مخالفت کن تا دیده شوی
⚪️من زرتشتی هستم...!؟
یک جوان با کلی حرف، سر بحث را شروع کرد.
اعتراض به من که چرا شما همه ادیان دیگر را نفی میکنید و چسبیده اید به دین اعراب!!
استدلالش هم این بود ما نژاد آریایی، خودمان پیامبر داریم: گفتارنیک پندارنیک را از زرتشت یاد بگیریم نه از اعراب سوسمارخور!
✅فارغ از اینکه کلی ادله برای او آوردم که در اسلام باید سایر ادیان الهی و پیامبران را قبول داشته باشی؛ اما به این نتیجه رسیدم که او دچار بیماری بحران_مخالفت است.
اصلا محتوا برایش مهم نبود، صرفا یاد گرفته یا عادت کرده که مخالفت کند
مثلا حتی اگر اسلام بگوید: ماست سفید است؛ او بنا را بر مخالفت میگذارد
✅عجیب ترین جای ممکن در استدلالهایش آنجا بود که وقتی کم آورد میگفت: اسلام یه دین واسه ۱۴۰۰ سال پیش نه الان!!!!
من هم با تعجب گفتم: نکند زرتشت که شما تحریف شده ی آن را میخوانی سال ۲۰۱۷ مبعوث شده!!!
✅در فضای مجازی، بیماری بحران_مخالفت به وفور یافت میشود.
گروههایتان را چک کنید.
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶آیا زرتشتیان اعتقاد به ثنویت دارند؟
👈نظر شهيد مطهري درباره ثنوی بودن آئین زرتشت:
🔹بدون شك زرتشتيان مقارن ظهور اسلام همچون مانويان و مزدكيان، ثنوي مذهب بودهاند و اين ثنويت را در دورههاي بعد از طلوع اسلام نيز حفظ كردهاند... تنها در نيم قرن اخير است كه زرتشتيان دعوي توحيد دارند و گذشته خود را يكباره انكار ميكنند...
🔹ما مدعي نيستيم كه دين زرتشت حتماً از اصل يك دين ثنوي بوده است و بنابراين زرتشت كه مدعي پيامبري است، قطعاً كاذب بوده است، خير ما چنين ادعايي نداريم.
🔹مسلمانان از صدر اسلام غالباً با زرتشتيان به روش اهل كتاب عمل كردهاند، يعني مدعي بودهاند كه اين آئين در اصل و ريشه يك دين توحيدي و آسماني بوده است و در ادوار بعد، هم چنانكه مسيحيت منحرف شد و به تثليث گرائيد، آيين زرتشتي هم به ثنويت گرائيد.»
📚مطهري، مرتضي، خدمات متقابل اسلام و ايران، انتشارات صدرا، چاپ دوازدهم، 1362، ص 201.
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶ازدواج با محارم در آئين زرتشت
🔹به نظر اكثر دانشمندان و محققان تاريخ شناس و با وجود اسناد و مدارك غيرقابل انكار از گذشتههاي خيلي دور تا زمان ظهور اسلام، ازدواج با محارم و نزديكان در آئين زرتشتيان وجود داشته است.
🔹نفيسي در اين باره مينويسد: چيزي كه از اسناد آن زمان حتماً به دست ميآيد و با همه هياهوي جاهلانه كه اخيراً كردهاند، از بديهيات مسلم تمدن آن زمان است، اين كه نكاح نزديكان و محارم و زناشويي در مقابل اقارب درجه اول حتماً معمول بوده است.
🔹آنگاه نفيسي نصوصي كه در كتب زرتشتيان از قبيل دينكرت آمده است و تصريحاتي كه نويسندگان اسلامي از قبيل مسعودي، ابوحيان توحيدي و ابوعلي مسكويه، كردهاند، ميآورد و سپس به داستان ازدواج قباد با دختر يا خواهر زادة خود و ازدواج بهرام چوبين با خواهر خويش و... اشاره كرده است.
📚نفيسي، سعيد، تاريخ اجتماعي ايران، ج 2، ص 39.
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
📇 یادداشت نشریه اشپیگل آلمان، پیرامون منشور_کورش ‼️
Es sieht so aus, als seien die Vereinten Nationen auf einen Schwindel hereingefallen. Anders als vom Schah behauptet, sei der Keilschrift-Erlass "Propaganda", erklärt der Kieler Altorientalist Josef Wiesehöfer: "Dass Kyros Menschenrechtsideen in Umlauf brachte, ist Nonsens."
👈 ترجمه:
به نظر می رسد که سازمان_ملل_متحد قربانی يک حقه بازی شده است.
بر خلاف ادعای شاه سابق ايران، اما جوزف ويزهوفر شرقشناس پرسابقه میگويد که اين لوح خط ميخی بيش از يک پروپاگاندا (دروغ تبليغاتی) نيست.
او ميگويد:
اينکه نخستين بار کوروش انديشههای حقوق_بشر را طرح کرده باشد، سخنی پوچ است.
