مجمع آموزش های کاربردی حوزه علیمه اصفهان. تبیین نظریه مدرسه اقامه 970926.mp3
42M
👂بشنوید: صوت نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در معاونت آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان (روز وحدت حوزه و دانشگاه ) ۲۶ آذر ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#نظریه_مدرسه_اقامه
#اصفهان
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ چگونه در حوزه های علمیه تحول ایجاد کنیم؟
👌به فضل الهی گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه های علمیه از رونق خوبی برخوردار است و در ادامه باید این گفتگوها غنی تر و کاربردی تر شود. به نظر ما اگر سه دسته گفتگو در مدارس علمیه بیشتر شود؛ نتیجه اش توسعه درک درباره حوزه علمیه مطلوب خواهد بود.
👌پیشنهاد می کنم دسته اول گفتگوها به فهم بیشتر مفهوم اقامه و مفهوم هدایت اختصاص یابد. آیا مفهوم اقامه همان مفهوم تبلیغ است؟ و یا اینکه مفهوم اقامه اعم از تبلیغ است؟ بررسی این سؤال، بسیار راه گشا است و شایسته است که با محوریت پاسخ دقیق به این سؤال، جلسات مختلفی در مدارس علمیه برگزار کنیم.
👌بررسی استظهاری و فقهی به ما می گوید که اقامه دین و هدایت افراد یک اَبَر کلید دارد و آن تحریک وعاء فکر افراد است. برای تحریک وعاء فکر افراد هم باید چهار موضوع ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت تضارب، ۳- مدیریت مکتوبات و ۴- مدیریت نمونه سازی را جدی بگیریم.
👌سطح دوم گفتگوها را باید در شناسائی بدعت ها و حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر حاضر متمرکز کنیم. طلبه ها باید درک دقیقی از ضلالت های های عصر خود داشته باشند. آشنا کردن طلاب با نقشه دقیق ضلالت ها در حکم هدایت تحصیلی است و تدریس و مباحثه را در حوزه جهت دار می کند. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مبتلا به ضلالت در عصر حاضر را شناسائی کرده ایم. مواردی مانند الگوی تقنین کشور، الگوی پیش گیری از جرم، تعریف پول و سیاست های پولی و مالی کشور، استفاده از نظریات ارتباطی غلط در حوزه رسانه، تعریف غلط از عدم توازن های کشور در حوزه بر نامه ریزی و.... برخی از حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر کنونی هستند.
👌بخش سوم گفتگوهای مورد نیاز برای تحول در حوزه های علمیه، گفتگو درباره میزان کارآمدی قواعد اجتهاد فعلی در استنباط های مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر ما به مجموعه اصول لفظیه(اصول مرادیه) شامل أصالة الحقیقة، أصالة عدم التقدیر، أصالة العموم، أصالة الإطلاق، أصالة الظهور و أصالة البیان ، أصالة التطابق بین الإرادة الاستعمالیّة و الإرادة الجدیّة ، أصالة الجدّ و عدم الهزل و أصالة عدم التقیّة و التوریة ، أصالة عدم الاشتراک، أصالة عدم النقل، أصالة عدم الاستخدام و... اکتفاء کنیم ؛ آیا می توانیم برای حل مسائل مطرح شده در سطح دوم گفتگوها راه حل پیدا کنیم؟
👌در فقه البیان گفته ایم که برای تحریک فکر -که عامل اصلی اقامه و هدایت است- نیازمند قواعد دیگری مانند به کارگیری "بیان مبتنی بر ظرفیت"، "بیان مبتنی بر تأمل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر نظام مقایسه"، "بیان مبتنی بر رفق"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و... هستیم.
حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷- قم با برکت
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#اصول_فقه
#فقه_البیان
#هدایت
#نظریه_مدرسه_اقامه
#اصول_مرادیه
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 گزارش شبکه آموزش درباره نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#آموزش_و_پرورش_آینده
#کرج
#شبکه_آموزش
@olgou4
⚡️⚡️ساختار پنج گانه مباحثات فقه المکاسب (اقتصاد اسلامی) تدوین شد..
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم
به فضل الهی احتراما به اطلاع می رساند که تدوین ساختار پنج گانه مباحثات #فقه_المکاسب (اقتصاد اسلامی) در دائره پژوهش به پایان رسید.
