ممتاز چنین ترسیم می کند: 🗯«...در این دوره،تعلیم و تربیت و فراگرفتن علوم متداول،انحصار به مؤبدزادگان و نجیب زادگان داشته و اکثریت نزدیک به اتفاق فرزندان ایران،از آن محروم بوده اند». 📚تاریخ اجتماعی ایران ج2 ص26 ❗️حکمرانان ساسانی غالبا در حکومت خود،سیاست خشنی پیش گرفته و به زور شمشیر می خواستند مردم را مطیع خود سازند.مالیاتهای بسیار سنگین و کمرشکن از مردم می گرفتند،از این نظر مردم ایران عموما ناراضی بودند ولی از بیم جان خود نمی توانستند،سخنی بگویند.حتی مردمان مطلع و اشخاص کاردان نیز در دربار ساسانیان ارزشی نداشت.زمامداران ساسانی،بقدری مستبد و خودرای بودند که هیچ کس قدرت اظهار نظر در هیچ کاری نداشت.تاریخ،با اینکه همیشه به وسیله صاحبان قدرت و زور تحریف می شود،ولی بساط ظلم آنچنان گسترده بود که در گوشه و کنار تاریخ از ظلم و بی دادگری ستمگران، داستانهایی نقل کرده اند.قساوت قلب خسرو پرویز به حدی بود که ثعالبی می نویسد:خسرو را گفتند:که فلان حکمران را به درگاه خواندیم تعلل ورزید،پادشاه بلافاصله امر کرد که اگر آمدن او پیش ما به تمام بدن دشوار است،ما به جزئی از تن او اکتفا می کنیم،تا کار بر او آسانتر شود.بگویید:فقط سر او را به درگاه ما بفرستند » 📚ایران در زمان ساسانیان ص318 ❗️جهت اگاهی بیشتر رجوع شود به کتاب فروغ ابدیت ص67 به بعد @nzartosht
🔶سوال: آیا این گونه که ملی گرایان ترویج می کنند ایرانیان در زمان باستان زندگی خوبی داشتند و حکام انان دادگر بودند 🔷پاسخ : ❗️ما به شرح حال مختصری از ایران زمان ظهور اسلام که ساسانیان بر ایران مسلط بودند بسنده می کنیم تا معلوم شود که اگر اسلام به ایران نمی آمد ایرانیان چه وضعیتی داشتند. 🗯پادشاهان ساسانی،عموما تجمل پرست و پرتشریفات بودند.در عهد ساسانیان،ایرانیان پرچمی داشتند به نام «درفش کاویانی »،که معمولا در میدان جنگ برافراشته می شد و یا در جشنهای پرتشریفات ساسانیان،بر فراز کاخ آنها نصب می گردید،و این پرچم با جواهرات بسیار گرانبها تزیین شده بود.به قول یکی از نویسندگان:«جواهرات و اشیاء گرانبهای این پرچم بی همتا را به 1200000 درهم یا(30000 پوند)تخمین کرده اند» 📚زین العابدین رهنما ،پیامبر،ج1 ص42-43 ❗️در کاخهای افسانه ای ساسانیان،از بس جواهرات و اشیاء نفیس و قیمتی،و نقشه ها و تصویرهای حیرت انگیز فراهم گردیده بود که دیده بینندگان را خیره می کرد.اگر بخواهیم غرائب و عجائب این کاخها را بدانیم،کافی است فقط نظر خود را به یک قالی سپید و بزرگی بیاندازیم که در تالار یکی از کاخها انداخته بودند،به نام «بهارستان کسری ». 🗯«این قالی را زمامداران ساسانی،برای این تهیه کرده بودند که موقع عیش و عشرت سر حال باشند و همیشه مناظر زیبا و فرح انگیز فصل را تماشا کنند» 📚همان مدرک 🗯به طوری که می نویسند:«این قالی،دارای یکصد و پنجاه ذراع طول،و هفتاد ذراع عرض،و تمام تار و پود آن زربفت و جواهر نشان بود». 📚همان مدرک ❗️در میان پادشاهان ساسانی،خسروپرویز بیش از همه به تجملات علاقمند بود.شمار زنان و کنیزان و خوانندگان و نوازندگان حرمسرای او به چندین هزار تن بالغ می شد.