⚡️یک پیشنهاد برای تحول در سازمان امور استخدامی کشور بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی!
❓مبتنی بر نظریه خدمات تنظیم کننده روابط انسانی، سه مرحله برای تحول در سازمان امور استخدامی کشور (بخوانید: یکی از گام های تشکیل دولت اسلامی) پبشنهاد می شود: ۱- آموزش کارکنان دولت بر اساس نظریه خدمات تنظیم کننده روابط انسانی، ۲- ارزیابی و معرفی دستگاه های برتر بر اساس میزان ارائه خدمات مرتبط با تنظیم روابط انسانی، ۳- تعریف پست های سازمانی مرتبط با ارائه خدمات تنظیم کننده روابط انسانی./ نشست تخصصی تبیین نظریه خدمات تنظیم کننده روابط انسانی
#ساختار_جدید_خدمات_دولتی
#خدمات_غیر_متمرکز
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تعریف ساده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌الگوی پیشرفت اسلامی یعنی برنامه ریزی برای دستیابی به خود تنظیمی در روابط انسانی ۱۳ گانه (آیا درباره روابط انسانی ۱۳ گانه مطالعه داشته اید؟)
👌برای دستیابی به مفهوم مترقی خود تنظیمی در روابط انسانی ۱۳ گانه، ۴۰۰ نظریه فقهی در فضای نظام مقایسه وجود دارد! (چرا برای اداره کشور، اسناد بین المللی را مطالعه می کنید؟)
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#روابط_انسانی_سیزده_گانه
#تعریف_ساده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نگاهی نو به مسائل اقتصاد ایران بر اساس مفاهیم فقه المکاسب
👌برای تحلیل مسایل اقتصادی ایران از مفاهیم فقه المکاسب بهره می بریم و توجه خاصی به مفاهیم معیوب اقتصاد کلان نداریم. بر اساس مفاهیم فقه المکاسب، اقتصاد ایران به شش مسئله اصلی مبتلا است:
👌مسئله اول در اقتصاد ایران: شکل گیری و رواج یک طبقه بندی معیوب از مشاغل در ایران است. از منظر فقه المکاسب، اصلاح اقتصادی از تغییر نگاه مردم به مشاغل برتر آغاز می شود. با رواج بیشتر ۱- کشاورزی، ۲-باغداری، ۳- دامداری، ۴- خیاطی و ۵- عمومی شدن تجارت (انتخاب تجارت به عنوان شغل فرعی برای همه افراد) ایران در تامین غذا و لباس و داروی طبیعی خود کفاء می شود و زمینه مفهوم اقتصادی انفاق فی سبیل الله (انفاق برای تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه) به جای مفهوم کینزی پس انداز و هدایت نقدینگی مهیا می گردد.
👌مسئله دوم در اقتصاد ایران: بی توجهی جدی به کارآمدی های ۴ گانه الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای است. به عبارت بهتر: استفاده از الگوی تولید صنعتی ۴ چالش ۱- فاصله طبقاتی، ۲- آلودگی شدید محیط زیست، ۳- تولید غذا و محصولات ناسالم و ۴- مصرف زیاد انرژی را در اقتصاد ایران نهادینه کرده است و برای عبور از این چالش ها به تقویت الگوی تولید غیر متمرکز-خصوصاً در بخش غذا- می اندیشیم!
👌مسئله سوم اقتصاد ایران: کمبود زیرساخت های رایگان برای تجارت مردم و فقراء است. ساخت گسترده بازارهای موقت (با تعریف امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام) در مناطق شهری و روستایی و ساخت و احیای مفهوم مترقی مسجد بازار برای مدیریت نرم و هدایت بنیان اهالی بازار، به تدریج چالش انحصار در توزیع و دلالی را در اقتصاد ایران مدیریت خواهد کرد.
👌مسئله چهارم در اقتصاد ایران: شکل های غلط معامله و تبادل در بین افراد است. به صورت کلی شکل معامله و تبادل در ایران به سه آفت ۱- عدم توجه به عقود ۱۸ گانه در نقل و انتقال مال و کالا و پول، ۲- عدم توجه به حرمت قطعی تسعیر و ۳- مبادله با پول اعتباری در تبادلات، مبتلا است!