📚 اشپیگل، شماره 28، سال 2008، گفتاری از ماتیاس شولتس: SPIEGEL ONLINE Wissenschaft, Der falsche Friedensfürst, Ausgabe 28, 07/07/2008, Von Matthias Schulz, Nein 564395, Teil 1-2
👈 لینک مستقیم به مقاله انتقادی، منصفانه و بیطرفانه نشریه اشپیگل آلمان پیرامون شخصیت کورش_هخامنشی :
💻 http://www.spiegel.de/spiegel/a-564395.html
نقد باستانگرایی و زرتشت
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
برخورد آریایی ها با بومیان ایران 👇👇👇👇
https://eitaa.com/nzartosht/120
آریایی ها، و نابود سازی اقوام و نژاد های اصیل ایرانی‼️
«وقتی که آریان ها به فلات ایران آمده اند، در اینجا مردمانی یافته اند که زشت و از حیث نژاد و عادات و اخلاق و مذهب، از آن ها پست تر بوده اند؛ زیرا آریان ها مردمان بومی را "دیو" یا "تور" نامیده اند.
⬅️ علاوه بر این، در مازندران آثاری بدست آمده که خیلی قدیم(قدیمی) است و دلالت بر صحت این استنباط می نماید.
رفتار آریان ها با این مردمان بومی مانند غالب با مغلوب بود. بخصوص که آریان ها آن ها را از خود پس تر می دانسته اند.
🔷بنابراین در ابتدا هیچ نو حقی برای آنها قائل نبودند، بلکه با اینها دائما جنگ می کردند و هرجا آنها را میافتند می کشتند، ولی بعد ها که خطر بومی ها برای آریان رفع شد و آریان کارهای پرزحمت را از قبیل زراعت و تربیت حشم و خدمت در خانواده ها از دوش خود برداشته و به آنها محول نمودند، بومی ها طرف احتیاج شدید واقع شده دارای حقی گردیدند، مانند : حق غلام و کنیز .... ؛ و در سابق که در تحت حمایت ارباب ها زندگانی می نمودند.
از این زمان اختلاط آریان ها با بومی ها شروع شد...»
📚 منبع :
تاریخ کامل ایران، تالیف پیرنیا و عباس اقبال آشتیانی، انتشارات شهرزاد، 1389، صفحه 29
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🌸من به عنوان یک دختر ایرانی به اسلام نیاز دارم،چون :
📮 قسمت اول
1⃣قبل از ورود اسلام به ایران، در دین زرتشت زن را زاییده اهریمن میدانستند
📚 بندهش، بخش نهم، در باره چگونگی زنان
2⃣من به اسلام نیاز دارم چون، در ایران باستان و دین زرتشت ارثیه زن نصف مرد بود.
نصف مرد بودن ارث زن در اسلام، مورد اعتراض عده ای قرار گرفته اما در کتاب «ماتیکان هزار داتستان» (قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان) نیز
چنین آمده است:
«اگر مردی فوت کند، زن یک سهم و پسران خودش دو سهم و دختران او یک سهم از ماترک او ارث خواهند برد.»
📚 ماتیکان هزار داتستان ،ترجمه موبد شهزادی، ص ۱۰۶
3⃣من به اسلام نیاز دارم چون، من را مجبور به ازدواج میکردند:
در فقه زرتشتی چنانچه پدر نخواهد با دختر خود ازدواج کند، دختر میباید منحصراً با مردی ازدواج کند که پدرش برای او معین کرده است. چنانچه در زمینه انتخاب شوهر اختلافی بین پدر و دختر وجود داشته باشد، نظر پدرملاک عمل قرار میگیرد و دختر حق اعتراض ندارد. مگر آنکه سن او کمتر از 9 سال باشد که در اینصورت پس از رسیدن به 9 سالگی میتواند شوهر فعلی خود را با رضایت او تغییر دهد.
📚برای آگاهی بیشتر بنگرید به: رضی، هاشم، دانشنامه ایران باستان، جلد یکم، تهران، ۱۳۸۱، صفحه 382 تا 391؛ بارتلمه، کریستین، زن در حقوق ساسانی، ترجمه ناصرالدین صاحبالزمانی، چاپ دوم، تهران، ۱۳۴۴؛ متن پهلوی روایت آذرفرنبغ فرخزادان، ترجمه حسن رضائی باغبیدی، تهران، ۱۳۸۴، صفحه 1 تا 12.
4⃣من به اسلام نیاز دارم،چون در ایران قبل از اسلام دختران و زنان را میفروختند:
دکتر کتایون مزداپور از محققان پرتلاش زرتشتی است که تاکنون کتاب های متعدد در زمینه ی دین زرتشتی نگاشته و کتاب های کهن متعدد از زرتشتیان را احیا کرده است.
وی در کتاب «چند سخن» مقاله ای با عنوان «خانواده باستانی ایرانی» دارد که وضعیت زن را در ایران باستان به ویژه در عصر ساسانی بیان می کند.
در صفحه ی ۳۹۰ می نویسد:
«… با منظور داشتن این واقعیت که تا زن در سالاری مرد بود و در درون دوده می زیست، حتی می شد او را فروخت…»
📚کتایون مزداپور،کتاب چند سخن،صفحه 391
نقد باستانگرایی و زرتشت
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔴شبهه: بهمن جازویه همان ابن ملجم است
«ابن ملجم مرادی» یک سردار ایرانی به نام بهمن جازویه اهل رامهرمز بوده که اسیر شده بود و با قتل حضرت علی (ع) انتقام حمله تازیها را گرفت. در ضمن وقت نماز از پشت سر ضربه نزد، بلکه در یک جنگ تن به تن در مسجد غالب شد و ...؟!