حمزه اصفهانی،در کتاب «سنی ملوک الارض تجملات خسرو پرویز رابدینگونه شرح داده است: ❗️«خسرو پرویز سه هزار زن داشت،و دوازده هزار کنیزک ساز زن و بازیگر،و شش هزار مرد پاسبان او بودند،8500 اسب مخصوص سواری او بود،960 فیل،12000 استر مخصوص بردن بنه و هزار شتر داشت 📚سنی ملوک الارض ص420 ❗️سپس «طبری »اضافه می کند:«این پادشاه بیش از هر کس به جواهرات و ظروف و اوانی گرانبها و امثال آن علاقه داشت » 📚تاریخ طبری به نقل از کریستین سن ص327 🔷وضع اجتماعی ایران در زمان ساسانیان،به هیچ وجه بهتر از وضع سیاست و دربار نبود.حکومت طبقاتی که از دیر زمان در ایران وجود داشت،در عهد ساسانیان به شدیدترین وجهی درآمده بود.طبقات اشراف و روحانیان،کاملا از طبقه های دیگر ممتاز بودند.تمامی پستها و شغلهای حساس اجتماعی مخصوص آنان بود.پیشه وران و دهقانان از تمام مزایای حقوقی اجتماعی محروم بودند.به جز پرداخت مالیات و شرکت در جنگها وظیفه دیگری نداشتند. 🗯«نفیسی »،در باره ی امتیازات «طبقاتی ساسانی »می نگارد: ❗️«...چیزی که بیش از همه در میان مردم ایران نفاق افکنده بود،«امتیازات طبقاتی »بسیار خشنی بود که ساسانیان در ایران برقرار کرده بودند.و ریشه آن در تمدنهای پیشین بوده،اما در دوره ی ساسانی،بر سخت گیری افزوده بودند.در درجه اول،هفت خانواده ی اشراف،و پس از ایشان،طبقات پنجگانه،امتیازاتی داشتند.و«عامه ی مردم »از آن محروم بودند.تقریبا«مالکیت »،انحصار به آن هفت خانواده داشت .ایران ساسانی...در حدود«صد و چهل میلیون جمعیت »داشته است،اگر شماره افراد هر یک از هفت خاندان را،صد هزار تن بگیریم،شماره مجموع آنها،به «هفت صد هزار»می رسد.و اگر فرض کنیم که مرزبانان و مالکان که ایشان نیز تا اندازه ای از حق مالکیت بهره مند بوده اند،نیز هفتصد هزار بگیریم،تقریبا از این صد و چهل میلیون،«یک میلیون و نیم »حق مالکیت داشته و«دیگران همه »از این حق طبیعی خداداد«محروم بوده اند». 📚تاریخ اجتماعی ایران ج2 ص6 ،24 ❗️پیشه وران و کشاورزان که از تمام مزایای حقوقی محروم بودند ولی بار سنگین مخارج اعیان و اشراف را بر دوش داشتند،در حفظ این اوضاع سودی گمان نمی بردند.لذا بسیاری از کشاورزان و طبقات پست و پائین اجتماع،کارهای خود را ترک کرده و برای فرار از مالیاتهای کمرشکن،به دیرها پناهنده می شدند. » 📚لماذا خسر العالم ص70-71 ❗️مؤلف کتاب «ایران در زمان ساسانیان »،پس از آنکه از بدبختی کشاورزان و کارگران ایران می نویسد: ❗️«سپس از قول یکی از مورخان غرب به نام «امیان مارسیلینوس »،چنین نقل می کند:کشاورزان و کارگران ایران در زمان ساسانیان در نهایت ذلت و خواری و بدبختی بسر می بردند.در موقع جنگ،پیاده از عقب لشکر حرکت می کردند.طوری آنان را خوار و بی ارزش می شمردند که گویا بردگی برای آنان برای همیشه نوشته شده است و هیچ اجر و مزد در مقابل کار خود دریافت نمی کردند. » 📚ایران فی عهد الساسانیین ص424 ❗️در امپراطوری ساسانی،تنها اقلیتی کمتر از یک و نیم درصد از جمعیت،صاحب همه چیز بوده اند ولی بالغ بر نود و هشت درصد مردم ایران،همانند بردگان حق حیات نداشتند.
