فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ معرفی کتاب جریان افراط گرای شیعی (نوشته حجت الاسلام مهدی مسائلی)
✍ حسن زاهدی
🔻برشی از کتاب
«طرح عنوان اسلام آمریکایی در روزگار کنونی، شاید برای بعضی جلوهای از توهم توطئه از سوی حامیان انقلاب اسلامی ایران را داشته باشد؛ ولی عنوان اسلام آمریکایی حقیقتی کهن در تاریخ اسلام دارد که از آن با عنوان اسلام اموی یاد میشود».
#هفته_کتاب
#معرفی_کتب_تقریبی
@okhowahmag
⭕️توحید و نفی طواغیت رمز وحدت امت اسلام
✍ علی منتظر المهدی
🔻در مطالعه و بررسی ملتها و همچنین در طرح ریزیهای اجتماعی و حتی تبلیغات دینی اکثرا عنصر "اختیار" انسان را بطور جدی دخیل نمیکنیم. اختیار قوام انسانیت انسان و سند کرامت انسانی اوست. مسلمانان صدها سال در کنار لانههای گرگ، لانه گزیدهاند.
🔻 استعمار و استکبار فکری، اجتماعی و سیاسی در این مدت چیره بر زندگی فردی و جمعی ما شدهاست. هرقدر از فرامین حیاتبخش اسلام دور شدهایم مناسبات ما آشیانه اسلام بیخاصیت آمریکایی شد؛ اسلامی بیتفاوت از وضعیت فلاکتبار مسلمین.
🔻توحید، اساسیترین و حیاتی ترین عقیده اسلامی از نفی طواغیت فکری و اجتماعی آغاز میگردد. تمدن اسلامی باید حوالی نفی ایدهها و تحمیل های طواغیت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شرق و غرب تشکیل شود.مسلمانان و حاکمان ممالک اسلامی تمام راههای مسالمت، عزلت گزینی، مدارا، مذاکره و نرمش را در برابر سارقان حرث و نسل خویش تجربه کردهاند اما امروز دیگر نسخه جدیدی در اولویت است.
🔻امروز "جهاد" نسخه حیات بخش اسلام ناب برای نجات امت از متجاوزین به هویت انسانی و اسلامی مسلمین است. ملت رسولالله اختیار خود را به جریان انداخته تا سرنوشت خویش را بگونهای دیگر رقم بزند. انسان مقاوم فلسطینی امروز از همه همزیستیهای منظلمانه و ذلیلانه خسته شده، دیگر نمیخواهد به تماشای اهدای خاک در مقابل حق طبیعی حیات بنشیند. امروز شهادت را از مدرسه معاد آموخته و بن بست مادی را به قیمت گشادن سینه خود در برابر آماج گلوله های حقارت شکسته است.
🔻امروز روز طلوع خورشید عزت تمدن اسلام است، صبحی درخشان که در آن انسانیت و هویت خویش را احیا کنیم. و در سراسر عالم به حیات طیبه قرآنی بازگردیم و امروز انسان فلسطینی، مؤذن اذان حریت و آزادگی بر بلندای مناره بشریت است.
@okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ معرفی کتاب مصائب تقریب (نوشته سر کار خانم خوش صورت)
✍ محمد حسن زاهدی
🔻وقتی سخن از «تقریب مذاهب» یا «وحدت اسلامی» به میان میآید، سؤالی در ذهن مسلمانان -چه شیعه و چه سنی- شکل میگیرد: «پس شعائر اسلامیمان را چه کنیم؟». کتاب «مصائب تقریب» تلاش کرده تا به این سؤال پاسخ دهد.
#هفته_کتاب
#معرفی_کتب_تقریبی
@okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مداحی سید حسین موسوی
🔻فلسطین ای نماد استواری🔻
#شمر_زمانه_ات_را_بشناس
#مداحی
❇️❇️❇️❇️
🔻🔻🔻اخوت بستری برای ترویج برادری قرآنی برای تحقق تمدن اسلامی🔻🔻🔻
🔴 به کانال اخوت بپیوندید👇👇
@okhowahmag
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مقدمات غلط، نتایج غلطتر
۱. بخش اول این عبارت(لایقاس...) مورد قبول است و در منابع روایی ما وارد شده است اما بخش دوم آن(من قاس فقد کفر) را فقط طبری شیعی صغیر(قرن ۵) در نوادر المعجزات (ج ۱ ص ۲۶۷) نقل کرده که سند معتبری هم ندارد. پس ادعای «تواترمعنوی» این عبارت، خلاف واقع است.
۲. مضمون روایت هم قیاس «افراد» با اهلبیت است نه قیاس «زن و مال و خانه و لباس» دیگران با زن و مال و خانه و لباس اهلبیت، که در این موارد، زن و فرزندان مومن و متشرع برخی از مومنین بر برخی زنان و فرزندان ناخلف و منحرف اهلبیت ترجیح و برتری دارند. نزد خداوند، ملاک و معیار فقط تقواست نه انتساب صُلبی به پیامبر و اهلبیت.
۳. داستان کربلا قطعاً از حیث شدت جنایات ظاهری، نه تنها کمتر از جنایات دیگر تاریخ بشر است بلکه اصلاً با جنایات داعش یا حتی حوادث امروزه غزه و کشتار هزاران کودک و تکهپاره شدن هزاران انسان، قابل مقایسه نیست. آنچه در کربلا مهم است و مصیبت بزرگی است شهادت مظلومانه و فجیع «امام معصوم و حجت خدا» است که حادثه کربلا را عظیم و مصیبت آنرا بزرگ کرده است. یعنی عظمت مصیبت کربلا، دائرمدار شخص سیدالشهداء است نه تابعی از افعال سپاه دشمن.
۴. مضمون این شعار هم «تشبیه» غزه به کربلاست(و تشبیه هم یکی از صنایع ادبی است) چون هم در محاصره هستند هم آب را به روی آنان قطع کردند و بصورت قتل صبر کشته میشوند. پس نه تنها این شعار، هیچ ایرادی ندارد بلکه حوادث امروز غزه و حال مردم مظلوم آنجا کاملاً «شبیه» کربلای سال ۶۱ است.
🆔@tabeshe_agahi
___
@okhowahmag
⭕️ حمایت از فلسطین در سیره آیت الله محمد تقی خوانساری
📌 کتاب حدیث جهاد و اجتهاد
🔻هم فکری و ارتباط میان آیة الله سید محمدتقی خوانساری و آیة الله کاشانی در بسیاری از مسائل وجود داشت به نحوی که فتوایی در زمینه لزوم کمک در موضوع فلسطین و جنگ با یهودنیز در سال ١٣٢٦ شمسی ـ که نخستین سالهای تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین بود ـ دادند؛ ایشان طی ایــن فـتــوا کمک مسلمانان در قضیه فلسطین و جنگ با صهیونیسم را واجب شمردند و بدین جهت هزاران فدایی،اسلام آماده عزیمت به فلسطین گردیدند ولــی بـا سنگ اندازیهای دولت وقت این اعزام چشمگیر انجام نپذیرفت.
🔻 آية الله سید حسین بدلا در این رابطه می گوید: زمــانی کـه بـه آقـای خوانساری اطلاع دادند که فدائیان اسلام در منزل آقاعبدالحسيـن واحــدى هستند، من آنجا بودم. منزل آقاعبدالحسین جنب حمام اعتضادالدوله بود که در آن منزل دفتری به نام فدائیان اسلام در جهت حمایت از فلسطینیان باز شده بود و از کسانی که برای حمایت از فلسطین حاضر بودند، نام نویسی می کردند.
🔻در آن هنگام گروهی نزد آیت الله خوانساری آمده و سر و صدای زیادی راه انداختند که با کدام اسلحه به حمایت از فلسطینی ها برویم؟ چگونه به فلسطین رفته و چگونه حمایت کنیم؟ خلاصه خیلی شدید به ایشان حمله کردند که شما چرا از این اقدام فداییان اسلام - بازکردن دفتر و نام نویسی در جهت حمایت از فلسطین - جلوگیری نمی کنید؟
🔻ایشان فرمودند: «الان مسلمانان آنجا تحت تسلط كفار و اجانب قرار گرفته اند. آن مزدوران، فلسطین را تصاحب کرده و اینها را آواره کردند. حال شما می گویید ما اینجا به نام حمایت از آنها دفتـری هــم بــاز نکنیم؟! آن مسلمانان در زجر و ناراحتی هستند، ولی ما برای آنهـا دعــا هــم نکنیم؟!»
