eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
650 دنبال‌کننده
385 عکس
333 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 وب‌سایت okhowah.com 🔹 اینستاگرام instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بازخوانی منشور روحانیت با حضور حجت الاسلام قنبریان ⭕️جلسه در حال برگزاری است.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌
منشور روحانیت.mp3
24.64M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان 📌 بازخوانی منشور روحانیت 5 خرداد 1403/ جلسه اول 1️⃣ منشور روحانیت یک متن سهل ممتنع است و به دو بخش می‌توان آن را تقسیم کرد : - مسائل مربوط به دوران قیام و نهضت در ایران - مسائل مربوط به ادراه کشور و حکومت داری 2️⃣ هر کدام از این مسائل ناظر به دو گروه مطرح میشود : متحجرین و متجددین 3️⃣ امام خمینی ایده و طرحی را مطرح کردند که دو جریان مذکور در مقابل آن به اقداماتی پرداختند. این ایده عبارت بود از : اقامه دین نه صرف اکتفا به دین پژوهی و فقه پژوهی، مبتنی بر نظریه ولایت فقیه. امام در نظریه ولایت فقیه قایل به ولایت بر احکام است نه در احکام. یعنی بتواند موقتا تشریع کند. 4️⃣ به معنای اجرای رساله عملیه نیست. رساله ساز است نه مجری صرف رساله های عملیه. 5️⃣ امام خمینی در مبنا، زمان شناسی و مردم شناسی با بقیه متفاوت است. لذا مرحوم امام برای فقه قیام اینگونه استدلال میکنند ⬇️ « در شرایطی که اساس اسلام به خطر افتاده است نهی از منکر و قیام واجب است. در عصر کنونی نیز، اساس دین در خطر است لذا باید قیام کرد. » 6️⃣ در مقابل نظر امام دو گروه به مخالفت پرداختند: گروهی که با اصل قیام در زمان غیبت مخالف بودند و بعد از پیروزی انقلاب هم، به خرده گیری از انقلاب پرداختند درحالیکه در زمان پهلوی سکوت کرده بودند. گروهی نیز بر این باور بودند که الان شرایط قیام فراهم نیست و یا شاه شیعه است و یا چه کسی پاسخ گوی خون های ریخته شده خواهد بود؟ ‌ ‌ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️جلوگیری از نشر کتابهای تفرقه انگیز 📌رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای: 🔻یکی از کارهایی که باید انجام بگیرد، تلاش برای جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز است. چه در محیط شیعی چه در محیط سنی. الان برای ایجاد بغض و کینه آثاری نوشته می‌شود و پول‌هایی خرج می‌شود. اگر بتوانیم باید جلوی این‌ها را بگیریم. این گونه آثار همه جا هم منتشر می‌شود. ما نمی‌گوییم که در ایران مطلقاً منتشر نمی‌شود، نخیر در ایران هم متاسفانه مواردی مشاهده می‌شود. آثار کینه برانگیز و تفرقه‌انگیزی از طرفین منتشر می‌شود . 🔻بحث مذهبی بکنند، کتاب‌های متعدد بنویسند، استدلالات کلامی بکنند و فضایل مورد نظر خودشان را در کتاب‌ها بیاورند. این مقوله دیگریست. اما آثاری را که موجب تفرقه، کینه و تعمیق بغض است منتشر نکنند. روی این نکته باید فکر بشود . (۱۳۷۰/۷/۱) 💢نمی دانیم چرا برخی ها نمی خواهند بین دو مطلب را فرق بگذارند : بحث علمی و بحث تفرقه انگیز. شما میتوانید اگر ضرورت ایجاد کرد و توانایی لازم برای نشر عقاید مذهبی و پاسخ به شبهات را داشتید، قلم بر دست گرفته و مکتوباتی را بنگارش درآورید، اما اجازه ندارید به بهانه دفاع از آئین طوری قلم فرسایی کنید که برادری و وحدت مسلمین را نشانه بگیرید و نفرت پراکنی کنید و با طرح مباحث غیر ضروری به شکاف مسلمین کمک کرده و بهانه به دست دشمن خارجی بدهید.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️بازخوانی منشور روحانیت 🔻 جلسه دوم با حضور حجت الاسلام قنبریان 💢جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌
10. صوت جلسه‌ی دوم.mp3
