عدد چهل در واژه شب چله، در ارتباط با جشن سده، يکي ديگر از جشنهاي ايرانيان است. بدين معني که از شب چله تا جشن سده که در 10 بهمن ماه برگزار ميشود، 40 روز است. گويي جشن سده جشن چهلمين روز تولد خورشيد يا همان ايزد «مهر» است.
اين که چرا عدد 40 به اين اهميت دست يافته و به نوعي مقدس شده است، شايد به اين خاطر باشد که اين عدد از ضرب عدد 4 و 10به دست ميآيد. عدد 10 عدد مقدس فيثاغورسيان بوده است و خود از جمع 4عدد طبيعي نخستين به دست ميآيد: 4+3+2+1=10
عدد 10 در زبان يوناني به شکل دو خط مورب متقاطع X است. جالب است بدانيم که افلاطون عقيده داشت که خداوند، جهان را بر مبناي دو خط متقاطع (همان شکل X) آفريده است. و جالبتر خواهد بود اگر بدانيم که دانشمندان نجوم، بر روي کره زمين دو محور متصور هستند که يکي از آنها دايرهالبروج را مشخص ميکند و ديگري استواي آسماني است. استواي آسماني تصوير استواي زمين بر روي کره آسماني است. تقاطع اين دو محور همان نقاط اعتدالين هستند و به همين خاطر است که افلاطون اساس دنيا را همين دو خط متقاطع ميداند.
از طرف ديگر عدد 4 هم، عددي الهي است. در بسياري از زيانها، واژه خدا چهار حرف دارد. بهشت به چهار بخش تقسيم شده است. چهار حيوان علامت خاندان بنياسراييل هستند و چهار انجيل معتبر در مسيحيت داريم. جالب اين است که اين چهار انجيل که توسط چهار حواري مسيح شکل گرفتهاند، هر کدام به يکي از اين حيوانها منسوبند. مرقس به شير، متي به انسان، يوحنا به عقاب، لوقا به گاو. باز هم جالب است که بدانيم، تصوير ابوالهول يا همان SPHINX در تخت جمشيد، مخلوطي از اين چهار حيوان است. ما از موجودي سخن ميگوييم که سر انسان، گوش گاو، بدن شير و بال عقاب دارد. شگفت اين که کساني که با علم نجوم آشنايي دارند، ميدانند که اين هر چهار، در منازل منطقهالبروج براي خود جايي دارند.
براي درک بهتر از شب يلدا که شب تولد مهر است بايد با عدد 7نيز آشنا باشيم. زيرا درجات تشرف به آيين مهر (شب چله يا شب يلدا را شب تولد مهر ميدانند) هفت مرحله است: کلاغ، عروس(نامزد)، سرباز، شير، پارسي، پيک خورشيد، پير
عدد هفت نماد پيچيدگي و تودرتويي است. حاکي از بطن در بطن بودن خلقت، زمين، آسمان و هر آنچه که عميق، ژرف و وسيع است، ميباشد. همچنين سمبل مراتب کمال و تعالي است
@olloomeGharibe
در عرفان و تصوف ايراني- اسلامي هفت شهر عشق و هفت حال صوفي را داريم.
از طرفي جالبترين ارتباط ميان عدد هفت و عدد چهل در طول دوره آبستني انسان مشخص ميشود. اين دوره در حدود 280 روز و معادل با 40*7 است. گويي براي به دنيا آمدن يک موجود انساني، انسان ديگري بايد هفت مرتبه، چلهنشيني کند.
تا اين جا متوجه شديم که هم عدد 7 و هم عدد 40در ارتباط با مراسم راز ورزانه و عرفاني هستند. و اين موضوع مطلب تقدس زمان را براي ما روشنتر ميکند. قابل ذکر است که بيشتر تقدس موضوع با رازآميز بودن آن در ارتباط است و اين رازآميزيها در اکثر مواقع با علم نجوم و ستارهشناسي در ارتباط تنگاتنگ است.
حال آمادگي اين را داريم که در رابطه با شب چله بيش تر سخن بگوييم. مراسم شب چله در هنگامي برگزار ميشود که قرار است ماه تازهاي به نام “دي” آغاز شود. واژه “دي” درحقيقت صفت خداي يگانه و بزرگ، اهورامزدا در دين زرتشت است. دي از مصدر “دا” به معني آفريدن، ساختن، بخشودن و دادن است که پسوند فاعلي “تره” گرفته و به “داتره” و در ادامه به داتار و دادار تبديل شده است.