🔷، آری؛ ، هرگز! ❇️وطن از دیدگاه خداوند متعال چیز ارزشمندی است.[1] روایات متعددی نیز به موضوع وطن پرداخته است که به گونه‌ای می‌توان از آن پی به اهمیت وطن برد. 👈مثلا امیرالمومنین(علیه‌السلام)می‌فرمایند: 🔷«شهرها با حبّ وطن آباد مى شود.»[2] 👈البته وطن گرایی می‌تواند تبدیل به وطن پرستی شود تا جایی که فرد، وطنش را به جای خدا در مقام پرستش قرار دهد و حاضر شود عظمت وطنش را بر ویرانی وطن‌های دیگر و تمدنش را بر خرابه تمدن‌های دیگر، بنیان نهد و سطح مردمش را به بهای فقیر شدن ملت‌های دیگر بالا ببرد. ♦️البته این‌گونه در اسلام مذموم است. از دیدگاه اسلام، وطن_گرایی زمانی محکوم و مردود است که جنبه افراطی و منفی به خود بگیرد؛ یعنی موجب تبعیض در قضاوت، در دیدن و ندیدن خوبی‌ها و بدی‌ها، و در جانبداری‌ها شود.[3] 📚پی‌نوشت: [1]. ممتحنه/9-8؛ بقره/84 و... [2]. تحف العقول، ابن شعبه حرانى، حسن بن على، جامعه مدرسين‏، 1404 / 1363 ق‏، ص 207. [3]. خدمات متقابل اسلام و ایران، مطهری، مرتضی، انتشارات صدرا، 1377ش، ص51. اندیشه برتر @nzartosht
مانند علی لحن فصیحی داری در چهره خود نور ملیحی داری آقا حرم الله شده دلهامان در هر دل بی تاب ضریحی داری شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد. @nzartosht
‏عکسی از قتل عام گسترده‌ی عشایر غیور لر توسط رضاشاه خائن‌. حالا نوه‌ی همین جنایتکار مدافع حقوق قوم لر شده! @nzartosht
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂😭نمی دونم با دیدن این کلیپ باید بخندم یا گریه کنم ... 👈آمریکائی ها توانستند هزار سال پیش خط رو اختراع کنند دانشگاه هاروارد دو هزار سال پیش ساخته شد و به پیشرفت علم کمک کرد ... http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
معرفی کتاب ورود اسلام به ایران و شبهات پیش رو نویسنده مصطفی محسنی نشر بوستان کتاب http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
معرفی کتاب باذان اولین شهید ایرانی مسلمان نویسنده مصطفی محسنی نشر مناره http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶دین عربها و روضه برای کوروش ✅بعضی هستند که میخواهند دین را نماد بودن وانمود کنند و در مقابلش نژاد را قرار دهند و بگویند این بهتر است از آن ... اما نخوانده اند که پیامبر ص زودتر از اینها یه این غائله پاسخ داد: "الا ان العربیه لیست بأب والد و لکنها لسان ناطق فمن قصر به عمله لم یبلغ به حسبه"، «عربیت پدر کسی به شمار نمی رود و فقط زبان حرف زدن است، آنکس که عمل او نتواند وی را به جائی برساند، حسب و نسب او هم او را به جائی نخواهد رساند». ✅ همان بعضی ها در ادامه راه ، دست به دامن و خاص هم میشوند تا بتوانند در مقابل معارف قرآن و اهل بیت رقابت کنند و این مکتب را زنده نگه دارند و الا کم میاورند... ✅ خبر دارم که خرج میکنند ، محققین را به تحقیق در کتب قدیمی وا میدارند تا چیزی مقابل قرآن پیدا کنند ، مناسکی برای روزهای خاص پیدا کنند ، سجده کنند ، سخنران دعوت کنند و دیری نمیپاید که روضه بخوانند و و پخش کنند ... ✅ البته همه کسانی که میآیند به این قصد نمیایند... خیلی ها کلا اعتراض خود را به وضع موجود میرسانند ، خیلی ها برای شلوغیش میآیند و بعضی هم واقعا برای احترام به کوروش ... پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔻زرینکوب: در زماني كه شارلماني(امپراتور رم) در قلمرو خويش بزحمت مي توانست چند تن با سواد پیدا کند مسلمین در دربار مأمون با کتابهای افلاطون و ارسطو و اقلیدس و جالینوس سر و کار داشتند. دور زمین را اندازه می گرفتند و در مذاهب و عقاید فلاسفه و درباب طبقات ارضی و اجرام فلکی تحقیقات و مباحثات می کردند. 