eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
635 دنبال‌کننده
377 عکس
326 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 وب‌سایت okhowah.com 🔹 اینستاگرام instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بر اساس تعلیمات شیعه من اهل سنت را دوست دارم و برادر خود میدانم. 📌 اخرین وصیت آیت الله محمد آصف محسنی ❇ ما رامی‌خواهند به نام منطقه جدا کنند. ما را به نام زبان جدا می‌کنند. ما را به نام نژاد می‌خواهند جدا کنند. ما را می‌خواهند به نام مذهب جدا کنند. ولی ما باید متوجه باشیم ما فقط یک نام داریم مسلمان افغانی. بگذارین دیگه بس کنید از این نژاد‌ها و اینها . دشمنان می‌خواهند استفاده کنند. خدا شاهده من الان یک نفر شیعه هستم با شما صحبت می‌کنم. بر اساس تعلیمات شیعه، من اهل سنت رو دوست دارم و برادر خود می‌دانم. ❇ من جعفری‌ام به فقه جعفری عمل می‌کنم. من به فقه حنفی احترام قائل هستم و همون امام ابوحنیفه را به عنوان یک دانشمندی که میلیون‌ها پیرو داره در دنیا به اون احترام می‌گذارم. ❇ من فارسی زبان هستم. زبان مادری من هست. ولی خدا شاهده من پشتو را دوست دارم و برای من خیلی شیرینه پشتو گفتن. این تعصبات چیست؟ ❇ چرا ما را به نام هزاره و ازبک و تاجیک و پشتون از همدیگر جدا کنند؟ خانه‌ی مشترک، زندگانی مشترک، سرزمین مشترک، حکومت مشترک، دین مشترک، دنیای مشترک، حماقته که ما از هم جدا شیم. تفنگ‌ها را به جان همدیگر به کار بگیریم. چرا ما متحد نشیم؟ چرا ما با هم برادر نباشیم؟ چرا به همدیگر احترام نگذاریم. ما باید اتحاد خود را حفظ کنیم. ❇ این کار از قدرت حکومت بیرون است. این کار ما و شماست که باید بوسیله‌ی اتحاد خود مداخلات بیگانه‌ها را از کشور خود دور کنیم. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌‌
📌 امام خمینی (ره): خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده از هیچ فشار و سختی دیگر نخورده است. ⭕️بازخوانی منشور روحانیت 📍جریان شناسی متحجرین و متجددین حوزوی با حضور حجت الاسلام امین اسدپور ⏰ ۱۲ و ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ (شنبه و یکشنبه) ساعت ۱۸ 🏫 قم، خ صفاییه، ک ۳۷، بن‌بست شهید افتخاری، جنب مجتمع فرهنگی رفاهی غدیر، دفتر امت واحده 💢جلسه ویژه برادران است💢 ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 اختلاف افکن ها نه شیعه اند و نه سنی 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای : ❇️ در همان اوایل انقلاب یکی از علمای اهل سنت در کردستان مصاحبه‌ای کرد که مصاحبه بسیار خوبی بود. من از آن وقت به این شخص خیلی علاقمند شدم. کردهای ما غالباً سنی شافعی هستند.گفت:« می‌آیند به ما می‌گویند شما سنی هستید آنها شیعه ولی من می‌دانم آنها نه علی را قبول دارند نه عمر را، نه سنی را قبول دارند نه شیعه را، آنها با اصل قضیه مخالفند.» ❇️ او خوب فهمیده بود قضیه این است، تحریکات می‌کنند، پول می‌دهند، دلار خرج می‌کنند. دشمن که مستقیم نمی‌آید با ریش تراشیده و پاپیون به زیر گلو به من و شما بگوید که آقا بیا علیه برادر مسلمانت کاری بکن، نه. ده تا واسطه درست می‌کند در لباس دیگری. در جلد دیگری با وسایل و وسائط خودش را می‌رساند به من که شیعه هستم یا سنی هستم و شروع می‌کند به وسوسه کردن :« اینطور گفتند، اینطور کردند، چرا جواب نمی‌دهید، چرا دفاع نمی‌کنید، چرا قیام نمی‌کنید؟!» (۱۳۷۱/۷/۲۳) 📝 آیا شما هم تا به‌ حال دیده اید که خیلی ها در قامت دلسوز و دفاع از مذهب، از منبرها، تریبون ها و رسانه ها به سخنانی می‌پردازند که نتیجه آن تفرقه است و اختلاف؟! ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌‌
⭕️الحمدلله جلسه اول بازخوانی منشور روحانیت با موضوع جريانشناسی متحجرین و متجددین حوزوی ، با حضور حجت الاسلام امین اسدپور برگزار گردید. 🔰بزودی صوت جلسه در کانال اخوت منتشر خواهد شد.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
امروز جلسه تقریبا بی نظیری در عرصه سیاست ایران رخ داد و آنکه نمایندگان اقلیتهای دینی در ایران در محل بنیاد ایرانشناسی به احترام درگذشت مجلسی ترتیب دادند. ریاست عالیه بنیاد شخص رییس‌جمهور است که به حکم ایشان دکتر رجبی دوانی بر کرسی ریاست آن نشسته است. حال رییسی نیست و در سوگ او نمایندگان اقلیتها حضور گرمی داشتند: شاخه‌های مختلف مسیحی و ارمنی، اهل سنت، کلیمی، و زرتشتی. سخنان خوبی نیز مطرح شد و آن چنان از شهید جمهور میگفتند که گویی از می گویند. این تصویر، قاب زیبایی از یکرنگی در عین رنگارنگی ایران بود. 💠@mbehestani    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
01. جلسه‌ی اول.mp3
31.2M
🔰 بازخوانی منشور روحانیت 📌 نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین اسدپور / جلسه اول 1⃣ محصول نهایی در تحجر و تجدد یک چیز است، و آن جلوگیری از طرح اصلی امام خمینی است. شناخت تحجر و تجدد مهم است و چون دارای طیف های متعدد است و یک برساخت روشنی ندارد، نمیشود به راحتی آن را شناخت. 2⃣ میتوان اندیشه سیاسی اسلامی امام را بدین شکل صورت بندی کرد : - سالهای 1306-1323 که امام حکمت سیاسی اسلام را تکمیل و مطرح میکنند. - سالهای 1324-1334 که امام در اصول فقه به سمتی میرود که فلسفه شریعت در آن مطرح میشود. اصول فقه امام مبطل اصول قدما نیست بلکه ایجاد طرفیت های جدید است. - سالهای 1332-1356 امام اشتغال فقهی داشته و فقه را با رویکرد حاکمیتی مطرح میکند. مثلا در موضوع تقیه ایشان با ذهنیت تاریخی که تقیه را فقط خوفی میپندارد و حتی باب امر به معروف و نهی از منکر را از رساله ها حذف کرده و به کتب های اخلاقی میبرند، مخالفت کرده و تقیه را در موقعیتی که اساس دین در خطر است جایز نمیداند و حتی به خلق ااصطلاح جدید تقیه مداراتی هم میرسند. در همین سالهاست که عده ای مبتنی بر همان نگاه تقیه ای با امام به مخالفت میپردازند. - سالهای 1357 به بعد که امام به سمت فقه نظامات اجتماعی میرود. در این سالهاست که تحجر و تجدد به مانع تراشی هایی مشغول میشوند. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 برای وحدت باید از گذشته صرف نظر کرد: 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای: ❇️ اگر کسی مخلصاً لله احساس می‌کند که باید امروز بین برادران، برادری واقعی و عملی باشد باید کوشش کند که گذشته را به یادها نیاورد، و الا او می‌رود کتاب احقاق الحق را می‌آورد و به رخ این می‌کشد و این هم می‌رود کتاب تحفه اثنا عشریه را می‌آورد و به رخ آن می‌کشد. ❇️ هر دو هم به قدر کافی کتاب پر از طعن و دفع علیه همدیگر نوشتند اگر ما بخواهیم گذشته را مطرح کنیم نمی‌شود به وحدت رسید باید نگاه کنیم بگوییم گذشته گذشته است رحم الله معشر المازین ما کاری به کار آنها نداریم . اگر آنها کاری کردند ما امروز می‌خواهیم تکلیف خودمان را نگاه کنیم. بینا و بین الله امروز ما باید با همدیگر توحید کلمه و رفاقت و برادری داشته باشیم. اگر بخواهیم این را عمل بکنیم باید از گذشته صرف نظر کنیم . (۱۳۶۸/۱۰/۵) 📝 به نظر شما چرا برخی ها به این سخنان رهبری بی اعتنا هستند؟! با این همه تاکیدات رهبری آیا وحدت از راه مچ گیری های تاریخی و کلامی محقق میشود یا از راه تعامل و همکاری مشترک برای حل مسائل مشترک ؟ کدام یک بهتر است، احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر و عبور از تفاوت ها، و واگذاری اختلاف علمی در حوزه اعتقادی به متخصصین آن در بسترهای خودش، یا اینکه اختلافات را به رخ یکدیگر بکشیم و روزگارمان به سیاهی و تلخی بکشانیم؟ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️ بازخوانی منشور روحانیت 🔻جلسه دوم با موضوع جریان شناسی متحجرین و متجددین حوزوی 📍با ارائه حجت الاسلام امین اسدپور هم اکنون در حال برگزاری 💢صوت جلسه بزودی در کانال منتشر خواهد شد ان شاءالله    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️ بازخوانی منشور روحانیت ✍ نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🔻مسائلی که مربوط به انقلاب و حکومت داری هستند دو بخشی اند که منشور روحانیت در مقابل متحجرین و متجددن به آنها پرداخته. 🔻این دو گروه که با اعلام نظریه ولایت فقیه از سوی امام به مخالفت پرداختند, دارای دو طیف بودند: 1. طیف اول که با اصل قیام در زمان غیبت مشکل داشتند و بعد از انقلاب هم شروع به خرده گیری میکردند. 2. طیف بعدی هم شرایط را برای قیام محیا نمی دیدند. 🔻 تحجر یا در بستر قوای ادراکی یا شوقی شکل می گیرد. اجتهاد نباید حصر شود ولی اگر شخص از خطا به گناه رسید باید برخورد شود. 🔻 انقلاب اما کسانی که خلاف گفتمان انقلاب پیش می روند نباید استفاده کرد و تساهل معنایی ندارد. 🔻دوران صفویه, دوران ترویج شیعی مناسکی بود نه حکومتی. یعنی از نماز امیرالمومین می گویند اما از حکومت داریش هرگز! همین جاست که ما شاهد شکل گیری نفاق بین شیعه و سنی هستیم. برای مطالعه ی ادامه مطلب به لینک زیر رجوع فرمایید: http://okhowah.com/fa/13988/ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢هرجا صدای تفرقه آمد بدون شک مشکل موذن است برادر مناره نیست 🎙شعر و اجرا از سیدمحمدامین موسوی غم گرچه هست، حرف دلم سوگواره نیست غیرت اگر که هست، فقط صبر چاره نیست از حرف خسته ایم عمل کن به وعده ات مشتی بکوب قدرت این دست اشاره نیست مرگا به ظلم هرچه که باشد چه غزه و چه هشت مهر حوصله ی استعاره نیست گرگ و لباس میش، چه مکری بزرگ تر؟ آری قبای صلح بر آن تن قواره نیست هرجا صدای تفرقه آمد بدون شک مشکل موذن است برادر مناره نیست بی دینی است دشمن ما پشت من بمان «در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست» نابودی است قسمت باطل، قسم به صبح هرجا که آفتاب بیاید ستاره نیست...    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
02. جلسه‌ی دوم.mp3
24M
🔰 بازخوانی منشور روحانیت 📌 نکاتی از سخنان حجت الاسلام اسد پور/ جلسه دوم 📆 13 خرداد 1403 پیش از انقلاب تا بعدش, امام به مبارزه با 5 جریان در حوزه های علمیه می پردازد: 1⃣ جریان اصلاح دینی که دغدغه حضور دین در عرصه مدرن را دارد. در مقابل جریان تحجر و اخباری گری تاکید افراطی بر قرآن دارد که خروجی اش همانند وهابیت است. کتاب کشف اسرار امام پاسخ این جریان است. 2⃣مخالفین فلسفه و عرفان: این جریان که از مشهد وارد قم شد در پی نفی عرفان و فلسفه است و امام در انتها کتاب چهل حدیث و حدیث 24 به این مسئله اشاره دارد. 3⃣ انجمن حجتیه: این انجمن برای مقابله با بهاییت شکل گرفت اما امام اولویت مبارزه را با طاغوت میدانست . 4⃣ دارالتبلیغ: جریانی که معتقد به کار فرهنگی بود نه مبارزه سیاسی. 5⃣ فقه سنتی: جریانی که حکومت را ابزاری برای اجرای فقه میدانست. امام میدانست که فقه سنتی ضرورت حیات اجتماعی حکومت را درک نمی کند و اساسا شریعت ابزاری براری حکومت است نه بالعکس. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ چرا جریان تحجر مخالف اندیشه اجتماعی حضرت امام (ره) در حوزه وحدت است؟ 📌حجت الاسلام امین اسدپور 🔻 اندیشه امام به شدت قرآنیه ولی اساسا قرآن منبع معرفتی جریان متحجر نیست. اونها فقط درل حد تفاسیر روایی قرآن رو می فهمند. درحالی امام معتقده که قرآن منبع اصلیه و باید همه ادله رو با اون سنجید. 🔻 تفاسیر ما عملا روایی است. اما امام و بعضی از متفکرین دیگه مثل مرحوم علامه و شاگردان مشترکشون یک نظر دارن, قرآن قانون اساسیه و روایات مخصص اونه. یعنی روایات باید عرضه بشه به اون تا فهم بشه. حالا ما بر عکسش رو انجام میدیم تازه اگه انجام بدیم. 🔻 اون وقته که امت واحده اسلامیه در اندیشه امام بلد میشه و حتی میگیه که ما نسبت به اهل کتاب هم و تعالو الی کلمه سواء داریم. 🔻 یعنی آقا فرض کن ما داخل یک جبهه مشترک داریم می جنگیم. یک دشمن مشترک به اسم طاغوت هم داریم. اما متحجرین فقط ظواهرش رو استناد میکنن. یا میبرتش به تأویل های عارفانه یا یه نگاه اخباری گری صرف ازش داره. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 تحریک عواطف مذهبی اهل سنت گناه است! 📌 رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای : ❇️ بدانید تحریک عواطف مذهبی برادران اهل سنت کار بسیار خطا و گناه است؛ این را به عنوان یک اصل بپذیرید. یک نقاط اختلافی وجود دارد. تکیه‌ی بر روی این نقاط، شعله‌ور کردن آتش تعصبات در این نقاط اختلاف، این درست همان چیزی است که امروز سازمانهای جاسوسی امریکا و اسرائیل دنبالش هستند؛ این همان‌چیزی است که آنها میخواهند. بعضیها ناخواسته و بدون جیره و مواجب میشوند مزدور آنها وخشم الهی و سخط الهی را برای خودشان فراهم میکنند. ۱۳۸۶/۸/۲۳ 📝 مخاطب گرامی، به نظر شما برخی مناظرات در شبکه های ماهواره ای که به بهانه ی پاسخ به شبهات اهل سنت برگزار میشود، مصداق تحریک عواطف مذهبی اهل سنت نیست؟ اینکه دنبال اثبات بطلان عقاید اهل سنت از طریق منابع خودشان باشید و یا اثبات کنید که بزرگان آنها مورد طعن و لعن اهل بیت (س) واقع شده اند، شعله ور کردن آتش تعصبات نیست؟! ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» برای هرکسی است که به قرآن کریم اعتقاد دارد. 📌 استاد حاج احمد ابوالقاسمی ❇️ ۳۵ سال است که در کشورهای اسلامی سفر می‌کنم و اهل سنت را خیلی خوب می‌شناسم. امیدوارم تصور هر دو گروه از یکدیگر اصلاح شود و به هم نزدیک‌تر شوند. ❇️ روزی در یکی از گروه های واتساپی پرسیدم:« امام زمان برای هدایت می‌آید یا چیز دیگری؟» همه گفتند... ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 معرفی جزوه« خلاصه کتاب تعامل شیعیان امامی» 📌 سید عبدالله حسینی ❇️ با اینکه در تاریخ، همواره تشیع اقلیت بودند؛ اما نقش فعال و پررنگی را به واسطه مرجعیت علمی و سیاسی ائمه بازی می‌کردند. این تاثیر بسزا، تعامل شیعیان با دیگر فرق اسلامی پیچیده تر می‌کرد. ❇️ جزوه امروز خلاصه کتاب «تعامل شیعیان امامیه» می‌باشد. در این جزوه مختصر ولی مفید، آقای سید عبدالله حسینی سعی کرده تا تاریخچه‌ی رویکرد های تشیع و تسنن در تعامل بایکدیگر را بررسی و بازنمایی کند. ❇️ جزوه حاوی روایت های جالبی است؛ از دورانی که تعامل بین دو گروه مسالمت آمیز بود تا جایی که شیعه دلسوزانه در پی اصلاح بود. از تبدیل اصلاح گرایی به ستیزه جویی و تعامل به تقابل، مواردی هستند که این جزوه به آنها می‌پردازد. اینکه چگونه علم کلام به جنگی تمام عیار تبدیل شد و اینکه چگونه بنی عباس، از شعار دروغین آزادی استفاده کردند و تمام گروه های مسلمین را علیه تشیع یکی کردند. 📚 برای مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه می‌توانید به جزوه‌ی (تعامل شیعیان امامی) که در پیام بعدی به صورت مستقل در کانال بارگذاری شده، رجوع نمایید. 👇👇👇 ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 امام جواد (‌علیه السلام) از نگاه علمای اهل سنت 🔸 مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی (رحمه‌الله) به نقل از کتاب المناقب که ضمن کتاب وسیلة الخادم ابن‌روزبهان چاپ شده است، ‌ به نقل از ابن‌عربی (متوفای ۶۳۸ هـ)، در توصیف امام جواد (علیه‌السّلام) چنین می‌نویسد: و (درود بر) باب گشوده الهی، کتاب شرح داده خدا، حقیقت حقایق، مطلق هر مقیدی، سر همه اسرار وجود، سایه کشیده شده خدا، نقش بسته در آینه عرفان و شناخت خدا، کسی که ریسمان وجدان به او نخواهد رسید (کنایه از مقام بالا)، غواص دریای قدیم (الهی)، احاطه‌کننده فضیلت و کرم، حامل اسرار رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، مهندس و آزموده روح‌ها و عقل‌ها، ادب‌کننده معلم اسامی و شئونات، فهرست وجود، هدف ظهور و ایجاد موجودات، محمد بن علی ملقب به جواد (علیه‌السّلام). [۱] 🔹 محمد بن طلحه شافعی (متوفای ۶۵۲ هـ)، نیز آن امام را چنین می‌ستاید: و او (امام جواد (علیه‌السلام)) هرچند سنش کوچک بود. ولی از نظر قدر و منزلت بزرگ و آوازه‌اش بلند بود و اما فضایل آن حضرت، میدان‌هایی برای عرضه برتری حضرت گسترده نشد و زمان نشر این مناقب نیز زیاد نبود (کنایه از کم بودن عمر شریف حضرت)[۲] 🔸 شمس‌الدین ذهبی (متوفای۷۴۸ هـ)، از استوانه‌های علمی اهل سنت نیز چنین می‌نویسد:لقب ایشان جواد، قانع، و مرتضی بود. از سروران اهل بیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بود. و یکی از کسانی بود که به سخاوت و بخشندگی معروف بود. از این‌رو جواد لقب گرفت. [۳] 🔹 خیرالدین زرکلی (متوفای۱۴۱۰هـ)، که خود از علمای نسب‌شناس اهل سنت است، در مورد آن حضرت می‌نویسد: لقب ایشان جواد است، ایشان نهمین امام شیعیان دوازده امامی است. همانند اجدادش مقام والایی دارد او فردی زیرک و دارای آزادی بیان (از کسی هراس نداشت) و حاضر جواب بود.[۴] 📚منابع: ۱.