eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.4هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
788 ویدیو
94 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 شهر منجمد گازهای آلمانی علیه حلبچه؛ 🔹تنها ۲ روز از آزادی حلبچه در جریان عملیات والفجر ۱۰ می‌گذشت. ورود نیروهای ایرانی به این شهر، با استقبال مردمان کرد، چنان برای حزب بعث غیرقابل باور بود که در یک اقدام غیرانسانی و به قصد انتقام ‌گیری از این شکست در عملیاتی به نام انفال با ریختن ۲۰۰ بمب حاوی مواد شیمیایی به کشتار مردم این منطقه  کُردنشین پرداخت و جنایت بی سابقه ای را در تاریخ رقم زد. 🔸پروفسور اوبن هندریکس رئیس آزمایشگاه سم‌شناسی بیمارستان گان فلاندر بلژیک گفت: رژیم بعث عراق از ۳ نوع گاز مختلف علیه حلبچه استفاده کرده است. این گازها شامل گاز خردل (ایپریت)، گازهای اعصاب (تابون، سارین یا سومان)، VX و گاز سیانوژن هستند. 🔸روزنامه‌گاردین چاپ لندن گزارش این جنایت فجیع را همراه با عکس‌هایی به چاپ رساند و نوشت: اجساد ده ها مرد، زن، کودک در سطح منازل و خیابان‌های این بخش دورافتاده در کردستان عراق تحت اشغال ایران را پوشانیده‌اند. پوست این اجساد به طرز عجیبی تغییر رنگ داده و چشم‌هایشان باز و خیره، چرک خاکستری رنگی از دهانشان بیرون زده و انگشتان دست آنها به طرز عجیبی کج و کوله است. 🔸این طرف مادری بچه اش را برای آخرین بار در آغوش فشرده و آن طرف پدری خود را سپر نوزادی، از آنچه نمی دانستند چیست، کرده است.  همچنین خبرگزاری فرانسه نوشت: حلبچه شهری از کردستان عراق ...گویی شهری منجمد شده است و ساکنان در خوابی عمیق فرو رفته‌اند. 🔸عراق که در طول جنگ از همه ابزارهای حمایت بین المللی برخوردار بود، دست به این فاجعه بزرگ انسانی زد تا جایی که گازهای شیمیایی به کار برده در آزمایشگاه های آلمان تولید شده بود. اما اقدامات سیاسی جمهوری اسلامی، کارشناسان سازمان ملل و پزشکان بدون مرز وارد ایران می‌شوند و ضمن دیدار از مجروحان شیمیایی، استفاده عراق از سلاح شیمیایی را محکوم می‌کند. #حلبچه #آلمان 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔸آهنگ دومش بعد خداحافظی با دنیای موسیقی رو هم داد. هیچی دیگه همین 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
🔸عبدالحمیدی که عید را امروز تبریک می گوید، پیش از این معتقد بوده عید بدعت سلجوقیان است و از اعیاد مسلمانان نیست و اعتباری ندارد. 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
🔸برادران لیلا،ادامه مانیفست روستایی است در مورد ایران .سیاه تر از ابد و یک‌روز! خانه ای غرق بدبختی!پدری که‌حاضرست تمام سرمایه‌اش رو بدهد برای خرید احترام و نگاهی متمرکز بر زن که خواهرانه قرارست خانه را نجات دهد،شده با جنگ با تک‌تک برادرها،با دهن کجی به مادر و در نهایت سیلی به پدر! 🔹“سیاه نمایی”اصطلاحی است که از سوی منتقدان برای تحقیر و حمله به فیلمهای ایرانی که تصویری منفی از کشور را به نمایش میگذارند،به کار برده میشه نگارنده نه منتقد سینماست و نه از کلمه“سیاه نمایی”استفاده کرده من«مخاطب عام سینما»سیاهی دیدم!دروغ و راست و فراگیریش را نمیدانم 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
📸 کودک‌همسری دیده‌ای رایج در آمریکا؛ 🔹میسوری اجازه‌ی ازدواج در سن ۱۵ سالگی را با رضایت والدین می‌دهد. این پدیده‌ی کودک همسری موضوعی طبقاتی نیست و لیبرال‌ها، فقرا، ثروتمندان و ... آن را اجرا می‌کنند. 🔸این روزها در آمریکا بحث ازدواج کودکان و کودک‌همسری بالا گرفته. الجزیره گزارشی مفصل با آمارهایی جالب و عجیب در مورد در آمریکا منتشر کرده است. 🔸نزدیک به ۳۰۰ هزار ازدواج زیر سن قانونی از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ در آمریکا انجام شده است. جنجال اخیر پس از خودداری مجلس ایالت ویرجینیا از افزایش سن ازدواج به ۱۸ سال و حفظ سن ۱۶ سالگی در قانون، شروع شد. 🔸بیشتر ازدواج‌ها بین یک دختر خردسال و یک مرد بالغ است. تا سال ۲۰۱۷، همه‌ی ایالت‌ها ازدواج افراد زیر سن قانونی را مجاز می‌دانستند، اما در سال ۲۰۱۸، ۶ ایالت آن را ممنوع کردند. برخی از افرادی که ازدواج کردن زیر ۱۲ سال سن دارند. 