eitaa logo
رویای امت
342 دنبال‌کننده
600 عکس
383 ویدیو
8 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
↙️ تربیت ولایی: گزیده‌‌های اخلاقی و سلوکی از آثار آیت‌الله میرباقری 📔«اگر می‌خواهیم نظام اخلاقی اسلام را تنظیم کنیم، بالاتر از همه‌چیز باید «عبودیت و مسکنت» را بنویسیم و در ذیل آن، «تولّی و تبرّی» را قرار دهیم. طریقِ قُرب، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان اخلاقی هستم؟‌ انسانی که نسبت‌به پرچم اسلام حسّاسیت ندارد، چطور می‌تواند بگوید من متخلّق هستم؟ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهم نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟ این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. تبرّی و تولّی به این معنا، یکی از فروع دین نیست، بلکه‌ جزو اصول دین و از ارکان توحید است.» 💎قیمت: 120 هزار تومان 📖312 صفحه ⚡️ 👈《به‌زودی عرضه می‌شود.》 کانال کتاب‌های آیت الله میرباقری↙️ @mirbaqeri_book
َشب خوب علم اقتصاد ایران 🖌حسین مهدیزاده 📍مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم نمی دانم دقیقا چند سال پیش بود، اما احتمالا در حال نزدیک شدن به یک دهه می شود که در سایت مکتبخونه، تدریس اقتصاد خُرد دکتر فرهاد نیلی را گوش می دادم. نمی دانم جلسه یک و یا ابتدای جلسه دو بود که ایشان تاکید می کرد که علم اقتصاد، علم باید و نباید نیست، علمی است برای پس از مشخص شدن باید و نباید، شایست و ناشایست! علم اقتصاد متعارف در یک قرن اخیر، علمی است که «پس» از مشخص شدن باید و هنجار، نباید و ناهنجار، رفتار انسانی را بهینه می کند و توسعه می دهد. آنجا یادم هست که فرهاد نیلی تاکید داشت که شایست و ناشایست را سیاست مشخص می کند و ما در قرن بیستم، دیگر اقتصاد سیاسی نداریم، یا اقتصاد می خوانیم یا سیاست و دیگر این دو، علم یک علم نیستند! چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیاید، اسلامگرایانی که انقلاب 57 را رقم زدند، مواجهه علمی ناچیزی با مدرنیته داشتند و برای پاسخ به این سوال بسیار ضعیف تر از امروز بودند. آن سالها هنوز فکر می شد که علم، یک دستگاه همه فن حریف است که هر کس، با هر غایتی می تواند از آن استفاده کند و به هیچ کس نه نمی گوید! این حرف به راحتی در طلبه های حجره نشین قم و دانشجویان از فرنگ برگشته جا باز کرد تا جایی که نتیجه این خطای بزرگ این وضعیت قر و قاطی امروز شد که حزب اللهی ها، با عزم و اراده پولادی و جهادی و مومنانه، روز به روز سفره مردم را تنگ تر می کنند و عدالتخواهان پیشین، دولتشان را دو دستی به بنگاه دارنی که چیزی جز سود شخصی سازی شده نمی فهمند، تحویل داده اند و از بسیج و نیروی انتظامی و روحانی و هیات و امام حسین و... توقع دارند که این کلاف سردرگم را حمایت کنند و لخت بودن این انسان را به معنی انقلابی بودن آن بگیرند! مناظره دوشنبه شب مسعود درخشان و موسی غنی نژاد، شاید برای نخستین بار اقتصاد را به سر جای خودش برگرداند: «اقتصاد دین مدرن است!» و اساسا این یک گزارش غلط از جایگاه علم از بیخ غلط بوده! آن سالهایی که انقلابی ها، مکتب اسلام واقعی را می دانستند، اقتصاد مدرن دین واقعی همان کشورها بود. دوشنبه اما همه چیز سر جای خود برگشت! غنی نژادِ حسابدار و مترجم هایکِ حقوق-سیاست دان با مسعود درخشان، نابغه اقصادسنجی و اقتصاد انرژی دو ساعت و نیم روبروی هم نشستند و یک کلمه هم از جزئیات نگفتند و نمودارها و سنجه ها را به رخ هم نکشیدند و با عصبانیت و جدیت تمام از آنچه باید یک اقتصاددان به آن «ایمان» داشته باشد گفتند! غنی نژاد ایمان خودش به را فریاد زد! تو گویی مردان پارسی قرار است آنچه لیبرال های اروپایی و آمریکایی هیچگاه روی زمین ننشسته است را از ثریا بیاورد و به زمین بنشاند و هیچ ابایی هم نداشت که آنکسی که جلوی او نشسته است هم یک پروفسور کامل اقتصاد است و باید با او با زبان اقتصاد حرف بزند! درخشان هم مدام از آرمان ادیان و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می گفت و اینکه ما باید تابع حکم حکومتی رهبری باشیم که مشخص می کند امروز چه جامعه ای اسلامی است و چه جامعه ای اسلامی نیست و ما باید علم اقتصاد مورد نیاز او را تولید کنیم! دوشنبه شب حقیقت علم اقتصاد با حقیقت علم اقتصاد مناظره کرد و تنها کسانی که نمی خواهند این حقیقت ایدئولوژیک و الاهیاتی خودش را آشکار کند و همچنان می خواهند ایران مصرف کننده طرح هایی باشد که نمی دانند چه رویایی در سر دارند، از این مناظره ناراحت هستند و البته آنهایی که به اشتباه فکر می کنند دعوای لیبرالیسم با ادیان را باید در جعبه إجورث تعیین تکلیف کنند، این شب را «شب بد اساتید» نامیدند! روزهای خوب علم اقتصاد ایران در حال آغاز است. پیرمردهای استخوان خرد کرده ای که خودشان درس مخفی شدن پشت فرمولها را به شاگردانشان داده بودند، حالا خودشان دست برداشتند و لخت و عور نشان دادند که اقتصاد بخشی از تکنولوژی تحقق ، در کف زندگی است و یگانه نیست و آسمان ریاضی باز نشده است و این کودک یگانه را فروفرستاده باشد! می دانم که نه چپ از این ماجرا خوشحال است و نه راست! چون هر دو سالها، برج و باروهایی دور این لایه مخفی شده علم ساخته بودند که کسی دیگر به سوی آن باز نگردد و حالا رستم ها آمده اند تا با پتک این دیوارها را خراب کنند، تا معلوم کنند که مساله از رکود در آمدن نیست، مساله تورم نیست، حالت بهینه گردش مالی نیست، بلکه مساله این است که چه غایتی داریم و چه انسانی می خواهیم بسازیم و چه کیفیتی از جامعه برای این انسان مناسب است؟! مشخص شدن مرزها، فقط برای آدمهای کوچک دلسرد کننده است، آدمهای جدی از اینکه مرزهای دانش شفاف تر می شوند، فقط لذت می برند. @social_theory
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 چرا تغییر رویکرد اقتصادی، آغاز نمی‌شود؟ 🔸گفت‌و‌گویی با دکتر درخشان 🔺 تصمیم‌گیران ما مقهور فضای کارشناسی هستند 🔺 دانشگاه‌ها نمی‌خواهند از چارچوب کتاب‌های درسی فراتر بروند 🔺 نیاز به جریان‌سازی فکری داریم هرچند خیلی‌ها درمقابل ما موضع بگیرند. @dr_izadkhah
📣 این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟! این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. 💠 آیت‌الله میرباقری: «اگر می‌خواهیم نظام اخلاقی اسلام را تنظیم کنیم، بالاتر از همه‌چیز باید «عبودیت و مسکنت» را بنویسیم و در ذیل آن، «تولّی و تبرّی» را قرار دهیم. طریقِ قُرب، تولّی و تبرّی است؛ همچنان‌که در زیارت عاشورا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام‏». «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه می‌تواند بگوید من یک انسان اخلاقی هستم؟‌ انسانی که نسبت‌به پرچم اسلام حسّاسیت ندارد، چطور می‌تواند بگوید من متخلّق هستم؟ این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟ این نوع اخلاق، همان اخلاقِ یونان است! اخلاقِ انبیاء اخلاقِ تولّی و تبرّی است. تبرّی و تولّی به این معنا، یکی از فروع دین نیست، بلکه‌ جزو اصول دین و از ارکان توحید است.» (منبع: کتاب / در آستانۀ نشر) ☑️ @mirbaqeri_ir
3.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفشدوزک ها نقش بسیار موثری در کنترل آفات شته و پسیل پسته دارند، جمعیت بالای کفشدوزک ها در باغات پسته با تغذیه از پوره های پسیل پسته، باعث کنترل طبیعی این آفت می شوند. بالتوری و زنبور پسیلافاگوس نیز از حشرات مفید و شکارگر پسیل هستند. کاربرد سموم پرخطر که باعث از بین بردن حشرات مفید می شوند به هیچ وجه توصیه نمی شود. ✅ تغیر پارادایم در کنترل افات کشاورزی به جای استفاده از سموم که هم اثرات منفی زیست محیطی دارند هم از جهت سلامتی انسان و هم از این جهت که حشرات مفید را هم از بین میبرد الزامیست و راهکار جایگزین نه حذف حشرات بلکه تقویت حشرات مفید که از حشرات مضر تغذیه میکنند است . برای اینکار باید تحقیقات صورت بگیرد مثلا چه عاملی باعث افزایش حشرات مفید در زمین کشاورزی میشود . برای مثال ما میدانیم کدام محصول چه افاتی دارد و حشره دفع ان کدام است در این الگو از چند روش میشود استفاده کرد : ۱_ پرورش حشره در یک محیط ایده آل (مانند پرورش کفش دوزک و زنبور تریگوکراما که تجربه موفق داشته ) ۲_ شناسایی و کشت گیاهانی که مستعد جذب حشرات مفید هستند متناسب با نوع محصول ۳_ ایجاد تله در زمین کشاورزی برای شکار حشره مورد نظر نه حذف همه انها با استفاده از سموم شیمیایی (تله نوری برای حذف پروانه گوجه فرنگی ... ) و روش های طبیعی دیگری که حتی کارآمد تر از سموم هستند و مهم تر اینکه ، غیر از کارامدی در سال کشاورزی ، اثرات مفید دراز مدتیست که بر جای میگزارد و هرساله جمعیت افات را کمتر کرده و کشاورزی را آسانتر و بسیار کم هزینه تر میکند بدون اثار سوء سموم شیمیایی ✍️ مهدی اخلاقی @Dream_ommat
♦️در اسلام اصالت با کار است! 🔹در فقه نوعی عقد معامله داریم به نام "شرکت وجوه" تعاریف مختلفی(۱) گفته شده اما حد وسط همه تعاریف این است که شخصی صرفا بواسطه آبرو و اعتبار اجتماعی بدون انجام کار یا گذاشتن سرمایه و شراکت در سود و ضرر بخشی از سود معامله سهم او شود. فقها این معامله را باطل و درآمد حاصل از آن را حرام میدانند. 🔸همچنین در احادیث از معامله "تلقی رکبان" نهی شده؛ مشهور حکم به کراهت و بعضی حکم به حرمت داد(۲) در این معامله که نوعی دلال بازی است افراد قبل از اینکه تجار و صاحبان اجناس وارد شهر شوند به استقبال می آمدند و اجناس را سریع می‌خریدند و به قیمت بیشتر داخل شهر میفروختند! در این مساله سهم عمده کار توسط کشاورز و تاجر انجام شده بود اما سود از آن فرد واسطه میشد. 🔹در حوزه اقتصاد اسلامی بین متفکرین مسلمان بحثی جدی وجود دارد در نسبت کار و سرمایه،در جایی که روی منابع اولیه(نه کالای تولیدی)مثل زمین و معدن و...کار انجام شود در این صورت ارزش افزوده(سود) برای کیست کارگر یا صاحب سرمایه؟ در اینجا اختلاف نظر وجود دارد بعضی مثل شهیدمطهری و آیت الله سبحانی سود را برای سرمایه و کار هر دو میدانند بعضی چون شهیدصدر و شهید بهشتی سود را صرفا برای کارگر به عنوان تولیدکننده می دانند.بر اساس نظر دوم(۳)در این حالت ارزش افزوده برای کارگر هست و ابزار کار و...باید کارگر اجاره اش را به صاحب ابزار بدهد نه بالعکس آنگونه که در نظام اقتصادی کاپیتالیسم رقم میخورد. در این حالت هم حد مشترک هر دو نظر این است که در نسبت کارگر و سرمایه کارگر از سود نهایی شریک است چون کار اصالت دارد و در ردیف ابزار به حساب نمی آید و کارگر نیز صرفا اجیر نیست دقیقا بر خلاف تلقی رایج امروز جامعه که در حال رقم خوردن است. 🔸بیش از این مویدات دیگر نیز میشود اضافه کرد که حاصل همه آن این حرف بنیادین است که بر خلاف مکتب سرمایه داری در اسلام کار واحد اول ملکیت و محلل سرمایه است. همانگونه که شهیدصدر بعد از تجمیع موارد مختلف خروجی اجتهاد و نظریه پردازی ش را اینگونه بیان میکند:" اجرت مشروع در نظریه اسلامی بر پایه کار استوار است."(۴) مرحوم حائری شیرازی در جزوه" در اسلام پول نباید کار کند" و امام موسی صدر در کتاب "رهایت های اقتصادی" به مساله اصالت کار در اسلام به تفصیل پرداخته اند. 🔹 رهبر انقلاب امروز در جمع کارگران کوتاه به این مساله بنیادین اشاره کردند: "از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد؛ بنابراین پول‌ها و ثروت‌های بادآورده، واسطه‌گری، سوداگری، دلال‌بازی، رشوه، ویژه‌خواری به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است."(۵) 🔻امروز در جامعه ما بخش قابل توجهی از عقب ماندگی در عدالت و فاصله طبقاتی ناشی از غفلت درباره این نظریه بنیادین و سیاست گذاری مبتی بر آن است. "نظریه اصالت کار" علاوه بر تحق عدالت اقتصادی و رفع تبعیض؛ زمینه پویایی و حرکت که لازمه پیشرفت و تولید است را در جامعه فراهم میکند. ✍ ۱:تحريرالوسيلة، امام خمینی ره ،ج۱،ص۶۲۴؛ جواهر الکلام ج۲۶، ص۲۹۸ ۲: جواهرالکلام،ج۲۲ص ۴۷۰ ۳،۴:شهید صدر، کتاب بارقه ها،ص۱۵۶ ۵: سخنزانی در جمع کارگران۹/۲/۱۴۰۲ eitaa.com/m_amin_rezai/3347 @m_amin_rezai
حجاب میراث مادرهاست! 👇👇👇
رویای امت
این روزها این جمله بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران مکرر دیده میشود «حجاب میراث مادرهاست » در کنار تصویر زیبایی از مرتب کردن حجاب یک دختر بچه توسط مادر نمیدانم چرا الگوی ما در امر به معروف و کلا مسائل فرهنگی شده تبلیغات تجاری ! بزارید این جمله شهرداری تهران را کامل کنم حجاب میراث مادرهاست همانگونه که بی حجابی میراث مادرهاست . اگر استثنا ها را کنار بگذاریم که بلاخره انسان مختار است و محیط و تربیت نمیتواند لزوما جبر بیافریند اما عموما انهایی که امروز کف خیابان کشف حجاب میکنند یا مادرانی بی حجاب یا بی اعتقاد به حجاب دارند ‌ امروزه حتی پیر زنان روستایی نیز به دختران و عروسانشان می‌گویند ما قدیمی ها نمیفهمیدیم چادر سر میکردیم شما راحت باشید ، این را بارها شنیده ام ، چرا چون اساسا اثار سوئی از بی حجابی و رفتن به سمت ازادی پوشش در ذهن ندارند . همه چیز بسیار زیباست احتمالا در تلویزیون جمهوری اسلامی دیده که پزشک دهکده بدون روسری و حجاب چقدر زن فداکار ، ایثارگر و موفقیست و جامعه چقدر شاد است ! چه ساده دل مادر روستایی که فریب صدا وسیمای جمهوری اسلامی را خورده و حتی نمیداند سانسور چیست ، همانطور که نفهمید اوشین کیست ! از اینکه بگذریم این مدل امر به معروفیست که سالهاست دنبال میکنیم ولی نتیجه چندانی گرفته نمیشود ، اینکه یک خانم مومن و عفیف با یه لبخند دروغین و دادن گل به مکشفه ها ترویج حجاب کند و خنده های مصنوعی! حتی اگر اینکار خوب باشد چقدر بی ذوغ و غیر خلاقانه و تکراری اینکار را میکنیم . بی حجابی یک منکر است و فهم من این است که منکر اجتماعی را تذکر میدهند و به منکران لجوج نمیشود ابراز علاقه کرد . واقیعیت این است که ما از زنان بی حیا و عشوه گر خیابانی احساس خطر میکنیم برای ، حیا ، عفت و غیرت ، برای چشمان پاک مردانمان ، برای سست شدت نهاد مقدس خانواده ، برای دختران و پسران اینده سرزمینمان که یا ازداج نخواهند کرد یا امکان ازدواج نخواهند داشت ، از سقط جنین ها و حرامزاده‌های قطعی آینده به خاطر همین روند ها ما احساس خطر میکنیم و خنده ما واقعی نیست از سر استیصال است و غیر واقعی بودن ان برایمان درد و حتی برای طرف مقابل منزجرکننده ما احساس خطر میکنیم همانطور که از گسترش تروریسم ، قتل ، ناامنی ، تجاوز ، سرقت و ... احساس خطر می کنیم . احتمالاً این لحن تند به نظر برسد اما باور کنیم جامعه‌ای که بعد از هدایت مسیر بازگشت را طی میکند نیاز به انذار دارد نه مهربانی های بی مزه روح احادیث نبوی پر از رحمت و عطوفت است که دارد دعوت میکند اما روح کلام مولا در نهج‌البلاغه و غررالحکم تشر و انذار است ، چون با جامعه ای طرف است که مسیر بازگشت را طی میکند . قران در کنار ایات بهشت ایات جهنم هم می اورد ، پیشنهاد چیست ؟! پیشهناد این است که در تصویر حجاب شعار بگزارید و در کنار ان تابلو شعار را بلد کنید و این جنایتی که برهنگی در غرب و سایر کشور ها بر سر جوامعشان اورده اند را نشان دهید آمار ها را بیاورید ، آمار هایی که بسیاری از طرفداران جریان ازادی پوشش را تکان میدهد یا حداقل همه مردمی که نا اگاهند را علیه انها بسیج میکند ، دلها را به جای همدلی با این جریان به مقابله با انها بکشانید . در این زمین بازی مهاجم باشد نه مدافع همانطور که رهبری به درستی گفتند در مسئله زن رویکردمان به تمدن غرب تهاجم است نه دفاع ... چند روز پیش در تاکسی فردی از این اعتراضات حمایت میکرد و انرا ذیل نارضایتی های اقتصادی تعریف میکرد گفتم برادر من، اگر شما یک شعار اقتصادی در این جریان دیدی سلام مارا برسان دوما من هم مثل شما اعتراض به وضعیت اقتصاد دارم شما یک مطالبه صحیح اقتصادی داشته باشید من هم با شما کف خیابان خواهم امد ، فساد اقتصادی که با ترویج فساد اخلاقی در جامعه از بین نمیرود بلکه تشدید میشود ، سوما شما میدانید غایت این ازادی پوشش که از ان دفاع میکنید کجاست . غایتش جامعه فرانسه است که ازدواج با محارم را قانونی کرد ، کشور های بسیاریست که بیش از پنجاه درصد جمعیتشان حرامزاده اند ، کشورهای بسیاری که به همجنس گرایی رسیده و تبلیغ پدوفیلی میکنند ، کشورهایی که عمده بکارت دختران توسط افراد خانواده برادر یا پدر برداشته میشود ، کشور هایی که چیزی از خانواده باقی نمانده ، از خانواده های اجاره ای در ژاپن تا وزارت تنهایی در انگلیس و ... تابلو های شهری را از بدیل حجاب پر کنید هنوز جامعه شرم و حیا دارد اما اگاهی ندارد ، درفضای مجازی انقلابی ها گوششان از این خبرها در غرب پر است اما این مردم عادی و مخالفان حجاب در شبکه های ما نیستند و اکثرا بی اطلاع هستند از این عمق فساد در جهان به اصطلاح آزاد .
رویای امت
شاید اگر مردم با سیاهی این شعار های دروغین ازادی آشنا شوند خودشان سعی در مقابله با این جریان بکنند ، یا حداقل اگر همدلی مردم عادی که اکثراً تحت تاثیر رسانه و بهشت سازی تمدن غربی هستند و نمیدانند که اروپا قاره زنازادگان است از این همدلی با اغلیت فرقه زن زندگی ازادی برگردد و همین که افکار عمومی همراه ما باشد به جای اینکه علیه ما ، کار بسیار اسانتر و راه هموار میشود برای مقابله با این جریان . همچنان که بنده در گفت‌وگوی که در بالا ذکر شد مخاطب کاملا از موضع مخالفت کوتاه امده و در فکر فرو رفت و این حجم از فساد اخلاقی و اجتماعی در غرب را نمیتوانست هضم کند . پانوشت: قطعا به این مسئله واقفم که این تهاجم به کل بنیانهای تمدن غرب باید شکل بگیره نه صرفاً مسئله فرهنگ، از اقتصاد ، ساختارها و معماری و جهت تکنولوژی گرفته تا فلسفه و اساس ساینس ... و این را هم متوجهم که همین فرم های غربی محتوا و فرهنگ متناسب خودش را تولید میکند . اما پرداختن به زیر بنا نباید ما را از پرداختن به رو بنا و اعمال فوریت ها بازبدارد . همانطور که استاد میرباقری در یک تقسیم بندی مبتکرانه فساد را در سه سطح اقامه، اشائه و ارتکاب شرح دادن و اقامه و سپس اشائه را مقدم با بر خورد مرتکب فحشا دانستند اما متأسفانه ما در هرسه سطح کم کاریم و البته کارنابلد و تعارفگر ✍️مهدی اخلاقی @ommat_Dream
رویای امت
خلاصه این مطلب چه بود اینکه توصیه به حجاب بدون نشان دادن اثار مخرب و نابودکننده و جنایت افرین برهنگی کاریست عقیم ، وقتی افکار عمومی اثاری را بر ان مترتب نمیدانند ، در این حالت انگار شما از یک عمل خنثی و بی اثر و صرفاً اعتقادی دفاع میکنید .