eitaa logo
اخبار امور اداری فرهنگیان
18.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
302 ویدیو
767 فایل
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ☢ معرفی کانال ✅ آموزش سامانه همگام مدارس ✅ آموزش نرم افزارامتحانات مدارس ✅ آموزش سناد ✅ نرم افزارهای مفید ✅ آیین نامه ومصوبات تعرفه تبلیغات : @tabliqhkon
مشاهده در ایتا
دانلود
✅✅✅ ⚡️مدیران محترم و همکاران ارجمند برای دریافت کارت شناسایی به سایت card.medu.ir مراجعه و ثبت نام کنید آخرین مهلت ثبت نام 30 بهمن ماه 99 لطفاً به همه همکاران اطلاع رسانی کنید. ♻️ @schoolbanks
⚡️مهم و فوری با سلام و احترام به همکاران عزیز و ارجمند با توجه به اظهار نظر ارزیابان وزارت ، موارد مهم که مورد ارزیابی قرار می گیرد ۱_فرم خود ارزیابی مدیران که قبلا در سامانه تکمیل شده ، ممهور به مهر وامضا مدیر اموزشگاه ، به ارزیابان تحویل داده شود ۲_خلاقیت مدیر در ارائه محتوی اموزشی ۳_ دقیقا مشخص شود نحوه ارایه اموزش به تک تک دانش اموزان و اگر ترک تحصیل دارند با ذکر علت ۴_جلب مشارکت خیرین ۵_ارتباط با اولیا ۶_نحوه نظارت مدیر ۷_نحوه تدریس دبیران ، تدریس توسط خود دبیر یا بار گزاری فیلم ♻️ @schoolbanks
⚡️همکاران گرامی گزینه بروز رسانی از سناد تو سیدا اضافه شد اونایی که مشکل کم و زیادی دانش اموز دارن یا اطلاعات سیداشون به روز نیست از قسمت عملیات اولیه بروزرسانی از سناد بزنید و در صف بروزرسانی قرار بگیرید تا ان شالله مشکل بعد از بروزرسانی حل شود . ♻️ @schoolbanks
🔸درخواست ردیف استخدامی برای معلمان حق‌التدریس وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس ردیف و بودجه امسال 25 هزار و 500 نفر استخدام می‌شوند که از بالاترین امتیاز شروع به جذب کردند و برای بقیه هم در مرحله بعدی اقدام می‌شود از سازمان اداری و استخدامی درخواست کردیم مجدداً به ما ردیف استخدامی دهند و پیگیری خواهیم کرد که طبق قانون این افراد تا پایان سال آینده باید به استخدام دربیایند و پرونده این موضوع بسته می‌شود ➖➖➖➖➖ ♻️ @schoolbanks
با سلام و احترام 🔑 توضیحات زیر در صفحه اصلی سیدا قابل مشاهده می باشد ، مطالب مهمی است که مدیر و معاون اجرایی هنگام ورود به سیدا بایستی به این امور رسیدگی نماید : ⚡️بررسی اجمالی اطلاعات موجود در این مدرسه و اطمینان از امار اطلاعات دانش آموزان : 1- تعداد دانش آموزان و مشخصات فردی : برای این منظور در بخش عملیات اولیه روی گزینه سازماندهی و ثبت نام کلیک کرده و گزینه مشخصات فردی و پرونده تحصیلی دانش آموزان را انتخاب می نمايد.لیست کل دانش آموزان این دوره نمایش داده می شود که در پایین صفحه سمت چپ تعداد کل نمایش داده شده است تعداد کل باید با تعداد دانش آموزان مدرسه برابر باشد.با ورود به اطلاعات هر کس مي توان مشخصات را مشاهده نمود. 2- تعداد معلمان رسمی مدرسه و معرفی آنها به سیستم: ابتدا در بخش عملیات اولیه و سازماندهی و ثبت نام گزینه لیست پرسنل مدرسه در دوره جاری را کلیک کرده و معلمینی که برای این مدرسه در سیستم معرفی شده اند نمایش داده می شوند تعداد کل در پایین صفحه سمت چپ مشخص می باشد.در صورتیکه پرسنلی رسمی از قلم افتاده با استفاده از گزینه ایجاد بالای صفحه معلم مورد نظر و پست آن را تعریف مي نماييد. 