🔵پاسخ:
1⃣بهمن جازویه سردار دلیر ایرانی در نبرد جسر در سال ۱۵ هجری قمری، مردی سالخورده بوده است و دارای نشان افتخار از سوی دربار ساسانی در حالی که علی در سال ۴۰ هجری یعنی ۲۵ سال بعد کشته شد.
2⃣ منابع معتبر تاریخی مرتبط از جمله ابن خلدون و ابن اثیر و طبری و واقدی هیچکدام ایرانی بودن ابن ملجم مرادی را تائید نمیکنند
استاد ابراهیم پور داود ایران شناس معاصر نویسنده کتاب آناهیتا در صفحه 337 زمان قتل بهمن جازویه را سال 637 میلادی ذکر می کند در حالی ابن ملجم علی ابن ابی طالب را در سال 661 میلادی مصادف با 40 هجری یعنی چیزی حدود 24 سال بعد از کشته شدن بهمن جاذویه در جنگ قادیسیه توسط عربان است.
3⃣در تاریخ طبری نیز از ابن ملجم بنام عبدالرحمن بن عمر ملجم مرادی از قبیله کنده از یمن یاد شده است قبیله وی بعد ها در مصر ساکن می شود. اثری از ایرانیت او دیده نمی شود و نام پدرش نیز عمر بوده است.
او در فتح مصر از سواران قبیله بنی تدؤل بود. او پیرو علی بن ابی طالب(ع) بود و در صفین حضور داشت و لیکن از خوارج شد.
📖برای مطالعه بیشتر در این مورد به الأعلام، ج۳، ص۳۳۹ مراجعه کنید.
4⃣بلاذري به نقل از كلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است.گفته اند تبار وي به اعراب حميري مى رسد.ابن سعد نیز می نویسد ابن ملجم از قبيلة مراد بود كه با بنى جبّله از قبيلة كنده هم پيمان بودند ابن حبیب نيز او را از قبيلة تجوب، يكى از قبايل حميري و هم پيمان قبيلة مراد خوانده اند
5⃣در مورد ایرانی بودن ابن ملجم مرادی هیچ نوشته ای در میان مورخان عرب وجود ندارد و از او بعنوان یک عرب از قبیله مراد یا کنده یا از تبار اعراب حمیری و یا اهل یمن یاد می شود هیچ نوشته ای در مورد ایرانی بودن وی ذکر نشده است.
6⃣بدون شک بهمن جاذویه یکی از دلاورترین سرداران ایرانی بود و بارها توانسته بود شکست های بسیاری را بر سپاه اعراب وارد سازد اما در هیچ جای تاریخ ردی از وی در ماجرای قتل علی ابن ابوطالب دیده نمی شود و این تنها یک مغلطه از سوی عده ای متعصب است.
7⃣همانطور که اصل و نسب شخصیتهای بزرگ تاریخ و انسانهای والا مقام و مؤثر [و در رأس آنها پیامبران و امامان] پنهان نمیماند، اصل و نسب شخصیتهای منفور که بنیانگذار بدترین انحرافات و یا شدیدترین جنایتها بودند [و از جمله ابن ملجم مرادی لعنةالله] نیز مخفی و مبهم نمانده است که اکنون وی را ایرانی بخوانند.
8⃣نام کامل این تروریست که از سوی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله «اشقی الاشقیاء» لقب گرفته بود و قاتل امیرالمؤمنین، مولی الموحدین، علی بن ابیطالب علیهالسلام که امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنّت بوده است، « عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» میباشد. و طبق اسناد موثق و معتبر نزد شیعه و سنّی، نسب او عرب و از قبیله بنی مراد بوده است.
9⃣بلاذری، از مورخین و محدثین اهل سنت است، به نقل از كلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است.(2/488) – ابن سعد مینویسد: ابن ملجم از قبيله مراد بود كه با بنى جبّله از قبيله كنده هم پيمان بودند (3/35)
🔟هدف اصلی او و همدستانش از این ترور، «انتقام» بود، اما هیچ ربطی به تازی و فارسی و این نقلها نداشت، بلکه انتقام کشته شدگان خوارج در جنگ با ایشان بود. خوارج برای خود اسم و رسمی داشتند و مشهور به عبادت، زهد، جهاد و حفظ قرآن و شب زندهداری بودند، اما به روی ایشان شمشیر کشیدند. آنها پس از آن که در قضیه حکمیت و ...، به خطاهای خود پیبردند، به جای آن که خود را محکوم کنند، امام را متهم کردند و در آخر نیز نتیجه گرفتند سران هر دو جریان را ترور کنند، چنان چه قرار بود دو همدست عرب دیگر او نیز همزمان معاویه و عمرو عاص را بکشند که آنها موفق نشدند.
کانال پاسخ به شبهات، شایعات و مطالب روز
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔴شایعه
چادر سیاه از کجا آمده است؟ چرا رنگش مشکی و تیره است؟ آیا چادر سیاه همان چادر اصیل ایرانی است؟ آیا چادر سیاه لباس ملی ایرانیان بوده است؟ برخلاف ادعاها به هیچ وجه چادر سیاه ریشه ی ایرانی ندارد زیرا در ایران باستان اکثریت مردم زرتشتی بودند و در دین زرتشت رنگ سیاه نماد اهریمن و شیطان است. چادر سیاه همان نماد تحجر اعراب است . چادر سیاه تاج بندگی از دوران سیاه اعراب است. چادر سیاه .. نماد و تجسم زنده بگور کردن دختران عرب است .. دکتر زرینکوب (متن خلاصه شده)
🔵پاسخ
1⃣ در انتساب این متن به دکتر زرین کوب منبعی یافت نشد.
