eitaa logo
اوخان | حسین بهمنش
204 دنبال‌کننده
427 عکس
151 ویدیو
61 فایل
دانش آموخته دکتری مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا دانشگاه تهران فعال فرهنگی ، اجتماعی و محقق تاریخ معاصر « اوخان واژه ای گیلکی به معنای پژواک است »
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خداوند لوح و قلم حقیقت نگار وجود و عدم خدایی که داننده رازهاست نخستین سرآغاز آغازهاست این کانال که ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است ، انعکاس دهنده دغدغه های شخصی و دلسوزانه اینجانب پیرامون مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در بستر فضای مجازی است ؛ بنابراین رویکرد رسمی هیچ سازمانی را نمایندگی نمی کند . والعاقبة للمتقین
«تی امره تا ایسم دایم بهارم /آقاجان/ تی او سبزه نیگایه بیقرارم» فرارسیدن سال نو و بهار قرآن را به همه دوستان و سروران تبریک عرض میکنم . در پناه حق تعالی باشید .
در مراسم تشییع مرحوم استاد احمد سمیعی گیلانی حضور داشتم. خداوند ایشان و همه ما را بیامزد و مورد رحمت و‌ مغفرت خود قرار دهد. عمر پربرکتی داشتند. حین مراسم جمعیت حاضر به دفعات با دست زدن ، سخنرانان را تشویق کردند ( شیوه جدیدی از ادای احترام به مردگان است حتما ، ما که نمی‌فهمیم ! ) مجری هم چند صلوات کم رمق گرفت . تعارض های هویتی ، عمدتا در مناسک و مراسم ، بروز آشکار می یابد . لحظه ای این سوال در ذهنم بروز کرد ؛ چند درصد از جمعیت حاضر مطلع هستند که مرحوم احمد سمیعی ، نوه دختری آیت الله شهید ملامحمد خمامی ، مجتهد شهیر و مرجع دینی گیلانیان در دوره پرتلاطم و پرتنش مشروطه بوده است و جانش را هم سوت و کف چی های همان دوره گرفتند ! ... نمیدانم . باز در ذهنم تصاویر تشییع باشکوه ( تصویر پایین ) مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری که سال گذشته مصادف همین ایام بود ، تجسم یافت ... از نظرگاه جامعه شناختی ، زمینه های اجتماعی و دلایل ، مقایسه این دو قابل توجه است . والعاقبة للمتقین حسین بهمنش ۷ فروردین ۱۴۰۲ https://eitaa.com/okhan_hb
587.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا نمی‌توانیم در تغییر مسیر به فعالانه و کنشمند ، تعدادی از سران معترضین در را به تهران دعوت کنیم !؟ رودربایستی و تعارف داریم ؟ رئیس دولت فرانسه همین چند ماه گذشته بامجرمین امنیتی فراری از ایران ، قرار جلسه داشتند و از تغییر نظام حمایت رسمی نمودند . به گمانتان عاشق چشم و ابروی مسیح علی‌نژاد شده بود ؟ @okhan_hb
4.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است تا لحظه‌ای پیش دلم گور سرد بود اینک به یمن یاد شما جان گرفته است راهیان نور ، اسفند ۱۴۰۱  
اوخان | حسین بهمنش
تاکنون به این علامت شبه صلیب « + » بر سردرب و تابلو داروخانه های شهر دقت کرده اید !؟
این آرم رسمی ابلاغی وزارت بهداشت برای داروخانه ها است . ✍ نقل است که: 🔹با هجوم موشها به شهر همدان ، که موجب شیوع بیماری طاعون در این شهر شده بود ، پزشک حاذق ابو علی سینا به مردم دستور داد برای مقابله با موشها از مار استفاده کنند! 🔸از آن پس مار نماد بهداشت و نماد داروخانه‌های جهان شد. 📎 برخی نیز نگهداری مار را نشانه سلامت می‌دانستند و به افرادی که زیاد دچار امراض می‌شدند "بی مار" می‌گفتند. حال بنگرید که چگونه علامت صلیب که یک آرم عقیدتی مذهبی مسیحیت است بر در دیوار شهر ما می درخشد . حسین بهمنش ۹ فروردین ۱۴۰۲ @okhan_hb
