eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️نمودار فقه البیان..... @olgou4
⚡️سه ویژگی نظریات فقهی نقشه الگو 👌در تدوین نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی سه ویژگی بسیار مهم را لحاظ کرده ایم: 👌 ویژگی اول مسئله حجیت است. حجیت یعنی ظهور گیری از آیات و روایات از سطح تعاریف تا سطح تصویرها و در سطح تصمیمات. (البته لازمه عقلی، عرفی و اجرایی یک ظهور را بعد از فَحص حجت می دانیم.) 👌ویژگی دوم نظریات فقهی مقایسه با اسناد بین المللی و نظریات پوزیتویستی است. در فضای مقایسه -و نه یک طرفه- به طرح ساختار نظریه می پردازیم. محور مقایسه هم معمولا پاسخ به سوالات قطعی درباره هر موضوع است. به عنوان مثال: بررسی روش های صحیح تصفیه آب؟ یکی از محورهای مقایسه میان الگوی فقهی مدیریت آب و بخش ششم سند ضاله 2030 (آب سالم و بهداشت) محسوب می شود.( شایان ذکر است: سند 2030 توسعه پایدار منحرف ترین و معیوب ترین سند بین المللی از تاریخ تاسیس سازمان ملل است و فعلا به عنوان محور مقایسه با نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی انتخاب شده است) 👌ویژگی سوم نظریات فقهی نقشه الگو: بر اساس بخش تصمیم هر نظریه می توانیم لایحه ها و طرح ها و قوانین فعلی را ترمیم یا تغییر دهیم. تصمیم های هر نظریه در قالب تصمیم های ارتباطی، تصمیم های مشارکتی و تصمیم های زیرساختی طبقه بندی می شوند! حجت الاسلام علی کشوری - تبیین ویژگی های یک نظریه فقهی مطلوب - شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - قم @olgou4
⚡️تجمع تشکل های حوزوی و طلاب در مخالفت با توقف ساخت خانه ویلائی در قم و کشور 👌شنیده های حاکی از آن است که : تشکل های حوزوی و طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در مخالفت با توقف ساخت دار واسعه (خانه ویلایی) در قم، قصد دارند تجمعی را در اعتراض به انبوه سازان و مخالفت های غیر کارشناسی برخی برگزار کنند. اخبار بیشتر در باره این تجمع اعتراضی به زودی منتشر می شود. @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش بخش خبری ۲۰۳۰ (امشب ۳ دی ۱۴۰۱) از نامه اعتراضی اساتید حوزه و دانشگاه درباره توقف ساخت خانه های ویلائی در قم و کشور... ❓چرا انبوه سازان با ساخت دار واسعه (خانه ویلایی) و آسایش مردم مخالفت می کنند؟! @olgou4
آغاز گفتگوی ویژه خبری درباره مسکن - از شبکه خبر
⚡️بحث های مرتبط با خانه ویلائی نیازمند تکمیل است! 👌فهرست های محتوایی مرتبط با معماری اسلامی و دار واسعه از سه محور نیازمند تکامل است: 👌محور اول: برخی فهرست های محتوایی حوزه مسکن و دار واسعه از حیث مقایسه با تئوری های غلط دارای ضعف جدی است. به عنوان مثال: مهمترین تئوری های غلط در ایرانِ امروز، ایده های معیوبی مانند شهر دلخواه من، بخش یازدهم سند استعماری 2030 توسعه پایدار و بیانیه های هبیتات در ایران است؛ که دوستان ما کمتر به نقد آنها می پردازند! 