#فلسفه
#عرفان
سلوک ، عقل و ذکر
جهان را چگونه باید دید؟
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#فلسفه
#اندیشه
آسیب تعصب فکری
رهایی از قیل و قال های بی اندیشه
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#تربیت_اسلامی
https://eitaa.com/raheroshdehaery
#روان_شناسی
#فلسفه
آفت گریز از خویش...
امتداد جهالت مدرن بی خودی انسان است.
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
هدایت شده از 🌹راه رشد(تربیت اسلامی)🌹
#تربیت
#خلاصه
🔹لزوم رجوع مسائل تربیتی به اصول پایدار و محکم
🔻مسائل تربیتی باید به اصولی پایدار و محکم برگردند. به عبارت دیگر برنامه ریزی تربیتی باید از ریشهی جهانبینی تغذیه کند.
⬅️ نه تنها تربیت، بلکه نظریات و طرحها و قوانین اقتصادی و سیاسی و اجتماعی هم باید به ریشههای جهانبینی برگردند تا با تغذیه از آن ریشهها، ثبات و پویایی حاصل شود.
اگر مسائل به جای آنکه از ریشههای ثابت تغذیه شوند، به یک سلسله شرایط و تجارب نزدیک به تاریخ آن جامعه برگردد چون تجربیات و مسائل جدید مطرح میشود، این چنین قانونگذاری و برنامهریزی به جای آنکه پویا باشد، حالت متغیر پیدا میکند؛ هنوز طرحی به نتیجه نرسیده، طرح جدید دیگری مطرح میشود و برنامهها را عوض میکند.
📌این تکثر در نظریات، گویای این است که پایههای طرح، بر یک جهانبینی که مشخصهی آن «ثبات» است، برنامه ریزی نشدهاست.
#راه_رشد
#تربیت_اسلامی
https://eitaa.com/raheroshdehaery
هدایت شده از درس گفتار های شرح نهج البلاغه
عرفان در نهجالبلاغه یک.mp3
4.89M
#عرفان_اسلامی
بخش اول عرفان در نهجالبلاغه :
عارف کیست؟
یقظه ی عارفانه
نیت و شاکله ی عمل
شراب عارفانه
#شرح_نهج_البلاغه
https://eitaa.com/sharhenahgolbalaghe
روان شناسی، فلسفه، ادبیات
#عرفان_اسلامی بخش اول عرفان در نهجالبلاغه : عارف کیست؟ یقظه ی عارفانه نیت و شاکله ی عمل شراب عارف
سلام و ادب
و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
دوستداران کلام امیرالمؤمنین در صورت تمایل برای بهره مندی از نهجالبلاغه می توانند کانال معرفی شده را دنبال کنند.
https://eitaa.com/sharhenahgolbalaghe
38.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#درس_گفتار
بیان امیر المومنین در عظمت ماه مبارک رمضان...
#پیشنهاد_دانلود
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#شرح_نهج_البلاغه
https://eitaa.com/sharhenahgolbalaghe
1_3237093291.pdf
561K
#اخلاق
#عرفان
جزوه ی کیمیای وصل در سیر و سلوک و سبک زندگی عارفانه
علی بالایی
#شرح_نهج_البلاغه
https://eitaa.com/sharhenahgolbalaghe
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#فلسفه
#اندیشه
فهم بدون مفهوم و مفهوم بدون فهم
#غلامحسین_ابراهیمی_دینانی
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani
#ادبیات
#شعر
#غزه
سعدیا! دیگر بنیآدم برادر نیستند
جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند
عضوهای بیشماری را به درد آورده چرخ
عضوهای دیگر اما یار و یاور نیستند
کودک چشمآبی غرب و سیهچشم عرب
در نگاه غربیان با هم برابر نیستند
شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زندهاند
تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند
از نگاه غربیان انگار در مشرقزمین
مادران داغ کودکدیده مادر نیستند
نزد آنانی که میگریند در سوگ سگان
صحنههای قتل انسان گریهآور نیستند
کاش بیبیسی سوال از باربیسازان کند:
این عروسکها که میسوزند دختر نیستند؟
ای نتانیاهو اگر مردی تو با مردان بجنگ
گرچه اسرائیلیان از دم مذکر نیستند
بیمروت! کودکاند اینها نه مردان حماس
خانهاند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند
کودکان هرچند بسیارند در ویرانهها
ساقههای ترد ریحاناند لشکر نیستند
خادمان کعبه سرگرماند در کابارهها؟
یا که اهل جنگ جز با رقص خنجر نیستند؟
بار دیگر خو گرفت این قوم با دخترکشی؟
یا که غیرت داده از کف یا دلاور نیستند؟
پشتهها از کشتهها پیداست، دنیا کور نیست؟
آسمان از ناله پر شد، گوشها کر نیستند؟
تا به کی کودککشی در غزه؟ آیا غربیان
در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟!
شعر از:افشین علا
#علوم_انسانی_اسلامی
https://eitaa.com/olomeeansani