روند تحول حجاب در عصر جمهوری اسلامی/بخش چهارم پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به‌مناسبت مطالبات مردمی پیرامون حجاب/13 مهمترين مصوبات قانونی مرتبط با مسئله حجاب به قرار ذيل می‌باشد: 🔹قانون بازسازی نيروی انسانی مؤسسات دولتی و وزارتخانه‌های وابسته به دولت 1360/7/5 🔸قانون مطبوعات 1364/12/22 🔹قانون مقررات انتظامی هيأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقيقاتی كشور 1364/12/22 🔸تصويب «قانون نحوه رسيدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هايی كه استفاده از آن‌ها در ملأ عام خلاف شرع است يا عفت عمومی را جريحه‌دار می‌كند.»1365/12/28 🔹آئين‌نامه حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاهها و مؤسســات آموزش عالی 1366/5/6 🔸رعايت حجاب اسلامی در محيط كليه دستگاه‌های اجرايی- بخشنامه نخست‌وزيری 1368/9/25 🔹ابلاغيه رعايت ظواهر شرعی و حجاب اسلامی در محيط كار قوه قضائيه1368/9/25 🔸تكليف كليه وزارتخانه‌ها، ســازمان‌ها، مؤسسات شركت‌های دولتی و وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات وابسته به آن‌ها به مراقبت كامل لزوم پوشش كاركنان و ارباب رجوع مطابق ضوابط اسلامی در محيط كليه دســتگاه‌ها 1369/2/9 🔹ابلاغيه قوه قضائيه: برخورد قاطع و اعمال اشد مجازات درباره ترويج‌دهندگان فرهنگ منحط و مغاير با شئون اسلامی 1372/3/4 🔸قانون رسيدگی به تخلفات اداری 1372/9/7 🔹قانون گزينش معلمان و كاركنان آموزش و پــرورش1374/6/14 🔸تكميل آئين‌نامه انضباطی دانشجويان جمهوری اسلامی ايران 1374/6/14 🔹اصول و مبانی و روش‌های اجرايی گسترش فرهنگ عفاف 1376/11/14 🔸مصوبه راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف 1384/5/4 🔹تدوين سياست‌های ارتقای مشــاركت زنــان در آموزش عالی 1384/7/26 🔸قانون ساماندهی مد و لباس 1385/10/12 🔹مصوبه اختصاص مبلغ يک ميليارد ريال به منظور تحقق هدف‌ها و وظايف پيش‌بينی‌شده در قانون ساماندهی مد و لباس به وزارت فرهنگ و ارشاد اســلامی 1386/7/29 🔸دستورالعمل صدور مجوز برپايی نمايشــگاه مد و لباس1387/2/16 🔹آيين‌نامه اجرايی قانون ساماندهی مد و لباس 1387/4/9 🔸دستورالعمل صدور مجوز برپايی نمايشگاه/ جشنواره مد و لباس ايرانی- اسلامی (اصلاحيه- مصوب1388/3/9) 🔹سند تحول بنيادين آموزش و پرورش 1390/10/6 🔸مصوبه فرآيند و مرجع تدوين سند ملی مد و لباس 1399/4/2 🔹اصلاح آيين‌نامه اجرايی قانون ساماندهی مد و لباس 1400/11/13 🔸اختلاف ميان موافقان و مخالفان قانونی شدن حجاب از ابتدای انقلاب وجود داشت و جنجال‌برانگيز نيز بود. جريان‌های غربگرا و غيراسلامی همچون مجاهدين خلق در رد قانونی شدن حجاب اطلاعيه صادركردند و برخی روزنامه‌های زاويه‌دار نيز به پروپاگاندا و بزرگ‌نمايی نسبت به تظاهرات بخشی از زنان تهرانی، به مناسبت 8مارس و برخی شعارها عليه قانونی شدن حجاب اسلامی پرداختند. البته در مقابل، مردم مسلمان ايران كه سخنان صريح امام خمينی نسبت به لزوم حفظ حجاب اسلامی در ادارات را شنيده بودند و مخالفت علنی اين روزنامه‌ها باكلام امام را می‌ديدند به اعتراض و تجمع مقابل دفتر برخی از اين روزنامه‌ها پرداختند. 🔹از جمله مخالفين قانونی شــدن حجاب اسلامی سيمين دانشور بود كه يادداشت وی در تاريخ 19اسفند 1357در صفحه شــش روزنامه كيهان منتشر شد و 26اسفند1357جوابيه آن يادداشت كه به گفته كيهان نويسنده‌اش يك دانش‌آموز بود، در همان روزنامه و همان صفحه منتشر شد. مطالعه وصيتنامه شهدای هشت سال دفاع مقدس (كه شاخص و نمونه مناسبی از قشر متدين دهه شصت هستند) حاكی از فراوانی توصيه به حفظ حجاب است و اين مطلب بيانگر اين است كه لزوم حفظ حجاب اسلامی لااقل در بخش قابل توجهی از قشر متدين به عنوان يک ضرورت مطرح بوده است. 🔸در سال‌های اخیر نيز همان خط انحرافی توسط برخی فراری‌های خارج ازكشور و البته برخی مسئولين غرب‌زده دنبال می‌شود. به عنوان مثال سخنان معاونت امور زنان دولت حسن روحانی در مورد بازنگری در قانون عفاف و حجاب قابل ذكر است كه به شدت مورد استقبال رسانه‌های معاند همچون دويچه‌وله (27تير 1396و راديو فردا27تير 1396) قرار گرفت. منبع: مقاله «ترجمه و نقد مدخل امام خمينی دردایرةالمعارف بریتانيکا/بخش دوم» فصلنامه تخحصصی پانزده خرداد، شماره 72-71، بهار و تابستان1401. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db