eitaa logo
شبکه سربازان مهدی (عج)
126 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
290 فایل
📱 شبکه اطلاع رسانی فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج المهدی (عج) مسجد چهارده معصوم علیهم السلام 🏷 کد شامد: 1-0-64-868659-1-1 📩 ارتباط جهت ارسال مطالب، انتقادات و پیشنهادات: @ghavieshavim @A1350m @Khoshi313 @hadi_87_a @AMIRHOSSINRAISI6 @AbolfazleSoleymani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ریحانه
🌺 پروانه‌های دربند 🌤 رهبر انقلاب: روزی بود که وقتی نام آزادگان و گروگان های عزیز ما در دست دشمن - یعنی شما - برده می شد، دل را غبار غم و اندوه می پوشاند. یک فضای یأس‌آلود بر دلها حاکم بود. 🕯 واقعاً انسان نمی دانست که سرنوشت این عزیزان، این جوانان پاکیزه و مطهّر، این فداکاران میدان جنگ، در دست آن رژیم قسىّ‌القلب و دور ازانسانیّت، چگونه خواهد شد و به کجا خواهد رسید. ۱۳۷۱/۰۵/۲۶ روز ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از پیک صبا
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨فیلم نوشت | زنگ خطر جمعیت 🔸گزارشی از آمارهای تکان دهنده حوزه جمعیت در نشست مشترک دولت سایه با جمعی از نمایندگان مجلس 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از پیک صبا
🚨 خاطره‌ای که در زمان حیاتش اجازه انتشارش را نداد! 💠 مادر بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی که از دنیا رفتند، پس از چند روز با جمعی از خبرنگاران تصمیم گرفتیم برای عرض تسلیت به روستای قنات ملک برویم. با هماهنگی قبلی، روزی که سردار هم در روستا حضور داشتند، عازم شدیم. وقتی رسیدیم ایشان را دیدیم که کنار قبر مادرشان نشسته و فاتحه می‌خوانند. بعد از سلام و احوالپرسی به ما گفت من به منزل می‌روم شما هم فاتحه بخوانید و بیایید. بعد از قرائت فاتحه به منزل پدری ایشان رفتیم. برایمان از جایگاه و حرمت مادر صحبت کرد و گفت: این مطلبی را که می‌گویم جایی . گفت: همیشه دلم می‌خواست کف پای مادرم را ببوسم ولی نمی‌دانم چرا این توفیق نصیبم نمی‌شد. آخرین بار قبل از مرگ مادرم که این‌جا آمدم، بالاخره سعادت پیدا کردم و کف پای مادرم را بوسیدم. با خودم فکر می‌کردم حتماً رفتنی‌ام که خدا توفیق داد و این حاجتم برآورده شد.  سردار در حالی که اشک جاری شده بر گونه‌هایش را پاک می‌کرد، گفت: نمی‌دانستم دیگر این پاهای خسته را نخواهم دید تا فرصت بوسیدن داشته باشم. 🎙خبرگزاری دانشجویان ایران ✍ 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از پیک صبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت‌الاسلام کاشانی: یکی از پرتکرارترین پرسشهایی که از بنده می‌شود، نقطه شروع برای مطالعات تاریخی است. گرچه پاسخ ابعادی دارد از جمله اهداف سوال کننده و سطح انتظار او و ... آثار ارزشمند علامه سید مرتضی عسکری رحمة الله عليه حتما در صدر پیشنهادهای اولیه است. خود نیز حدود بیست سال پیش آثار ممتع ایشان را مکرر خوانده و به ایشان همواره غبطه خورده ام. و البته آثار شیخ باسم الحلی برای پیشنهادهای ثانویه و عزیزان مسلط به زبان عربی نیز بسیار مهم می‌باشد. خدایا ما را و عمر، جوانی و توان مان را در خدمت به اهل بیت علیهم السلام و شیعیانشان وقف نما و بپذیر. پ.ن: بحثهای روشی و منهج تحقیق بسیار مهم است ولی برای سطوح بعدی است. 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از پیک صبا
⚡️ بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است. ⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. «مانع اصلی تحققِ در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیل‌اند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئله‌ای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یک‌سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبه‌رو می‌شویم. لذا به نظر من، مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر، بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، است که به هیچ وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام برده‌داری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگ‌ترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. به تعبیر دیگر، عدالت‌خواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است. وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی می‌کنیم و نرم‌افزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیان‌های تمدن مدرن هست، آدم‌های خوب هم در این ساختار گرفتار می‌شوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمی‌کند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدم‌هایی که آدم‌های خوبی هم بودند، آرام‌آرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دست‌پاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بی‌عدالتی‌ها شده است. ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً‌ نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالت‌خواهی می‌شود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال می‌کنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم. ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، یعنی باید به مدل‌های علم برنامه‌ریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامه‌ریزی همان علم برنامه‌ریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت. پس عدالت‌خواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی می‌خواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمی‌خورید. ما الان مشکل‌مان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمی‌شود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.» 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از پیک صبا
49.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤🎤سخنرانی انقلابی و ضدامپریالیستی استاد در دفاع از سیاه پوستان ♦️سخنان استاد علیه جنایات تاریخی و فراموش نشدنی اروپایی ها و ابراز همدردی با رنج بی پایان سیاهان آمریکا و ارسال پیغام صریح برای شروع انقلاب در داخل خاک آمریکا 💐💐💐💐💐 @salehinrasadi
هدایت شده از پیک صبا
🔴 زیارت امام حسین(ع) هم حرام، هم واجب، هم مستحب....! 🔹 چیزی در یک زمان حلال است و در زمان دیگر حرام؛ در یک زمان واجب است در زمان دیگر مستحب. از اینجا شما می‌فهمید چرا اخبار ما متعارض است. مثالی عرض می‌کنم که آن را از عالم بزرگ مرحوم آقا میرزا مهدی اصفهانی- که در مشهد بود- دارم. 🔹 مثلاً شما می‌بینید که از امام سؤال می‌کنند که زیارت امام حسین(ع) چطور است؟ می‌فرماید: مستحب است. از یک امام دیگر یا از همان امام در زمان دیگر همین سؤال را کرده‌اند؛ گفته‌اند واجب است. باز ممکن است یک وقت دیگری سؤال کرده باشند و امام اساساً بی‌تفاوتی نشان داده باشند: حالا ضرورتی ندارد، می‌خواهی برو، می‌خواهی نرو. 🔹 یک آدم ساده می‌گوید: جوابهای متناقض داده‌اند! ولی این تعارض نیست. اینها در شرایط مختلف بیان شده است. گاهی در یک شرایط عادی بوده است. بدیهی است که خود زیارت قبر پیغمبر(ص) و امام و حتی همه اولیاء و انبیاء از باب اینکه خاطره آنها را تجدید می‌کند، یک عامل تربیتی است و فی حد ذاته یک مستحب است. 🔹 ولی همین مستحب یک وقت حرام می‌شود، یک وقت واجب. مثلًا در شرایط زمان متوکل قرار می‌گیرید که سختگیری بسیار شدید است، توطئه است که رسم زیارت امام حسین(ع) باید ور بیفتد. اینجا ائمه(ع) تشخیص می‌دهند که باید با این کار مبارزه کرد و یک مسئله‌ جدید پیش می‌آید: مبارزه با طرح خلیفه وقت. در اینجا دستور می‌دهند: واجب است، واقعاً هم واجب بوده است. [این بحث متاسفانه در آخر جلسه مطرح شده و توضیح حالتی که زیارت حرام می‌شود ضبط نشده است.] 📒 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۲، ص۲۳(با تلخیص). بنیاد شهید مطهری 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
🏴 ۱۴ ثمره برپایی مجلس عزاداری امام حسین(ع) به روایت آیت‌الله شیخ جعفری شوشتری ▪️امسال با توجه به شرایط کرونا روضه‌های خانوادگی صفای ویژه‌ای داره، از این فرصت استفاده کنیم./ر @basijnewsir BASIJNEWS.IR
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
♦️دشمن به دنبال از بین بردن نیروهای انقلابی است/ دانشجویان بسیجی باید به روز، آماده، مقاوم و صبور باشند 🔸به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن نیروهای انقلابی است، گفت: با فضای مجازی که وجود دارد باید بسیار دقت کرد چراکه بین نقد و تخریب، روشنگری و بی انصافی تفاوت وجود دارد./ر 📝ادامه خبر: https://b2n.ir/573476 @basijnewsir BASIJNEWS.IR
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سردار حسین دهقان: «انفجار بیروت یک اقدام ۱۰۰درصد اسرائیلی بود.» مشاور نظامی رهبر انقلاب در مصاحبه با شبکه فونیکس چین: 🔸انفجار بیروت انبار مواد غذایی این کشور را هدف قرار داد. 🔸به دنبال فشار بیشتر بر لبنان هستند. 🔸می‌خواهند میان ملت لبنان و حزب الله فاصله بیاندازند. 🔸انفجار لبنان یک اقدام ۱۰۰٪ اسرائیلی بود. 🔸این مطلب پس از هشدار سیدحسن نصرالله مبنی بر اینکه اگر رد پای صهیونیست‌ها در انفجار بیروت باشد در همان اندازه پاسخ خواهیم داد رمزگشایی جدیدی از انفجار لبنان خواهد بود./ر @basijnewsir BASIJNEWS.IR
هدایت شده از زندگی مومنانه
✅نه آن عبا را می‌خواهم و نه آن آبرو را... ✍پسر آیت‌الله فاطمی‌نیا تعریف می‌کند: روزی با پدر می‌خواستیم برویم به یک مجلس مهم. وقتی آمدند بیرون خانه، دیدم بدون عبا هستند. گفتم عبایتان کجاست؟ گفتند مادرتان خوابیده و عبا را رویشان کشیده‌ام. به ایشان گفتم بدونِ عبا رفتن، آبروریزی است! ایشان گفتند اگر آبروی من در گروی این عباست و این عبا هم به بهای از خواب پریدنِ مادرتان است، نه آن عبا را می‌خواهم، نه آن آبرو را... من از این آبرو صرف‌نظر می‌کنم! 📚منبع: خبرگزاری حوزه 💠: @momenane🌷
هدایت شده از زندگی مومنانه
✅غیبت چیست: ✍حضرت محمد صلی‌الله علیه‌وآله به ابوذر فرمودند: «از غیبت کردن بپرهیز که غیبت، بدتر از زنا است.» ابوذر از رسوالله پرسید: «یا رسول الله! غیبت چیست؟» حضرت محمد پاسخ دادند: «حرفی درباره شخص غائبی بزنی که بدش بیاید» ابوذر گفت: «اگر عیبی در او باشد و من همان عیب را بگویم چطور؟» حضرت محمد صلی الله‌علیه‌وآله فرمودند: «غیبت این است که شما، عیبی که در او هست را بگویی. اگر عیبی در او نبود، که دیگر غیبت نیست؛ تهمت است!» 📚مکارم الاخلاق(طبرسی) ص۴۷۰ 💠: @momenane🌷