2⃣دکتر زرینکوب در کتاب دو قرن سکوت (دهه 30 )بر دستاورد تمدن اسلامي در قرون نخست مي تازد و ورود اعراب مسلمان را منشا نگون بختي ايرانيان مي نامد اما در مقدمه چاپ دوم این کتاب با اعترافی دلیرانه، اشتباهات خود را می پذیرد و می گوید : نمیدانم از خامی یا تعصب، نتوانسته بودم به عیب و گناه و شکست ایران به درست اعتراف کنم. در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبریز بود که هر چه پاک و حق و مینوی بود از آن ایران میدانستم و...»👈ایشان سپس با تالیف «کارنامه اسلام » ( دهه 50) به تمدن اسلامی مي بالد و اين تلاقي را موجب باروري و شکوفايي دو تمدن مي داند. http://b2n.ir/48624
3⃣ برخلاف ادعای متن، زنان نه تنها در جاهلیت، چادر آن هم سیاه نمیپوشیدند که به تبرّج و خودنمایی معروف بودند.
1 - قرآن، از زنان مسلمان میخواهد همچون زنان عصر جاهلی، تبرّج نکنند و زیبایی های بدن خویش را آشکار ننمایند (احزاب – 33) از این رو به زنان مومن دستور داده شد با «جلباب» (روسری های بلند) خود را بپوشانند. (احزاب – 59)
2 - ام سلمه می گوید: من برتر از زنان انصار ندیدم؛ همین که آیات سوره نور نازل شد، یک نفر از آنها دیده نشد که مانند سابق بیرون بیاید. سر خود را با روسریهای مشکی میپوشیدند، گویی که کلاغ روی سرشان نشسته بود. (تفسیرالمیزان، ج16، ص 539)
3 – جاحظ می گوید : همواره زنان و مردان عرب در جاهلیت و اسلام گفت و شنود داشته اند، تا اینکه حکم حجاب بر زنان مسلمان نازل شد» جاحظ، عمربن بحر، الرسائل الکلامیه، ص 66)
4⃣ اتفاقا چادر پوشش و تن پوش اصیل زنان ایرانی قبل از اسلام است👌 و از هیچ فرهنگ دیگری به ایران نیامده. حتی واژه چادر نیز واژه ای فارسی و ایرانی است. چادر نماد ملی ایرانیان است که شواهد و آثار باستانی حکایت از استفاده از آن در طول تاریخ ایران دارد. زنان اشراف علاوه بر چادر، نقاب میزدند و نمایش چهره را کسر شأن خود میدانستند. http://b2n.ir/59777 http://b2n.ir/73428
5⃣ اما انتخاب رنگ چادر ذوقی، عرفی، سلیقه ای و تابع عوامل و شرایط مختلف تاریخی بوده است. چنانکه رنگ کت یا لباس مجلسی نیز تابع عرف و سلیقه است. مثلا در دوره صفوی، رنگهای صامت مثل نخودی یا خاکی، آبی و ماشی رنگهای رایج چادر بوده و مشکی رنگ کمیابی بوده است. انتخاب رنگ مشکی برای چادر رسمی، طبق یک نقل مربوط به دوره عثمانی است که ابتدا در این امپراتوری و سپس در تبریز و بعد کل مناطق ایران باب میشود. چنانکه پیش از انقلاب نیز رنگهای مختلفی برای چادر وجود داشت و چادر مشکی بعنوان لباس رسمی تر و مجلسی مطرح بود. پس از انقلاب با حضور اجتماعی بیشتر زنان، بتدریج چادر_مشکی رایجتر گردید و حتی به یک نماد سیاسی تبدیل شد. یک عکاس خارجی شاهد تظاهرات مردم در جریان انقلاب اسلامی مینویسد:" زنان ایرانی با چادر مشکی مانند دریایی بودند که رژیم شاه را بلعیدند! " از اینجا به بعد چادر مشکی بیشتر از آنکه یک پوشش باشد به نحو بارزتری نشانه ایدئولوژی و خط فکری به خود گرقت. http://b2n.ir/73497
کانال پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔴 شبهه
« چرا اعراب به ایرانیان عجم میگفتند؟ هنگامی که قتیبه، خوارزم را فتح کرده بود، روز سوم در میدان بزرگی برای مردم صحبت میکرد … وی دستور داد که از بین فاضلان خوارزم چهار هزار تن بیاورند. سر هر چهار هزارتن را در یک روز بریدند و از آن روز دستور داد تا هرکسی به زبان پارسی گویش کند زبانش را ببرند. مردم خوارزم از ترس بریده شدن زبانشان، از حرف زدن خودداری میکردند. به همین روی به آنها عجم یا گنگ میگفتند. پرویز شهریاری – علم و دانش در ایران باستان »
🔵پاسخ
1⃣ برخلاف ادعای متن، عجم به معنی کر و لال نیست. اعراب برای کرولال کلمه “صم بکم” را استفاده می کنند. عجم به معنی مبهم و غیر فصیح، هسته خرما و مویز و همچنین نژاد غیر عرب به کار می رود.