27.32M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان 📌 بازخوانی منشور روحانیت 6 خرداد 1403/ ج ۲ 1️⃣ طبق نظر امام (ره) کسانی که اجتهاد دیگری دارند در مسائل، نباید حصر شوند. اما اگر از قوای ادراکی به قوای تحریکی رسید و از خطا به گناه رسید، باید برخورد شود. 2️⃣منطق امام این است که در اجتهاد دیگری را حصر نکنیم اما در مرحله حکمرانی تساهل به خرج ندهیم و از افرادی که خلاف گفتمان انقلاب اسلامی، اجتهاد دیگری دارند نباید استفاده کنیم. اینجا تساهل معنی ندارد. 3️⃣دوران صفویه ایران را با هویت شیعی مناسکی ترویج می دهند نه شیعی سیاسی. مدح امام علی (ع) می‌کنند؛ اما از شیوه حکومت داری او نمی‌گویند. اینجا شاهد شکل گیری شیعه قالتاق هستیم. یعنی شیعه ای که جنگ شیعی و سنی را تامین می‌کند اما در سیاست، در قامت شیعه علوی ظهور ندارد بلکه سیاست اموی را ترویج می‌کند. 4️⃣ فقه امام ناظر به عینیت صحنه است. امام فقط نمی‌گوید اگر تبدل موضوع پیدا شد پس حکم نیز تغییر کند. خیر فقط این نیست، بلکه فراتر است. بدین معنا که گاهی موضوع همان است و تغییری نکرده اما حکم آن تغییر می‌کند. این همان ولایت بر احکام است نه ولایت در احکام. 5️⃣ بعد از مدرنیته شاهد شکل گیری نظم جدیدی در دنیا هستیم که اساسا خیلی از مفاهیم را تغییر داده است. مانند خانواده که یک مشترک لفظی شده و آن معنای سابق از آن برداشت نمیشود. در این نظم جدید فقه نمی تواند مانند گذشته به مسائل نگاه کند و نسخه عرضه کند. اینجاست که میگوییم امام فقه را ناظر به عینیت جامعه مطرح میکند. ‌ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄‌
⭕️ تقریب، رسالت عقلای امت 📌 استاد زکی میلاد 🔻تقریب با ورود به قرن ۲۱ اهمیتی دو چندان پیدا می کند، زیرا آغاز این قرن همزمان با شکوفایی علمی تمدنی است و همچنین عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات است. 🔻 همه اینها سبب تبادل و تاثیر گرفتن مکاتب و مذاهب از نظرات یکدیگر است. 🔻 در این میان چند نظریه وجود دارد، مثل نظریه "پایان تاریخ" و "برخورد تمدن ها" که هر کدام آینده از جهان را به ما می شناساند. 🔻 اما آینده ما چه خواهد بود؟ آیا با توجه به آینده؟ لزوم وحدت و تقریب روشن تر نخواهد شد؟ ولی بدون شک مسئله ای مانند تقریب، نیازمند آگاهی و بلوغ انسانی تمدنی است. 🌐 برای خواندن ادمه این مطلب به لینک زیر رجوع نمایید. http://okhowah.com/fa/13987    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 انقلاب اسلامی، انقلاب شیعی ؟؟ 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای : ❇️ برای ما موضوع اسلام مطرح است. من شیعه‌ام عقاید خود را دارم.عقاید خود را هم قبول دارم، اما اعتقاد دارم که اگر پرچم اسلام برافراشته شود، ملت اسلام بیدار خواهد شد. ما نمی‌خواستیم پرچم شیعه را با این انقلاب بلند کنیم تا اختلاف ایجاد شود. قصد ما این بوده است که پرچم اسلام را بلند کنیم،اسلام همه چیز است اسلام شامل قرآن نماز جهاد و سیستم اقتصادی می‌شود این اعتقاد ماست. (۱۳۸۱/۱۲/۶) ❇️ نظام جمهوری اسلامی هرگز شناسنامه تک مذهبی برای خود فراهم نکرده است. (۱۳۶۸/۳/۱۴) ✏️ هستند کسانی که می خواهند انقلاب و نظام را با نگاه کوتاه و حقیرانه خودشان تفسیر به رای کنند و آن را شیعی و در تضاد با دیگری جلوه دهند، در حالیکه گفتمان انقلاب اسلامی فرا مذهبی بوده و در عمل نیز نشان داده است که بین شیعه و سنی فرقی نمی گذارد. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چرایی اتهام وهابیگری به حضرت امام (ره) و شاگردان ایشان؟ 📌 حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔸 قرآن به پیامبر می‌گوید:« به اهل کتاب بگو یکی شویم سر یک کلمه سواء، آن کلمه چیزی نیست جز اینکه شرک به خدا نورزیم و با اربابان دون الله بجنگیم.» 🔹 اهل کتاب، رسالت پیغمبر را قبول نداشتند، اسلام نداشتند،‌ به مناسک اسلام هم عمل نمی‌کردند. اما پیغمبر همه را در یک جبهه قرار می‌دهد. 🔸 با دقت به امیرالمومنین متوجه می‌شویم که حضرت هم همین کار را کردند. پس از شروع جنگ حضرت با معاویه، شاهد آن هستیم که در جبهه علی(ع) همه شیعه عقیدتی نیستند، خیلی ها شیعه سیاسی هستند. در جنگ جمل به روش خلیفه دوم نماز نافله را به جماعت می‌خواندن. 🔹 امام خمینی هم در مبارزه با استکبار و استعمار جهانی یکی چنین جبهه ای را آماده کرده است. این عمل برای برخی شیعیان عقیدتی و مناسکی اتهام وهابیت را به همراه دارد. چون در نزد برخی ها فقط ریسه های نیمه شعبان تشیع هست. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بر اساس تعلیمات شیعه من اهل سنت را دوست دارم و برادر خود میدانم. 📌 اخرین وصیت آیت الله محمد آصف محسنی ❇ ما رامی‌خواهند به نام منطقه جدا کنند. ما را به نام زبان جدا می‌کنند. ما را به نام نژاد می‌خواهند جدا کنند. ما را می‌خواهند به نام مذهب جدا کنند. ولی ما باید متوجه باشیم ما فقط یک نام داریم مسلمان افغانی. بگذارین دیگه بس کنید از این نژاد‌ها و اینها . دشمنان می‌خواهند استفاده کنند. خدا شاهده من الان یک نفر شیعه هستم با شما صحبت می‌کنم. بر اساس تعلیمات شیعه، من اهل سنت رو دوست دارم و برادر خود می‌دانم. ❇ من جعفری‌ام به فقه جعفری عمل می‌کنم. من به فقه حنفی احترام قائل هستم و همون امام ابوحنیفه را به عنوان یک دانشمندی که میلیون‌ها پیرو داره در دنیا به اون احترام می‌گذارم. ❇ من فارسی زبان هستم. زبان مادری من هست. ولی خدا شاهده من پشتو را دوست دارم و برای من خیلی شیرینه پشتو گفتن. این تعصبات چیست؟ ❇ چرا ما را به نام هزاره و ازبک و تاجیک و پشتون از همدیگر جدا کنند؟ خانه‌ی مشترک، زندگانی مشترک، سرزمین مشترک، حکومت مشترک، دین مشترک، دنیای مشترک، حماقته که ما از هم جدا شیم. تفنگ‌ها را به جان همدیگر به کار بگیریم. چرا ما متحد نشیم؟ چرا ما با هم برادر نباشیم؟ چرا به همدیگر احترام نگذاریم. ما باید اتحاد خود را حفظ کنیم. ❇ این کار از قدرت حکومت بیرون است. این کار ما و شماست که باید بوسیله‌ی اتحاد خود مداخلات بیگانه‌ها را از کشور خود دور کنیم. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌‌
📌 امام خمینی (ره): خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده از هیچ فشار و سختی دیگر نخورده است. ⭕️بازخوانی منشور روحانیت 📍جریان شناسی متحجرین و متجددین حوزوی با حضور حجت الاسلام امین اسدپور ⏰ ۱۲ و ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ (شنبه و یکشنبه) ساعت ۱۸ 🏫 قم، خ صفاییه، ک ۳۷، بن‌بست شهید افتخاری، جنب مجتمع فرهنگی رفاهی غدیر، دفتر امت واحده 💢جلسه ویژه برادران است💢 ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 اختلاف افکن ها نه شیعه اند و نه سنی 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای : ❇️ در همان اوایل انقلاب یکی از علمای اهل سنت در کردستان مصاحبه‌ای کرد که مصاحبه بسیار خوبی بود. من از آن وقت به این شخص خیلی علاقمند شدم. کردهای ما غالباً سنی شافعی هستند.گفت:« می‌آیند به ما می‌گویند شما سنی هستید آنها شیعه ولی من می‌دانم آنها نه علی را قبول دارند نه عمر را، نه سنی را قبول دارند نه شیعه را، آنها با اصل قضیه مخالفند.» ❇️ او خوب فهمیده بود قضیه این است، تحریکات می‌کنند، پول می‌دهند، دلار خرج می‌کنند. دشمن که مستقیم نمی‌آید با ریش تراشیده و پاپیون به زیر گلو به من و شما بگوید که آقا بیا علیه برادر مسلمانت کاری بکن، نه. ده تا واسطه درست می‌کند در لباس دیگری. در جلد دیگری با وسایل و وسائط خودش را می‌رساند به من که شیعه هستم یا سنی هستم و شروع می‌کند به وسوسه کردن :« اینطور گفتند، اینطور کردند، چرا جواب نمی‌دهید، چرا دفاع نمی‌کنید، چرا قیام نمی‌کنید؟!» (۱۳۷۱/۷/۲۳) 📝 آیا شما هم تا به‌ حال دیده اید که خیلی ها در قامت دلسوز و دفاع از مذهب، از منبرها، تریبون ها و رسانه ها به سخنانی می‌پردازند که نتیجه آن تفرقه است و اختلاف؟! ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌‌