eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️بررسی ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر از حیث سببیت 👌یکی از سرفصل های بحثی فقه الخلق، جدول تسخیر است. این جدول فقهی تبیین کننده الگوئی جدید برای تصرف بشر در عالم است و در فضای مقایسه با الگوی فعلی "تصرف در طبیعت" به محوریتِ مطالعاتِ عنصر پایه مطرح شده است. 👌سرفصل های این جدول فقهی به هفت پرسش شامل: ۱- فساد و ریشه های آن در اندیشه پیامبران کدام است؟، ۲- تعریف تصرف شئ پایه چیست؟، ۳- چه ارتباطی میان تصرف در عالم و منایای بشر وجود دارد؟، ۴- روش تعدیل منایا و روش شناسائی خاصیت نهائی اشیاء چیست؟، ۵- سیر تَکَوُّن اشیاء چگونه است؟، ۶- جدول تسخیر اشیاء عالم را چگونه طبقه بندی می کند؟، ۷- ساختار "اطلاعات پیوسته هر شئ" از نظر فقه چیست؟ پاسخ می دهد. 👌 در مجموع و بعد از بررسی پرسش های اصولی فوق الذکر در اولین ویرایش جدول فقهی تسخیر حدود ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر را از حیث سببیت و خاصیت نهائی بررسی می کنیم. به عبارت بهتر جدول فقهی تسخیر، جدول معرفی اسباب مورد نیاز در زندگی بشر است و آموزش و درایه در آن؛ بی نیازی از مطالعات پوزیتویستی را زمینه سازی می کند. به فضل الهی 👌جدول فقهی تسخیر از ثمراتِ اولیه بررسی ویژگی های مشترک اشیاء -با روش تحقیق فقهی- است و کارکردهای آن با محصول کار فلاسفه مسلمان در بررسی احکام کلی وجود مقایسه می شود. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی چهارم با استاد عبدالحسین خسروپناه - دو شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک @olgou4
⚡️ ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی! 👌بسته اولویت های ۱۲ گانه تمدنی، متکی به ۱۲ نظریه فقهی است و حدود ۴۰۰ تصمیم زیرساختی، مشارکتی و ارتباطی را برای اداره جامعه -به مجلس، دولت و قوه قضاییه- پیشنهاد می نماید. به عنوان مثال در برنامه تغییر هویتِ مسکنِ کشور، ۱۵ تصمیم و اقدامِ مشخص پیشنهاد شده است؛ که هویت مسکن را به نفع مردم تغییر می دهد. 👌 به عبارت بهتر اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در مواجهه تمدنی با ۱۷ محور سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تعریف می شود و در مقابل ۱۶۹ هدف فرعی این سند، ۴۰۰ هدف فرعی را دنبال می کند. 👌بارها تأكيد کرده ایم که کلی گوئی درباره اسلام، قتلگاه جمهوری اسلامی و زمینه ساز انحلال انقلاب در نظم پیشنهادی استکبار‌‌ و اسناد بین المللی است. حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت- چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/04 @olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه هدایت 👌چه ارتباطی میان "تنظیم روابط انسانی" سیزده گانه (مفهوم اصلی الگوی پیشرفت) و اولویت های تمدنی ۱۲ گانه برقرار است؟ ❓شرح سؤال: ارتباط اولویت های تمدنی ۱۲ گانه با مفهوم اصلیِ الگوی پیشرفت اسلامی را شرح دهید؟ به عبارت بهتر: مفهوم اصلی الگوی پیشرفت، "تنظیم روابط انسانی" است و پایه های اصلی روابط انسانی -در همه زمان ها و مکان ها- شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. @olgou4
⚡️درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین 👌مشغول مطالعه ابعاد مختلف سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین -بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی- هستیم و به زودی اولین گزارش های کارشناسی در این باره را منتشر می کنیم. از همه طلبه های حوزه علمیه تقاضا می کنم؛ ابعاد مختلف این سند راهبردی را مطالعه و بررسی کنند. ⚡️متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری: http://nro-di.blog.ir/1400/01/08 @olgou4