مباحثات دوره اول #فقه_المکاسب شامل پنج ساختار بحثی ۱- بررسی طبقه بندی و ارزش گذاری مشاغل بر اساس #زیرساخت_های_هدایت ۲- بررسی ویژگی های الگوی تولید به صورت استظهاری و فقهی ۳- بررسی ماهیت سوق و بازار و الگوی توزیع به صورت استظهاری و فقهی ۴- بررسی مبادلات میان مشاغل و ارائه تعریف جدید از ابزار مبادله(تعریف جدید پول) ۵- بررسی و تبیین مسئله تجارت بین الملل به صورت استظهاری و فقهی است.
شایان ذکر است که اصول استظهار و تفقه در #فقه_المکاسب قواعد نه گانه #فقه_البیان است.
دائره پژوهش- ۳۰ آذر ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_هدایت
#اصول_مرادیه
#فقه_البیان
#فقه_المکاسب
#مکاسب
#نظام_اقتصاد_اسلامی
#نمودار_پژوهشی
@olgou4
فقه المکاسب.pdf
125.1K
👌#نمودار_پژوهشی دوره اول مباحثات #فقه_المکاسب..
#فقه_المکاسب
#مکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
👌 دیدار و گفتگو با دوست قدیمی، فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام علی رضا انجم شعاع(معاونت پژوهش حوزه علمیه کرمان) درباره الگوی پیشرفت اسلامی/ کرمان- مدرسه علمیه محمودیه- ۲ دی ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_البیان
@olgou4
👌 بازدید از مسجد جامع یزد/ امیر علاء الدوله گرشاسب- آل کاکویه- قرن ۵ هجری قمری/ در حاشیه نشست الگوی پیشرفت اسلامی/ ۳ دی ماه ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظریه_مدرسه_اقامه
@olgou4
⚡️⚡️سود ارتباطی و تاثیرات آن بر بودجه ریزی
👌امروز (۴ دی ماه ۱۳۹۷) رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۳۹۸ را به مجلس تقدیم کرد.
👌 ساختار بودجه ریزی به شکلی تنظیم شده است که نماگرهای اقتصاد کلان بهبود پیدا کنند؛ در حالیکه بهبود نماگرهای اقتصاد کلان به بهبود معیشت منتهی نمی شود. از نظر ما میان بهبود شاخص های کلان اقتصادی و بهبود معیشت عمومی تلازمی نیست. معیشت مردم را با مفاهیم و شاخص های دیگری باید ارزیابی کرد...
👌اگر می خواهیم نتیجه توزیع بودجه، بهبود معیشت عمومی باشد؛ باید ساختار بودجه را بر مبنای تحریک سود ارتباطی باز تعریف کنیم. سود ارتباطی یعنی فواید حاصل از پیوستگی روابط انسانی.
👌 محوریت یافتن این معنا به تغییر در ردیف های درآمدی و کاهش هزینه کردها و تحول در محل های تخصیص بودجه منجر خواهد شد. اگر مال را به عنوان مُقَوِّم سود ارتباطی تعریف کنیم؛ هزینه بخش های بهداشت، امنیت، قضاوت، آموزش، تولید و... کاهش می یابد و همچنین ردیف های جدید بودجه ای مانند قرض الحسنه، وقف، انفال، زکات و... قابلیت تولد عمومی دارند....
حجت الاسلام علی کشوری- قم- ۴ دی ماه ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_عملکرد
#سود_ارتباطی
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_سود_ارتباطی
#شاخص_های_غلط
@olgou4
⚡️⚡️روابط بین الملل و فقه نفی سبیل
👌در فقه نفی سبیل ما «ابر حکم نفی سبیل» را از یک «اصل» به «یک باب فقهی» ارتقا داده¬ایم. در این فقه، بحث اصلی ما این است که تنظیم روابط بینالملل، به اصطلاح امروزیها- یا به اصطلاح دینی تنظیم روابط جبهۀ کفر و نفاق و ایمان - اولاً و بالذات از طریق ایجاد چالش در اندیشههای کفر شروع میشود، نه از طریق کنترل رفتار خُردِ مسلمانها.