👌محور دوم: برخی فهرست های محتوایی حوزه مسکن و دار واسعه، طرحی مشخص برای اصلاح قوانین ملی مسکن و سیاست های کلان این حوزه را پیشنهاد نمی کنند و فقط به صورت اجمالی به نقد بخش مسکن ایران می پردازند. به صورت مشخص نیازمند طرحی روشن برای اصلاح مقررات ۲۲ گانه ساختمان و قانون نظام مهندسی ایران هستیم! قانون نهضت ملی مسکن هم نیازمند اصلاح جدی است. 👌محور سوم: برخی فهرست های محتوایی حوزه مسکن و دار واسعه نیازمند ارتقای حجیت هستند. متاسفانه در اکثر طرح های تحولی حوزه مسکن، نکات مطرح در آیات و روایات -به صورت حداکثری- لحاظ نشده است! دار واسعه حداقل ۹ دسته تفاوت مشخص با مجتمع های آپارتمانی دارد؛ که دوستان ما از اکثر این تفاوت ها غفلت می ورزند! حجت الاسلام علی کشوری- گفتگو با جمعی از فعالان حوزه مسکن و دار واسعه - یک شنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - مرکز مدیریت حوزه علمیه قم @olgou4
⚡️دوستان گرامی کمی حوصله کنید! 👌دوستان گرامی کمی حوصله کنید: تا روزهای آینده برنامه مقابله با نظرات غیر کارشناسی مخالف دار واسعه و خانه ویلائی را اعلام خواهیم کرد. جلسات مشورتی سنگینی برای تحقق ایده مردمی و تمدنی خانه ویلائی در جریان است. 👌کمربندهای خود را محکم ببندید؛ هیچ گونه عقب نشینی در مقابل نظرات غیر کارشناسی در کار نیست! @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فهرستی از نشست های تخصصی آتی در مدرسه تمدنی هدایت را در ادامه مطالعه بفرمائید. این نشست های تخصصی برای حمایت فکری از جمهوری اسلامی برگزار می شود: ۱- چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب و کار مردم https://eitaa.com/olgou4/4922 ۲-  معرفی دروس پایه مدرسه هدایت https://eitaa.com/olgou4/4919 ۳-  الگوی فقهی مدیریت آب https://eitaa.com/olgou4/4031 ۴-  نقشه نگاشت آینده ایران و منطقه جغرافیایی ظهور  https://eitaa.com/olgou4/4911 ۵-  نقشه پیشنهادی مدرسه هدایت برای تحول در حوزه های علمیه https://eitaa.com/olgou4/4900 ۶- نشست تخصصی معرفی علوم غریبه منایا و بلایا  https://eitaa.com/olgou4/4877 ۷- تحلیل چگونگی پیدایش معرفت در مقایسه با اثبات گرایی https://eitaa.com/olgou4/4870 ۸-  قواعد فقهی تبویب https://eitaa.com/olgou4/3960 ۹- نشست تخصصی معرفی دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد https://eitaa.com/olgou4/4796 ۱۰- الگوی فقهی حمل و نقل https://eitaa.com/olgou4/4759 ۱۱-  چگونگی اصلاح نقشه جامع علمی کشور https://eitaa.com/olgou4/4732 ۱۲- طبیب مشاور مغز و اعصاب https://eitaa.com/olgou4/4711 ۱۳-  طرحی برای گسترش تفکر در افراد https://eitaa.com/olgou4/4710 ۱۴-  الگوی جدید خدمت در مساجد https://eitaa.com/olgou4/4679 ۱۵-  مقایسه توصیف فلسفه از وجود با توصیف فقهی از اشیاء https://eitaa.com/olgou4/4674 ۱۶-  معرفی جدول فقهی زمان https://eitaa.com/olgou4/4667 ۱۷- ویژگی های زبان شارع https://eitaa.com/olgou4/4664 ۱۸-  تنقیح درگاه ملی خدمات هوشمند (موضوع شناسی) https://eitaa.com/olgou4/4646 https://eitaa.com/olgou4/4642 ۱۹-  برنامه