⚡️چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی 👌نکته اول اینکه: در مباحث الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه هستیم و پایه های اصلی روابط انسانی در همه زمان ها و مکان ها شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. 👌نکته دوم آنکه: در بسته اولویت های تمدنی، در واقع اولویت های حوزه برنامه ریزی برای تنظیم صحیح روابط انسانی را طرح کرده ایم. به عبارت بهتر پیشنهاد داده ایم که در ۱۲ حوزه مهمِ ۱- مسکن، ۲-مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدائی، ۶- مدیریت راهبردی، ۷- مواجهه با اسناد بین المللی، ۸- تجارت کشور، ۹- تنظیم و انتشار خبر، ۱۰- تقنین، ۱۱- برنامه و بودجه و ۱۲- امنیت؛ تغییر هویت در برنامه ریزی ایجاد شود. نتیجه تغییر هویت در حوزه های ۱۲ گانه فوق الذکر : بهبود روابط انسانی است. 👌نکته سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۴۰۰ اقدام اجرائی است و کمک می کند تا فضای اجرائی کشور، ارتباط بهتری با تمدن سازی و الگوی پیشرفت اسلامی برقرار کند. همچنین فضای کلی این بسته فکری در مواجهه با ۱۷ بخشِ سند توسعه پایدار 2030 و ١٦٩ هدف فرعی آن تلقی و تعریف می شود. 👌و نکته آخر آنکه برای تحقق و اجرای اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، سه استراتژی پیشنهاد شده است؛ در استراتژی اول؛ باز تعریف ۱۵ قانون مادرِ مجلس شورای اسلامی بر اساس این اولویت ها مفید است. به عنوان مثال معتقدیم: قانون تجارت کشور - به دلیل اینکه زمینه عمومی شدن تجارت را فراهم نمی آورد- نیازمند تحول است! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین چهار ویژگی درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی - دوشنبه نیمه شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/09 @olgou4
857.7K
🔉 پیشخوان صوتی :چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی... @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
❓یک پرسش اصولی: ✍فقه البیان و مفهوم جمع میان ادله/ آیا جمع میان ادله اختصاص به موارد تعارض دارد؟!
⚡️جمع ابتدایی ادله؛ نقطه آغاز فقه نظام 👌یکی از افق های جذاب فقاهت، فهمِ مفهومِ "جمع دلالی" میانِ مجموعه ای از آیات و روایات است. به عبارت بهتر اگر بتوانیم مفهوم جمع را از مقام تعارض و تزاحم به مقامِ جمع ابتدائی توسعه دهیم؛ سرچشمه های جدیدی از عقلانیتِ کاربردی وحی در قلبِ طلبه متولد می شود! 👌تحقق ایده جمع ابتدایی، وابسته به کشفِ ساختارهای جمع از منابع اولیه دینی و عبور از ایده جمع عقلائی و عرفی است. در جمع به روش عقلائی، طلبه از هر ساختارِ بیانی - حتی ساختار ماتریس Swot - برای جمع میان آیات و روایات استفاده می کند؛ ولی در نظریه اصولی جمع ابتدائی، ساختار جمع از امام علیه السلام استنطاق می شود.  👌به عنوان مثال جمع ادله در ساختارِ مُکث (ثبت، تحلیل و پردازش)، نوعی جمع ابتدایی دارای حجیت است و از ساختار سه بخشی این نوع از جمع می توانیم برای کشفِ جمع دلالی مجموعه هایی از روایات و آیات بهره ببریم. 👌همچنین از ساختار سه بخشی منزلت(امر و جایگاه امر و تبیین نسبت منزلت ها)، برای جمع ابتدایی مجموعه ای از آیات و روایات استفاده می شود. این نوع از جمع مسیری قابل تفاهم برای نظام سازی عینی را -مبتنی بر ساختار منزلت ها- تبیین می کند. 