👌مسئله پنجم در اقتصاد ایران، عدم توجه به اصل حرمت تقویت کفار در تجارت بین الملل است. احراز اصل عدم تقویت کافر در معاملات، به معنای جلوگیری از تخریب روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه است. ( عدم توجه به معانی پنج گانه کفر به تخریب روابط انسانی منجر می شود و تقویت کافر به معنی کمک به تخریب روابط انسانی است.)
👌مسئله ششم در اقتصاد ایران، استفاده از بورس، ربا و بانک برای تأمین مالی است. در اقتصاد ایران مسئله تأمین مالی به شکل ربوی و غرری تحقق دارد و برای رهایی از این معضل نکبت آمیز، تأمین مالی را از طریق انفال، زکات، قرض الحسنه و مفهوم مترفی انفاق مدیریت می کنیم.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)- تبیین مسائل اصلی اقتصاد ایران- بامداد چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲- قم
#فقه_المکاسب
#مسائل_اقتصاد_ایران
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی روز یک شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح در شهر ملارد برگزار می گردد.(به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/3821
#شورای_فرهنگ_عمومی
#نظام_سازی_فقهی
#پیوست_های_فرهنگی_اورژانسی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات روز دو شنبه (۸ خرداد ۱۴۰۲) از ساعت ۹ صبح در شهرستان ملارد برگزار می گردد.(به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
نمودار الگوی جدید خدمت در مساجد ( پیشنهاد انجام ۴۰ خدمت در مساجد محله)
https://eitaa.com/olgou4/5137
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#طرح_و_برنامه_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تعریف ساده از فقه البیان
👌فقه البیان شامل: ۹ دسته قاعده اصولی است؛ که روش و اسلوب استنباط و استنطاق از وحی را توضیح می دهد. به عبارت بهتر: استنطاق از وحی باید ۱- مبتنی بر قدر مخاطب و ظرفیت، ۲- مبتنی برتأمل، ۳- مبتنی بر مقایسه، ۴- مبتنی بر مُکث، ۵- مبتنی بر رفق، ۶- مبتنی بر منزلت، ۷- مبتنی بر انفتاح، ۸- مبتنی بر سیاق و کشف پیشفرض و ۹- مبتنی بر کمیت و عدد، تعریف شود.
👌مهمترین باب از ابواب فقه البیان، مباحث باب پیشرفته بیان مبتنی بر تأمل است؛ زیرا آغاز و مفتاح علم، شرح صحیح پرسش و ایجاد "سؤال خوب" در ذهن مخاطب است. تبیین روش موضوع شناسی از مباحث این باب است.
#فقه_البیان
#روش_استنباط
#تعریف_ساده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مطالعه برخی از تحلیل ها و راه حل های فقهی و حوزوی برای حل مسائل اقتصادی ایران ( ویژه دکتر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم)
1⃣ بررسی اجمالی مسائل اقتصاد ایران
https://eitaa.com/olgou4/5254
2⃣ چگونگی تحلیل و مهار تورم
https://eitaa.com/olgou4/5236
3⃣ چگونگی مواجهه با سلطه دلار
https://eitaa.com/olgou4/5200
4⃣ مطالعه مبانی فقه المکاسب در مقایسه با اقتصاد کلان (۶۴۸ صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/3282
#تحلیل_های_نجات_بخش_فقه_المکاسب
#تحلیل_های_فلج_کننده_اقتصاد_کلان
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️برنامه هفتم توسعه چه نسبتی با مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی دارد؟
👌برنامه هفتم توسعه فردا (شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در تهران رونمایی می شود. این برنامه را به صورت دقیق بررسی خواهیم نمود. امیدوارم اشکالات اساسی ۱۲ برنامه توسعه غربی گذشته، در برنامه هفتم تکرار نشده باشد!
👌بررسی میزان انطباق برنامه هفتم توسعه، با مفاهیم مترقی الگوی پیشرفت اسلامی از سه حیث ۱- مبانی نظری و مفاهیم پایه، ۲- ساختار برنامه و جهت گیری های کلان و ۳- احکام برنامه ای، یک ضرورت است!
علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) جمعه انتظار ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲- قم
#برنامه_هفتم
#عبرت_های_برنامه_ششم
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ جلسه همفکری در حوزه علمیه قم
👌امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) یک جلسه همفکری برای تبیین بیشتر راه حل های فقهی مرتبط با حل مشکل گرانی و تورم در حوزه علمیه قم برگزار می شود.(بعون الله تبارک و تعالی)
#تحلیل_های_نجات_بخش_فقه_المکاسب
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
https://eitaa.com/olgou4
⚡️توضیحاتی مجدد درباره تحلیل های اقتصادی فقه المکاسب
👌برای تحقق اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران به دنبال طرح و تحقق ۶ محور: ۱- اصلاح ذهنیت مردم درباره مشاغل مطلوب و مشاغل نامطلوب، ۲-توجه دادن به مطلوبیت های غیرقابل انکار الگوی تولید غیر متمرکز (خصوصاََ در حوزه غذا)، ۳- ساخت بازارهای موقت متعدد و زمینه سازی برای تجارت مردم و محرومین، ۴- اصلاح اختلالات سه گانه در حوزه معامله و تبادل (اختلال در عقود معامله، اختلال در قیمت گذاری و تسعیر و اختلال در تعریف پول)، ۵- توجه به اصل عدم تقویت کافر در معاملات بین المللی و ۶- احیای الگوهای تأمین مالی اسلامی هستیم.
👌پیشران اقدامات شش گانه فوق الذکر: ساخت بازارهای موقت متعدد در کشور و رایگان کردن محل تجارت برای مردم و محرومین است. در سازه بازارهای موقت، ساخت مسجد بازار برای ترویج حدود ۴۰ نوع آموزش اقتصادی در میان مردم، یک اصل است.(درباره ساختار عملکرد مسجد بازار بعدا بحث خواهیم نمود.)
👌تلاش برای عمومی کردن تجارت، علاوه بر محرومیت زدایی و گسترش عدالت در جامعه، به گسترش سطح عقل افراد (ترک تجارت، موجب نقصان عقل است) و ایجاد امنیت در بخش توزیع شهر از طریق مقابله با توزیع انحصاری کالا، منتهی می شود.
حجت الاسلام علی کشوری- دیدار و گفتگو با جمعی از فضلای حوزه علمیه- شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲- قم
#تحلیل_های_نجات_بخش_فقه_المکاسب
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
https://eitaa.com/olgou4
👌مشخصات فنی ساختمان
👌همانطور که قبلاً گفته ایم: فقه مترقی و پر از مفهوم شیعه؛ درباره ساختمان ۱۰ دسته پرسش اساسی را مطرح کرده است.(استنباط مدرسه فقهی هدایت) یکی از محورهای اساسی درباره ساختمان، تبیین اصول فنی ساخت دار واسعه است. برخی از مشخصات فنی یک ساختمان مطلوب به شرح زیر است:
👌 ۱- رعایت اصل ارتفاع در حدود ۸ ذراع ( به دلیل علوم غریبه و به دلیل عدم اختلال در مسیر باد و نسیم )، ۲- رعایت اصل عدم اشراف ساختمان ها به یکدیگر، ۳- بیشتر بودن مساحت حیاط نسبت به مساحت بخش مسکونی، ۴- ساخت دیوار برای پشت بام و آماده سازی پشت بام برای استهلال ماهیانه و مطالعات نجومی خانگی، ۵- طراحی کانال برای پشت بام به غرض استحصال نزولات آسمانی، ۶- طراحی و ساخت غیر پیوسته ساختمان، ۷- تعبیه مسیر گردش هوا در دیوارها ، ۸- حذف آهن از ساختمان و توجه به مفهوم پیشرفته قوس های باربر در انتقال بار ساختمان، ۹- توجه به نحوه ارتباط ساختمان با ساختمان های همسایه (مهمترین اصل در پدافند غیر عامل) و ۱۰- استفاده از مصالح قابل بازیافت و طبیعی؛ برخی از اصول ساخت بنا محسوب می شوند.
👌محورهای مرتبط با تزئینات و دکوراسیون داخلی ساختمان از منظر فقه را در جلسه آینده تشریح خواهیم کرد.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین مشخصات فنی ساختمان- بامداد یک شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
#مشخصات_فنی_ساخت
#مقررات_فقهی_ساختمان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ چند پرسش درباره تأمین اجتماعی!