مرعشی نجفی، سیدشهاب‌الدین، شرح احقاق الحق، ج۲۹، ص۲۱، ناشر: منشورات مکتبة آیة الله العظمی المرعشی النجفی - قم – ایران ۲.الشافعي، محمد بن طلحة (متوفاي652هـ)، مطالب السؤول في مناقب آل الرسول (ع)، ص 467 و 468 ۳.ذهبی شافعی، محمد بن احمد، تاریخ الاسلام ووفیات المشاهیر والاعلام، ج۱۵ ص۳۸۵ ۴.زرکلی، خیرالدین، ‌الاعلام، ج۶، ص۲۷۲ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ولایت ستیزان 📌 آیت الله جوادی آملی (زید عزه) ⭕️ وجود مبارک امام رضا( علیه السلام ) فرمود: دشمنان ما سه کار کردند تا نگذارند سامان بپذیرد و جامعه به وحدت برسد: 1⃣ یکی اینکه درباره ما غلو کردند تا ما را از چشم دیگران بیندازند. 2⃣ دوم اینکه روایاتی در کم کردن مقام والای ما نقل کردند. 3⃣ گروه سوم که سیاست مرموزی داشتند، روایت هایی را به نام ما جعل کردند که اسامی یک عده برده شده که به آنها بد گفته شده سبّ شده، لعن شده، تا اختلاف میان شیعه و سنی را دامن بزنند. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 برای غزه باید روضه خواند و گریست؟! علی اکبری 🔸 روزی نیست که صحنه ای دلخراش از غزه را در رسانه ها نبینیم و قلب مان به درد نیاید. صحنه ای درهم آمیخته از حماسه و خون. حماسه مقاومت در مقابل ظلم صد ساله تحمیلی از جانب صهیونیست غاصب که ریخته شدن خون پاک انسان های مسلمان را در پی داشته است. خون هایی که درخت ایمان را در آن سرزمین آبیاری کرده و به تنومندی بازوی مقاومت انجامیده است. 🔹 حالا ماجرا دارد به اوج خودش میرسد. غزه در خون ساکنانش غوطه ور گشته، صدای مظلومیتش تمام عالم را فراگرفته و اکثر انسانهای حق طلب به میدان آمده تا با فریادشان از مظلوم حمایت کنند. تا آنجا که رهبر معظم انقلاب نیز در تحسین شان فرمودند: در طرف درست تاریخ ایستاده اند. 🔸 اما نمی دانم با برخی حوزویان و شیعه نمایان صرفا مناسکی چه باید کرد؟ کسانی که در این بحبوحه نیز هنوز، واکنشی نشان نداده و هم چنان درگیر این مساله اند که چرا باید از سنی فلسطینی حمایت کرد؟! چرا آنان را شهید خطاب میکنید؟ و چرا مصیبت های غزه را به مصیبت های کربلا تشبیه میکنید؟! 🔹 این ها نشان میدهد اگر در قلب پایتخت مذهبی ایران یعنی قم، زندگی کنی اما با گفتمان اسلام ناب امام خمینی ( که همه مستضعفان جهان را فارغ از آیین و مذهبشان به همکاری و مبارزه علیه استکبار دعوت کرد) آشنا نباشی، قرار نیست در طرف درست تاریخ قرار بگیری و همنوا با دیگر انسان های حق جوی عالم در زیر پرچم فلسطین برای خونهای ریخته شده در غزه، ماتم زده باشی و گریه کنی. 🔸 ای کاش طلاب انقلابی، اساتید مدافع گفتمان امام راحل و متولیان حوزوی از این فرصت ها بهتر استفاده کنند و برای برخی از این افراد که کم هم نیستند و در ترویج باورهایشان نیز از هر اقدامی کوتاهی نمی کنند، فکری بردارند و اقدامی کنند. ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سنّی بودن اهل غزه دلیل سکوتِ حتی بعضی از عظمای جریان انقلابی 📌حجت الاسلام محسن قنبریان 🔸در ماجرای غزه نه شیرازی ها چیزی نگفتند، انصافا بعضی از عظمای جریان انقلابی هم هیچی نگفتند. چیز در خوری نگفتند. گردن می‌گیرم جرم‌شون سنی بودنه. 