👌 اگر بخواهم توضیح بیشتر بدهم استناد من به مکاتیب الرسول (نامه¬های پیامبر) است. گاه شما تعامل در حوزۀ روابط بینالملل را به رابطۀ دو تاجر از دو کشور تنزل میدهید. خب این حتماً یک حکمی دارد و آن را بحث میکنیم. معمولاً فقها به شرط عدم تقویت کفر اجازه معامله با کفار را میدهند. اما من عرض میکنم تنظیم روابط بینالملل از اینجا شروع نمیشود؛ بلکه از اینجا شروع میشود که آیا ما در حال اعمالِ بستۀ اقدامات ایجاد چالش در اندیشۀ کفرِ جهانی هستیم یا خیر؟
👌یعنی میخواهم به صورت ساده این را بگویم که در حوزه اندیشه، باید همهجانبه کفر را به چالش بکشیم و این درگیری، تعطیلپذیر نیست؛ حتی در زمانی که صلح حدیبیه (توافق پیامبر اسلام و مشرکان مکه، سال ششم هجری) نوشته میشود و یا وقتی نرمش قهرمانانه میکنید و برجام مینویسید. هیچوقت نمیتوانید بگویید برجام نوشتن و نوشتن صلح حدیبیه شامل پذیرش اندیشههای کفر میشود. لذا مسئلۀ به چالش کشیدن اندیشههای کفر، تعطیلپذیر نیست و اصل آن باید وجود داشته باشد.
👌 البته ذیل این درگیریِ غیرقابل تعطیل، ممکن است در حوزۀ رفتار در بعضی از موارد تجویز صلح، در بعضی از موارد تجویز جهاد و در بعضی از موارد تجویز دفاع کنید، یعنی این موضوع مطابق شرایط تغییر پیدا میکند.
👌لذا حرف اصلی ما در روابط بینالملل و بستۀ نظریات مربوط به حوزه سیاست خارجه، سه اقدام است: اقدام اول ناظر به ایجاد چالش در اسناد بینالمللی و سازمان ملل است؛ باید اندیشههای حاکم بر اسناد بینالمللی و مراکز حقوقی به چالش کشیده شود که در یکی از همین جزوات نیز توضیح دادم که چطور باید باشد.(پیشخوان الگوی جدید نگهبانی از نظام مبتنی بر نظام مقایسه)
👌اقدام دوم ما این است که ما در دنیا دوازده مرکز تشیع بعلاوۀ یک مجموعۀ قطب مستضعفین داریم، لذا باید بسته خدمات جمهوری اسلامی برای شیعهها و مستضعفین بازتعریف شود. مثلاً ما نمیتوانیم با کشمیری که وقتی ما تب میکنیم حال آنها بد میشود و برای ما بسیار متأثر هستند اینطور خدمترسانی کنیم. بستۀ خدمات جمهوری اسلامی نسبت به این دوازده منطقهای که شیعه در آن¬ها متمرکز است در آینده باید بهطور ویژه تغییر پیدا کند، البته به شرحی که اگر اجازه بفرمایید بعداً عرض میکنم. در نهایت مستضعفین نیز همینطور هستند و بسته خدمات به آنها هم باید تغییر پیدا کند.
👌ذیل این دو کار، مثلاً تعامل با اتحادیه اروپا را نیز باید در نظر گرفت. در اینجا ما به این نتیجه رسیدهایم که یک نظام موضوعات را برای تعامل انتخاب کنیم؛ مثلاً یکی از این موضوعات، مسئله قاچاق در دنیاست، مراد من قاچاق، کالا و محصولات نیست، بلکه قاچاق انسان است. اگر ما بر روی این مسئلۀ انسانی بایستیم، میتوانیم در اتحادیه اروپا -که عمدۀ قاچاقچیان انسان در آنجا هستند- چالش ایجاد کنیم؛ یعنی میتوان با پخته کردنِ نظامِ مسائل در روابط بینالملل این موازنه را تغییر داد. الآن آنها مسئله هستهای را مسئله کردند درحالیکه حداقل ده مسئله در دنیا هست که برای «ناس» قابل پذیرش است؛ یعنی نه فقط برای مؤمنین، بلکه با قید عدم ایمان [هم پذیرفته میشود]. اگر ما بر روی این مسائل دست بگذاریم میتوانیم این توازن را برقرار کنیم. این هم یکی از مباحث است که ایکاش وقت بود تا به جنابعالی توضیحات بیشتری میدادم. در نهایت با این سه دسته کار، اقدام به بازتعریف روابط بینالملل در بحث کاربردی اقدام میکنیم.
حجت الاسلام علی کشوری- دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرمان - ۲ دی ماه ۱۳۹۷- کرمان
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_نفی_سبیل
#روابط_بین_الملل
#برجام
#وزارت_امور_خارجه
#کرمان
#علیدادی_سلیمانی
@olgou4
4_5868402322639422164.mp3
1.39M
گزارش رادیو / انتقاد حجتالاسلام علی کشوري از مدل بودجهريزي مبتنی بر عملکرد/ سازمان برنامه و بودجه محاسبات غلط جدید را مطرح نکند/مال مقوم سود ارتباطی است...
#توسعه_محرومیت_زاست
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_عملکرد
#فقه_المکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#سود_ارتباطی
@radioolgou
⚡️⚡️ تقریبا همه تعاریف اقتصاد مدرن با تعاریف اقتصاد اسلامی در تعارض است/ چرا در دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب منکیو تدریس می شود؟!
👌در حال حاضر در کشور به مسئله خطرناک سیاستهای پولی و مالی کینزی مبتلا هستیم. ما نمیتوانیم کشور را با وضعیت بانکهای فعلی خوب اداره کنیم. بانکهای فعلی دهها اشکال دارند.
👌اشکال اول آنها این است که تعریف پول از نظر دستگاه پیامبران را متوجه نشدهاند. آنها پول را «اعتبار» میدانند؛ درحالیکه از نظر فکر اسلامی باید خود پول ارزش داشته باشد؛ اصطلاحاً خود پول باید مال باشد. اگر به پول قید مالیّت بدهیم و ابزار انتقال خود را یک شیء ارزشمند قرار دهیم، سیاستهای اغنیاء نمیتواند ارزش آن را به حدی که الآن مشاهده میکنید، بالا و پایین کند. در حال حاضر مشکل کشور کاهش ارزش پول است و همه امور از جمله زندگی مستضعفین و مردم را تحت شعاع قرار داده است. خب این یک مشکلی است و حوزه علمیه نمیتواند از این بگذرد؛ اگر بخواهیم آن را ریشهای حل کنیم، باید به سمت این برویم که ببینیم تعریف پول در دانشگاههای اقتصادی کشور درست مطرح میشود یا خیر؟
👌من وقتی سرفصلهای دانشگاهها را نگاه میکنم، خیلی نگران میشوم؛ بسیار میان تعاریف آنها با تعاریفی که در روایات و آیات ما مطرحشده است فاصله میبینم. مثلاً شما همین دانشگاه محترم امام صادق علیه السلام را ببینید. خب از اساس زحمت آقایان بر این بود که یک دانشگاهی بسازند که نیازهای انقلاب اسلامی را پاسخ دهد و انصافاً هم این دانشگاه در بعضی از حوزهها خوب پیشرفت کرده است ولی دانشگاه امام صادق علیه السلام امروز مبتلا به این تعاریف غلط در حوزه اقتصاد است؛ به نظرم نود درصد یا درصد بالاتری از تعاریفی که در کتب این دانشگاه تدریس میشود با تفکرات انبیاء فاصله دارد.
👌مثلاً کتاب گریگوری منکیو را آنجا درس میدهند؛ همین کتاب را ببینید و ورق بزنید و نگاه کنید که آیا پیامبران و آیات و روایات ما واقعاً همین تعاریف را مبنا قرار دادهاند یا خیر؟ یعنی میخواهم صحبت از یک مصیبت و فاجعه داشته باشم؛ما هم میخواهیم کشور را با این تعاریف اصلاح کنیم و هم خود این تعاریف، «حجیت نایافته» و مبتنی بر همین تعاریف تجربی موجود است.
👌البته اقتصاد، یکی از این حوزهها است ولی من یکی از مهمترین ریشههای مشکلات حوزه اقتصاد را تعریف غلطِ پول میدانم؛ پول در اسلام مبتنی بر دهها باب روایی از جمله باب روایات مربوط به زکات است؛ پول به لازمه این روایات، باید امر واقعی باشد، شارع مقدس نظر خاص درباره پول دارد؛ ما نمیتوانیم پولِ به معنای اعتباری و الکترونیکی آن را به عنوان «ابزار مبادله» قرار دهیم. خیلی راجع به این بحثها باید گفتگو شود.
👌[پول در روایات] دهها لازمه فنی پیدا میکند؛ پول یک امر پیچیده است. به نظرم دانشگاههای ما و متخصصین حوزه اقتصاد تأثیر پول بر سبک زندگی را نتوانستهاند تحلیل کنند، تأثیر پول بر اخلاق را نتوانستهاند تحلیل کنند؛ این خیلی بد است که ما این همه از نظر علمی عقبافتاده و متکی بر نظریات معیوب پوزیتویستی هستیم. إنشاء الله امیدوارم که بعداً وقتی راجع به بانک مرکزی صحبت میکنیم، در این حوزه وارد بحث تفصیلی شوم؛ ولی چون حوزه مهمی است یک اشاره کنم؛ ما اجمالاً معتقدیم که بانک مرکزی باید «سود ارتباطی» را و نه «سود اقتصادی» را اصل قرار دهد؛ سود ارتباطی عبارت از آن سودی است که انسانها از ارتباط با هم دیگر به نحو تکاملی میبرند. این خیلی مسئله مهمی است. ما نمیتوانیم محور تعادل اجتماعی را «سود اقتصادی» قرار دهیم؛ درحالیکه همه سیاستهای پولی و مالی ما، تعدیل کلان جامعه حول «ارزش افزوده» را پیگیری میکند. این بحث را میگذارم برای زمانی که ما به مسئله اقتصاد و پول و شغل میپردازیم.
