اخبار امور اداری فرهنگیان
با سلام و احترام درخصوص واریز مبلغ علی الحساب رتبه بندی به موارد زیر دقت نمایید: @schoolbanks ۱. ای
#تکمیلی
🔻مبلغ علی الحساب بابت ۹ ماه واریز شده است و دو ماه باقیمانده طی روزهاي آینده، واریز می شود..
🔻 برای تعداد معدودی از همکاران رسمی به دلایل نامعلوم( احتمالا مشکلات سیستمی و ابلاغ و ... ) علی الحساب واریز نشده است که قطعا به زودی واریز خواهد شد
🔻افرادی که علي الحساب برای آنان واریز شده است، مشمولان قطعی رتبه بندی در سال اول هستند..( تعدادی که امتیاز لازم برای رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند ، ادامه این پرداخت مشروط به کسب نمره لازم ، پس از یک سال از آغاز اجرای رتبه بندی است )
🔻مبلغ علی الحساب بر اساس ماه های کارکرد شما از مهر ۱۴۰۰ الی خرداد ۱۴۰۱ واریز شده است
🔻بسیازی لز کسانی که مرخصی زایمان یا بدون حقوق بوده اند ، تعداد ماه های مرخصی محاسبه و واریز نشده است ..
عدم واریز برای کسانی که مرخصی قانونی داشته اند ، عجیب و شعار حمایت از فرزند آوری با واریز نشدن برای کسانی که در مرخصی زایمان بوده اند ، به چالش کشیده شده است ..
🔻همکاران طرح مهر افرین که رسمی هستند( مشکلی از نظر ردیف استخدامی نداشته اند ) واریز شده است ، موضوع برای مابقی در حال پیگیری است ، در شهریور ماه آزمونی جهت تبدیل وضعیت این دسته از همکاران برگزار می شود
🔻برای بازنشستگان پس از ۳۱ شهریور بسته به تعداد ماه های خدمت پس از شهریور ۱۴۰۰ ، علی الحساب واریز شده است
مثلا بازنشستگان انتهای مهر ، یک ماه ، انتهای آبان، دو ماه ، انتهای آذر ۳ ماه علی الحساب و الی آخر....
🔻رتبه بندی شامل نیروهای خدماتی و اداری با رسته ی اداری ، نمی شود....
🟢 @schoolbanks
🔅حذف دانش آموز از فاینال و یا اضافه کردن دانش آموز به فاینال.
بعد از ارسال اطلاعات به سامانه امتحانات نهایی فاینال و انجام حوزه بندی توسط سنجش عملاً دیگر امکان ارسال اطلاعات به طور عادی به فاینال وجود ندارد حال ممکن است در ثبت نام و یا انتخاب دروس دانش آموزان اشکالاتی وجود داشته باشد و نیاز به اصلاح باشد. برای این کار می توان از طریق ثبت درخواست در فاینال اقدام نمود.
در این خصوص اقدامات زیر باید انجام گیرد:
الف) ابتدا باید در سیدا تغییراتی که لازم است را انجام دهیم اعم از ثبتنام و انتخاب دروس و یا حذف درس.
ب) حال وارد سامانه شده و از قسمت درخواست ها، عنوان مدیریت درخواست را لمس می نماییم.
ج) در این صفحه ابتدا بر روی عنوان جدید کلیک می کنیم، در پنجره ای که در اختیار ما قرار داده می شود تمام بخش ها را تکمیل می کنیم.
📍 این بخش ها شامل:
۱- نوع درخواست: با توجه به نوع درخواست گزینه مناسب را انتخاب می کنیم.
۲- کد دانش آموزی: در این بخش کد دانش آموز را درج می نماییم.
۳- کد درس: در این قسمت کد درس و یا درس هایی که قرار است حذف و یا اضافه شوند، مورد به مورد ثبت می گردد.
۴- نوع توضیحات: در این قسمت نیز یکی از گزینه ها متناسب با نوع درخواست انتخاب می شود.