👌یکی از محورهایی که در ادبیات معیوب توسعه غربی و مباحث دکتر حسین عظیمی به صورت ناقص به آن پرداخته شده است؛ مبحث تأمین اجتماعی و مسایل مرتبط با این مسئله است. برای تبیین بهتر مسئله تأمین اجتماعی، چند پرسش بنیادین را مطرح می نمائیم:
👌پرسش اول اینکه: ضرورت ایجاد نظام تأمین اجتماعی چه ارتباطی با گسترش تولید صنعتی و حذف مشاغل مستقل دارد؟ + بررسی ارتباط پیدایش قطب جهانی کمونیست و دولت های رفاه و عدم توجه به مسئله تأمین اجتماعی در نظام مشاغل مدرنیته! (اقتصاد کلان ذاتاََ ضد تأمین اجتماعی است)
👌پرسش دوم آنکه: روش تأمین اجتماعی در الگوی اقتصادی فقه المکاسب چگونه است؟ + تبیین نقش ۱- طبقه بندی مشاغل برتر، ۲- الگوی تولید غیر متمرکز، ۳- الگوی توزیع به محوریت بازارهای رایگان و ۴- دستیابی به اقتصاد خانگی در دار واسعه در تأمین اجتماعی مطلوب و پایدار (تأمین اجتماعی در زیست بوم مشاغل صنعتی با تأمین اجتماعی در فضای مشاغل برتر و اجرای مفاهیم فقه المکاسب تفاوت دارد.)
👌پرسش سوم آنکه: با دستیابی به الگوی پیشرفت اسلامی و مفهوم پایه آن (خود تنظیمی در روابط انسانی ۱۳ گانه ) چه تصویری از نظام تأمین اجتماعی ایجاد می شود؟ (تأمین اجتماعی علاوه بر ابعاد اقتصادی دارای ابعاد غیر اقتصادی متعددی است؛ که ذیل ایده مترقی آثار تنظیم صحیح روابط انسانی در دستیابی به تأمین اجتماعی پایدار و فراگیر این آثار را بررسی می نمائیم.)
👌پرسش چهارم اینکه: برای استقرار نظام تأمین اجتماعی در حوزه های بیماری، بازنشستگی، ایتام و فقراء و از کارافتادگان و ابتلائات، فقه شیعه چه راهبردها و تصمیماتی را پیش بینی نموده است؟( ۱-گسترش نظام ۲۵ بخشی پیشگیری از بیماری، ۲- گسترش تولید غیر متمرکز و بازتوزیع ثروت از طریق تغییر الگوی تولید، ۳- باز توزیع صحیح انفال و بیت المال خصوصاً تغییر در الگوی اداره معادن کشور، ۴- ایجاد گسترده بازارهای موقت و تغییر بنیادین در الگوی توزیع کشور، ۵- تحقق پدیده مترقی امداد غیر متمرکز و محله ای و ۶- تلاش برای ارتقای جایگاه پدربزرگ و مادربزرگ در جامعه بخشی از اقدامات تأمینی و پشتیبان برای بهبود زندگی افراد محسوب می شود.)
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) تبیین چند پرسش درباره نظام تأمین اجتماعی در فقه شیعه- دوشنبه اول خرداد ۱۴۰۲- قم مبارک
#تأمین_اجتماعی_مطلوب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نقد_تأمین_اجتماعی_مدرن
https://eitaa.com/olgou4
⚡️بررسی مسائل جمعیتی در اصفهان
👌امروز (۲ خرداد ۱۴۰۲) نشست همفکری درباره مسائل جمعیتی در شهر اصفهان از ساعت ۴/۳٠ برگزار می گردد.
👌در این جلسه ضمن بررسی معایب مشهود قانون جوانی جمعیت، نظریه نظام سازی برای جمعیت تبیین می شود.
#نظام_سازی_برای_جمعیت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️گفتگو با کانون مهندسین شهر اصفهان درباره مقررات فقهی ساختمان!
👌نشست تخصصی تبیین "مقررات فقهی ساختمان" روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۵ بعد از ظهر در جمع کانون مهندسین عمران و معماری شهر اصفهان برگزار می گردد.
👌مقررات فقهی ساختمان بخشی از دانش فقهی ساختمان است و مرور سرفصل های آن تصویر جدیدی از مسئله مهندسی را در اذهان متولد می کند.
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/3356
#مقررات_فقهی_ساختمان
#دانش_فقهی_ساختمان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست معرفی الگوی فقهی تحلیل تورم روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در مدرسه علمیه اهل البیت علیهم السلام شهر تیران اصفهان برگزار گردید.