حجت الاسلام علی کشوری/ نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام
کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_المکاسب
#سود_ارتباطی
#بانک_مرکزی
#تعریف_پول
#دانشگاه_امام_صادق_علیه_السلام
@olgou4
👌 دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان غربی درباره الگوی پیشرفت اسلامی/ ارومیه- ۲۰- ۱۱- ۱۳۹۵
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
⚡️⚡️ متن کامل نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده (+ اسناد و ارجاعات تخصصی نظریه) فردا منتشر می شود...
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عذر خواهی بابت تأخیر؛ احتراماً به اطلاع می رساند که متن کامل نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج(۲۵ آذر ۱۳۹۷ ) فردا(۹دی ماه ۱۳۹۷) در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.
دائره تدوین- قم ۸دی ماه ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#آموزش_و_پرورش_آینده
#مدرسه_علمیه_امام_صادق_علیه_السلام_کرج
#کرج
@olgou4
⚡️⚡️پول در اسلام مال است و نه اعتبار/ پول در اسلام مقَوِّم سود ارتباطی است....
👌برای بررسی تعریف پول در اسلام برخی از آیات و روایات ابواب زکات، دیات، کفارات، مهریه و.... را استظهار و درایه نموده ایم. نتیجه این بررسی ما را به این تعریف رسانده است که: پول، مالی است که سود و ضرر ارتباطی را مدیریت می کند.
👌در احکام پر از حکمت اسلام، اولا پول مال است و نمی تواند اعتباری و الکترونیکی باشد و لحاظ این معنا مانع مدیریت حداکثری قیمتش توسط اغنیاء می شود. در دوره فعلی با معادلاتی مانند نرخ برابری ارزها و معادله نشر اسکناس، ضریب فزاینده پولی ، نرخ بهره و.... (سیاست های پولی و مالی) قیمت پول را به نفع اغنیاء و یا دولت مدیریت می کنند...
👌و ثانیا پول را در خدمت سود برتر -که همان سود ارتباطی است- قرار داده اند. برای اسلام اصل بر بهینه شدن روابط انسانی است و یکی از ابزارهای بهینه کردن روابط انسانی پول است. این در حالی است که در دوران پر از ضلالت مدرنیته و در مدل هایی مانند بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، سود ارتباطی و حتی خود انسان را خدمه افزایش پول قرار داده اند.
👌 در باب چهارم فقه المکاسب(بررسی مبادلات میان مشاغل و ارائه تعریف جدید از ابزار مبادله )به تفصیل به شرایط و مزایای مبادله در اسلام خواهیم پرداخت و چگونگی تثبیت و تحکیم مشاغل از پایگاه مبادلات را مباحثه خواهیم نمود. حکمت اصلی عقود مبادله ای در اسلام حفظ و تضمین منفعت صاحبان مشاغل و طرفین تبادل در کوتاه مدت و میان مدت است......
حجت الاسلام علی کشوری/ مباحثات مقدماتی تعریف پول و بودجه ریزی در الگوی پیشرفت اسلامی/ قم ۸ دی ماه ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_المکاسب
#تعریف_پول
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_عملکرد
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_سود_ارتباطی
@olgou4
کمباین آموزش و پرورش جدید 2.pdf
3.89M
👌 متن کامل نشست تخصصی تبیین آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷/ ۶۲ صفحه + نمودار کل نظریه
#آموزش_و_پرورش_آینده
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#پیشخوان_نشست
@olgou4
👌 به فضل الهی ویرایش دوم دوره اول مباحثات فقه البیان(۹ جلسه) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره مباحثاتی در دهه اول محرم الحرام ۱۳۳۹ هجری قمری در مدرسه علمیه چهارباغ اصفهان برگزار گردیده است.....
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#فقه_البیان
@olgou4
👌 به فضل الهی؛ ویرایش دوم دوره اول مباحثات تبیین مفهوم گزارش راهبردی (روش تَدَبُّر) روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر می شود/ این دوره مباحثاتی (۹جلسه) در آذر ماه سال ۱۳۹۵ در قرارگاه مطالعاتی نصرت ارائه شده است...
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#روش_تدبر
#گزارش_راهبردی
@olgou4