صلوات شمار چینی...
اللهم صل علی محمد و آل محمد
الله اکبر از دست چین کومونیست....😳😳😳
💰بازار پیامبرفروشی...
روزی پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم برای اقامهی نماز جماعت از کوچه به سمت مسجد عبور میکردند که به تعدادی بچّه برخورد نمودند که در کوچه مشغول بازی بودند. بچّهها از حضرت صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم خواستند که با آنها بازی کنند. ایشان هم پذیرفتند و مشغول بازی با بچّهها شدند. اذان گفته شد و مدّتی مؤمنین در صفوف جماعت مسجد منتظر آمدن پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم بودند، ولی بچّهها حضرت را رها نکردند. وقتی اصحاب مشاهده کردند که حضرت تشریف نیاوردند، از مسجد بیرون آمدند و برای پیدا کردن حضرت صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم به راه افتادند تا اینکه دیدند بچّهها مشغول بازی با حضرت هستند و ایشان را رها نمیکنند.
پیش آمدند و از حضرت تقاضا کردند به مسجد تشریف بیاورند. حضرت صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمودند: ببینید بچّهها حاضرند مرا به شما بفروشند. بالأخره بچّهها راضی شدند که با گرفتن تعدادی گردو دست از حضرت بردارند. حضرت یکی از صحابه را به منزلشان فرستادند تا آن تعداد گردو را بیاورد و بالاخره بچهها به قیمت چند گردو حضرت را فروختند و ایشان همراه اصحاب راهی مسجد شدند. مواظب باشید ما هم مثل آن بچّهها خدا و پیامبر و ائمّه علیهمالسّلام را به چند گردو نفروشیم.
📗مصباح الهدی، مبحث اهل بیت علیهم السّلام، مهدی طیّب، ص 287
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی
♻️ آویشن و نمک دریا، ترکیب طلایی
🌖 سه واحد آویشن و یک واحد نمک دریا را به اندازه یک قاشق مرباخوری مخلوط کنید و برای جلوگیری از گرفتگی عروق قبل از هر غذا میل نمایید.
🌖 امام کاظم علیه السلام: داروی امیرالمومنین علیه السلام آویشن بود برای معده پرزی مثل پرز پارچه های مخمل می شود.
📚کافی ج6 ص. 375
🌖 امام صادق علیه السلام: آویشن و نمک وقتی مخلوط شوند آب را در بدن به جریان می اندازند.
📚مکارم ج1 ص 416
🌖 امام صادق علیه السلام: آویشن و نمک وقتی مخلوط شوند بادها را از قلب خارج می کنند.
📚مکارم ج1 ص 416
🌖 امام صادق علیه السلام: آویشن و نمک وقتی مخلوط شوند بوی دهان را خوش می کنند.
📚مکارم ج1 ص 416
🌖 امام صادق علیه السلام: آویشن و نمک وقتی مخلوط شوند بلغم را می سوزانند.
📚مکارم ج1 ص 416
🌖 امام صادق علیه السلام:آویشن و نمک وقتی مخلوط شوند به معده نرمی می بخشند.
📚مکارم ج1 ص 416
🌖 امام صادق علیه السلام: آویشن و نمک وقتی مخلوط شوند انسداد را باز می کنند.
در مطلب زیر 15 حدیث از رسول گرامی اسلام (ص)و امامان معصوم (ص)در مورد ارزش خانه داری ذکر شده است.
1. هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت میکند.. (پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله)
2. در هربار شیر مکیدن نوزاد، خداوند ثواب آزاد کردن یک بنده را به زن میدهد. (پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله)
3. جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است.(امام علی علیه السلام)
4. بهترین زنان زنی است که برای شوهرش خوشبو باشد.
