- ناشناس.mp3
20.02M
🔳گفتاری بر تحلیل کارشناس صهیونیست بر روابط ایران و آمریکا.
▪️چرا نگاه کارشناسان نسبت به نگاه سیاستمداران این رژیم متفاوت است؟
▪️ آیا صحبتی که این کارشناس صهیونیستی کرده در مورد روابط ایران و آمریکا درست است؟
▪️ آنها چه انتظاری از مسائل و موارد مطرح شده دارند؟
▪️ آیا آنها نسبت به اقدامات آمریکا امیدوار هستند یا اینکه ناامید بوده و انتظار پیروزی ندارند...
@syriankhabar
خیلی قشنگه با حوصله بخونید 👇👇
داستان حضرت حبیب بن مظاهر چیست؟ وچه شدکه به اومقام ثبت زیارت زائران امام حسین علیه السلام دادند؟
زمانی که امام حسین علیه السلام کودکی خردسال بود ؛؛حبیب جوانی بیست ساله بود
اوعلاقه شدیدی به امام حسین داشت به طوری که هرجا امام حسین(ع) می رفت این عشق وعلاقه او را به دنبال محبوب خود میکشید
پدر حبیب که متوجه حال پسر شد
از او پرسید: چه شده که لحظه ای از حسین(ع) جدانمی شوی ؟حبیب فرمود: پدر جان من شدیدا" به حسین علاقه دارم واین عشق وعلاقه مرا تاجایی می کشاند که در عشق خودفنا میشوم
مظاهر پدر حبیب رو به پسرکرد و گفت: حبیب جان آیا آرزویی داری؟حبیب فرمو.:بله پدرجان
چیست؟
حبیب عرض کرد اینکه حسین مهمان ماشود.
پدر موضوع علاقه حبیب به امام حسین(ع) علیه السلام را با مولای خود علی علیه السلام در میان گذاشت و از ایشان دعوت کردکه روزی مهمان آنها شوند،امام علی علیه السلام مهمانی حبیب را با جان و دل قبول کرد
روزمهمانی فرا رسید حال و روز حبیب وصف نشدنی بود و برای دیدن حسین(ع) آرام و قرار نداشت بربالای بام خانه رفت واز دور آمدن حسین را به نظاره نشست سرانجام لحظه دیدار سر رسید
از دور حسنین را به همراه پدر دید درحالی که
سراسیمه ازبالای پشت بام پایین می آمد پای حبیب منحرف شد و از پشت بام به پایین افتاد
پدر خود را به او رساند ولی حبیب جان دربدن نداشت پدرحبیب که نمی خواست مولایش را ناراحت ببیند بدن حبیب را در گوشه ای ازمنزل مخفی کرد و آرامش خود را نگه داشت
امام علی علیه السلام از اینکه حبیب به استقبال آنها نیامده بود تعجب کرد
فرمود:مظاهر با علاقه ای که ازحبیب نسبت به حسین دیدم در تعجبم که چرا او را نمی بینم ؟!
پدر عذرخواهی نمود،گفت: او مشغول کاری است.
امام دوباره سراغ حبیب را گرفت وحال او را جویا شد
اما این بارهم پدرحبیب همان جواب راداد
امام اصرار کرد که حبیب را صدا بزنند در این هنگام مظاهر از آنچه برای حبیب اتفاق افتاده را شرح داد
امام فرمود بدن حبییب رابرای من بیاورید
بدن بی جان
حبیب را مقابل امام گذاشتن تا چشم امام به بدن حبیب افتاد اشکهایش سرازیر شد رو به حسین(ع) کردوفرمود:پسرم این جوان به خاطرعشقی که به شما داشت جان داد
حال خود چه کاری در مقابل این عشق انجام می دهی؟ اشکهای نازنین حسین(ع) جاری شد دستهای مبارکش را بالا برد و از خدا خواست به احترام حسین(ع) و محبت حسین(ع) حبیب را بار دیگر زنده کند
در این هنگام دعای حسین مستجاب شد و حبیب دوباره زنده شد.
امام علی علیه السلام رو به حبیب کرد و گفت: ای حبیب به خاطرعشقی که به حسین(ع) داری خداوندبه شما کرامت نمود واین مقام رفیع را به شما داد که هرکس پسرم حسین(ع)را زیارت کند نام او را در دفتر زائران حسین(ع) ثبت خواهی کرد.
به همین جهت در زیارت حبیب این چنین گفته شده
سلام برکسی که دو بار زنده شد ودو بار از دنیا رفت🌴
💠ای حبیب تو را به عشق حسین(ع)قسم میدهم که هرکس این داستان را نشر دهد نام او را در دفترزائران حسین(ع) ثبت کن🤲
📚منابع:
#دانشنامه امام حسین(ع) نوشته ایت الله محمدی ری شهری
#منتخب طریحی
#مقتل خوارزمی
#منتهی الامال
🎥 فیلم کامل آخرین و دوازدهمین قسمت از فصل دوم برنامه #رو_در_رو در گفتگو با روحالله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:
♦️ امام خمینی (ره) از ابتدا بر رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تاکید داشت اما منتظری مانع این کار می شد.