👌در مباحثِ اصولی فقه البیان ۹ گونه جمع ابتدایی میان ادله  پیشنهاد شده؛ که ثمره آن،  کشف عقلانیت فقه در حوزه نظام سازی است. جمع در ساختار ظرفیت، جمع در ساختار تأمل، جمع در ساختار مُکث، جمع در ساختار مقایسه، جمع در ساختار رفق، جمع در ساختار منزلت، جمع در ساختار انفتاح، جمع در ساختار سیاق و جمع در ساختار کَمّ، الگوهای پیشنهادی جمع ابتدایی ادله در فقه هدایت محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نقش جمع ادله در نظام سازی - سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/17   @olgou4   
⚡️ساخت اجمالی و ساخت تفصیلی 👌قبلاً عرض کرده ایم؛ که الگوی فقهی ساخت، روش تبویب راهبردی مباحث را -برای دستیابی به نظم اختیاری - در اختیار یک مدیر قرار می دهد! (هدف الگوی ساخت) 👌تبویب مباحث در الگوی ساخت دارای سه مرحله تعریف (تحلیل موضوع)، تصوير(ثبت موضوع) و تصميم( پردازش موضوع) است و این نوع از تبویب به تحریک فکر و ساخت اندیشه در محیط انسانیِ پیرامونِ یک مدیر کمک می کند. 👌بعد از تبویب تفکر راهبردی یک مدیر در مرحله مُکث (مرحله ساخت اجمالی)، مدیر می تواند ساخت تکمیلی تفکر خود را آغاز نماید. به عنوان مثال در تدوین راهبردهای مدیریتی تأکید بر منزلت یابی صحیح در امور، یک راهبرد تکمیلی در الگوی ساخت محسوب می شود. 👌تَتبع در آیات و روایات، ما را به ۸ گونه ساخت فکری در مرحله ساخت تکمیلی رهنمون نموده است. حوزه های تکمیلی ساخت، توجه به ظرفیت، تأمل، منزلت، انفتاح، سیاق، کم، مقایسه و ساختار رفق، در مجموعه های مدیریتی است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین الگوی فقهی ساخت در مقایسه با ماتریس Swot - چهار شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/18 @olgou4
👌بنیاد هدایت میزبان نشست تخصصی معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰/ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ ❓پیشخوان نشست: http://nro-di.blog.ir/1399/12/14 @olgou4
معرفی اولویت های تمدنی-بنیاد هدایت ۲۳-۱-۱۴۰۰.mp3
42.5M
🔉 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در جمع برخی کارشناسان بنیاد هدایت - دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم @olgou4
هدایت شده از اخبار هدایت‌
📌دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: ✅ امام محله باید در همه عرصه‌های علمی ورود پیدا کند 🔻حجت الاسلام کشوری امامت محله را کاری علمی و ذوابعاد دانست و گفت: نمی‌توانیم بگوییم ما امامت محله را به عهده بگیریم و با علم کاری نداریم؛ امام محله در حوزه‌های مختلف ورود پیدا می‌کند. 🔶️پایگاه بنیاد هدایت: 🔗 https://bonyadehedayat.com/4830 ✳️ در دیگر رسانه‌ها: خبرگزاری شبستان 🆔 @hedayat_news
👌اگر تنظیم روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه را جدی بگیریم؛ بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی به وجود نمی آید. ❓اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در واقع ۱۲ زیرساخت برای تنظیم صحیح روابط انسانی محسوب می شود. @olgou4
👌رسالت اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، تعریف ۱۲ آرمان برای حوزه برنامه ریزی کشور (با نگاه الگوی پیشرفت اسلامی) است؛ که از طریق ۴۰۰ تصمیم عملیاتی می شوند. این بسته راهبردی در مواجهه با ۱۷ بخش سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تعریف می شود.... @olgou4
ایستاده.jpg
4.95M
👌سومین شماره خبرنامه الگوی پیشرفت اسلامی به زبان عربی.... 🗞تصدر عن المجلس الاستراتیجی للنموذج الاسلامی للتقدّم/ رمضان المبارک ۱۴۴۲ @olgou4
⚡️برای پشتیبانی جامع از جمهوری اسلامی به میدان آمده ایم / تبیین ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی کشور 👌ساختار مباحث مرتبط با اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۶ بخش اصلی است و از طریق این مفاهیم گسترده از جمهوری اسلامی حمایت فکری می نمائیم. 👌در بخش مقدمه ای این بسته، رسالت اولویت های ۱۲ گانه تمدنی تبیین می شود. مهمترین رسالت این بسته راهبردی تعریف آرمان های حوزه برنامه ریزی کشور و تعریف ۴۰۰ تصمیم برای عملیاتی شدن این آرمان ها است. به عبارت دیگر اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در مواجهه با ۱۷ بخش سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و ۱۶۹ هدف فرعی آن تعریف می شود. (نظام مقایسه اولویت های تمدنی با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و برنامه های توسعه کشور) 👌سرفصل اول مباحث این بسته به تبیین مفهوم محوری الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص دارد. تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه ی ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با خانواده، ۳- رابطه انسان با معلم، ۴- رابطه انسان با دوست، ۵- رابطه انسان با دشمن، ۶- رابطه انسان با همسایه، ۷- رابطه انسان با طرف معامله، ۸- رابطه انسان با شریک شغلی، ۹- رابطه انسان با یتیم، ۱۰- رابطه انسان با فقیر، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با مهمان و ۱۳- رابطه انسان با همسفر، مفهوم اصلی الگوی پیشرفت اسلامی است. (تبیین نقش روابط انسانی در جامعه سازی) 👌سرفصل دوم مباحث این بسته به تبیین جامع زیرساخت های تنظیم روابط انسانی اختصاص دارد. در این بخش نقش محتوای ۱- فقه الخلق، ۲- فقه التقدیر، ۳- فقه النظام و ۴- فقه علوم غریبه در تنظیم صحیح روابط انسانی تبیین می شود. مباحث فقه الخلق به دنبال ارتقای درک از ویژگی های اشیاء و نقش آن در تنظیم روابط انسانی است. در فقه التقدیر ارتقای درک از چگونگی رفع فقر انسان و نقش آن در تنظیم روابط انسانی تبیین می گردد. فقه النظام به دنبال ارتقای درک از نظام سازی به محوریت مفهوم مترقی هدایت و نقش آن در تنظیم روابط انسانی است و در فقه علوم غریبه ارتقای درک از مفهوم اسباب باطنی عالم و نقش آن در تنظیم روابط انسانی را پی گیری می نماییم. (نقشه پشتیبانی جامع حوزه علمیه از نظام سازی) 👌سرفصل سوم مباحث این بسته به تبیین نقش اولویت های تمدنی ۱۲ گانه در تنظیم روابط انسانی اختصاص دارد.  تغییر هویت در ۱- ساختمان، ۲- مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدایی، ۶- مواجهه با اسناد بین المللی، ۷- مدیریت راهبردی، ۸- برنامه و بودجه، ۹- کسب و کار، ۱۰- تولید و انتشار خبر، ۱۱- قانون گذاری و ۱۲- امنیت، به تنظیم صحیح روابط انسانی مدد می رساند. (اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ بر اساس قاعده اصولی زمان و مکان - (بیان مبتنی بر ظرفیت)) 👌سرفصل چهارم مباحث این بسته به تبیین الگوی تدوین و استنباط نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی می پردازد. در تدوین نظریات فقهی پشتیبان برای تغییر هویت در اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، از قواعد اصولی فقه البیان - خصوصاً قاعده بیان مبتنی بر مُکث- بهره برده ایم. بر اساس قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث برای هر کدام از این مسائل خانواده آیه و روایت تشکیل می دهیم. (حجیت بسته اولویت های تمدنی) 👌سرفصل پنجم مباحث این بسته به تبیین محتوای نظریات فقهی پشتیبانِ اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه اختصاص دارد. این نظریات فقهی شامل: ۱- مقررات فقهی ساختمان، ۲- نظریه مدیریت شهری محله محور، ۳- نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری،  ۴- نظریه آموزش و پرورش آینده، ۵- نظریه تَعرُّف، ۶- الگوی جدید نگهبانی از نظام، ۷- الگوی ساخت، ۸- نظریه هسته های توازن، ۹- فقه المکاسب، ۱۰- الگوی تنظیم و انتشار خبر، ۱۱- نظریه مادر و ۱۲- نظریه امنیتی سِلم می پردازد. ساختار تبیین این نظریات در قالب ساختار سه بخشی الگوی ساخت است. (تبیین ۴۰۰ اقدام برای تحول در برنامه ریزی کشور) حجت الاسلام علی کشوری  - تبیین ساختار مباحث بسته اولویت های تمدنی ۱۴۰۰ - سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری - مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ - قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/24 @olgou4
⚡️ آقای عراقچی لطفا متن جدیدی برای مذاکرات ننویسید و مذاکرات را متوقف کنید/ مذاکره با نوشتن املا تفاوت دارد! 👌عباس عراقچی مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرده است: زمان شروع نگارش متن توافق فرا رسیده است! بسیاری از مردم از وقت شنیدن این خبر کاملاً نگران شده اند. دلیل نگرانی ها هم به عدم تخصص تیم مذاکره کننده در نوشتن یک متن خوب برای توافقنامه بازگشت دارد. در مذاکرت قبلی آقایان فقط املا نوشتند و به دلیل ضعف توافقنامه برجام از حیث تضمین و توازن، نتوانستند تحریم ها را برطرف کنند! 👌پرسش اساسی این است که آیا متن جدید شامل تعهدات جدیدِ فرا برجامی برای ایران است؟ و شامل مسائل منطقه ای و موشکی هم خواهد شد؟ پیشنهاد می کنم که مذاکرات فعلی کاملاً متوقف شود و آقایان مشکلات جدیدی برای معیشت و امنیت مردم -به اسم مذاکره- ایجاد نکنند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور - بامداد یک شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم @olgou4
⚡️فلسفه سیاست خارجی چیست؟ 👌در فصل سوم نظریه "سیاست خارجی قبل از ظهور" به بررسی مفهوم کفر، مفهوم نفاق و مفهوم ایمان و اثرات این مفاهیم در تنظیم صحیح روابط انسانی می پردازیم. به عبارت دیگر در این بخش فلسفه سیاست خارجی از منظر اسلام را تبیین می کنیم. فلسفه سیاست خارجی از منظر فقه، تنظیم صحیح روابط انسانی و نفیِ سبیل و تسلط و اختلال در روابط انسانی جوامع است. 👌به عنوان مثال با درایه در حدیث ابي عمرو الزبيري از امام صادق علیه السلام، نقش کفر در ایجاد اختلال در روابط انسانی واضح می شود. در این روایت صحیح، معانی کلمه کفر- از منظر کتاب خدا- در پنج معنای ۱- جحودِ بالربوبیه، ۲- جحود علی المعرفه، ۳- کفر نعم، ۴- کفر در حوزه ترک ما امرالله به و ۵- کفر برائت تشریح شده است و همه این معانی پنج گانه، در نظم اجتماعی و تنظیم روابط انسانی مؤثر هستند! به عبارت دیگر با دقت در مفهوم کفر، این نتیجه به دست می آید: که یکی از دلایل مواجهه با کفار، تنظیم صحیح روابط انسانی است! 👌یکی از عجایب روزگار ما این است که افرادی سخن از انسان و رابطه انسان ها با یکدیگر را مطرح می کنند ولی از نقش سه حالت درونی انسان (حالت کفر، حالت نفاق و حالت ایمان) در اختلال یا تنظیم روابط انسانی سخنی به میان نمی آورند! به عبارت بهتر اختلال در روابط انسان ها، نتیجه حالات کفر و نفاق در درون انسان است!  