🔸بیش از ۱۶هزار کودک از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ در فلوریدا ازدواج کردند. حدود ۴هزار کودک در نیویورک بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰. در ایالت آلاسکا، پرسنل نظامی زیر ۱۸ سال می‌توانند بدون رضایت والدین ازدواج کنند، همچنین بقیه‌ی افراد ۱۶ ساله می‌توانند با رضایت والدین ازدواج کنند. 🔸بسیاری از ایالت‌ها ازدواج در سن ۱۳ سالگی را مجاز می‌دانند و ۲۵ ایالت ازدواج کودک را به شرط رضایت والدین یا دادگاه، در هر سنی (بدون حداقل سن) مجاز می‌دانند. 🔸میسوری اجازه‌ی ازدواج در سن ۱۵ سالگی را با رضایت والدین می‌دهد. این پدیده‌ی کودک همسری موضوعی طبقاتی نیست و لیبرال‌ها، فقرا، ثروتمندان و ... آن را اجرا می‌کنند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| استقبال از ماه مبارک رمضان استاد فیاض‌بخش 🔻 ضرورت محاسبه نفس و توبه، برای ورود به ماه مبارک ▫️پنج دستور اخلاقی معروف در میان اهل معنا: صمت (سکوت)، جوع (گرسنگی)، بیداری در سحرگاهان (سهر)، عزلت (فاصله گرفتن از افراد ناباب) و ذکر (که بالاترین ابزار سلوک است.) ▫️ماه رمضان، ماه جمع تمام این ابزارهاست و اگر کسی از آن بهره ببرد، به سرعت راه هزار ماهه را یک شبه و حتی لحظه‌ای طی می‌نماید. ولی باید مقدمات آن را از رجب و شعبان و خصوصا روزهای آغازین ماه مبارک فراهم کند. ▫️ماه مبارک ماه توبه به سوی حق است. ▫️مراتب توبه: ۱- توبه از گناه؛ ۲- توبه از رذایل اخلاقی؛ ۳- توبه از محبت به غیر حق؛ ۴- توبه از تشویش‌ها ۵- توبه از غیر حق. ▫️توبه نصوح یعنی توبه خالص (توبه انسان از همه ناخالصی‌ها و انانیت‌ها و...) و در یک کلام توبه از هر چه توجه به غیر پروردگار است‌. 🔺از هیچ‌کس هیچ عذری پذیرفته نیست که ماه رمضانی بر او بگذرد و نتواند تحت غفار مغفرت الهی قرار گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت فرانسه را می بینید؟ 🔸سالهایی که در فرانسه زندگی کردم شاهد سبک زندگی پر تلاش و ساده زیستانه فرانسوی‌ها بوده‌ام. واقعا سخت کار می‌کنند برای یک زندگی معمولی. من داخل خانه هایشان هم رفته‌ام. خانه‌هایی با امکاناتی بسیار معمولی. نه خبری از مبلمانی به سبک ایران هست. نه فرش هایی مثل ما، نه گاز و یخچال و پرده های مجلل. 👈 در فرانسه بودم که تظاهرات و اعتصابات جلیقه زردها شروع شد. وقتی با همکلاس فرانسوی ام صحبت می کردم می گفت: «واقعا پدر مادرهای ما دیگر توان کار کردن ندارند. از بس کار کرده اند از کار افتاده شده اند. حالا آمده اند قوانین بازنشستگی را سخت گیرانه تر هم کرده اند. غیر این که باید مالیات های سنگین بدهیم حالا می گویند سن بازنشستگی را باید بیشتر هم بکنیم. یعنی باید بیشتر کار کنی و به این راحتی ها بازنشسته نمی توانید بشوید. این رسما بردگی است. بردگی مدرن.» 👈 من مردم فرانسه را که خیلی صبورند از نزدیک دیده ام. اینکه می بینید منفجر شده اند مثل کشور ما تاثیر رسانه های خارج از کشورشان نیست که برای تحریک و به خیابان آمدنشان بودجه خرج شده باشد. واقعا ستمدیده هستند و تحت فشار برای یک زندگی معمولی. منبع : کانال تا انتهای افق
هدایت شده از آتاشه (Attache)
🌐 کودتای دیپلماتیک چین، چگونه موازنه قدرت در غرب آسیا را تغییر داد؟ ◽️ایجاد یک توافق نیازمند یک میانجیگر یا شبه واسطه یا در اصطلاح سیاسیون "دفاتر خوب" است تا بتواند ایجاد توافق بین افرادی را که دارای اختلاف هستند تسهیل کند نشریه وایر در مصاحبه طولانی با تالمیز احمد تحلیلگر برجسته غرب آسیا به تغییرات قدرت در غرب آسیا و افزایش نفوذ چین در خاورمیانه بویژه بعد از میانجیگری در توافق ایران و عربستان که آن را کودتای دیپلماتیک خوانده، پرداخته است: 🔸این یک پیشرفت بسیار مهم است. چشم انداز دیپلماتیک و چشم انداز سیاسی را تغییر داده است. پس زمینه این توافق این است که آمریکایی ها روز به روز در حال از دست دادن اعتبار خود بودند. ... و همچنین به نظر می رسد از نظر منافع خود در منطقه بسیار متعهد نیستند. بنابراین، متحدانشان باور ندارند که آمریکایی ها می توانند تامین کننده یا ضامن امنیت آن ها باشند بنابراین، آنها به دنبال شرکای دیگری بودند. 🔸منطقه در حال بلوغ است. بار طاقت فرسا تامین منافع آمریکا به سر آمده و آنها به سایر بازیگران نگاه می کردند. روسیه به عنوان یک شریک انرژی وارد شد و اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) را به اوپک پلاس گسترش داد. این به تولیدکنندگان منطقه این ظرفیت را داد که وقتی بایدن در ماه ژوئیه وارد شد و درخواست افزایش تولید را داد، به این درخواست بی توجهی کنند. 🔸در 10 سال گذشته، چینی‌ها دانش و تخصص و در نتیجه اعتماد به نفس خود را افزایش داده اند. هر دانشگاه بزرگ در جهان دارای دانشمندان چینی است. هر دانشگاه بزرگ چین دارای مرکزی برای مطالعات غرب آسیا است. آنها بیش از 1000 محقق آسیای غربی در چین دارند. 🔸رهبران چین می دانستند که آمریکا از ظهور آنها متنفر خواهد بود. آنها حداقل 20 سال صعود خود را به تاخیر انداختند تا مورد تهدید آمریکایی ها قرار نگیرند. آنها در سال 2013 زمانی که شی جین پینگ ابتکار یک کمربند و یک جاده را اعلام کرد، به طور علنی ابراز وجود کردند. هیچ راهی وجود ندارد که ایالات متحده بتواند آنها را عقب نگه دارد. آمریکایی ها ممکن است آنچه را که می خواهند در واشنگتن بگویند، اما چینی ها اینجا (غرب آسیا) هستند تا بمانند. 🔸اکنون در منطقه، روس‌ها و چینی‌ها «صدای عقل» هستند. آنها صدای ثبات هستند. آنها صدایی برای انجام کارها هستند. قول اضافه و وعده های گزاف نمی دهند و از نیروی نظامی عمده در منطقه استفاده نمی کنند. آنها خود را به عنوان بازیگرانی خوش خیم معرفی می کنند که واقعاً نگران ارتقای ثبات و صلح هستند. 🔸وی در ادامه با توجه به گسترش نقش سیاسی چین و روسیه می افزاید: از نظر ژئوپلیتیکی، ظهور یک قدرت بزرگ را در چشم انداز جهانی دارید. دوره سناریوی غالبی که به تسلط گسترده غرب بر نظم جهانی و هدایت رو به جلو هژمونی آمریکا منجر شد، اکنون از بین رفته است. ما نه تنها ظهور روسیه و چین را داریم، بلکه آنها به قدرت های پیشرو تبدیل شده اند که نقش خود را در امور جهانی ایفا می کنند. 📌https://m.thewire.in/article/world/full-text-talmiz-ahmad-iran-saudi-china 💟attache.ir
📸 انفعال مذهبی اظهارات نسنجیده هاشمی گلپایگانی؛ 🔹دبیر ستاد احیای امر به معروف که کوپن ماهانه اظهارنظرهای حاشیه‌ای دارد، این بار در آستانه ماه رمضان حرف‌هایی باب دل ظاهرگرایان زده است. شاید کسی بگوید حرف این بنده خدا آنقدرها دیده نشد و بی‌خیال شوید. 🔸اما اول اینکه حرف‌های جدید هاشمی گلپایگانی متأسفانه بازتاب داشته و دوم اینکه این جنس حرف‌ها مثل ماده آتش‌زا فضا را آماده شعله‌ور شدن می‌کند و هیچ گروهی غیر از مدافعان انقلاب نمی‌توانند پادزهر این حرف‌های خطرناک را تولید کنند. 🔸مواضع تهدیدآمیز اقای هاشمی گلپایگانی علاوه بر اینکه دوقطبی اجتماعی ما را تشدید می‌کند، مذهبی‌ها را هم منفعل می‌کند. چون به جای ایجاد فضای مثبت اجتماعی در تلاقی بهار و بهار قرآن که عموم جامعه ما را دربر می‌گیرد از زبان مذهبی‌ها بخش دیگر جامعه تهدید شده‌اند و این یعنی اوضاع خیلی خراب است. 🔸درحالی که جامعه ایرانی عموما به آداب و سنن دینی احترام می‌گذارند، سند این حرف برگزاری سالانه مراسم محرم در لایه‌های زیرین جامعه بدون هیچ سازماندهی تشکیلاتی از بالاست. سند آن تغییر فضای جامعه در ماه رمضان هرسال است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماکرون سال ۲۰۲۰ به لبنانی ها: انقلاب با دستور کسی اتفاق نمیفته؛ مردم اون رو میسازن (بریزین بیرون) ماکرون سال ۲۰۱۳ به فرانسوی ها: تجمع قانونی نیست و هیچکسی حق شورش بر ضد نمایندگان مردم را ندارد! 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
هدایت شده از سم درصد
نقش هر بچه حزب اللهی در مهمونی.. ✅سم درصد را به شدت دنبال کنید🤣🤣🤣 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/866320384C260d8cbae5