♦️یکبار موسوی خوینیها به من گفت منتظری میگوید مهدی هاشمی را صبح احضار و شب آزادش کنید تا به منزلش برود! یعنی تحت فشارش نگذارید.
♦️منتظری میگفت حالا مهدی هاشمی یک نفر را هم کشته که کشته! مگر کسی که کشته انقلابی بوده!؟ ایشان روی جنایتهای مهدی هاشمی حساسیت نداشت.
♦️قبل اینکه آقای منتظری قائم مقام رهبری شود، در جلسات خصوصی حرفهایی از ایشان شنیده بودم که شخصیت وی برایم کوچک شده بود و تعجب میکردم چگونه قرار است وی در آینده رهبری جامعه را بر عهده بگیرد؟
♦️اطرافیان منتظری مرا تهدید به مرگ می کردند که چرا در دعاهایت اسمی از ایشان نمیبری؟
♦️برخی از منافقینی که میگفتند ما توبه کردهایم، بعد آزادی از زندان دوباره اسلحه به دست گرفته و مردم و مسئولان را ترور کردند.
♦️رییسی کسی است که در دهه ۶۰ با برخورد با منافقین امنیت کشور را تامین کرد، به جای اینکه از ایشان تقدیر شود برخی در انتخابات آن حرفها را علیه ایشان مطرح کردند.
♦️روحانی برای تخریب رقیب، از همین حربه استفاده کرد و به جای تقدیر از رییسی به خاطر برخورد با منافقین آن تهمتها را علیه ایشان زد.
♦️انسان دلش نمی آید ۱۷ هزار گوسفند را بکشد اما منافقین ۱۷ هزار ایرانی را که بخشی از آنها زن و بچه بودند را در کوچه و خیابان کشتند، آن وقت روحانی میگفت چرا رییسی با اینها برخورد کرده!
♦️دشمن میخواهد ما از سوابق خود اظهار پشیمانی کنیم ولی ما به این سوابق افتخار میکنیم و اگر نیاز باشد در برابر دشمن قاطعتر از قبل عمل میکنیم.
♦️کسانی که امروز از برخورد با داعش دفاع میکنند با کدام منطق مخالف برخورد با منافقین هستند؟ مگر منافقین چه کاری کردند که داعش انجام نداده؟
♦️امام خمینی (ره) در جمع آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنهای و مشکینی بعد از عزل آقای منتظری میگوید: «منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی که تربیت میکند فاسد تربیت میکند»
♦️جنس امثال موسوی خوئینیها را با امثال بهزاد نبوی متفاوت می دانم، امثال خوئینیها اصالت چپ بودنشان را حفظ کردهاند و مصاحبه اخیرش علیه هاشمی نیز این را نشان داد.
♦️یکبار به کروبی گفتم میدانی مشارکتیها میگویند آخوندها چیزی نمیفهمند و امثال تو را نردبان قدرت خودشان کرده اند؟ کروبی حرفم را تایید کرد و گفت یکبار جلوی خودم هم گفتند و من هم عمامهام را زمین زدم و گفتم حالا من هم مثل شما مکلا شدم، بیایید بحث کنیم ببینیم کدام مان بیشتر میفهمیم؟
♦️بسیاری از طلاب مدرسه حقانی بعدا در دستگاه های امنیتی و قضایی مشغغول به کار شدند چون با همت شهید بهشتی، در این مدرسه طلاب دروسی فراتر از دروس حوزه را یاد می گرفتند.
Rudarru57
🍎شب پنجم
درس پنجم
🔹محمد ابن مسلم میگوید: امام باقر(ع) به من فرمودند: «محمد بن مسلم، هَلْ تَأْتِی قَبْرَ الْحُسَیْنِ؟ آیا به زیارت کربلا و امام حسین(ه) می روی؟ قُلْتُ: نَعَمْ عَلَى خَوْفٍ وَ وَجَلٍ؛ بله. اما با ترس، وحشت و نگرانی می روم. حضرت فرمودند: مَا کَانَ مِنْ هَذَا أَشَدَّ فَالثَّوَابُ فِیهِ عَلَى قَدْرِ الْخَوْفِ؛ محمد بن مسلم هرچه در این راه ترس، فشار، وحشت و اذیت و آزار بیشتر، ثواب این زیارت هم بیشتر، مبادا به خاطر این ترس و وحشت زیارت حسین بن علی(ع) را ترک کنی.
