eitaa logo
محمدجواد حاج علی اکبری
1.6هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
489 ویدیو
200 فایل
افق ها؛ درنگی بر مسئله تعلیم و تربیت نظرات و پیشنهادات: @ofoghha_ir_admin اینستاگرام: ofoghha.ir وب سایت: www.ofoghha.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
1398-03-20--doa-54-jalase-04--sahife-236-16k.mp3
7.11M
🔊 #صوت_کامل بیانات #استاد_حاج_علی_اکبری جلسه چهارم شرح "دعای پنجاه‌و‌چهارم صحیفه سجادیه" مورخ 98/03/20 ✔️ صوت با کيفيت بالا 👇👇 ofoghha.ir/content/audio/1398-03-20--doa-54-jalase-04--sahife-236
💠 🔶🔹🔸 {- بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحيم -} ✦•• فرازى از شرح دعاى چهل‌و‌دوم صحيفه سجّاديه ••✦ ♦️«اللَّهُمَّ فَاجْعَلْنَا مِمَّنْ يَرْعَاهُ حَقَّ رِعَايَتِهِ» 💠 نحوه‌ی مواجهه با آیات متشابه آیات متشابه محل امتحان مؤمنان است. اینجا که وجوه آیات متفاوت است، آیا تفسیر به رأی و خواهش‌های گروهی و فرقه‌ای و حزبی دارند یا حالت اقرار به خود می‌گیرند و دست‌ها را بالا می‌برند و علمِ این آیات را به اهلش می‌سپارند؟! معلوم می‌شود نقش هدایتی کتاب صامت وقتی کامل می‌شود که با کتاب ناطق همراه باشد؛ وگرنه کتاب صامت انعطاف‌پذیر و تحریف‌پذیر می‌شود و به جای آنکه هدایت کند، گمراه می‌کند. ✍️ @ofoghha_ir
تبعیت از حق، تنها راه نجات.mp3
2.79M
🔊 #کليپ_صوتى #استاد_حاج_على_اکبرى فرازی از دعای #چهل_و_دوم #صحیفه_سجادیه 🔻 " #تبعیت از حق، تنها راه نجات" @ofoghha_ir
💠 🔶🔹🔸 {- بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحيم -} ✦•• فرازى از شرح دعاى چهل‌و‌دوم صحيفه سجّاديه ••✦ ♦️«اللَّهُمَّ فَاجْعَلْنَا مِمَّنْ يَرْعَاهُ حَقَّ رِعَايَتِهِ» 💠 نحوه‌ی مواجهه با آیات متشابه اگر از عترت جدا شود، مهجور و تبدیل به یک کتاب دست‌آویز می‌شود که مورد تفسیر به رأی قرار می‌گیرد. مگر همین را داعش جلوی خود نمی‌گذارد و سر مسلمان‌ها را می‌برد و با اموال و میراث و نوامیس مردم چنین رفتار می‌کند؟! از مهجور و دورافتاده از عترت، چنین نتیجه‌ای حاصل می‌شود. این همه تفرقه و گروه‌گروه شدن، نتیجه‌ی جدا شدن از عترت است. ✍️ @ofoghha_ir
💠 🔶🔹🔸 {- بِسمِ اللهِ الرَّحمَن الرَّحيم -} ✦•• فرازى از شرح دعاى چهل‌و‌دوم صحيفه سجّاديه ••✦ ♦️«اللَّهُمَّ فَاجْعَلْنَا مِمَّنْ يَرْعَاهُ حَقَّ رِعَايَتِهِ» 💠 تنها مفسران حقیقی 🔺آیات متشابه حامل اسرار و زیبایی‌ها و نکته‌های فوق‌العاده‌ای است که باب جدیدی را به روی مضامین متفاوت و فوق‌العاده باز می‌کند. این اسرار باید در ظرف الفاظ قرار می‌گیرد و این الفاظ توانایی بیشتر از این ندارد. اینجا است که نیاز به ناطق آشکار می‌شود و بحث «راسخون فی‌العلم» پیش می‌آید. ✍️ @ofoghha_ir