eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.3هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
812 ویدیو
94 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 افسون رسانه ای واقعیت جلسه دیدار دانشجویان با رهبری؛ 🔹این روزها رسانه‌های بیگانه و برخی هواداران داخلی‌شان با نقل ناقص یک عبارت از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانشجویان، مخالفت ایشان با رای و نظر مردم را نتیجه گرفته‌اند.‌ وصله نچسبی به نظام جمهوری اسلامی و رهبر در برابر یک روال همیشگی و مصادیق متعدد تاریخی از مردم‌سالاری دینی. 🔸انقلابی که دیکتاتوری پهلوی را کنار زد و صندوق رای را به میان مردم آورد، سه رفراندوم بزرگ (جمهوری اسلامی و دو تا هم قانون اساسی) برگزار کرد و اینگونه در تاریخ حیاتش از رای مردم دفاع کرده است تحریف می‌کنند تا نقاط قوت روشن را به ضعف تبدیل کنند. 🔸سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب در پاسخ به انتقاد دانشجویی بود که رفراندوم را برای بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور که در آن کارشناسان و صاحبنظران اختلاف نظر دارند به صورت مداوم پیشنهاد می‌کرد. در حقیقت رهبری کلیت و اصل رفراندوم را رد نکرد بلکه شیوه و مصادیق پیشنهادی آن توسط آن دانشجوی محترم را مناسب ارزیابی نکرد. 🔸زمانه عجیبی است و مسخ‌شدگی در برابر افسون رسانه‌های دشمن کاری کرده که باید هر روز و بلکه هر ساعت از بدیهیات تاریخی با مردم مظلومی که تحت حمله مداوم در جنگ ترکیبی دشمنان وطن هستند سخن بگوییم. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
اراده‌ی تحول‌خواهانه معارض را مورد سنجه‌ قرار داد. واقعیت آن است که با این نگاه، هر اقدام یا عملیات آنان در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن جزئی، ناقص و خاص است. نه تنها خیر عمومی را به ارمغان نمی‌آورد که تبدیل به شرارتی علیه مردم، ایران و نظام‌ می‌شود.‌ در همین حوادث اخیر، چنین خبط و خطاهایی کم‌ دیده‌ نشد.‌‌ وقتی از ایران می‌گفتند، بخش اعظمی از مردم را جدا می‌کردند، وقتی از حق مردم دم می‌زدند، از شأن ایران می‌کاستند. حتی برای براندازی و فروپاشی نظام، ابایی از قربانی کردن مردم و تجزیه‌ی خاک وطن نداشتند.‌ جعفر علیان‌نژادی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
مهم‌ترین نکته رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی گفتار منظومه‌وار رهبرانقلاب پیرامون مفهوم تحول، در هر سخنرانی مهم، ابعاد جدید می‌یابد.‌ هر چند مفهوم‌سازی‌های نوآورانه‌ی رهبری در پروبال دادن به امر تحول و شفاف‌سازی آن، امر جدیدی نیست و این گفتار از سال‌ها قبل در بیانات ایشان قابل شناسایی است، اما اگر بخواهیم به طور مشخص از ابتدای سال جاری یک شمای کلی از این پیشرفت مفهومی ارائه دهیم، کاملاً متوجه اراده‌ی تحول‌گرایانه‌ی رهبری حتی در طرح موضوع تحول می‌شویم. اگر نقطه‌ی کانونی موضوع تحول در سخنرانی ابتدای سال ایشان را، تأکید بر «دگرگونی ضعف‌های داخلی» و تبدیل آن به نقاط قوت بدانیم، در ادامه‌ی این اتساع مفهومی، به ضرورت «آمادگی نقش‌آفرینی» متناسب با تحولات و تغییر نظم جدید جهانی می‌رسیم. سپس شاهد تعریف تحول به‌عنوان نقطه‌ی اوج و فوقانی «حرکت و فعالیت بی‌وقفه»، بودیم که گویا به قصد آسیب‌شناسی برداشت‌های انتزاعی و غیرواقعی از این مفهوم بیان شد. تذکر به ضرورت نماندن در پیله‌ی تصمیمات متحولانه و «لزوم عمل پیگیرانه و دنبال‌گیری» تا پایان اجرای تصمیم با چنین هدفی بیان شد. گمان می‌کنم بیانات ایشان در دیدار دانشجویی دیروز، نقطه‌ی اوج شفاف‌سازی ایده‌ی تحول و افزودن ابعاد کارساز به آن بود. ایده‌ی «تحول مبنایی» که در نتیجه ترکیبی از سه مفهوم بلند «افق‌مند یا آرمان‌خواهی»، «امیدواری» و «عقلانیت» است، طرح شد تا منجر به اعتماد به نفس و احساس عزت در جوانان و دانشجویان به منظور «تحول در ذهن و واقعیت جامعه»ی خود و سپس «ذهن و واقعیت جهان» شود. به بیان شیوای ایشان آرمان‌خواهی «موتور» ایجاد چنین تحولی، امید «سوخت» این موتور و عقلانیت «فرمان» موتور تحول‌خواهی و حرکت است. در کنار این دلالت‌های آشکار از مفهوم تحول، دلالت‌های ضمنی دیگری نیز قابل فهم است که با اندکی تأمل می‌تواند به تکمیل نقشه‌ی راه تحول‌خواهی بینجامد. قبلا به سه معنا یا دلالت ضمنی یا پنهان در یادداشت «کشف معانی پنهان از گفتمان تحول» پرداخته‌ایم، در ادامه‌ی این یادداشت به دو معنای دیگر از آن معنای پنهان خواهیم پرداخت: اول. تحول مبتنی بر اشتراک در مسائل در برابر‌ تحول مبتنی بر عدم توافق اصالت یافتن و اولویت دادن به تغییر ضعف‌ها در خوانش رهبری از تحول، دارای یک معنای ظریف بوده که شایسته‌ی دقت است. چنین رویکردی ناشی از حساسیت مثبت ایشان به موضوع نقد و منتقد است. ماحصل چنین رویکردی پیداکردن اشتراکات با کسانی است که زبان نقدشان تندتر از زبان تعریف و تمجید است. به نظر می‌آید معنای چنین برداشتی، اشتراک در مسائل باشد. اگر نمی‌توان در خصوص قوت دانستن برخی مؤلفه‌ها به یک اشتراک حداکثری رسید، اما در مسأله‌ی دانستن ضعف‌ها می‌توان تا حدود زیادی این اشتراک را حاصل کرد. می‌ماند نوع مواجهه، روایت و خوانش ضعف‌ها که طبیعتا نباید انفعالی‌ باشد. یعنی نباید منجر به تجدیدنظر در اصل یک سیستم یا عدول از برخی اصول شود بلکه‌ باید نقد ضعف‌ها و دیدن مسائل، همچون هشداری به صاحبان حرف‌های بی‌عمل تلقی‌شده و زمینه‌ی اقدام و یا مطالبه‌ی رفع ضعف و حل مسأله را فراهم آورد. در مقابل این رویکرد، یعنی فراخوان حداکثری وحدت روی مسائل و ضعف‌ها، نیروهای معارض اولا خواهان ایجاد جریانی در ضعف دانستن قوت‌ها و ثانیا تشکیل جبهه‌ای در حمله به ریشه‌های چنین نقاط قوتی است. طبیعتا در چنین اقدامی امکان ایجاد اتحاد، ممتنع می‌شود، بلکه آنچه جریان می‌یابد سیاست «عدم توافق» است. خواهی نخواهی در همان ابتدا بخش‌های عظیمی از جمعیت مردم، کنار گذاشته شده‌‌ و یا معارض محسوب می‌شوند. اولین نقطه‌ی اختلافی در میان جریانات معارض در تعریف آنان از مفهوم مردم نمایان می‌شود، اینکه آنها چه کسانی هستند؟ عدم توافق روی تعاریف، اولین و کوچک‌ترین پیامد چنین برداشت معیوبی از مفهوم تحول است. دوم. تحول به معنای حرکتی جدی در مقابل تحول به معنای حرکتی ناقص، جزئی و خاص عنصر جدیت، یکی از بارزترین ویژگی‌های این اراده‌ی تحول‌خواهانه است. رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۱ حرکت تحولی را حرکت جدی دانسته بودند که هم جامع، هم کلی و هم عمومی است. واقعیت آن است که تحول به معنای حرکت جدی تنها وقتی معنادار می‌شود که هم حائز جامع‌ترین‌ نگاه بوده، هم کلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل را در نظر بگیرید و هم شامل بیشترین میزان جمعیت‌ها شود. بنابراین یک‌ اراده‌ی تحول‌خواهانه باید سیاست‌های خود را طوری تنظیم کند و فروع حکمرانی را طوری با اصل تحول تطبیق دهد که همزمان به نفع مردم، ایران و نظام‌ تمام شود. هر اراده‌ای که تنها معطوف به یکی از این سه ضلع باشد، مسلما یک‌ خواست متحولانه‌ نیست. چرا که اولا در واقعیت صحنه‌ی تفکیکی بین این سه ضلع قابل اشاره نیست و ثانیا در تجربه جمهوری اسلامی فرض وجود هر کدام از این سه ضلع بدون ضلع دیگر ناممکن است.‌ با همین شاخص می‌توان
یک نکته درباره مناظره شبکه افق https://eitaa.com/Politicalhistory 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
صفر تا صد DRESS CODE 🔹در دنیا اصطلاحی به نام Dress Code یا کد پوشش مورداستفاده قرار می‌گیرد که درباره قوانین پوششی است و کشورها از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. 👈 طبق این کد، محیط‌های مختلف و مشاغل از قوانین پوششی یکسانی پیروی می‌کنند تا نوعی یکپارچگی بین آنها برقرار شود. 🌿 البته این کد پوشش در هر فرهنگ و مذهبی متفاوت است و معمولا مردم هر کشور براساس قوانین پوششی‌ که در آن وضع می‌شود، رفتار می‌کنند. ▫ این کدها درواقع نمادی از 👈 کلاس اجتماعی، هویت فرهنگی و رویکرد مردم آن کشور به‌ راحتی، سنت و وابستگی‌های سیاسی و مذهبی است. 