توضیح حدیث:
🔺علامه مجلسی: درست است که در روایات، ائمه فرموده اند در شرایط خوف هم زیارت امام حسین(ع) را ترک نکنید، اما منظور ائمه ترس جانی یا خوف نفس نیست. خوف و ضرر در حد آسیب رسیدن به مال برای زیارت امام حسین(ع) عیبی ندارد و قابل تحمل است، یا ضرر و زیان به آبرو مانعی ندارد، یا مزاحمت هایی که دولتهای جائر احیاناً برای زائرین امام حسین(ع) فراهم می کنند، قابل تحمل است، اما آیا اسلام اجازه داده شخص به زیارت امام حسین(ع) برود و خطر جانی را تحمل کند؟ علامه مجلس میگوید: خطر جانی در هیچ کجا برای هیچ عبادتی در هیچ مناسکی مجوز ندارد.
🔺مرحوم میرزا مهدی اصفهانی: یک زمانی می خواستند نام امام حسین(ع) را محو کنند و زیارت امام حسین(ع) را نابود کنند، امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و مرحله دوم این بود که شخصیت، هدف و امام حسین(ع) نیز نابود شود لذا اجازه نمی دادند که کسی به زیارت امام حسین برود و برای حضرت عزاداری داشته باشد که در این زمینه قضایایی به خصوص در دوران متوکل عباسی و هارون الرشید اتفاق افتاده بود و در منطقه کربلا مأمورین و جاسوسانی قرار داده بودند که کسی به قبر امام حسین(ع) نزدیک نشود، چندین مرتبه قبر امام حسین را شخم زدند تا این آثار را از بین ببرند، در این شرایطی که می خواهند اصل ماجرای امام حسین(ع) را نابود و نام حضرت را محو کنند، باید ایستاد و مقاومت کرد و از خطرات استقبال کرد تا مبادا اصل این نام و نهضت فراموش شود.
مرحوم آقای مطهری به تبع آن بزرگوار می فرمایند: این روایات در هر شرایطی مطلق نیست بلکه با تغییر شرایط کاملاً موضوع تغییر پیدا می کند.
📕برگرفته از سایت: شفقنا
تهیه و نشر: حقیقینجفآبادی
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
.
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
دوستان محقق گروه اطلاعی اگه دراین زمینه دارند بفرمایند تا بهره مندشویم👆👆
از صبح امروز که خبر غیر منتظره فوت حجه الاسلام #حسینیان را شنیدم چند خاطره دائم در ذهنم مرور میشود.
بعد از ضبط قسمت اول برنامه رودررو، یک روز بعد از ظهر به دفتر حاج آقا رفتم. ایشان پرسید برنامه را چه زمانی میخواهید پخش کنید؟ گفتم احتمالا چند هفته دیگر. چطور؟
گفت آنجایی که فلان خاطره را تعریف کردم و نقش خودم در آن ماجرا گفتم را حذف کنید. در بیان خاطره نوعی منیت و تعریف از خود وجود دارد. منتشرش نکنید.
خدا رحمتش کند که مرد هزینه دادن در وسط میدان و پرهیز از کاسبی های شخصی بود...
@Sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالیه حتما ببینین❤️ سردار دلها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محل این قمه زنی وحشتناک، انگلیس است.
انگلیس از این هراس آفرینی ها بهره می برد همانطور که سلاخیهای داعش را بر خلاف قوانینِ منع تصاویر خشونت آمیز منتشر می کرد
تا قبل از خلقِ داعش، برآورد مراکز راهبردی انگلیس این بود که جمعیت مسلمانان در سال ۲۰۲۰ از مسیحیان پیشی می گیرد. الان چه؟
"روح الله سلگی"
@twiita
..
🔴👈 وزیر شوعاف و پپه!
👈خلاصه بگم!
👈ما منتظرِ گلایه بعدی رهبرمون نمیمونیم!
👈سه تا صد روز و یه شصت و پنج روز وقت داری!
👈حرف آقامون رو زمین بمونه،
👈سه تا صد ماه و یه شصت و پنج ماه بدبختی منتظرته!
✍حسین صارمی
..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیشگویی عجیب هاشمی رفسنجانی ... 😳😱😳😱
🔺حتما ببینید
انگار داره همه اینها رو برا خودش میگه 😐😐😐
🔴 حجت الاسلام روح الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و رئیــس مـرکــز #اســـنـاد_انقـــــلاب_اســــلامی (بر اثر کـرونا ) همزمان با ماه محرم به رحمت ایزدی پیوست.
🔻مرحوم حسینیان
زمانی یـک تـنـــه در برابر رجعت طلبان و #مطبوعات_زنجیره_ای ایستاد، مقاومت کرد و چراغ اش روشن ماند.
✍رسول شکری نیا