واژه “دي” همچنان در ارتباط با “دئوه” است. دئوس يا ديائوس (خداي باستاني آرياييان) و ديو (dieu) به معني خدا در زبان فرانسه نيز با واژه “دي” بيارتباط نيستند.
اين موضوع نيز قابل تامل است که با اينکه “دي” نام هيچ يک از امشاسپندان يا ايزدان آيين زرتشتي نيست، اما در هر ماه، سه روز به نام “دي” نامگذاري شده است و نتيجه ميگيريم که “دي” از اهميتي فوقالعاده برخوردار بوده است.
در رابطه با ماه دي و آغاز زمستان، برخي نيز عقيده دارند که واژه “دي” از واژه zayan”“ اوستايي به معناي زمستان ريشه گرفته است.
ماه سي روزه زرتشتي به چهار بخش ميشده است که در آغاز نخستين بخش نام اهورامزدا و در آغاز سه بخش ديگر نام “دي”، قرار داشته است و اين چيزي شبيه به تقسيم ماه به هفته سامي است. به اين ترتيب، هر ? بخش ماه به نام خدا آغاز ميشده است: اول ماه به نام اورمزد، هشتم و پانزدهم و بيست و سوم ماه به نام دي. هر يک از اين چهار روز معرف آغاز هفتهاي تازه در ماه است و براي آن که ديها با هم اشتباه نشوند، هر يک از آنها را با نام روز بعد همراه ميکنند و بدين گونه، روز هشتم را دي به آذر، روز پانزدهم را دي به مهر و روز بيست و سوم را “دي به دين” مينامند.
به قولي، نخستين روز از ماه “دي” را به نام “خرمروز” نيز ناميدهاند. روزي که با پشت سر گذاشتن طولانيترين شب و طلوع مجددخورشيد، شايسته جشن و شادي بوده است.
با اين توضيحات، متوجه ميشويم که شب چله، آغازي بر ماهي نو است که نام آن ماه به نام خدا متبرک شده است. شايد اعتقاد بر اين بوده که، در اين هنگام از سال که با انقلاب زمستاني همراه است، کوتاهي روزها و بسياري سرما زندگي مردم و جانوران را با نگراني روبرو ميسازد و تنها خداوند ميتواند آنها را در امان نگه دارد. از سوي ديگر همه کارهاي کشاورزي و بيشتر کارهاي دامداري تعطيل است و بهترين راه براي گذراندن اين شبهاي بلند و سرد نيايش به درگاه خداوند است.
جواب اين سوال که چرا ايرانيان شب چله، بلندترين شب (ظلمانيترين زمان) سال را جشن ميگرفتند، به اين موضوع که بعد از سپري شدن اين شب، شبها کوتاهتر و روزها بلندتر ميشوند، بيارتباط نيست.
در بالا، از آيين مهر سخن به ميان آورديم، زيرا که آيين شب چله با تولد مهر بيارتباط نيست. مهرپرستي به زعم اسطوره شناسان، آييني راز ورزانه و عرفاني بوده و به همين خاطر هم با عدد هفت و هم با عدد چهل در ارتباط بوده است.
واژه “مهر” چندين معني دارد. مهر علاوه بر اينکه به عنوان يکي از ايزدان (ايزد روشنايي و عهد و پيمان) در ايران باستان پرستش ميشد، به معناي اولين فروغ و پرتوهاي خورشيد در هنگام قبل از طلوع از آن ياد شده است. همچنين ماهي به نام مهر و روزي به نام او در هر ماه وجود دارد (روز شانزدهم هر ماه).
@olloomeGharibe
اينکه مهر هفتمين ماه سال و شانزدهمين روز هر ماه است خود جاي تامل دارد. هفتمين ماه سال، يعني يکي به اضافه نيمي از ماههاي سال و شانزدهمين روز هر ماه، يعني يکي به اضافه نيمي از روزهاي ماه. از طرفي يکي از جشنهاي ماه دي (ديگان)، جشن روز “دي به مهر” بوده، که خود ارتباط ميان مهر و دي را نشان ميدهد. جالب اين است که جشن ديگري از نوع جشنهاي گاهنبار، به نام “ميدياريم گاه” به معناي “ميان سال يا ميانه آرامش” در ماه دي برگزار ميشد. اين جشن از روز “دي به مهر” به مدت پنج روز برگزار ميشد و يکي از اعمال آن، فراهم کردن انبار زمستان براي دامها بوده است.