📌منبع: کارنامه اسلام , دکتر عبدالحسین زرین کوب , مؤسسه انتشارات امیر کبیر , چاپ بیست و دوم , ص 38 و 39 @nzartosht
اربعین یعنی چهل منزل عزا اربعین یعنی شبی بی انتها اربعین یعنی غریبی ، بی کسی اربعین یعنی همه دلواپسی اربعین یعنی چهل منزل سفر اربعین یعنی همه خوف و خطر فرارسیدن اربعین حسینی بر تمام مسلمین جهان تسلیت باد
▪️ واکنش نماینده مردم همدان در مجلس به اهانت تماشاگران بحرینی و وطن فروشی پهلوی @nzartosht
🔶افسانه قصه سنجان 🔹امروز بیشتر زرتشتیان جهان در هندوستان زندگی می‌کنند. زرتشتیان بر اساس کتاب «قصه سنجان» مدعی هستند که ظلم و ستم عرب‌ها و «ایرانیانِ مسلمان شده» سبب شد که جمع زیادی از زرتشتیان ایران به هندوستان مهاجرت کنند. اما شواهد نشان می‌دهد که این داستان‌پردازی‌ها و ماجرای مهاجرت، دروغ و ساختگی است. 🔹دکتر عبدالله شهبازی در بخشی از مقاله‌ی «اقبال لاهوری، نریمان پارسی و صعود سلطنتی» با استناد به سخنان چند تن از دانشمندان پارسی هند، داستان مهاجرت زرتشتیان ایران به هند را رد کرده است. گزیده‏‌ای از این مقاله را می‌آوریم. 🔹کتاب «قصه سنجان» را یک موبد پارسی اهل نوساری به نام بهمن کیقباد در سال ۱۵۹۹ میلادی به فارسی نوشت. طبق این قصه پس از فتح ایران توسط مسلمین، گروهی از بقایای موبدان و اشراف ساسانی، که به حفظ آیین خود علاقمند بودند، به کوه‌های خراسان گریختند و قریب صد سال در آنجا پنهانی زیستند. سپس در حدود سال‌ ۷۷۵ میلادی، با قایق به سواحل هندوستان رفتند و در آنجا از سوی جادی رانا ـ شاه سنجان ـ مورد استقبال قرار گرفتند. زرتشتیان در این مسیر رنج‌های فراوان تحمل کردند. 🔷ردّ داستان از سوی پارسیان هند 🔹نریمان ـ اندیشمند پارسی ـ و پس از او برخی پارسیان دیگر اصالت قصه‌ی سنجان را رد کردند. برای نمونه ب. باتنا در سال ۱۹۴۳ در کنفرانس شرق شناسی بنارس پژوهشی در اثبات دروغین بودن این قصه ارائه داد. او تحقیق خود را با عنوان «قصه سنجان؛ دروغی آشکار» منتشر کرد. برخی از دلایل او در اثبات جعلی بودن این قصه چنین است: 🔸اولاً میان هند و ایران در دوران باستان رابطه‌ی گسترده وجود داشت. ایرانیان بر بخش‌هایی از هند حکومت کرده‌اند و از مدت‌ها پیش از اسلام، مراکز زرتشتی در هند برقرار بوده است. پارسیان کنونی هند از نسل زرتشتیان این دورانند نه بقایای فراریان موهوم. 🔸ثانیاً پس از فروپاشی امپراتوری ساسانی، غالباً هیچ نوع فشار دینی بر ایرانیان زرتشتی اعمال نمی‌شده است. 🔸ثالثاً جادی رانا ـ شاه سنجان ـ وجود واقعی نداشته و "سلطان نشین سنجان" پدیده ای موهوم و زاییده‌ی خیال پردازی قصه نویس است. در هیچ نقطه ای از سرزمین گجرات هیچگاه منطقه ای به نام سنجان وجود نداشته است. 