10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#استادرحیمپور 🌱
هر کی بگه این نظام صد درصد اسلامیه دروغ میگه! هر کی بگه این نظام صد در صد اسلامی نیست، دروغ میگه!....
📻🌿|@ohdhfvf
بویِعَطرخُدا🌱
🔻 از دور که میبینی یک عکس ساده است، اما برای بچههای #چمران نتیجه سه روز نخوابیدن و یک هفته دویدن ا
📍 چطوری رفیق
#روایت_اول جانباز دهه هشتادی
💠 فکرش را هم نمیکردیم. تمام پول ما به اندازه دو سه هزار لیوان بیشتر نبود و پشتیبانی ایستگاه به اندازه ده دبه بیست لیتری و چند تریموس و یک سماور بزرگ که حالا به فس فس افتاده بود. کنار موکب چمرانیها به قدری شلوغ شده بود که همه چیزمان تمام میشد و با کمک بعضی بچهها دوباره ادوات لازم را تهیه کردیم. شهرداری هم جیب ما را نمیزد، برایمان بس بود، نیازی به کمکش نداشتیم. هنوز صدای فریادشان قبل از علم کردن موکب در گوش بچهها مانده که «مجوزت کو؟»
💠 بیخیال! عادت کردیم! مهم اینجاست که فضای خوبی بود، لبخند مردی که نان آور خانه بود، دستانش پینه بسته بود، فرزندش را بر روی گردنش گذاشته بود و تلاش میکرد تا اثر انگشت فرزندش را بر روی بنر نقشه ایران درج کند. حرفهایی درباره آقا زد و من سرم پایین از این همه ارادت و استحکام و شرمنده از کاری که پیش رو دارم.
💠 در میانه شلوغی، دستی سرشانهام را از پشت گرفت.
-سلام! سرم را برگرداندم. خودِ باشرفش بود.
+ راه افتادی؟ حالش چطوره؟ وقتی این حرفها را میزدم لبخند بر لب نداشت، خندهاش از ته دل بود، چیزی نزدیک به قهقهه. اغتشاشگران در روز دوم آشوب در میدان امینی بیات قم، ران پایش را چاقو چاقو کرده بودند و مدت زیادی خانهنشین شده بود و حالا روی دو پایش راه میرود.
- سخت بود، اما تموم شد. نگاهش رو به جمعیت برگشت. چشمانش گواه درد داشت، هنوز زخمهایش خوب نشده بود، برایم سوال بود که چرا عصا به دست نگرفته و حاضر شده تا همین طور بیاید.
+ اینا ته داستان زحمت شماست، ما که شعارش رو دارم، شما مقاومتش رو کردید. نوشجونتون!
مزد زحمتهایش را گرفته بود، طلبه مقدمات خوانی که علم را با عمل آمیخته و ایستاده و من برایش دعای عاقبت بخیری کردم. برای او، برای خودم، برای ما! برای همه ماها که کنار هم ایستادیم و حالا جشن مقاومت میگیریم که این ماجرا گرهاش با دست دهه هشتادیها باز میشد و باز کردیم.
💠 داستان عاشقی همیشه از میان زخمها جان میگیرد، وقتی زخم برمیداری، این جوشش غیرت است که راه باز میکند تا در میان رگهایت داستان را از محبت به جنون بکشاند، به عاشقی! به چیزی میانه هستیام در میان هستها که حالا همه هستیاش را برای یک هستی در دست گرفته، برای آقا!
💠 بچههای خیبری که دود موتورشان در چشم دشمنان است و شور حیدر حیدرشان در قلبها که تو ایستاده مردن را به ما آموختی، عزیز دلم! همان سرکشی که روزگاری در میانه بازیهایش به دنبال مشق عشق میگشت تا سرنوشت را از میان نفسهای مجاهدین تل عویو بگیرد و به تل حبیب برسد تا تلآویو را به سرنوشت خود برساند که قله ما آنجاست.
🌿📻|@ohdhfvf
سلام🌱
اومدم یک نکته مهم برای روایت های جهاد تبیین از دفاع حجاب و عفاف و ایران و .. بگم که خیلی ضروریه برای همه.. نه تنها یک عده خاص!
