eitaa logo
اختاپوس
524 دنبال‌کننده
278 عکس
79 ویدیو
1 فایل
در صورتی که یکی از بازوهای اختاپوس ها قطع شود، می توانند به سرعت یک بازوی دیگر را رشد دهند. ارتباط با ادمین @anti_octopus
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ویسه و قلعه‌بانی (١) 🔺رضا ویسه در سال ١٣۵٩ به جهاد سازندگی کرج می‌رود. پیش از او، احمد قلعه‌بانی نیز در سال ١٣۵٨ به جهاد سازندگی کرج رفته بود. قلعه‌بانی در سال ۶١ به ایران‌خودرو می‌رود. ویسه نیز از سال ۶١ در زیرمجموعه‌های مختلف سازمان گسترش فعالیت می‌کند و در سال ۶٩ به ایران خودرو می‌رود. در سال ٧١ قلعه‌بانی شرکت ساپکو را طراحی می‌کند و کروزی‌ها وارد صنعت خودرو می‌شوند و یک سال بعد ویسه ساپکو را تاسیس می‌کند و همراه با قلعه‌بانی و پورمجیب هیئت مدیره را تشکیل ‌می‌دهند. 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔰ما را در اینستاگرام دنبال کنید👇 www.instagram.com/octopus_auto
🔻ویسه و قلعه‌بانی (٢) 🔺در سال ٧٩ که اسحاق جهانگیری وزیر صنایع می‌شود، ویسه به قائم مقامی مدیرعامل ایران‌خودرو می‌رسد و در سال ٨٠ به ریاست سازمان گسترش و نوسازی منصوب می‌شود و صنعت خودرو را تحت اختیار خود می‌گیرد. پس از ریاست ویسه بر سازمان گسترش، در سال ٨٠ احمد قلعه‌بانی مدیر عامل سایپا می‌شود و تا ٧ سال در این سمت باقی‌ می‌ماند. 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔰ما را در اینستاگرام دنبال کنید👇 www.instagram.com/octopus_auto
🌐🚗مافیای # خودرو سازی ایران در سال ۶۱ که کشور درگیر جنگ بود محمد علیپور و حمید کشاورز با ۲۵ سال سن و با سرمایه هنگفت که منشا آن معلوم نیست شرکت کروز را تاسیس کردند.علیپور و کشاورز شروع به خرید سهام ایران خودرو میکنند و سال ۸۸ حدود ۳/۵ درصد سهام ایران خودرو را میخرند که ۳۱ میلیارد تومان میشد زمانی که دلار ۱۰۰۰ تومان بود💰.در سال ۹۰ شرکت تدبیر سرمایه آراد را تاسیس میکنند.و از طریق این شرکت هم سهام ایران خودرو را میخرند. بطوریکه تا پایان سال ۹۰ حدود ۱۴ درصدسهام ایران خودرو را تصاحب میکنند.💰یعنی ۲۴۲ میلیاردتومان زمانی که دلار ۱/۲۰۰ تومان بود.تبدیل به یکی ازبزرگترین مالکان ایران خودرو شدند‌ و هدفشان این بود که به هیئت مدیره شرکت ایران خودرو راه پیدا کنند در صورتی که طبق قانون قطعه ساز نمیتواند عضو هیئت مدیره شرکت بالادست خود باشد. زیرا با این کار انحصار قطعات شرکت را به خود اختصاص داده و قطعه سازان دیگر را از دور خارج میکند.که شورای رقابت اجازه این کار را نداد اما کروز از راه دیگری وارد شد. 🌐 در سال ۹۲ که صنعت خودرو توسط امریکا تحریم شد کروزیها هم ایران خودرو را تحریم کرده و با ندادن قطعه این شرکت را گروگان گرفتند.کروزیها در سال ۹۰ موفق شدند با استفاده از پوشش شرکتهای غیر واقعی یک نماینده راهی هیئت مدیره ایران خودرو کنند (حمید رضا منجی ) تا از استراتژی شرکت قبل از بقیه قطعه سازان مطلع شده و یک گام جلوتر باشند. و همچنین بتوانند مصوبات هیئت مدیره را به نفع خود رقم بزنند. ♨️وقتی هیئت رسیدگی به تخلف خودروسازها مدارک را به قوه قضائیه فرستاد ، طبق قانون باید طی ۶ ماه رای اعلام میشد اما این رای حدود ۳ سال طول کشید و طی نامه ای به مجلس بعد(دهم) اعلام شد که تخلفی مشاهده نشده است ‼️😳 🤦چطور ممکن است ؟ آیا کروز در قوه محترم قضائیه هم نفوذ کرده یا قاضی پرونده صلاحیت رسیدگی به پرونده را نداشته ؟ یا ... ⭕️ به هر حال آنها هنوز قانع نبودند و شرکت بهمن موتور که تا سال ۹۵ حتی از ایران خودرو و سایپا بهتر کار میکرد را هم خریدند اما با شراکت حمید صمدی که مالک شرکت قطعه سازی اورند پیشرو بود و همچنین ۲/۸ درصد از سهام ایران خودرو را نیز داشت . و در واقع خصوصی سازی را به شخصی سازی و انحصار طلبی تبدیل کردند . که نتیجه زد و بند مدیران کروز و سازمان خصوصی سازی بود . و اصلا بابت خرید شرکت بهمن موتور هیچ پولی پرداخت نشد . و تعداد زیادی از قطعه سازان کوچکتر یا به اجبار و یا توافقی برای جلوگیری از ورشکستگی در رقابت با کروز شرکت خود را به کروز واگذار کردند. 🏛 سال ۶۱ همزمان با تاسیس کروز بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین شد.سال ۶۴ شرکت تالبوت انگلیس که پیکان تولید میکرد ورشکسته شد و چند سال بعد بهزاد نبوی ، میر حسین موسوی نخست وزیر وقت را مجاب کرد که شرکت تالبوت را به قیمت ۱۳ میلیون دلار بخرند اما نه از انگلیس بلکه از پژوی فرانسه که تالبوت را از انگلیس خریده بود و میخواست به جای پیکان ، پژو تولید کند . 🔵 در سال ۶۱ همزمان با تاسیس کروز احمد قلعه بانی هم شرکتی را تاسیس کرد که کل ایران خودرو را تحت کنترل بگیرد شرکتی به نام ساپکو . به این ترتیب دیگر ایران خودرو با قطعه ساز رابطه ای نداشت و حالا ساپکو تصمیم میگرفت که چه قطعه ای را از چه شرکتی و با چه قیمتی بخرد. 🌐تاسال ۷۹ساپکو دردست "رضا ویسه"بودودرسال ۷۹ که آقای اسحاق جهانگیری وزیر صنایع شد ویسه قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو شد. ودرسال۸۰معاون جهانگیری شد . صنعت خودرو از سال ۸۰ در انحصار آقایان ویسه،قلعه بانی و پور مجیب بود . که ویسه و پور مجیب عضو هیئت مدیره ایران خودرو نیز بودند و علاوه بر آن پور مجیب عضو هیئت مدیره سایپا،مدیرعامل مگاموتور و ساپکو نیز بود.سایپا هم از سال ۸۰ تا ۸۶ به دست قلعه بانی افتادکه با حفظ سمت در ۱۳ مجموعه صنعتی دیگر نیز حضور داشت.ویسه در سال ۸۴ از تمام سمتهای دولتی استعفا داد. اما ازطریق مهره های خودکنترل صنعت خودرو را به دست داشت. درسال۹۲ویسه معاون اسحاق جهانگیری نفر دوم دولت شد. کروز تا سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد سهام ایران خودرو را خرید تا انحصار بیشتری ایجاد کند و در این سال ضربه دوم را به ایران خودرو وارد کرد و از تحویل قطعه به آن خودداری کرد. 🌐"علیپور و کشاورز" تابعیت خارجی دارند و با خرید املاک در خارج از کشور مقدار زیادی ارز از کشور خارج کردند .طبق اسناد موجود علیپور در انتخابات ۲۰۰۸ آمریکا از دموکراتها حمایت مالی نیز کرد.ضمنا" فرزندان آنها و ویسه در خارج از کشورسکونت و فعالیت دارند. ❌اینها مافیای خودرو ایرانند که ۳۰ سال است با استفاده از حمایت دولتها علاوه بر اینکه اجازه پیشرفت به خودروسازی کشور را نمیدهند ، با افزایش قیمتهای غیر منطقی خون مردم را نیز مکیده اند.آنها به فکر سود نیستند بلکه به سودهای چند صد درصدی فکر میکنند . 🇮🇷آیا جمهوری اسلامی نبایدباآنها برخوردکند؟ مطالعات راهبردی ایتا
امام علی علیه السلام : لِعَینٍ مُؤْمِنَةٍ تَری اللَّهَ یعْصی فَتَطْرِفَ حَتَّی تُغَیرَه حلال نیست برای چشم مؤمنی که ببیند نافرمانی خداوند می شود و چشم پوشی نماید، مگر اینکه نسبت به تغییر آن اقدام نماید. الأمالي(للطوسی)، جلد ١،صفحه ۵۵ 🖤شهادت امام علی علیه‌السلام تسلیت باد🖤 التماس دعا ... 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 خداوند روزی فقرا را در ثروت ثروتمندان قرار داده است 🔹هر جا فقیری بود، یک سرمایه‌داری حق او را خورده است 🔹همه دین‌داران بدانند که خداوند همه شما را برای گرسنگی همه فقرای عالم مسئول میداند و از شما در قیامت پرسش خواهد شد... 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
🔻ویسه و پورمجیب 🔺ویسه و پور مجیب فارغ‌التحصیل رشته متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف‌اند و علاوه بر نسبت کاری، نسبت فامیلی نیز دارند. ویسه در سال 72 ساپکو را تاسیس می‌کند و پورمجیب نیز به ساپکو می‌رود. بعد از ریاست ویسه بر سازمان گسترش هر دو به هیئت مدیره ایران‌خودرو وارد می‌شوند و نیز پورمجیب مدیرعامل ساپکو‏، عضو هیئت مدیره سایپا و مدیرعامل مگاموتور می‌شود. ویسه در سال 85 شرکت تابان افلاک پویا را تاسیس می‌کند و پورمجیب نیز عضو هیئت‌مدیره آن می‌شود. 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
مخاطبان گرامی با انتشار هشتگ در شبکه های اجتماعی ما را در پیگیری انتشار مستند اختاپوس همراهی کنید. 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
🔰رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید؛ این بسیار چیز باارزشی است؛ این مطالبه‌گری را از دست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]. این آرمانهای مهم را: عدالت، استقلال، رفع فساد، در نهایت تمدّن اسلامی. اینها را از دست ندهید و اینها را مطالبه کنید. نگذارید این مطالبه‌ی شما و اعتراض شما اعتراض به نظام اسلامی تلقّی بشود؛ فرض کنید به مسئله‌ی بورس -مِن ‌باب مثال- یا مثلاً به مسئله‌ی پراید اعتراض دارید، [امّا] دشمن از نحوه‌ی اعتراض شما اعتراض به نظام را تلقّی می‌کند یا القا می‌کند که این اعتراض به نظام بود؛ این را نگذارید؛ این را جدّاً مانع بشوید. 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
🔺دوستان همیشه همراه❗️ 🔻تصویر ویسه و پورمجیب و قلعه‌بانی سیدحسین امیری در سال‌های نخست دهه ٧٠، به همراه احمد قلعه‌بانی، پورمجیب و رضا ویسه، به عضویت هیأت مدیره شرکت تازه تأسیس ساپکو درمی‌آیند. اعضای این جمع چند سال بعد ارتقای سمت داده می‌شوند به شکلی که ویسه به ریاست هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب می‌شود و با توجه به اختیارات خود به دوستان قدیمی‌اش در هیأت مدیره ساپکو سمت‌های جدیدی اعطا می‌کند. احمد قلعه‌بانی مدیرعامل سایپا، امیری مدیرعامل پارس خودرو و پورمجیب مدیرعامل ساپکو می‌شوند. (خبر آنلاین – سال ٨٨) 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
🔷 غول‌های قطعه‌ساز و گروگانگیری صنعت خودرو 🔹مقابله با نابسامانی قیمت خودرو، عزمی جدی جهت شکستن انحصار شبکه‌ی اختاپوس حاکم بر این صنعت را می‌طلبد که توانسته به مرور زمان و با یک دوپینگ سیاسی ضمن در اختیار گرفتن بخش مهمی از سهام خودروسازی کشور، انحصار در تأمین قطعه را نیز برای خود فراهم نماید. 📝 علی خضریان - نماینده منتخب تهران در مجلس يازدهم 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی 🔴چرا حکم کسی که مقدمات این ثبت نام را فراهم کرده اعدام نیست! 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت
✍ مطالبه جدی: برخورد با دانه درشت ها ⚖ضمن تقدیر از قوه قضائیه برای برخورد جدی با مفاسد اقتصادی علی الخصوص برخوردهای اخیر در صنعت خودرو؛ مطالبه ی مردم این است که هرچه زودتر نوبت به برخورد با دانه درشت های این صنعت برسد تا مردم، تغییر مثبت و محسوس در وضعیت صنعت خودرو را شاهد باشند. ان شاءالله این روند مبارزه با فساد هرچه زودتر به سراغ سرِ اختاپوس صنعت خودرو برود. 📢 کلیک کنید ⬇️ | کمپین حمایت از انتشار اختاپوس | 🦑 @octopus_auto 🦑 @octopus_auto 🔔 رسانه اختاپوس را دنبال کنید اینستاگرام | تلگرام | آپارات | سایت