eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
634 دنبال‌کننده
376 عکس
325 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 وب‌سایت okhowah.com 🔹 اینستاگرام instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️و إنی لمشتاق الی أرض غزة. بخش اول ✍ دکتر محسن الویری 🔻سرزمین کوچک غزه تاریخی بزرگ دارد. این "مدینة طیبة بین الشام و مصر"(۱) یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان است.(۲) برخی منابع، غزه و عسقلان را دو عروس خطه فلسطین نامیده‌اند.(۳) بر پایه برخی گزارش‌های تاریخی، غزه زادگاه حضرت سلیمان نبی علی نبینا و آله و علیه الصلوة و السلام است.(۴) این شهر یکی از مقاصد تجاری قریش پیش از اسلام بود که بازرگانان قریشی در رحلة الشتاء خود (۵) بدان جا می‌رفتند. 🔻هاشم بن عبدمناف جد اعلای پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که سادات و شرفا (بنوهاشم) بدو منسوبند در یکی از سفرهای تجاری قریش، در سن بیست یا بیست و پنج سالگی در همین شهر بیمار شد و جان خود را از دست داد و همانجا به خاک سپرده شد.(۶) به همین دلیل در متون عربی، غزه را، "غزة هاشم" هم می‌نامیده‌اند.(۷) 🔻غزه در دوره اسلامی در زمان خلافت خلیفه اول به دست عمرو بن عاص و به احتمال قوی‌تر در زمان خلافت خلیفه دوم فتح شد.(۸) مهمترین رویداد مربوط به دوره اسلامی در شهر غزه، ولادت محمد بن ادریس شافعی در سال ۱۵۰ ق. در این شهر است. محل ولادت او دست کم تا قرن دهم مشخص و محل زیارت مردم بوده است. (۹) شافعی در خردسالی از غزه به حجاز رفت و پس از بالیدن وارد بغداد شد ولی همواره دلتنگ زادگاه خود بود و این احساس فراق را در قالب این دو بیت به زیبایی به نظم کشیده است (۱۰): ❇️و أنی لمشتاق الی أرض غزة و إن خاننی بعد التفرق کتمانی سقی الله أرضا لو ظفرت بتربها کحلت به من شدة الشوق أجفانی ❇️یعنی: همانا من شور و آرزوی غزه دارم  هر چند پس از جدایی، پوشاندن این شور و شوق با من همراهی نکرد و خود را نمایاند خداوند این زمین را سیراب کند که اگر به خاک آن دست یابم از شدت آرزومندی، با آن خاک، پلک‌هایم را سرمه می‌کشم ⭕️در دوران میانی تاریخ اسلام، غزه شاهد هجوم و غارت مغولان هم بود، مغولان مردان غزه را کشتند و زنان و کودکان را به اسارت بردند.(۱۱) غزه در زمان حکومت ملک ناصر محمد بن قلاوون مملوکی به عنوان یکی از مرکز حکومتی ممالیک برگزیده و همین امر موجب آبادانی ویژه شهر شد. ابن‌بطوطه که سفر شامات خود را پیش از رفتن به الخلیل از غزه آغاز کرد، آبادانی شهر و رونق بازارها و فراوانی مساجد و شکوه مسجد جامع آن را ستوده است(۱۲)... (ادامه دارد) ۱.(آثار البلاد و اخبار البلاد، زکریا بن محمد قزوینی، ص ۲۲۷) ۲. (المعالم الأثیرة فی السنة والسیرة، محمد محمدحسن شراب، ص ۲۰۹) ۳.(آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷) ۴.(الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ‏۲، ص ۱۳۶) ۵.(سوره ایلاف) ۶.(معجم البلدان، ج ۴، ص ۲۰۲) ۷.(قلائد الاجياد فيما اتفق فى التسمية من البقاع و البلاد، عبدالرحمن بن ابراهیم حسینی حنبلی، ص ۲۱۹؛ مسالک الأبصار فی ممالک الأمصار، احمد بن یحیی بن فضل الله، ج ۳، صص ۵۵۴) ۸. (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷) ۹.(الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶) ۱۰.(معجم البلدان، یاقوت حموی، ج ۴، ص ۲۰۲) ۱۱.(تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، تحقیق سهیل زکار، ج ۲، ص ۹۲۱) ۱۲.(رحله ابن بطوطه، ج ۱، ص ۲۳۹) @okhowahmag