3- در صورتیکه مدرسه دارای پرسنل غير رسمی باشد یا کسی که مشخصات پرسنلي آن در سیستم وجود ندارد مشخصات فوق را ابتدا در مشخصات پرسنل غیر رسمی مدرسه ایجاد کرده و سپس در پرسنل مدرسه در دوره جاری پست آن را در مدرسه مشخص مي نمايد. 4- بررسی دروس دانش آموزان ثبت نامی دوره جاری: برای این منظور در بخش سازماندهی و ثبت نام روی گزینه نمایش ثبت نام و دروس دانش آموزان کلیک کرده و کلیه دانش آموزان ثبت نامی نمایش داده می شوند. در انتهای ردیف نمایش هر دانش آموز با کلیک روی کلید دروس تمامی دروس هر دانش آموز نمایش داده می شود. در صورتیکه درسی در اطلاعات دانش آموز نباشد باید در ادامه در بخش عملیات ضمن سال و انتخاب واحد (درس) به دروس دانش آموز اضافه شود. 5- اطمینان از تخصیص معلم به درس گروه ها: برای این منظور در بخش عملیات من سال گزینه انتخاب واحد (درس) بخش تخصیص معلم به درس گروه وارد شده در بالای صفحه پس از انتخاب پایه و کلاس دروس و معلم آنها نمایش داده می شود اگر معلمین به درس ها اختصاص داده شده بود و اطلاعات آنها کامل به این سیستم منتقل شده بود که نیاز به کاری نیست در غیر اینصورت در انتهای سمت چپ هر درس کلید ویرایش را زده و از میان معلمین آموزشگاه معلم درس گروه مورد نظر را انتخاب نمایید. 6- در پایان مدیر آموزشگاه باید در بخش مدیریت کاربران گزینه انتصاب و دسترسی و قسمت تعریف کاربران برای تمامی معلمین آموزشگاه به سادگی کاربر تعریف نماید تا هر معلم با کاربری خود که در ابتدا کد ملی و کد پرسنلی می باشد وارد سیستم شود. @schoolbanks
✍از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد 🔹 اجازه ساماندهی املاک مازاد و اجاره مدارس در ساعات غیر رسمی به بخش‌های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی صادر شد. 🔹 وزارت آموزش و پرورش مکلف است در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند. 🔹 آموزش و پرورش مکلف به تامین وسیله ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان مناطق روستایی شد. @schoolbanks
💢تمدید قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان تا پایان بهمن 👤گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ▫️ هنور قرار داد جدید بیمه‌ای منعقد نشده است و فعلا تا پایان بهمن قرار داد سال گذشته را تمدید کردیم و در حال بررسی شرایط برای انعقاد تفاهم نامه قرارداد جدید هستیم. ▫️ سعی داریم شوک قیمتی در قرارداد جدید برای فرهنگیان ایجاد نشود، سعی داریم با در نظر گرفتن حداکثر امکانات در حد مقدور کمترین بار مالی ممکن را برای فرهنگیان در نظر بگیریم. ▫️ سعی داریم تا در قرارداد جدید بیمه سقف هزینه‌های زایمان تا ٣و نیم افزایش یابد همچنین تعرفه هزینه چشم پزشکی تا ٣٠ درصد و هزینه لیزیک تا ٢ میلیون افرایش یابد. ➖➖ ♻️ @schoolbanks
1211_120170043640.pdf
1.21M
✍️ هفته نامه پیک سنجش شماره 1211‌مورخ1399/11/06 ♻️ @schoolbanks
۲ ✅ ۲۷٫۱ و ۱۸٫۲ دانا پیش دانشگاهی (۹۹۱۱۰۶) با تغییرات زیر قابل دریافت می باشد. ⚠️به دستور دفتر فناوری وزارت، بخش ورود نمرات از سیستم برداشته شده تا ورود نمرات از طریق سامانه انجام پذیرد. ♻️ @schoolbanks
⚡️آخرین تغییرات سیدا ♾ @schoolbanks
با سلام "اطلاعیه شماره ۵" ⚡️بسیار مهم احتمالا لیست معلمان فردا و کارنامه روز شنبه آماده‌ پرینت می باشد. ♾ @schoolbanks
"اطلاعیه شماره۶" ⚡️وضعیت انضباط در سامانه سیدا بصورت کیفی درج شود و شامل( عالی ، بسیار خوب ، خوب ، نیاز به راهنمایی و تلاش بیشتر ) می باشد _ ماده 10 آیین نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه ♾ @schoolbanks
⚡️بعد از بازیابی رمز دبیران در سامانه سیدا توسط مدیر، ممکن است هنگام ورود به سامانه، با عبارت کد کاربری یا رمز ورود شما اشتباه می باشد روبرو شوید. بررسی موارد زیر جهت رفع مشکل پیشنهاد میشود: ١-عدم توجه به بزرگ یا کوچک بودن حروف لاتین رمز ٢-اگر ابتدای کد ملی همکار صفر داشته باشد نباید هنگام ورود صفرها نوشته شودالبته احتمالا در آینده این مورد اصلاح شود. ٣-گذاشتن فاصله در بین ارقام کد ملی ٤-بروز نبودن مرورگرها هم می تواند مشکل ایجادکند. ♾ @schoolbanks
💢آغاز ‌نام نویسی کنکور ۱۴۰۰ از هفته آینده؛تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی ▫️نام نویسی برای شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰ از اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود ▫️بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است ➖➖ ♻️ @schoolbank
با سلام و احترام ⚡️به اطلاع می رساند ۵۴ درصد از حق التدریس بهار ۹۹ ، تامین اعتبار و بحساب ذینفعان از فردا به حساب واریز خواهد شد. یادآور می گردد الباقی اعتبار فوق طی روزهای آتی و پس از تامین اعتبار از سوی وزارت متبوع پرداخت خواهد گردید. اداره بودجه و تامین منابع ♻️ @schoolbanks
⚡️ ضمن خدمت مداخلات اجتماعی ♻️ @schoolbanks
✳️اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) دوره كاردانی نظام جديد دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غيردولتی-غيرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ 💢جزئیات خبر: http://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=4&id=6966 🌀 @schoolbanks
درود و وقت بخیر ⚡️سوال: برای همکار تعریف کاربری کردیم ولی نام مدرسه در قسمت سمت ها نمی آید.چکار کنیم؟ ⬅پاسخ: یکبار در سامانه سیدا قسمت مدیریت کاربران ،لیست کاربران مدرسه در دوره جاری،نام همکار را پیدا کرده و گزینه ویرایش را می زنیم و دکمه اعتبارسنجی را میزنیم. براحتی نام آموزشگاه به قسمت سمتها برای همکار اضافه می گردد. @schoolbanks
🔰حق التدریس بهار 99 به صورت استانی در حال واریز می باشد و همه استان ها تا واریز خواهد شد. ✔️ضمنا اسفند و فروردین 98 واریز نمی گردد و واریزی شامل اردیبهشت و خرداد می باشد. ➖➖➖➖➖ ♻️ @schoolbanks
▫️دانستنی های امور اداری مرجع تاييد كننده مرخصي های استعلاجي: 🔸تا سه روز: مسئول مافوق با ارائه گواهي پزشك 🔹تا 21 روز: پزشك معتمد با ارائه گواهي پزشك 🔸تا 4ماه: (به استثناء مرخصي زايمان): شوراي پزشكي سازمان آموزش و پرورش مستقر در درمانگاه فرهنگيان 🔹تا يك سال :(بيماري صعب العلاج): شوراي عالي پزشكي 🔸بيش از يك سال (بيماري صعب العلاج): شوراي عالي پزشكي(فقط حقوق پرداخت می شود بدون فوق العاده ها) 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ♻️ @schoolbanks
. با سلام واحترام پیر بخشنامه شماره ۴۶۰/۴۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ مرکز محترم سنجش و پایش کیفیت آموزشی، تمامی نمرات در تمامی مقاطع و شاخه های تحصیلی شامل ابتدایی ، متوسطه دور اول ، متوسطه دور دوم ، فنی و حرفه ای و کاردانش و... در انواع مدارس شامل روزانه ،عادی، سمپاد ، غیر دولتی ، نمونه ها، شبانه روزی، بزرگسالان وغیره می بایست در سامانه سیدا ثبت گردد. ورود نمرات در سامانه های دیگر تخلف محسوب شده و مسولیت عواقب ناشی از ثبت نمرات در سامانه های دیگر غیر از سامانه سیدا به عهده مدیر واحد آموزشی خواهد بود. مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ➖➖ ♻️ @schoolbanks
بیست نکته و توصیه مهم درخصوص سامانه سیدا ✍تهیه و تنظیم: مسعود شجاعی 👤کارشناس آموزش و سنجش "به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا خوش آمدید" sida.medu.ir 📌با توجه به بخشنامه وزارتی مقرر شده است که در فاز اول راه اندازی سامانه،نمرات و ارزشیابی کلیه دانش آموزان در نوبت اول و بعد از آن ،صرفا در سامانه سیدا ثبت شود و کارنامه نیز از این سامانه مشاهده و صادر شود. 📌باتوجه به اینکه سامانه سیدا تحت وب میباشد و به جهت حساسیت موضوع و شخصی بودن کاربریها و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و دستکاری و ایجاد خلل در سامانه،موارد زیر بایستی توسط کلیه همکاران محترم(مدیر،معاونین،معلمین و...) مدنظر قرار گرفته و دقیقا رعایت شوند: @schoolbanks 1- از در اختیار گذاشتن کاربری و رمز عبور سامانه به سایر افراد اکیدا خودداری شود. 2- در اولین فرصت ممکن،رمز عبور ورود به سامانه را تغییر داده و رمزها ساده و قابل حدس نباشند. 3- از ذخیره نمودن کاربری و رمز مربوطه در سیستمهای غیر شخصی اکیدا خودداری شود. 4- از سپردن امور ثبت ارزشیابی و سایر امور مربوط به سامانه،به سایر افراد اکیدا خودداری شود. 5- ثبت صحیح ارزشیابی در سامانه صرفا بعهده معلمین محترم کلاسهای مربوطه می باشد. 6- هرگونه سهل انگاری و در اختیار گذاشتن کاربری و رمز عبور شخصی و همچنین سپردن ثبت ارزشیابی و امور مربوطه سامانه به سایر افراد اکیدا ممنوع میباشد. 7- هیچیک از همکاران مدارس و سایر افراد خارج از مجموعه،نبایستی ثبت ارزشیابی و امور کاربریهای سامانه سیدا همکاران محترم را انجام داده و یا عهده دار شوند.(حتی بصورت رایگان!) 8- اخذ هرگونه وجه بابت انجام امور سامانه سیدا از اولیا و دانش آموزان و همکاران اکیدا ممنوع میباشد.(بابت هزینه ثبت نمره و موارد مشابه) 9- هرگونه افشای اطلاعات سامانه و همچنین ارایه اطلاعات سامانه به افراد و موسسات(اعم از اطلاعات کاربریها،اطلاعات مدرسه،اطلاعات دانش آموزان،اطلاعات همکاران و سایر موارد مرتبط)ممنوع میباشد و تخلف محسوب میشود. 10- مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده بعهده همکار محترم خواهد بود و در صورت گزارش و یا مشاهده تخلف،موارد از طریق مراجع ذیصلاح بررسی خواهد شد. ✳️چند توصیه مهم: 11- ممکن است همکاران محترم با مشکلات و چالشهای متفاوتی مواجه شوند که صبر و حوصله همکاران محترم را می طلبد.لذا لازم است با تشریک مساعی و همکاری لازم و سعه صدر نسبت به رفع مشکلات مربوطه اهتمام لازم بعمل آید. 12- انتظار بر این است که همکاران با دقت لازم نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزند.لذا مدیران و سایر عوامل اجرایی محترم بایستی نسبت به ارایه راهنماییهای لازم به سایر همکاران گرانقدر،اقدامات لازم را مبذول فرمایند. 13- همکاران اداری درخصوص مشکلات کاربریها و سامانه و ارایه توضیحات مربوطه،صرفا پاسخگوی مدیر و یا معاون اجرایی محترم میباشند. 