ببینید بیشتر کسایی که میگن زن زندگی آزادی از چه دهه ایی هستن🤔
+هشتادی ها
از دهه هشتادی که نوجوان هستن.. نوجوانی که در این سن دلش میخواد هویت مستقلی داشته باشه و خودش استقلال داشته باشه توی تصمیم گیری های زندگیش.. ( گاهی این نکته های کوچیک میتونه شاهکار کنه ولی خب ازش ساده رد میشیم حالا میگم چرا)
توی دوره نوجوانی پسرا بیشتر از دخترا به این استقلاله میرسن و میتونین مثلا خیلی کارا انجام بدن، خیلی جاها برن و با تصمیم خودشون ..
البته تصمیم خانواده هم دخیل هست ولی خب مانعی نداره براشون که این کارها رو انجام بدن ولی دخترا چی؟
دخترا بیشترشون توی این دوره محدود میشن به مدرسه و خانه.. یعنی این دو منطقه فقط.. درحالی که خیلی از پسرا میتونن واسه خودشون کلی برنامه تفریحی بریزن و کلی با دوستاشون وقت بگذرونن ولی دخترا به دلیل حساسیت خانواده نمیشه و محدویت هایی دارن.. محدویت هایی که شاید کوچیک بنظر برسن و یا موضوع مهمی نباشن ولی اگه کنترل نشه میتونه بحران خیلی جدی ایی رو برای نوجونا ایجاد کنه!!!
پس نمیشه از این مسئله به سادگی گذشت!
خب در این برهه ما باید چیکار کنیم🤔
اینجا باید نهاد های فرهنگی دست به کار بشن..
چیکار کنن و وظیفه شون چیه؟
نهاد های فرهنگی باید بیان با برنامه ریزی خیلی دقیق و خوب برای نوجون ما وقت بزاره و براش طرح بریزه و برنامه اجرا کنه و انرژی نوجوون امروزی رو ازش به درستی استفاده کنه و از پتانسیل و قدرت های فکری، تحلیلی، کاری، عملیاتی و .. برای پیشرفت کشور استفاده کن و نخبه پروری رو انجام بده..
طرحی که شاید توی نظام آموزش و پرورش ما ضعیف واقع شده، نهاد های فرهنگی میتونن این ضعف رو بپوشونن و این خلأ رو پر کنن..
یک چیزی که خیلی جالب بود توی صحبت حضرت آقا که ایشون درباره انقلاب میگفتند، انقلاب باعث شد جوان های ما بیان از پتانسیلشون برای فکر کردن به مسائل کشور و پیشرفت کشور استفاده کنن..
اینجا خیلی نکته مهمی رو گفتن حضرت آقا!!!
خیلی میشه با این جمله برنامه ریخت برای نوجوونا و جوونای کشور..
یک چیز جالب درباره همین موضوع
خیلی از نوجوون ها و جوان ها رو میشه با همین هویتی که انقلاب و گام دوم براشون میسازه، هویت بدیم..
من به شخصه معتقدم آقا نوجوان و جوان امروز ما هویت مستقلی از خودش نداره.. همش از غربه.. ما تو همین کانال از کیپاپ و.. صحبت کردیم. کیپاپ میگه تو میتونی، برو سمتش، امید میده.. این هویت درسته میکنه واسه نوجوون که جذبش میشه..
اگر ما هویت نوجوان گام دومی رو تبیین کنیم و در عرصه عمل واقع کنیم میتونیم خیلی از خلأ های اجتماعی مربوط به نوجوون ها رو دفع کنیم و یک دفاع همه جانبه میشه از آسیب های دشمن!!
به همه جانبه دقت فروان بشه!!
دهه هشتادی گام دومی یعنی آقا تویی که دهه هشتادی هستی باید در تمام عرصه ها کشور رو به اون نقطه عطف برسونی و تویی که تمدن رو میسازی. تویی که باعث میشی یک حکومت جهانی سر کار بیاد و انقلاب رو به نتیجه برسونی..
این یک هویت خیلی شاهکاره برای نوجوان ما..
و میتونه فوق العاده روی شخصیت فرد، آرمان هاش، افکارش، زندگیش، اهدافش اثر بزاره و ازش حسن باقری ها، بهشتی ها، سلیمانی ها بسازه...
واسه اینه که میگم مهمه و کاش فعالان فرهنگی دقت کنن به این نکته هویت سازی و الگو سازی و روایت الگوها..
سوالی بود درخدمتم و فکر میکنم تا اینجا خوب باشه که بحث بمونه🌱
الهم عجل لولیک الفرج
🔸رهبر معظم انقلاب🌱
ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود.
📌 ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
📻🌿|@ohdhfvf