(امام صادق علیه السلام)
5. چند گروه از زنان با حضرت زهرا(س) در قیامت محشور میشوند. یکی از آنان زنانی هستند که بر بداخلاقی شوهر خود صبر میکنند. (امام صادق علیه السلام )
6. هیچ چیز برای زن در شب اول قبر بهتر از رضایت شوهرش نیست.(امام محمد باقر علیه السلام)
7. یک لیوان آب دست شوهر دادن بهتر از یک سال نماز شب خواندن و روزه گرفتن است. (پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله)
8. چون زنی به شوهر خود آب گوارایی دهد خداوند 60 گناه او را میبخشد. (پیامر اکرم صلی الله علیه وآله)
9. هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشوید،مگر آنکه خدواند او را از گناهان وخطا ها می شوید.(فاطمه سلام الله علیها)
10. هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کند، مگر آنکه خداوند بین او و جهنم هفت خندق قرار دهد. (فاطمه سلام الله علیها)
11. هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد)،مگر آنکه خداوند برای هر نخی صد حسنه می نویسد وصد گناه محو می کند.(فاطمه سلام الله علیها)
12. هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزند ولباس آنان را بشوید ، مگر آنکه خداوند برای هر مویی حسنه ای بنویسد و برای هر موی گناهی را پاک کند واو رادر چشم مردم زینت دهد.(فاطمه سلام الله علیها)
13. بهتر وبرتر از همه اینها رضای خدا ورضای مرد از همسرش است .رضای همسر رضای خدا وغضب همسر غضب خدا می باشد. (فاطمه سلام الله علیها)
14. هیچ زنی نیست که با اطاعت همسرش بمیرد مگر آنکه بهشت بر او واجب میشود. (فاطمه سلام الله علیها)
15. هيچ زنى نيست که شوهرش را يکبار آب دهد (يک ليوان) مگر اينکه اين رفتار براى او از عبادت يک سال که روزهايش را روزه بگيرد و شبهایش به شب زنده دارى مشغول باشد بهتر است وخداوند در عوض هر بار که شوهرش را آب دهد ، شهرى در بهشت براى او بنا مى کند وشصت گناه از او می آمرزد.(امام صادق علیه السلام)
این 15 حدیث نشان می دهد که چقدر جایگاه زن و خانه داری او در منزل ارزش والایی دارد.
منبع احادیث: کتاب وسائل الشیعه ج 2ص39
السلام_علیک_یامولا_جانم
سلام مولای من ، مهدی جان
سلامی از ذره به خورشید ...
سلامی از فرش به عرش ...
سلامی از قفس به پرواز ...
سلامی از التهاب به آرامش ...
سلامی از طوفان به ساحل ...
سلامی از درد به طبیب ...
سلامی از رنج به نجات ...
... سلامی از من به شما ...
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
سئال:
با توجه به این روایت که؛ «اگر مردم بعد از پیامبر اکرم(ص) با امیر المؤمنین علی(ع) بیعت میکردند خداوند جهنم را خلق نمیکرد»، تکلیف اقوام قبل از پیامبر مانند قوم ثمود و عاد چه میشد؟
پاسخ:
در روایتی در اینباره میخوانیم: رسول خدا(ص) فرمود: «خداوند به من وحى کرد: اگر همه مردم روى زمین به امامت على(ع) معتقد بودند، من آتش جهنم را خلق نمیکردم».[1]
این روایت تنها ناظر به بیعت بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) نیست، بلکه یا ناظر به آن است که ولایت حضرت علی(ع) در زمانهای گذشته از آدم تا خاتم وجود داشته است، چنانکه در حدیثی از امام رضا(ع) نقل شده است: «ولایت حضرت علی(ع) در تمام کتابهای پیامبران نوشته شده است و خدا هیچ پیغمبرى مبعوث نکرده مگر با عقیده به نبوّت محمد(ص) و امامت على(ع)».[2]
بر این اساس، اقوامی؛ نظیر ثمود و عاد نیز باید ایمان به نبوّت پیامبری حضرت محمد(ص) و وصایت امام علی(ع) در آینده میداشتند چنانچه ما نیز اکنون باید ایمان به وقوع قیامت در آینده داشته باشیم.
شیخ حرّ عاملی در توجیه و توضیح حدیث مورد بحث میگوید: براى ولایت حضرت على(ع) شروطى است که اگر آنها نباشند، تنها قبول ولایت على(ع) کافى نیست و آنها عبارتاند از:
1. اقرار به یگانگى خداوند و عدالت او و نبوّت و معاد.
2. اقرار به امامت سایر ائمه اطهار(ع) هم داخل در اقرار به امامت على(ع) است.
3. اقرار به اصول بالا قبول نمیشود مگر به وسیله اعتقاد و اقرار به ولایت حضرت على(ع) و این سخن مسئلهاى است که با براهین قطعى و علمى و دینى مسلّم شده است. و واجب شدن اقرار به ولایت على(ع) منحصر به امت اسلام نیست، بلکه به واسطه احادیث متواتر؛ پیامبران گذشته هم موظّف به شناخت ولایت حضرت على میباشند.
به مطالب بالا این نکته هم اضافه میشود که امام صادق(ع) فرمود: «خداوند هیچ عملى را بدون معرفت (شناخت توحید، نبوّت، معاد، امامت و عدل) قبول نمیکند. همچنین معرفت بدون عمل را هم نمیپذیرد». و یا اینکه سخنان مکرر امامان(ع) که فرمودهاند: «شیعیان ما کسانى هستند که به خداوند ایمان و تقوا داشته باشند». باز هم فرمودهاند: «جزو شیعیان ما نیستند کسانى که در شهرى و کشورى باشند که صد هزار جمعیت داشته باشد و در میان جمعیت مردمى از آنها با تقواتر باشند».
پس با توجه به مطالب بالا مضمون این حدیث روشن میگردد که اگر همه مردم اقرار به وحدانیت خداوند و عدل او و نبوت همه انبیا داشته باشند و همه اوصیای پیامبران گذشته را قبول کنند و به امامت ائمه هم مؤمن باشند و به معاد هم معتقد باشند و عمل هم بکنند، نیازى به آفرینش جهنم نیست. اگر میبینیم در این حدیث فقط ولایت حضرت على(ع) را ذکر کرده از لحاظ اهمیت است و مضمون حدیث نشان میدهد که همه آن اعتقادات بدون این اقرار در نزد خداوند قبول نیست و شرط نجات از آتش جهنم این است که همه آن اعتقادات توأم با اعتقاد به ولایت و امامت باشد.[3]
همچنین میتوان گفت که؛ این روایت در صدد آن است که با «لو امتناعیه»، عظمت ولایت امام علی(ع) را اعلام نماید.
[1]. شیخ صدوق، الامالی، ص 657، تهران، کتابچی، چاپ ششم، 1376ش؛ شیخ حر عاملی، الجواهر السنیة فی الأحادیث القدسیة (کلیات حدیث قدسی)، ص 467، تهران، دهقان، چاپ سوم، 1380ش.
[2]. صفار، محمد بن حسن، بصائر الدرجات فی فضائل آل محمّد (صلّی الله علیهم)، محقق، مصحح، کوچه باغی، محسن بن عباسعلی، ج 1، ص 72، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ دوم، 1404ق؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 437، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.
[3]. الجواهر السنیة فی الأحادیث القدسیة (کلیات حدیث قدسى)، ص 467 – 468.
محبّت امام علی علیه السّلام، نابودکننده گناهان
عن ابنعباس: قال رسول اللّه صلّیاللّهعلیهوآله: حُبُّ عَلیِّبْنِ اَبیطالِبٍ یَأکُلُ الذُّنوبَ کَما تَأکُلُ النّارُ الْحَطَبَ؛ از ابنعباس نقل شده که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله فرمود: دوستی علیبن ابیطالب گناهان را میخورد چنانچه آتش، هیزم را.
✨
🔻درگوشے با آدماے منطقے😁
یه بیحجاب میگه : (تو نگاه نکن)
ولی یه سیگاری هیچ وقت نمیگه :( تو نفس نکش)
منطق را از سیگاریا یاد بگیریم😜
#تولیدی_کامل
#تلنگرانه
🌸 | دانشگاه حجاب 🎓