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
https://eitaa.com/olgou4
AudioCutter_الگوی فقهی تحلیل تورم ۳خرداد ۱۴۰۲.mp3
35.78M
🔈 صوت نشست معرفی "الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم" در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه اهل البیت علیهم السلام شهر تیران اصفهان / چهارشنبه ۳خرداد ۱۴۰۲ / ۷۴ دقیقه
❓چرا حوزه های علمیه از ظرفیت آیات و روایات برای حل مسئله تورم استفاده نمی کنند؟
❓تورم ما لا نص فیه نیست!
❓تحلیل های اقتصاد کلان از مسئله تورم معیوب و ناقص است!
❓چهار راه حل اصلی برای مهار تورم از نظر فقه کدام است؟
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
#اقتصاد_به_زبان_ساده
https://eitaa.com/olgou4
نشست معرفی "مقررات فقهی ساختمان" روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در جمع برخی از مهندسان و معماران شهر اصفهان برگزار گردید.
#مقررات_فقهی_ساختمان
#دانش_فقهی_ساختمان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️️روش تدریس در آموزش و پرورش آینده چگونه است؟
👌یکی از اشکالات سه گانه به نظام آموزش و پرورش فعلی، اشکال به شیوه های تدریس و ارزیابی است. آموزش و پرورش فعلی بر اساس مفهوم "حفظ مطالب" پایه گذاری شده است و کمتر به مسئله تفکر و "تحریک فکر" در دانش آموزان اهمیت می دهد. بنابراین یکی از محورهای تشکیل نظام آموزش و پرورش آینده، طراحی و ساخت یک شکل جدید برای تدریس و ارزیابی مبتنی بر "مسئله تفکر" است. درباره مسئله تفکر و روش تدریس مبتنی بر تفکر، چند نکته حیاتی را تبیین می کنیم:
👌نکته اول: تفکر دارای پنج نوعِ: ۱- تأمل (آغاز تفکر)، ۲- تعقل (مبدأ يابي برای اشیاء)، ٣- تدبر (بررسي عاقبت تصميمات)، ٤- تجرب (تعميق و تكميل فهم در فضاي تعقل و تدبر) و ٥- تفقه(بررسی الگوی فکری انبیاء) است و نباید تفکر را حداقلی و تک بعدی معنا کرد. ( انواع تفکر کدام است؟)
👌نکته دوم: برای دستیابی به هرکدام از ابعاد تفکر، نیازمند یک روش و چارچوب هستیم. به عبارت دیگر: منطق از نظر فقه شامل پنج مصداقِ ۱- منطق تأمل، ۲- منطق تعقل، ۳- منطق تدبر،۴- منطق تجرب و ۵- منطق تفقه است.(منطق های پنج گانه تفکر کدام است؟)
👌نکته سوم: برای دستیابی به تفکر والا و پیشرفته، توجه جدی به ۶ متغیر ۱- رعایت آداب انعقاد نطفه، ۲- مصرف غذاهای زیاد کننده عقل، ۳- انتخاب تجارت به عنوان شغل دوم همه افراد، ۴- کثرت مسافرت و بررسی میراث فرهنگی، ۵- ازدواج به موقع و ۶- تسلط بر اصطلاحات دقیق قرآن، لازم است. به عبارت دیگر برای دستیابی به تفکر پیشرفته، توجه به مجموعه ای از عوامل بیانی و غیر بیانی به عنوان زیرساخت تفکر لازم است.( زیرساخت های تفکر کدام است؟)
👌نکته چهارم: برای تأمین زیرساخت های تفکر، برنامه ریزی در خانواده کفایت می کند و باید خانواده را به عنوان نهاد اصلی متکفل آموزش تلقی کرد. به عبارت دیگر: تفویض مسئله آموزش به مدارس فعلی قاتل تفکر است! (نهاد اصلی آموزش و تفکر کدام است؟)
👌نتیجه بحث: برای ساخت و طراحی روش تدریس و آموزش در آموزش و پرورش آینده به محوریت تفکر، به چهار مسئله ۱- انواع تفکر، ۲- منطق های پنج گانه تفکر، ۳- زیرساخت های تفکر و ۴- خانواده به عنوان نهاد اصلی آموزش و تفکر، توجه جدی می کنیم.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه آموزش و پرورش آینده- جمعه انتظار ۵ خرداد ۱۴۰۲- قم
#آموزش_و_پرورش_آینده
#شکل_آموزش
https://eitaa.com/olgou4
🌙مرور سریع سرفصل های فقه هدایت (در مدرسه هدایت چه درس هایی خوانده می شود؟!)