🔹بهرامشاه ناسیک والا ـ پژوهشگر پارسی دیگر ـ نیز ابراز حیرت می‌کند که چرا نهصد سال پس از وقوع حادثه باید داستان آن گفته شود؟! عجیب است اینگونه افسانه های مشکوک از سوی نویسندگان غربی نشر می‌یابند. ساموئل هانتینگون ـ استاد دانشگاه ییل ـ قصه سنجان را نقل می‌کند. آبراهام جکسون ـ زرتشتی شناس امریکایی ـ این مجعولات را قصه وار بیان می‌دارد. استادی آلمانی این داستان را به یک ایرانی مقیم آلمان هدیه می‌دهد و… . http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
قبال لاهوری نریمان پارسی و صعود سلطنتی.pdf
499.2K
دانلود مقاله «اقبال لاهوری، نریمان پارسی و صعود سلطنتی» اثر دکتر عبدالله شهبازی http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶با سند و مدرک بیان کنید که چه شد که ایرانیان مذهب تشیع رو انتخاب کردند 🔷پاسخ برخی از اسباب تشیع در ایران: 1️⃣ایرانیان تحت ستم در عراق: 🔹در جنگ قادسیه حدود چهار هزار نفر ایرانی از لشگر ایرانیان گسسته و به سپاه اسلام پیوستند. و اسلام را از صمیم دل قبول کردند به این شرط که پس از پایان جنگ هر کجا خواستند بروند و با هر قبیله ای که خواستند پیمان ببندند و مانند دیگر مسلمین سهمی از غنائم داشته باشند اما متاسفانه پس از پیروزی اسلام بر سپاه ایران تمام قرار داد ها زیر پا گذاشته شد و تحقیر آنان آغاز گردید و ایرانیان به عنوان شهروند درجه دوم شناخته می شدند وبه عنوان موالی معروف گشتند. پست ترین و کم در آمد ترین کارها به آنها واگذار می شد العقد الفرید،ج3 ص413 🔹خلیفه دوم در طواف شنید که دو نفر با هم به زبان فارسی صحبت می کنند گفت به زبان عربی صحبت کنید زیرا سخن گفتن به فارسی مروت را از بین می برد الصراط المستقیم،ابن تیمیه،ص25 🔹ولی آنگاه که زمام خلافت بدست حضرت علی افتاد او به همگان یکسان نگریست. وقتی به ایشان اعتراض شد در پاسخ فرمود: « در کتاب خدا فرقی بین فرزندان اسماعیل و غیره نمی بینم» الغارات،ص46 🔹همین یکسان نگری مایه گرایش آنان به علی و خاندان او گشت به ویژه آنکه تحقیر موالی که در دوران امویان به اوج خود رسید و تاریخ تمام این تحقیر ها و بی عدالتی ها را به ثبت رسانده است. 2️⃣مهاجرت اشعریان یمنی به قم: 🔹فرزندان سعد بن مالک به نام‌های عبدالله و احوص از شیعیان حضرت علی در یمن بودند. آنان از ستم های امویان به ستوه آمدند. آنگاه که زید بن علی در سال 121 هجری قیام کرد، احوص فرماندهی سپاه زید را بر عهده گرفت .چون سپاه زید مغلوب گشت او دستگیر شد و به زندان افتاد. پس از چند سال آزاد شد و با برادر خود عبدالله تصمیم گرفتند عراق را به قصد قم ترک کنند و همگی با خانواده های خود وارد قم شدند و از همان زمان قم مرکز تشیع در ایران شناخته شد. به تدریج بستگان آنها که همگی از قبیله اشعری بودند به قم آمدند و یک مرکز حدیثی و علمی و پایگاه شیعی را پدید آوردند. توضیح بیشتر را در تاریخ قم بخوانید تاریخ قم ص247 رجال نجاشی شماره 196 3️⃣مهاجرت امام رضا(ع) به خراسان: مهاجرت امام رضا یکی از علل گسترش تشیع در ایران گردید. استقبال با شکوه محدثان نیشابور از ایشان و درخواست استماع حدیث از آن حضرت نشانه عظمت اهل بیت در قلوب مردم خراسان بود. ورود آن حضرت به طوس و مناظرات وی با دانشمندان یهود و نصاری و محدثان اهل سنت و حتی با طبیعی ها و مادی ها سبب تفوق علمی آن حضرت بر دیگران شد عیون الاخبار ج2 ص139 🔹بدین ترتیب تشیع در منطقه خراسان گسترش یافت . 4️⃣مهاجرت علویان به ایران: پس از مهاجرت امام هشتم و پذیرش ولایت عهد گروهی از علویان از نقاط مختلف حجاز و عراق به ایران مهاجرت کردند. مردم نیز به دلیل آنکه فرزندان پیامبر هستند احترام خاصی برای آنان قائل بودند .یحیی بن عبدالله بن حسن بن حسن پس از قیام شهید فخ با گروهی از کوفیان به دیلم آمدند و هجرت او بدین منطقه سبب گسترش تشیع گشت. علاوه بر منطقه دیلم ،طبرستان و مازندران امروز نیز زیر نفوذ علویان بودند. نگاهی به جغرافیای ایران نشان می دهد که در غالب نقاط ایران امام زادگان پراکنده شدند که با گفتار و رفتار خود تشیع را تبلیغ می کردند. با ضعیف شدن خلافت عباسی در بغداد در قرن چهارم آل بویه حکومت خود را از شیراز تا بغداد گسترش داد و چون تمایلات شیعی داشتند دست شیعه را در تبلیغ باز گذاشتند و به تدریج نهال تشیع در اکثر نقاط ایران حتی سیستان و بلوچستان رشد کرد . 🔹در قرن هفتم مغولان با سرکوب خلافت عباسی قدرت را بدست گرفتند و یکی از نوادگان چنگیز به نام سلطان محمد خدا بنده تشیع را برگزید و مذهب شیعه از رسمیت برخوردار شد و هسته های شیعی در غالب نقاط ایران از شرق تا غرب رو به رشد نهاد ولی رسمیت مذهب تشیع و انزوای دیگر مذاهب در عصر صفویان از آغاز قرن دهم شروع شد منابع جهت مطالعه و تحقیق: راهنمای حقیقت،سبحانی،ص52 سیمای عقاید شیعه،سبحانی،ص43 الملل و النحل،سبحانی،ج6 ص127 شبهات غدیر،عصیری ج3 ص120 به بعد قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
▪️داغی اگر نبود که گریان نمی شدیم ▪️لطفی اگر نبود مسلمان نمی شدیم ▪️یا ایّها الرّسول بدون دعای تو ▪️از پیروان عترت و قرآن نمی شدیم ▪️ فرارسیدن ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را به ساحـت مـقـدس امـام زمـان عـج الله و خدمت شماهمراهان عزیز تسلیت عرض میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت تاریخی و به همراه مستندات دکتر نامدار استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ حتما ببینید @nzartosht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم بحرین هر شب دسته دسته میومدن کنار ساحل در انتظار این بودن که نیروی دریایی ایران شاهنشاهی بیاد و اینا رو از قید حکومت زاده‌ی استعــــمار بریتانیا نجات بده‼️ اون موقع هنوز بحرین یکی از استان‌های ایران بود... درآخر نتیجه چی شد⁉️ به سادگی بحرین از ایران جدااا شد و شاه گفت ولش کنید‼️ 🔻شاهنشاه اینطور از ملت و مرز و بوم خودش دفاع کرد.... *مستند آسوده بخواب کوروش* @nzartosht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از سورنا سپهبد عصر اشکانی تا حاج قاسم سلیمانی سر لشکر عصر انقلاب چرا غرب از اشکانیان کینه به دل دارد و عصر هخامنشیان را برجسته می‌کند؟ غرب و یهود نفرت و تحریف اشکانیان و برجسته کردن هخامنشیان !با سخنرانی امپراطوری یهودی در زمان ! @nzartosht