د) پس از تکمیل بخش های بالا بر روی عنوان ذخیره کلیک کرده تا درخواست در سامانه ثبت شود. پس از ثبت کلیه درخواست ها با مسئول سنجش تماس گرفته تا درخواست شما را تایید نماید پس از تایید سنجش، شما در همین بخش از قسمت اجرای درخواست با کلیک بر روی ابزار مناسب، درخواست را اجرا می نمایید.
ه) پس از اجرای درخواست برای همه درخواست ها وارد سامانه دانش آموزی سیدا شده و از قسمت تسهیلات یکبار دیگر عملیات ارسال به فاینال را انجام میدهید.
📍توجه ویژه: حتماً در ثبت درخواست نهایت دقت را به عمل بیاورید تا از دوباره کاری و ایجاد مشکل خودداری شود. همچنین پس از ارسال اطلاعات به فاینال دحتماً نسبت درستی اطلاعات ارسال شده اطمینان حاصل نمایید.
✍️ اگر پس از شروع شدن امتحانات دانش آموز تازه متوجه شد که درسی را نمی بایست انتخاب کرده تا از تک ماده استفاده نماید. اما دیگر حتی با درخواست نمی توان درس را حذف نمود. لذا میتوانیم به دانش آموز این توصیه را بنماییم که در جلسه این امتحان شرکت نکرده و گواهی مبنی بر موجه بودن غیبت خود ارائه نماید. با ثبت غیبت موجه، این درس از انتخاب واحد دانش آموز حذف شده و نمره قبلی برای وی محاسبه می شود .
🟣 @schoolbanks
📌توجه
شروع ثبت نام متولدین مهرماه ۱۳۹۵
اجرای تبصره ۱ ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی مدارس :
ثبت نام در پابه اول ابتدایی برای متولدین مهرماه و با تشخیص شورای مدرسه مشروط به وجود ظرفیت و امکانات پذیرش ، بلامانع است .
در این راستا اهتمام و توجه لازم به نکات زیر بعمل آید.
۱-معاونین آموزشی ،کارشناس ابتدایی ،مدیران مدارس مجریان طرح می باشند و نظارت بر حسن اجرای طرح بر عهده ی آنان می باشد
۲-معاونین آموزشی ،کارشناس ابتدایی و مدیران مدارس در نظر داشته باشند اولویت با ثبت نام دانش آموزان ۶ سال تمام می باشد.
۳-تشکیل کمیته ثبت نام دانش اموزان متولدین مهرماه ۱۳۹۵ در سطح منطقه .
۴- تشکیل جلسه ای با حضور مدیران مدارس در راستای شناسایی و پیش بینی ظرفیت مدارس به طور دقیق و آمارو اطلاعات لازم مکتوب از مدیران دریافت گردد
۵-در صورت تکمیل ظرفیت یک مدرسه ،مدیران به نحوی برنامه ریزی نمایند که دانش اموزان مشمول طرح جهت ثبت نام به مدارس همجوار هدایت شوند.
۶-در صورت وجود موارد خاص ، ابتدا درکمیته منطقه مطرح و سپس در مورد آن تصمیم گیری کند.
۷ -مدیران محترم اجرای عدالت آموزشی و رعایت قانون و مقررات سرلوحه کار خود قرار دهند .که اجرای این تبصره می بایستی براساس تائید شورای مدرسه و با توجه به داشتن فضا و امکانات صورت گیرد
۸_در تمام مدارس اولویت ثبت نام با دانش آموزان قبل از یکم مهرماه ۹۵ می باشد .ولی به منظور اجرای قانون و جلوگیری از ضایع شدن حق دیگران .مدیران محترم بر اساس روز تولد ثبت نام نمایند .یعنی اولویت اول با دوم مهرماه و به ترتیب تا سی ام مهرماه مدنظر قرار گیرد
۹-در مدارس دارای تراکم پایین ،روستایی و عشایری و مدارس غیر دولتی ثبت نام این دسته از دانش آموزان در صورت داشتن ظرفیت و تایید شورای مدرسه بلامانع است.