ملی امید آفرینی https://eitaa.com/olgou4/4641 ۲۰-  عبرت های سازمان برنامه و بودجه https://eitaa.com/olgou4/4633 ۲۱-  الگوی تنظیم و تحلیل خبر https://eitaa.com/olgou4/4618 ۲۲-  نظام فقهی مشاوره https://eitaa.com/olgou4/4605 ۲۳-  تطبیق قواعد اصولی فقه البیان بر مسئله حج (رساله حج) https://eitaa.com/olgou4/4587 ۲۴-  برنامه ملی محرومیت زدایی https://eitaa.com/olgou4/4582 ۲۵- معنای اصطلاح انعکاس زیرساختی در فقه نظام https://eitaa.com/olgou4/4574 ۲۶-  چگونگی ارتقای دانش فارماکولوژی https://eitaa.com/olgou4/4562 ۲۷-  شرح فقهی اصطلاح دحوالارض https://eitaa.com/olgou4/4409 ۲۸-  الگوی فقهی ورزش https://eitaa.com/olgou4/4298 https://eitaa.com/olgou4/4834 ۲۹-  نسخه شناسی در طب اسلامی https://eitaa.com/olgou4/4294 ۳۰-  نقشه جامع تمدن اسلامی https://eitaa.com/olgou4/4290 ۳۱-  نظریه امنیتی سلم https://eitaa.com/olgou4/4255 ۳۲-  الگوی طراحی در جنگ نرم https://eitaa.com/olgou4/4251 ۳۳- استراتژی های تحول در نظام برنامه ریزی https://eitaa.com/olgou4/4235 ۳۴-  درباره ارز ترجیحی (موضوع شناسی ) https://eitaa.com/olgou4/4233 ۳۵-  عبرت های برنامه ششم https://eitaa.com/olgou4/4194 ۳۶-  اجتهاد برای کودکان https://eitaa.com/olgou4/4174 ۳۷- چهار اصل مغفول در تولید نان https://eitaa.com/olgou4/4171 ۳۸-  معنای اصطلاح فقه نظام https://eitaa.com/olgou4/4121 ۳۹- طبیب مشاور باشگاه پرسپولیس https://eitaa.com/olgou4/4089 ۴۰-  معرفی جدول اسماء الهی https://eitaa.com/olgou4/4078 ۴۱-  آشنائی با کتاب رشته تخصصی قلب و عروق (ویرایش اول) https://eitaa.com/olgou4/4200 ۴۲-  روش های غریبه نشر اخبار  https://eitaa.com/olgou4/4046 ۴۳-  معرفی دفترچه روایت عبرتکده بازار سنتی قم https://eitaa.com/olgou4/3941 ۴۴-  نشست تخصصی آینده جهان https://eitaa.com/olgou4/3938 ۴۵-  نظریه فقهی تاویب(محیط زیست در روایات و ایات) https://eitaa.com/olgou4/3203 ۴۶-  نظریه فقهی کرسی (در مقایسه با نظریه منظومه شمسی) https://eitaa.com/olgou4/3207 ۴۷-  نقش مبانی نظری در صحت سنجی روایات https://eitaa.com/olgou4/3176 ۴۸-  تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید https://eitaa.com/olgou4/3152 ۴۹-  پدیده خطرناک هوش مصنوعی https://eitaa.com/olgou4/3138 ۵۰- جمع ابتدایی ادله https://eitaa.com/olgou4/3087 ۵۱-  آسیب شناسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ https://eitaa.com/olgou4/2947 دایره پژوهش مدرسه هدایت- اول دی ۱۴۰۱- قم @olgou4
⚡️مردم.. ❓تشییع شهید گمنام در روستای پردنجان - چهار محال بختیاری - ایام فاطمیه ۱۴۴۴ @olgou4
⚡️مردم.. ❓تشییع شهدای گمنام در فارس- ایام فاطمیه ۱۴۴۴ @olgou4
⚡️مردم.. ❓تشییع شهدای گمنام در تهران - ایام فاطمیه ۱۴۴۴ @olgou4
⚡️اجرای معادلات معیوب سازمان برنامه و بودجه اجازه اصلاح امور کشور را نمی دهد.... @olgou4
