📸
افسون رسانه ای
واقعیت جلسه دیدار دانشجویان با رهبری؛
🔹این روزها رسانههای بیگانه و برخی هواداران داخلیشان با نقل ناقص یک عبارت از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانشجویان، مخالفت ایشان با رای و نظر مردم را نتیجه گرفتهاند. وصله نچسبی به نظام جمهوری اسلامی و رهبر در برابر یک روال همیشگی و مصادیق متعدد تاریخی از مردمسالاری دینی.
🔸انقلابی که دیکتاتوری پهلوی را کنار زد و صندوق رای را به میان مردم آورد، سه رفراندوم بزرگ (جمهوری اسلامی و دو تا هم قانون اساسی) برگزار کرد و اینگونه در تاریخ حیاتش از رای مردم دفاع کرده است تحریف میکنند تا نقاط قوت روشن را به ضعف تبدیل کنند.
🔸سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب در پاسخ به انتقاد دانشجویی بود که رفراندوم را برای بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور که در آن کارشناسان و صاحبنظران اختلاف نظر دارند به صورت مداوم پیشنهاد میکرد. در حقیقت رهبری کلیت و اصل رفراندوم را رد نکرد بلکه شیوه و مصادیق پیشنهادی آن توسط آن دانشجوی محترم را مناسب ارزیابی نکرد.
🔸زمانه عجیبی است و مسخشدگی در برابر افسون رسانههای دشمن کاری کرده که باید هر روز و بلکه هر ساعت از بدیهیات تاریخی با مردم مظلومی که تحت حمله مداوم در جنگ ترکیبی دشمنان وطن هستند سخن بگوییم.
#رسانه #رفراندوم #مردم_سالاری #دیدار_دانشجویی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
ارادهی تحولخواهانه معارض را مورد سنجه قرار داد.
واقعیت آن است که با این نگاه، هر اقدام یا عملیات آنان در خوشبینانهترین حالت ممکن جزئی، ناقص و خاص است. نه تنها خیر عمومی را به ارمغان نمیآورد که تبدیل به شرارتی علیه مردم، ایران و نظام میشود.
در همین حوادث اخیر، چنین خبط و خطاهایی کم دیده نشد. وقتی از ایران میگفتند، بخش اعظمی از مردم را جدا میکردند، وقتی از حق مردم دم میزدند، از شأن ایران میکاستند. حتی برای براندازی و فروپاشی نظام، ابایی از قربانی کردن مردم و تجزیهی خاک وطن نداشتند.
جعفر علیاننژادی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
مهمترین نکته رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی
گفتار منظومهوار رهبرانقلاب پیرامون مفهوم تحول، در هر سخنرانی مهم، ابعاد جدید مییابد.
هر چند مفهومسازیهای نوآورانهی رهبری در پروبال دادن به امر تحول و شفافسازی آن، امر جدیدی نیست و این گفتار از سالها قبل در بیانات ایشان قابل شناسایی است، اما اگر بخواهیم به طور مشخص از ابتدای سال جاری یک شمای کلی از این پیشرفت مفهومی ارائه دهیم، کاملاً متوجه ارادهی تحولگرایانهی رهبری حتی در طرح موضوع تحول میشویم.
اگر نقطهی کانونی موضوع تحول در سخنرانی ابتدای سال ایشان را، تأکید بر «دگرگونی ضعفهای داخلی» و تبدیل آن به نقاط قوت بدانیم، در ادامهی این اتساع مفهومی، به ضرورت «آمادگی نقشآفرینی» متناسب با تحولات و تغییر نظم جدید جهانی میرسیم.
سپس شاهد تعریف تحول بهعنوان نقطهی اوج و فوقانی «حرکت و فعالیت بیوقفه»، بودیم که گویا به قصد آسیبشناسی برداشتهای انتزاعی و غیرواقعی از این مفهوم بیان شد.
تذکر به ضرورت نماندن در پیلهی تصمیمات متحولانه و «لزوم عمل پیگیرانه و دنبالگیری» تا پایان اجرای تصمیم با چنین هدفی بیان شد.
گمان میکنم بیانات ایشان در دیدار دانشجویی دیروز، نقطهی اوج شفافسازی ایدهی تحول و افزودن ابعاد کارساز به آن بود.
ایدهی «تحول مبنایی» که در نتیجه ترکیبی از سه مفهوم بلند «افقمند یا آرمانخواهی»، «امیدواری» و «عقلانیت» است، طرح شد تا منجر به اعتماد به نفس و احساس عزت در جوانان و دانشجویان به منظور «تحول در ذهن و واقعیت جامعه»ی خود و سپس «ذهن و واقعیت جهان» شود.
به بیان شیوای ایشان آرمانخواهی «موتور» ایجاد چنین تحولی، امید «سوخت» این موتور و عقلانیت «فرمان» موتور تحولخواهی و حرکت است.
در کنار این دلالتهای آشکار از مفهوم تحول، دلالتهای ضمنی دیگری نیز قابل فهم است که با اندکی تأمل میتواند به تکمیل نقشهی راه تحولخواهی بینجامد.
قبلا به سه معنا یا دلالت ضمنی یا پنهان در یادداشت «کشف معانی پنهان از گفتمان تحول» پرداختهایم، در ادامهی این یادداشت به دو معنای دیگر از آن معنای پنهان خواهیم پرداخت:
اول. تحول مبتنی بر اشتراک در مسائل در برابر تحول مبتنی بر عدم توافق
اصالت یافتن و اولویت دادن به تغییر ضعفها در خوانش رهبری از تحول، دارای یک معنای ظریف بوده که شایستهی دقت است. چنین رویکردی ناشی از حساسیت مثبت ایشان به موضوع نقد و منتقد است.
ماحصل چنین رویکردی پیداکردن اشتراکات با کسانی است که زبان نقدشان تندتر از زبان تعریف و تمجید است. به نظر میآید معنای چنین برداشتی، اشتراک در مسائل باشد.
اگر نمیتوان در خصوص قوت دانستن برخی مؤلفهها به یک اشتراک حداکثری رسید، اما در مسألهی دانستن ضعفها میتوان تا حدود زیادی این اشتراک را حاصل کرد. میماند نوع مواجهه، روایت و خوانش ضعفها که طبیعتا نباید انفعالی باشد. یعنی نباید منجر به تجدیدنظر در اصل یک سیستم یا عدول از برخی اصول شود بلکه باید نقد ضعفها و دیدن مسائل، همچون هشداری به صاحبان حرفهای بیعمل تلقیشده و زمینهی اقدام و یا مطالبهی رفع ضعف و حل مسأله را فراهم آورد.
در مقابل این رویکرد، یعنی فراخوان حداکثری وحدت روی مسائل و ضعفها، نیروهای معارض اولا خواهان ایجاد جریانی در ضعف دانستن قوتها و ثانیا تشکیل جبههای در حمله به ریشههای چنین نقاط قوتی است. طبیعتا در چنین اقدامی امکان ایجاد اتحاد، ممتنع میشود، بلکه آنچه جریان مییابد سیاست «عدم توافق» است. خواهی نخواهی در همان ابتدا بخشهای عظیمی از جمعیت مردم، کنار گذاشته شده و یا معارض محسوب میشوند. اولین نقطهی اختلافی در میان جریانات معارض در تعریف آنان از مفهوم مردم نمایان میشود، اینکه آنها چه کسانی هستند؟ عدم توافق روی تعاریف، اولین و کوچکترین پیامد چنین برداشت معیوبی از مفهوم تحول است.
دوم. تحول به معنای حرکتی جدی در مقابل تحول به معنای حرکتی ناقص، جزئی و خاص
عنصر جدیت، یکی از بارزترین ویژگیهای این ارادهی تحولخواهانه است. رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۱ حرکت تحولی را حرکت جدی دانسته بودند که هم جامع، هم کلی و هم عمومی است.
واقعیت آن است که تحول به معنای حرکت جدی تنها وقتی معنادار میشود که هم حائز جامعترین نگاه بوده، هم کلیترین و مهمترین مسائل را در نظر بگیرید و هم شامل بیشترین میزان جمعیتها شود.
بنابراین یک ارادهی تحولخواهانه باید سیاستهای خود را طوری تنظیم کند و فروع حکمرانی را طوری با اصل تحول تطبیق دهد که همزمان به نفع مردم، ایران و نظام تمام شود.
هر ارادهای که تنها معطوف به یکی از این سه ضلع باشد، مسلما یک خواست متحولانه نیست. چرا که اولا در واقعیت صحنهی تفکیکی بین این سه ضلع قابل اشاره نیست و ثانیا در تجربه جمهوری اسلامی فرض وجود هر کدام از این سه ضلع بدون ضلع دیگر ناممکن است. با همین شاخص میتوان
یک نکته درباره مناظره شبکه افق
https://eitaa.com/Politicalhistory
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
صفر تا صد DRESS CODE
🔹در دنیا اصطلاحی به نام Dress Code یا کد پوشش مورداستفاده قرار میگیرد که درباره قوانین پوششی است و کشورها از آن در موقعیتهای مختلف استفاده میکنند.
👈 طبق این کد، محیطهای مختلف و مشاغل از قوانین پوششی یکسانی پیروی میکنند تا نوعی یکپارچگی بین آنها برقرار شود.