💢 و إنی لمشتاق الی أرض غزة (بخش دوم) ✍ دکتر محسن الویری 🔻غزه اکنون با این پیشینه بار دیگر از آن روی که تبدیل به گرانیگاه معارضه حماسی و از سوی دیگر غم‌بار تمدنی غرب و شرق شده، نظرها را به خود جلب کرده است. رویدادهای دو هفته اخیر غزه به ویژه حادثه بسیار تلخ وتکان‌دهنده بیمارستان المعمدانی صحنه نمایش تکراری سرشت اخلاق‌ستیز ستم‌محور تمدن قسی القلب غرب است که ددمنشان نژادپرست بدسرشت ناپاک صیهونیسم بیش از هفت دهه است آن را نمایندگی می‌کنند.  🔻سرزمین‌های اشغالی آخرین قطعه از سرزمین‌های اسلامی است که عده‌ای خونریز وحشی نادان پست به نمایندگی از نظام استعماری آن را در دست دارند و حماسه خون و شهادت جبهه مقاومت در غزه در شمار آخرین و کارسازترین سیلی‌هایی است که بر چهره کریه چندش‌آور استعمار و نظام سلطه فرود می‌آید. همان گونه که استعمار با وجود همه فجایع و نسل‌کشی‌های آشکار و نهان و غارت‌گری‌های بی‌پایان سرانجام با پاهای شکسته از سرزمین‌های اسلامی بیرون رانده شد، سرنوشت محتوم این نژادپرستان دون‌مایه تفاله نیز همین است.  🔻مبارزه با غده چرکین سرطانی اسرائیل هیچگاه یک مسأله عربی و یک مسأله محدود منطقه‌ای نبوده و از همان آغاز یک مسأله و چالش تمدنی به شمار می‌رفته است، ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر مبارزات ملت مظلوم دربند فلسطین در یک سطح تمدنی ظاهر شده است و همان طور که شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سی و سه روزه یک پیروزی تمدنی نه فقط برای جنبش حزب الله بلکه برای همه جهان اسلام بود، مقاومت کم‌نظیر غرورآفرین و پربهای مردم غزه نیز یک پیروزی بزرگ دیگر را رقم زده است. 🔻حماسه حماس و قوام مقاومت دیگر تنها یک حرکت و پیروزی نظامی گروهی اندک در گوشه‌ای از جهان نیست، یک حرکت عمومی همه‌جانبه است که با وجود همه رخوت و خیانت حکمرانان کشورهای اسلامی وجدان بشر دهه سوم قرن بیستم میلادی را هدف گرفته و همگان را جز آنان که خود را به خواب زده‌اند، بیدار کرده است و چه بسا بتوان گفت مردم جهان را به درک ضرورت هویت‌یابی‌های جدید و بازنگری در فراگیری آموزه دولت ـ ملت نزدیک کرده است.  🔻اکنون و در این شرایط، باید سرود: "و انا لنحن مشتاقون الی أرض غزة" را همخوانی کنیم. اکنون این وظیفه بر دوش همه کسانی که به وجدان انسانی خود پای‌بندند، همه کسانی که درکی از نبردهای تمدنی دارند، همه کسانی که از پیشینه ننگین و جوهره ناکارآمد تمدن غرب آگاهی دارند، همه کسانی که مراحل بیداری و خیز تمدنی امت اسلامی را درک می‌کنند، همه کسانی که به پاکی مهر می‌ورزند و از ناپاکی دوری می‌جویند سنگینی می‌کند که به روشنگری بپردازند. ‼️اکنون شرایطی نیست که به بهانه سودجویی عده‌ای افراطی که افق نگاهشان دست یافتن به صندلی‌های قدرت کوچک و بزرگ در این نظام است سکوت کرد، اکنون نباید آن‌ها که همه چیز از مقدسات دینی گرفته تا خون شهیدان تا آرمان‌های فلسطین برای آن‌ها چیزی جز ابزار انتقام‌جویی و سکوی پرش به سکوی دنیایی بالاتری نیست، نخبگان دردمند و رهبران میانی اندیشمند جامعه را به دام سکوت بکشانند. ✅ اکنون باید به ندای فطرت انسانی لبیک گفت، آیه‌های جهاد خواند، سخنان حماسی مولی الموحدین را زیر لب زمزمه کرد و با روشن‌بینی و نیت راست 《فَانْفُذُوا عَلَى بَصَائِرِكُمْ وَ لْتَصْدُقْ نِيَّاتُكُمْ فِي جِهَادِ عَدُوِّكُمْ، خطبه ۱۹۷》 ، استوارتر از کوه ایستاد و دندان‌ها را به هم فشرد و سرها را به خدا سپرد و گام‌های خود را در زمین فرو برد و به دورترین نقطه دشمن نگریست و بر همه قدرت پوشالی او چشم بست و از یاد نبرد که یاری و پیروزی از آن خداست 《تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ (خطبه ۱۱)》 @okhowahmag