url.faranama.co/aan
2⃣ برخی عجم را از ریشه فارسی جم دانسته اند. جم + ال = الجم = اجم = عجم و پیوند واژهای و تاریخی با جم شید و جم دارد. جم نام کوچک جمشید پادشاه اسطوره ای ایران است. جمشید از دو واژه جم و شید تشکیل شده است. جم و یم از یک ریشه است و معنی دریا و اقیانوس و گروه میدهد.
url.faranama.co/rss
3⃣قدمت کلمه عجم بیشتر از آن است که آغاز استفاده از آن به فاتحان ایران در صدر اسلام برسد. قدیمیترین نامی که عربها برای ایران بکار بردهاند کشور(ملک) جم است که عربهای دوران قبل از اسلام، آن را معرب نموده، اجم و عجم گفتند و کلمات عجمه، عجمو، اعجمی و الاعاجم را از آن ساختند. آنها ابتدا این کلمه را اختصاصا برای ایرانیان و مترادف با فارسی بکار می بردند.
url.faranama.co/meh
4⃣ به غیر از فردوسی که در اشعار خود ایرانیان را با افتخار “عجم” نامیده، واژهٔ «عجم» در بخشهای مختلف قرآن نیز به کار رفته است. در تفاسیر مختلف قرآنی، عجم عموما به معنی غیر عرب وکسی که زبان عربی را خوب نمیداند بیان شده است و در برخی از آیات خاص در تفسیر کلمه عجم گفته شده اشاره به ایرانیان و فارسها بوده است.
url.faranama.co/deh
url.faranama.co/fer
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
نظر ابن تیمیه (که از دشمنان سرسخت تشیع هست) درباره جنگ های علی ع بعد از رحلت پیامبر ص:
امام علی (ع) در هیچ جنگی بعداز پیامبر (ص) بجز جنگ جمل صفین نهروان شرکت نکرد.
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔷رفتار پیامبر و سیاه پوستان
🔴دین اسلام، فارغ از هر رنگ و نژادی، تلاش دارد انسانها را به سوی کمال هدایت کند، در این میان برخی از مخالفان اسلام، با تمسک به یک روایت از کتب اهل تسنن تلاش کردهاند دین اسلام را دینی نژادپرستانه معرفی کنند، که در ادامه به بررسی سند و محتوای این حدیث میپردازیم.
🔶از ابودرداء از رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) نقل شده است که آن حضرت فرمود: «هنگامی که خداوند آدم را خلق کرد، به کتف راست او زد؛ پس فرزندان سفید پوستی را خارج کرد که همانند ذر (ذرههایی که با تابیدن آفتاب، نورانی میشود و قابل دیدن است). و به کتف چپ او زد؛ پس فرزندان سیاه پوستی را خارج کرد که همانند خاکستر بودند. به کسانی در سمت راست بودند، فرمود: بروید به بهشت، هیچ مشکلی نیست. و به کسانی که در سمت چپ بودند، گفت: به سوی جهنم بروید، هیچ مشکلی نیست.»[1]
👈قبل از بررسی این روایت لازم است به این نکته اشاره کنم که این روایت تنها در کتب اهل تسنن نقل شده است، و در کتابهای حدیثی شیعه، اثری از آن نیست.
✅این روایت با اصول اساسی اسلام سازگاری ندارد، زیرا:
1⃣. با یک اصل قرآنی که مورد قبول تمام مسلمانان است، همخوانی ندارد، زیرا بر اساس آیات قرآن ملاک برتری انسانها تقوا است، نه رنگ و پوست.(حجرات/13)
2⃣. این حدیث با سیره و منش رسول گرامی اسلام(صلیاللهعلیهوآله) نیز مخالفت دارد، آنچنان که در میان صحابه آن حضرت افراد سیاه پوست وجود داشتهاند که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) از ایشان تجلیل کرده است، که به عنوان نمونه میتوان از بلال حبشی نام برد که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) در مورد ایشان فرمودند: «بهشت مشتاق سه تن است: علی، عمّار و بِلال.»[2]؛ و یا در حدیثی دیگر میفرمایند: «سه تن از سیاهان سادات بهشتاند: لقمان حکیم، نجاشی و بلال.»[3] و یا در سخنی دیگر میفرمایند: «هيچ عربی را بر عجم، و هيچ عجمی را بر عرب و هيچ سفيد را بر سياه و هيچ سياه را بر سفيد برترى نيست، مگر به تقوای الهی.»[4]
3⃣این روایت با عقل نیز سر جنگ دارد، زیرا اگر سعادت و شقاوت انسان بستگی به رنگ پوست دارد، چرا خداوند پیامبران را فرستاد تا انسانها را به سوی توحید و … دعوت کند!؟
✳️در نتیجه: با توجه به این موضوعاتی که مطرح شد، به این روایت نمیتوان اعتماد کرد، و دین اسلام را دین طرفداری از نژاد پرستی نام نهاد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📚پینوشت
[1]. نرم افزار شامله(نسخه،3.24)مسند احمد، ج6، ص441.
[2]. خلیل بن ایبک صفدی، کتاب الوافی بالوفیات، چاپ جاکلین سویله و علی عماره، ویسبادن، ۱۴۰۰ق/۱۹۸۰م، ج ۱۰، ص276.