هدایت شده از سم درصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه مقدار عبور هوشمندانه ببینیم 👈 اردوغان گفته ما هوشمندانه از موانع عبور میکنیم تا به دریای خزر برسیم 😉😂😎☝️ ✅سم درصد را به شدت دنبال کنید🤣🤣🤣 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/866320384C260d8cbae5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شب عید در آرامگاه حافظ چه گذشت؟ شبی که حافظ لگدمال شد... 🔹جایی که نماد شعر و ادب و فرهنگ تلقی می‌شود! چه ناباورانه، و چه دردناک در شبی که آیینی کهن را جشن می‌گیریم و مدعیانه بر تمدن و فرهنگ خویش می‌بالیم، همه چیز را لگد مال کردند. 🔹در حافظیه شیشه مقبره حافظ را شکستند و خُرد کردند... و روی سنگ قبر حافظ با کفش هایشان ایستادند، تمام گُل ها له شد و از باغچه ها فقط گِل ماند... 🔹زمینِ آرامگاه، میزبان بطری های آب و نوشابه، پوست های پلاستیکی چیپس و پفک و ماسک های از دهان افتاده شد! 🔹نگذاشتند قرآن پخش بشود. کاش یکی به ممانعت‌گران توضیح می‌داد چرا لقبِ خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدین شیرازی شد حافظ! در مقبره‌ی حافظ به قرآنی که در چهارده روایت می‌خواند! 🔹مسافران قدم بر چشم شیراز گذاشته‌اند اما رواست که چنین بی حرمتی کنند خاکِ مصلای این شهر عشق را؟! 🔹فیلم موسیقی همخوانی شده توسط مردم هم جالب است.در آرامگاه حافظ در یکی از اصیل‌ترین نقاط فرهنگی ایران، هیچ اثری از اصالت و هنر ایرانی به چشم نمی‌خورد. اگر از اشعار حافظ و هنر ایرانی خوشتان نمی‌آید در حافظیه چه می‌کنید؟‌ 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
خاستگاه ایده تحول‌خواهی رهبر انقلاب کجا است؟ جعفر حسن‌خانی 🔶 رهبر انقلاب در سخنرانی یکم فروردین خود در حرم امام رضا(ع) از لزوم «تحول» و ضرورت «تحول‌گرایی» سخن به میان آوردند. 📌 سؤالات مهم در این‌باره این است که خاستگاه «تحول‌گرایی» رهبر انقلاب کجا است و بر چه بنیادی استوار است؟ و ایشان چه معنایی از «تحول» را مراد می‌کنند؟ 🔷 برای معناشناسی و درک بهتر ایده‌ی «تحول‌خواهی» رهبر انقلاب و جایابی آن در جغرافیای فکر جامعه‌ی ایران، لازم است ابتدا یک صورت‌بندی از پهنه‌ی این جغرافیای فکری ارائه کرد و جریان‌های سیاسی فکری ایران معاصر را در این پهنه به تفکیک و تمایز نشان داد و از پس آن معین کرد که ایده‌ی تحول‌خواهی رهبر انقلاب به کدام یک از جریان‌های فکری معاصر، تعلق دارد و چه معنایی را می توان از آن اراده کرد. 🔶 در پهنه‌ی جغرافیای فکری ایران، جریان‌های‌ سیاسی و فکری مختلفی وجود دارند که هر یک تحقق یک کلان طرح و ابر پروژه‌ی سیاسی اجتماعی را دنبال می‌کنند و بر همین مبنا می‌توان آنها را که برآمده از منازعات فکری معاصر هستند، به چهار دسته‌ی کلی تفکیک کرد : ۱. کلان پروژه‌ی تحجر ۲. کلان پروژه‌ی تجدد ۳. کلان پروژه‌ی سازگاری ۴. کلان پروژه‌ی تحول 🔷 کلان پروژه‌ی تحجر، «گذشته‌گرا» است و می‌خواهد ارزش‌های گذشته را از آلودگی‌های حال و غبار گذشته‌ی زمان پاک کند. پیش‌فرض دارندگان و باورمندان این کلان پروژه؛ ناپاک بودن حوزه‌ی عمومی و دنیا است، آنان تلاش می‌کند با فردی کردن دین و دامن‌چینی آن از حوزه‌ی عمومی، به زعم خود دامن دین و سنت‌ها را از آلودگی‌های حوزه‌ی عمومی پیراسته و پاک کند. پیامد جریان تحجر در نهایت توسعه‌ی سکولاریسم است. این جریان به نام صیانت از گوهر دین و دنیا‌زدایی از دین، در واقعِ امر در حال دین‌زدایی از دنیا است. در تاریخ معاصر ایران این جریان همواره در نقش جاده‌صاف‌کن جریان تجدد ایفای نقش کرده است. 🔶 کلان پروژه‌ی تجدد، غرب‌گرا است. می‌خواهد تاریخ مدرن اروپای غربی را به تاریخ ایران و جهان تحمیل کند. فکر می‌کند یگانه راه تاریخ همان است که غرب رفته و ملت‌های دیگر باید راه رفته‌ی خود را وارهند و غربی شدن را تمرین و تجربه کنند. نمونه‌ی تاریخی باورمندان به این کلان پروژه حسن تقی‌زاده‌ی متقدم (و نه متأخر)، ملکم خان و... هستند. پیامد این پروژه توسعه‌ی بحران است. چراکه تاریخی که بر یک جغرافیای سیاسی و فرهنگی رفته عینا قابل تکرار در جغرافیای دیگر نیست. اصرار بر این کلان پروژه بحران‌های بسیاری به بار می‌آورد که مهم‌ترینشان بحران هویت است. 🔷 کلان پروژه‌ی سازگاری خود به دو پروژه تقسیم می‌شود: الف) پروژه‌ی سازگاری ایران و اسلام با غرب: این پروژه همچنان غرب‌گرا است فقط آنکه امیدوار است در مسیر «غربی‌شدن» برخی داشته‌های هویتی، فرهنگی و تاریخی خود را که با ارزش‌های غربی ناسازگار نیست بتواند حفظ کند. پیامد عمل مجریان این پروژه، همان پیامد عمل مجریان پروژه‌ی تجدد است با این تفاوت که در بازه‌ی زمانی طولانی‌تری بحران خود را نمایان می‌کند. ب) پروژه‌ی سازگاری غرب با اسلام: این پروژه از موضع انفعال دنبال می‌شود. جریانی که این پروژه را دنبال می‌کند دغدغه‌ی حفظ دین و کاربست آن در جامعه را دارد اما هیچ افقی پیش رو ندارد و در موضع اضطرار قرار دارد. این پروژه برای دوران گذار حتما کارا است و البته ضروری اما پیامد دنبال کردن این کلان پروژه در بلندمدت منجر به ناامیدی می‌شود. 