ضمنا مسئولیت اجرای دقیق این تبصره به عهد مدیر می باشد
🔵 @schoolbanks
🔖مدارک لازم جهت رتبه بندی
کانال اجرایی مدارس کشور
@schoolbanks
✅ واریز مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان
👤رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
🔹۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب شده است.
🔹معلم از تمام مزایای فصل دهم برخوردار است و جمع فوقالعاده شغل و شاغل بین ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش بر حسب رتبهها خواهد بود.
🔹بر این اساس، معلم دیگر کارمند نیست، اما ۱۰۰ سال به عنوان کارمند به معلم نگاه شده است.
🟣 @schoolbanks
🔅چند نکته در خصوص ورود اطلاعات در سامانه رتبه بندی
با سلام و احترام
* نیاز به بارگذاری تصویر تقدیر نامه نمی باشد .همکاران سطح مدرسه و منطقه حداکثر 40تقدیر نامه را باید ثبت نمایند تا امتیاز کامل را بگیرند .
* سابقه تجربی تا تاریخ 1400/06/31محاسبه شده است .
* نیازی به بارگذاری مدرک تحصیلی اعمال شده روی حکم نیست
* در صورتی که در بار گذاری مدارک تا سقف مجاز و ورود اطلاعات تقدیر نامه با خطای بیشتر از حد مجاز روبرو شدید باید کش مرورگر خود را خالی نمایید (در صورت نیاز با جستجو در اینترنت نحوه خالی کردن کش مرورگر )
♻️ @schoolbanks
🛑 نکات مهم برای چاپ دفتر آمار:
1- حتما از اخرین نسخه مرورگر google chrome استفاده فرمایید.
2- شماره اندیکاتور برای همه صفحات یکسان باشد.(شماره اندیکاتور برای روکش، پلمپ و خروجی یکسان باشد)
3- پایه تحصیلی، کلاس و جنسیت دانش آموزان در خروجی دفتر آمار به درستی ثبت شده باشد.
4- آمار روکش و پلمپ و خروجی دفتر آمار با آمار واقعی ثبت نامی مدرسه مطابقت داشته باشد.
5- سریال و سری شناسنامه دانش آموزان به درستی ثبت شده باشد.(*درصورت نیاز* برای دانش آموزان اتباع سریال 111111 وسری11 و در قسمت حرف گزینه اتباع خارجی یا افاغنه ثبت گردد)
6- آدرس دانش آموزان به صورت کامل ثبت گردد. (حتما با اسم شهر آغاز شود)
7- هر دانش آموز حداقل یک شماره تماس داشته باشد. (یا شماره ثابت یا همراه یا هردو)
8- در صورتی که سربرگ و روکش دفتر آمار در یک صفحه چاپ نمیگردد، از منوی تنظیمات پرینت، گزینه more setting را انتخاب کنید و گزینه scale را بر روی custom قرار دهید و مقدار آن را به قدری کاهش دهید که در یک صفحه چاپ گردد.
9- در صورتی که حاشیه ها چاپ نمیگردد گزینه margin را بر روی گزینه custom قرار دهید و حاشیه ها را تنظیم کنید.
🟣 @schoolbanks
♻️اگر فردی تا امسال دانش آموز شما بوده است و سال تحصیلی بعد را در مدرسه دیگری قصد ادامه تحصیل دارد در سیدا به سال تحصیلی 402-401 رفته و از منوی سازماندهی و ثبت نام از گزینه ثبت نام و مشاهده دروس دانش آموزان برای این فرد ابطال ثبت نام خواهید زد حالا به منوی ثبت نام میان پایه رفته و برای این فرد عدم تایید خواهید زد بجز این هیچ کار دیگری انجام ندهید .
