eitaa logo
اخبار امور اداری فرهنگیان
18.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
309 ویدیو
769 فایل
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ☢ معرفی کانال ✅ آموزش سامانه همگام مدارس ✅ آموزش نرم افزارامتحانات مدارس ✅ آموزش سناد ✅ نرم افزارهای مفید ✅ آیین نامه ومصوبات تعرفه تبلیغات : @tabliqhkon
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯 انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی آغاز انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی کنکور سراسری از ۱۸ مرداد ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری ۱۴۰۱ صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، از روز سه­ شنبه ۱۸ مرداد آغاز و تا یکشنبه ۲۳ مرداد پایان می‌پذیرد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش فوق همزمان با شروع ثبت نام در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) اقدام نمایند. تذکر مهم: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند. این متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته‌های پذیرش باسوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند، اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمایند. لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته نماید، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون وی باطل خواهد شد. 👈مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی: ۱) مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ۲) دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ اعلام شده و مطالعه آن. ۳) تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام. ۴) ثبت‌نام و انتخاب رشته در زمان مقرر (۱۴۰۱/۰۵/۱۸ لغایت ۱۴۰۱/۰۵/۲۳) 🟣 @schoolbanks
‼️ قابل توجه مدیران محترم تمامی مدارس کشور؛ ✅ نکات قابل توجه در کلاس بندی ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ : ♻️ باتوجه به شروع کلاس بندی ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، قبل از انجام هرکاری حتما به صورت کامل و با دقت توضیحات زیر را مطالعه نمایید. 1️⃣ برای کلاس بندی سال جدید، باید به منوی مدیریت کلاس بندی — کلاس های مدرسه مراجعه کنید. 2️⃣ برای شروع کلاس بندی باید از طرف منطقه، تعداد کلاس برای مدارس دولتی تعیین شده باشد. ❗️برای مدارس غیر دولتی این مورد نیاز نمی باشد. 3️⃣ برای هر نوع مدرسه (با توجه به مقطع و محل استقرار) از طرف اداره منطقه حداقل و حداکثر تعداد دانش آموز برای تشکیل هر کلاس اعلام شده است که اگر تعداد دانش آموزان شما کمتر از آن عدد حداقل باشد، باید کلاس مجوز دار تشکیل دهید و همچنین اگر تعداد دانش آموزان شما از آن عدد حداکثر بیشتر باشد، باید کلاس مجوز دار تشکیل دهید، که فعلا" امکان درخواست مجوز ظرفیت کلاس بندی وجود ندارد و باید صبر کنید. ❗️ به عنوان مثال حداکثر‌؛ من در پایه دهم انسانی ۴۲ نفر دانش آموز دارم که میخوام در یک کلاس آنها را کلاس بندی کنم اما سامانه با توجه به تعیین منطقه فقط اجازه تشکیل کلاس با حداکثر ۳۸ نفر را می دهد و باید برای تشکیل کلاس با ۴۲ نفر درخواست مجوز ظرفیت انجام گیرد. ❗️ به عنوان مثال حداقل؛ من در پایه اول ابتدایی ۱۲ نفر دانش آموز دارم که میخواهم در یک کلاس آنها را کلاس بندی کنم اما سامانه با توجه به تعیین منطقه فقط اجازه تشکیل کلاس با حداقل ۱۷ نفر را می دهد و باید