🔸من یادمه شبی که طوفان الاقصی شروع شده بود، فضلای حوزه بودن من خیلی هاشون رو می‌شناسم به عنوان مثلا مجتهدین حوزه مطرح‌اند، بحث این بود که این آدمی که الان در فلسطین کشته شده است توسط اسرائیل ما بهش بگیم شهید یا نگیم شهید؟! واقعا مساله این‌قدر تقلیل؟! هیچ مساله‌ی دیگری نبود که فقه تو در اون پژوهش کنه؟ 🔸اینا اون چیزایی‌است که ما الان درگیریم. والله اینا بعضیاشون چفیه‌هم زیر عباشون هست. والله اینا امام امام از دهن‌شون نمیوفته. اما این سطح مساله‌یابی‌هاشون ایناست.اینا همش عدم درک اون خطی ‌است که امام (ره) باز کرد. ‌    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️مفتی السلطنه عمان؛ احمد بن حمد خلیلی 🔻در ایامی که مصادف با ایام فضیلت برای مسلمانان در ده روز اول ذی الحجه است. 🔻در توئیتی ایشان خواستار استفاده از فرصت این ایام مبارک برای حمایت مسلمانان از مردم فلسطین به طور عام و غزه به طور خاص با رساندن غذا و صرف هزینه‌های زندگی و مالی برای مردم مظلوم غزه و همچنین رساندن سلاح به آنها شده است‌.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا ایران بدنبال گسترش تشیع در منطقه است؟ 📌علیرضا کمیلی؛ دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده در گفتگو با برنامه میدان 🔸ما از حیث سیاست‌های رسمی نظام به دلیل نگاه امام و رهبری، چیزی به اسم سیاست تشییع، استبصار و از این حرفایی که به اصطلاح مطرحه نداریم. خیلی شفاف، رهبرانقلاب خیلی محکم آمده چندبار تصریح کرده ایران اسلامی به دنبال ایرانی کردن اعراب و شیعه کردن سایر مسلمین نیست. 🔸 همان‌قدر که دفاع از حزب الله شیعه برای ما مهم است، دفاع از حماس سنی هم برای ما مهم هست و خلاصه این مبانی‌ای هست که ایشون خیلی صریح، تصریح کرده و شده مبنای فکری جمهوری اسلامی در سیاست‌های رسمی.یه جاهایی به نظر من تناقضاتی در عملکرد وجود داره ولی سیاست رسمی این است که گفتم. 🔸 دو دسته جریان فکری در شیعه داشتیم که اینا زاویه با جمهوری اسلامی داشتن. یه عده از باب اینکه جمهوری اسلامی نگاه تقریبی و تمدنی داره و به سنی‌ها نزدیک است. یه عده هم از طیف لیبرال، یعنی ما هر دو تا طیف رو الان داریم در میان شیعیان.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
📚 معرفی جزوه:«آسیب شناسی راهکار های تقریب مذاهب و وحدت اسلامی» 🔸 سالهاست که شعار وحدت، مورد استفاده جمع کثیری از محققین، اندیشمندان و مسئولین است. با این وجود، متأسفانه تاالآن هیچ راهکار جامعی که عمیق و کاربردی باشد، تدوین نشده. همین عدم شفافیت، باعث شده که چه کسانی با سردرگمی به گمراهی ها و ناامیدی ها برسند. 🔹 در این بین هر یک از راهکار ها نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد. از جمله راه کار های می‌توان پرداخت به: 🔸 راهکار اول: توجه به وضعیت فعلی مسلمانان: از جمله مهمترین مظاهر آن مقابله در برابر دشمن و تهدید مشترک است. با این حال، این مسئله علی رغم کارائی اش، ما را به وحدت لالله و هدف والا سوق نمی‌دهد. 🔹راه کار دوم: تاکید بر مشترکات از جمله اصول دین، حج، سیره نبوی و.... اگر چه این شیوه بسیار مفید است و جلوی تکفیر ها و ریختن خون های به ناحق را می‌گیرد اما از مهمترین مشکلاتش نادیده گرفتن اختلافات است. برای مطالعه‌ی بیشتر می‌توانید به جزوه «آسیب شناسی راهکار های تقریب مذاهب و وحدت اسلامی» نوشته‌ی بهنام دارابی مراجعه فرمائید.👇👇👇 ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