🟠 @schoolbanks
| کانال اجرایی مدارس
🔅تصحیح مشخصات شناسنامه ای در سیدا
اگر بنا به دلایلی مجبور به تصحیح اطلاعات دانش آموزی در سیدا شویم برای تصحیح مشخصات شناسنامه ای دانش آموزی از منوی ((عملیات اولیه-سازماندهی و ثبت نام )) گزینه((مشخصات فردی و پرونده تحصیلی دانش آموزان)) را اجرا می کنیم
با این لیست دانش آموزان ثبت نامی مشاهده خواهد گشت فرد مورد نظر را پیدا کرده و مقابل اسمش ویرایش را می زنیم تا وارد اطلاعات شناسنامه ای این فرد بشوید .
حال می توانید مواردی که سیستم در لحظه ای که کار می کنید اجازه ویرایش می دهد تغییرات لازم را انجام دهید
یک نکته:برای کلیه دانش آموزانی که شناسنامه خود را تغییر می دهند (در شناسنامه جدید چون سریال شناسنامه تغییر می کند) بجز دانش آموزان پایه دوازدهم در سیدا سریال شناسنامه را نیز تغییر دهید تا در سال بعد که قصد خرید کتاب از سامانه کتاب را به صورت انفرادی دارند در ورود به سامانه با سریال جدید اطلاعاتشان در سامانه موجود باشد و در ورود مشکلی نداشته باشند .
🟣 @schoolbanks
♨️قابل توجه همکارانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ تا به امروز بازنشسته شده اند :
👌نحوه تاثیر رتبه بندی در حقوق شاغلی ، بازنشستگی و پاداش بازنشستگی
🔹همکارانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به بعد بازنشسته شوند شامل رتبه بندی می شوند بنابراین اگرهمکاری تمام فرایند رتبه بندی که شامل بارگذاری مدارک ، ارزیابی توسط کارشناسان ، تعیین رتبه توسط هیات ممیزه و درنهایت صدور حکم توسط کارگزینی را طی کرده باشد برای مثال اگر سه میلیون تومن به حکم همکار اضافه شده و درتاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ بازنشست شود چون از یک ماه فقط یک روز از آن شامل شده است پس سه میلیون را بر ۳۰ تقسیم کرده و افزایش حکم شاغلی برای این همکار فقط ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود و برای تاثیر این مبلغ در حقوق بازنشستگی همانطور که میدانیم حقوق بازنشستگی هرفرد میانگین دوسال آخر می باشد بنابراین مبلغ سه میلیون تومان را تقسیم بر ۷۲۰ روز میکنیم که تاثیر این رتبه در حقوق بازنشستگی فقط ۴ هزار تومان است اما برای پاداش که رتبه بندی بیشترین تاثیر را روی پاداش دارد همین مبلغ سه میلیون را اگر در سنوات فرد ضرب کنیم حدود ۹۰ میلیون تومان در پاداش فرد تاثیر میگذارد بنابراین همکاران بازنشسته از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به بعد باید نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند .
کانال اجرایی مدارس کشور
@schoolbanks
بسمه تعالی
با سلام و احترام
از مديران محترم مدارس درخواست می شود ليست اسامی فرهنگيان و دانش آموزان دارای بيماری خاص و صعب العلاج مدارس خود را در سامانه Ltms.medu.ir وارد نمايند.
🔵 @schoolbanks
#فوری
🔵 جمع آوری اطلاعات جاماندگان علی الحساب
🔸️مطابق اخبار دریافتی ، فرمی در اختیار جاماندگان علی الحساب قرار گرفته است تا اطلاعات خود را در آن ثبت کنند...
🔸️همکاران طرح مهر آفرین، همکاران در مرخصی زایمان ، طرح قرارداد کار معین ، تعدادی از بازنشستگان و حتی تعدادی از همکاران رسمی از دریافت علی الحساب محروم شده اند ...
🔸️پس از پیگیری ها متعدد ، امیدواریم مشکل همکاران برطرف شود
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد ...
کانال اجرایی مدارس کشور
🟣 @schoolbanks