برای تشکیل کلاس با ۱۲ نفر درخواست مجوز ظرفیت انجام گیرد. 4️⃣ در سامانه شما فقط به تعداد کلاسی که از طرف منطقه به شما اختصاص داده است می توانید کلاس تشکیل دهید. در صورتی که منطقه برای شما ۱۰ کلاس اختصاص داده است ولی در سرجمع ستون تعداد کلاس ظرفیت بندی این عدد "کمتر" (مثلا" ۹ کلاس ) نمایش داده می شود به این دلیل است که یکی از کلاس ها باید با مجوز تشکیل شوند. ❗️ به عنوان مثال در مدرسه من در پایه هفتم ۵۰ نفر دانش‌آموز وجود دارد و طبق پیش بینی و قراردادی که با آموزش بسته شده است میخواهیم دو کلاس ایجاد کنیم اما در ستون تعداد کلاس ظرفیت بندی پایه هفتم عدد ۱ را نشان می دهد؛ بدان معنی است که کلاس "هفتم یک" به صورت عادی تشکیل خواهد شد و برای تشکیل کلاس "هفتم دو" باید منتظر فعال بودن منوی مجوز ظرفیت باشید تا کلاس "هفتم دو" با مجوز ظرفیت تشکیل گردد. 5️⃣ در ایجاد کلاس ها از نامگذاری های مشترک خودداری کنید. ❗️ مثلا دو کلاس پایه ششم دارید و آنها را به صورت اختصاصی نام گذاری کنید، "ششم یک" - "ششم دو" و از نام گذاری هر دو به صورت نامی مانند "کلاس ششم"خودداری کنید که در زمان تخصیص درس به معلم به مشکل برنخورید. 6️⃣ بعد از ایجاد کلاس های عادی میتوانید دانش آموزان را از گزینه تخصیص دانش آموز به کلاس های مورد نظر اضافه کنید. @schoolbanks ❗️ در صورتی که کلاس مجوز دار باید تشکیل گردد و این امکان الان وجود ندارد، دانش‌ آموزان این کلاس ها که هنوز تشکیل نشده است را اگر تخصیص ندهید، مشکلی وجود نخواهد داشت. 7️⃣ تایید نهایی کلاس بندی غیرفعال می باشد و در این زمان نیازی به تایید نهایی وجود ندارد. 8️⃣ منوی سازمان مدرسه فقط برای تعیین ظرفیت های ثبت نام می باشد و اصلا" به منوی کلاس بندی ربطی ندارد. ❗️ منوی کلاس بندی فقط اطلاعات خود را از تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در پایه های مختلف دریافت میکند. 9️⃣ پس از ایجاد کلاس از حذف آن خودداری کنید، حذف کلاس در مدارس دولتی گاهی باعث خطا در سامانه می شود که امکان رفع آن نیز برای منطقه وجود ندارد و مشکلات بیشتر و جدیدتر در مدرسه ایجاد میگردد. ❗️ حد الامکان از حذف کلاس ایجاد شده خودداری نمایید و در صورتی که کلاسی را حذف کردید و کلاس را مجدد ایجاد نمودید از نامگذاری متفاوت استفاده کنید. مثلا کلاسی با عنوان "هفتم ۱" را حذف نمودید - در ایجاد مجدد از نام کلاس "هفتم یک" استفاده نمایید. 🔟 باتوجه به اینکه تایید نهایی کلاس بندی غیر فعال است،‌ امکان ایجاد درس گروه - تخصیص درس به معلم و انتخاب واحد فراهم نخواهد بود. 🟣 @schoolbanks
✅ نکات قابل توجه در کلاس بندی ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ♻️ باتوجه به شروع کلاس بندی ضمن سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، قبل از انجام هرکاری حتما به صورت کامل و با دقت توضیحات زیر را مطالعه نمایید. 1️⃣ برای کلاس بندی سال جدید، باید به منوی مدیریت کلاس بندی — کلاس های مدرسه مراجعه کنید. 2️⃣ برای شروع کلاس بندی باید از طرف منطقه، تعداد کلاس برای مدارس دولتی تعیین شده باشد. ❗️برای مدارس غیر دولتی این مورد نیاز نمی باشد. 3️⃣ برای هر نوع مدرسه (با توجه به مقطع و محل استقرار) از طرف اداره منطقه حداقل و حداکثر تعداد دانش آموز برای تشکیل هر کلاس اعلام شده است که اگر تعداد دانش آموزان شما کمتر از آن عدد حداقل باشد، باید کلاس مجوز دار تشکیل دهید و همچنین اگر تعداد دانش آموزان شما از آن عدد حداکثر بیشتر باشد، باید کلاس مجوز دار تشکیل دهید، که فعلا" امکان درخواست مجوز ظرفیت کلاس بندی وجود ندارد و باید صبر کنید. ❗️ به عنوان مثال حداکثر‌؛ من در پایه دهم انسانی ۴۲ نفر دانش آموز دارم که میخوام در یک کلاس آنها را کلاس بندی کنم اما سامانه با توجه به تعیین منطقه فقط اجازه تشکیل کلاس با حداکثر ۳۸ نفر را می دهد و باید برای تشکیل کلاس با ۴۲ نفر درخواست مجوز ظرفیت انجام گیرد. ❗️ به عنوان مثال حداقل؛ من در پایه اول ابتدایی ۱۲ نفر دانش آموز دارم که میخواهم در یک کلاس آنها را کلاس بندی کنم اما سامانه با توجه به تعیین منطقه فقط اجازه تشکیل کلاس با حداقل ۱۷ نفر را می دهد و باید برای تشکیل کلاس با ۱۲ نفر درخواست مجوز ظرفیت انجام گیرد. 4️⃣ در سامانه شما فقط به تعداد کلاسی که از طرف منطقه به شما اختصاص داده است می توانید کلاس تشکیل دهید. در صورتی که منطقه برای شما ۱۰ کلاس اختصاص داده است ولی در سرجمع ستون تعداد کلاس ظرفیت بندی این عدد "کمتر" (مثلا" ۹ کلاس ) نمایش داده می شود به این دلیل است که یکی از کلاس ها باید با مجوز تشکیل شوند. ❗️ به عنوان مثال در مدرسه من در پایه هفتم ۵۰ نفر دانش‌آموز وجود دارد و طبق پیش بینی و قراردادی که با آموزش بسته شده است میخواهیم دو کلاس ایجاد کنیم اما در ستون تعداد کلاس ظرفیت بندی پایه هفتم عدد ۱ را نشان می دهد؛ بدان معنی است که کلاس "هفتم یک" به صورت عادی تشکیل خواهد شد و برای تشکیل کلاس "هفتم دو" باید منتظر فعال بودن منوی مجوز ظرفیت باشید تا کلاس "هفتم دو" با مجوز ظرفیت تشکیل گردد. 5️⃣ در ایجاد کلاس ها از نامگذاری های مشترک خودداری کنید. ❗️ مثلا دو کلاس پایه ششم دارید و آنها را به صورت اختصاصی نام گذاری کنید، "ششم یک" - "ششم دو" و از نام گذاری هر دو به صورت نامی مانند "کلاس ششم"خودداری کنید که در زمان تخصیص درس به معلم به مشکل برنخورید. 6️⃣ بعد از ایجاد کلاس های عادی میتوانید دانش آموزان را از گزینه تخصیص دانش آموز به کلاس های مورد نظر اضافه کنید. ❗️ در صورتی که کلاس مجوز دار باید تشکیل گردد و این امکان الان وجود ندارد، دانش‌ آموزان این کلاس ها که هنوز تشکیل نشده است را اگر تخصیص ندهید، مشکلی وجود نخواهد داشت. 7️⃣ تایید نهایی کلاس بندی غیرفعال می باشد و در این زمان نیازی به تایید نهایی وجود ندارد. 8️⃣ منوی سازمان مدرسه فقط برای تعیین ظرفیت های ثبت نام می باشد و اصلا" به منوی کلاس بندی ربطی ندارد. ❗️ منوی کلاس بندی فقط اطلاعات خود را از تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در پایه های مختلف دریافت میکند. 9️⃣ پس از ایجاد کلاس از حذف آن خودداری کنید، حذف کلاس در مدارس دولتی گاهی باعث خطا در سامانه می شود که امکان رفع آن نیز برای منطقه وجود ندارد و مشکلات بیشتر و جدیدتر در مدرسه ایجاد میگردد. ❗️ حد الامکان از حذف کلاس ایجاد شده خودداری نمایید و در صورتی که کلاسی را حذف کردید و کلاس را مجدد ایجاد نمودید از نامگذاری متفاوت استفاده کنید. مثلا کلاسی با عنوان "هفتم ۱" را حذف نمودید - در ایجاد مجدد از نام کلاس "هفتم یک" استفاده نمایید. 🔟 باتوجه به اینکه تایید نهایی کلاس بندی غیر فعال است،‌ امکان ایجاد درس گروه - تخصیص درس به معلم و انتخاب واحد فراهم نخواهد بود. 🟣 @schoolbanks