⚡️خطبه های تمدنی در نماز جمعه پردیسان قم 👌طبق شنیده ها: در خطبه های نماز جمعه این هفته پردیسان قم ( ۱۴۰۱/۱۰/۰۹) به امامت حجت الاسلام و المسلمین حامدی، مبحث تمدنی دار واسعه (خانه ویلایی) مطرح می گردد. 👌همانطور که قبلاً گفته شده است: مسئله مهم دار واسعه (خانه ویلائی) در کنار مسائلِ مهمی همچون ۱- مدیریت شهری محله محور و بحث امام محله، ۲- قانون مترقی احیای موات، ۳- تحول در آموزش و پرورش، ۴- ساخت بازارهای وقفی و رایگان، ۵- محرومیت زدایی بر اساس روش های فقهی و... اجزائی از اولویت های تمدنی ۱۲ گانه محسوب می شود. 👌حضور همه جریان های تمدن اسلامی در نماز جمعه فردا ( ۹ دی ۱۴۰۱ ) در شهر پردیسان قم عبادتی مضاعف محسوب می شود. @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️اجرای معادلات معیوب سازمان برنامه و بودجه اجازه اصلاح امور کشور را نمی دهد.... #توسعه_محرومیت_زاس
به نظر ما با آقای صالح آبادی، امکان بیشتری برای تغییر کارشناسی حاکم بر سیاست های پولی و مالی وجود داشت؛ تا با آقای فرزین! 🗞نامه به رئیس سابق بانک مرکزی https://eitaa.com/olgou4/4411 🗞اطلاعیه درباره روش های مواجهه با سلطه دلار https://eitaa.com/olgou4/4943 🗞نامه به رئیس سازمان برنامه و بودجه https://eitaa.com/olgou4/4633 🗞نامه به رئیس جمهور درباره تغییر ریل در کارشناسی کشور https://eitaa.com/olgou4/4882 @olgou4
⚡️با نقش اسماء الهی در تغییرات عالم آشنا شویم! 👌یکی از علوم پایه در مدرسه فقهی هدایت جدول اسماء الهی است؛ که در آن به شرح ۹۹ اسم از اسماء الهی می پردازیم. (علوم پایه مدرسه شامل چهار جدول است.) 👌شرحی که در جدول اسماء الهی ارایه می شود؛ "چگونگی جریان یافتن اسماء" و "چگونگی جریان دادن اسماء" در تغییرات مرتبط با اشیاء و تغییرات مرتبط با روابط انسانی را توضیح می دهد! (به فضل الهی) 👌به عبارت روشن تر: در عالم تغییراتی در همه حوزه ها در جریان است. به عنوان مثال بحث آب در عالم دارای تغییرات است و یا بحث رشد انسان دارای تغییراتی است. در جدول اسماء الهی به آموزش اجمالی نقش اسماء در این تغییرات می پردازیم و نکته مهمتر اینکه: چگونگی استفاده از اسماء الهی در مدیریت این تغییرات را آموزش می دهیم. 👌به عبارت سوم: شرح اسماء الهی در جدول اسماء به چگونگی استفاده از نقش اسماء الهی در نظام سازی اشاره دارد و در واقع نسبت میان اسماء و نظام سازی را تئوریزه می کند و نقش اسماء را در دو قسمت نزول تغییرات و رجوع تغییرات تبیین می کند! 👌نکته اخر: توصیف قرآن از تغییرات عالم، یک "توصیف اسم پایه" است و با تدبر در آیات و روایات می توانیم: چگونگی جریان یافتن اسماء در تغییرات عالم و حتی روش های جریان دادن اسماء در تغییرات را کشف کنیم. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) شرح کارکردهای اسماء الهی در نظام سازی - جمعه انتظار ۹ دی ۱۴۰۱ @olgou4
