حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه
رتبه علمی: اجتهاد و استاد تمام
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
نظریهها و دیدگاههای اختصاصی استاد خسروپناه، عبارتند از:
۱- نظریه فلسفه فلسفه اسلامی که در هیأت حمایت از کرسی های نظریهپردازی به عنوان نوآوری پذیرفته شد.
۲- نظریه دیدبانی
۳- نظریه حکمت خودی و تغییر موضوع فلسفه به وجود انضمامی انسان
۴- رئالیسم شبکهای و تئوری بداهت نظاممند کارآمد
۵- الگوی حکمی- اجتهادی و روش شناسی حکمی- اجتهادی
۶- نظریه فرایندی از مبانی تا نظامهای عینی
مهمترین دغدغههای فکری و فلسفی و فقهی استاد خسروپناه در دو حوزه مشخص میشود:
اول، جریان شناسی فکری ایران و جهان اسلام و دوم، اسلامیسازی علوم انسانی و به تبع آن، نظامسازی فقه اسلامی
#خاطر_نشان
#کارگاه
#امروز
سلسله_نشست_های_روز_دانشجو
📚 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار میکند:
✨ کارگاه مدیریت زمان در آموزههای اسلامی✨
🔹ارائه: خانم دکتر بی بی حکیمه حسینی
📜همراه با ارائه گواهی حضور
🗓 زمان: سهشنبه ۹۹/۰۹/۱۱ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰
لینک شرکت در کارگاه 👇
http://82.99.217.99/mashhad
با گزینه مهمان و وارد کردن نام، نام خانوادگی و دانشکده محل تحصیل وارد شوید
#انجمن_علمی
#کادح
💎انجمن علمی، نگاهی نو به اندیشه ورزیدن💎
🆔 @anjomanelmiquran110
@u_quran
هدایت شده از مشاوره و روانشناسی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه
*سندرم شکنجه خاموش* 🤔
حتما بخوانید و به دیگران هم سفارش کنید بخوانند:
«« *زندان بدون دیوار* »»
*بعد از جنگ آمریکا با کره،* ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت *روانکاو ارشد ارتش آمریکا* منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرارمیداد:
حدود 1000 *نفر از نظامیان آمریکایی* در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از همه قوانین و استانداردهای بین المللی برخوردار بود. در این زندان همه امکاناتی که باید یک زندان ، طبق قوانین بین المللی برای رفاه زندانیان داشته باشد ، وجود داشت .
این زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود و *حتی امکان فرار* نیز تا حدی وجود داشت.
آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد.
در آن از هیچیک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد، اما...
*اما بیشترین آمار مرگ زندانیان*
*در این اردوگاه گزارش شده بود*
عجیب اینکه زندانیان
*به مرگ طبیعی میمردند.*
با این که حتی امکانات فرار هم وجود داشت !! اما زندانیان
*فرار نمیکردند*
بسیاری از آنها شب میخوابیدند و *صبح دیگر بیدار نمیشدند.* !!!!
زندانی ها ، احترام به درجات نظامی مافوق را میان خودشان رعایت نمیکردند،
و در عوض عموماً با زندانبانان کره ای طرح دوستی میریختند.
دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفت
و ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:
در این اردوگاه، فقط *نامه هایی که حاوی خبرهای بد* بود را به دست زندانیان میرساندند و نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمیشد.
هر روز از زندانیان میخواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که *به دوستان خود خیانت کرده اند،* یا میتوانستند خدمتی بکنند و نکردند را تعریف کنند.
هر کس که *جاسوسی* سایر زندانیان را میکرد، سیگار *جایزه* میگرفت.
اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود و معلوم شده بود خلافی کرده هیچ نوع تنبیهی نمیشد.
در این شرایط *همه به جاسوسی* برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت)
*عادت کرده بودند.*
تحقیقات نشان داد که *این سه تکنیک* در کنار هم، سربازان را به *نقطه مرگ* رسانده است، چرا که:
— با دریافت خبرهای انتخاب شده (فقط منفی) *امید از بین میرفت.*
— *با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.*
— *با تعریف خیانت ها* ، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین میرفت.
و این هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و *مرگ های خاموش* کافی بود.
این سبک شکنجه،
*شکنجه خاموش نامیده میشود.*
نتيجه :
اگر این روزها فقط خبرهای بد میشنويم،
اگر هیچکدام به فکر عزت نفس مان نيستيم و
اگر همگي در فکر زدن پنبه همدیگر هستيم،
به سندرم *«شکنجه خاموش»* مبتلا شده ايم.
این روزها همه ، فقط خبرهای بد را به گوشمان میرسانند و ما هم استقبال میکنیم ...
*دلار گران شده ...*
طلا گران شده ...
*همه کرونا گرفتند و می میرند*
ما هم حتماً کرونا می گیریم و می میریم ....
*کار و شغلی وجود ندارد ...*
ساختمان و یا مکانی آتش گرفت ...
*دانش آموزان در جاده کشته شدند...*
زورگیری در ملاءعام...
*متاسفانه این روزها کمتر کسی به فکر عزت نفس ما ایرانیان هست!*
شما چطور فکر میکنید؟ ...
*ما ایرانیها دزدیم* !!! ...
ما ایرانیها همه کارهایمان اشتباه است. ...
*ما ایرانیها هیچی نیستیم* !!! ..
ما ایرانی ها از زیر کار درمیرویم! ...
*ما هیچ پیشرفتی نکردیم* !!!..
ما ایرانیها هیچ هنری نداریم!
*همه عیب ها را ما ایرانیها ، یکجا داریم!*
توی همین محیطای مجازی چقدر بادلیل و بی دلیل به
*خودمان بد میگوییم و لذت میبریم* !!
به خودمان فحش میدهیم و کیف می کنیم و *میخندیم* .
اقوام مختلف *ایرانی را مسخره* می کنیم و بعد ،همه با هم ، کل ایران را ! ...
*بزرگان علمی٬ هنری٬ ادبی و دینی کشور خودمان را وسیله خنده و تفریح قرارداده ایم* و هیچکس هم نمی خواهد فکر کند که *اینها نقشه است.*
*این همان جنگ نرم است.*
این روزها همه در فکر زیرآب زدن یکدیگر هستند، *شما چطور* ؟
این روزها همه حس می کنند در زندانی بدون دیوار دوران بی پایان محکومیت خود را می گذرانند،
*شما چطور؟*
این روزها همه شبیه زندانیان جنگ آمریکا و کره ، منتظر مرگ خاموش هستند٬ *شما چطور؟*
بیاییم از خواندن و *شنیدن اخبار منفی فاصله بگیریم*
تا میتوانیم به خود و اطرافیانمان امید بدهیم، ((( *احترام* ))) بگذاریم و در *هرشرایطی شاد زندگی کنیم.*
با انتشار این مطلب در حفظ و ارتقاء سطح *بهداشت روانی جامعه سهیم باشیم...
🔷 سومین نشست مشاوره برگزار می گردد✨✨✨
🌹حضور برای تمامی افراد آزاد است🌹
✴️لینک ورود به جلسه:
🌿http://82.99.217.99/qom🌿
👈اصلاحیه⭕️⭕️ زمان برگزاری :
امروز چهارشنبه ۱۲آذر
✴️ساعت ۱۱صبح
هدایت شده از انجمن علمی علوم قرآنی کرمانشاه
👈🏻 شما دعوتید به نشست علمی
✍🏻 بررسی احتمال نفوذ و قصور در ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده
👤 با حضور استاد ارجمند؛ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه(دیپلمات و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا)
🗓 چهارشنبه 19 آذر 1399، 🕰 ساعت 20:30
🌹 حضور برای همگان ازاد است، لطفا جهت ورود به عنوان مهمان (Guest) نام و نام خانوادگی خود را بصورت انگلیسی وارد کنید. 👇🏻
http://82.99.217.99/kermanshah
🌺 برگزاری مراسم مجازی ویژه روز دانشجو 🌺
🌺به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو🌺
زمان: دوشنبه مورخ ۱۷ /۹ /۹۹ ساعت ده ( ۱۰ ) صبح.
با حضور: استاد فرهیخته؛ جناب آقای دکتر عبدالحسین خسرو پناه.
به منظور هر چه با شکوه تر شدن این مراسم، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا اساتید هیأت علمی، اساتید مدعو و دانشجویان در این برنامه مشارکت جدی نمایند.
شايان ذکر است این مراسم در سامانه مجازی دانشگاه به نشانی زیر برگزار می گردد:
http://82.99.217.99/quran
معاونت فرهنگی و دانشجویی
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه
رتبه علمی: اجتهاد و استاد تمام
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
نظریهها و دیدگاههای اختصاصی استاد خسروپناه، عبارتند از:
۱- نظریه فلسفه فلسفه اسلامی که در هیأت حمایت از کرسی های نظریهپردازی به عنوان نوآوری پذیرفته شد.
۲- نظریه دیدبانی
۳- نظریه حکمت خودی و تغییر موضوع فلسفه به وجود انضمامی انسان
۴- رئالیسم شبکهای و تئوری بداهت نظاممند کارآمد
۵- الگوی حکمی- اجتهادی و روش شناسی حکمی- اجتهادی
۶- نظریه فرایندی از مبانی تا نظامهای عینی
مهمترین دغدغههای فکری و فلسفی و فقهی استاد خسروپناه در دو حوزه مشخص میشود:
اول، جریان شناسی فکری ایران و جهان اسلام و دوم، اسلامیسازی علوم انسانی و به تبع آن، نظامسازی فقه اسلامی