❓در مدرسه فقهی هدایت یک طبقه بندی جدید از علم استنطاق و استنباط شده است و طلاب مدرسه هدایت، حول این محتوای بسیار تفصیلی، چرخه چهاربخشی تحریک فکر را عملیاتی می کنند. شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی بر اساس ۱۲ نظریه از این طبقه بندی پیشرفته، مشغول تصمیم سازی در میان مسئولین کشور است. در متن زیر سرفصل های این طبقه بندی و تبویب فقهی جدید را بخوانید:
🗞متن کامل مطلب:
https://m-hedayat.blog.ir/post/964
#سرفصل_های_فقه_هدایت
#مدارس_علمیه_آینده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی برخی از نشست های تخصصی اولویت دار
1⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی مدیریت آب
2⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی کشاورزی
3⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی مطالعات نجومی
4⃣ نشست تخصصی نظریه فقهی کرسی
5⃣ نشست تخصصی: طبیب مشاور مغز، اعصاب و حافظه
6⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید خدمت در مساجد بازار
7⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید تأمین اجتماعی
8⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی
9⃣ نشست تخصصی: الگوی فقهی زینت در مقایسه با مکتب هنری فرمالیسم
پژوهش مدرسه هدایت - شنبه ۶خرداد ۱۴٠۲
#از_امام_بپرس
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی روز یک شنبه ۷ خرداد ۱۴٠۲ در شهر ملارد برگزار شد.(به فضل الهی)
#شورای_فرهنگ_عمومی
#نظام_سازی_فقهی
#پیوست_های_فرهنگی_اورژانسی
https://eitaa.com/olgou4
۱۳ پیشنهاد عملیاتی برای اصلاح فرهنگ عمومی شهر ملارد
👌از نظر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی، اختلال در فرهنگ عمومی یک شهر به اختلال در روابط انسانی مردم بازگشت دارد. به عبارت بهتر: اگر در ۱۳ حوزه ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با معلم، ۳- رابطه انسان با همسایه، ۴- رابطه انسان با خانواده، ۵- رابطه انسان با دوست، ۶- رابطه انسان با دشمن، ۷- رابطه انسان با شریک شغلی، ۸- رابطه انسان با طرف معامله، ۹- رابطه انسان با فقیر، ۱٠- رابطه انسان با یتیم، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با همسفر و ۱۳- رابطه انسان با مهمان، اختلال ایجاد شود؛ فرهنگ عمومی جامعه به مشکلاتی مانند: طلاق، ربا، اعتیاد، مشاغل حرام، بی حجابی، بی تفاوتی نسبت به مسائل بین المللی و... مبتلا می شود.
👌برای ایجاد اصلاح بنیادین در روابط انسانی ۱۳گانه، نیازمند تغییر در نظامات اجتماعی از طریق اجرای نظریات فقهی متعدد هستیم. به عنوان مثال: اصلاح نظام آموزش و پرورش را از طریق اجرای نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده، اصلاح نظام اقتصادی را از طریق اجرای فقه المکاسب، اصلاح نظام مهندسی و معماری را از طریق اجرای مقررات فقهی ساختمان و اصلاح نظام مدیریت شهری را از طریق اجرای نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور دنبال می کنیم.(به فضل الهی)
👌در کنار پی گیری فرآیند پیچیده نظام سازی، ۱۳ اقدام اورژانسی برای ترمیم فرهنگ عمومی شهر ملارد در حوزه های ۱- تقویت مفهوم تفریح محله ای و خانگی، ۲- گسترش فرهنگ تغذیه طیب( راه اندازی باغچه طیبات)، ۳- آموزش روش هاي تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه در مدارس و مساجد، ۴- آموزش تدابیر ۲۵ گانه پیشگیری از بیماری به مردم، ۵- اجرای الگوی جدید خدمات محله ای در مساجد (۴٠ خدمت)، ۶- ارزیابی شهر بر اساس شاخصه های پیشرفت اسلامی، ۷- گسترش اطلاعات مردم درباره سیاست خارجی قبل از ظهور و مناطق جغرافیائی ظهور، ۸- توجه جدی به موضوع مهم بازی کودکان و ارزیابی صحیح شخصیت، ۹- معرفی مشاغل برتر ۴ گانه به مردم، ۱۰- اجرای الگوی جدید زیارت، ۱۱- ساخت بازار موقت برای تجارت مردم و فقراء، ١٢- ساخت دار واسعه (خانه ویلائی) به جای آپارتمان و ۱۳- اعطای زمین رایگان به مستأجرها، پیشنهاد می شود.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) نشست تخصصی تبیین الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی- یک شنبه ۷ خرداد ۱۴٠۲- شورای فرهنگ عمومی شهر ملارد
#شورای_فرهنگ_عمومی
#نظام_سازی_فقهی
#پیوست_های_فرهنگی_اورژانسی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات روز دوشنبه ۸ خرداد ۱۴٠۲ در شهر ملارد برگزار گردید.(به فضل الهی)
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#طرح_و_برنامه_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️الگوی جدید خدمت در مساجد محلات چه می گوید؟/ صلات چهار هزار معنا برای اداره جامعه پیشنهاد می کند!