🔹استفاده از کدهای پوششی در نظام آموزشی کشورها علاوه‌بر اینکه محیط را رسمی‌تر می‌کند، با یکسان کردن پوشش افراد، تجمل‌گرایی را هم سرکوب کرده و در آن محیط فاصله بین فقیر و ثروتمند را کم می‌کند تا همه افراد به‌طور یکسان در کنار هم به علم‌آموزی بپردازند و از فخرفروشی به هم بپرهیزند، به‌عنوان مثال در کشور ما که کشوری مسلمان و دارای عقاید خاص مذهبی است، استفاده از روسری یا مقنعه یا لباس پوشیده برای زنان جزء کدهای پوششی به حساب می‌آید. 🔹کدها به مجموعه قوانین، باید و نبایدها یا اصولی که به عنوان قوانین نوشته یا نانوشته با توجه به زمان، مکان و شرایط باید رعایت شوند اشاره دارند. 🔹موضوع کد لباس بحث در مورد پوشش‌هایی است که به شکل ضابطه‌مند در یک چهارچوب تعریف ‌شده‌اند. کدهای لباس باید و نبایدهایی است که به پوشش ما ربط دارد و علاوه بر آن رفتارها، مسائل اخلاقی و مسائل دیگری را که باید رعایت شوند در برمی‌گیرد. 🔹آنچه به عنوان کد لباس از آن نام می‌بریم فقط به یک مکان خاص یا مقطعی از زمان مربوط نمی‌شود بلکه طیف وسیعی از پوشش‌هایی را که ما باید در مکان‌ها، زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف رعایت کنیم شامل می‌شود. رنگ‌ها، سمبل‌ها، الگوهای لباس، برش‌ها، اندازه‌ها، قطعاتی که در لباس استفاده می‌شود و... نشان دهنده کدها هستند و باعث می‌شوند مفاهیمی در مورد شما سریع به بیننده منتقل شود. ✅ کد لباس با اینکه یک کلمه کوچک است مفاهیم گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. کد پوشش تنها لباس فرم نیست 🔹با وجود اینکه کد پوشش به‌طور کلی به معنای فرم لباس مشترک و رسمی است، اما الزاما به این معنا نیست که دانشگاه‌ها باید از فرم لباس یکسانی استفاده کنند بلکه چیزی که بیشتر مدنظر است، استفاده از لباسی مناسب، هوشمندانه و رسمی است که مناسب با حضور در محیط دانشگاه باشد. 🔹کد پوشش یا همان Dress Code مجموعه ای از قوانینی است که گاهی نوشته و گاهی نانوشته‌اند. این قوانین می‌گویند که باید در موقعیت‌ها و مراسم مختلف چه چیزهایی بپوشیم. این قوانین فرهنگ و عرف جوامع مختلف روی تعیین‌شان اثرگذار هستند. ✍ سیدابوالقاسم هاشمی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔰مجموع مستند استیضاح تیک تاک 🔹استماع توضیحات مدیرعامل شرکت تیک تاک در کنگره آمریکا برای مشاهده وارد لینک زیر بشید 🔗https://www.aparat.com/unitube.ir 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
در شهر آزادی اسیر این و آن است در خانه ام آزادی ام را دوست دارم... 🌐 https://aparat.com/v/vhcKF 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 3-0 به نفع ایران آمار رفراندم در ایران و آمریکا؛ 🔹یک استاد دانشگاه تهران می گوید که هیچ رفراندومی در تاریخ آمریکا برگزار نشده است و غرب‌ جایگاهی برای نقد جمهوری اسلامی در بحث مردم‌سالاری ندارد. 🔸دکتر فوائد ایزدی گفته است: در قانون اساسی آمریکا هیچ اشاره‌ای به رفراندوم نشده دلیلش این است که افرادی که قانون آمریکا را نوشتند و در راس حکومت قرار گرفتند متعلق به یک درصدی های جامعه آمریکا بودند و این خوف را داشتند که اگر عموم مردم ابزارهایی برای ارائه نظراتی که دارند، داشته باشند، این ابزار ها ممکن است در مقابل آن اقلیت که همان یک درصد است، استفاده شود. 🔸به گفته ی استاد مطالعات آمریکا، آمریکایی‌ها جایگاهی برای نقد جمهوری اسلامی در بحث مردم‌سالاری ندارد، ما بعد از انقلاب و بعد از گذشت حدود ۴۴ سال سه بار رفراندوم برگزار کردیم ولی در قانون آمریکا که به دویست و خورده‌ای سال پیش برمی‌گردد، تعداد رفراندوم صفر است و تا اینجا ما سه بر صفر از آمریکا جلو هستیم. 🔸این استاد دانشگاه گفته است: وضعیت کشورهای غربی دیگر هم کماکان همین حالت است. برای مثال یکی از کشورهای غربی که اخیرا خیلی علیه ایران حرافی کرد آلمان است، اما آیا در قانون اساسی آلمان چیزی به اسم رفراندوم داریم؟ خیر. البته در زمان هیتلر، آلمان نازی رفراندوم داشت و هیتلر دو بار از رفراندوم برای پیش‌برد اهدافش استفاده کرد. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
