هدایت شده از بیداری ملت
🔴 مسخ شدگان
⏪کُپ کردن در تصمیم گیری
🔸نظرسنجی ارشاد میگه 80 درصد موافق الزام حجاب اند،
🔹میگن دروغه
🔸حداقل ده نظرسنجی ملی میگه بالای 75 درصد اعتقاد به حجاب دارند.
🔹میگن دروغه
🔸نظرسنجی همشهری میگه 79 درصد گفتن بدون قانون هم حجاب برنمی دارند
🔹میگن دروغه
🔸میگیم خب چشم باز کنید شهرو ببینید. اکثریت با کیست؟ الان که بیحجابی آزاد است چرا اکثریت حجاب دارند؟
🔻واقعیت اینست که مشکل حجاب نیست. مشکل مسخ شدن ذهنی عده ای، توسط رسانه های خارجی است.
مسئولی که واقعیت را از دریچه رسانه های خارجی می بیند، نمی تواند تصمیم بگیرد.
شرع و قانون و خواست اکثریت را می بینند، اما دچار کُپ کردن در تصمیمگیری هستند.
👤محسن مهدیان
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از راهِ پیشرَفت|مجتبی غفاری
✅بیانات حضرت آقا در مورد علمِ منحرفِ سرمایهداری
شما امروز لحن کسانی را که بر کرسیهای سیاسیای سوارند که پایههای آن بر روی سرمایه و علم منحرف - سرمایهداری - قرار گرفته، ببینید.
حالا در قله قدرتهای غربی، امریکاست. کرسی قدرت پایههایش بر روی کارتلها و تراستهای سرمایهداران قرار دارد و ابزارش علم است.
از سلاح به وسیله علم استفاده میکنند؛
از جاسوسی و دزدی اطلاعات به وسیله علم استفاده میکنند؛
از زد و بند در جاهای مختلف دنیا به وسیله علم استفاده میکنند ... مَستند ... مست ...
دو مستی در اینهاست؛ مستىِ هواپرستی، مستىِ قدرت. آدمی که یک مستی داشته باشد، نمیشود چیزی در مغزش فرو کرد؛ وقتی دو مستی به سراغ کسی بیاید، که واویلاست!
هم از آن زهرماریهای سگی بخورد مثلاً، هم قرص اکستازی؛ اینها هر دو را خوردهاند!
حالا شمشیر علم هم دست اینهاست. بایستی با شیوه هنرمندانه و با مانور خردمندانه، اینها را گرداند و به زمین زد؛ و انشاءاللَّه به زمین میزنیمشان.
توجه داشته باشید که ما دنبال این علم نیستیم. ما دنبال علمی هستیم که ما را به معنویت، به انسانیت، به خدا، به بهشت نزدیک کند (بیانات در دیدار نخبگان جوان، 1386/6/12).
🇮🇷یادداشتِ اقتصادی | مجتبی غفاری
@MojtabaGhafari
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
سخنی راجع به شوخی بودن علم اقتصاد
✍حجت الاسلام دکتر علی نعمتی
از نفی اقتصاد اسلامی تا تقلید از فقه کینز و فریدمن
🔸کسانی که ادعا میکنند اقتصاد عقلائی است و دینی و غیردینی ندارد، باید بفرمایند که کدام اقتصاد مرادشان است؟ اقتصاد کینزی، اقتصاد نئوکلاسیک، اقتصاد کلاسیک، اقتصاد کمونیستی، انواع اقتصادهای سوسیالیستی، اقتصاد دولترفاه، اقتصاد نهادگرا، اقتصاد فمینستی، اقتصاد تکاملی یا تطوری، اقتصاد مکتب اتریش، اقتصاد مکتب تاریخی آلمان، یا … ؟
🔹ما با مشربها و مکتبهای اقتصادی متعدد و متکثری در غرب مواجهیم که همه ادعای عقلانیت و علمیت داشته و بعضاً در تقابل با یکدیگرند. یکی بهره را عقلانی میداند و دیگری صفر بودن نرخ آن را؛ یکی بانکها را موجب توسعه و پیشرفت میداند و دیگری موجب شکلگیری گرداب پولی و ادوار تجاری و کاهش رشد اقتصادی؛ یکی مالکیت فکری را موجب توسعه اختراعات و ابتکارات میداند و دیگری یک رژیم حمایت انحصاری که مانع گسترش علم و اختراعات است؛ و … . منشأ هیچیک از این تضادها هم تعارض ادله و یا اختلاف در مبانی اصولی و رجالی نیست!!