[3]. ابن عساکر، تاریخ مدینه دمشق، چاپ علی شیری، بیروت، ۱۴۱۵ق/۱۹۹۵م،ج۱۰، ص۴۶۲.
[4]. محمدی ری شهری، ميزان الحكمة، موسسه علمى فرهنگى دار الحديث، ج13، ص380.
منبع: اندیشه تشیع
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶یکی از دوستان سوال کرده:
عکسی از رهبری در زمان ریاست جمهوری درسال68هستش که بخاطر بزرگداشت شهید صدوقی رفته استان فارس بعد رفته تخت جمشید و مقبره کورش .
بنظر حضرتعالی چه دلیلی میتونه داشته باشه
پاسخ
🔹ایشان ۲۱ آذر ۱۳۶۷ و در دوره ریاست جمهوری شان، در جریان شرکت در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله صدوقی دیداری از آثار باستانی استان فارس از جمله تخت جمشید داشتند.
🔹اسلام با بازدید از مکانهای باستانی مشکلی نداره اما مساله مهم در این باره نوع نگاه به آثار پیشینیان است
🔹تحقیق و بررسی آثار و سرنوشت پیشینیان به منظور تفکر در عاقبت آنها و مشاهده آثار عظمت خداوند و عبرت، نه تنها منع نشده بلکه دستور هم دارد (سیروا فی الارض)
🔹چند نمونه از آیات قرآن کریم
⬅️آیه 44 سوره فاطر «اولم یسیروا فی الارض فینظروا کیف کان عاقبة الذین من قبلهم و کانوا أشد منهم قوة ؛ آیا در زمین گردش نمی کنند تا بنگرند به چگونگی سرانجام کسانی که پیش از ایشان زندگی می کردند و از ایشان نیرومندتر بودند»
⬅️آیه 46 سوره حج «أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ؛آيا در زمين گردش نكرده اند تا دلهايى داشته باشند كه با آن بينديشند يا گوشهايى كه با آن بشنوند در حقيقت چشمها كور نيست ليكن دلهايى كه در سينه هاست كور است»
⬅️آیه 137 سوره آل عمران:«قد خلت من قبلکم سنن سیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقبة المکذبین؛ پیش از شما مللی بودند و رفتند، در اطراف زمین گردش کنید و ببینید که آنان که وعده های خدا را تکذیب کردند چگونه هلاک شدند»
🔹برخی انبیا و اولیای الهی هم سیر در زمین داشته اند مانند عزیر نبی، ذو القرنین، حضرت ابراهیم، موسی و خضر و ...
🔹امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن ع می فرمایند: «و از دگرگونیهای روزگار، و زشتی های گردش شب و روز او را بترسان، تاریخ گذشتگان را بر او بنما و آنچه که بر سر پیشینیان آمده است به یادش آور. در دیار و آثار ویران رفتگان گردش کن و بیندیش که آنها چه کردند؟ از کجا کوچ کرده و در کجا فرود آمدند از جمع دوستان جدا شده و به دیار غربت سفر کردند گویا زمانی نمی گذرد که توهم یکی از آنانی...»
🔹اما نگاه رهبر انقلاب بعد از بازدید از تخت جمشید
بخشی از دستنوشته ی ایشان بعد از بازدید از تخت جمشید:
بسم الله الرحن الرحیم
فتلک بیوتهم خاویه بما ظلموا
صدق الله العلی العظیم
دو نقطه روشن را در کنار یکدیگر در بازدید از آثار تخت جمشید دیدم. نخست هنر و ذوق و استعداد درخشانی را که از موادی طبیعی بدون کمک ابزار پیشرفته و فقط با همت و قدرت بشری، آثاری پدید آورده که پس از گذشت دهها قرن برای بشر امروزی اعجاب انگیز است، و سپس در کنار آن سلطه و جبروت ظالمانه را که از آن سرچشمه ی جوشان، نخست قدرتی ساخته و بر آن بالا رفته و از آن بر کبریایی ...
http://l1l.ir/2uxn
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔴هخامنشیان عرب پرست
باستانگرایان افراطی میگویند الله خدای عربهاست!! و چون شما مسلمانان الله را میپرستید، پس عرب پرست هستید!!
🔵 پاسخ
1. امان از جهل و نادانی! هر خردمندی میداند خدا که عرب و عجم ندارد!
بسیاری از پیروان ادیان مختلف از نژاد پیامبر یا بزرگ آن دین نیستند مانند مسیحیان اروپا و...
2. اگر این عرب پرستی است، پس هخامنشیان هم عرب پرست بودند!چون در تاریخ هرودوت، کتاب 1 بند 131 آمده است که هخامنشیان، خدایان متعددی را پرستش میکردند. از جمله نام یکی از خدایان آنها الیلات بود. که پرستش این خدا را از عربها یاد گرفته بودند!