⚡️برای درمان قطعی کرونا (یک نوع سرما خوردگی) راه حل های روشنی داریم؛ صریحا گفته ایم: هیچ گونه اعتمادی به سازمان بهداشت جهانی و توصیه هایش نداریم! 🗞متن کامل گزارش راهبردی با موضوع: پروتکل های فقهی مدیریت کرونا https://eitaa.com/olgou4/4951 🗞متن نامه به دکتر عین اللهی درباره شکل اجرای پروتکل های جدید مدیریت کرونا https://eitaa.com/olgou4/3406 @olgou4
⚡️بیانیه تحلیلی ۴۰ تشکل حوزوی درباره رسالت های تمدنی دولت اسلامی/ قیام کارشناسان حوزوی در برابر هجوم اسناد بین المللی ❓بعد از آسیب شناسی عمیق نسبت به برنامه های اجرا شده نظام کارشناسی غربی در کشور در چلّه اول انقلاب، موارد ذیل به عنوان مشکلات اساسی کشور تشخیص داده شد: ❓۱- ساخت مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی ( به عنوان ریشه چالش های بهداشتی فرهنگی و اقتصادی کشور )  ❓برای مواجهه صحیح با آسیب های فوق الذکر ، تغییر بنیادین در نظام کارشناسی کشور توسط ریاست محترم جمهور و همه دلسوزان انقلاب اسلامی یک ضرورت است 🗞متن کامل اطلاعیه @olgou4
⚡️پنج پرسش درباره خبرنگاری🌹 👌 یکی از نظریات بخشی مرتبط با فقه البیان، الگوی تنظیم و تحلیل خبر است. این الگوی جدید بر اساسِ بازخوانی ۵ پرسش تئوریزه می شود. 👌پرسش اول: فلسفه تولید خبر چیست؟ و چرا نیازمند مدیریت خبر هستیم؟ (در این بخش تحریک فکر را به عنوان فلسفه حاکم بر تولید و مدیریت خبر قرار می دهیم و از مفهوم تحلیل (روایت تفصیلی از یک واقعه) و نگارش یک واقعه (روایت اجمالی از یک واقعه) بر اساس چارچوب های تفکر سخن به میان می آوریم. ) 👌پرسش دوم: سازه های یک خبر کدام است؟(در تنظیم و تحلیل یک خبر بر اساس اصل جدا سازی سه موضوع: ۱- پرسش خبر، ۲- اصطلاح خبر و ۳- ارجاع یک خبر، یک واقعه را نگارش و روایت می کنیم. جدا سازی سازه های یک خبر، نوعی تاکید و تذکر بر دلایل و فواید وقوعِ یک واقعه محسوب می شود.) 👌پرسش سوم: روند خبری (یا سفرهای خبری) چیست؟ و چه فوایدی دارد؟ (مهمترین سفرهای خبری، سفر در حوزه ظرفیت، سفر در حوزه مُکث، سفر در حوزه رفق، سفر در حوزه مقایسه، سفر در حوزه منزلت، سفر در حوزه انفتاح، سفر درحوزه سیاق و سفر در حوزه اعداد است. شرح تفصیلی سفرهای یک بیان در بسته فقهی "اسفار عشره بیان" تبیین می شود.) 👌پرسش چهارم: بر اساس کدام اصل، سوژه یک خبر انتخاب می شود؟ (در این بخش معیارهای انتخاب سوژه مبتنی بر تفکر تبیین می شود. معیارهایی مانند: ظرفیت مخاطب، حوزه تخاطب، پدیده خبر بزرگ و.. معیار گزینش یک سوژه است.) 👌پرسش پنجم: چگونه الگوی تنظیم خبر را به خبرنگاران آموزش دهیم؟ ( برای خبرنگاران فعلی از ابزار ارزیابی اخبار موجود بر اساس الگوی جدید و ابزار نمونه سازی استفاده می کنیم و برای خبرنگاران شکل پذیر و علاقه مندان به خبرنگاری از ابزار برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی بهره می بریم.) حجت الاسلام علی کشوری - تبیین فهرست های محتوایی الگوی تنظیم و تحلیل خبر - چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - قم 🗞مطلب مرتبط: https://eitaa.com/olgou4/4618 @olgou4
06- برنامه عملیاتی میان مدت 1401 تا 1404 .pdf
18.89M