🔶 کلان پروژه‌ی تحول اما «آینده‌نگر» است. به دنبال خروج از پارادایم تجدد است. افق تمدنی نویینی را جست‌وجو می‌کند. روش‌فکر دارندگان این کلان پروژه از جهاتی شبیه به روش فکرِ روشنفکران عصر روشنگری اروپا است. روشنفکران اروپایی به دنبال طرحی نو بودند و موفق شدند از میان تاریخ و تمدن خود دوران جدیدی را رقم زنند. از این منظر جریان تحول‌خواه جامعه‌ی ایران نیز به وضع جدید می‌اندیشد. وضعی خارج از ستره مدرنیته. 🔷 انقلاب شکوهمند اسلامی پیامد عمل باورمندان به این کلان پروژه است. فکر امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان متعلق به این کلان پروژه دانست. ایده‌ی تحول‌خواهی آیت‌الله خامنه‌ای را هم می‌بایست ذیل همین کلان پروژه معنا و درک کرد. جریان تحول می‌خواهد از میان تاریخ و فرهنگ خود وضع جدیدی را شکل دهد و تاریخ جدیدی خارج از تاریخ مدرن بیافریند. 🔶 این در حالی است که در سپهر سیاسی ایران جریان اصلاح‌طلبی در میانه‌ی پروژه تجددگرایی و پروژه‌ی سازگاری قرار دارد و بدنه‌ی اصلی آن به دنبال سازگاری اسلام و ایران با غرب است. این جریان می‌خواهد سنت‌های ایرانی اسلامی را به محک سنجه غرب بگذارد و «سنت‌گزینی» کند. در نقطه‌ی دیگر جریان اصولگرایی در میانه‌ی پروژه تحول‌گرایی و پروژه سازگاری است و بدنه اصلی آن به دنبال سازگاری غرب با اسلام است. این جریان ارزش‌ها و شاخص‌های مدرنیته را به سنجه‌
ی اسلام می‌گذارد و اهتمامش «غرب‌گزینی» است. در این میان باید توجه داشت که طرح انقلاب اسلامی و رهبران آن فرا‌روی از زمانه و نظر به عالمی دیگر و گشوده است. ایده‌ی تحول‌خواهی آن بنیادی است. در اینجا برای درک بهتر معنا، واژه‌ی «پارادایم» توماس کوهن کمک‌کننده است، ایده‌ی تحول رهبران انقلاب شامل پارادایم هم می‌شود. آنان به دنبال تغییر زمانه بوده و هستند. 👈ایده‌ی «تحول‌خواهی و تحول‌گرایی رهبر انقلاب» را از این خاستگاه می‌بایست مورد مداقه قرار داد. 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تحقیر کنندگان محرومان؛ همدستان ناتو! ♦️ فیلم سازان ایرانی، در این سال‌ها با پرداختن به موضوعات مربوط به طبقات پایین، چند پروژه همزمان را پیگیری می‌کنند؛ یک) تاکید بر خشونت ورزی و ترویج آن. دو) تحقیر طبقاتی و جهت دادن به انسانِ کمتر برخوردار برای عملگی کردن برای سرمایه‌داران سه) نشان دادن تصویری چِرک از محرومان! چهار) نمایش این تصویر به جوامع غربی برای مجوز دادن به دولت هایشان برای حمله و تجاوز به کشور! ♦️ کافی است برگردیم و به حواشی جشنواره کن، صحبت‌های عوامل فیلم کثیف « برادران لیلا» و در ادامه حواشی فیلم کثیف دیگر « عنکبوت مقدس» نگاه کنیم و مانند پازل کنار هم قرار دهیم. با تکمیل پازل، متوجه می‌شویم که پروژه «زن، زندگی، آزادی» از یک سال قبل استارت زده شده بود تا افکار عمومی جهان به ویژه غرب را آماده‌ی یک تغییراتِ همراه با خشونت کند و در ادامه مجوز تهاجم ناتو را صادر کند! پ.ن: به تک تک دیالوگ‌ها توجه کنید 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
📌انسان مسلمان هرقدر مدرن‌تر شود، کمتر می‌تواند با زنان و مردان جامعه احساس اخوّت کند. با قاعده (حجرات:۱۰) ساخته می‌شود؛ ولی ساخت با آغاز می‌شود. 👈 انسان‌های جامعه مدرن، فقط در و گرگ هم نیستند تا به‌دنبال کشیدن یک لقمه بیشتر از هر طعمه‌ای به سمت خودشان باشند؛ انسانی که در بازار گرگ شود، کم‌کم در بقیه روابط اجتماعی و خانوادگی هم گرگی خواهد کرد. 👈 کار این جامعه به جایی می‌رسد که زن‌ها مردان جامعه را برادران خود نمی‌دانند و با و جلوه‌گری وحشیانه، همچون یک گرگ درنده پنجه بر روح و روان آن‌ها می‌کشند. مردها هم نمی‌توانند زن‌ها را به چشم خواهران خود ببینند و با حیا از کنارشان رد شوند، بلکه همچون برای استمتاع از یک گرگ‌ماده‌ی سرگردان در این دندان تیز می‌کنند. 👈 آن سال‌ها که واژه‌های عاطفی و پرمعنای "خواهر" و "برادر" در جمله‌های زنان و مردان جامعه‌مان خطاب به یکدیگر، کم‌کم داشت با واژه‌های خنثی و البته به‌ظاهر و "خانم" و "آقا" جایگزین می‌شد، کمتر کسی حواسش بود که یک کل به هم پیوسته است؛ هر گوشه‌اش را که بپذیریم و در حریم خود راه دهیم، آرام و بی‌صدا به گوشه‌های دیگر مان هم سرایت خواهد کرد. 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