کانال نقد زرتشت و باستانگرایی
☢ اسکن از متن تاریخ هرودوت:
http://jametan.com/t/7e0adf1e99589553134.png
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔥 دخالت_نظامی
حدود 1400-1500 سال پیش، عدهای دزد و غارتگر از حبشه (افریقا) به یمن حمله کردند 😐 برخی از مردم مظلوم یمن از خسرو انوشیروان (پادشاه ساسانی) کمک خواستند
انوشیروان هم نیروی نظامی فرستاد و یمن رو فتح کرد ✌
اسناد تاریخی:
http://www.adyannet.com/fa/news/2145
👈با اینکه اون وقت بسیاری از مردم ایران، گرفتار فقر بودند، اما خسرو انوشیروان با نگاهی عمیق و دور اندیشانه، هم به داد مردم مظلوم یمن رسید و هم تنگه باب المندب (یکی از استراتژیکترین نقاط تجاری و نظامی حهان هست) رو به دست گرفت...
✅ امروز :
آل سعود (یکی از وحشیترین اقوام تاریخ بشر) سالهاست که مردم یمن رو مورد آزار و اذیت و تحقیر قرار میده...
مردم مظلوم یمن (در رأسشون شیعیان حوثی) از ایران کمک خواستند. با وجود مشکلاتی که ما در کشور داریم، اما به دستور رهبر معظم، ایران وارد قضیه شد. هم به دادِ مردم یمن رسیدیم و هم بعد از 1500 سال، تنگه باب المندب دوباره به دست ایران رسید (امروز هر کشتی تجاری و نظامی اروپایی و افریقایی و آسیایی که از این تنگه عبور میکنه از زیر تیغ حوثیها -که مطیع ایران هستند- رد میشه...)
یعنی ایران امروز، دو تنگه استراتژیک نظامی و تجاری جهان رو در اختیار داره... یکی تنگه هرمز و دیگری تنگه باب المندب...
این یعنی قدرت و دوراندیشی
✅ پرسش:
چرا برخی از باستانگراها نسبت به رفتار خسرو انشیروان اعتراضی ندارند؟ ولی الآن غُر میزنن؟ پشت پرده چه خبره ؟
کانال نقد زرتشت و باستانگرایی
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶 وقتی خواننده زن طاغوتی برای "مدافعان قابوس" آواز میخواند!!
🔸ارتش ایران در دوره شاه به مدت 3 سال برای سرکوب چریکهای چپگرای ظفار و حفظ حکومت پادشاه عمان (سلطان قابوس) ‼️ به یمن اعزام میشود و یک خواننده زن مشهور هم چندین بار به آنجا فرستاده میشود تا برای رفع خستگی کشتار سربازان در کاباره صحرایی آواز بخواند! و برای افسران انگلیسی برنامه های تفریحی اجرا کند..
در این جنگ هزاران جوان ایرانی در جنگی که به آنان ربطی نداشت، در خاک سرزمینی غریب جان دادند، بی آنکه واقعیت دهشتناک این جنگ به مردم ایران گفته شود. جوانان ایرانی با شورشیان ظفار می جنگیدند و کشته میدادند و وقتی منطقه ای را از شورشیان می گرفتند، نیروهای انگلیسی بدون هیچ درگیری آن منطقه را تحویل میگرفتند...
یک یادآوری برای آنان که مدافعانحرم و حفاظت از حرم اهلبیت (ع) را درک نمیکنند. محمد عبدالهی
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
☑️ کدام دین⁉️
☑️ آیا دینی که دستکاری شده، قابل اعتماد است⁉️☹️
☑️ آیا میتوان به دینی تکیه کرد که دستخوش تغییر شده است⁉️☹️😔
خداوند بشر را آفرید و برای رسیدنش به کمال پیامبرانی را مبعوث کرد، تا اینکه راه را از بیراهه به مردمان نشان دهد.😊
در این بین کسانی پیدا شدند که دستورات الهی را نپذیرفته و در صدد تحریف دین بر آمدند.😒
⬅️تحریف انواع گوناگونی دارد ازجمله:👇
1⃣تغییر معنای سخن
2⃣کم و زیادی در حرکت حرف با حفظ و مصونیت اصل
3⃣جایگزینی کلمه مترادف
4⃣تحریف در لهجه
5⃣ افزودن به کلام
6⃣کاهش عمدی یا اشتباهی
در این بین متون مقدس زرتشتی نیز از اینگونه تحریفات در امان نمانده است؛
چنانکه دکتر جلیل دوستخواه در مقدمه اوستا مینویسد:
✍ آنچه امروزه به نام اوستا در دست داریم و از چند سده پیش در دانشگاهها و مراکز علمی بزرگ جهان محور پژوهشهای (اوستا شناختی) بوده، به سبب کاهش، افزایش، جابجایی و دستکاری های فراوانی که در طول تاریخ در آن راه یافته نابسامان و ناهمگون است. 😐😒
🔵 بنابراین اوستا نیز دچار تحریف، از نوع پنجم (افزودن به کلام) و نوع ششم (کاهش عمدی یا اشتباهی) شده است.
🔵 در نتیجه اوستا قابل اعتماد و استناد نمیباشد.😐
📚منبع: اوستا، گزارش و پژوهش دکتر جلیل دوستخواه، چاپ دهم ۱۳۸۵، سرآغاز ۳
#اوستا
#تحریف_اوستا
منبع: نگاهی نو
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔥 عنایت دین زرتشتی به مورچهها-1
طبق تعالیم زرتشتی #مورچه مخلوق #اهریمن محسوب میشود... اصطلاحاً خرفستر (xrafstar) نامیده شده یعنی «موجود اهریمنی»
اسناد این سخن در منابع زرتشتی:
1⃣ وندیداد، فرگرد 1 بند 7، پژوهش جیمز دارمستتر، ترجمه موسی جوان، ناشر: دنیای کتاب، تهران، 1384، ص 61
2⃣ فرنبغ دادگی، بندهش، گزارش مهرداد بهار، تهران: انتشارات توس، 1385، ص97-98
3⃣موبد جهانگیر اوشیدری، دانشنامهی مزدیسنا، نشر مرکز، تهران، 1389، ص 255-256
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔥 عنایت دین زرتشتی به مورچهها - بخش 2
طبق آموزههای زرتشتی، کشتن مورچهها و خراب کردن لانهی آنها #کردار_نیک است. مایه آمرزش گناهان شمرده میشود...
اسناد این سخن در منابع زرتشتی:
1⃣ اوستا، گزارش دکتر ج. دوستخواه، تهران: انتشارات مروارید، 1391، جلد 1 صفحه 507، جلد 2، ص 860-818-838
2⃣ ارداویرافنامه، به گزارش فیلیپ ژینیو، ترجمه: ژاله آموزگار، انجمن ایرانشناسی فرانسه، چاپ سوم، تهران 1386، ص 59 و 80-81
3⃣ متن پهلوی سَددَر نثر، باب 43
4⃣ وندیداد، پژوهش جیمز دارمستتر، ترجمه موسی جوان، ناشر: دنیای کتاب ، تهران 1384، ص 92
5⃣مینوی خرد، ترجمه احمد تفضلی، انتشارات بنیاد فرهنگ ایران، تهران 1354، ص 18-19
6⃣ مری بویس، زرتشتیان، باورها و آداب دینی آن ها، ترجمه ع. بهرامی، انتشارات ققنوس، تهران، ویراست دوم، چاپ دوازدهم 1391، ص 70-104-213
6⃣ موبد جهانگیر اوشیدری، دانشنامه ی مزدیسنا، نشر مرکز، تهران، چاپ پنجم 1389، ص 255-256
کانال نقد زرتشت و باستان گرایی
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔶اوستا منشأ تضاد و تناقض
دانشمند فرانسوی "دکتر هارلز Dr .Harlez" نقل اقوال مختلف درباره عقاید زردشت، مینویسد: در اوستا عقیده بر تعدد خدایان مبنی بر طبیعت پرستی یا "ناتورالیسم Naturalisme" و سپس ثنویت و دوگانهپرستی و بالاخره وحدت و یکتاپرستی همهجا جلوهگر است.
🔷 این اختلاف در عقاید زردشت در هر یک از جزوات اوستا بلکه در هر فصلی از فصول آن دیده میشود. وحدت پرستی وقتی جلوه بیشتر دارد که از خدایان به عبارت "مزداآفرید" یا مزداداتا Mazda-Dhata تعبیر میشود. این وحدتپرستی در کتاب "گاتها" عمومیت دارد.
🔷 اما کتاب "وندیداد" از دوگانه پرستی و ثنویبودن زردشت و فصول "یسنا" از طبیعتپرستی وی حکایت میکند. پرستش خدایان متعدد در " یشتها " بیشتر جلوهگر شدهاست.
📚 تاریخ اجتماعی ایران دکتر موسی جوان ص420
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7
🔷واژگان عربی در شاهنامهی فردوسی
🔹این سخن نزد بسیاری مشهور است که در شاهنامه فردوسی، هیچ واژهی عربی وجود ندارد. لیکن باید دید آیا چنین پنداری درست است؟
باید بگوییم: خیر، چنین نیست؛ در شاهنامه، واژگان عربی بسیاری وجود دارد. گذشته از اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی، اسم و رسم و لقبش، عربی است، و در ابتدای شاهنامه نیز به توحید و نبوتِ فخر عالم و آدم، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) گواهی میدهد. اما چند نکته:
- محمدعلی جمالزاده در مقالهای، 865 واژه عربی را نام میبرد که فردوسی در شاهنامه از آنها استفاده کرده است. [جمالزاده، نشریه وحید، شماره 32، ص 675-682؛ شماره 30، ص 456-461]
- دکتر سجاد آیدنلو نیز در کتاب «فرهنگواره لغات و ترکیبات عربی شاهنامه» موارد متعدد واژگان عربی و معرّب که در شاهنامه فردوسی به کار برده شده را فهرست کردند.
- دانشنامه ایرانیکا (بزرگترین، معتبرترین و جدیدترین دانشنامه ایرانشناسی جهان که در دانشگاه کلمبیای امریکا تدوین شده است) نیز تأیید کرده که در شاهنامه، تعداد بسیار زیادی، کلمات عربی و معرّب وجود دارد. [Encyclopædia Iranica, ŠĀH-NĀMA v. ARABIC WORDS]
پینوشت:
- جمالزاده، محمدعلی، کلمات عربی در شاهنامه فردوسی (صورت 865 کلمه لغت عربی در شاهنامه)، نشریه وحید، تهران، مرداد 1345، شماره 32 و شماره 30
- آیدنلو، سجاد، فرهنگواره لغات و ترکیبات عربی شاهنامه، تهران: نشر سخن، 1396.
بنگرید به:
Encyclopædia Iranica, ŠĀH-NĀMA v. ARABIC WORDS, by John Perry, June 23, 2010
منبع: ادیان نت
http://eitaa.com/joinchat/1936457733C6c13b4cde7