🔷گفتنِ «مرگ بر امریکا» طبق کتاب مقدس زرتشتیان، گفتار نیک است 🔹 زرتشتیان در نمازهای روزانه خود، مکلّف هستند که به «اَنگرَه مَینیو» لعن و نفرین بفرستند.[1] برای «انگره مینیو» معانی زیادی بیان شده که وجه اشتراک همه معانی یک چیز است و آن هم «نیروی شر» و «ذات اهریمنی» است و به راستی کدام دولت و نهادی را در جهان امروز، سراغ داریم که بیش از ایالات متحده امریکا خون بیگناهان را بر زمین ریخته و ویرانی‌ها بر جای گذاشته باشد؟ 🔹در اَوِستا (کتاب مقدس زرتشتیان) کسی که دیوها (نیروهای شرور و پیروان بدی‌ها) را لعن و نفرین کند، ستایش شده است.[2] همچنین در اوستا می‌خوانیم که «اهریمن، دشمن و ستمگر، شکسته باد».[3] این «شکسته باد» همان معادلِ «مرگ بر» در زبان امروزی فارسی است. اگر خُرده اوستا (که بخشی از اَوِستا و حاوی دعاهای زرتشتی است) را بخوانیم، تقریباً در هر نیایش، یک یا چند بار بر اهریمن، پیروان او، بدکاران و ستمگران، لعنت و نفرین فرستاده شده است. برای نمونه در نیایش «آفرینگان دهمان» می‌خوانیم: «بدخواه، سرنگون باد!»[4] در نیایش آبزور نیز «هر کس که خواهان آزار دادن دیگران است» لعنت شده است.[5] در یَسنا آمده که زرتشت (یا شاگردان او) دعا می‌کنند که «هر کس دشمن ما و دشمن سرزمین ما هست، کور و کر و فلج شود».[6] 🔹در گاتها (که بخشی از اوستا کتاب مقدس زرتشتیان است) هم دشمنان و بدکاران، لعنت و نفرین شدند. برای نمونه می‌خوانیم: «کجاست نگهبان آیین آن سرور دادگر تا آنان -گنهکاران و بدکاران- را از زندگی و آزادی بی‌بهره سازد».[7] زرتشت، برای دشمنان خود آرزوی مرگ می‌کند. همچنین می‌خوانیم: «ای وُهومَن، بِندوَه را نابود ساز... او را با مرگ دریاب».[8] از قرار معلوم، چنان که استاد پورداود (پدر اوستاشناسی ایران گفته است) بِندَوه از سران استکبار در دوران زرتشت بود که زرتشت برای او آرزوی مرگ می‌کرد. 🔹در تاریخ زندگی زرتشت می‌خوانیم که او اختلافی با یک جادوگر پیدا می‌کند. جادوگر برای زرتشت آرزوی مرگ می‌کند و زرتشت هم برای او آرزوی مرگ می‌کند. همین سبب شد که جادوگر به همراه فرزندان و نوه‌هایش کلّهم اجمعین نابود شده و نسلش منقرض شود.[9] 📚پی‌نوشت: [1]. مری بویس، زرتشتیان باورها و آداب دینی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس، ویراست دوم، 1391، ص 58-59. [2]. اوستا، فروردین یَشت، بند 89. [3]. خُرده اوستا، ابتدای (دعای) نیرنگ گشتی بستن (اوستا، به گزارش دکتر دوستخواه، تهران: نشر مروارید، 1391، ج 2، ص 581). [4]. خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، تهران، بهمن 1354، چاپ دوم، ص 135. [5]. خرده اوستا، ترجمه موبد اردشیر آذرگشسب، ص 111. [6]. اوستا، یَسنا 9، بند 28-29. [7]. گاتها کهن‌ترین بخش اوستا، ترجمه ابراهیم پورداود، تهران: انتشارات اساطیر، 1378، ص 273 (هات 53، بند 9). [8]. گاتها کهن‌ترین بخش اوستا، همان، ص 237 و 554 (هات 49، بند 1) [9]. ژاله آموزگار، احمد تفضّلی، اسطوره زندگی زردشت، تهران: نشر چشمه، 1386، ص 80-81 و 130-131. ادیان نت @nzartosht http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
زرتشتیان در نمازهای خود نیروی شر را لعن و نفرین می کنند. http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
در اوستا بیش از 80 مرتبه برای اهریمن، ستمگران و پیروان تاریکی آرزوی مرگ می کنند. http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7