14- موارد و سوالات احتمالی مربوط به مشکلات کاربریها،نقص اطلاعات دانش آموزی و همکاران و موارد مشابه را کارشناسی فناوری پاسخگو میباشد و موارد و سوالات احتمالی درخصوص ثبت نمرات در سامانه و موارد آیین نامه ای را همکاران کارشناسی سنجش پاسخگو خواهند بود. 15- درصورت مشکل داشتن کاربریهای همکاران و موارد مشابه،لطفا از ارجاع همکاران به ادارات اکیدا خودداری شود و مدیر محترم شخصا موظف به رفع یا پیگیری موارد مربوطه میباشد. 16- لطفا جهت همکاران محترمی که امکان ثبت نمرات در منزل و یا سیستم شخصی را ندارند،شرایط و امکانات ثبت سیستمی در آموزشگاه فراهم شود. 17- ممکن است در ثبت نمرات در سامانه سیدا در این نوبت،با مقاومتهایی مواجه شوید که درایت و تدبیر مدیران محترم را در این زمینه میطلبد.لذا خواهشمنداست ضمن مدیریت لازم در ثبت نمرات،ارایه آموزشهای لازم حضوری و مجازی را به همکاران محترم داشته باشید تا همکاران ضمن آگاهی به مزیتهای سامانه،تصور نکنند که ثبت نمرات کار مشکل و وقت گیری میباشد. 18- با توجه به نوپا بودن سامانه،این سامانه دارای تغییرات زیادی میباشد و روز به روز به امکانات آن اضافه میشود.مشکلات کلی سامانه و رفع آن در حیطه اختیارات همکاران اداری نمیباشد و مربوط به پشتیبان وزارتی سامانه میباشد. 19- با توجه به اینکه طی اعلام وزارت مقرر شده است از 12 بهمن به بعد،کارنامه های دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بمرور در سامانه سیدا قرار گیرد،لذا خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به ثبت نمرات و ارزشیابی نوبت اول در سامانه سیدا اقدام شود. هرگونه تاخیر در امور مربوطه،باعث خلل در اعلام نتایج و مشکلات بعدی خواهد شد. 20-بسیاری از مشکلات کاربریها و نقص اطلاعات،با استفاده از تکمیل اطلاعات در سناد و بروزآوری در سیدا پس از حداکثر 48 ساعت بصورت خودکار حل خواهد شد. 🍒 سپاس از صبر و حوصله تان ♾ @schoolbanks
تحلیل_درس_به_درس_سامانه_سیدا_متوسطه1_160170150414.xlsx
925.6K
✍️فرم تحلیل درس به درس 🌎سامانه یکپارچه دانش آموزی(سیدا)🌎 🌺متوسطه اول🌺 ♨️نسخه 14درسی ⚖️مقایسه نوبت اول و دوم ❤️کلیه محاسبات آماری 💞لیست های ماتریسی دو نوبت با رتبه بندی دانش آموزان بر اساس معدل 💯نمره میانگین (مستمرو پایانی) منطبق با کارنامه سیدا ⛔️تذکر مهم: برای عملکرد صحیح فرم تحلیل از مرورگری استفاده کنید (مثل کروم) که قابلیت کپی کردن قسمت نمرات در صفحه "ورود نتایج از طریق لیست کلاس" را داشته باشد. ♻️ @schoolbanks
️❗️راه حل مشکل "غایب" بودن دانش آموزان دارای نمره اعشاری در فرم تحلیل درس به درس سامانه سیدا: ❇️از آنجاییکه که سامانه سیدا از علامت "ممیز" (/) برای نشان دادن اعداد اعشاری استفاده می کند اما در محیط ویندوز و برنامه اکسل علامت "نقطه" (.) بیانگر اعداد اعشاری است، برای رفع این مشکل کافیست قبل از وارد کردن نمرات در فرم تحلیل به یکی از دو روش زیر علامت اعشاری را از نقطه به ممیز تغییر دهیم: 1️⃣✅یا از مسیر زیر Control panel»Region»Additional settings نقطه جلوی Decimal symbol با ممیز جایگزین می کنیم. 2️⃣✅یا از داخل برنامه اکسل و از مسیر FILE»Options»Advanced»Editing options» تیک Use system separators را بر میداریم و جلوی Decimal Separators علامت ممیز می گذاریم ♾ @schoolbanks
AC 8.6_090170122647.exe
3.37M
نرم افزار استخراج عکس از دانا نرم افزار را منتقل کنید به دسکتاپ و با یک کلیک عکس‌ها روی دسکتاپ دریک پوشه با نام و نام‌خانوادگی دانش‌آموزان ذخیره می‌شود. @schoolbanks