📌آقای مولوی عبدالحمید با این همه تناقض چطور کنار می آیید؟ ✍حامد رضایی 🔻آقای مولوی عبدالحمید در توئیتی با کنایه به سید حسن نصرالله گفته که ایشان پشت فلسطین را خالی کرده است. احتمالا منظور آقای مولوی از پشت فلسطین را خالی کردن، این بوده که رهبر حزب الله، اعلام جنگ نظامی همه جانبه علیه اسرائیل نکرده و به همان درگیریهای نظامی نقطه‌ای که روزانه با اسرائیل دارد اکتفا کرده است. 🔻این در حالی است که جناب مولوی چندی است طرفدار صلح با اسرائیل شده و به فلسطینیان توصیه میکنند که یک دولت اسرائیلی را در خاک های فلسطین به رسمیت بشناسند. او حتی تلویحا حماس را بخاطر آنچه کشتن غیرنظامیان می‌نامد، محکوم هم کرده است. یعنی جناب مولوی از یک طرف به حزب‌الله‌ای که رسما مشغول درگیری نظامی با اسرائیل است و در همین ایام بیش از 60 شهید داشته، کنایه میزند که با عدم گسترش نظامی گری پشت فلسطینیان را خالی کرده و از طرف دیگر میگوید اصلا راهکار مسئله فلسطین، به رسمیت شناختن اسرائیل و گفتگو و دیپلماسی برای تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی است! ⁉️خب جناب مولوی! بالاخره جنگ یا صلح؟ مقاومت یا گفتگو؟ تکلیف مخاطب را مشخص کنید! گویا جناب مولوی متوجه اقتضائات کلام خود نیست. اگر شما قائل به صلح و گفتگو هستید، منطقا از هرگونه کنشگری که مانع از گسترش جنگ میشود، باید قدردانی کنید. اما اگر طرفدار مقاومت هستید، چرا حرف از به رسمیت شناختن اسرائیل و تسلیم فلسطینیان دربرابر تشکیل دولت اسرائیلی در سرزمین های خود میزنید؟ اگر فکر می‌کنید اعلام جنگ همه‌جانبه نکردن علیه اسرائیل، خالی کردن پشت آنهاست، چرا خودتان اعلام‌ جنگ نمی‌کنید تا پشت‌وپناه فلسطینی‌ها باشید؟ هنوز دیر نشده. می‌توانید فتوای جهاد صادر کنید. ♨️یا جناب مولوی واقعا متوجه نیست که هرکدام از این دو راه حل (مقاومت یا صلح) چه اقتضائاتی دارد که اینطور متناقض صحبت میکند و یا اصلا برای ایشان مهم نیست که چه میگوید و چه منطقی پشت حرف خود دارد، بلکه صرفا کنایه زدن به جمهوری اسلامی مهم است! حال اگر این کنایه‌ها خودشان با هم تناقض داشته باشند، چندان اهمیتی ندارد! 💢 امیدوارم که گزینه اول درست باشد وگرنه حقیقتا در شأن یک عالم دینی نیست که همچون کودکان، صرفا از روی لجبازی صحبتهای متناقض بیان کند. @okhowahmag
💢زن فلسطینی؛ پیام آور مقاومت توحیدی ✍ سارا طالبی 🔻 در سراسر جهان تجمعات پرشورِ حمایت از فلسطین را که رصد می کنیم، زنان را عامل مهم و پیش دار این اجتماعات می بینیم. زنانی که شاید، شهادت نوزادان و زنان غیور غزه، فطرتشان را بیدار کرده، آفریننده انقلابی شده اند، که بدون هزینه نظامی، همه را مبهوت عظمت خود نموده است. 🔻زن فلسطینی با استقامت و ماندن در غزه، با تحمل طعم دائمی شهادت فرزندان و همسر، با مهاجرت نکردن و فرزندآوری در اوج زندگی نزدیک به مرگ، پیام مهمی را به زنان جهان و همه خستگان از نظم سرمایه داری مخابره کرده است‌. اما گویی زنان، پیشروتر از بقیه، به این زندگی بالاتر، لبیک گفته اند. 🔻زن فلسطینی، پیام مقاومت توحیدی را از مرزها عبور داده است، مظلومیتش یادآور داستان اهل بیت است، همان داستان مظلومیتی که اصل آن در مقابله با حکومت نااهلان و مطالبه حکومت اهل تدین، رقم می خورد. زن فلسطینی به شدت تعریف متحدانه ای از مسلمان زیستن ارائه داده است، معیار مسلمان بودن (شیعه یا سنی)، مقاومت است و مبارزه با حکومت جور، معیار حق بودن است، 💯 اما ای بسا شیعه ای که صرف تکرار عاداتی را معیار شیعگی مطرح کند، ولی از مقاومت دورتر ایستاده باشد و ای بسا سنی ای که به هویت اسلامی اصیل مبارزه برای حکومت توحیدی بیشتر، گردن نهاده باشد، معیارها انقلابی تر شده است، اینجاست که مقاومت قرآنی، دنیای وسیع تری برای همدلی مسلمین رقم زده و اتفاقا تحقق، دین اهل بیتی هم پررنگ تر شده است که هل الدین الاالحب؟ و مگر می شود حب ایرانی و اهل غزه را اینجا ندید؟ محبت همه حق طلبان عالم با اهالی غزه بی نظیر است. ✅ زن غزه امروز به شدت به زن انقلابی شباهت دارد، اصلا تعیّنی است از الگوی سوم در بوم خودش. جان برکف، تحقیر کننده مرگ، تشجیع کننده هر مرد مسلمان آزاده ای در اقصی نقاط جهان، زاینده زندگی، مستقل از رسانه ها، تصمیم ساز، عبور کرده از موهومات حاکم بر اذهان رسانه زده عامه زنان کشورهای مرفه عربی، هم مسیر زنان انقلابی. @okhowahmag
🇵🇸مدرسه دخترانه سکینه بنت الحسین(ع) در شهر غزه 📌 این مدرسه که حدود ۱۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد، یکی از دبیرستان های دخترانه مهم غزه است.. ✅وجود این مدرسه با این نام سند و گواهی روشن برای نقض ادعای واهی افرادی که می گویند اهالی غزه ناصبی هستند!! 🔻در کانال این مدرسه در فیسبوک به آدرس زیر، اسامی دانش‌آموزانی که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند منتشر شده است😔 https://www.facebook.com/profile.php?id=100064674882515 @okhowahmag
📌مقاومت؛ فرهنگی یا سیاسی ✍ احمد اولیایی 🔻این روزها شاهد مقاومت کم نظیر مردم غزه در مقابل جنایات هولناک و ظالمانه رژیم صهیونسیتی هستیم. این «مقاومت» از چند حیث قابل مطالعه ست؛ 🔸اول. این مقاومت، یک کنش است. بعبارتی یک فعل است نه انفعال. مقاومت در اینجا صبر منفعل به معنای پذیرش ظلم و ترس از ظالم نیست بلکه اساسا ایستادگی همراه با امید و تلاش برای تغییر صحنه است. مقاومت به معنای تحمل صرف و صبر بر مصیبت چندان آورده ندارد، بلکه مقاومت فعال می تواند پیش برنده باشد. امید، حرکت، پویایی، برنامه ریزی، پیش روندگی از جمله شاخصه های مقاومت فلسطینیان به خصوص در جنگ اخیر غزه می باشد. 🔸دوم. این مقاومت فرا مذهبی و حتی فرادینی است. شاید در نگاه اول، مردم اهل سنت فلسطین در حال مقاومت هستند اما وقتی نگاه کلان تری داشته باشیم خواهیم دید که از شیعیان لبنان تا یمن در این مقاومت نقش مستقیم ایفا می کنند. فارغ از نقش های مستقیم، حضور میلیون ها انسان غیر مسلمان در تظاهرات ضد اسرائیلی این ایام در کشورهای مختلف نشان از فرادینی بودن و انسانی بودن این مقاومت دارد. لذا این مقاومت، موجب انسجام و همدلی و وحدت دینی و انسانی می شود، جایی که نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از انسان ها این مقاومت را می ستایند. 🔸سوم. این مقاومت فرهنگی نیز هست. فرهنگ غرب همیشه در حال استعمارکردن و اشغال کردن است. گاهی با تفکر مدرن غربی خویش به دنبال اشغال ذهن هاست و گاهی با تحرکات نظامی در حال اشغال سرزمین هاست. مقاومت مردم فلسطین و اینک جهانیان در برابر اسرائیل، نوعی مقاومت فرهنگی در برابر آن تفکر غربی است که می خواهد همه اذهان و همه سرزمین ها برای وی باشد. این مقاومت، فقط حفظ سرزمین را برای انسان مقاوم به ارمغان نمی آورد بلکه حفظ هویتی ملی-مذهبی و اندیشه ای را نیز برای انسان مقاوم تسهیل می کند. ✅ فارغ از مصائبی که مردم غزه دچار شده اند، اکنون هیمنه فرهنگی اسرائیل و به تبع آن غرب، شکسته شده است و این یعنی تکمیل مقاومت نظامی با مقاومت فرهنگی که اگر به طور کامل رخ دهد، علاوه بر استقلال فکری استقلال سرزمینی و حاکمیتی را نیز به همراه دارد. @okhowahmag