وَإِن مِن شَيءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُوم آیه ۲۱ حجر هیچ چیزی نیست مگر آنکه خزائن آن در نزد ماست و به جز به اندازه‌ی معینی از آن را تدریجا پایین نمی‌آوریم ❇️در تعالیم اسلامی به اینکه ما در جهان چند لایه زندگی می‌کنیم، تصریح شده. روایت نبی اکرم چنین است: آسمان دنیا و آنچه در آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و به همین منوال تا آسمان هفتم 🔆یعنی جهان های دیگر مثل برزخ و قیامت بزرگتر از این جهان اند و هر چه بالاتر رویم گسترده‌تر می‌شوند 💭در فلسفه گویند چون تمام موجودات این جهان معلول یک علت هستند پس از حیث علت با همدیگر مرتبط بوده و می‌توان از یک معلول با لحاظ علت واحد، به دیگر معلول رسید 📎این شباهت عالم بالا و پایین در بیان تریسمگیستوس آمده: That which is above is like to that which is below, and that which is below is like to that which is above 🔮این اصل مورد استفاده‌ جادوگران هم هست. تفاوت اصلی ادیان الهی با شرک و جادوگری توحید است 📛اگر ما این مسائل را بفهمیم اما از خدا که خالق تمام این جهان هاست، غافل شویم، در واقع دید مشرکانه داشته و از جهت فلسفی هم ناقصیم 🚫اشکال اصلی در جادوگری همین است. جادوگران مشرک چون برای جادوگری به موجودات جنی متوسل می‌شوند و از خدا غافل می‌شوند، در گمراهی اند و رستگار نمی شوند 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
92.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا دلار زدایی از جهان اجتناب ناپذیر است؟ 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 ملغمه ی تجزیه طلب ها پایان کار شورای همبستگی؛ 🔹اپوزیسیون ایرانی توانستند بخشی از شبکه غرب را گول بزنند، اما تنها برای چند هفته. عیارشان که مشخص شد، مثل خیلی‌های دیگر کنار گذاشته شدند. در راس این اپوزیسیون، ائتلاف نامتجانس و زشتی قرار داشت که در یک سوی آن یک خبرنگار معمولی نقش ایفا می‌کرد و در سوی دیگر آن، یک بازیگر فراری. 🔸هرچند اختلافات عمیق میان اپوزیسیون که اخیرا بار دیگر علنی شده، پدیده‌ای جدید نیست. آنها یکدیگر را دیکتاتور، تجزیه‌طلب و جنایتکار خطاب می‌کنند و در تجمعات خارج از کشور نیز بارها کارشان به کتک‌کاری کشیده است. اختلافات تمامیت‌خواهانه بین حامد اسماعیلیون و رضا پهلوی هم خبر جدیدی نیست. 🔸اسماعیلیون که رسما به دادخواهی منافقین اعتراف کرده قبل از انتشار منشور موسوم به همبستگی هنگامی که رضا پهلوی را در یکی از مراسم‌ می‌بیند با اینکه هر دو در صف اول برنامه نشسته‌اند، خودش را به ندیدن می‌زند تا مبادا آنطور که خودش می‌گوید شائبه همسویی با پهلوی تنش ایجاد کند. 🔸تنها موضوعی که این گروه بر سر آن متحد بود، نه به جمهوری اسلامی بود. خارج از آن، اعضا در هیچ‌چیز متحد نبوده‌اند. این ائتلاف ملغمه‌ای از تناقض و تفاوت بوده که حالا با استعفای اعضای خود به پایان کار خود رسیده است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔸 ایلان ماسک هم فهمید. 👈 نوشته اگر به اندازه کافی ارزتان را تسلیحاتی کنید دیگران استفاده ازش را کنار می‌گذارند. 🔹 حالا برخی نمی خواهند متوجه شوند که دلار سلاح است و بهتر است از آن فاصله بگیریم. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
⛔️سخن کیلویی 1⃣یکم. فکرکنید؛ در شرایطی که داد مردم از بیداد قیمت خودرو بلند است، خبر برسد دولت به مجلس خودروی شاسی بلند داده است تا در ازای این رشوه از خطای دولت چشم پوشی کند. حالا خشم اجتماعی را تخمین بزنید. فرض کنید بلافاصله هم خبر تکذیب شود؛ آیا فایده دارد؟ اساسا تکذیب دیده می شود؟ 2⃣دوم. سخن کیلویی شنیدید؟ غرض خدای ناکرده طعنه و حرف گوشه دار نیست. کلام کیلوئی یک پرده زشت تر از کلام بی حساب و دیمی است. سخن دیمی و بی حساب چیست؟ سخنی که مبنا ندارد و بدون سند است. اما کیلویی سخن گفتن، همان سخن بی حسابی است که گوینده به عواقب آن نیز بی اعتناست. نگاه نمی کند این حرف چه عوارضی دارد و چطور می شود آنرا جبران کرد. 3⃣سوم. این روزها حرف بی حساب و کیلویی در شبکه های اجتماعی فراوان است و وبالی است دامنگیر. چپ و راست هم نمی شناسد. اشتباه نشود؛ منظور رسانه های شیطانی نیست؛ آنها که کذاب اند و با دروغ جیره می گیرند. غرض آدم هایی اند که صفت کذاب بر آنها صدق نمی کند اما حرف بی حساب می زنند و کیلویی سخن می گویند. هرچه می شنوند و می بینند، بی درنگ توزیع می کنند. مثل آب خوردن آبرو می برند و ندیده و نشنیده قضاوت می کنند. چه بسیار روایت های بی حساب و کیلویی که در چرخه توزیع هیجانی، تبدیل به ابرروایتی ماندگار شده است. 4⃣چهارم. حرف بی حساب را می شود تکذیب و اصلاح کرد اما کیلویی سخن گفتن، الزاما با تکذیبیه جبران نمی شود. ضرر کیلوئی سخن گفتن تنها در نادرستی سخن نیست، در عوارض جبران ناپذیر آنست. یک وقت حرف غلط و بی سند می زنیم اما یک وقت با این حرف غلط آبرو می بریم. تکذیبیه مگر جبران بی آبرویی می کند؟ با این توضیح حرف بی حساب از هیچ کس پذیرفته نیست اما خدا نکند آن هیچ کس، مسوول باشد. چرا؟ چون حرف بی حساب مسوول برخلاف افراد عادی، مصداق کیلوئی سخن گفتن است. 5⃣پنجم. حرف بی حساب را باید متناسب با "نادرستی سخن" برخورد کرد اما سخن کیلوئی را باید متناسب با "آثار نادرستی سخن" برخورد کنند. 👈 آثار کلام مهمتر از خود کلامست. اتهام گوینده اولی خبر غلط است و اتهام گوینده دوم تشویش اذهان عمومی و بهم زدن امنیت روانی. این مردم چه گناهی کردند که در دعوای سیاسی آقایان اینطور با روح و روان شان بازی شود؟ با این توضیح تکذیب ادعای نماینده مجلس در خصوص رشوه دولت کافی نیست، باید ذیل اتهام تشویش اذهان عمومی قهریه ورود کند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
 🔸«پیرامون دیدار رهبری ۱۴۰۲» (بخش اول) علی دهقان پس از گذشت حدودا یک هفته از دیدار دانشجویی مقام معظم رهبری با دانشجویان که به رسم‌ هر ساله برگزار میشده است و فروکش کردن حواشی خوب و بد اولیه این دیدار، می‌توان به بررسی برخی ابعاد مهم آن در آرامش نسبی پرداخت. 👈 در کنار تمام ابعاد دیدارهای رمضانیه، دو مسأله در دیدار امسال شاید اولویت بالاتری جهت پرداخت عموم داشته باشد. الف) از کوزه همان برون ترآود که در اوست دوستانی که هنوز از فضای جنبش دانشجویی جدا نشده‌اند گواهی می‌دهند که آنچه نمایندگان اتحادیه‌ها امسال بیان کردند با کمی قوت و ضعف تقریبا همان است که امروز در دل اتحادیه‌های‌شان می‌گذرد. ۱- جامعه اسلامی دانشجویان متن جامعه نشان داد که عزم این اتحادیه برای پر کردن خلاءهای مبنایی آن کاملاً جدی است اشاره به مباحث مبنایی شناسنامه دار، طرح ولایت دانشگاه تهران، نقش محوری آیت‌الله مصباح در کنار دو استاد بزرگ دیگر خود نیز گویای حقایقی (یا بهتر بگویم وقایعی در سطح اتحادیه) است که نکته‌دانان زیست سیاسی دانشجویان به خوبی پیام آن را فهم کردند. باید منتظر یک جامعه جدید بود، محتوایی تر و اصولی تر از گذشته. ۲- جنبش عدالت خواه دانشجویی جنبش هنوز دست به گریبان هزاران پرسش و شبهه خود نسبت حکمرانی در جمهوری اسلامی است.از خصوصی‌سازی تا رفراندوم و ده‌ها مسأله دیگر. البته نکته جالبش اینجاست که این بار فضای رسانه‌ای کشور با محوریت صدا و سیما دیگر از اولویت خارج شده است!!! و همچنان علاقه‌ای به مرزبندی شفاف با اصلاح طلبان در متن خود ندارند و مجبور است پس از دیدار بر حسب شرایط تکمله هایی را بر آن بیافزاید. اگر بگوییم دوستان انقلابی ما در این اتحادیه پاسخ‌های حضرت آقا را در باب خصوصی‌سازی و رفراندوم نمی‌دانستند کمی خود را به ساده اندیشی زده‌ایم. هر چند شاید انتظار چنین پاسخ شفافی را نیز نداشتند. (ادامه مسائلی که سالها به روی آن کار شده است با مواضع اخیر حضرت آقا شاید اصلی‌ترین چالش این اتحادیه است) ۳- بسیج دانشجویی تکثر گسترده در بسیج شاید بزرگ‌ترین چالش‌ هر سخنران این مجموعه دانشجویی ارزشی بر آمده از متن انقلاب باشد. دسته‌بندی‌ها در بسیج عملاً رسیدن به یک متن که برای همه راضی‌کننده باشد را غیرممکن می‌سازد. بزرگ‌ترین اشتباه در چنین شرایطی نیز آن است که بخواهی همه را راضی نگه داری... اما من حیث المجموع متن امسال بسیج را گفتمانی طراحی کرده بود که به شکل سنتی قائل به دفاع همه جانبه از جمهوری اسلامی است و به اصطلاح در مقابل یا در برابر طیف نزدیک به عدالتخواهی است. ادامه دارد... محتوای یادداشت الزاما به معنای دیدگاه آنسو نیست. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | کلّ شریعت تعطیل تا آقا بیان! خمینی حکومت کنه میشه حرام! شاه حکومت کنه اشکالی نداره! با شاه تقیّه کردن، با خمینی نه! 💬 استاد حسن رحیم‌پور ازغدی @onsoo_ir