"اطلاعیه شماره ۱۲" 👈 غیبت غیر موجه= درج عدد ۹۸ در سیستم 👈 غیبت موجه= درج عدد ۹۷ در سیستم و ظاهر شدن عبارت حذف جلوی درس مذکور در کارنامه و نداشتن تاثیر در معدل 🔵 تشخیص نوع غیبت ⬅️بر اساس تبصره ماده 81 آیین نامه آموزشی تشخیص نوع غیبت در امتحانات داخلی بر عهده شورای مدرسه و در امتحانات هماهنگ با کمیسیون خاص منطقه و در امتحانات نهایی با رئیس حوزه اجرا پس از هماهنگی با مدیر مدرسه مبداء می باشد. 🔵 نمره مستمر غایب موجه اگر دانش آموزی به دلیل غیبت موجه نمره مستمر نداشته باشد بر اساس ماده 80 آیین نامه آموزشی نمرات پایانی وی به عنوان نمره مستمر درج می گردد . 🔴 برای غیبتهای موجه نوبت اول هیچ آزمون مجددی گرفته نمی شود و نمرات نوبت دوم توسط سیستم برای نوبت اول محاسبه می گردد و برای غیبتهای موجه دروس غیرنهایی امتحانات نوبت دوم و شهریور در صورت درخواست کتبی ولی دانش آموز مدیر مدرسه موظف است حداکثر تا دو هفته پس از آخرین امتحان آزمون مجدد اخذ کند و اگر درس مذکور به صورت هماهنگ بوده باشد، سوال برای دانش آموز به صورت هماهنگ تهیه می شود. 🔴 اگر فردی در امتحانات نهایی غیبت موجه داشته باشد از این فرد آزمون مجدد اخذ نمی شود و این فرد باید در دوره بعدی امتحانات نهایی شرکت نماید. 👈 طبق ماده 78 آیین نامه آموزشی اگر دانش آموزی در امتحانات نوبت دوم و شهریوماه در همه درسها غیبت موجه داشته باشد واحدهای وی در آن سال حذف و برای او وقفه تحصیلی محسوب می شود در این صورت ضروری است که توضیحات لازم در کارنامه و سایر مدارک تحصیلی دانش آموز قید شود. 🔵🔴🔵ماده ۷۵ و ۷۶ و ۷۷ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه: ⬅️اگر دانش آموز در نوبت دوم یا هر دو نوبت برخی از دروس پایه دهم یا یازدهم غیبت موجه داشته باشد، نمرات شهریور به جای نمره سالانه منظور می گردد ولی برای پایه دوازدهم عبارت"غایب موجه" درج می گردد و باید درس مذکور را در نوبت شهریور و دی اخذ کند. ⬅️ دانش آموزان پایه ۱۰ در صورت ترک تحصیل در هر زمان برای ایشان کارنامه ترک تحصیلی صادر می شود، آن سال جزء سنوات وی محاسبه نمی شود و می تواند سال بعد در همان پایه ثبت نام کند. ⬅️⬅️ دانش آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ حتی در صورت داشتن نمره مستمر برای نوبت اول، اگر تا قبل از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل کنند برای ایشان کارنامه ترک تحصیلی صادر می شود، آن سال جزء سنواتشان محاسبه نمی شود و می تواند سال بعد در همان پایه ثبت نام کند ولی در صورت ترک‌ تحصیل بعد از نوبت اول، تمام دروس نوبت دوم غایب غیر موجه ثبت می شود، کارنامه ترک تحصیلی صدور و جزء سنواتش محاسبه می گردد. ( دانش آموز پایه ۱۱ در اینصورت می تواند در پایه ۱۲ ثبت نام کند و دانش آموز پایه ۱۲ با رعایت سایر شرایط می تواند در مدارس بزرگسال و یا راه دور ادامه تحصیل دهد یا در نوبت شهریور یا دی همان سال شرکت کند.) 