⭕️حل مسأله فلسطین در گرو اتحاد امت اسلامی 📌حجة الاسلام و المسلمین رفیع پور تهرانی در گفتگو با اخوت 🔻درمورد کمک به اهل‌سنت، فقهای بزرگ شیعه مانند مرحوم آقا سید محمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب العروه در مورد اشغال کشور مسلمان لیبی، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی درباره اشغال فلسطین، امام شیخ محمد حسین کاشف الغطاء، مرحوم آیت الله العظمی حکیم و آیت الله العظمی خوئی و خیلی دیگر از مراجع معاصر دیگر مانند حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، در مسئله دفاع از مظلوم و کمک به مظلومین مسئله مذهب را لحاظ نکردند و در واقع جان و مال و عِرض مسلمان با قطع نظر از این که مذهبش چه باشد، در شریعت محترم شمرده شده است. 🔻شما اطلاعیه و حمایت فقیه بزرگ شیعه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی را درباره فلسطین ببینید که چقدر قوی است. مشکل فلسطین جز با اتحاد و همبستگی امت اسلامی حل نخواهد شد و علما باید در این زمینه پیشتاز باشند. ♦️ متن کامل http://okhowah.com/fa/13959 @okhowahmag
⭕️ روح متعالی انسانِ فلسطینی و بیداری وجدان جهانی ✍ ابوالفضل شهبازی (@khaterparishan) 🔻تجاوز به غزه با همه تلخی های جانکاهش، فرصت ظهور و بروز انسانِ متعالی فلسطینی را در دل مبارزه ای مقدس فراهم آورده است؛ انساِن امروز فلسطین، مظلومی است که با روح متعالی و بزرگ خود به مصاف دشمن رفته؛ او به واسطه قساوت دشمن، مظلوم واقع شده، خونش می ریزد و اشکش جاری می شود اما هدر نمی رود. 🔻انسان مظلوم فلسطین، این مظلومیت را زمینه ای برای بیداری وجدان های خفته قرار می دهد؛ فریاد اشک آلود پدر فلسطینی که تکه های فرزندش را در پلاستیکی جمع کرده، فقط قلب داغدار او را تسلی نمی دهد بلکه تخم نفرت از ظالم را، هزاران کیلومتر آن سوتر در قلب ها می کارد؛ دل می سوزاند و توجه ها رو به خودش جلب می کند تا زمینه را برای ارسال پیام های مهم تر آماده شود. 🔻مخاطبِ انسان فلسطینی، در مواجهه اولیه با او متاثر می شود و خیال می کند باید به حالش ترحم بورزد اما خیلی زود زمان شگفتی فرا می رسد؛ زمان احساس حقارت در برابر انسان متعالی فلسطینی؛ او این بار، روح بزرگی را که طی سال ها مبارزه به دست آورده را به رخ دنیا می کشد. 🔻انسان فلسطینی در این یک ماه گذشته، بارها "ما رایت الا جمیلا" را معنا کرده و دشمنش را به تمسخر گرفته است؛ زن پرستار فلسطینی پیروزمندانه خبر شهادت همسرش را در محوطه بیمارستان به گوش مردم می رساند؛ پیرمرد فلسطینی در کنار خرابه های خانه ای که چهل سال از عمرش را صرف ساختنش کرده، فریاد "همه فدای مقاومت" سر میدهد؛ کودک فلسطینی نشسته بر همین مخروبه ها از قطع ارتباط با دنیای خارج و ادامه اتصال به خدا می گوید و درس توحید می دهد و نوجوان فلسطینی برای برادری که به سوی بهشت می رود، حریص است تا شهادتین را بگوید. 🔻انسان فلسطینی از مصیبتی که دشمن بر سرش می بارد، سلاحی، هزاران برابر ویرانگرتر از بمب های آمریکایی می سازد؛ ترکیب مظلومیت و روح نشکن او، صدای حقانیتش را تا آن سر دنیا می برد، وجدان امت های مسلمان را بیدار می کند و با به جوش آوردن خون انسانیت، یک جبهه عظیم مردمی و بین المللی علیه دشمنش تشکیل می دهد. 💯این همان عملیاتی است که روح متعالی و نشکن زینب کبری(س) پس از عاشورا در برابر بنی امیه به اجرا درآورد، پایه های حکومت آنها را سست و مدتی بعد طومار ظلم شان را در هم پیچید؛ رژیم صهیونیستی چند وقت دیگر در برابر روح متعالی و مقاوم انسانِ فلسطینی دوام خواهد آورد؟ @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 حجة الاسلام احمد پناهیان: نگذارید این مقدس مآب هاخودشون رو (در مسأله فلسطین) بکشند کنار... @okhowahmag