حال اگر با جشنهاي باستاني ايرانيان آشنا باشيم، متوجه ميشويم که ماه دي يکي از پر جشنترين و شادترين ماهها در طول سال بوده است. و آغاز اين ماه با سپري شدن شبي صورت ميگيرد که ما آن را به نام شب چله يا شب يلدا ميشناسيم.
در واقع شب چله از لحاظ اهميت با روز نوروز و آغاز سال نو کوس برابري ميزند. براي اينکه به ابتداي بحث هم اشارهاي داشته باشيم، ذکر ميکنيم که چله شبي است که ايرانيان به عنوان زماني مقدس (چرا که ماه خدا آغاز ميشود و ايزدي در آن متولد ميشود) آن را جشن ميگرفتند و آيينهاي مقدس برگزار ميکردند. زمان اين شب با رويدادهاي علمي نجومي هم در ارتباط است.
@olloomeGharibe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان قابلتامل عبدالحمید قدیریان (طراح صحنه، نقاش و مدیر هنری) درباره موجودات ماورایی:
«جنها بخاطر فیلم ملکسلیمان، از فرزندم انتقام گرفتند!»
این مساله رو جدی بگیرین در آخر الزمان آسیب جنیان به انسان بیش از قبل خواهد شد اگر نتوانند شمارو از پا در بیارن حتما به سراغ فرزندان و خانواده اعم از پدر و مادر و زن و خواهر و برادر خواهند رفت زیرا با آسیب به آنها باعث اختلال در عمکرد شما خواهند شد.
عنه صلى الله عليه و آله : الدُّعاءُ سِلاحُ المُؤمِنِ وَعَمودُ الدّينِ وَنورُ السَّماواتِ والأرضِ . حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : دعا سلاح مؤمن ، ستون دين،و نور آسمانها و زمين است
خودتون رو مجهز به سلاح ایمان و دعا بکنید
از خواص پک پاکسازی فردی و منزل دافع و مانع بودن آن است
@olloomeGharibe
طرح سوالی جدید(لذت ببرید از این علم مقدس)
موضوع :فایده ای از سوره الضحی.
در این مطلب از حروف در مورد حل مشکل کسانی که کاری نصیب آنها نمیشود و مشکل معیشتی و درآمد دارند.
سوال ما از حروف
سوال(ماهی فائده سوره الضحی )
م=فایده سوره الضحی چیست؟
حروف بعد از مکرر
(ی ا ع ل م ه ف د س و ر ض ح )
جواب=
(سوره تفید لا عمل).
اینجابه صورت رمزجوابگوهست
م=سوره برای کسی که کار و عملی ندارد مفید میباشد.
باید بپرسیم چگونه از سوره استفاده کنیم
سوال
(کیف نستخدم سوره الضحی لمن لاعمل له)؟
م=
چگونه سوره الضحی را برای کسی کارندارد بکارگیریم.
حروف بعد از حذف مکرر
تعدیل(ض.ح.ی.د)
حروف(ک ی ف ن س ت خ د م و ر ه ا ل ض ح ع )
جواب
(تقراکریم تسع کاف نی)
م=میخوانی نام کریم را بر 9کاف)
نکته
در سوره ضحی 9کاف قراردارد که اینجا اشاره شد نام کریم را در بعد از هرکاف بخوانیم.
الان بایدبدانیم مدت خواندن سوره چقدر باید بطول انجامد
سوال
(کم یوم لازم نداوم علی قرائه سوره الضحی لحصول العمل)؟
حروف بعداز حرف مکرر
(ک م ی و ل ا ز ن د ع ق ر ه س ض ح ص)
جواب
(احسب او یزید لمده کاف )
م=بشمار یا بیشتر از مدت کاف میباشد
نکته**منظور از کاف اینجا عدد20است
یعنی ممکن است بیشتراز 20روزبطول انجامد.
نحوه قرائت سوره
ابتدا 9صلوات میفرستیم
فهمیدیم در سوره 9حرف (کاف)وجود دارد و در بعد از حرف کاف باید نام کریم خوانده شود .