⚡️تذکر به شهرداری مشهد! 👌 برنامه میان مدت شهرداری مشهد در ۶ سرفصل و ۱۵۸ صفحه نوشته شده است. این برنامه از سه حیث ۱- روش شناسی مطالعات شهری، ۲- ساختارها و تنوع خدمات شهری و ۳- کالبد کلان و تقسیمات شهری دارای اشکالات اساسی است. 👌از کارشناسان محترم شهرداری مشهد تقاضا می شود: تجربه های منفی کلان شهرهای دنیا در حوزه اختلال شدید در روابط انسانی و تالی فاسدهای زیست محیطی و ضد سلامت را بررسی نمایند و با عدم استفاده از مفاهیم مدرنیستی و نوشهرگرایی مانع تحقق این چالش ها در مشهد بشوند! 👌در نشستی تخصصی به صورت تفصیلی مطالب مطرح در این برنامه را نقد و بررسی خواهیم نمود و آسیب های مفاهیم نوشهرگرایی و مکاتب توسعه غربی برای شهر تمدنی و الهام بخش مشهد را تشریح خواهیم نمود. @olgou4
⚡️پنج پرسش درباره خبرنگاری / الگوی تنظیم و تحلیل خبر چه می گوید؟ 🗞متن کامل خبر @olgou4
⚡️کتابخانه و مخزن صوتی مدرسه 👌به تقاضای جمعی از مومنان کتابخانه و مخزن صوتی مدرسه هدایت آغاز به کار کرد! 📚 کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou 🔈مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou ❓تمام کتابها و محصولات مدرسه هدایت وقف کلمه اسلام و غیرقابل فروش است! @olgou4
⚡️اصول نگارش خبر با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی 👌خبرنگاری از وقایع را بر اساس اصول و مفاهیم زیر انجام می دهیم و ارزیابی ما از میزان موفقیت بخش های خبری سیما و یک روزنامه بر اساس این اصول انجام می شود. 👌 اصل اول: انتخاب سوژه خبر بر اساس اصل "خبر بزرگ" در هر بخش انجام می شود. خبر بزرگ یعنی آن واقعه ای که -اگر تحقق یابد- ده ها مشکل مرتبط با اصل تنظیم صحیح روابط انسانی برطرف می شود. به عنوان مثال خبر بزرگ بخش نظام مهندسی و مسکن، ساخت خانه در قالب دار واسعه است (برخی فواید دار واسعه: کاهش تولید زباله، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف سوخت، افزایش تفریح خانگی و ارتقای سطح تربیت فرزندان، ارتقای صله رحم و گسترش اصل احترام به همسایه و... ) 👌 اصل دوم: نگارش خبر یک واقعه را بر اساس سازه های سه گانه ۱- پرسش خبر، ۲- اصطلاح خبر و ۳- ارجاع خبر انجام می دهیم. طراحی پرسش برای خبر از پدیده زشت تحمیل خبر به مخاطب جلوگیری می کند و همراهی مخاطب با خبرنگار را ارتقاء می دهد. انتخاب دقیق اصطلاحات یک خبر به حفظ موازنه تمدنی و عدم التقاط فکری در افراد کمک می کند و گنجاندن ارجاع برای یک خبر، مخاطب را به یک منبع عمیق تر درباره پرسش و اصطلاح خبر رهنمون می سازد! 👌اصل سوم: اضافه کردن یک سفر خبری به خبر نوشته شده درباره یک واقعه است. در واقع پاراگراف آخر یک خبر، مخاطبِ خبرنگار را در عالم خیال به یک نوع حمایت از سوژه خبر رهنمون می سازد و از مخاطب می خواهد که درباره سوژه خبر سکوت نکند. به حسب شرایط مخاطب ۱- سفر در حوزه مقایسه، ۲- سفر در حوزه رفق، ۳- سفر در حوزه انفتاح، ۴- سفر در حوزه منزلت و... به متن مکتوب خبر اضافه می گردد. 👌اصول سه گانه فوق الذکر بخشی از چارچوب جدید نگارش خبر است؛ که در الگوی فقهی تنظیم و تحلیل خبر تبیین شده است. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اصول خبرنگاری با نگاه تمدنی - بامداد شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - قم @olgou4