⭕️ ناصبی بودن، تهمتی به فلسطینی ها 📌 آیت الله احمد عابدی 🔻چه کسی گفته که فلسطینیها ناصبی اند؟! اتفاقا در غزه و در شهر عسقلان -که جزو اراضی 1948 است- سر مبارک سید الشهدا علیه السلام آنجا دفن شد. البته بعدا در جنگ های صلیبی از عسقلان به قاهره بردند، ولی چون یک مدتی سر مقدس امام حسین(ع) در عسقلان بوده، هنوز که هنوز است این فلسطینی ها به زیارت آن مکان می روند. پس آیا اینها ناصبی اند یا اینکه واقعا مرید سیدالشهداء(ع) و اهل بیت علیهم السلام هستند؟لذا اولا اینکه اینها ناصبی نیستند؛ اینها زیارت می روند. مزار جد رسول خدا(ص) یعنی حضرت هاشم پدر حضرت عبدالمطلب نیز در غزه است و اینها آنجا می روند زیارت. ثانیا اینکه اینها شبهای عملیاتشان دعای جوشن صغیر می خوانند. 🔻ناصبی بودن تهمتی است که به این بیچاره ها زده می شود. بعید نیست که این اصلا کار خود صهیونیست ها باشد و چیزها را می گویند تا تفرقه بیندازند. ثانیا اصلا ما چه کار داریم به اینکه کسی ناصبی است یا مسلمان است یا کافر مظلومی است؟! انسان هایی هستند که مظلوم واقع شده اند. این بچه هایی که اینگونه کشته می شوند، چه ربطی به این موضوع دارند؟ 🔻امیر المؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید، «اگر در یک گوشه بلاد اسلامی از پای زن یهودی خلخال برداشتند و کسی دق کند، رواست». فلسطینی ها به هر آیینی که باشند، وقتی اینگونه مورد ظلم قرار می گیرند اگر آدمی برایشان دق کند، حق دارد. وظیفه انسانی هر کسی است که از انسان دیگری دفاع کند و دین ما می گوید حتی از یک حیوان هم باید دفاع کنید، تا چه رسد به یک انسان؛ به ویژه انسان هایی مثل اینها که انسانهای خوب و شریف و مظلومی است.این وظیفه انسانی هر کسی است؛ کاری به دین هم ندارد. 🔻 کار صهیونیستها است که تفرقه درست کنند. آنهایی که دامن می زنند ناخودآگاه دارند در زمین دشمن بازی می کنند. اصلا دشمن هدفش این است که بین مسلمانان تفرقه درست بشود و این هم دارد همان کار را می کند؛ یعنی در زمین دشمن بازی می کنند.ثانیا، اگر کسی تاریخ فلسطینی ها را مطالعه بکند، می بیند که این یک دروغ است؛ من خیلی با این فلسطینی ها کلاس و جلسه داشتم. 🔻 در فلسطین کتاب «شواهد الربوبیه» ملاصدرا یک کتاب درسی است. در حالی که در همین حوزه خود ما آن را نمی خوانند! یعنی کتابی که متعلق فلسفه اسلامی شیعی است، در فلسطین آن را می خوانند. حتی زمانی رادیوی غزه –رادیویی که متعلق به حماس است- همین درس شواهد الربوبیه را پخش می کرد. خودشان هم آن را درس می دهند. اینها را من خودم دیده ام. متأسفانه ظلم می شود در حق اینها. *⃣ سایت جماران @okhowahmag
⭕️زینب «س» سرآمد دنیا و آخرت ✍ محمد علی احمد مصری؛ نویسنده سنی مذهب 🔻زینب از نظر حسب ونسب خانوادگی از بزرگان اهل بیت(ع) و بهترین زنان پاک و از برترین زنان متفکر و شجاع است و تقوی را همواره سرلوحه زندگیش و زبانش همواره به یاد خدا برعلیه ظالمان و کمک حق خواهان بود. 🔻وی سرآمد دنیا و آخرت، همزاد حسن وحسین، دختر زهرای بتول که خداوند او را بر زنان برتری و سرآمد مردمان با اراده و بخشنده قرار داد... تولدی نیکوداشت. ✅ دانشمندی فاضل از خانواده ای که مصداق آیه «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» بود، بسیارحلیم، صبور، دارای مکارم اخلاق بود، بیانی فصیح و بلیغ داشت و از دستش باران بخشش و کرم می چکید. *⃣کتاب العقیلة الهاشمیة @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ معرفی کتاب جریان افراط گرای شیعی (نوشته حجت الاسلام مهدی مسائلی) ✍ حسن زاهدی 🔻برشی از کتاب «طرح عنوان اسلام آمریکایی در روزگار کنونی، شاید برای بعضی جلوه‌ای از توهم توطئه از سوی حامیان انقلاب اسلامی ایران را داشته باشد؛ ولی عنوان اسلام آمریکایی حقیقتی کهن در تاریخ اسلام دارد که از آن با عنوان اسلام اموی یاد می‌شود». @okhowahmag
⭕️توحید و نفی طواغیت رمز وحدت امت اسلام ✍ علی منتظر المهدی 🔻در مطالعه و بررسی ملت‌ها و همچنین در طرح ریزی‌های اجتماعی و حتی تبلیغات دینی اکثرا عنصر "اختیار" انسان را بطور جدی دخیل نمی‌کنیم. اختیار قوام انسانیت انسان و سند کرامت انسانی اوست. مسلمانان صدها سال در کنار لانه‌های گرگ، لانه گزیده‌اند. 🔻 استعمار و استکبار فکری، اجتماعی و سیاسی در این مدت چیره بر زندگی فردی و جمعی ما شده‌است. هرقدر از فرامین حیات‌بخش اسلام دور شده‌ایم مناسبات ما آشیانه اسلام بی‌خاصیت آمریکایی شد؛ اسلامی بی‌تفاوت از وضعیت فلاکت‌بار مسلمین. 🔻توحید، اساسی‌ترین و حیاتی ترین عقیده اسلامی از نفی طواغیت فکری و اجتماعی آغاز می‌گردد. تمدن اسلامی باید حوالی نفی ایده‌ها و تحمیل های طواغیت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شرق و غرب تشکیل شود.مسلمانان و حاکمان ممالک اسلامی تمام راه‌های مسالمت، عزلت گزینی، مدارا، مذاکره و نرمش را در برابر سارقان حرث و نسل خویش تجربه کرده‌اند اما امروز دیگر نسخه جدیدی در اولویت است. 🔻امروز "جهاد" نسخه حیات بخش اسلام ناب برای نجات امت از متجاوزین به هویت انسانی و اسلامی مسلمین است. ملت رسول‌الله اختیار خود را به جریان انداخته تا سرنوشت خویش را بگونه‌ای دیگر رقم بزند. انسان مقاوم فلسطینی امروز از همه همزیستی‌های منظلمانه و ذلیلانه خسته شده، دیگر نمیخواهد به تماشای اهدای خاک در مقابل حق طبیعی حیات بنشیند. امروز شهادت را از مدرسه معاد آموخته و بن بست مادی را به قیمت گشادن سینه خود در برابر آماج گلوله های حقارت شکسته است. 🔻امروز روز طلوع خورشید عزت تمدن اسلام است، صبحی درخشان که در آن انسانیت و هویت خویش را احیا کنیم. و در سراسر عالم به حیات طیبه قرآنی بازگردیم و امروز انسان فلسطینی، مؤذن اذان حریت و آزادگی بر بلندای مناره بشریت است. @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ معرفی کتاب مصائب تقریب (نوشته سر کار خانم خوش صورت) ✍ محمد حسن زاهدی 🔻وقتی سخن از «تقریب مذاهب» یا «وحدت اسلامی» به میان می‌آید، سؤالی در ذهن مسلمانان -چه شیعه و چه سنی- شکل می‌گیرد: «پس شعائر اسلامی‌مان را چه کنیم؟». کتاب «مصائب تقریب» تلاش کرده تا به این سؤال پاسخ دهد. @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مداحی سید حسین موسوی 🔻فلسطین ای نماد استواری🔻 ❇️❇️❇️❇️ 🔻🔻🔻اخوت بستری برای ترویج برادری قرآنی برای تحقق تمدن اسلامی🔻🔻🔻 🔴 به کانال اخوت بپیوندید👇👇 @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مقدمات غلط، نتایج غلط‌تر ۱. بخش اول این عبارت(لایقاس...) مورد قبول است و در منابع روایی ما وارد شده است اما بخش دوم آن(من قاس فقد کفر) را فقط طبری شیعی صغیر(قرن ۵) در نوادر المعجزات (ج ۱ ص ۲۶۷) نقل کرده که سند معتبری هم ندارد. پس ادعای «تواترمعنوی» این عبارت، خلاف واقع است. ۲. مضمون روایت هم قیاس «افراد» با اهلبیت است نه قیاس «زن و مال و خانه و لباس» دیگران با  زن و مال و خانه و لباس اهلبیت، که در این موارد، زن و فرزندان مومن و متشرع برخی از مومنین بر برخی زنان و فرزندان ناخلف و منحرف اهلبیت ترجیح و برتری دارند. نزد خداوند، ملاک و