👌برای تبیین "جایگاه الگوی جدید خدمت در مساجد محلات" و ارتقای جایگاه امام جماعت در مساجد محلات -در اذهان نخبگان- سه پرسش بنیادین را بررسی می کنیم:
👌پرسش اول: الگوی حکمرانی اسلام چه ویژگی هائی دارد؟ و چه تفاوتی میان حکمرانی مبتنی بر توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی وجود دارد؟
(جواب اجمالی: مطابق آیه ۴۱ از سوره حج، الگوی حکمرانی اسلام دارای چهار بُعد ۱- صلات، ۲- زکات، ۳- امربه معروف و ۴- نهی ازمنکر است. برنامه ریزی عمیق و فقیهانه برای این ۴ موضوع، جمهوری اسلامی را از آزار مفاهیم توسعه غربی و اسناد بین المللی نجات خواهد داد.)
👌پرسش دوم: چرا صلات به عنوان رکن اول در الگوی حکمرانی اسلام معرفی شده است؟ به دلیل کدام ویژگی، صلات به عنوان رکن اول نظام سازی تعریف شده است؟
(جواب اجمالی: در صلات چهار هزار معنا تعبیه شده است.(کافی ج ۳: حماد ابن عیسی از امام صادق علیه السلام: لِلصَّلاَةِ أَرْبَعَةُ آلاَفِ حَدٍّ .) و اقامه صلات به معنای ترویج و گسترش ۴٠٠٠ معنا در جامعه می شود. به عبارت دیگر: اقامه صلات به گسترش مفاهیم و تفکر در جامعه کمک می کند و در مرحله بعد، افراد مبتنی بر این مفاهیم در حل مشکلات خود و جامعه مشارکت می کنند. مدرسه فقهی هدایت، شرح مفاهیم چهار هزار گانه صلات را در ۴ بخش: ۱- معانی مطرح در اذکار نماز، ۲- معانی مطرح در شکل نماز، ۳- معانی مطرح در زمانهای نماز و - معانی مطرح در مقدمات و تعقیبات نماز، تشریح و دسته بندی و پی گیری می کند. )
👌پرسش سوم: صلات و چهار هزار معنای مطرح در آن، از طریق چه ساختاری در جامعه گسترش می یابد؟
(جواب اجمالی: اقامه صلات و گسترش معانی عظیم الشأن آن از طریق چهار ساختار ۱- مساجد محله (مساجد تقویت کننده خانواده )، ۲- مساجد بازار (مساجداحیاء كننده طلب حلال)، ۳- مساجد اعظم (مسجد اداره کننده شهر) و ۴- مساجد اربعه اسلام (مساجد تعیین کننده سیاست جهانی اسلام) برنامه ریزی و احياء می شود. مدرسه فقهی هدایت، در قالب ۴ جدول، الگوی اقامه معانی صلات را در جامعه را تبیین می کند. ( ۱- جدول خدمت در مسجد محله، ۲- جدول خدمت در مسجد بازار، ۳- جدول خدمت در مسجد اعظم و ۴- جدول خدمت در مساجد جهانی اسلام)
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت)- نشست تخصصی تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات- دوشنبه ۸ خرداد ۱۴٠۲- ملارد
🎞فیلم مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5305
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#طرح_و_برنامه_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️بازدید از هلدینگ رایزکو- صفادشت ۷ خرداد ۱۴٠۲
#صنعت_غیر_متمرکز
#فقه_المکاسب
https://eitaa.com/olgou4