✳️ آیا رؤیت خدا در روز قیامت امکان پذیر است؟ / آیتاللهالعظمی سبحانی
🔷 رؤیت خدا در روز رستاخیز، مسئله کلامى و در عین حال قرآنى است. متکلمان، این موضوع را از دیدگاه عقلى مورد بررسى قرار دادهاند؛ در حالى که مفسران از منظر قرآنى به آن نگریسته و نظر میدهند. ما این موضوع را بهصورت موجز و از دو دیدگاه بررسى میکنیم، ولى پیش از ورود به اصل موضوع، امورى را متذکر میشویم...
➕ متن کامل
yon.ir/OunUN
🔰 @ofogh_howzah
📗 معرفی کتاب فضائل الخمسه فی صحاح الستة
🔶 کتاب «فضائل الخمسة من الصحاح الستة و غیرها من الکتب المعتبرة» از آثار خواندنی آیه الله فیروزآبادی (ره) در موضوع فضائل خمسه اهل کساء است. مؤلف با استفاده از مهمترین کتابهای اهلسنت از جمله صحاح الستة، روایات مربوط به فضایل و مناقب خمسه مطهره را جمعآوری نموده که بیشتر به مسئله امامت و ولایت امام علی علیه السام اختصاص دارد.
🔶 کتاب شامل پنج مقصد است و در هر مقصد به بیان فضایل یکی از خمسه طیبه پرداخته شد. مؤلف که تمام احادیث کتابش را از کتب معتبر و طراز اول اهلسنت جمعآوری کرده، پس از نام منبع، سلسله اسناد را حذف و تنها به ذکر نام راوی اصلی بسنده میکند.
🔶 این کتاب توسط آقای محمدباقر ساعدی به فارسی ترجمه و با نام فضائل پنج تن علیهم السلام در صحاح ششگانه» عرضه شده است.
🔰 @ofogh_howzah
📛 خیانت بزرگ پهلوی در رواج سکولاریسم
👈نو شتاری از آیت الله مصباح یزدی
🔹 حقیقت این است که دستگاه ستمشاهی تنها ستماش این نبود که بعضی سرمایههای کشور را به درباریان و طرفداران خودش اختصاص میداد و منافع کشور را استثمار میکرد و دیگران را محروم میکرد- البته چنین ستمی وجود داشت و به شکلی برجسته بود که همه میتوانستند آنرا درک کنند - بلکه در کنار این ستم، ضرر مهمی به جامعه وارد کرد که اهمیت و خسارت آن بسیار بیشتر از این بود و آن این بود که دین را تضعیف کردند و قصد داشتند دین را بهطور کلی از جامعه حذف کنند. اصل این مطلب احتیاج به تبیین و اثبات و قرائن و شواهد ندارد و همه کم یا بیشاز آن اطلاع داریم، اما روشن ساختن عمق این خیانت بزرگ و مبارزه آنها با دین، قدری احتیاج به توضیح بیشتری دارد؛ از جمله اینکه کار آنها باعث شد نوعی سکولاریسم بینام و نشان در جامعه رواج پیدا کند.
🔹 آنها این مسئله را ترویج میکردند که مسایل زندگی دو دستهاند؛ یک دسته مسایل جدی که برای همه انسانها چه مسلمان، چه غیرمسلمان، چه ایرانی، چه عرب، چه آمریکایی و چه دیگران مطرح است و به انسانیت انسانها مربوط میشود؛ و دسته دیگر، مسایلی ذوقی و سلیقهای است که گرچه چندان جدی نیستند، اما قابل احترامند. دسته اول مسایلی هستند از قبیل: تأمین نیازمندیهای غذایی مردم، تأمین مسکن مردم، مسئله حکومت، مسئله امنیت، مسئله کسب و کار مردم، مسئله آموزش مردم، ... و بالاخره هنرهایی که مردم به آنها احتیاج دارند. آنها میگفتند: اینگونه مسایل به دین ربطی ندارند. برای مثال، هر کسی میداند باید کار کند تا مزد بگیرد یا هر کسی حتی کسانی که بهوجود خدا اعتقادی ندارند خواهان حفظ امنیت هستند. اینگونه مسایل ربطی به دین ندارند.