👌یکی دیگر از  سرفصل های نظریه "سیاست خارجی قبل از ظهور" تبیین نقشه جغرافیائی ظهور (نقشه جغرافیائی درگیری های اصلی جبهه ایمان با جبهه کفر و نفاق) بر اساس روش تحقیق فقهی است. پنج منطقه شامات، حجاز، یمن، عراق و ایران، بخش های اصلی جغرافیای فعالیت دستگاه سیاست خارجی برای دستگاه ایمان محسوب می شوند.️ شایان ذکر است که نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور در مجموع شش دسته بحث را شامل می شود. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور-  چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری - قم 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/02/01 @olgou4
👌درباره هوش مصنوعی! / روش بررسی مسئله هوش مصنوعی در حوزه علیمه غلط است. ❓برای کمک به تصحیح قضاوت کارشناسان حوزوی در مسئله هوش مصنوعی در ابتدای امر پیشنهاد می کنیم که روش موضوع شناسی در این مسئله تصحیح شود. 🗞متن کامل: http://nro-di.blog.ir/1400/02/03 @olgou4
❌ تکرار تعاریف دیگران درباره هوش مصنوعی؛ یعنی وابستگی در تعریف! افرادی که تعاریف دیگران را می پذیرند؛ در تصمیم و اقدام هم وابسته خواهند شد! 🗞متن مرتبط: http://nro-di.blog.ir/1400/02/03 @olgou4
👌با تأكيد بر اولویت های تمدنی ۱۲ گانه تصویری تفصیلی از آینده برنامه ریزی کشور ارائه نموده ایم. متأسفانه در شرايطی که اختیارات اجتماعی برای مؤمنين آماده است؛ بیشترین بخش از گفتگوهای نیروهای انقلاب اسلامی در فضای نقد مدرنیته است! همچنین بخشی از برنامه های اثباتی نیروهای انقلاب، کپی برداری از سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ است. @olgou4
👌متن کامل دومین نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر محمد جواد ظریف: ❓جناب آقای ظریف شما را به مطالعه بیشتر و دقیق تر در مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی دعوت می کنم! ⚡️متن کامل نامه: http://nro-di.blog.ir/1400/02/07 @olgou4
⚡️مسئله محوری و مواجهه با جریان غرب گرا ❓ورود مسئله محور در عرصه تصمیم سازی کشور، راه غلبه بر جریان غرب گرا و تقویت جبهه منطقه ای مقاومت است! بعد از انتخاب و تنقیح مسئله(بر اساس نظریه هسته های توازن)، ساخت آن مسئله را در قالب سه بخشی الگوی ساخت پی گیری می کنیم. الگوی ساخت، برای هر مسئله تعریف، تصویر و تصمیم پیشنهاد می کند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه - بامداد پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - قم @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️تبیین اجمالی استراتژی فقهی تولید و صنعت/دوگانه بخش خصوصی یا بخش دولتی؟! معیوب است! 👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم: 👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار) 👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید) 👌سوم اینکه: پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار و راه اندازی بازارهای موقت می دانیم. از نظر ما حکومت ها باید هزینه های تجارت، را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. (رجوع شود به الگوی فقهی تجارت و بازار) 👌چهارم آنکه: به بخش های اقتصادی صدا و سیما توصیه می کنم؛ که بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار از مدیران دولتی و صاحبان بخش خصوصی پرسشگری و مطالبه گری نمایند. طراحی سوال بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار، یکی از زیرساخت های ایجاد زیست بوم خانگی و محله ای و غیر متمرکز است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید - در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/11/16 @olgou4
