🔵 قیام اقتصادی
⭕️ خیلی از کالاهای وارداتی پیوست فرهنگی دارد و نظام سلطه را در کشورها مستحکم میکند و ما باید با آن مقابله کنیم و این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و خدا را شکر کنیم که چنین دشمنی داریم؛ چراکه وجود دشمن در سازندگی بسیار مؤثر است.
⭕️ کشور و نظام اسلامی با یک دشمن تحمیلکننده و نظام سلطه طرف هست که کالای ما را تحریم و ارز ما را دچار نوسان میکند و با ترفندهای مختلف، ارزش ریال را در برابر دلار کاهش میدهد و باعث تضعیف ما میشود؛ اما با رویکرد اقتصاد مقاومتی میتوان از این چالشها عبور کرد. در این چالشها باید خلاف هر کاری را که او انجام میدهد، انجام بدهیم و اجازه ندهیم، پول او بر ما حاکم باشد.
⭕️ با این دو دیدگاه تکلیف اقتصاد مقاومتی روشن میشود و در هر دو دیدگاه مقاومت از ماده قیام است و در قیام اراده و جدیت و در مقاومت تداوم وجود دارد و لازمه اینکه این قیام به نتیجه برسد، توجه به کیفیت، محتوا، مرغوبیت و... ضرورت دارد و باید ملت و دولت و نخبگان به همه این مسائل توجه داشته باشند...
حجت الاسلام و المسلمین قوامی
➕ متن کامل yon.ir/p9jTO
🔰 @ofogh_howzah
💎 حضرت امام جعفر صادق علیهالسلام
💠 ثلاثة یستدل بها علی اصابة الرأی حسن اللقاء، حسن الاستماع و حسن الجواب
💠 سه چیز نشانه درستاندیشی است خوش برخوردی، خوب شنیدن و پاسخ خوب دادن
تحف العقول/ 322
🔰 @ofogh_howzah
☸ علامه طباطبایی (1)
🔵 مؤسس مکتب فلسفی قم و مکتب نوصدرایی
🔘 حجةالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه
💎 کمال علامه را تنها نباید در علوم و فنون و تحصیل و تدریس و تربیت شاگردانش دید. وی شخصیتی بسیار متواضع و و دارای سجایای اخلاقی بود که اوج فروتنی خود را در برابر اهلبیت علیهمالسلام با شرکت در مجالس روضه نشان میداد...
➕ متن کامل
yon.ir/yehBU
🔰 @ofogh_howzah
🔵 مکتب علامه طباطبایی (ره) تأمین کننده نیاز های انقلاب
🔘 حجةالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه
💎 علامه طباطبایی، جدا نگاری علم و دین را نادرست میداندند و معتقدند که رابطه تنگاتنگی بین علم و دین وجود دارد. مبانی هستیشناختی و معرفتشناختی و انسانشناختی و ارزششناختی و دینشناختی مکتب علامه طباطبایی بهگونهای تبیین شده است که بهخوبی میتوانند در نظریههای علمی و روش شناختی و الگوی اسلامیسازی علوم تأثیرگذار باشند و علوم انسانی اسلامی تحقق یابد.
💎 باید اعتراف کرد که گرچه رفتار سیاسی علامه طباطبایی به لحاظ شخصیتی حداقلی بوده است و در حد امضای برخی بیانیهها بسنده میکرد ولکن مکتب علامه طباطبایی تأمینکننده نیازهای معرفتی انقلاب اسلامی بهشمار میآید و تواناییبخش محققان در پاسخگویی به شبهات و مسایل خواهد بود
💎 علامه طباطبایی علاوه بر اینکه مؤسس مکتب فلسفی قم و مکتب نوصدرایی است بلکه دارای منظومه فکری جامعی است که اجزاء بینشی و منشی و کنشی آن هم پیوستگی وثیقی دارد. و همچنین این مکتب مرتب در حال بازسازی و ناظر به مسایل نوین، تکمیلکننده خود خواهد بود...
➕ متن کامل
yon.ir/yehBU
🔰 @ofogh_howzah
🌳 یکی از بیسیمهای تکفیریها افتاد دست ما، سریع بیسیم را برداشتم میخواستم بد و بیراه بگویم، عمار آمد که دشمن را عصبانی نکن.
پرسیدم:«پس چی بگم به اینا؟»
گفت:«بگو اگر شما مسلمانید، ما هم مسلمانیم. این گلولههایی که شما به سمت ما میزنید باید وسط اسراییل فرود میآمد.»...
📗 کتاب عمار حلب
🔰 @ofogh_howzah
📛 «احمد الحسن» کیست؟ (2)
✴️ ادعاهای احمد الحسن
⭕️ «احمد الحسن» در سالهای اخیر، ادعاهای متعددی را مطرح کرده است که برخی از ادعاهای او، بهشرح زیر است:
❌ خود را فرزند باواسطه امام مهدی علیه السلام میداند و سلسله نسب خود را اینگونه به آن حضرت میرساند: احمدبن اسماعیلبن صالحبن حسینبن سلمانبن امام مهدی علیه السلام.
❌ خود را فرستاده امام مهدی علیه السلام برای هدایت انسانها میداند که همه باید به او ایمان آورند و با وجود او دیگر تقلید از مراجع، جایز نیست و همه باید از او تقلید کنند.
❌ خود را «یمانی موعود» میداند.
❌ خود را جانشین امام مهدی علیه السلام میداند که بزودی و پس از حیات آن حضرت، جانشین ایشان خواهد شد.
❌ خود را مهدی و قائم میداند، بدین بیان که معتقد است پس از امام مهدی علیه السلام دوازده مهدی که همگی قائماند، از فرزندان آن حضرت به ترتیب، جانشین او خواهند شد و او «اول المهدیین» است.
❌ خود را امام سیزدهم معرفی میکند.
⭕️ استدلالهای احمد الحسن
او برای اثبات مدعای خود، به دلایل زیر استناد میکند:
1⃣ خوابهایی که اشخاصی درباره او دیدهاند و این، غیر از آن خوابهایی است که خود دیده است.
2⃣ خبر دادن از حوادث آینده مانند سقوط صدام.
3⃣ آمادگی برای مناظره با علمای اسلام، یهود و مسیحیت.
4⃣ آمادگی برای مباهله با علمای شیعه، سنی، یهودی و نصرانی. البته بدیهی است که دلایل فوق، صرف ادعا است...
➕ ادامه دارد
yon.ir/WQRlK
🔰 @ofogh_howzah
🇮🇷 جهاد اقتصادی (7)
🔵 جایگاه بانکداری بدون ربا در اقتصاد مقاومتی
🔘 دکترحسین صمصامی استاد وعضو هییت علمی دانشگاه شهید بهشتی
⭕️ شهید صدر در کتاب «البنک اللاربوی فی الإسلام»، بانک تجاری متعارف را در نظر میگیرد و میگوید: چون عملیات تجهیز و تخصیص منابع در بانک متعارف قرض است، لذا ربوی است و فعالیتهای آن از نظر اسلام غیر مجاز است...
➕ متن کامل
yon.ir/lhM5C
🔰 @ofogh_howzah
🔴 بانک ها مانند بانک ربوی عمل می کنند
🔘 دکترحسین صمصامی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی
⭕️ بانک امروز پولی میگیرد و پولی میدهد، یعنی مانند بانک ربوی عمل میکند و طراحی بانک برای فعالیتهای قرضی است نه فعالیتهای غیرقرضی، لذا وقتی تلاش میکنید بانک را مجبور به ورود به فعالیتهای غیرقرض و واقعی کنید، بانک برای گریز از هزینهها، راههایی برای خودش پیدا میکند.
⭕️ افرادی هم به لحاظ فقهی راههای نجات را به سیستم بانکی آموزش دادهاند و سیستم بانکی هم این راهها را مستمسک خود قرار داده که منجر به وضعیت موجود شده است، آنچه که ما امروزه شاهد هستیم حاصل طراحی غلطی است که بانکداری بدون ربا بر اساس آن انجام شده است
⭕️ این طراحیها در چهارچوب قانونی تنظیم شده تا بانکها آن را انجام دهند. یعنی پول میگیرد و پول میدهد، و نرخ سود را در قالب عقود مختلف اسلامی تثبیت میکند و به اسم عقود این کار را انجام میدهد و حاصل کار این میشود که وجود دارد و علما هم اعتراض میکنند...
➕ متن کامل
yon.ir/lhM5C
🔰 @ofogh_howzah
📛 احمد الحسن کیست ؟ (3)
🔵 احادیث مورد استناد احمد الحسن
⭕️ وی برای اثبات مهمترین ادعایش، یعنی فرزند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بودن، به برخی از احادیث استناد میکند. ما ابتدا این احادیث را ذکر و سپس نقدهایی را راجع به سند و دلالت آنها برمیشماریم.
روایت اول:
⭕️ ابیبصیر میگوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ای پسر رسول خدا! من از پدرت شنیدم که فرمود: بعد از قیام حضرت قائم علیه السلام دوازده نفر مهدی خواهند آمد. امام فرمود: بله، اما پدرم فرمود: دوازده نفر مهدی و نفرمود «دوازده امام». بلی، آنها قومی از شیعیان ما هستند که مردم را به ولایت ما و معرفت حقمان دعوت میکنند.»
⭕️ براساس این روایت، «احمد الحسن» ادعا میکند که او اولین نفر از «مهدی»هایی است که بعد از امام زمان علیه السلام میآیند.
⭕️ اما این روایت را از جوانب گوناگون میتوان مورد مناقشه قرار داد:
❌ اولاً: این روایت از نظر سند ضعیف است؛ زیرا در سند این روایت، شخصی به نام علیبن احمدبن محمدبن عمران وجود دارد که از علمای رجال، توثیقی درباره او صادر نشده است.
❌ ثانیاً: شخص دیگری به نام «علیبن ابیحمزه» در سند روایت وجود دارد که در کتب رجال بهعنوان «کذاب» توصیف شده است. او پیرو مذهب انحرافی «واقفیه» بود و طمع دنیا او را واداشت تا منکر امامت امام رضا علیه السلام شده، از دین دست بکشد و بهسوی الحاد سوق یابد.
❌ ثالثاً: این روایت از لحاظ دلالت، به هیچ وجه نمیتواند مورد استناد «احمد الحسن» قرار گیرد؛ زیرا هیچ ارتباطی به زمان ما که هنوز امام زمان علیه السلام ظهور نکرده، ندارد
🌐 yon.ir/i86l8
🔰 @ofogh_howzah