کریسمس و ولنتاین برای شما عید نوروز برای ما ✍️ فاطمه‌سادات شه‌روش 🔷 پسته‌های باغ پدربزرگم را با کمک یکدیگر می‌چیدیم. زمستان که می‌شد با همان پسته‌ها و این بار با کمک خاله‌ها و عروس‌ها دور هم جمع می‌شدیم برای پختن شیرینی عید. کدبانوهای شهرمان از خریدن شیرینی آماده از قنادی ابا داشتند. شیرینی‌های قنادی حاضر و آماده بودند و هیچ‌وقت در اثر فراموشی ما در فر نمی‌سوختند؛‌ ولی با بازشدن پایشان به خانه‌ها، فرصت این دورهمی‌های خانوادگی قبل عید از ما گرفته می‌شد. دانه‌های تسبیح تا با نخ به هم وصل نشوند،‌ اعتباری ندارند. فردیت هر کدام از ما نیز انگار با کمک‌ این پسته‌ها به هم پیوند می‌خورد. پسته‌هایی که با همه‌ی کوچکی‌شان نخ تسبیح تحکیم روابطمان بودند و ما را به هم نزدیک‌تر می‌کردند. 🔶 هویت ملی ما ترکیبی از هویت ایرانی و اسلامی است. هرکدام از این هویت‌ها در صورت تعارض با یکدیگر اثر هم را کم‌رنگ کرده و حتی می‌توانند باعث شکاف در جامعه شوند. حال اگر این هویت‌ها یکدیگر را تقویت و در راستای هم‌افزایی هم حرکت کنند، هویت ملی بیش از پیش تقویت شده و موجب وحدت هرچه بیشتر افراد و قشرهای جامعه می‌شود؛ وحدتی که در دنیای امروز یکی از اصل‌های مهم برای بقای یک کشور به‌شمار می‌رود. رسم دیدوبازدید نوروزی در هویت ایرانی بدون‌شک هم‌سوترین کار با سفارش اسلام به صله‌ی رحم و دیدار با خویشاوندان است. 🔷 این روزها که کاروبار مغازه‌های فروش شیرینی‌های سنتی در شهرها سکه شده و قالب‌های شیرینی در پستوی خانه‌ها خاک می‌خورد، زنگ خطر کم‌رنگ‌شدن توجه به هویت‌ ایرانی و اسلامی به صدا درآمده است. در آن روزگار کسی از مراحل تهیه‌ی شیرینی در خانه عکاسی و سپس منتشر نمی‌کرد، ولی این روزها با بازشدن مویرگی پای هویت غربی، شاهد پست‌های اینستاگرامی از شیرینی‌هایی هستیم که روی فر خانگی را به خود ندیده‌اند و هم‌چون سایر غذاهای فست‌فودی، بیرون از خانه تهیه شده‌اند. این نفوذ گاهی حتی پررنگ‌تر شده و شاهد بزرگداشت مناسبت‌هایی چون کریسمس و ولنتاین هستیم که هیچ جایی در هویت ایرانی و اسلامی ما ندارند. 🔶 در مواقعی که گسترش رسانه‌ها و به‌دنبال آن ترویج هویت غربی باعث ایجاد شکاف بین هویت ایرانی و اسلامی ما می‌شود؛ زنده‌کردن سنت‌های ساده‌ای چون شیرینی‌پزی خانگی، مانند چوب جادویی عمل می‌کند که دل‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و جامعه‌ی ایرانی را به روزگار وصل خویش بازمی‌گرداند. مجله واو 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
هدایت شده از آتاشه (Attache)
🔻 همایش ملی «فضای مجازی» 🔹 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار میکند: 🔹 اولین همایش ملی «رویکردهای انتقادی به فرصت ها و چالش های ارتباطات شبکه ای در فضای مجازی»؛ 🔹 آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 1402/01/29 می باشد و پژوهشگران محترم جهت ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس زیر مراجعه فرمایند: 📌https://cncc.atu.ac.ir/ 💟attache.ir
📸 نوروز ضد ایرانی پیام نوروزی بایدن با محتوای مداخله در امور ایران؛ 🔹جو بایدن که با همسرش در مراسمی به مناسبت عید نوروز در کاخ سفید شرکت کرده بود بدون اشاره به تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن، اغتشاشگران را افرادی شجاع معرفی کرد و بر حمایت واشنگتن از آن‌ها تاکید کرد. 🔸او در بخشی از پیام خود به همه کسانی که نوروز را در سراسر آمریکا و جهان از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و جنوبی، قفقاز و اروپا جشن می‌گیرند، تبریک گفت. 🔸پیش از آن نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حمایت از گزارش ضد ایرانی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، اتهامات بی اساس خود در خصوص نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد و به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 ایرانی که نمی بینید 88 درصد بانوان کم‌حجاب تهرانی خداباورند؛ 🔹مرکز مطالعات فرهنگی تیام، در پیمایشی که انجام داده است به سراغ خانم‌های ضعیف‌الحجاب رفته تا در خصوص موضوعاتی همچون دین، خانواده و نسبت‌شان با مفهوم اعتراض به ساختارهای حاکمیت، نظرسنجی کند. 