معیار فقط تقواست نه انتساب صُلبی به پیامبر و اهلبیت. ۳. داستان کربلا قطعاً از حیث شدت جنایات ظاهری، نه تنها کمتر از جنایات دیگر تاریخ بشر است بلکه اصلاً با جنایات داعش یا حتی حوادث امروزه غزه و کشتار هزاران کودک و تکه‌پاره شدن هزاران انسان، قابل مقایسه نیست. آنچه در کربلا مهم است و مصیبت بزرگی است شهادت مظلومانه و فجیع «امام معصوم و حجت خدا» است که حادثه کربلا را عظیم و مصیبت آنرا بزرگ کرده است. یعنی عظمت مصیبت کربلا، دائرمدار شخص سیدالشهداء است نه تابعی از افعال سپاه دشمن. ۴. مضمون این شعار هم «تشبیه» غزه به کربلاست(و تشبیه هم یکی از صنایع ادبی است) چون هم در محاصره هستند هم آب را به روی آنان قطع کردند و بصورت قتل صبر کشته می‌شوند. پس نه تنها این شعار، هیچ ایرادی ندارد بلکه حوادث امروز غزه و حال مردم مظلوم آنجا کاملاً «شبیه» کربلای سال ۶۱ است. 🆔@tabeshe_agahi ___ @okhowahmag
⭕️ حمایت از فلسطین در سیره آیت الله محمد تقی خوانساری 📌 کتاب حدیث جهاد و اجتهاد 🔻هم فکری و ارتباط میان آیة الله سید محمدتقی خوانساری و آیة الله کاشانی در بسیاری از مسائل وجود داشت به نحوی که فتوایی در زمینه لزوم کمک در موضوع فلسطین و جنگ با یهودنیز در سال ١٣٢٦ شمسی ـ که نخستین سالهای تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین بود ـ دادند؛ ایشان طی ایــن فـتــوا کمک مسلمانان در قضیه فلسطین و جنگ با صهیونیسم را واجب شمردند و بدین جهت هزاران فدایی،اسلام آماده عزیمت به فلسطین گردیدند ولــی بـا سنگ اندازیهای دولت وقت این اعزام چشمگیر انجام نپذیرفت. 🔻 آية الله سید حسین بدلا در این رابطه می گوید: زمــانی کـه بـه آقـای خوانساری اطلاع دادند که فدائیان اسلام در منزل آقاعبدالحسيـن واحــدى هستند، من آنجا بودم. منزل آقاعبدالحسین جنب حمام اعتضادالدوله بود که در آن منزل دفتری به نام فدائیان اسلام در جهت حمایت از فلسطینیان باز شده بود و از کسانی که برای حمایت از فلسطین حاضر بودند، نام نویسی می کردند. 🔻در آن هنگام گروهی نزد آیت الله خوانساری آمده و سر و صدای زیادی راه انداختند که با کدام اسلحه به حمایت از فلسطینی ها برویم؟ چگونه به فلسطین رفته و چگونه حمایت کنیم؟ خلاصه خیلی شدید به ایشان حمله کردند که شما چرا از این اقدام فداییان اسلام - بازکردن دفتر و نام نویسی در جهت حمایت از فلسطین - جلوگیری نمی کنید؟ 🔻ایشان فرمودند: «الان مسلمانان آنجا تحت تسلط كفار و اجانب قرار گرفته اند. آن مزدوران، فلسطین را تصاحب کرده و اینها را آواره کردند. حال شما می گویید ما اینجا به نام حمایت از آنها دفتـری هــم بــاز نکنیم؟! آن مسلمانان در زجر و ناراحتی هستند، ولی ما برای آنهـا دعــا هــم نکنیم؟!» 🔻خلاصه آقای خوانساری تعابیر مختلفی را به کار بردند که با بازشدن این دفتر در حمایت از فلسطینیان دنیا، جنبه دیگری برای باز کردن این دفتر قائل است. مهم نیست که پول و اسلحه داشته باشند یا نه؛ نفس بازکردن دفتر، همین که برای حمایت از آنها باشد، غنیمت و محترم است. 🔻آقای خوانساری و فدائیان اسلام به این مقدار اکتفا نکردند و علاوه بـر گشایش آن دفتر، مجلس مفصلی در مدرسه فیضیه به نام حمایت از فلسطینی ها تشکیل دادند که ظاهراً در آن جلسه آقای محمدتقی اشراقی که از حامیان فلسطین و فدائیان اسلام بود، منبر رفت. @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رهبر انقلاب 🔻توجّه بشود در ایّام فاطمیّه، به‌مناسبت ذکر مناقب آن بزرگوار، ذکر شهادت آن بزرگوار، مسائل اختلاف‌افکن مطرح نشود. ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ @okhowahmag