اینگونه تعدیل میشود
@olloomeGharibe
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
وَالضُّحَى ﴿١﴾ وَاللَّیْلِ إِذَا سَجَى ﴿٢﴾ مَا وَدَّعَک(یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم)َ رَبُّکَ ( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) وَمَا قَلَى ﴿٣﴾ وَلَلآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ ( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) مِنَ الأولَى ﴿٤﴾ وَلَسَوْفَ یُعْطِیک( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) َ رَبُّک( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) َ فَتَرْضَى ﴿٥﴾ أَلَمْ یَجِدْکَ( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) یَتِیمًا فَآوَى ﴿٦﴾ وَوَجَدَکَ ( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) ضَالا فَهَدَى ﴿٧﴾ وَوَجَدَک( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) َ عَائِلا فَأَغْنَى ﴿٨﴾ فَأَمَّا الْیَتِیمَ فَلا تَقْهَرْ ﴿٩﴾ وَأَمَّا السَّائِلَ فَلا تَنْهَرْ ﴿١٠﴾ وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ( یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم.یاکریم) فَحَدِّثْ ﴿١١﴾ .
این سوره را به این نحوه نوشته شده روزی 9 بار میخونید تا 9روز ادامه میدهید
اگر در این 9روز به کار دست پیدا کردید خواندن را قطع کنید وگرنه 9روز دیگر ادامه بدهید و اگر در این 18روز کاری پیدا نکردید تا 27روز ادامه دهید یعنی 9روز سوم که ان شاءالله بدون شک کار پیدا خواهید کرد باذن خدای کریم .
نکته سوره الضحی درلیست قرانی برابر است با عدد
93
~~~~93~9+3=12=1+2=3
3*9(کاف یاروز)=27روزی که در بلااشاره شد برای آخرین مدت قرائت این سوره .
حال اینکه 27=2+7=9.تعدادکاف موجود درسوره و ابتدای قرائت (نه روز ).
سوره الضحی 11ایه دارد و اگر عدد9را در تعداد ایات ان ضرب کنیم
11*9=99
برابر است با تعداد اسماءالحسني ويه كلامي ديگر
اسم اعظم خداوند.
@olloomeGharibe
📆تقویم نجومی
✴️ شنبه
1 دی / جدی 1403
19 جمادی الثانی 1446
21 دسامبر 2024
🕌 مناسبت های دینی و اسلامی.
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی.
❇️ امروز برای همه امور خوب و شایسته است خصوصا برای امور زیر:
✅عقد و خواستگاری و ازدواج.
✅تعلیم و تعلم و امور آموزشی.
✅خرید وسیله سواری.
✅جابجایی و نقل و انتقال.
✅صید و شکار و دام گذاری.
✅استحمام.
✅دیدار بزرگان.
✅و نوشتن کتاب و مقاله خوب است.
🚘مسافرت: مسافرت حاجت روایی در پی دارد.
👶زایمان خوب و نوزاد مبارک و از او خیر انتظار می رود.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓 امروز قمر در برج سنبله و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
✳️خرید منزل و باغ و زمین کشاورزی.
✳️انواع معاملات کلان و خرد.
✳️قباله و قولنامه نوشتن.
✳️ارسال کالا به مشتری.
✳️آغاز بنایی و خشت بنا نهادن.
✳️و امور تعلیمی و کشاورزی نیک است.
🟣امور کتابت ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت.
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث توانگری می شود.
💉💉 حجامت:
فصد زالو انداختن خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری،باعث رفع درد بدن است.
💑حکم مباشرت امشب : منع یا توصیه ای نشده است.
😴😴 تعبیر خواب:
خواب و رویایی که امشب (شبِ یکشنبه) دیده شود تعبیرش در ایه ی 20 سوره مبارکه "طه " صلی الله علیه و آله است.
فالقاها فاذا هی حیه تسعی...
و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که دلیلی قوی در اختیار خواب بیننده قرار گیرد و کار خود را با آن پیش ببرد. ان شاءالله. و از این قبیل امور قیاس شود.
💅 ناخن گرفتن.
شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👚👕دوخت و دوز.
شنبه برای بریدن و دوختن،#لباس_نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.(این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی شود)
🙏🏻 استخاره:
وقت #استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
📿 ذکر روز شنبه ،یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه #یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد.
💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است بهخ #حضرت_رسول_اکرم_(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
@olloomeGharibe
در دنیای شگفتانگیز گیاهان، برخی از آنها به عنوان "گیاهان جادویی" یا "مقدس" شناخته میشوند و در فرهنگهای مختلف به عنوان محافظان روح و انرژی عمل میکنند. این گیاهان نه تنها زیبایی خاصی دارند، بلکه در مراسمهای مذهبی و آیینی برای پاکسازی فضا و دفع موجودات ماورایی مورد استفاده قرار میگیرند.
🌿 مریمگلی: با دود خوشبو و آرامشبخش خود، ارواح خبیث را دور میکند و فضایی پاک و آرام ایجاد میکند.
🌸 اسطوخودوس: این گیاه آرامشبخش، انرژیهای منفی را دفع کرده و به ما احساس امنیت میدهد.
🌱 رزماری: با خواص محافظتیاش، به عنوان یک سپر در برابر ارواح و انرژیهای منفی عمل میکند.
🌼 پونه کوهی: گیاهی مقدس که در پاکسازی روحی و جسمی به کار میرود و به ما کمک میکند تا از انرژیهای منفی دور شویم.
🌿 آویشن: با قدرت محافظتیاش، خانهها را از ارواح خبیث دور نگه میدارد.
🌟 کندر: بخور مقدس که در آیینهای مذهبی برای پاکسازی فضا و دعوت از انرژیهای مثبت استفاده میشود.
🌲 سدر: گیاهی مقدس که در مراسمهای شمنی برای دعوت از ارواح خوب و پاکسازی فضا به کار میرود.
این گیاهان نه تنها به ما کمک میکنند تا از انرژیهای منفی دور شویم، بلکه به رشد معنوی و آرامش درونیمان نیز کمک میکنند. بیایید با هم از این گیاهان جادویی بهرهبرداری کنیم و فضایی پر از آرامش و انرژی مثبت بسازیم!
#گیاهان_جادویی #مریم_گلی #اسطوخودوس #رزماری #مدیتیشن #آرامش #پاکسازی #انرژی_مثبت #زندگی_معنوی
@olloomeGharibe
«ظ»
هر کس شب جمعه 910 "ظ" بنویسد و بیمار و خسته با خود همراه دارد، صحت یابد و در کاری فرو نماید و به هنگام نوشتن بخواند "یا والی یا متعالی" اگر از ظالمی بترسد، یک هفته وقت نماز صبح هزار بار به آن نیت بخواند مطیع شود.
«ع»
هر کس روز پنج شنبه 130 "ع" نویسد و با خود همراه دارد، ایمان کامل به او روزی شود و مشهور عالم گردد. هنگام نوشتن بخواند "یا محمود یا کریم" و اگر کسی را خواهد مطیع کند، بر شیرینی هر چه خواهد بخواند به او دهد مطیع گردد.
«غ»
هر کس روز جمعه 1060 "غ" نویسد و با خود همراه دارد، هرگز محتاج نشود و مرادش برآید و عجائب بسیار ببیند، وقت نوشتن بخواند"یا عظیم یا مجیب" و اگر کسی خواهد دشمن (دینی) را نیست و نابود کند هفت روز روزی هفتاد مرتبه به نیت فناء او بخواند، نیست گردد و اگر بر برگ حنظل 60 مرتبه بنویسد و در خانه ی دشمن افکند دشمن آواره گردد.
«ف»
هر که روز چهارشنبه 90 "ف" نویسد و با خود دارد، حق تعالی مراد او را بدهد و هنگام نوشتن بخواند، "یا غیاث یا مغیث" اگر کسی بر کرباس پاره نه هزار بار به نام کسی و به نام مادر او و به نام خود بخور دهد و در آتش اندازد ، آن کس هر چه باشد نزد او حاضر شود نه به حرام، و اگر آوارگی کسی را خواهد، هر روز 70 بار در مقام آن کس بخواند و بدمد آواره گردد.
«ق»
هر که 181 "ق" نویسد و با خود همراه دارد، از زندان برهد و رزق بر او گشاده گردد و هنگام نوشتن بخواند، "یا عزیز یا حکیم" اگر کسی روزی 400 مرتبه بخواند هر نیت که خواهد حاجتش برآید و اگر خواهد که خواب دشمن دین را ببندد 200 مرتبه بر کاغذ نویسد و به زیر سنگ گران نهد، خوابش بسته گردد.
«کاف»
هر که خواهد از چشم خلق ناپدید شود، وقت ضرورت باید 700 "ک" بخواند، هیچ کس او را نبیند و هرکه 101 "ک" نویسد و با خود همراه دارد از رنجها و غهم ها ایمن و درِ دولت به رویش باز شود و هنگام نوشتن بخواند "یا کلیم یا کریم". آری خداوند با "کاف" و "نون" هرچه خواهد می کند.
«لام»
هر کس شب چهارشنبه 71 "ل" بنویسد و با خود دارد از مکر خلایق ایمن گردد و هنگام نوشتن بخواند "یا شکور یا غفور" اگر بر صفحه شش "ل" نقش کند و با خود دارد، چشم زخم به او نرسد، از امام چهارم مروی است: جهت غنی شدن در هفتم هر ماه بنویسد و در کیسه یا کیف نگه دارد و ماه بعد نوشته ی سابق را در آب اندازد. 31 مرتبه در کنار هم (ل ل ل ل .... ذوالطّول ذوالطّ ول ذوالطّول)
«نون»
هر که شب سه شنبه 106 "ن" بنویسد و با خود همراه کند از امراض برهد. خواندن "ن" سبب تسهیل علم است. هنگام نوشتن بخواند، "یا حلیم و یا شکور" اگر وقت نماز خفتن صد مرتبه بگوید بیخوابی را ببرد.
«م»
هر کس بر آن بنگرد و هر روز بخواند، برکت و رزقش فزون گردد و آن برای عطارد در روز چهارشنبه است. هر کس بعد از چهل روز روزه آن را با شرایط و رو به قبله با طهارت قمر در سعود ساعت شمس رسم کند، حق تعالی حقایق و انوار قدسیه به او ببخشد و از مضرات ایمن گردد و هرکس خدا را به آن بخواند، روز جمعه اجابت شود و هرکس آن سر عددی را روز پنج شنبه با نام مقدس رسول اکرم ﷺ چهل بار بنویسد و یا غسل بشوید و بگوید: "اللّهمّ ببرکة ماشربت ان تهوّن علیّ الحفظ والفهم" و چهل روز ادامه دهد ظاهر و باطن بر او باز گردد. هرکه روز جمعه پیش از طلوع آفتاب 90 ((م)) نویسد و با خود همراه دارد به حاجتی می رسد و اگر در باغ زراعتی آویزد هیچ آفتی به آن زراعت نرسد و هنگام نوشتن بخواند ذکر "یا خالق یا محیط" جهت وصول طلب هفتاد بار گفتن نافع است.
«واو»
هر که در روز شنبه 13 "و" بنویسد و در قرآن نهد، به مراد رسد و هنگام نوشتن بخواند "یا خالق یا محیط" جهت وصول طلب هفتاد مرتبه گفتن نافع است.
«ها»
هر کس 15 "هـ" بنویسد و با خود دارد، از سر غیب آگاه شود و علم نهانی بر او ظاهر گردد و هنگام نوشتن بخواند"یا وافی یا حفی" اگر کسی خواهد بجائی رود و مانعی باشد، شصت بار در برابر آن کس بخواند و به او بدمد بر طرف شود. اگر کسی این حروف را بر کف دست بنویسد و به نزد هر کس رود مطلب برآید. (هـ هد ه لا ه لا ن). نوشته اند هر که خواهد پی مهمی رود، این اسم را که به زبان هندی اعظم است هفت بار بخواند، آن مهم زود به آسانی برآید (اهنوس)
«ی»
هر کس 20"ی" نویسد و با خود همراه کند، خواص حروف در آن باشد. اگر کسی خواهد زبان کسی را مطلقاً به بندد 60 مرتبه با این نیت بخواند و به او بدمد بسته گردد. و اگر مقام حرف را با خود همراه تمام کند نزد خلق مکّرم شود و کسی متعرض او نشود و در آن خانه ای که این حروف یک یک نوشته باشد دولت و جمعیت فزونی دارد و از بلا ها ایمن گردد و در سفر از دزد حفظ شود. الله اعلم. و نیز باید شک نکند و برای خواب دیدن کسی اینها را بنویسد و زیر سر نهد، هرکه را خواهد در خواب ببیند
https://eitaa.com/olloomegharibe
«ث»
هرکس پانصد "ث" وقت زوال سه شنبه، بنویسد و در دیوار خانه ای که رو به قبیله باشد آویزان نماید، در امور ثابت، و از حرام و گناه حفظ شود و اگر در کوزه ی آب افکند و مرد و زن بد خلق بخورند، با هم مهربان گردند و در وقت نوشتن ذکر "یا دائم یا صمد". و گفتن آن شصت مرتبه، موجب محبت می شود، جهت رفع ترس طفل و کودک، 60 مرتبه نویسند و در زیر سر او بگذارد، نترسد.
«ج»
هر کس وقت طلوع آفتاب 53"جیم" بنویسد و با خود داشته باشد، زبان بدگویان بر او بسته خواهد شد و ارواح را مشاهده خواهد کرد و اگر از کار درمانده باشد، به آن کار خواهد رسید و از عمر خود برکت خواهد برد و در وقت نوشتن ذکر "یا باری یا کبیر" را بخواند. هرکس هر شب هزار با "جیم" گوید، بعد از هفت شب هر کدام از پیغمبران را که خواهد، در خواب می بیند و اگر رنجور باشد بنویسد و بخورد شفا می یابد.
«ح»
هرکس شب پنج شنبه اوائل ماه هجده "ح" نویسد و با خود دارد، سحر بر او کار نکند و اگر به مشک و زعفران و در حریر و بموم سفید گرفته زیر دندان نهد، ارواح را بیند و مشاهده کند، و در وقت نوشتن بخواند "یا رئی یا زکی". اگر کسی بخواهد دشمن را قطع کند. بر مشتی خاک 200 بار بخواند و بر دشمن افشاند ، دوست گردد و اگر بر قلنج گرفتار شود، هفتاد بار بگوید و دست بر آنجا بمالد برطرف شود.
«خ»
هر کس 310 "خ" در خلوت روز یکشنبه ی آخر ماه بنویسد و در خانه ی خود آویزان کند، هر مرادی که داشته باشد برآورده گردد. و هنگام نوشتن بخواند ذکر "یا کافی یا رجایی". اگر کسی بخواهد از غایب خبر یابد، بعد از نماز خفتن بر بام یا تلی بر آید و هفتاد بار بخواند و به آن طرف دمد، خبر می آید و اگر نداند در کجاست 70 بار بنویسد در زیر سر بگذارد او را در خواب ببیند.
«دال»
هرکس 35 "د" شب چهارشنبه در خلوت، وقتیکه مردم خوابند با مشک و زعفران نویسد و با خود همراه کند، دل و دست او گشاده گردد و در نظر مردم با عزت و حرمت و اعتبار کلی باشد. جهت اداء دین مفید وقت نوشتن بخواند"یا حنان یا منان". اگر کسی بخواهد کسی را ظاهراً آواره کند، صبح پیش از آنکه با کسی سخن گوید، بر بام رود و به ستاره ی آسمان بنگرد و هفتاد بار "دال" گوید، دشمن آواره شود. اگر هر روز هزار بار گوید، به مراد رسد و اگر هفتصد بار بر شیرینی بخواند و پیش سگ اندازد ، نزد مردم شیرین شود و اگر کسی دفینه ای دارد و نداند در کجاست ، 700 بار در گوش خروس بخواند، خروس تا سر دفینه می رود.
«ذال»
هر که 731 مرتبه بگوید "ذال" و روز شنبه هنگام طلوع آفتاب بنویسد و در مسجدی که نماز جمعه می کنند دفن نماید و بقصد حفظ مال یا غائب آنها حفظ شوند و وقت نوشتن ذکر "یا دیان یا خالق" بخواند.
«را»
هر که شب دوشنبه مهتاب 300 مرتبه بنویسد و به چرم گیرد و با خود همراه کند بمراد می رسد. و نزد اکابر با عزت و حرمت باشد هنگام نوشتن بخواند"یا رحمن یا دائم"
«زا»
هر کس روز سه شنبه وقت غروب هفتصد "ز" بنویسد و در گورستان دفن کند هم علومی که او از مردم در حجاب می باشد، بر او کشف شود، وقت نوشتن ذکر "یا مبدی یا علام" را بخواند. و هر که روزی پانصد مرتبه بخواند یا صد بار بنویسد و با خود همراه کند در انظار عزیز و با هیبت باشد.
«سین»
هر که 120"س" روز جمعه بنویسد و با خود همراه دارد، هیچ کس با او مجادله نکند شیرین شود و همچنین سفر و هیبت مردم نافع می باشد و وقت نوشتن ذکر "یا حلیم یا معید" را بخواند. جهت کشف کرامت هر صبح 80 مرتبه بگوید "سین" نافع می باشد و اگر صد مرتبه بنویسد و زیر سر طفل بگذارد، زود به سخن و صحبت می آید و اگر 70 مرتبه "سین" بر بدن طفل بنویسد، زود به زبان و سخن در می آید. نوشته اند از خواص "سین" آن است که اگر کسی بخواهد با خصمی (دشمنی) در محاکمه غلبه کند که قادر بر جواب نباشد، نام او را در مابین دو "سین" مفروج کند، هر چه بشود متصل و اگر نشود منفصل نوشته در دست گیرد و با او سخن گوید، او عاجز شود مثلاً اسم: قمرسقسمسرس یا اسم شمس سشسسمسسس که در قمر و در شمس متصل می باشد.
«ش»
هر کس روز چهارشنبه 360 مرتبه "ش" نویسد و به حمام رود و نوشته را در آب نهد و بشوید و آب را بر سر ریزد، نعمت به او فراغ گردد. امام صادق فرمود، باید پاک باشد وگرنه به درویشی مبدل شود. وقت نوشتن ذکر"یا حمد یا عزیز" بخواند، اگر کسی مطلبی دارد، وقت خواب 200 مرتبه بگوید در خواب پاسخ را به او بگویند و اگر به چیزی بخواند و بزن حامله دهد زود خلاص شود.
«ص»
هرکس 95 "ص" در کاسه به مشک و زعفران بنویسد، اگر برای او سحر کرده باشند و آن را بر سر ریزد باطل گردد. و اگر بین دو لشگر جنگ باشد به صلح کشد و اگر نوشته را در مصحف نهد، دشمن هلاک شود و در وقت نوشتن بخواند "یا قاهر یا قریب" و گفتن آن در سفر نافع است.
«ض»
https://eitaa.com/olloomegharibe
هرکه شب چهارشنبه 101 "ض" نویسد بر چوب انار مثل عَلَمی به بندد و در خانه ی خالی بر دیوار قبله فرو برد، هر چه پیش کسی داشته باشد به او برگردد و بین مردم عزیز گردد، به او هنگام نوشتن بخوابد"یا مذل یا نور" اگر نود بار بر چیزی خواند و به دیوانه دهد، شفا یابد و اگر به علت دل درد بر چیزی نویسد و بخورد شفا یابد.
«ط»
هر کس شب جمعه با مشک و زعفران 19 "ط" نویسد و زیر سر نهد، جمال دل آرای پیغمبر را زیارت کند و اگر آن را در آب افکند و بخورد نوری در قلب او ظاهر گردد و اگر در شمشیر نقش کند، بسیار برا گردد و اگر با خود همراه دارد، عزیز باشد. و هنگام نوشتن بخواند، "یا علی یا قدوس" اگر 120 بار بر دشمن بخواند، مطیع شود و شب پنجشنبه 900 مرتبه نویسد و با خود همراه دارد در هنگام نماز وقت نوشتن بخواند "یا حی یا قیوم" و جهت عزت و ایمنی ساعت مشتری یا شرف قمر 25 رقعه در هر یک نه "ط" به این شکل:{ ط ط ط ط ط ط ط} نویسد با خود همراه دارد. به هنگام نوشتن "یا الله" گوید. و 7 رقعه نویسد در آب کند و به بیمار دهد به اذن الله خدا شفا یابد و هنگام نوشتن "حمد" را بخواند.
https://eitaa.com/olloomegharibe
حرف "تهجی"
البته باید فهمید که هر حرفی از حروف خواصی دارد، همانطوری که با تلفظ در شنیدن اثر می گذارد، در نقش و ظاهر و ترکیب نیز اثر دارد:
«الف»
نمایشگر هزاران اسرار و رموز است و بقیه ی حروف از "الف" موجود. "48892" الف در قرآن موجود است. هر کس سه (111) شب جمع نویسد با خود دارد، نزد اکابر عزیز و محبوب گردد و دلش صاف و حوائجش برآید. وقت نوشتن این دو اسم را بخواند، "سبحان الله یا لا اله اله انت" و هر صبح پیش از آنکه با کسی صحبت نماید، 1000 بار (آ) گوید، مال بی حساب می رسد و اگر 1000 مرتبه (آ) بنویسد و با خود دارد چنان باشد که اموال و ثروت بی حسابی به او می رسد. و حروف مقطعه و اسراری دارد که همه نمی فهمند. شاید الف اشاره به (اله) و (الله) و (اکبر) و (علی) و (امر) و (احد) می باشد. مانند، کهیعص، که اشاره به کربلا و غیره می باشد.
«ب»
هر که روز یکشنبه دوازده "ب" نویسد و آن را در مقابل قاهر و متکبر دفن نماید، کبر و غرور او زایل و از بین می رود. و اگر مریض بر کاسه ی چینی بنویسد و بیاشامد و زمان نوشتن ذکر "یارحمن یارحیم" را بخواندو زندانی روزی پانصد مرتبه بخواند از زندان خلاص و رهایی یابد. و اگر 200 مرتبه بنویسد و همراه خود داشته باشد، کسی به او آسیب و ضرر نمی رساند.
https://eitaa.com/olloomegharibe