🔵تشخیص غیبت موجه دروس داخلی بعد از ارایه مدارک و درخواست کتبی دانش آموز و ولی ایشان، مساله در شورای مدرسه مطرح می شود و صورتجلسه تهیه می شود و در نهایت برگ رای صادر می گردد که اصل آن در پرونده دانش آموز بایگانی می شود. ♾ @schoolbanks 🔵تشخیص غیبت موجه دروس هماهنگ در دروس هماهنگ دانش آموزان پایه ششم و نهم مساله غیبت به همراه مدارک و مستندات و درخواست کتبی دانش آموز و ولی ایشان در شورای مدرسه مطرح می شود ولی به دلیل اینکه جزء اختیارات شورای مدرسه نمی باشد، رونوشت مدارک به همراه نامه رسمی (برگ رای) به کمیسیون خاص منطقه ارسال می گردد تا به استناد بند ۲۷ ماده ۴ آیین نامه کمیسیون خاص تکلیف نوع غیبت دانش آموز مشخص شود. 🔵تشخیص غیبت موجه دروس نهایی اگر دانش آموزی در دروس نهایی غیبت داشته باشد، مدارک و مستدات و درخواست کتبی دانش آموز و ولی ایشان به حوزه اجرا ارسال می شود؛ رییس حوزه اجرا نوع غیبت را مشخص کرده و مدارک و رای را به حوزه تصحیح ارسال می کند. 🔵اعمال نوع غیبت در ریز نمرات دبیر مربوطه در مقابل نام این دانش آموز برای نمره مستمر یا پایانی فقط عبارت غ یا غایب خواهد نوشت و همکار اجرایی موقع ورود نمره بر اساس رای نوع غیبت، عدد ۹۷ یا ۹۸ در سیستم درج می کند؛ با توجه به اینکه برای غایبین دروس داخلی نوبت دوم در صورت درخواست کتبی ولی دانش آموز حداکثر ۲ هفته بعد از آخرین امتحان اقدام به ارزشیابی مجدد می شود، دبیر مربوطه در قسمت ملاحظات نمره عبارت "غائب موجه" و تاریخ را نوشته و امضا می کند و معاون اجرایی نمره ماخوذه را جایگزین ۹۷ در سیستم کند. ♾ @schoolbanks
🔺آخرين تغييرات سامانه سیدا 🔹در بخش عمليات اوليه گزينه بروز رساني از سناد اضافه شده که در صورت درخواست مدرسه اطلاعاتي که در مدرسه وجود ندارد در صورت وجود در سناد دريافت مي شود. @schoolbanks 🔹عکس دانش آموزان از سامانه سناد بروزآوري شده است 🔹کارنامه تحصيلي کيفي - توصيفي در بخش کارنامه اضافه شده است- 🔹به منظور بهبود سرعت در سامانه بعد از ثبت نمرات بسته به ترافيک سامانه نمرات در صف قرار گرفته ذخيره آنها به مرور انجام مي گيرد بنابراين بلا فاصله پس از ثبت نمرات قابل مشاهده نيستند. 🔹رفع آخرين مشکلات مربوط به تعريف و مديريت کاربران 🔺در مقطع ابتدايي در پايه هاي دوم به بعد به دستور سنجش درس هديه هاي آسمان ويژه اهل سنت براي دانش آموزاني که مذهب آنها در بخش مشخصات فردي اهل سنت درج شده اضافه شده است.براي اين دانش آموزان درس مذکور را در بخش انتخاب واحد (درس) انفرادي جايگزين درس هديه هاي آسمان نماييد. 🔹در مقاطع متوسطه اول و دوم "کاربر معلم" مي تواند فقط نمرات دروس خود را مشاهده و ثبت نمايد. ♾ @schoolbanks
⭕️ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از امروز آغاز شد 🔸فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور : 🔹ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از امروز (یکشنبه، ۱۲ بهمن) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز خواهد شد. 🔹این مهلت روز شنبه، ۱۸ بهمن به پایان می‌رسد. متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند. دفترچه راهنمای این آزمون به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام در آزمون مذکور همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر خواهد شد. 🔹آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ‌های دهم و یازدهم تیر برگزار خواهد شد. @schoolbanks
مهم ۱: داوطلبان کنکو ر ۱۴۰۰ برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت https://dipcode.medu.ir/ مراجعه کنید اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید و پس دریافت کدسوابق تایید کنید ♻️ @schoolbanks