🔻خلاصه آقای خوانساری تعابیر مختلفی را به کار بردند که با بازشدن این دفتر در حمایت از فلسطینیان دنیا، جنبه دیگری برای باز کردن این دفتر قائل است. مهم نیست که پول و اسلحه داشته باشند یا نه؛ نفس بازکردن دفتر، همین که برای حمایت از آنها باشد، غنیمت و محترم است.
🔻آقای خوانساری و فدائیان اسلام به این مقدار اکتفا نکردند و علاوه بـر گشایش آن دفتر، مجلس مفصلی در مدرسه فیضیه به نام حمایت از فلسطینی ها تشکیل دادند که ظاهراً در آن جلسه آقای محمدتقی اشراقی که از حامیان فلسطین و فدائیان اسلام بود، منبر رفت.
@okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رهبر انقلاب
🔻توجّه بشود در ایّام فاطمیّه، بهمناسبت ذکر مناقب آن بزرگوار، ذکر شهادت آن بزرگوار، مسائل اختلافافکن مطرح نشود.
۱۳۹۴/۱۲/۲۰
@okhowahmag
🧨 بعد از جنگ غزه شاهد چه موجی در ایران خواهیم بود؟
✍ علیرضا کمیلی
- این عضو حماس در صفحه خصوصی خود نوشت: ما شیعه را جزو اسلام نمیدانیم ولی در اهداف سیاسی از آنها استفاده میکنیم!
- عضو ارشد حماس گفت: بشار اسد یک قاتل است و اسقاط حکومت او یک وظیفه شرعی برای همه آزاده هاست.
- کمکهای ایران به غزه توسط مردم این شهر آتش زده شد ولی کمک های ترکیه را بعنوان تبرک به خانه خود بردند...
🔻بگذارید جنگ تمام شود. اگر این نوع خبرهای دروغ در گروه های مذهبی ما فراگیر نشد و دوباره موج سوالات و شبهات همه جا را دربر نگرفت! براستی چرا پتانسیل این حرف ها در میان ما حتی انقلابی ها بالاست ؟! آیا این شبهات را درباره جریانات شیعی مثل حشدالشعبی یا حزب الله هم به راحتی دیگران می پذیریم و باور میکنیم؟!
🔻 به نظر می رسد ما هنوز در تربیت مذهبی مان بجای دشمنی با دیگری بنام «غرب» با دیگری تاریخی و سنتی بنام «اهل سنت» تربیت میشویم! هنوز سنی و شیعه برای مان خیلی فرق دارد. هنوز درگیری های تاریخی در تریبون های سخنرانان شبه انقلابی و هیئت های ما بازتولید می شود و عملا امکان درک این سخن حضرت روح الله که فرمود بخدا امروز اختلاف کردن بر سر ولایت امیرالمومنین علیه السلام خیانت به اسلام است برای ما قابل درک نیست !
🔻از همین روست که هر شبهه بی مبنایی مثل تهمت ناصبی بودن به غزاوی ها امکان رشد دارد! مسأله هم پاسخ به شبهه و تبیین نیست، مسأله دلهای آماده است!
⁉️ آیا وقت آن نرسیده که جریان انقلابی با رجوع به تجربیات خویش در قبال حرفهایی که علیه اسلامگرایان زده، عقلانیت خود را تقویت کند؟! چرا متوجه نبوده که جریانی میتواند کپی ما نباشد ولی با نقاط قوتی که دارد، چنین غوغایی بپا کند !
🔻 همان ها که دائما در ماجرای سوریه طوری حرف میزدند که کل اسلامگرایان اخوانی و حماس، منحرف نشان داده می شد، به نظرتان توبه کرده اند؟! حالا حاضرند از تحلیل های صفر و یکی شان برگردند و این ظرفیت عظیم را ببینند؟!
@okhowahmag
⭕️ فلسطین؛ رویای مشترک، زبان مشترک
📌 حجت الاسلام مجتبی نامخواه
🔻امکانی که فلسطین برای ما فراهم کرده است، امکان «رویای مشترک» است. یکی از مشکلاتی که ما پس از عثمانی در عالم اسلام داریم، یک فروپاشی دوگانه است. یعنی تا قبل از عثمانی و فروپاشی آن، حداقل دوگانهها درونمذهبی بودند و رقابت شیعۀ صفوی و عثمانیِ اهلسنت بود و این خیلی رقابتِ ویرانگری نبود، چون از قلب عالم شیعی در ایران و نجف، سید جمال اسدآبادی میتوانست بلند شود و با مصر، ترکیه و کل عالم اسلام ارتباط بگیرد.
🔻اما بعد از عثمانی این امکان را به طور کامل از دست دادیم. یعنی در عالم اسلام دیگر رویای مشترکی نداریم چون بر اساس قومیت، جغرافیا و غیره، عالم اسلام چندپاره شد. در مناطق اسلامی بیشتر بر اساس نوع نسبتی که با غربیها داشتند، یعنی اینکه غرب چطور قرار است این منطقه را استعمار کند، یک کشور شکل دادیم.
🔻در نتیجه ما در عالم اسلامی اساساً رویای مشترکمان را از دست دادیم. فلسطین اما برای ما رویای مشترک ایجاد کرده است. یعنی کاری کرده که من با همۀ عالم اسلام میتوانم بر اساس زبان و رویای مشترک، ارتباط برقرار کنم و واقعاً هم رویاست. در عالم اسلامی و حتی منطقهای در هیچ موردی غیر از فلسطین به این معنا رویا نداریم. ببینید در تجسم گرافیکی و هنری، آزادی قدس را چقدر خوب میتوانیم تصویر کنیم. این به واسطه همین امکان رویای مشترک حاصل شده است.
🔻فلسطین نه تنها در عالم اسلام به ما رویای مشترک داده بلکه یکی دیگر از مهمترین بحرانهای ما را هم حل کرده است. ما در عالم اسلام به عنوان اقلیت عالم جهان غالب و مشخصاً در تشیع و گرایش بیداری در اسلام، یک «ضدنظم» در این عالم هستیم. مهمترین مسئله ما این بود که نمیتوانستیم رویای خودمان را در نقطهای با رویای جهانی مفصلبندی کنیم. هیچ زبان مشترکی نداشتیم.
🔻اما فلسطین این زبان مشترک را به ما داده است. یعنی در مواقع و ادواری، مثلاً به صورت خیلی محدود در اوج انقلاب اسلامی، با حرکتهای ناسیونالیستی جهان عرب یا با حرکتهای آزادیبخش و استقلالطلب آفریقا یا با حرکتهای رهاییبخش آمریکای لاتین ارتباط گرفتیم ولی بلافاصله همان زمان مسئلههای اعتقادی و سیاسی و حتی ملی و قومی خیلی جدی میشد. یعنی مرتب چیزهایی خلق میشد که این رویای مشترک را بهم میزد. رویای مشترک من و انسان غیرمسلمان!
🔻فلسطین، این رویای مشترک را به ما میدهد. یعنی سر یک مسئله میتوانیم با انسان اروپایی مشترک باشیم، با انسان مسلمان غیر ایرانی میتوانیم مشترک باشیم، با چپ میتوانیم مشترک باشیم، با شرق دور و آفریقا میتوانیم ادبیات مشترک پیدا کنیم. این رویای مشترک و امکان مفصلبندی با رویای جهانی خیلی مهم است.
🔘 خبرگزاری ایبنا
@okhowahmag
💢حوزه باید پای کار تقریب بیاید؛ نمیشود انقلاب بخواهد، حوزه نخواهد!
✔️ در گفتگو با استاد احمد مبلغی:
🔹گاهی اقتضائات تقریب رعایت نمیشود. ببینید ما یا نباید در یک عرصۀ جهان اسلامی با این عظمت و با این ابعاد گسترده ورود داشته باشیم یا اگر وارد شدیم، باید اقتضائاتش را بشناسیم. مثلا یکی از اقتضائاتش این است که حوزه باید پای کار تقریب بیاید. نمیشود که انقلاب بخواهد، حوزه نخواهد یا حوزه بخواهد، بخشی از آن بخواهد، آن بخشی هم که میخواهد کمتر حرف بزند، آن بخشی که نمیخواهد، صدایش بلندتر باشد.
🔸جالب این است که در برابر آن کسانی که صدای بلند ضدتقریب داشتند، آن کسانی که اهل تقریب و وحدت بودند، به موازات بلندتر شدن صدای آنها، اینها هم دچار تقیۀ تقریبی میشدند. تقیۀ تقریبی دیگر خیلی بد است، یعنی شما تقریبی باشی، حرفی نزنی. تقریبی باشی، آن درد و دلت یا آن نگاه و اندیشهات را نگویی، به خاطر اینکه دیگری به تو حرف نزند و یا وضعیت اجتماعی را بخواهی حفظ بکنی و یا به هر دلیل دیگر، این خیلی بد است.
🔹ما تقریب را بد فهمیدیم، همایش محور شدیم، آن هم سالیانه یک همایش؛ اصلا اینطور نیست، تقریب یک ایده است برای میدان عمل و بکار گیری در فضای بیرون. همچنین در پس تقریب خودمان احیاناً بعضی کسانی که نفوذ پیدا میکنند در تقریب وجود دارند، نفوذیهای تقریبی ما کم نداریم و اینها میخواهند کارهای دیگری انجام بدهند، خب این خراب میکند.
👈 متن گفتگو را در «اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=73895
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
___________
@okhowahmag
⭕️ گلایه امام جمعه زاهدان از روند رسیدگی به پرونده ۸ مهر
📌آیتالله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان
🔻عده زیادی از واقعه هشتم مهرماه سال گذشته گلایهمند بوده و همچنان سوال دارند که ما برای بخشی از اینها جوابی نداریم.
🔻قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدام خاصی نداشتهاند و در چند ماه گذشته که مسئله را از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح پیگیری کردیم عنوان کردند کار در حال پیگیری است و قبل از سالگرد واقعه هشت مهرماه پرونده بسته خواهد شد و مقام معظم رهبری نیز در این جهت تاکید دارند.
🔻پس از آن با تخلف یک سرباز انتظامی مواجه شدیم و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رسانه ملی گزارش دادند که با سرباز خاطی برخورد صورت گرفته و بلافاصله پس از آن نیز بنده پیامکی فرستاده و عنوان کردم ای کاش توان برخورد با کادر متخلف را هم داشتید و وعدههای شما به کجا رسید که بلافاصله پاسخ دادند کار در حال انجام و نتیجه نزدیک است و حال با گذشت چند ماه هنوز اتفاقی رخ نداده است.
🔻وجود چنین اتفاقاتی کار انتخابات در سیستان و بلوچستان را سخت میکند اما نباید ناامید شویم بلکه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
@okhowahmag
⭕️ سیل الاقصی (۱)، سیلی سرخ کودکان و رسوایی بازی کودکانه
✍ مهدی شمقدری
🔻در همان روزهای آغازین عملیات «طوفان الاقصی» در حاشیه موج جهانی حمایت از غزه مظلوم و مقتدر، بویژه در میان مسلمانان، نداهایی متفاوت نیز شنیده میشد!
یکبار از زبان عالمی در ظاهر اهلسنت میشنویم که: «حماس شرور و جنگ طلب است» ویکبار از زبان روحانی به ظاهر شیعه میشنویم: «حماس دشمن ما در نزاع سوریه بوده است»! گاه آن یکی میگوید: «حماس رافضی است» و گاه دیگری میگوید:«حماس ناصبی است»!
🔻آن طرف میگوید: «خون مسلمین را هدر میدهد»، این طرف میگوید: «حماس با شیعیان غزه درگیر است»! آن یکی، حکم عدم جواز حمایت از حماس را صادر میکند! این یکی، شبهه میکند که «حماس، خیرهسر است و ما را داخل دردسر انداخته است»! صدالبته که این دهانها رسوا شدند و خیلی زود از فریاد به پچ پچ فروکش کردند!
در سوی دیگر این صحنه، آنچه دیده میشود استفاده از فرصت یک مساله واقعی برای هم جبهگی امت است.
🔻 فلسطین این محور اساسی برای وحدت، زمینه پیوند در مرز «طریبیل» عراق شد. عشایر و شیوخ عرب، از شیعه و سنی در مرز اردن، تجمع کردند؛ با هم شعار دادند، با هم نماز خواندند، باهم راه را بستند، هم سفره شدند و پیوندهای ملی و امتی خود را تحکیم کردند. یکبار سنی امامت میدهد و یکبار شیعه، یکبار شیعه مهمان سفره سنی میشود و یکبار سنی مهمان شیعه. یکبار سنی رجز میخواند و یکبار شیعه و هرکدام می خواهد جانش را برای دیگری و برای فلسطین فدا کند!
💯 «طوفان الاقصی» سیلی بزرگوارانه کودکان غزه بود تا ما مسلمانان از هپروت دعواهای کودکانه پا در میدان رزم بزرگان بگذاریم؛ تا دوباره به یادآوریم که «اسلام» ما منوط به یاری مظلومان است، منوط به دشمنی با مستکبرین است و وابسته به مقاومت در برابر شیاطین پیدا و پنهان است! البته از قدیم گفتهاند: «آدم خواب را میشود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده، نه!».
🔻باید آگاهانه خود را در این مسیر پیدا کنیم وگرنه همان میشود که آن واعظ غزاوی گفت: «به من گفتند که امت باید برای غزه نماز غایب بخواند، گفتم: غزه باید برای امت، نماز غایب بخواند!».
___
۱.«طوفان» در عربی به معنای «سیل» است و مفهوم طوفان در زبان فارسی، معادل «عاصفه» در زبان عربی میباشد، بنابراین معنای «طوفان الاقصی» میشود «سیل الاقصی».
@okhowahmag
⭕️حوزه علمیه و فلسطین مظلوم
✍ علی اکبری
🔻حوزه علمیه تا آزادی قدس در کنار مردم فلسطین خواهد بود، حوزه علمیه وظیفه شرعی خود را دفاع از مظلوم میداند، حوزه علمیه مبارزه با اسرائیل ظالم را یک امر جهادی میداند، حوزه علمیه.....
🔻 این جملات، شعارهایی است که از آغاز طوفان الاقصی بطور مداوم از تریبون های حوزوی شنیده میشود. شعارهایی که نشان میدهد ردپایی از خودش در میدان عمل، جز برگزاری تجمع مردمی ندارد. شاید بهتر باشد بگوییم حوزه علمیه در مساله حمایت از جریان مقاومت اسلامی بخصوص در عملیات طوفان الاقصی، مانند برخی دیگر از مساله ها، ورود تشریفاتی دارد تا عملیاتی. چرا تشریفاتی ؟....
👈 متن کامل یادداشت را در سایت اخوت مطالعه نمایید: okhowah.com/fa/13961
@okhowahmag
📌آیت الله بهجت رضواناللهعلیه:
🔻 اگر مورچهای ما را گاز بگیرد، آرام و قرار نداریم و از گزیدن یک پشه ناراحت میشویم، پس چرا بر سر مؤمنین و مؤمنات از زمین و هوا آتش و موشک میبارد، ولی ما ناراحت نمیشویم؟!
🔻چگونه ما که از نیش یک پیشه آرام و قرار نداریم،حاضر میشویم این همه تیر و بلا و عذاب بر سر مسلمانان بریزد؟!
🔻آیا خوب است فردا هم بلا بر سر تو بیاورند و از کسی سر و صدا و فریاد بلند نشود و اصلا متأثر نشوند؟ آیا ناراحت نمیشوی؟!
در محضر بهجت، ج۳، ص۲۸
#آیت_الله_بهجت
#حمایت_از_مظلوم
@okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رهبر انقلاب: اون کسانی که میان پیش شیعه بغض و کینه سنی در دل او وارد میکنن و پیش سنی بغض و کینه شیعه در دل او وارد میکنن والله...
👈 توصیف ایشان از این عده را، حتما بشنوید.
@okhowahmag
هدایت شده از مهدی مسائلی، مطالعات و یادداشتها
⚡️حضرت زهرا(ع) از مقدسات همه مسلمانان است/نفی تحمیل عقیده
✍مهدی مسائلی
بیشتر شیعیان معتقدند که حضرت فاطمه زهرا(ع) در جریان منازعهی خلافت و بیعت گرفتن از امام علی(ع) متحمل رنجها و آسیبهای جسمی و سقط جنین شدند و به خاطر بیماری ناشی از آن، از دنیا رفتند و به شهادت رسیدند. گزارشهایی در منابع شیعی در اینباره وجود دارد که شیعیان معمولا به آنها استناد میکنند، اما در میان اهلسنت فقط مستنداتی برای تهدید به آتش زدن خانه امام علی(ع) وجود دارد و برای فراتر از آن، یعنی مضروب شدن حضرت زهرا(ع) نقل تاریخی اثباتی وجود ندارد. منابعی از اهلسنت که معمولا آدرس آنها برای اثبات این موضوع فهرست میشود، به ذکر اعتقادات شیعیان یا معتزلیانِ متمایل به شیعه اشاره میکنند و خود این منابع چنین باوری را باطل میدانند.(نمونهاش نقل شهرستانی در الملل و النحل و ذهبی در میزان الاعتدال)
بر این اساس، اهلسنت معتقد به مضروب شدن حضرت زهرا(ع) و شهادت ایشان نیستند و چنین گناهی را برای عمر و ابوبکر ثبت نمیکنند. پس قبول خلافت آنها و احترام بدیشان، ملازمهای با روا دانستن آسیب زدن به حضرت زهرا(ع) ندارد. از این گذشته، در کتابهای حدیثی اهلسنت فضائل بسیار و والایی برای حضرت فاطمه زهرا نقل شده است و آن حضرت نه تنها از مقدسات شیعه بلکه از مقدسات تمام مسلمانان است. با این مقدمه چند نکته را عرض میکنم:
۱. با تمسک بر منابع اهلسنت راهی برای علم یا حتی گمان به وقایع مورد اعتقاد شیعه وجود ندارد. بسیاری از شیعیان با اعتماد و تکیه بر منابع حدیثی خودشان، معتقد به عنوان شهادت برای حضرت زهرا(ع) هستند و برای ایشان عزاداری میکنند ولی نمیتوان این عقیده را به اهلسنت تحمیل کرد و آنها را در تنگنای انتخاب اهلبیت(ع) یا خلفا قرار داد.
۲. مخالفان وحدت و برادری اسلامی در میان شیعه معمولا از این سخن میگویند که ما با قاتل حضرت زهرا(ع) دوست نمیشویم. این در حالیست که اهلسنت اعتقادی به قتل حضرت فاطمه(ع) ندارند، و قدر و منزلت آن حضرت نزد آنان بدان حد است که در صورت اثبات چنین امری، آنها نیز هرگز با قاتل آن حضرت رفاقت ندارند.
۳. سیره اهلبیت(ع) در برابر عموم مسلمانان هیچگاه پیش کشیدن موضوع رنجهای حضرت زهرا(ع) و گسست فاصلهها نبوده است و مجادلاتی از این دست مورد توصیه امامان واقع نشده و گزارش و روایتی برای آن نداریم. در این موضوع هرکس میتواند اعتقاد خویش را داشته باشد ولی هنگامی اعتقاداتمان تنشزا میشود که بخواهیم آنها را به دیگران تحمیل کنیم و لوازم اعتقادی خودمان را به دیگران نسبت دهیم...
بگذریم
.........
@azadpajooh
⭕️ منطق اسلام، نفی سلطه استکبار بر جهان مستضعفین
📌حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی در گفتگو با اخوت
🔻 اسلام سعی کرده امت واحد بسازد. یعنی سعی کرده بگوید شما مسلمانان برادر هستید و سرنوشت شما یکی است. سعی کرده بگوید اگر شما به مسلمانی کمک کنید در واقع به خودتان کمک کردید. اگر میگوید: انما المؤمنون اخوه، المؤمنون بعضهم اولیاء بعض، من سمع منادیا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم و... حکایت این است که گویا همه مسلمانان سرنشینان یک کشتی هستند، اگر یک جایی از آن کشتی خراب شود همه در خطر نابودی و غرق خواهند بود. نمیشود بگوییم ما به آن قسمت کشتی کار نداریم.
