هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همهی ما باید بِروز باشیم...
🔻دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست.»
امام خامنهای(مدظلهالعالی)
۱۴۰۲/۱/۲۹
#اولویتهای_تمدنی
#محرم_ماه_جهاد
https://eitaa.com/olgou_mashhad/2249
🎙آیت الله علم الهدی:
مشهد در دستان مافیای قدرت و ثروت است.
📌آدرس مطلب در روزنامه شهرآرا
https://shrr.ir/000keM
🔻ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/olgou_mashhad/1692181510454900957
#توسعه_محرومیت_زاست
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضا علیهالسلام
#مشهد_آینده
https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید || روایت تصویری از نشست تخصصی تبیین اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از نخبگان و اساتید حوزوی و دانشگاهی استان خوزستان در تالار امام رضا علیه السلام شهرک نفت شهرستان اهواز
#اولویتهای_تمدنی
#محرم_ماه_جهاد
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نامزدهای نمایندگی مجلس نیازمند کارگاه آموزشی هستند!
👌یکی از مشکلات کشور در ادوار مختلف، عدم آشنایی نمایندگان مجلس با مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی بوده است. بر اساس بررسی میدانی، نمایندگان مجلس بیشتر با مفاهیم مطرح در اسناد بین المللی و اخیراً با مفاهیم مطرح در سند 2030 آشنا هستند. اصطلاحاتی مانند: رمز ارز، تسهیل گیری، نوشهر گرایی، اصلاح بذر، میراث فرهنگی ناملموس، برابری جنسیتی، پیشگیری دارو محور، افزایش کربن و..... از برجسته ترین اصطلاحات مطرح در اسناد بین المللی هستند؛ که در میان نمایندگان، مطلوب و کاربردی تلقی می شوند!!
👌بهترين مواجهه با نفوذ اصطلاحات اسناد بینالمللی در نظام تصمیم سازی کشور، طرح اصطلاحات مترقی کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در جامعه و برگزاری دوره های آموزشی برای نمایندگان مجلس در این موضوع است. اصطلاحاتی مانند: ١-محله محوري و تَعَرُّف، ۲- دار واسعه، ٣- طبقه بندی جدید علوم، ۴-پیشگیری ساختاری از بیماری، ۵- عبرتکده، ۶- سود ارتباطی، ۷- امنيت مبتنی بر خود کنترلی، ٨- مشاغل برتر و تجارت عمومی، ۹- مردمی کردن اقتصاد و تفاوت آن با بخش خصوصی و دولتی، ۱۰-مناطق جغرافیائی ظهور، ۱۱- قانون مترقی احیای موات و..... اساس نگهبانی از فضای تصمیم سازی کشور در برابر هجوم مفاهیم و اصطلاحات معیوب پوزیتویستی به مردم است.
👌 شورای محترم نگهبان، دستگاه های امنیتی، گروه های مردمی و جهادی، حوزه های علمیه و معاونت سیاسی صدا و سیما با طرح گسترده اصطلاحات کاربردی الگوی پیشرفت اسلامی، از نمایندگان مجلس در برابر هجوم اسناد بین المللی محافظت کنند.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) آسیب شناسی گفتمان انتخابات در جمهوری اسلامی - پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - قم مبارك
#آسيب_شناسی_انتخابات
#اولویت_های_تمدنی
#آموزش_نمايندگان
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
27.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش تصویری از نشست تخصصی: تبیین اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه (در مقایسه با آرمانهای ۱۷ گانه سند توسعه پایدار ۲۰۳۰) اهواز / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
❓نخبگان با مقلدان سازمان ملل و سند ۲۰۳۰ وارد مباحثه و چالش نرم بشوند...
#اولویت_های_تمدنی
#هجوم_اسناد
#محرم_ماه_جهاد
https://eitaa.com/olgou4
♨️ یک موفقیت نسبی!
👈 دولت در بهمن ماه گذشته، سند همکاری در مورد چگونگی «اجرای اهداف سند توسعه پایدار 2030» با سازمان ملل امضا کرده بود که بارها این موضوع مورد نقد کارشناسان قرار گرفت.
🔹 حالا ۳۳ نماینده دغدغهمند در مجلس شورای اسلامی، به وزیر امور خارجه در همین رابطه تذکر دادند. (لینک)
🔸 این موضوع اگرچه تمام هدف مبارزه با سند 2030 را تامین نمیکند، ولی قطعا یک موفقیت نسبی و البته شیرین است.
💢 بیداری مسئولین، مقدمه پیروزی بر این سند ننگین است. تصور بفرمایید که به جای ۳۳ نماینده دغدغهمند، ۲۳۳ نماینده دغدغهمند در مجلس شورای اسلامی داشتیم!
#اولویتهای_تمدنی
#محرم_ماه_جهاد
https://eitaa.com/olgou_mashhad
👌بزرگترین دروغ به بشر امروز این است که علم را ارزشگذاری نکنید؛ «علم؛ علم است!»
#طبقهبندی_جدید_علم
#آموزش_و_پرورش_آینده
#اولویتهای_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓این ۳ سوال را از نمایندگان مجلس بپرسید:
۱. چگونه ۱۲ هزار بسته قانونی را آموزش میدهید؟
۲. چگونه بر اجرای آنها نظارت میکنید؟
۳. چگونه تعارض بین آنها را حذف میکنید؟
#قانون_زیاد یا #تصویب_قوانین_مادر
#اولویتهای_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
📌نشست تخصصی چگونگی نحوهی پیشبرد نظریات الگوی پیشرفت اسلامی
🔆تسلط بر چرخه تحریک فکر؛ اولین لازمه اقامه دین
مشهد مقدس
جمعه ۳ شهریورماه ۱۴۰۲
https://eitaa.com/olgou_mashhad
🔴 میشود مدیر دلسوزی بدنبال ایجاد عدالت باشد، اما در نهایت اهداف سند ۲۰۳۰ را پیاده کند.
👌🏼عدالت محوری و خدوم بودن مدیر، ارتباطی با غلط بودن مفاهیم در ذهن او ندارد.
📌پ.ن: جلسه تضارب، حول موضوع دولت اسلامی و چگونگی پیشبرد نظریات الگوی پیشرفت اسلامی
۳شهریورماه۱۴۰۲ مسجد حضرت ابوالفضل (علیهالسلام)
#جمعه_انتظار
#اولویتهای_تمدنی
#تمدن_نوین_اسلامی_در_راه_است
https://eitaa.com/olgou_mashhad
🔴بجنورد پس از باران!
❓آیا دستگاه کارشناسی کشور، بعد از سیلهای متعدد در سالهای اخیر، توانسته است تدبیر بهتری برای مدیریت آب در کشور داشته باشد؟
🔻نشست تخصصی "طرح و برنامه فقهی آب" را بر اساس الگوی فقهی مدیریت آب برگزار می کنیم و جدول تصمیمات بهینه کننده مدیریت و مصرف آب را در اختیار مدیران جمهوری اسلامی قرار می دهیم.
📌برای آشنایی بیشتر با مباحث تخصصی #الگوی_فقهی_مدیریت_آب👇🏻
https://eitaa.com/olgou4/4031
#نظامسازی_فقهی
#مدیریت_آب
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
کارکردهای تمدنی اربعین.pdf
1.55M
🗞گزارش راهبردی با موضوع: بازخوانی کارکردهای تمدنی زیارت اربعین/۷۶ صفحه
❓مفهوم پایه در زیارت اربعین
❓کارکردهای تمدنی زیارت اربعین
#فقه_الامام
#اربعین
#نصرت_امام
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۲۴
۷ شهریور ۱۴۰۲/ سال سوم
عمود یک هزار و چهارصد و عِلْم علیه السلام
به روایت حضرت آقا امام صادق علیه السلام درباره اصطلاح #بئر_معطلة در قرآن، (چاه متروک/سوره حج آیه۴۵) مهمترین و در عین حال متروک ترین عمود طی نشده ی بی زائر، #علم_امام است(بحارالانوار به نقل از تفسیر قمی ج۲۴ص۱۰۱). این است غربت حقیقی امام در میان ده ها میلیون زائر مشتاق. به همین دلیل شاید بتوان گفت که اصلی ترین اقدام برای تکمیل و ارتقای حرکت تمدنی اربعین، شناساندن جایگاه حقیقی امام علیه السلام در زندگی بشریت است. امام محمدباقر علیه السلام در این زمینه می فرمایند: مردم، نم و رطوبت را می مَکَند و رودخانه ی زلال عظیم علوم ما اهل بیت_ علیهم السلام _ را رها می کنند(الکافی ج۱ص۲۲۲).
حال که به برکت خون هزاران هزار شهید، جمهوری اسلامی به بار نشسته و #شیعه در بالاترین سطح قدرت تاریخی و نبرد تمدنی خود با #یهود قرار دارد، به فرموده آقا امام رضا علیه السلام، تنها وظیفه اش نشر دانشهای متروک و بر زمین مانده خاندان علم است که «لَوْ عَلِمَ النّاسُ مَحاسِنَ كَلامِنا لَاتَّبَعونا».(معانی الاخبار ج۱ص۱۸۰). بر این اساس، تکمیل و ارتقای تجمع حداکثری اربعین، وابسته ی به رجوع حداکثری به علم امام است. برای تک تک مسائل و گره های زندگی باید به امام علیه السلام رجوع کرد (نمونه). امامی در جایگاه حقیقی خود: تنها دانشمند و دانشگاه حقیقی عالم.
محل نگارش: کربلاء المقدسة
@besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه به زودی افتتاح می شود.
❓ویژه ائمه محترم جمعه، ائمه جماعات
❓فرماندهان بسیج و هیئت امنای مساجد....
❓معرفی چهل خدمت برای ارائه در مساجد تمدن ساز
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻همانند راهپیمایی اربعین، راه معنویت و حاکمیت توحید را طی کنید.
⚡️در این راه استقامت بورزید و همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.
📌بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئتهای دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی
#اربعین
#حاکمیت_توحید
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚡️پرسشهای اصلی اولین برنامه پیشرفت اسلامی چیست؟
#نظامسازی_فقهی
#اولین_برنامه_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶واگذاری عادلانه زمین به مردم را یکی از دو زیر ساخت اصلی اجرای اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه میدانیم.
✅برای فهم و تحقق آن، چرخه چهاربخشی تحریک فکر را فعال مینمائیم.
❌چهار موضوع: ۱-تولید خبر، ۲- راه اندازی تضارب و نشست تخصصی، ۳-تولید مکتوبات و ۴- نمونهسازی تمدنی حول قانون مترقی احیای موات، بزرگترین چالش اجرای سند ۲۰۳۰ و سرمایهداران در آینده است.
#قانون_مترقی_احیای_موات
#اولویتهای_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️چهار مهارت مرتبط با سؤال و تفكر
👌چهار مهارت مهم در حوزه پرسشگری و مدیریت پرسش های جامعه در فقه البیان -بخش مرتبط با بیان مبتنی بر تأمل- مطرح است. تسلط بر این مهارت ها از مقدمات اجتهاد و مدیریت تأملات یک جامعه محسوب می شود:
👌مهارت اول: مدیریت حفظ سوال در مباحثه، اولین مهارت لازم برای مدیریت تأملات یک جامعه است. برخی افراد در یک مباحثه علمی به سرعت اسیر پرسش های طرف مقابل می شوند و قدرت حفظ سوال خود در یک جلسه و محیط افراد خود را ندارند. در یک مباحثه علمی یا یک پروژه اجتماعی، پاسخ به سوالات مخاطبان را باید در رتبه دوم مباحثات قرار داد و از پدیده گیج کننده ازدحام و تکثر سوال جلوگیری به عمل آورد. انتخاب یک پایه سؤال قوی و تبیین قوی پرسش ( بیان فواید پرسش محل بحث) از جمله ابزارهای حفظ سوال در ذهنیت مخاطبان است. برای حفظ سؤال باید به صورت حداقلی از امر و نهی استفاده نمائیم.
مهارت دوم: مدیریت کشف سوال شارع از بیان شارع است. همانطور که در مقدمات فقه البیان مطرح کرده ایم: بیان علمی شارع مبتنی بر یک سوال آشکار یا سوال مفروض مطرح شده است. کشف سوال شارع و تبیین آن به عنوان نقطه آغاز فهم روایت و آیه، یک مهارت مغفول در علم اصول فعلی است. تعاضد یابی درباره روایات و آیات و توجه جدی به تعلیل های مطرح در آیات و روایات؛ مهمترین ابزار کشف سوال از بیان شارع است و در مواردی که سؤال آشکار یا مفروض است؛ به تبیین سؤال شارع مدد می رساند. در بسیاری از موارد که روایت و آیه در ملاحظات لفظی اولیه دارای اجمال بیانی است؛ توجه به سؤال شارع، سبب "انصراف معنایی" لفظ مجمل و بالتبع عدم نیاز به برخی از "اصول مرادیه" برای کشف مقصود شارع می شود. (کشف سؤال شارع، زمینه انصراف معنائی بیان شارع محسوب می شود)
👌مهارت سوم: تسلط بر روش تنقیح و تصحیح سوالات غلط مخاطبان است. همانطور که قبلاً معروض داشته ایم: سوالات عرف های عمومی و تخصصی مشموع چهار صفت ۱- سؤال غلط، ۲- سؤال ناقص، ۳- سؤال صحیح فاقد اولویت و ۴- سوال صحیح اولویت دار است و فقیه در مقام هدایت تفکرات جامعه، ناگزیر از مدیریت علمی سؤال معیوب است. پاسخ دادن به سؤال مخاطب به معنای تنقیح سوالات معیوب مخاطب است و برای تنقیح سوالات معیوب، سه مرحله ۱- تنقیح بیانی، ۲- تنقیح زیرساختی و ۳- تنقیح شاکله ای در سرفصل دوم فقه البیان تصویر شده است
👌مهارت چهارم: تسلط بر کشف سؤالات مرتبط با یک سؤال صحیح است. (تسلط بر روش کشف نظام سؤالات شارع) برای مدیریت یک جامعه، نیازمند ایجاد تأمل در همه ابعاد نیاز آن جامعه هستیم و طرح سؤالات یک بعدی به معنای پذیرش حضور دانش غلط در سایر حوزه ها است. اگرچه تفکر از یک سؤال مادر آغاز می گردد؛ ولی زایش سؤالات بخشی از آن سؤال مادر یک ضرورت قطعی محسوب می شود. به عنوان مثال در بسته اولویت های تمدنی ۱۲ گانه ۱۱ پرسش اصلی از پرسش مادر تقسیمات شهری کوچک (محله محوری) یا تقسیمات شهری بزرگ (منطقه شهری) زائیده شده است و در واقع یک مجموعه از پرسش های مرتبط با محله محوری با مخاطبان مطرح می شود.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین فواید قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل (سرفصل دوم فقه البیان) - ۳۰ صفر ۱۴۴۵ (شهادت عالم آل محمد) - قم
#چهار_مهارت_پرسشگری
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_تأمل
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی: تبلیغ مسئله محور روز پنج شنبه ۳۰ شهریور از ساعت ۸ صبح در شهر قم برگزار می گردد.(به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/5598
#تبلیغ_اولویت_اول_حوزه
#تبلیغ_مدرسه_محور
#تبلیغ_مسئله_محور
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️پس #مسجد چی؟!‼️
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_امام_رضا علیه السلام
#خدمات_نهگانه_مساجد_تمدنی
@olgou_mashhad
👌با تغییر محتوای کتب درسی و تغییر تدریجی طبقهبندی علوم، میتوان دانشمندان غربی را در ذهن دانشآموزان منزوی کرده و بالعکس ائمه اطهار(علیهمالسلام) را از سطح پدران معنویای که فقط قدرت شفادهندگی دارند ارتقاء داده و به متن زندگی فرزندانمان بیاوریم.
🔻طبقهبندی بیکنی از علم را، جهتدارترین معادله مدرنیته میدانیم!
#طبقهبندی_جدید_علم
#اولویتهای_تمدنی
@olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️تربیت طلبه ذوالفنون هدف اصلی مدرسه هدایت است!
👌در مدرسه فقهی هدایت به دنبال تربیت طلبه ذوالفنون هستیم؛ زیرا طلبه باید به همه تخصص های مرتبط با سبک زندگی مسلط باشد. به عبارت دیگر: اصلاح سبک زندگی امری تک بعدی نیست و به اصلاح اموری مانند تغذیه، معماری، آموزش، سلامت، سیاست خارجی، تجارت، نظم اجتماعی، عبرت و میراث فرهنگی، تولید خبر و... نیازمند است.
👌تجربه ۴۵ سال گذشته به همه ما نشان داده است که سبک زندگی مردم ایران از تفویض امور فوق الذکر به بناهای عقلایی و متخصصین پوزیتویستی ضربه خورده است. چالش های فعلی تربیتی و غیر تربیتی را ناشی از الگوی غلط معماری، استانداردهای غلط غذا (استانداردهای سازمان غذا و دارو)، آموزش های غیر مفید سیستم آموزشی و... می دانیم و نباید اصلاح سبک زندگی را با تکیه محض بر موعظه دنبال نمائیم. (آسیب شناسی حرکت جمهوری اسلامی و آسیب شناسی امضاهای غلط حوزه بر دانش های ناقص پوزیتویستی)
👌در مدرسه تمدنی هدایت ۹ دسته تخصص فقهی مرتبط با سبک زندگی (مجموعاً ۴۰۰ نظریه فقهی) را آماده کرده ایم و مشغول انتقال این مفاهیم در قالب راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر به نخبگان و اقویای شیعه هستیم. اصلاح سبک زندگی نیازمند: ۱- تفقه بیشتر در مسئله ۱- امامت ، ۲- علم ، ۳- تزکیه، ۴- مکاسب، ۵- بیان، ۶- نظم، ۷- فرقان، ۸- عبرت و ۹- نفی سبیل است. (طبقه بندی جدید دانش)
حجتالاسلام علی کشوری - تبیین هدف مدرسه تمدنی هدایت در روز میلاد حضرت مدینة العلم (روحی فداه) ۱۷ ربیع الاول ۱۴۴۵ - قم
#میلاد_مدینة_العلم
#تربیت_طلبه_ذوالفنون
#مدرسه_تمدنی_هدایت
https://eitaa.com/olgou4
انشاءالله #نهضت_فلسطین به نتیجه خواهد رسید و همانطور که امام بزرگوار تعبیر کردند از #رژیم_غاصب به سرطان، حتماً این #سرطان انشاءالله به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشهکن خواهد شد.
بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت
۱۴۰۲/۷/۱۱
#اولویتهای_تمدنی
#سیاست_خارجی_قبل_ظهور
@olgou_mashhad