اطلاعیه مهم باسلام واحترام، به اطلاع همکاران عضو بیمه تکمیلی دانا می رساند در خصوص استفاده از خدمات بیمه دانا همکاران محترم لطفا قبل از مراجعه به مراکز درمانی تعهدات بیمه را حتما مطالعه نمایند. چنانچه مواردی در تعهدات بیمه نیست و همکار هزینه نماید قابل پرداخت نیست، این مهم در مراکز انلاین که مستقیم هزینه محاسبه می شود، سیستمی مدنظر قرار می گیرد ولی در مراکز دیگر که فاکتور دریافت می کنند، دقت داشته باشند هزینه کردها در تعهدات بیمه باشد. همکاران محترم فاکتورهای دریافت شده را نگه داشته و به محض اعلام، به نمایندگی بیمه دانا تحویل نمایند. ❇️ همکاران با مراجعه به پورتال بیمه دانا / مراکز ارائه خدمات/مراکز درمانی از مراکز تحت پوشش بیمه دانا اطلاع کسب نمایند. 🌎 https://www.dana-insurance.com/ 🟣 @schoolbanks
💢۳۱ مرداد پایان فعالیت مدرسه تابستانه ▫️بر اساس اعلام آموزش و پرورش، فعالیت مدرسه تابستانی پایان مرداد به اتمام می‌رسد و ارزشیابی دانش‌آموزان نیمه اول شهریور انجام خواهد شد همچنین نمرات می‌تواند جایگزین نمرات قبلی شود. ➖➖ 🔵 @schoolbanks
💢بابت تاخیر ایجاد شده برای رتبه بندی عذرخواهی می‌کنم! 👤وزیر آموزش و پرورش؛ ▫️ رتبه بندی امری زمانبر است. اگر تاریخ اعلام کنیم و تاخیر شود انتظار ایجاد می‌شود. البته از این تاخیر عذرخواهی می‌کنم چون عده‌ای مشمول نبودند که با رفع ایرادات وارد طرح شدند و دایره شمولش بیش از ۸۰۰ هزار نفر است. تلاش می‌کنیم کار را با سرعت انجام دهیم. به تدریج مطالبات را هم شروع به پرداخت می‌کنیم. ▫️ زمانبندی رتبه بندی اینگونه است که فرایند از ۲۶ ام مرداد شروع می شود. این فرایند برای هر فردی قاعدتا حداقل یک ماه است و نباید از زمان شروع کار، برای هر فرد بیش از ۱.۵ ماه به طول بینجامد. ➖➖ 🟣 @schoolbanks
✔️پیشنهاد افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری توسط دولتی‌ها 🔺سازمان‌های «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده‌اند. 🔹این پيشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارایه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد. 🔵 @schoolbanks
♻️آخرین خبر از نحوه رتبه بندی معلمان 🔹خبرهای جدید از شیوه نامه نحوه رتبه بندی معلمان 🔸 عوامل امتیاز آور از چهار مولفه شایستگی های عمومی شایستگی های تخصصی شایستگی های حرفه ای و تجربه تشکیل شده است 🔺مهمترین تغییری که در نحوه رابع بندی دیده می شود ،  آن است که در مولفه های مواردی اضافه شده است که امکان کسب امتیاز را آسانتر و سهل الوصول تر می کند ⭕️ شایستگی عمومی  ( ۳۰۰ امتیاز ) این بخش ۳۰ امتیاز دارد معمولاً کسب امتیاز از این ۳۰۰ امتیاز کار چندان سختی نخواهد بود ⭕️ مولفه شایستگی های تخصصی( ۲۶۰ امتیاز ) عوامل امتیاز آور  🔹مدرک تحصیلی 🔹دستاوردها و خلاقیت ها 🔹ضمن خدمت 🔹پژوهش مرتبط 🔹تالیف و تدوین کتب و مقاله 🔹طرح های آموزشی ⭕️شایستگی حرفه‌ای ( ۲۴۰ امتیاز ) عوامل امتیاز آور 🔹ارزیابی عملکرد سالانه 🔹کسب مقام در جشنواره ها و مسابقات ⭕️ مولفه تجربه ( ۲۰۰ امتیاز ) عوامل امتیاز آور 🔹یادگیری مداوم ،خلاقیت و نوآوری 🔹سنوات خدمت 🔹سابقه تدریس به همکاران 🔹مشارکت در کارگروه ها و شوراها 🔹دریافت تقدیرنامه برخی عوامل امتیاز آور از جمله تقدیر نامه و مشارکت در کارگروه ها و شوراها و ..از سایر مولفه ها به مولفه تجربه منتقل شده است و با این شرايط،  به نظر می رسد ملاک های امتیاز آور منطقی تر شده و روند بهتری را برای رتبه بندی معلمان فراهم کرده است. 🔵 @schoolbanks
آغاز به کار سامانه رتبه بندی معلمان 🟢 @schoolbanks
🔅قابل توجه همکاران محترم مواردی که باید برای پذیرش مدارک توسط معلمین گرامی رعایت شود : 1- برای پرداخت خسارت های پاراکلینیکی از جمله آزمایش ، سونوگرافی ، mri ، آندوسکوپی و ... نیاز به کپی جواب می باشد. 2- دارو آزاد در تعهد نمی باشد یعنی دارویی که در تعهد بیمه گر پایه نباشد بیمه دانا هم آن را تقبل نمی کند . قابل توجه همکاران محترم قبض داروخانه اگر قلم سهم بیمار و سهم سازمان صفر باشد یعنی دارو در تعهد بیمه گر پایه نمی باشد . 3- هزینه مربوط به صورتحساب و عمل بیمارستان توسط نماینده محترم پذیرش گردد شامل : کپی کارت ملی بیمه شده اصلی و بیمار ، اصل صورتحساب بیمارستان که ممهور به حداقل سه عدد مهر بیمارستان باشد ، شرح حال بیمار ( برگه پذیرش و خلاصه ترخیص ) ، کپی از جواب هر اقدام درمانی در بیمارستان ازجمله سونوگرافی ، آزمایش و .. ،برگ خلاصه پرونده ، برگ شرح حال و معاینه بدنی ، برگ سیری بیماری ،برگ بیهوشی ،برگ گزارش اتاق عمل ، صورت وضعیت بیمار در اتاق عمل ، برگ مراقبت بعد از عمل جراحی ، برگ دستورات پزشک ، برگ ویزیت بیهوشی قبل از عمل ، فرم اقدامات انجام شده ، گزارش کلیات تحویل دارو در صورت داشتن فاکتور دارو ، گزارش داروهای مصرف شده برای بیمار ، فرم خلاصه پرونده جداسازی مدارک دندانپزشکی و بیمارستانی و تحویل به کارشناس مربوطه لازم به ذکر است نماینده محترمی که اسناد را پذیرش میکند حتما امضا و تاریخ پذیرش در آنالیز محاسبات درج شود. 4- برای پرداخت هزینه عینک حتما تجویز متخصص لازم دارد . 5- برای پذیرش آزمایش حتما قبض 4 قسمتی لازم است . با گواهی آزمایشگاه مبلغی پرداخت نمی شود. 6- قبض داروخانه شامل کد ملی بیمار ، نوع بیمه ، نام پزشک ، نوع داروها و تعداد آنها ، سهم بیمار و سازمان مبلغ داشته باشد. 7- تزریق شیمی درمانی و بطور کلی هرگونه عمل جراحی داخل مطب خارج از تعهد است. 8- هزینه حق پرینت رادیولوژی در تعهد نیست ( فیلم خوانی و حق گزارش خوانی رادیولوژی و mri در تعهد نیست ). 9- فتوگرافی دندان یا بینی در تعهد نیست. 10- هزینه تهیه اروتز بلافاصله بعد از عمل جراحی مربوط با تجویز متخصص و تائید پزشک معتمد شعبه قابل پرداخت است. 11- هزینه تزریقات همراه با نسخه و فاکتور خرید داروی مربوطه از داروخانه قابل پرداخت است. 12- برای پرداخت عمل جراحی لازک ( لیزیک ) قبل از عمل حتما باید توسط پزشک معتمد شعبه معاینه صورت پذیرد. 13- هزینه تزریق بوتاکس در تعهد نیست ( جنبه زیبایی دارد ). 🔵 @schoolbanks
┈┉┈┉•▴•❀❀•▴•┉┈┉┈ 💢اطلاعیه مهم💢 قابل توجه کلیه مدیران محترم مدارس دولتی و غیردولتی به منظور ارتقای امنیت شاد، صیانت از کاربری مدیران مدارس و پیشگیری از سواستفاده احتمالی از اکانت ها، مقرر شده در نسخه جدید برنامه کاربردی شاد، دریافت کد تایید نصب برنامه شاد، به جای ارسال پیامک به تلفن همراه مدیر ، به کارتابل مدیران در سامانه سیدا ارسال و در دسترس مدیران قرار گیرد. به عبارت بهتر مدیران محترم در زمان نصب نسخه جدید شاد، جهت دریافت کد تایید(فعال سازی) حداکثر ظرف مدت سه ساعت، به کارتابل خود در سامانه سیدا مراجعه نموده و کد مورد نیاز را دریافت(مشاهده) نمایند و جهت تایید احراز هویت در شاد وارد کنند. جهت جلوگیری از سواستفاده های احتمالی، خواهشمند است به هیچ وجه اطلاعات کارتابل سیدا در اختیار غیر قرار داده نشود. 🔸مرڪـــز توسعہ آموزش مجازے، فنــــــــــاورے و امنیـت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش🔸 مورخ ١۴٠١/۵/٢۴ ┈┉┈┉•▴•❀❀•▴•┉┈┉┈ 🟣 @schoolbanks
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅نحوه تغییر پایه تحصیلی دانش آموزان در سامانه مشارکتها ساسان بخشنده 🔵 @schoolbanks