🌿 البته این کد پوشش در هر فرهنگ و مذهبی متفاوت است و معمولا مردم هر کشور براساس قوانین پوششی که در آن وضع میشود، رفتار میکنند.
▫ این کدها درواقع نمادی از 👈 کلاس اجتماعی، هویت فرهنگی و رویکرد مردم آن کشور به راحتی، سنت و وابستگیهای سیاسی و مذهبی است.
🔹استفاده از کدهای پوششی در نظام آموزشی کشورها علاوهبر اینکه محیط را رسمیتر میکند، با یکسان کردن پوشش افراد، تجملگرایی را هم سرکوب کرده و در آن محیط فاصله بین فقیر و ثروتمند را کم میکند تا همه افراد بهطور یکسان در کنار هم به علمآموزی بپردازند و از فخرفروشی به هم بپرهیزند، بهعنوان مثال در کشور ما که کشوری مسلمان و دارای عقاید خاص مذهبی است، استفاده از روسری یا مقنعه یا لباس پوشیده برای زنان جزء کدهای پوششی به حساب میآید.
🔹کدها به مجموعه قوانین، باید و نبایدها یا اصولی که به عنوان قوانین نوشته یا نانوشته با توجه به زمان، مکان و شرایط باید رعایت شوند اشاره دارند.
🔹موضوع کد لباس بحث در مورد پوششهایی است که به شکل ضابطهمند در یک چهارچوب تعریف شدهاند. کدهای لباس باید و نبایدهایی است که به پوشش ما ربط دارد و علاوه بر آن رفتارها، مسائل اخلاقی و مسائل دیگری را که باید رعایت شوند در برمیگیرد.
🔹آنچه به عنوان کد لباس از آن نام میبریم فقط به یک مکان خاص یا مقطعی از زمان مربوط نمیشود بلکه طیف وسیعی از پوششهایی را که ما باید در مکانها، زمانها و مناسبتهای مختلف رعایت کنیم شامل میشود.
رنگها، سمبلها، الگوهای لباس، برشها، اندازهها، قطعاتی که در لباس استفاده میشود و... نشان دهنده کدها هستند و باعث میشوند مفاهیمی در مورد شما سریع به بیننده منتقل شود.
✅ کد لباس با اینکه یک کلمه کوچک است مفاهیم گستردهای را ارائه میدهد.
کد پوشش تنها لباس فرم نیست
🔹با وجود اینکه کد پوشش بهطور کلی به معنای فرم لباس مشترک و رسمی است، اما الزاما به این معنا نیست که دانشگاهها باید از فرم لباس یکسانی استفاده کنند بلکه چیزی که بیشتر مدنظر است، استفاده از لباسی مناسب، هوشمندانه و رسمی است که مناسب با حضور در محیط دانشگاه باشد.
🔹کد پوشش یا همان Dress Code مجموعه ای از قوانینی است که گاهی نوشته و گاهی نانوشتهاند. این قوانین میگویند که باید در موقعیتها و مراسم مختلف چه چیزهایی بپوشیم. این قوانین فرهنگ و عرف جوامع مختلف روی تعیینشان اثرگذار هستند.
#حجاب
#پوشش
✍ سیدابوالقاسم هاشمی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔰مجموع مستند استیضاح تیک تاک
🔹استماع توضیحات مدیرعامل شرکت تیک تاک در کنگره آمریکا
برای مشاهده وارد لینک زیر بشید
🔗https://www.aparat.com/unitube.ir
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
در شهر آزادی اسیر این و آن است
در خانه ام آزادی ام را دوست دارم...
#دیدار_شاعران
#حجاب
🌐 https://aparat.com/v/vhcKF
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸
3-0 به نفع ایران
آمار رفراندم در ایران و آمریکا؛
🔹یک استاد دانشگاه تهران می گوید که هیچ رفراندومی در تاریخ آمریکا برگزار نشده است و غرب جایگاهی برای نقد جمهوری اسلامی در بحث مردمسالاری ندارد.
🔸دکتر فوائد ایزدی گفته است: در قانون اساسی آمریکا هیچ اشارهای به رفراندوم نشده دلیلش این است که افرادی که قانون آمریکا را نوشتند و در راس حکومت قرار گرفتند متعلق به یک درصدی های جامعه آمریکا بودند و این خوف را داشتند که اگر عموم مردم ابزارهایی برای ارائه نظراتی که دارند، داشته باشند، این ابزار ها ممکن است در مقابل آن اقلیت که همان یک درصد است، استفاده شود.
🔸به گفته ی استاد مطالعات آمریکا، آمریکاییها جایگاهی برای نقد جمهوری اسلامی در بحث مردمسالاری ندارد، ما بعد از انقلاب و بعد از گذشت حدود ۴۴ سال سه بار رفراندوم برگزار کردیم ولی در قانون آمریکا که به دویست و خوردهای سال پیش برمیگردد، تعداد رفراندوم صفر است و تا اینجا ما سه بر صفر از آمریکا جلو هستیم.