🔻 نوع نگاه انسانی اسلام اقتضا میکند که با تبعیض و ظلم حتی در آفریقای جنوبی مخالفت داشته باشد. درمورد اسرائیل هم منطق اسلام برای مخالفت، سلطه و ظلم بر مسلمانان و غصب سرزمین اسلامی و حاکمیت دارالاسلام است. لازمه اینها این است که نوع نگاه امام و انقلاب نسبت به مسلمانان و حمایت از آنها، از باب خودی شکل میگیرد و پیرو این فتوا میدهند. بهعلاوه پیشفرض این فتوای حمایت، انتساب و نگاه انسانی هم هست.
👈متن کامل مصاحبه را در سایت اخوت مطالعه نمایید
okhowah.com/fa/13962
@okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تکفیر ممنوع
📌 حجت الاسلام و المسلمین عاملی:
🔻رسول خدا (ص) اومد یک اصلی رو پایه گذاری کرد که کسی در دین من، در آیین من حق نداره دیگری رو تکفیر بکنه. این نهایت درایت پیغمبره.
‼️خدای ما هر پیغمبری رو فرستاده یه جمله رو گفت: (أن أقیموا الدین ولاتتفرقوا فیه) نری به نام دین اختلاف درست بکنی، مردم رو جون هم بندازی، به نام دین!!!
@okhowahmag
⭕️ ائمه ما لعان نیستند.
📌 آیت الله هادوی تهرانی
🔻 مرحوم آیت الله تسخیری به بنده گفت که طلبه ای در مسجد الحرام به من گفت: من روزی نیست که یک تسبیح لعن به تو نفرستم و بنده به او گفتم: قبول باشد!
🔻 در حالیکه آیت الله تسخیری دلسوز اسلام و مؤمن بود و با بدنی که بیمار بود از این طرف دنیا به آن طرف دنیا میرفت تا صدای شیعه را به همه برساند.
🔸 فقیهی چون شیخ طوسی به طریق اولی معتقد است که وقتی لعن حیوانات جایز نیست، لعن انسان ها حرام است. و متأسفانه برخی به راحتی دیگران را لعن میکنند.
🔸 البته اگر دلیل خاصی از روایات و آیات برای آن داشتیم بحث دیگریست. در سنت ائمه هم بیان شده که ما لعان نیستیم، ولی رفقای ما به راحتی وقتی از لحاظ سیاسی با دیگران اختلاف دارند، از تعبیر «لعنت الله علیه» استفاده میکنند!
▫️درس تفسیر، سوره مبارکه الحجر، ج ۵۱
@okhowahmag
⭕️دوستی اهلبیت، عامل اتحاد و ائتلاف
✍ حجت الاسلام محسن قنبریان
🔻موالات، دوستی و اطاعت اهلبیت(ع)، باید موجب ائتلافِ تفرقه ها شود (بمولاتکم ائتلفت الفرقه)؛ و الا راه را درست طی نمی کنیم!
اگر کسی بگوید: موالات، فقط پذیرش ولایت اهلبیت(ع) است و ائتلافی با مذاهب غیر شیعه نیست! باز می گویم: پس چرا بین شیعیان ۱۲ امامی، تفرقه هست؟! در این تلقی انگار هرچه ولائی تر، جدایی طلب تر!
🔻 می کشد به جایی که انکار قمه زنی یا منع سبّ خلفاء هم خروج از تشیع باشد! اهل سنت -به اعتراف عامه و علمائشان- اقلا دوستدار اهلبیت هستند؛ پس چه چیز ائتلاف با شیعیان را می شکند؟!
۱. عالمانی که با خبط و خطا تعریض و تعرض به اهل بیت می کنند.
۲. عوام زدگانی که در شعر و شعار و… مسبب شهادت صدیقه طاهره(س) را سنیان کشورشان القاء می کنند یا با یک درجه تخفیف وارثان قاتلان می گمارند!
۳. سیاستمدارانی که فرمایش فاطمی(س) را کامل به کار نمی بندند که فرمود: خداوند عدالت اجتماعی را برای همگان و هم تراز کردن قلوب واجب کرد(جعل الله…العدل تنسیقاً للقلوب)
🔴 به کانال اخوت بپیوندید👇👇👇
@okhowahmag