⚡️یک پیشنهاد برای غلبه انقلاب اسلامی در جنگ شایعه ها و دروغ ها! 👌با غرض مهار جنگ شایعه ها و دروغ ها بر علیه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور؛ نیازمند بازتعریف مفهوم خبرنگاری، ارزش های خبری و سیاستگذاری برای پوشش اخبار هستیم. اساس طرح پیشنهادی شورای راهبری الگوی پیشرفت اسلامی برای معماری ارتباطات کشور و تأسیس رسانه های جدید، توجه به رکن مترقی تحریک فکر در افراد است. 👌هدف از توجه ویژه به اصل تحریک فکر، عمیق کردن مشارکت مردم در حل مسائل، افزایش خلاقیت و ایده پردازی مردم -و در یک جمله- تحقق پدیده مترقی نظم اختیاری است.(هدف تحریک فکر) حوزه های اصلی تفکر در این طرح: چهار مسئله ۱- توجه به اصل روابط انسانی بهتر، ۲- فهم تصرف شئ پایه، ۳- شناخت اسباب غریب و ۴- شناخت اسماء الهی است! (حوزه های اصلی تحریک فکر) روش پیشنهادی این طرح برای ارتقای تفکر در افراد، اجرای چرخه چهار بخشی تحریک فکر است. چرخه تحریک فکر به معنای راه اندازی ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت تضارب، ۳- مدیریت مکتوبات و ۴- مدیریت نمونه سازی بر محور یک نظریه فقهی است! (چرخه تحریک فکر) 👌مراحل سه گانه مدیریت خبر بر اساس قاعده تحریک فکر، شامل سه اقدامِ ۱- انتخاب سوژه خبری بر اساس قاعده خبر بزرگ، ۲- نگارش خبر بر اساس سازه های سه گانه پرسش خبر، اصطلاح خبر و ارجاع خبر و ۳- اضافه کردن پاراگرافِ سفر به خبر در ۸ حوزه ظرفیت، مقایسه، مکث، رفق، منزلت، انفتاح، سیاق و اعداد است. 👌در قالب اصطلاحات فوق الذکر دانشی جدید و کارآمد را برای تئوریزه کردن مسئله خبر در جمهوری اسلامی مبارک ایران تئوریزه کرده ایم و معتقدیم با انتخاب مدیران رسانه ای بر اساس تئوری متعهد متخصص؛ نمی توانیم در جنگ شایعه ها و دروغ ها بر تمدن استکباری مدرنیته غلبه پیدا کنیم. ( تخصص های موجود در حوزه رسانه؛ مانند علوم شناختی و هوش مصنوعی، ارزشهای خبری و... قطعاً معیوب هستند) حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - چگونه در جنگ شایعه ها و دروغ ها پیروز شویم؟! - شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - قم @olgou4
46.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔈 بازدید حجت الاسلام علی کشوری از مجتمع های آپارتمانی شهرک آسمان شهر پرند / سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۷ دقیقه ❓ساخت آپارتمان به معنای ضربه زدن به تفریح، تربیت کودکان، مکاسب، سلامت، امنیت و روابط انسانی صحیح است! 👌چرا معماری شهرک آسمان را به یک شرکت انبوه ساز ترکیه ای داده اید؟ 👌نیازمند تحول در دانش معماری و مهندسی هستیم! @olgou4
👌چرا ساخت مسکن برای شیعیان را به یک شرکت انبوه ساز ترکیه ای سپرده اند؟!! دانش ناقص مهندسی آثار تربیتی، تفریحی، سیاسی، امنیتی مسکن را نمی داند! @olgou4