🔸این استاد دانشگاه گفته است: وضعیت کشورهای غربی دیگر هم کماکان همین حالت است. برای مثال یکی از کشورهای غربی که اخیرا خیلی علیه ایران حرافی کرد آلمان است، اما آیا در قانون اساسی آلمان چیزی به اسم رفراندوم داریم؟ خیر. البته در زمان هیتلر، آلمان نازی رفراندوم داشت و هیتلر دو بار از رفراندوم برای پیشبرد اهدافش استفاده کرد.
#فؤاد_ایزدی #مطالعات_آمریکا #غرب #رفراندوم #تاریخ_آمریکا
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
وَإِن مِن شَيءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُوم
آیه ۲۱ حجر
هیچ چیزی نیست مگر آنکه خزائن آن در نزد ماست و به جز به اندازهی معینی از آن را تدریجا پایین نمیآوریم
❇️در تعالیم اسلامی به اینکه ما در جهان چند لایه زندگی میکنیم، تصریح شده. روایت نبی اکرم چنین است:
آسمان دنیا و آنچه در آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و به همین منوال تا آسمان هفتم
🔆یعنی جهان های دیگر مثل برزخ و قیامت بزرگتر از این جهان اند و هر چه بالاتر رویم گستردهتر میشوند
💭در فلسفه گویند چون تمام موجودات این جهان معلول یک علت هستند پس از حیث علت با همدیگر مرتبط بوده و میتوان از یک معلول با لحاظ علت واحد، به دیگر معلول رسید
📎این شباهت عالم بالا و پایین در بیان تریسمگیستوس آمده:
That which is above is like to that which is below, and that which is below is like to that which is above
🔮این اصل مورد استفاده جادوگران هم هست. تفاوت اصلی ادیان الهی با شرک و جادوگری توحید است
📛اگر ما این مسائل را بفهمیم اما از خدا که خالق تمام این جهان هاست، غافل شویم، در واقع دید مشرکانه داشته و از جهت فلسفی هم ناقصیم
🚫اشکال اصلی در جادوگری همین است. جادوگران مشرک چون برای جادوگری به موجودات جنی متوسل میشوند و از خدا غافل میشوند، در گمراهی اند و رستگار نمی شوند
#آی_نقد #سواد_رسانه
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
92.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا دلار زدایی از جهان اجتناب ناپذیر است؟
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸
ملغمه ی تجزیه طلب ها
پایان کار شورای همبستگی؛
🔹اپوزیسیون ایرانی توانستند بخشی از شبکه غرب را گول بزنند، اما تنها برای چند هفته. عیارشان که مشخص شد، مثل خیلیهای دیگر کنار گذاشته شدند. در راس این اپوزیسیون، ائتلاف نامتجانس و زشتی قرار داشت که در یک سوی آن یک خبرنگار معمولی نقش ایفا میکرد و در سوی دیگر آن، یک بازیگر فراری.
🔸هرچند اختلافات عمیق میان اپوزیسیون که اخیرا بار دیگر علنی شده، پدیدهای جدید نیست. آنها یکدیگر را دیکتاتور، تجزیهطلب و جنایتکار خطاب میکنند و در تجمعات خارج از کشور نیز بارها کارشان به کتککاری کشیده است. اختلافات تمامیتخواهانه بین حامد اسماعیلیون و رضا پهلوی هم خبر جدیدی نیست.
🔸اسماعیلیون که رسما به دادخواهی منافقین اعتراف کرده قبل از انتشار منشور موسوم به همبستگی هنگامی که رضا پهلوی را در یکی از مراسم میبیند با اینکه هر دو در صف اول برنامه نشستهاند، خودش را به ندیدن میزند تا مبادا آنطور که خودش میگوید شائبه همسویی با پهلوی تنش ایجاد کند.
🔸تنها موضوعی که این گروه بر سر آن متحد بود، نه به جمهوری اسلامی بود. خارج از آن، اعضا در هیچچیز متحد نبودهاند. این ائتلاف ملغمهای از تناقض و تفاوت بوده که حالا با استعفای اعضای خود به پایان کار خود رسیده است.
#شورای_همبستگی #ائتلاف_همبستگی #تجزیه_طلبی
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔸 ایلان ماسک هم فهمید.
👈 نوشته اگر به اندازه کافی ارزتان را تسلیحاتی کنید دیگران استفاده ازش را کنار میگذارند.
🔹 حالا برخی نمی خواهند متوجه شوند که دلار سلاح است و بهتر است از آن فاصله بگیریم.
🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir