❄️ سخن روز
✅ آزادی و استقلال
♨️ در هر قدمی که برمیدارید، باید فکر این باشید که آیا این قدمی که ما برمیداریم رو به #وابستگی است؛ #شیاطین ما را دارند وابسته میکنند یا نه روی #آزادی است و ما خودمان میخواهیم این کار را بکنیم؟
♨️سفارتخانهها هر کاری میکنند باید این را قبلًا توجه بکنند که ما داریم این کاری را که میکنیم، آیا این کار، ما را یک قدری به #وابستگی دارد نزدیک میکند یا ما را به #رهایی و #آزادی دارد نزدیک میکند؟ و همین طور سایر جاها.
🔸امام خمینی (ره)؛ 04 دی 1361
🔸جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۳ تا صفحه ۱۷۸
🔰 @ofogh_howzah
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به بهانه ی سالروز عملیات کربلای 4
🎞 فیلم بجای مانده از لحظه وداع
#شهدای_غواص عملیات #کربلای_چهار
#رفتندتابمانیم..
🔰 @ofogh_howzah
باسمه تعالی
شورای مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که در روز پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸، خورشید گرفتگی جزئی رخ خواهد داد.
خورشید گرفتگی در تهران، در ساعت ۸ و ۲۳ دقیقه پایان مییابد و پایان خورشید گرفتگی در سایر نقاط ایران با تهران متفاوت است.
✳️ یکی از اسباب شرعى وجوب نماز آيات، خورشید گرفتگی است.
✳️ وقت ادای نماز آیات از هنگام شروع گرفتگی خورشید و قابلیت رؤیت آن تا زمان شروع به باز شدن است؛ البته در مناطقی که طلوع خورشید پس از آغاز باز شدنِ خورشید گرفتگی است، پیش از پایان کامل خورشید گرفتگی، نماز آیات بدون نیت ادا و قضا خوانده شود.
✳️ چون خورشید گرفتگی به صورت کامل نیست کسانی که بعداً مطلع شوند، خواندن نماز آیات بر آن ها واجب نخواهد بود.
✳️ خواندن نماز آیات به جماعت، مستحب است.
✳️ حکم جماعت در نماز آیات مانند جماعت در نمازهای یومیه میباشد که قرائت امام از قرائت مأموم، کفایت میکند.
✳️ اگر کسی به رکوع اول از هر کدام از دو رکعت نماز آیات نرسد، داخل شدن در جماعت، اشکال دارد.
✅ برای مطلع شدن از کيفيت نماز آيات به اين آدرس مراجعه فرماييد:👇
https://www.leader.ir/fa/book/2/1?sn=4499
🔰 @ofogh_howzah
❄️ سخن روز
⚫️ روحانیین مسیحی
📌این وظیفه مامورین الهی است که در دنیا آمدهاند برای اینکه بشر را از این عالم به عالم بالا ببرند. و یک وظیفه هم روحانیین ملتها دارند؛ روحانیین #مسیح روحانیون #مسلم روحانیون #یهود، همه روحانیون. و آن وظیفه تبعیت تام از پیغمبرها، و از آنهایی که آمدند برای تربیت بشر و برای صلح و صفا بین تمام افراد بشر. روحانیون در مرتبه اول واقعاند برای تحقق دادن به آرمانهای انبیا که همان وحی الهی است.
📌مردم دنیا امروز مبتلا هستند به قدرتهای بزرگ، و به قدرتهایی که شیطانی هستند و در مقابل انبیای بزرگ ایستادند و نمیگذارند تعلیمات انبیا تحقق پیدا بکند.
روحانیت مسیح موظف است به حسب تعلیمات مسیح، و به حسب تعلیم خدای بزرگ که با این قدرتهایی که بر خلاف مسیر انبیا و بر خلاف مسیر مسیح رفتار میکنند #مبارزه_معنوی بکنند. آنها را ارشاد بکنند به ملت مسیح. هدایت کنند ملت مسیح را که تبعیت از این قدرتهایی که بر ضد مسیح هست نکنند.
📌شما روحانیت مسیح باید مسیح را از این تنگنایی که ایجاد کردهاند روسای جمهور شما، نجات بدهید. مسیح چشمش به علمای مسیحیین و سایر قشرها، روشن است. مسیح چشمش این است، مطالعه میکند، تحت نظر قرار داده است شما را، که شما با این ظالمهایی که با بشر این طور کردند چه رفتار میکنید.
📌آیا واتیکان از اشخاصی که طرفدار ابرقدرتها هستند و طرفدار ظالمها هستند قبول میکند مسائل را، از #مظلومین قبول نمیکند؟ آیا مظالم این ابرقدرتهایی که خودشان را به مسیحیت زدند و میچسبانند به حضرت مسیح، این مظالمی که اینها کردند، به کجا باید گفت؟ با کی باید در میان گذاشت؟ با شما روحانیین مسیح باید در میان گذاشت؟ با آقای #پاپ باید در میان گذاشت؟ در برابر ظلم چرا #سکوت؟
📌ما این سوال را داریم که چرا #سکوت در مقابل #ظلم؟ این دستور حضرت مسیح هست!؟ چرا واگذار کردند ابرقدرتها را به حال خود تا هر چه جنایت میخواهند بکنند و هر چه مظلومان را میخواهند از بین ببرند؟
📌عیسی مسیح که پیامبر #صلح هست و میخواهد صلح در دنیا باشد و الآن عید صلح هست. شما میدانید که در عید صلح در این مواردی که الآن اینها مشغول #جنگ هستند چه میگذرد؟ شما از امثال این روسای جمهور باور میکنید که یک وقت میآیند و دعا میکنند، دعای آنها را باور میکنید؟
📌به روحانیت مسیح در تمام دنیا پیام میفرستم که هم #مظلومین را دریابید و هم #حضرت_عیسی را و هم #مذهب_مسیح را. مذهب مسیح و حضرت عیسی در معرض اتهام واقع شده است، این مذهب را دریابید.
🔸امام خمینی (ره)؛ 4 دی 1358
🔸جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۰۶ تا صفحه ۴۱۲
🔰 @ofogh_howzah
⚫️ #نیّت_ادا_یا_قضا_در_نماز_آیات
❓سوال: اگر نماز آیات به واسطه (خسوف، کسوف، زلزله و...) بر عهده فردی بوده، ولی بجا نیاورده است، آیا با نیّت ادا بخواند یا قضا؟
📗امام خمینی (ره):
در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید.
در زلزله: هر وقت بخواند ادا است.
توضیح المسائل، ص 199، م 1496و 1498
تحریرالوسیله، 1424هـ ق، ج1 ص 173- 174، با استفاده از م 3 و 7
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
آیت الله اراکی (ره):
در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید.
در زلزله: هر وقت بخواند ادا است.
توضیح المسائل، 1372، ص 273، م 1533 و 1535
⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📕آیت الله بهجت (ره):
در خسوف و کسوف، باید نیّت قضا نماید.
در زلزله، هر وقت بخواند ادا است.
توضیح المسائل، 1384، ص 241، 242، 1217و 1219
وسیلة النجاة، ج1، ص 230، با استفاده از س (7) 802 و (3) 798
⚜⚜⚜⚜⚜
📙آیت الله تبریزی (ره):
در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید.
در زلزله: احوط (احتیاط واجب) آن است که به قصد ما فی الذمّه بیاورد و قصد ادا و قضا نکند.
توضیح المسائل، 1383، ص 226، م 1504 و 1506
⚜⚜⚜⚜⚜
📘امام خامنه ای (مدظله العالی):
در فرض سوال اگر سبب وجوب نماز آیات خسوف و یا کسوف بوده واجب است بعد از آن به نیّت قضاء بخواند و امّا در سایر آیات باید نماز آیات را به نیّت اداء بجا آورد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📗آیت الله سیستانی (دام ظلّه):
در خسوف و کسوف: نماز قضا می شود.
در زلزله و رعد و برق و مانند اینها: نماز آیات واجب نیست ولی اگر خواست نماز بخواند، بنابر احتیاط مستحب بدون نیت ادا و قضا بخواند.
توضیح المسائل، 1425هـ ق ، ص 294 و 295، م 1477و 1479، عروة الوثقی، 1424هـ ق، ج1، ص 213، فصل فی الصلاه الایات (الرابعه)
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📔آیت الله شبیری زنجانی (دام ظلّه):
در خسوف و کسوف: نماز قضا می شود.
در زلزله و رعد و برق و مانند اینها: بنابر احتیاط در وقت خواندن، نیت ادا و قضا نکند.
توضیح المسائل، 1384، ج1، ص 348، م 1505 و 1507
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📓آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه):
در خسوف و کسوف: باید نیت قضا نماید.
در زلزله و رعد و برق و مانند این ها: هر وقت بخواند ادا است.
توضیح المسائل، 1382، ص 297م 1505 و 1507
هدایة العباد، ج1، ص 149، با استفاده از م 864
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📙آیت الله گلپایگانی (ره):
در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید.
در زلزله: هر وقت بخواند ادا است.
توضیح المسائل، 1414هـ ق، ص 259، م 1505 و 1507
هدایة العباد، ج1، ص 176، با استفاده از م 864
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📒آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه):
در زلزله و صاعقه و مانند آن: احتیاط مستحب آن است که تا آخر عمر هر وقت توانست بخواند.
سوال: اگر نماز آیات به واسطه زلزله بر عهده فردی بوده ولی به جا نیاورده اکنون با نیت اداء بخواند یا قضا؟
به نیت ما فی الذمه و قصد احتیاط.
عروة الوثقی، ج1، ص 570 م 9، تعلیقه بر عروی الوثقی، ص 221، فصل فی صلاة الآیات
توضیح المسائل، ص 241، م 1292، استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
📕آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه):
در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید.
در زلزله و رعد و برق و مانند آن: هر وقت بخواند ادا است.
توضیح المسائل، 1384، ص 293، م 1493و 1495
⚜⚜⚜⚜⚜
📗آیت الله وحید خراسانی (دام ظلّه):
در خسوف و کسوف: قضا است.
در زلزله و رعد و برق و مانند این ها: بنابر احتیاط واجب نیّت ادا و قضا نکند.
توضیح المسائل، 1383، ص 471، م 1504 و 1506
🔘بخش احکام اسلامی تبیان
🔰 @ofogh_howzah
#تفاهم_کامل_محاله_با_هم_بسازید
🍃نکات نابی از چگونگی برخورد آیت الله بهجت با همسرشان در چالش ها و مشکلات زندگی.
🔰 @ofogh_howzah
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفاهم_کامل_محاله_با_هم_بسازید
🍃نکات نابی از چگونگی برخورد آیت الله بهجت با همسرشان در چالش ها و مشکلات زندگی.
🔰 @ofogh_howzah
✳️در فراق امام زمان (عجل الله تعالی)
🔸عطار نیشابوری
جانا ز فراق تو این محنت جان تا کی
دل در غم عشق تو رسوای جهان تا کی...
چون جان و دلم خون شد در درد فراق تو
بر بوی وصال تو دل بر سر جان تا کی
نامد گه آن آخر کز پرده برون آیی
آن روی بدان خوبی در پرده نهان تا کی
در آرزوی رویت ای آرزوی جانم
دل نوحهکنان تا چند، جان نعرهزنان تا کی
بشکن به سر زلفت این بند گران از دل
بر پای دل مسکین این بند گران تا کی
دل بردن مشتاقان از غیرت خود تا چند
خون خوردن و خاموشی زین دلشدگان تا کی
گر طالب دلداری از کون و مکان بگذر
هست او ز مکان برتر از کون و مکان تا کی
گر عاشق دلداری ور سوخته یاری
بی نام و نشان میرو زین نام و نشان تا کی
گفتی به امید تو بارت بکشم از جان
پس بارکش ار مردی این بانگ و فغان تا کی
عطار همی بیند کز بار غم عشقش
عمر ابدی یابد عمر گذران تا کی