❌ شایعه دروغ ۴۲۰ میلیاردی منافقین درباره آیت‌الله سلیمانی 🔹از روز گذشته برخی رسانه‌ها و صفحات متعلق به ضدانقلاب با محوریت منافقین اقدام به انتشار برخی شایعات برای تخریب شخصیت مرحوم آیت‌الله سلیمانی هستند. 🔹در یکی از این ادعاها آمده است وقتی آیت‌الله سلیمانی در بانک تقاضای دریافت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وجه نقد از موجودی ۴۲۰ میلیارد تومانی حسابش را کرده است، نگهبان بانک که از این موجودی مطلع شده به او شلیک کرده است. ✅ واقعیت مدیر اداره امور شعب بانک ملی مازندران:‌ 🔹بحث‌های مطرح شده در رسانه‌های معاند صد درصد دروغ محض است. طلب وجه نقد از شعبه بانک بابلسر صحت ندارد و آیت‌الله سلیمانی برای جابجایی وجه به میزان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بانک مراجعه کرده بود و تراکنش بانک نیز به همین میزان صورت گرفته است.  🔹حساب بانکی آیت‌الله سلیمانی قرض‌الحسنه پس‌انداز با رقمی جزئی بوده است./تسنیم ✅ آنچه نگهبان بانک در تحقیقات اولیه توضیح داده، چنین است: من مقتول را نمی‌شناختم. اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادری روحانی دارد. برای همین وقتی با معاون بانک درگیر شده بودم و مقتول وارد بانک شد، تصور کردم که وی همان برادر روحانی معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم./همشهری 🔻 عجیب آن است که همیشه ضد انقلاب از ذهن و انگیزه اینگونه قاتلان سریع و حتی قبل از بازجویی مطلع می‌شوند!! 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 رنج خواب بی خوابی مرفهین؛ 🔹بی خوابی به مهمترین معضل زندگی در جوامع مرفه تبدیل شده است. 🔸طبق بررسی اندیشکده رند، بی خوابی یکی از مهمترین مشکلات زندگی در جوامع غربی شده که افراد 14 درصد درآمد خود را برای داشتن خواب راحت هزینه می کنند. 🔸مطالعات نشان می دهد که در حالی که حدود یک سوم از جمعیت ایالات متحده نمی توانند به اندازه کافی بخوابند و حدود دو سوم از خواب بی کیفیت یا غیر ترمیم کننده رنج می برند. 🔸مطالعه اخیر RAND Europe به بی خوابی در 15 کشور ثروتمند جهان پرداخته و مشخص شد هزینه بی خوابی از 1.8 میلیارد دلار در پرتغال تا 207.5 میلیارد دلار در ایالات متحده متغیر است. https://www.instagram.com/p/CrkydY0uGlj/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 برق زباله ای نخستین نیروگاه زیست‌توده؛ 🔹در روزهای اخیر خبری از ایجاد و بهره‌برداری از اولین نیروگاه زیست‌توده در تهران منتشر شد. نیروگاهی که قرار است از زیست‌توده‌ها برق تعدادی از مشترکان تهرانی را تولید کند و از آن مهم‌تر جلوی برخی آسیب‌ها و مضرات زیست‌محیطی ناشی از زیست‌توده‌ها را هم بگیرد. 🔸این واحد 2.4 مگاواتی که با سرمایه 3 میلیون یورو ساخته شده است، زمینه تولید سالانه 15 میلیون کیلووات‌ساعت برق را مهیا خواهد کرد. از طرفی تزریق سالانه 75 هزار تن کربن دی‌اکسید با شروع فعالیت این نیروگاه متوقف می‌شود. 🔸با توجه به اینکه این طرح تحت مکانیسم توسعه پاک CDM است، لذا با کاهش تزریق کربن، زمینه ارزآوری برای کشور را مهیا می‌کند. 🔸براساس اطلاعات ارائه‌ شده از مشاور پروژه نیروگاه زیست‌توده فاضلاب تهران، این واحد نیروگاهی در جنوب‌تهران دومین نیروگاه از این نوع در کشور است و با تولید سالانه 15 میلیون کیلووات ساعت، معادل برق مصرفی یک شهرک مسکونی با جمعیت 20 هزار نفری را دارا می باشد. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آتاشه (Attache)