🔸علوم اجتماعی غرب که از دامن فلسفه عملی دوران اسکولاستیک متولد شده است، همان فقه تمدن غرب است و کینز و فریدمن و مارکس و ریکاردو و اسمیت و … فقهای آن، که وظایف شهروندان (بخوانید احکام مکلفین) و الگوهای رفتار فردی و جمعی آنان را اجتهاد میکنند.
🔹امام راحل ما هم فرمود فقه تئوری اداره انسان از گهواره تا گور است. اگر فقه ما از عرصه اجتماعیات پاپس کشد، عمل مردم و حیات اجتماعی آنان که تعطیل نمیشود؛ بانک و بیمه و مالیات و تأمین اجتماعی که تعطیلبردار نیست؛ لاجرم باید از فقیهان تمدن غرب تبعیت کنند؛ چنانکه برنامههای دو دولت دوره دفاع مقدس بر اساس فتاوای مارکس تنظیم شد و دوره سازندگی با فتاوای کینز و اخلافش؛ و مردم ما به این هوا که همه چیز اسلامی شده است.
🔸آسیبی که فقه ما را به اندرون خانه کشانده (اگر اندرونی هم بماند)، و عرصه اجتماع را به فقهای تمدن غرب واگذار کرده، متوجه رویکردی به فقه است که گاه آن را فقه فردگرا و گاه جزءگرا میخوانند و در مقابل آن به لزوم فقه حکومتی، فقه نظام و تمدنی و … اشاره میکنند. غافل از اینکه تفاوت این دو رویکرد بالفعل و بالقوه، تفاوت در کانون نگاه نیست که فرد باشد یا جامعه و نظام؛ بلکه تفاوت در ابزار و دستمایههای فقاهت است. با ابزارهای فقه سنتی اگر سراغ مسائل نو هم بروند، میشود بانکداری ظاهرا اسلامی و به واقع ربوی اضعافا مضاعفهی کنونی که با تمسک به اطلاقات و عمومات، کمتر مسألهای است که شورای فقهیاش توان تصحیح و شرعی کردن آن را نداشته باشد!
🔹مشکل فقه در «ورود به موضوعات» و اقتصاد و علوم اجتماعی است، همه بیرون گود نشستهاند و میخواهند لنگش کنند! آنهم با کلیاتی مانند قاعده عدالت و مصلحت و … که میتواند تیشه به ریشه فقه امامیه بزند. چارهای از این نیست که فقیه ما اقتصاد بخواند تا با استغنای از درآویختن به طناب پوسیده کارشناس، خود مجتهد در موضوع و متجزی در فقه الاقتصاد شود.
🌐 https://b2n.ir/897435
🔗کانال موسسۀ متا
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارتباط میان طبیعت با معماریِ شهر در بیان آیتالله اراکی
@baladetayyeb
هدایت شده از کشاورزی به سبک نیاکان🇯🇴🇮🇷
📢 دوره رایگان آشنایی با زیستشهرهای نوین مولد
✅ مجازی (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
✅ بصورت فشرده در ۳ ساعت
✅ همراه با اعطای گواهی پایان دوره از طرف اندیشکده زیستشهر
🎴ثبتنام از طریق👇👇
yun.ir/zistshahr2
yun.ir/zistshahr2
🔹 با ارائههایی از:
دکتر عباس جهانبخش؛ زیستشهرهای نوین مولد، الگویی هم افزا
مهندس امیرحسین کمالی؛ نظام تولید، توزیع و مصرف تراز انقلاب اسلامی
⏱ مهلت ثبتنام: ۱۵ فروردین ماه
شبکه یاریگران پیشرفت ایران
📌@shipaa
هدایت شده از گیاهپزشک 🇵🇸🇮🇷
38.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 معرفی کامکوات به عنوان گونه ای از مرکبات ... 😍😍😍
🔸 این نوع مرکبات رو می تونید با پوست بخورید !😊
🔸 ببینید و لذت ببرید ...
🙏 لطفاً در انتشار مطالب ما رو یاری کنید و کانال کشاورزی ما رو به دوستان خود معرفی کنید ...👇👇
@Giyahpezeshk
#گیاهپزشک
#گیاهپزشک #باغبانی #زراعت #کشاورزی #گیاه #کامکوات #مرکبات
عضویت در کانال ما👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3071738133C716e9fc7e8
هدایت شده از معماری قدرت و نظم جهانی
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 آیت الله میرباقری
🔸مبارزه با راننده اسنپ و رستوراندار و … در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام ناموفقی است چرا که فقط با کسانی که مرتکب جرم شدهاند برخورد کردهاید اما با شبکه اشاعه و اقامهی آن درگیر نشدهاید.
اینطور نمیشود که به اقامهکننده بیعفتی لقبِ کارشناس ارشد و دانشمند بدهید اما به خانمی که مرتکب فسادی شده که از لوازم آن دانش است، لقب عملکننده به منکر بدهید.
🔸 در موضوع حجاب، مسئولینی که ۴۰ سال است دنبال اشاعه فرهنگ غربی هستند، باید پاسخگو باشند.
پینوشت: اهتمامشان به لایههای بنیادینِ معضلاتِ کنونی بهخصوص،«نظام تصمیمسازی» ستودنی است.
#نظام_تصمیمسازی
#علوم_مدرن
#دانشگاه
#حوزه
#نظام_تصمیمگیری
🆔@Asre_jadid_57
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد رجایی (عضو هیات علمی موسسه امام خمینی):
ما داریم تجربه #احتکار_زمین مسکونی را تکرار می کنیم.
@zistshahr
نگاه جناب جبرائیلی را به اقتصاد نمیتوان به عنوان اقتصاد اسلامی که نه حتی در این چهارچوب پذیرفت اما نگاه منتقدانه ایشان به جریان رایج و بیمار در دولت و همینطور جریان علمی اقتصاد ، میتواند به اتخاذ سیاست های متعادل تر کمک کند و از این رو راهگشاست ، در واقع به زعم من ایشون یک منتقد درون پارادایمی در اقتصاد متعارف است.
@roeyaomat
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کمبود کارگر داریم، با وجود اسنپ و تپسی کسی جذب کارخانهها و کار تولیدی نمیشود!
✍️ پا نوشت : صدای قارون ها و اربابان برده خوار بلند شده از کمبود کارگر که نه ، حمال بی مزد و مواجب !
فکر میکنم اربابان گذشته بیشتر از حقوقی که شما به کارگر میدهید خرج بردگانشان میکردند ، ببینید کار به کجا رسیده کارکردن در اسنپ انتخاب بهتریست از کارکردن در کارخانه های اقایون ...
دولت نقش پر رنگی در این ظلم به طبقات پایین جامعه دارد ...
ببخشید که عنوان طبقه به کار میبرم ، جامعه ای که طبقه دارد و مردم در طبقات و دهک ها تعریف میشوند ، اسلامی که هیچ به قول شهید بهشتی لجن است لجن .
انسانی که در کارخانه مانند ربات از خود اختیاری ندارد ، با ساعت کار میکند نه باجان و قلب ،
کرامت اولین چیزیست که از بین میرود و به دنبال ان خلاقیت و البته اخلاق و روحیه .
روزی نیست که صاحب کارخانه مورد حقد ، حسد ، حسرت ، ناسزا و نفرین کارگران قرار نگیرد ...
صاحب کارخانه ای(زالو) که نماد بی عدالتیست و هرروز جلوی چشم کارگر(صاحب کار و تولید) رژه میرود و با بی زبانی میگوید موفق منم ، صاحب شرافت منم ، صاحب عزت منم ، ممنون من باش که رزاق منم و تو هیچی نیستی جز یک کودن که فقط لایق ترحمی ...
چه رابطه زشتی و چه ظلم عظیمی ...
دولت هم در خدمت انهاست اعتبارات هم ، حمایت ها هم ، تشویق ها هم مربوط به انهاست تا رزاق باشند چه رزاقین زشتی در بهشت های کارگر ساخته زندگی میکنند و خبر از جهنم خودساخته ندارند ... .
ظهر الفساد فی البر ...
اللهم عجل لولیک فرج ...
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
1680557504_اصلاحات ساختاري در نظام بانكي كشور- دوشنبه 14 فروردين.pdf
حجم:
83.3K
متن کامل یادداشت پرفسور درخشان با عنوان "اصلاحات ساختاری در نظام بانکی"
💠 @profderakhshan