❓تحلیل های غلط دکتر ظریف و دکتر روحانی تا چه زمانی ادامه دارد؟! مطلب مرتبط: نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر ظریف @olgou4
⚡️درباره پدیده معیوبِ دکتر حجت الاسلام! 👌برخی از طلبه ها -در روزگار ما - علاوه بر تحصیلات حوزوی به دنبال تحصیلات دانشگاهی می روند و عنوان حجت الاسلام دکتر متولد می شود. البته برخی هم بعد از اخذ مدرک دکتری و مهندسی برای تحصیل به حوزه علمیه می آیند؛ درباره این برادران چند نکته را عرض می کنم: 👌نکته اول اینکه: برای تحصیلاتِ دوگانه در حوزه و دانشگاه دو انگیزه اصلی متصور است. برخی با انگیزه آشنائی و سپس نقد مفاهیم پوزیتویستی به تحصیلات تکمیلی دانشگاهی می پردازند و  جمع دیگری هم  به دنبال یافتن پاسخ  برای پرسش های خود در رشته های دانشگاهی هستند. جریان دوم در واقع اعتقادی به جامعیت دین در پاسخگویی به همه مسائل بشر ندارند! 👌نکته دوم آنکه: برای تسلط و نقدِ دیدگاه های سکولار دانشگاهی، روش های بهتری متصور است. به عنوان مثال می شود جلسات گفتگو میان طلبه ها و دانشگاهیان را در رشته های مختلف راه اندازی کرد و نشست هائی مانند تجربه سال های اولیه انقلاب اسلامی را در قم و سایر حوزه های علمیه مجدداً راه اندازی کرد. به عبارت دیگر برای آشنایی و نقد دیدگاه های غلط دانشگاهی در حوزه های اقتصاد، سیاست، هنر، جامعه شناسی، روانشناسی و... لازم نیست تا در دانشگاه تحصیل کنیم و به بهانه آشنائی و نقد، نظام مدرکی و طبقه بندی علمی معیوب دانشگاه را -و لو ناخواسته- تقویت و تایید نماییم. البته راه اندازی گفتگوی انتقادی با نظام دانشی مدرنیته نیازمند طراحی یک الگوی چابک و کارآمد توسط حوزه علمیه است و نباید به اسم گفتگو، زمینه رواج بیشتر مفاهیم ناقص مدرنیته را فراهم نمود. اساس این الگوی گفتگو، طراحی نظام سوالات دقیق برای گفتگوهای مشترک است. (گفتگو در فضای نظام مقایسه با دانشگاه؛ راه حل مواجهه با انگیزه اول برخی طلاب برای ورود به دانشگاه) 👌نکته سوم اینکه: مدیران و اساتید حوزه باید گفتگوهای مرتبط با جامعیت دین را در حوزه های علمیه-خصوصاً در سالهای اولیه طلبگی- راه اندازی نمایند. استنطاق از امام علیه السلام درباره دایره تفقه و میزان جامعیت دین، زمینه ساز عدم رجوع طلاب به سایر مکاتب دانشی است. به عبارت دیگر وقتی در حوزه های علمیه پاسخ بسیاری از نیازمندی ها و حوائج بشر داده نمی شود؛ طلبه ها هم محتاج طبقه بندی فعلی علم می شوند و اصطلاحاً به امضای حداکثری بناهای عقلائی می پردازند. به عبارت سوم به همان میزان که تکامل تفقه را می پذیریم؛ به همان میزان هم، طلبه در درون خود غنای بیشتری احساس می کند و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه را نمی پذیرد. (گفتگو درباره جامعیت دین و دائره تفقه؛ راه حل مواجهه با انگیزه دوم برخی طلاب برای ورود به دانشگاه) 👌نکته چهارم آنکه: برای گسترش گفتگوهای مرتبط با جامعیت دین، چهار دسته بحث، شاملِ: ۱- تبیین ساختار عوامل ایجاد فساد در مدرنیته ، ۲- تبیین مفهوم ویژگی های مشترک اشیاء، ۳- تبیین مفهوم امامت، ۴- تبیین مفهوم علم -با روش تحقیق فقهی- را به اساتید محترم حوزه  پیشنهاد می کنیم. بررسی آیات و روایات مرتبط با این چهار حوزه به تبیین گستره دین کمک می کند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین طبقه بندی فقهی علم - یک شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - قم ⚡️لینک خبر http://nro-di.blog.ir/1400/02/12 @olgou4