🔹 دین به فرد میگوید: نماز بخوان! فرد هم اختیار دارد که نماز بخواند یا نخواند. اگر فرد تصمیم بگیرد که نماز بخواند، دیگران هم باید به این خواسته وی احترام بگذارند، اما این مسئله به مسایل جدی زندگی انسان ارتباط ندارد، بلکه تنها خواسته و سلیقهای است در حاشیه زندگی، مانند سایر سلیقههای گوناگون مردم. برای مثال، در عالم طبیعت رنگهای مختلفی وجود دارد و هر انسانی رنگی خاص را میپسندد یا هر کسی شکل خاصی را برای لباس خود میپسندد. انتخاب دین هم مانند این امور، امری سلیقهای است و از مسایل جدی زندگی مردم نیست و وظیفه ما اهمیت دادن به مسایل جدی زندگی انسانها و رسیدگی به مسایلی است که خارج از سلیقه افراد به همه انسانها مربوط میشود و همه به آنها احتیاج دارند و در قالب خاصی باید عادلانه انجام گیرد.
🔹 البته طرفداران این طرز فکر، در شعار، چنین سخنانی را مطرح میکنند، اما در مقام عمل، همه شاهد بودهایم که چگونه عمل میکنند. مقصودم از بیان این سخن این است که رژیم ستمشاهی بذر این فکر را افشاند و به صورتهای مختلف، از کتابهای درسی گرفته تا فیلمها و رفتارهای هنری و نطقها و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی این اندیشه را رواج داد. تعبیر رایج در فرهنگ سیاسی برای این اندیشه «سکولاریسم» است. سکولاریسم به معنای جدایی دین از محتوای مسایل جدی زندگی انسان است. سکولارها میگویند: ما ضد دین و آتئیسم نیستیم؛ اما معتقدیم دین به مسایل مهم زندگی از جمله مسایل سیاسی و اجتماعی ارتباطی ندارد...
آیه الله مصباح یزدی
yon.ir/7bBkv
🔰 @ofogh_howzah
🔴برای اولین بار به صورت رسمی🔴
🔹مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می کند:
🔸برگزاری دوره تابستانه با هدف دستیابی به «نظام فکری اسلامی» با بررسی آثار اندیشمندان بزرگ انقلاب اسلامی.
🔸استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه
📌به مدت ۳۰ روز در مشهد مقدس
📌پایان مهلت ثبت نام:یکشنبه ۲ تیر
🔻مقدمه ای برای:
1⃣ورود به عرصه های اجتماعی و تمدن نوین اسلامی
2⃣تقویت علمی حوزه انقلابی و هدایت کنش انقلابی
3⃣تفسیر صحیح مکتب فکری انقلاب اسلامی
4⃣آشنایی با نظام فکری متفکران نظام ساز معاصر. بزرگانی چون امام خمینی||| آیت الله خامنه ای|||علامه طباطبایی|||شهید مطهری|||شهید صدر|||شهید بهشتی|||آیت الله جوادی آملی|||آیت الله مصباح یزدی
🔻کانال رسمی دوره ی #نظام_اندیشه_اسلامی (تابستانه)
@n_a_eslami
🔰 @ofogh_howzah
🔵 تشخیص هدف اولین گام در مهندسی تبلیغ
🔘 سلسله گفتارهایی از دکتر سهیل اسعد، مبلغ و فعال فرهنگی در عرصه بینالملل
🔹قسمت ششم
✅ فرآیند تبلیغ از تشخیص هدف شروع میشود و تشخیص هدف باید از روی آگاهی و بصیرت باشد و تشخیص هدف نیاز به یک آشنایی کامل با شرایط زمانی، مکانی، شرایط جامعه و میدان تبلیغ دارد و راحتترین راه برای بهدست آوردن این آشنایی حضور فیزیکی مبلغ در میدان تبلیغ است...
➕ متن کامل
yon.ir/x9Csv
🔰 @ofogh_howzah
♻️ ضرورت و کاربست فلسفه دین در زندگی فردی و اجتماعی
🔘 حجتالاسلام والمسلمین محمد جعفری، مدیر گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی
✅ فلسفه مضاف، همانگونه که از اسم آن هویداست، علمی است که به چیزی اضافه شده است؛ حال ممکن است آن چیز، یک شئ و واقعیت (fact) باشد یا یک علم باشد. در هر دو صورت فلسفه مضاف، علمی است که به مبادی تصوری و تصدیقی آن شئ میپردازد؛ یعنی بدون آنکه ورود به خود آن چیز پیدا نماید...
➕ متن کامل
yon.ir/Px9Wz
🔰 @ofogh_howzah
❄️ سخن روز
🔷 دستورهای الهی را به جان بنوش؛ رضای او را ملازم باش، مکروهات را دوری گزین و از محرمات منزجر باش
🔷 عمرت را در تحصیل کمالات سپری کن و لحظههای زندگیات را در گردآوری فضیلتهای علمی و عروج از پستی نقصان به قله کمال و از فرودگاه جهل به اوج عرفان بهکار گیر. نیکیها را گسترش ده و برادرانت را در رسیدن به کمالات یاری کن، بدی را از برادران مؤمنت به نیکی سزا ده؛ نیکوکاران را با منت و آغوش باز بپذیر. با همتای پست رفاقت مکن و از معاشرت نادانان دوری کن.
علامه حلی (ره)
🔰 @ofogh_howzah
♻️ فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی علیها السلام
🔷 پرداخت شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومهعلیها السلام بهعنوان دختر، خواهر و عمه امام معصوم علیها السلام، پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومهعلیها السلام (کرامت، حجاب، عفاف، آزادگی، علمآموزی و...) و پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه علیها السلام (هجرت جهادگونه از مدینه، ولایتپذیری و...) از جمله موضوعات کنگره شعر فاطمی است.
🔷 کنگره ملی شعر فاطمی در چهار بخش شعر کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و...)، شعر نو (نیمایی، آزاد، هایکو، سهگانی و...)، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود برگزار میگردد.
🔷 مقرارت شرکت در کنگره عبارتند از: ثبتنام و ارسال آثار در تارنمایkeramat.amfm.ir که محدودیتی از نظر سن و تعداد آثار برای شرکت کنندگان وجود ندارد، شرکت کنندگان میتوانند در تمام بخشهای جشنواره اشعار خود به زبان فارسی را ارسال کنند، اشعار برگزیده در کنگرههای دیگر وارد مرحله داوری نمیشوند، آثار ارسال بایستی در قالب یک فایل word با قلم نازنین و اندازه 14 بهصورت تایپ شده در تارنمای کنگره بارگذاری شود
🔰 @ofogh_howzah
📗 انتشار کتاب «فی ظلال القرآن» با ترجمه رهبر انقلاب
🔶 کتاب «فی ظلال القرآن» اثر سید قطب با ترجمه مقام معظم رهبری از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
🔶 سید قطب با ممارستی که با قرآن کریم داشت، به اسلوب قصهپردازی بسیار زیبا و شگرف این کتاب آسمانی پی برد و کتابی با عنوان «التصویر الفنی فی القرآن» را منتشر کرد که در آن با ارائه مثالهایی از آیات قرآن کریم، زیباییهای آنرا در برابر چشم مخاطب قرار داد. بعداز انتشار آن کتاب، به این فکر افتاد که با این هدف، کل قرآن را مورد بررسی قرار دهد و بر این اساس بود که کتاب «فی ظلال القرآن» را نگاشت.
🔶 آیتالله خامنهای در سال 48 (در سن 30 سالگی) ترجمه این اثر را آغاز میکنند و شایان ذکر است که مقداری از آنرا در زندانهای رژیم ستمشاهی انجام دادند. معظمله پساز اتمام ترجمه جلد نخست کتاب، باخبر میشوند که این کتاب از سوی مرحوم دکتر احمد آرام، در حال ترجمه است و لذا از ادامه ترجمه خودداری میکنند.
🔰 @ofogh_howzah
📚 شرحي بر کشف المراد: مجموعه درسهاي آیت الله العضمی سبحانی
💠 جلسه هفتم
🔰 @ofogh_howzah
دریافت فایل صوت 👇👇👇
Kashf Al-Morad 07.mp3
12.12M
📚 شرحي بر کشف المراد: مجموعه درسهاي آیت الله العضمی سبحانی
💠 جلسه هفتم
صوت درس #کشف_المراد حضرت آیت الله العظمی #سبحانی 06-09-1374 صفحه 282
المسألة الحادية عشرة: في وجوب التوبة
🔰 @ofogh_howzah