❇️ رشد اقتصادی مجدد 🔹 پس از دوران کرونا مجددا رشد اقتصادی چین از سر گرفته شده است. 🔹علت این مساله نیز اعتماد مصرف‌کنندگان و یافتن بازارهای جدید صادراتی توسط این کشور بوده است. 🔹 رشد اقتصادی چین در حالی مطرح است که آمریکا از طریق تحریک همسایگان چین و محدودیتهای متعدد بازرگانی در صدد تضعیف منافع این کشور بود. 📎https://www.statista.com/chart/17747/china-quarterly-gdp-growth/ 💟attacheintl.ir
📸 عادی سازی از کودک آزاری تلاش سازمان ملل برای قانونی کردن روابط جنسی با کودکان! 🔹فاکس نیوز در مطلبی به بررسی گزارش تکان دهنده‌‌ای که توسط کارشناسان بین‌المللی حقوق و با حمایت سازمان ملل منتشر شده پرداخته و آن را تلاشی برای عادی‌سازی روابط جنسی با کودکان دانسته است. 🔸در گزارش سازمان ملل که در ماه مارس به مناسبت روز جهانی زن و با کمک UNAIDS و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشته شده آمده است: «روابط جنسی افراد زیر سن قانونی مجاز، ممکن است در واقع توافقی باشد، اگرچه در قانون نباشد». 🔸به گفته فاکس نیوز اگر چه این گزارش صراحتا خواستار جرم‌زدایی رابطه جنسی بین بزرگسالان و کودکان نشده است اما بر این باور است کودکان ظرفیت و همچنین حق قانونی تصمیم‌گیری در این زمینه را دارا هستند. 🔸به نظر می‌رسد توصیه‌های غیرقابل تصور این گروه از حقوق‌دانان، در راستای عادی‌سازی پدوفیلی در جهان است. این امر واکنش‌های تندی را در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان به دنبال داشته است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 تحول در دکتری ضرورت تغییردر مقطع دکترا؛ 🔹داشتن تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک و کسب مدرک از یک سو مسیری برای کنجکاوی‌های علمی بشر است و از سوی دیگر مقدمات حضور فارغ‌التحصیلان در بازار کار را فراهم می‌کند. 🔸اما آمارها حکایت از آن دارد که گرایش به تحصیل در مقطع دکتری در نقاط مختلف جهان با نوسانات زیادی روبه‌رو شده است البته آمارهای کلی نشان می‌دهد که شمار دانشجویان مقطع دکتری در جهان رو به افزایش است. 🔸کارشناسان و محققان روی این موضوع اتفاق نظر دارند که باید برای بهینه‌سازی تحصیل در این دوره، اصلاحاتی صورت گیرد تا حضور آنها در این دوره مثمر ثمر واقع شده و بتواند گره‌ای از مشکلات و چالش‌های جامعه را حل و فصل کند. 🔸واقعیت این است که بسیاری از دانشجویان این مقطع تحصیلات خود را به اتمام نمی‌رسانند و آمارها حکایت از آن دارد که از هر سه‌ دانشجوی دکتری، یک دانشجو از ادامه تحصیل بازمی‌ماند که از مهم‌ترین دلایل آن این است که دانشجویان نمی‌توانند بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔻زیبا کردن چیزهای نازیبا! ✍️ جعفر علیان‌نژادی 🔹زیبایی نقاشی‌گونه، معادل واژه‌ای است که در زیبایی‌شناسی با عنوان پیکچرسک یا پیتورسک از او یاد می‌شود. در حین مطالعه‌ی معنای دقیق این واژه و کاربست آن، متوجه موضوعی شدم که این روزها به نحوی با آن درگیریم. خوبی بسیاری از این مفهوم‌سازی‌ها و واژه‌یابی‌ها، کمکی است که آنها به درک ما از گیروگرفتاری‌های نوپدید و مسائل مستحدثه می‌کند. 🔸برای روشن شدن بیشتر معنای پیتورسک باید بدانیم‌ می‌توان در یک تقسیم بندی کلی، از سه نوع امر هنری حرف زد: امر والا، امر زیبا و امر پیتورسک. در این یادداشت تعریف امر والا و امر زیبا مدنظر نیست. اما امر پیتورسک در معنای عام خود به هر آن چیزی گفته می‌شود که شایسته‌ی بازنمایی (به‌تصویرکشیدن یا نقاشی‌کردن) است و تنها هنرمند صلاحیت انتخاب آن را دارد. در طول تطور‌ تاریخ هنر، تشخیص شایستگی بازنمایی اشیاء جهان خارج از ما توسط هنرمند، به تدریج مورد سؤال واقع شد و به نوعی این ملاک به ضد خود تبدیل شد. اگر در زمانی این تنها هنرمند بود که به بازنمایی نقاشی‌گونه‌ی جهان می‌پرداخت، با گذشت زمان هرچیزی توسط همه‌کس شایسته بازنمایی دانسته شد. به نوعی در خصوص هنر بودن یا نبودن بازنمایی همه‌چیز، سؤالاتی جدی در زیبایی‌شناسی مطرح شد. 🔹اگر قرار باشد همه‌چیز شایسته‌ی بازنمایی زیبا باشد، پس هنر به عنوان یک امکان خلق معنا و زیبایی، چه کارکردی برای هنردوستان خواهد داشت؟ این هنر چگونه می‌تواند منجر به فراروی و تأمل مخاطب شود؟ اصلا زیبایی این اثر چگونه به مخاطب منتقل شود؟ به هر حال سوالاتی از این دست، اساسا هنر بودن امر پیتورسک را زیر سؤال برد. با این توضیحات، هنرسازی از چیزهای غیرشایسته رایج شد. مثلا از امر پیتورسک در کمک به زیباسازی کاذب (اغواگری) کالاهای نظام‌ سرمایه‌داری استفاده شد. در صنعت تبلیغات نیز بهره‌برداری و به بیان بهتر سوءاستفاده از پیتورسک شایع شد. 🔸برخی فیلسوفان هنر نیز اساسا مدل بازنمایی اینستاگرام را نیز هنر پیتورسک می‌دانند. اینکه هر چیزی شایسته بازنمایی هست یا نیست، ارتباطی با زیبایی آن چیز ندارد، بلکه با منطق تجارت، شهرت، ابتذال و... مرتبط است. زیبا کردن چیزهای نازیبا منطق بازنمایی در اینستاگرام است. در هنگام مواجهه با صفحات این شبکه اجتماعی فراگیر وقتی چیزی توجه ما را جلب می‌کند، باید بدانیم که آیا در تله‌ی پیتورسک افتاده‌ایم، یا خیر. سؤال خودآگاهانه‌ای که می‌تواند این یادداشت پیش‌روی ما بگذارد آن است که بدانیم آیا این بازنمایی و زیباسازی واقعی است یا مرتبط با نیات دیگر است؟ به نوعی با فهم منطق هنر پیتورسک می‌توانیم خود را از شر هژمونی زیبایی و جذابیت کاذب، خلاص کنیم. در نهایت آنکه بدانیم پشت این تکنولوژی ارتباطی چه نیات پنهان دیگری خوابیده است. 🔹بگذارید مثال دیگری در رابطه با کاربرد هنر پیتورسک بزنیم. پیتورسک در حوزه‌ی سیاسی نیز می‌توان کارکرد داشته باشد.‌ امروز بنیان تمام نظام‌های مدعی دموکراسی بر سازوکار «نمایندگی» است. بدون واسطه‌ی نماینده، اساسا تحقق حکومت مردمی ممکن نیست. این مسأله در برخی موارد تبدیل به معضل می‌شود، خصوصا اگر پای هنر پیتروسک به‌ میان بیاید. این تنها نماینده‌ی شایسته است که می‌تواند به خوبی مطالبات و خواسته‌های مردم را نمایندگی کند. اما پیدایش نمایندگان مردم‌فریب، ملاک شایستگی نمایندگی را تغییر داده است. نماینده هر چقدر گنده‌گو و پروعده‌تر، پرطرفدارتر. پیتورسک ملاک شایستگی نمایندگی را عوض می‌کند. مثال دیگر کاربرد امر پیتورسک، ویترین برخی مغازه‌ها است. برای همه‌ی ما پیش آمده که برای خرید چیزی به بازار رفته‌ایم اما چیز دیگری توجهمان را جلب می‌کند. این تغییر توجه از چیز مورد نیاز به چیز جذاب، تاثیر پیتورسک ویترین و رنگ و لعاب بازار است. در خصوص پیتورسک مثال‌های دیگری هم می‌توان زد. کشف مثال‌های جدید، به معنای درک مفهوم پیتورسک و خودآگاهی از گرفتار نشدن به چنین تله‌هایی است. کافی است کمی با دقت مفهومی به‌ اطراف خود نگاه کنیم، تله‌های پیتورسک قابل شناسایی خواهد شد. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 اقتصاد غیر استراتژیک سهم ایران از اقتصاد روسیه؛ 🔹طبق آخرین اطلاعات ارائه‌شده از سوی کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا از فوریه 2022 تا فوریه 2023 در 10 مرحله تحریم، لیست بلندبالایی از اقلام تحریمی را تهیه کرده که صادرات حدود 44 میلیارد یورو به روسیه و واردات 91 میلیارد یورو کالاهای وارداتی از این کشور را به این اتحادیه ممنوع کرده است. 🔸اما در سمت دیگر، با کاهش صادرات آمریکایی‌ها و اعضای اتحادیه اروپا به روسیه، کشورهایی همچون چین، ترکیه، هند، برزیل و برخی دیگر از کشورها که از قوانین تحریمی آمریکا و غربی‌ها علیه روسیه تبعیت نکرده‌اند، به افزایش سطح تعاملات تجاری خود با روس‌ها اقدام کرده‌اند. 🔸گرچه صادرات کشورمان به روسیه نیز طی یکسال اخیر با رشد 24 درصدی در وزن و 28 درصدی در ارزش روبه‌رو بوده اما آمارها نشان می‌دهد طی این مدت صادرات کشورهای دیگر به روسیه افزایش بسیار قابل توجهی داشته است، به طوری‌ که صادرات ترکیه به روسیه، از حدود 7 تا 10 برابر ایران در قبل از جنگ اوکراین به 14 برابر صادرات کشورمان به روسیه رسیده است. 🔸مساله قابل‌تامل در تجارت ایران و روسیه، سهم ناچیز ایران از بازار این کشور است که مقایسه میزان صادرات ایران با واردات کالایی روسیه نکته قابل‌تاملی را نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که بین سال‌های 2010 تا 2022 واردات کالایی روس‌ها از حدود 250 میلیارد به 260 میلیارد دلار رسیده است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir