29.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌توجه ❌ توجه
مطالب بسیار بسیار مهم
#نشر_حداکثری با حفظ لینک
🎙️حضرت آیت الله قرهی(مدظله العالی)
۱- چرا اقتصاد را گره به مذاکرات می زنند ؟؟؟
۲- اقتصاد در دست چه کسانی است ؟؟؟؟
۳- آیا مذاکرات واقعا در اقتصاد اثر گذاشت ؟؟؟
۴- چه کسانی می خواهند امامین انقلاب را مقصر وضعیت کنونی در اقتصاد معرفی کنند
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
18.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀نشر مجدد🍀
🌸امام خامنه ای
✅نحوه مذاکره آمریکا ئیها
🔻بفرستید در گروه های مختلف تا برسه به دست اون هائی که دل به وعده های آمریکا خوش میکنند .
🗒 چگونه حجاب را باختند؟! -۱
مهدی جمشیدی
۱. تغییر اجتماعی، ناگهانی و دفعی نیست، بلکه حتّی پیش از ظهور تدریجی نیز، میتوان گمانهزنی کرد و تغییری که حتّی نشانههای عینیِ آن آشکار نشده است را حدس زد. دگرگونی، بیریشه نیست، بلکه از متن روندها و شدنها برمیخیزد و مراحل جنینی و نهفته دارد. بر این اساس است که برخی از اصحاب فکر و تعمّق، میتوانند با غور در گذشته و اکنون، به آنچه که در آینده رخ خواهد داد پی ببرند. دربارۀ وضع فرهنگیِ دورۀ پساانقلاب بهطور کلّی، و حجاب بهطور خاص، همین تحلیل رواست. نخستین کسیکه مسألۀ دگرگونی اجتماعی را فهم کرد، آیتالله خامنهای بود که فهم خود را در قالب اصطلاح تهاجم فرهنگی ریخت. او از سالهای پایانی دهۀ شصت، نگرانیهای جدّی و بنیادی خود را بهگونهای صریح و پیدا، مطرح کرد. دیگران، هنوز به چنین فهم و تحلیلی دست نیافته بودند و بر این گمان بودند که اکنون، امتداد گذشته است و حادثهای رخ نداده است. این «تأخّرِ فهم» یا «پسافتادگیِ تحلیلی» در میان نخبگان و نظرورزان، اوّلین آفتی بود که ما را به امروز رسانید. باید در لحظه فهمید و احساس خطر کرد و واکنش نشان داد، اما نهادهای فکری و فرهنگی در جمهوری اسلامی، فاقد چنین قابلیّتی بودند.
۲. دولت سازندگی، سیاست اقتصادیِ لیبرالی را در پیش گرفت، اما این سیاست، با شتاب فراوان، اثرات خود را در حوزۀ فرهنگ نمایان کرد. نهفقط اقتصادِ بیرحم و وحشیِ لیبرالی، نفسهای معیشت مردم را به شماره افکند، بلکه تکوین «طبقۀ جدیدِ نوکیسه» در درون جمهوری اسلامی و اطراف آن، جامعه را از نظر فکری و هویّتی، منهدم کرد و اتقان و استحکام باورها را زدود. جامعه بهعیان مشاهده کرد که تکنوکراتها و بوروکراتهای دولت سازندگی، به اشرافیگری روآوردهاند و پیوند قدرت و ثروت را صورتبندی کردهاند و شکل خاصی از اقتصاد سیاسی پدید آمده است. این لحظه از انقلاب، لحظۀ افول ارزشها و آغاز سلطنت پول در مناسبات بود. هویّت دهۀ شصت، در همان دهه جاماند و بهنام سازندگی، «مادّیگری» و «اشرافیّت» و «مسابقۀ رفاهطلبی» رواج یافت. جامعه، همۀ این آفات را از کنشهای اقتصادی و سیاسیِ کارگزارانِ دولت هاشمیرفسنجانی فراگرفت. سبک زندگیِ اقتصادی، اثر مستقیم بر سبک زندگیِ فرهنگی میگذارد و نوع خاصی از سیاست اقتصادی، محمل و پیشدرآمد تولید هویّت خاصی خواهد شد. هاشمیرفسنجانی، یک روحانی عملگرا بود که وجه فکری و نظری نداشت و مدینۀ فاضلهاش، ترکیبی از رفاه اقتصادیِ مبتنی بر توسعۀ تجدّدی از یک سو، و دیانت فردی و تنگدامنه از سوی دیگر بود. او آرمانهای رسولانه و تمدّنیِ امام خمینی را به چنین سطحی فروکاهیده بود. روشن است که چنانچه توسعۀ اقتصادی، اصالت یابد، باید از آرمانگرایی انقلابی عبور کرد و به اقتضائات عملگرایی، تن در داد. او توانست با درپیشگرفتن این سیاست اقتصادی و میداندادن به نیروهای تکنوکرات در درون جمهوری اسلامی، بافت هویّتی و معناییِ دهۀ شصت را دچار فروپاشی کند و نسبت به لحظۀ انقلابی، گسست به وجود بیاورد. اینک، دورۀ واگراییهای دهۀ هفتاد، فرا رسیده بود و ظهورات تجدّدی در عرصۀ عمومی، مجال یافته بودند.
