eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
224 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️بررسی اشکالات سازمان بهداشت جهانی و پزشکی سلول پایه در نشست تخصصی امروز... 🔉صوت جلسه: https://eitaa.com/olgou4/3732 @olgou4
⚡️اطلاعیه مهم دائره پژوهش مدرسه فقهی هدایت 👌احتراماً به اطلاع می رساند: با توجه به استقبال برخی پژوهشگران و طلاب از محتوای مطرح در نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی، در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های بحثی مرتبط با این نظریات هستیم. (حداقل ۱۰ جلسه برای هر نظریه) 👌محتوای دوره های بحثی در قالب الگوی ساخت تنظیم می شود و شامل بخش تصمیم و پردازش و قواعد فقهی استنباط نظریه؛ به شکل تفصیلی است و شامل نظریاتی می شود؛ که نشست تخصصی پیشخوان آنها برگزار گردیده است. (حدود ۳۰ نظریه مانند: مقررات فقهی ساختمان، مدیریت شهری محله محور، نظریه تعرف و...) 👌 کماکان الگوی نشست های تخصصی با موضوع تبیین نظریاتِ بحث نشده نقشه الگو؛ ادامه می یابد (۳۰ نظریه در این بخش مانند: نظریه فقهی تأويب، جعبه فقهی شخصیت، نظریه فقهی کرسی و... دارای اولویت است.) 👌شایان ذکر است؛ که ایده اصلی مدرسه فقهی هدایت؛ اثبات محسوس جامعیت اسلام از طریق ارائه طبقه بندی جدید علم است. به فضل الهی- دائره پژوهش مدرسه هدایت یک شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - قم @olgou4
⚡️نقشه جامع تمدن اسلامی چه می گوید؟ / مفاهيم اصلی تمدن اسلامی کدامند؟ 👌همانطور که در جلسه گذشته شرح دادم (۴ آبان ۱۴۰۰) برای دستیابی به نقشه ای جامع برای تحقق تمدن اسلامی باید به دو پرسش ۱- مفاهیم تمدن اسلامی چیست؟ و ۲- چگونه باید مفاهیم تمدن اسلامی را محقق کرد؟ پاسخ دهیم. 👌در پاسخ به پرسش اول: معتقدیم مفاهیم تمدن اسلامی به دو دسته ۱- مفاهیم اصلی و ۲- مفاهیم بخشی تقسیم می شوند. مفاهیم اصلی تمدن اسلامی شامل سه دسته مفهوم ۱- تنظیم روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه، ۲- تسخیر شئ پایه در مقایسه با تصرف عنصرپایه و ۳- اتکاء به اسماء الهی است. مفاهیم بخشی تمدن اسلامی هم در قالب ۱۰۰ نظریه فقهی در حوزه های ساختمان، مدیریت شهری، آموزش و پرورش، سلامت، امنیت، برنامه و بودجه، میراث فرهنگی، خبر و..... تئوریزه می شود. 👌در پاسخ به پرسش دوم: معتقدیم که سه حوزه فعالیتی ۱- برجسته کردن پرسش های جهت ساز، ۲- تدریس مفاهیم تمدن اسلامی (مدرسه هدایت) و ۳- تصمیم سازی بر اساس مفاهیم فقهی (شورای راهبردی الگوی پیشرفت) برای تحقق مفاهیم تمدن اسلامی ضرورت دارد. شایان ذکر است که برنامه‌ اجرائی در هر سه حوزه اجرائی بر اساس نظریه مترقی چرخه چهاربخشی تحریک فکر تنظیم می شود. 👌در جلسات آینده به شکل تفصیلی درباره نقشه جامع تمدن اسلامی وارد بحث خواهم شد. به فضل الهی حجت الاسلام علی کشوری - دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰- تبیین برنامه‌ جامع تمدن اسلامی در جمع برخی از نخبگان - قم @olgou4
⚡️آشنایی با برخی دروس مدرسه تمدنی هدایت آشنایی با نقشه جامع تمدن اسلامی https://eitaa.com/olgou4/3737 آشنایی با نظریه امنیتی سِلم https://eitaa.com/olgou4/2257 آشنایی با پنج نظریه فقه المکاسب https://eitaa.com/olgou4/3282 آشنایی با الگوی جدید مدیریت روستا https://eitaa.com/olgou4/3731 آشنایی با نظریه فقهی کرسی https://eitaa.com/olgou4/3207 آشنایی با پروتکل های فقهی مدیریت کرونا https://eitaa.com/olgou4/3391 آشنایی با نظریه فقهی تأويب https://eitaa.com/olgou4/3203 آشنایی با نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور https://eitaa.com/olgou4/2151 آشنایی با تعریف جدید واکسن https://eitaa.com/olgou4/3646 آشنایی با نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور https://eitaa.com/olgou4/3639 آشنایی با طرح جایگزین هوش مصنوعی https://eitaa.com/olgou4/3650 آشنایی با طرح جایگزین پول اعتباری https://eitaa.com/olgou4/3258 آشنایی با مقررات فقهی ساختمان https://eitaa.com/olgou4/3356 آشنایی با بسته فقهی آداب انعقاد نطفه https://eitaa.com/olgou4/2810 آشنایی با جعبه فقهی شخصیت https://eitaa.com/olgou4/2989 آشنایی با الگوی فقهی ارزیابی غذا https://eitaa.com/olgou4/2914 آشنایی با استراتژی فقهی صنعت و تکنولوژی https://eitaa.com/olgou4/3152 آشنایی با الگوی فقهی ساخت https://eitaa.com/olgou4/2952 آشنایی با تعریف فقه نظام https://eitaa.com/olgou4/2877 آشنایی با اولین برنامه پیشرفت اسلامی https://eitaa.com/olgou4/2692 آشنایی با الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی https://eitaa.com/olgou4/4522 @olgou4
⚡️بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق در مقایسه با تعریف کینزی از پس انداز و هدایت نقدینگی در اقتصاد کلان/ جامعه بدون انفاق می میرد! 👌سرفصل هفتم مباحثِ فقه المکاسب به "بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق" در مقایسه با برخی از مفاهیم اقتصادسرمایه داری مانند: مفهوم پس انداز و مفهوم هدایت نقدینگی در اقتصاد کلان اختصاص دارد. انفاق به صورت ساده و قابل تفاهم  به معنای هدایت نقدینگی افراد به سمت تنظیم روابط انسانی است و تفاوت فراوانی با هدایت نقدینگی به بخش تولید (از مفاهیم اقتصاد کلان) دارد. جامعه بدون انفاق به سمت اصطکاک میل پیدا می کند و برای گسترش وحدت و حفظ امنیت ملی لازم است تا این مفهوم مورد بازخوانی قرار گیرد و مفاهیم و قوانینِ معارضِ انفاق به چالش کشیده شود. 👌برای تبیین تکاملی مفهوم انفاق، ضرورت دارد که مفهوم تنظیم روابط انسانی در حوزه های ۱۳گانه به عنوان مفهوم اصلی جامعه سازی دینی و  محور تعادل اجتماعی بحث شود و سپس مفهوم سود ارتباطی و ابزارهای تحقق آن -که در مجموع انفاق نامیده می شود- تبیین گردد. (تنظیم روابط انسانی و احکام مرتبط با آن سیاق مفهوم انفاق است.) 👌در روایات و آیات علاوه بر توسعه مفهومی کنز در ذهنیت فرد، میزان پس انداز مشروع برای فرد ( تعریف حدِ کنز مالی : وَاثنا عَشَرَ ألفَ دِرهَمٍ کَنزٌ - التّمحیص-أبی علی محمد بن همام الاسکافی) و ساختار هدایت مال در حوزه های روابط انسانی بر اساس قاعده متعالی "بیان مبتنی بر کمّ" شرح داده شده است. (۸ ساختار اصلی برای هدایت مال در راستای روابط انسانی) شرح دقیق موارد مختلف مصرف و انفاق مال (بخوانید: هدایت نقدینگی افراد به بخش تنظیم روابط انسانی) بر اساس "قاعده بیان مبتنی بر کمّ" زمینه انتخاب دقیق فرد در هدایت مال خود به حوزه های سود ارتباطی را فراهم می آورد. (امداد غیر متمرکز محرومین) 👌مزیت بازخوانی تکاملی ساختار انفاق در فضای سود ارتباطی در مقایسه با مفاهیم معیوبی مانند "هدایت نقدینگی به سمت تولید متمرکز" روشن می گردد و در واقع با احتساب معایب شش گانه تولید صنعتی و متمرکز (مانند: ایجاد فاصله طبقاتی، تخریب محیط زیست، نفی تازه خوری و گسترش بیماری، افزایش مصرف انرژی، افزایش تصدی گری دولت و تضعیف کارکردهای تمدنی خانواده و...) هدایت نقدینگی به بخش تولید به معنای مشارکت مالی در توسعه فساد های شش گانه تولید صنعتی است. 👌به فضل الهی نشست تخصصی بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق بر اساس قواعد اصولی فقه البیان را در آینده برگزار خواهیم نمود. حجت الاسلام علی کشوری - بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق در مقایسه با تعریف کینزی پس انداز (Savings) و مفهوم هدایت نقدینگی - چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - قم مبارک 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/10/01 @olgou4
⚡️نمودار: بررسی ساختار اختلافات طب اسلامی و پزشکی سلول پایه..... @olgou4
⚡️ مدیریت بر مبنای پرسش راهگشاء است! 👌مکررا عرض کرده ایم؛ طرح پرسش های خوب، اساس مدیریت تحولات و شکننده همه مخالفت ها است. همه تلاش ما برجسته کردن پرسش های خوب در میان نخبگان، مدیران و مردم است. 👌پرسش خوب برای دستگاه فکری رقیب، چالش ایجاد می کند و برای مومنان و همراهان یک دستگاه فکری، افق کار را نشان می دهد و حوزه فعالیت پژوهشگران را گسترده می کند. (سه خاصیت پرسش) 👌به عنوان مثال اولین پرسش مطرح در "الگوی فقهی تعریف و استعمال دواء" این است که: در طب اسلامی چند نوع دواء وجود دارد؟ و آیا مانند طب سنتی دواء به مفرد و مرکب تقسیم می شود؟ و یا تقسیم دیگری برای دواء متصور است؟ حجت الاسلام علی کشوری - تبیین الگوی مدیریت تحولات - شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه مشکات - قم @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چرا بعد از اجرای واکسیناسیون کرونا - به جای اعلام ختم کرونا - مسئولین و پزشکان وعده پیک ششم را می دهند؟! (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان - ۲۹ مهر ۱۴۰۰) @olgou4
کمباین جدول تسخیر(1).pdf
5.46M
🗞متن کامل گزارش راهبردی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با موضوع تبیین "چگونگی تسخیر اشیاء" - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹/ مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳ - ویرایش دوم ۹۹ صفحه @olgou4
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، ۱۰ گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- سلامت، ۲- هوش مصنوعی، ۳- پول، ۴- چگونگی تسخیر اشیاء، ۵- مدیریت روستا ، ۶- سیاست خارجی و ۷- مدیریت شهری منتشر کرده ایم. گزارش های ۱۰ گانه را در ادامه دریافت کنید: ۱- گزارش پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (ویرایش دوم - ۸۵ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3391 ۲-گزارش تعریف جدید واکسن (ویرایش دوم - ۷۷ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3646 ۳-گزارش جدول فقهی تسخیر (ویرایش دوم - ۹۹ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3747 ۴-گزارش الگوی جدید مدیریت روستا (ویرایش دوم - ۱۰۷ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3731 ۵-گزارش هوش مصنوعی و طرح جایگزین (ویرایش دوم - ۵۵ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3650 ۶- گزارش پول اعتباری و طرح جایگزین (ویرایش دوم - ۶۵صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3258 ۷-گزارش سیاست خارجی قبل از ظهور (ویرایش دوم - ۷۹صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3639 ۸- گزارش جعبه فقهی شخصیت (ویرایش اول - ۱۶۸ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3919 ٩-گزارش طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام (ویرایش اول: ۱۲۹ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3978 ۱۰- گزارش دوم درباره پدیده معیوب هوش مصنوعی (ویرایش اول: ۶۸ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/4000 @olgou4
⚡️زبان شارع مبتنی بر تحریک فکر تأسیس شده است! 👌یکی از ابواب فقهی فقه نظام، فقه البیان است. برای فهم مباحث فقه البیان، بحث را از تبیین ماهیت امضائی یا تأسیسی زبان شارع شروع می کنیم و ادله امضائی بودن زبان شارع را که شامل ۱- ملازمه امضائی بودن زبان شارع و تفاهم با عرف (به دلیل اتکاء تفاهم عرفی بر درک فطری افراد) و ۲- عدم الردع شارع (به دلیل حکومت انگیزه هایی همچون مدارا و عدم ظرفیت بر عدم ردع شارع و عدم تلازم میان عدم ردع شارع و امضای شارع)  نقد می نماییم. 👌در مرحله بعد، ماهیت تأسیسی زبان شارع را تبیین می نمائیم. همانطور که اشاره شد: اصل تفاهم وابسته به درک فطری افراد است و شارع به دلیل اشراف بیشتر نسبت به فطرت (در مقایسه با درک عرف از فطرت) زبان خود را مبتنی بر بخش اصلی فطرت (وعاء تفکر) پایه گذاری کرده است. به عبارت دیگر چون بخش اصلی وجود انسان قلب او محسوب می شود(القَلبُ وهُوَ أمیرُ الجَوارِحِ - من لا یحضره الفقیه) و چون حیات قلب به تفکر وابسته است (إنَّ التَّفَکُّرَ حَیاةُ قَلبِ البَصیرِ - کافی جلد ۲)؛ بیان شارع مبتنی بر تحریک فکر، پایه گذاری شده است. 👌به دلیل نبوی شریفِ إنّا مَعاشِرَ الأنبیاءِ اُمِرنا أن نُکلِّمَ النّاسَ على قَدرِ عُقولِهِم (کافی جلد ۱) برای تحریک تفکر، باید اصل ظرفیت (قدر عقول) را به عنوان متغیر اصلی در بیان لحاظ نمود. (بیان مبتنی بر ظرفیت) در فقه البیان استظهاراً للآیات و الروآیات بر اساس ۸ قاعده بیانی تأمل(اشراف)، مُکث، نظام مقایسه، رفق، منزلت، انفتاح، سیاق و کَمّيت، ظرفیت و نقش آن در بیان شارع را تنقیح نموده ایم. بنابراین انتخاب  آیه یا حدیث مادر در یک بحث و انتخاب احادیث معاضد و هم خانواده در آن بسته فقهی با تکیه بر قواعد ساختار ٨ بخشي ظرفیت رقم می خورد. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین فهرست جدید فقه البیان - گفتگو با طلاب مدرسه هدایت - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها- یک شنبه ۵ دی ۱۴۰۰ 🗞لينك خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/10/06 @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر روز شنبه ۱۱دی ماه ۱۴۰۰
⚡️اطلاعیه دائره نشست ها درباره نشست دانشگاه علم و صنعت بسم الله الرّحمن الرّحیم احتراماً به اطلاع علاقه مندان به مباحث فقهی نقشه الگوی پیشرفت می رساند: شرایط آئین نامه ای برای برگزاری نشست تخصصی جدول فقهی تسخیر در دانشگاه علم و صنعت برای شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی احراز نگردید. دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ - دائره نشست های تخصصی - قم @olgou4
⚡️متن نامه جدید دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به وزیر بهداشت درباره مدیریت مؤثر و بازگشت ناپذیر بیماری ساده کرونا..... ❓پژوهشگران حوزه علمیه قم به تعریف جدیدی از واکسن دست یافته اند.... 🗞متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1400/10/06-2 @olgou4
⚡️حمله عجیب روزنامه فرهیختگان به یکی از پوستر های نشست تخصصی جدول فقهی تسخیر در دانشگاه علم و صنعت..... ❓این روزنامه به اصطلاح علمی، حتی یک خط از فهرست محتوای این نشست تخصصی را برای مخاطبان خود منتشر نکرده است!!! @olgou4
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از جبهه مقاومت (منطقه جغرافیائی ظهور)، شش گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- اللقاح والمشروع البديل،٢. القوانين الفقهية للبناء، ٣. نظرية التعرّف في كيفية القضاء على الفقر والحرمان، ٤. نظرية التعليم والتربية المستقبلية،٥. دور المساجد في الأحياء السكنية، ۶.النقد الائتماني و المشروع البديل من المنظور الاسلامي منتشر کرده ایم. @olgou4
⚡️جلسه دوم فقه البیان احتراما به اطلاع می رساند: جلسه دوم فقه البیان امشب بعد از فریضه عشاء برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/3749 @olgou4
فقه البیان - جلسه دوم ۹ دی ۱۴۰۰.m4a
30.62M
🔉صوت جلسه دوم فقه البیان با موضوع تبیین ساختار مباحث دوره دوم فقه البیان - پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️متن نامه جدید دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به وزیر بهداشت درباره مدیریت مؤثر و بازگشت ناپذیر بیماری ساده کرونا..... ❓پژوهشگران حوزه علمیه قم به تعریف جدیدی از واکسن دست یافته اند.... 🗞متن کامل نامه: https://nro-di.blog.ir/1400/10/06-2 @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، هفت گزارش راهبردی در موضوعاتِ ۱- سلامت، ۲- هوش مصنوعی، ۳- پول، ۴- چگونگی تسخیر اشیاء، ۵- مدیریت روستا و ۶- سیاست خارجی منتشر کرده ایم. گزارش های ۷ گانه را در ادامه دریافت کنید: ۱- گزارش پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (۵۳ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3391 ۲-گزارش تعریف جدید واکسن (۵۷صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3646 ۳-گزارش جدول فقهی تسخیر (۹۸صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3747 ۴-گزارش الگوی جدید مدیریت روستا (۱۰۷ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3731 ۵-گزارش هوش مصنوعی و طرح جایگزین (۵۳صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3650 ۶- گزارش پول اعتباری و طرح جایگزین (۶۰صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3258 ۷-گزارش سیاست خارجی قبل از ظهور (۷۷صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3639 @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
🗞به فضل الهی: در سال ۱۴۰۰ برای پشتیبانی فکری از نظام مبارک جمهوری اسلامی، هفت گزارش راهبردی در موضوع
سلام همت کنید و این گزارش های موضوعي را به دست مسئولین و نخبگان -متناسب با حوزه کاری- برسانید. تنها راه مواجهه با مفاهیم معیوب توسعه غربی گسترش تصمیم سازی فقهی است. (همه همت کنید...) پ ن : در حال برنامه ریزی برای انتشار حداقل ۱۰۰ گزارش در سال برای مواجهه با هجوم مفاهیم اسناد بین المللی توسعه پایدار به آرمانهای انقلاب اسلامی هستیم! @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️حکمت دعوت به درایه در حدیث؛ کشف عقلانیت حدیث است! 👌حکمت اینکه اهل بیت علیهم السلام دعوت به درایه در حدیث کرده اند؛ کشف ابعاد عقلانیت حدیث است. به عبارت دیگر اگر قواعد درایه در حدیث را ارتقاء دهیم؛ عقلانیت ناشی از به کارگیری فرآیند درایه، مردم را از سایر دستگاه های محاسباتی بی نیاز می کند. 👌درک و بررسی حدیث را بر اساس ۹ قاعده ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ۳- بیان مبتنی بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان در فضای نظام مقایسه، ۶- بیان مبتنی بر منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کَمّ پی گیری می کنیم و گزاره های معرفتی و عقلی متناسب با فطرت را کشف می نمائیم. 👌معتقدیم که عقلانیت ناشی از درایه در حدیث، کاربردی تر از منطق سیستمی و گویاتر از سایر دستگاه های عقلائی موجود است. حجت الاسلام علی کشوری- درایه در حدیث؛ چرا و چگونه؟ - سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹- حوزه علمیه قم @olgou4
🔴 وقتی پیش‌فرض ، معذر و منجز بودن تعریف می‌شود، فقیه هیچ موقع به حوزه توصیفات ورود پیدا نمی‌کند و می‌گوید این ارتباطی به حوزه کار فقاهت ندارد 🔺 به نظر بنده جریان‌های ملای فقاهتی در حوزه‌های علمیه هیچ موقع به حوزه توصیفات وارد نمی‌شوند، چون حوزه توصیفات از صنف کشف معذر و منجز نیستند اما در بسیار تاثیر دارند و اکنون ما باید چکار کنیم که طلبه توجه کند که باید توصیف‌ها را هم در فرآیند استنباط قرار داد؟ 🔻 چرا الگوی آموزش ترمی واحدی که در دانشگاه بوده بعد از مدتی به پذیرش قم رسیده است؟ آیا حوزه علمیه قم نباید الگوی آموزش اختصاصی خودش را داشته باشد و بحث بکند؟ 🔺 در حال حاضر عمده طلبه‌ها در فرآیند آموزش خود متکی هستند به شرح ها و خلاصه‌هایی که برخی اساتید نوشته‌اند و اساسا به دنبال کسب نمره و ارتقا به پایه دیگر هستند. این ضعف چرا به وجود آمده است؟ به خاطر این است که مدل آموزش حوزه از مدل آموزش دانشگاه‌ تاثیر پذیرفته است. 🎙 گفتگوی با حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی 🌐 v-o-h.ir/latest-news/31624/ 🆔 @sedayehowzeh
⚡️یادبود: دیدار و گفتگو با مرحوم آیت الله مصباح یزدی پیرامون ابر مسئله الگوی پیشرفت اسلامی/ ۱۱ آذر ۱۳۹۵ @olgou4
⚡️مفاهیم اصلی حوزه پیشگیری و درمان - از منظر طب اسلامی- دو مفهوم تنظیم روابط انسانی و قلب هستند..... @olgou4
⚡️برنامه ریزی باید مبتنی بر تحریک فکر افراد باشد! 👌چون رشته‌های علمی در دنیای امروز تخصصی هستند، در واقع یک معادلات خاصی استنباط می‌شود و به اسم تخصص به آیین‌نامه‌های اجرایی جامعه تبدیل می‌شود، یعنی در واقع معادلات علمی دوباره حکم قانون پیدا می‌کند. اگر ما گفتیم تغییر در نظامات اجتماعی از تغییرِ در اکسیوم‌ها و معادلات علمی شروع می‌شود، سؤال بنده این است که آیا به تحریک وعاء فکر در جامعه منتهی خواهد شد یا نه؟ به نظر بنده نمی‌شود. 👌چون ما در هر بخشی با یک طایفه متخصص روبرو هستیم. ممکن است شما بگویید اگر در بخش خاصی ده متخصص نظر بدهند، تصمیمات کارشناسی‌تر و دقیق‌تر گرفته خواهد شد، ولی سؤال ما در بهینه‌کردن روابط انسانی این نبود که تصمیم شما دقیق‌تر هست یا نیست. سؤال ما این است که در فرآیند نظم اجتماعی و در فرآیندی که شما برای اداره جامعه تعریف می‌کنید تحریک وعاء فکر [عمومی] اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد؟ حجت الاسلام علی کشوری -بخشی از جلسه ۲۲ تبیین مدل برنامه ریزی الگوی پیشرفت اسلامی (الگوی فقهی شناسائی و رفع عدم توازن ها)- دانشگاه صنعتی شریف @olgou4