🔸آمارها چه می‌کنند؟ وقتی میله‌ها و خطوط رنگی نمودارها پیش چشمانمان بالا و پایین می‌روند، در حقیقت چه چیزهایی را می‌خواهند به ما نشان دهند؟ آمارها این امکان را به ما می‌دهند تا تصویر نسبتا دقیقی از آدم‌ها و پدیده‌های پیرامونی خود دریافت کنیم. 🔸مثلا اگر روزنامه‌نگاران، شهروندان و سیاست‌مداران بخواهند وقایع پاییز 1401 را خارج از هرگونه حدود توهمی و سلیقه شخصی تحلیل کنند یا حتی بخواهند رفتار و مناسبات معترضان را به مثابه یک کل واحد مورد بررسی قرار دهند، می‌توانند به نظرسنجی‌های این حوزه رجوع ‌کنند. 🔸چیزی که در پاییز داغ امسال رقم خورد اگرچه متاثر از اتفاقات سیاسی هم بود اما بسترهای شکل‌گیری آن ریشه در مسائلی در زیر پوست شهر داشت. مسائلی پنهان و ناشناخته که همچنان بخش مهمی از کارشناسان حوزه اجتماعی و سیاسی به موشکافی دقیق و همه جانبه آن نیاز دارند. 🔸واضح است که در چنین وضعیتی، دستگاه‌های افکارسنجی فعال ‌شوند تا به ردیابی آن چیزی که رخ می‌دهد، کمک کنند. مرکز مطالعات فرهنگی تیام، در پیمایشی که انجام داده است به سراغ خانم‌های ضعیف‌الحجاب رفته و گفته است که ۸۸‌درصد بانوان کم‌حجاب تهرانی خداباورند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 نا کامی شازده کوچولو دومین شکست رضا ربع پهلوی؛ 🔹یاسمین پهلوی اعلام کرده است که همسرش رضا پهلوی در نشست بررسی راه‌های گذار از جمهوری اسلامی که در روزهای 25 و 26 مارس در دانشگاه‌ استنفورد آمریکا برگزار خواهد شد، شرکت نخواهد کرد. 🔸عدم‌حضور رضا پهلوی در این نشست، کنار عدم‌انتشار توئیت مشترک توسط او و دیگر براندازها در آغاز سال نوی شمسی و واکنش‌ها و انتقادهای بسیار به منشور همبستگی‌شان در روزهای اخیر این گمانه را به وجود می‌آورد که ماه عسل براندازها در حال پایان یافتن است. 🔸پیش از این نیز گفته می‌شد که اختلافات گسترده و عمیق براندازها مانع از شکل‌گیری وحدت بین آن‌ها خواهد شد؛ موضوعی که حتی مخالفان جمهوری اسلامی نیز بدان اعتراف داشتند و حمید فرخ‌نژاد که در روزهای نخست به صف اپوزیسیون پیوسته بود از شدت اختلاف‌ها تعجب کرد. 🔸حال به‌نظر می‌رسد رضا پهلوی پس از ناکامی در کمپین «من وکالت می‌دهم» و سردمداری اپوزیسیون، در حال نزدیک شدن به دومین ناکامی خود در ماه‌های گذشته یعنی اتحاد با اپوزیسیون است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 رژیم بی ثبات نزدیک شدن صهیونیست ها به فروپاشی؛ 🔹تحولات در فلسطین اشغالی بسمت بی اعتماد سازی صهیونیست ها به ساختار سیاسی و امنیتی اسرائیل سوق پیدا کرده است. بر اساس نظر سنجی ها بالای 70درصد از صهیونیست ها منتظر اتفاقات غیر ممکن برای ساکنان سرزمین های اشغالی می باشند. 🔸بیش از سه ماه است که سرزمین‌های اشغالی شاهد التهابات و درگیری های سیاسی و اجتماعی گسترده است، تمامی ساختار ها و مسائل این رژیم، تحت تاثیر درگیری‌ها و اختلافات داخلی قرار گرفته و وضعیت ویژه ای را برای صهیونیست ها ایجاد کرده است. 🔸بر اساس شاخص یک موسسه صهیونیستی (دموکراسی اسرائیل) که ماه گذشته انجام شد، تنها ۳۱ درصد از مردم اسرائیل به آینده امنیت اسرائیل خوش بین هستند که کاهش شدیدی نسبت به ۴۶ درصد در ماه ژانویه وجود دارد. 🔸۷۲ درصد از رای دهندگان معتقدند که تنش های درون جامعه (صهیونیستی) و بین جریان های سیاسی وخیم تر شده است. علاوه بر این، ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان می ترسند که در یک حمله شهادت طلبانه از سوی فلسطینیان آسیب ببینند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔻جنگ شناختی از زاویۀ قدرت اجتماعی: «باورهای مردم» به مثابه گرانیگاه حمله 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در جنگ شناختی، اغلب این‌گونه نیست که از عمیق‌ترین لایه‌های شناختی برای ساختارشکنی آغاز شود و در همان ابتدا، بنیان‌های فکری برچیده شوند، بلکه حتّی همواره شناخت به معنای محدودِ «معرفت ذهنی» نیز در دستورکار نیست. در این فرایند، حمله از ایجاد «حس» شروع می‌شود؛ یعنی در اثر یک رویداد، «حال درونی مردم» تغییر می‌کند و «روحیه»‌شان دگرگون می‌شود. در مرحلۀ بعد، این حس‌وحال متفاوت، «درک روزمرّۀ مردم» را تغییر می‌دهد و موضع آنها را در قلمرو مسائل عادی و جاری، متزلزل و جابجا می‌کند. پس در قدم اوّل، یک تجربۀ حسیِ متفاوت ایجاد می‌شود و حال درونی، تغییر می‌کند و آن‌گاه بر اساس این روحیۀ تخریب‌شده و تغییریافته، بخشی از شناخت‌های مردم که در لایۀ رویی و سطحی قرار دارند و معطوف به زندگی روزمرّه هستند، متحوّل می‌شوند. ۲. اگر این زنجیره ادامه یابد، جنگ شناختی وارد مرحلۀ سوّم می‌شود که عبارت است از ساختارشکنی ذهنی در «لایه‌های عمیق شناختی». این لایه‌های شناختی، ناظر به «نگرش‌های بنیادین» یا «ارزش‌های غایی» هستند و می‌توان از آن به «جهان‌بینی» یا «ایدئولوژی» تعبیر کرد. هر چند این مرحله همانند مرحلۀ دوّم، ماهیّت شناختی دارد امّا چون «ارکان هویّتیِ مردم» را تشکیل می‌دهد و بسیار زیربنایی و تاریخی است، به‌آسانی و در کوتاه‌مدّت تغییر نمی‌کند، بلکه محتاج زمینه‌های متعدّدی است که در مراحل اوّل و دوّم، صورت‌بندی می‌شوند. در این مرحله است که جنگ شناختی به تمامیّت خویش می‌رسد و باید میوۀ خویش را - که مواجهۀ چالشی مردم با حاکمیّت است - بچیند. پیش از جنگ شناختی، مردم و حاکمیّت دارای ارزش‌های یکسانی بودند و تکثّر و اختلاف در میان نبود، امّا تخریب‌های شناختی، موجب «شکاف ذهنی» و «تضاد فکری» می‌شوند و این آغاز اصطکاک‌ها و تنش‌هاست. زین پس، جامعه به عرصۀ کشمکش میان حاکمیّت و جامعه تبدیل می‌شود؛ چنان‌که هر یک می‌کوشند ارزش‌های خویش را مستقر سازند، درحالی‌که دیگری، آنها را برنمی‌تابد. ۳. بهره‌داری از جنگ شناختی به عنوان یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های تخریبی نشان می‌دهد که قدرت، خصوصیّت «اجتماعی» پیدا کرده است، یا دست‌کم نسبت به گذشته، بسیار بر خلصت «اجتماعی» و «غیررسمی» آن افزوده شده است. تصوّر پیشین این بود که قدرت، در ساخت سیاسیِ رسمی، منحصر است و برای تغییر اجتماعی، باید تنها بر آن تکیه کرد، درحالی‌که در رویکرد جدید، «قدرت اجتماعی»، برجسته و کلیدی شده است و قدرت اجتماعی می‌تواند ساخت سیاسی را دگرگون کند. در جهان کنونی، قدرت به‌شدّت «پخش» و «پراکنده» شده و متمرکز نیست، بلکه در ساحت جامعه و در عرصۀ غیررسمی، توزیع شده است. چنانچه این قدرت غیررسمی در متن جامعه، جهت‌دهی و بسیج شود، اتّفاق‌های بزرگ رخ خواهند داد. مسألۀ جنگ شناختی نیز همین امر است که این «ریزبدنه‌های اجتماعی»، در امتداد هویّت خاصی به حرکت درآیند و در برابر ساخت سیاسی، صف‌آرایی کنند. در اینجاست که قدرت اجتماعی می‌تواند برای قدرت سیاسی، تولید امتناع کند؛ یعنی سیاست‌های آن را به چالش بکشد و بازدارندگی را از آن بستاند. دراین‎حال، اگرچه ساخت سیاسی در اختیار نیروهای رسمی است، امّا واقعیّت آن است که چنانچه قدرت اجتماعی به سوی دیگری گرایش داشته باشد، کاری از نیروهای رسمی ساخته نیست و قدرت‌نشینان، در وضع بی‌قدرتی و انفعال به سر خواهند برد. از این امر باید به «شکاف دولت و ملّت» یاد کرد که در آن، تضادها و تفاوت‌ها به تنش‌ها و تلاطم‌های بحران‌زا خواهند انجامید. ۴. هرچه جامعه در «دسترس» نیروهای خارج از ساخت سیاسی باشد و کسانی در بیرون از نظام اجتماعی، آن را صورت‌بندی کنند، بر دامنۀ این شکاف افزوده خواهد شد؛ به‌خصوص اگر ساخت سیاسی، دشمنان بیرونیِ دیرینه و مصمّمی داشته باشد که به کمتر از براندازی و زوال نمی‌اندیشند. در این‌چنین موقعیّتی، هم «اِعمال حکمرانی» از سوی نظام سیاسی، اهمّیّت بسیار بیشتری خواهد داشت و هم «دسترسی‌پذیری»، همچون زهر مهلکی است که جامعه را نسبت به نظام سیاسی، دچار چالش‌های فزاینده خواهد کرد. در مقابل، دشمنان بیرونی برای این‌که در جنگ شناختی، کامیاب شوند و میان دولت و ملّت، فاصله و زاویه ایجاد کنند، «مرزبندی» و «فاصله‌گذاری‌» حاکمیّت با خودشان را به عنوان سلب حقوق و آزادی‌های مردم تعبیر می‌کنند. این مفهوم‎‌سازی، بخشی از جنگ شناختی است که زمینه را برای اثرگذاری هرچه بیشتر فراهم می‌نماید. پس «جامعۀ رهاشده» که با غیر خود، مرزبندی ندارد و دچار اختلاط و دسترسی‌پذیری است، همواره گرفتار نوسان شناختی و تلاطم ذهنی خواهد بود. 🖇متن کامل در خبرگزاری تسنیم: https://tn.ai/2871447