۳. همزمان با این تحوّل اقتصادی، ضلع دیگری از تحوّل نیز رخ داد که ماهیّت فکری و نظری داشت. روشنفکریِ سکولار که دورۀ پساامام را به معنی پایانیافتن عقلِ انقلابی قلمداد میکردند، اینک به بیان مکنوناتِ تجدّدی خویش رو آوردند و خطّ تولیدِ «لیبرالیسمِ معرفتی» را بنا نهادند. اینان در حلقۀ کیان، تجمیع شدند و به سبب دوری از قدرت سیاسی، دانشگاه را به تصرّف خود درآوردند. بهاینترتیب، هم عرصۀ عمومی و هم دانشگاه را تسخیر کردند و چندی نگذشت که طبقۀ متناسب با آموزههای خود را در متن جامعه آفریدند. «طبقۀ متوسطِ متجدّد»، در این لحظه متولّد شد و انسجام اجتماعی و خودآگاهی طبقاتی یافت و کوشید حاکمیّت را از آنِ خود نماید. باید اضافه کرد که محمد خاتمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندۀ حاکمیّتیِ همین جریان بود. ازاینرو، لیبرالیسم معرفتی و هویّتی به ساختار رسمی نیز راه یافت. کسیکه در این دورۀ تاریخی، به مسیر مواجهه و تقابل پانهاد، سیّدمرتضی آوینی بود. او صریحترین منتقد فرهنگیِ عرصۀ عمومی و ساختار رسمی بود و این واقعیّت در مقالههای چهار سالِ پایانی حیاتش، برجسته است. در جبهۀ فکریِ انقلاب، کسان دیگری نیز احساس خطر کرده بودند و جزو حلقۀ منتقدان بودند، از جمله محمد مددپور، حسن رحیمپور ازغدی، شهریار زرشناس، حسین کچویان و ... . این حلقه، هرچه در توان داشت را به کار گرفت، اما موج سیاسی و اجتماعی، فراتر از توان و بضاعت اینان بود؛ بهخصوص که اغلب ساختارهای رسمی، در اختیار نیروهای تجدّدی بودند.
☝️از پیامهای وارده☝️
صفحات مجازی #حم👇👇👇
✍️مقالات حسینی(منتظر)
🌐
حیفه نبینی | محل نظرات
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹#علما_و_رهبری
پژوهشی که قلب #رهبری را شاد کرد، متفکرین را به فکر فرو برد و لکنت زبان را از بچهحزباللهی ها گرفت...
🎙حجت الاسلام راجی
#هیئتی_در_تراز_انقلاب_اسلامی
#هیئت_حسینیه_روح_الله_ره_رفسنجان
🍃 با ما همراه باشید 👇
🆔 @hoseyniye_roh_alah
☝️از پیامهای وارده☝️
صفحات مجازی #حم👇👇👇
✍️مقالات حسینی(منتظر)
🌐
حیفه نبینی | محل نظرات
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
🔰 آیا با عبور از حجاب، انسجام اجتماعی صورت می گیرد؟؟
❓❓می گویند اگر از حجاب به عنوان مسئله اجتماعی گذر کنیم به انسجام اجتماعی میرسیم.
🔹آیا چنین چیزی رخ می دهد؟؟
🔻تجربه غرب نشان داده، مسائل حوزه عفاف بی انتهاست و همیشه حول آن نزاع اجتماعی است. غرب یکی پس از دیگری نزاع ها را پشت سرگذاشته و اکنون نزاع بر سر اختلال های جنسی و جنسیتی (lgbtQ) است و در غرب موافقان و مخالفان جدی دارد.
🔹والدین و فعالان اجتماعی که حاضر به ترویج این مفاهیم برای کودکانشان نیستند، یا افرادی که پدوفیلی را گرایشی ضد کودک می دانند و مخالف مشروع دانستن آن هستند با انسجام بر آزادی گرایش های بی ضابطه جنسی مخالفند
🔸انسجام اصلا نمی تواند بر پایه امری قرار بگیرد که ثبات ندارد و سیال است. آزادی های اجتماعی حول عفاف مواج و سیال است و اگر دیوار دفاع از حجاب بریزد نزاع تا برهنگی و پس از آن سایر مسائل مثل ال جی بی تی شدن، آزادی سقط جنین و... پیش خواهد رفت. و همواره مسئله ای هست که مسئله انسجام اجتماعی ما را دچار چالش کند.
🔻این نوع انسجام اجتماعی چون بر اساس معیار شیطان و قرار گرفتن زیر پرچم شیطان است، موجب حذف حجاب می شود و محجبه را ابتدائا بی مبنا و در ادامه بی حجاب می کند.
🔹این سیر پایان ندارد و سیر تحولات اجتماعی به سمتی می رود که قوانین اجتماعی و سیاسی را بر ضد حجاب می چیند، محجبه ها را در فضای اجتماعی تحت فشار قرار دهد، در واقع انسجام، علیه حجاب تا حذف حجاب ادامه پیدا می کند...
🔸🔸 مطالبه و کوشش جامعه اسلامی ، انسجام ذیل کلمه حق باید باشد...
✍معصومه فاطمی
🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
@goharshad1_ir
2.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 من حجاب اجباری رو نمی پذیرم، مگر نفرمود لااکراه فی الدین؟!
@Kayhan_online
4.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 در سایه سکوت مسئولان، بوشهر هنوز در التهاب
🔻اعتراض جمعی از بانوان بوشهری به بیعملی مسئولان قضایی پس از رسوایی کوچه
🔸پس از اعتراضات مردمی و ورود نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، به پرونده «رسوایی کوچه» و تقاضای علنی از مجلس و قوه قضاییه برای پیگرد عاملان و مسببان، انتظار میرفت دو قوه ذکر شده فورأ دست به کار شده و مقصران را شناسایی و تحت مجازات قرار دهند. ولی در هفتهای که گذشت اتفاقی رخ نداد.
🔹این امر موجب شد انزجار عمومی همچنان فروکش نکرده و این بار توسط جمعی از زنان باغیرت بوشهری به نمایش درآید. ایشان که در این وضع سکوت را جایز ندانسته با نمایش دستنوشتههایی هنگام خروج مسئولان از نمازجمعه امروز شعارهایی در اعتراض به ایشان سر دادند.
🔸شعارهایی که قابل شنیدن است به شرح ذیل میباشد:
شعار هر باحیا، عزل عامل فحشا
آب و برقو قطع کردن، به جاش فساد آوردن
ای بدخواه بیریشه بوشهر دبی نمیشه
مسببان فحشا، استعفا استعفا
مجلس انقلابی، استیضاح استیضاح
استاندار خطاکار، استعفا استعفا
دادگستری؛ دادستان! پیگرد مسببان
مسئولین قضایی؛ پیگرد بیحیایی
ملت شده آزرده، از سکوت سه قوه
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat