eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.3هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
814 ویدیو
94 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📸برای روح مهسا عملیات برانگیختگی احساسات. 🔸میدان نبرد امروزه، ذهن مردم است و جنگ‌ها برای تصاحب فهم‌هاست. هویت جنگ شناختی، تلاش برای ایجاد تغییر در تصمیم‌گیری افراد با تغییر دادنِ باورهای آنها، به‌وسیلۀ تغییر در احساس‌های آنها است.روایت مهسا امینی نسبت به سایر اتفاقات رسانه‌ای دیگر، تفاوت‌هایی داشت. این سوژه بیشترین حمایت از سوی سلبریتی‌های خارجی با شهرت جهانی در چند سال اخیر داشته است به‌گونه‌ای که بعضی از سلبریتی‌ها تا چند صد میلیون دنبال‌کننده، برای مهسا امینی استوری گذاشتند!   🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
پیوست 👆 🔸حجم تولید محتوای روزانه درباره‌ی مهسا امینی، تا ۴ میلیون توییت و ری توییت در توییتر فارسی و حداقل ۷۰۰ هزار پست اینستاگرام در اینستاگرام فارسی و ۶۰۰ هزار پست تلگرام در روزهای غیر فیلتر، توسط کارخانه‌های ترول پیش رفته است. بیشتر از نیمی از صفحات بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده (حدود ۳ هزار صفحه) در اینستاگرام در حمایت از این اعتراضات پست یا استوری حمایتی کارکرده اند؛ 🔸میدان نبرد امروزه، ذهن مردم است و جنگ‌ها برای تصاحب فهم‌هاست. هویت جنگ شناختی، تلاش برای ایجاد تغییر در تصمیم‌گیری افراد با تغییر دادنِ باورهای آنها، به‌وسیلۀ تغییر در احساس‌های آنها است به‌طوری که اگر عنوان جنگ شناختی را به‌عنوان جنگ احساس‌ها تغییر بدهیم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شویم؛ 🔸احساس‌ها، به‌سرعت شعله‌ور می‌شوند و بعد از عبور از موقعیتی که سبب برانگیختگی شده بود، فروکش می‌کنند و محو می‌شوند و فقط آثار تخریبیِ آن در زمان برانگیختگی باقی می‌ماند، اما عقل‌ها، محاسبه می‌کنند و بر اساس نفع و ضررهای درازمدت تصمیم‌سازی می‌کنند. 🔸در این جنگ شناختی مأموریت دانش منطق، ارائه قواعدی است که جلوی خطاهای فکری را بگیرد. تبدیل مباحث تخصصی مغالطات در منطق، به زبان عمومی و در قالب پیام‌های کوتاهِ حاوی تصاویر، و انتقال انبوه آنها به مخاطبین، از کارهای حیاتی است که باید در فضای رو به آینده صورت پذیرد. 🔸رجوع کنید به کتاب مغالطات علی‌اصغر خندان انبوه اطلاعات و اخبار، سبب شده است تا مخاطبین به کوتاه‌خوانی رو بیاورند و همچنین از مواجهه با متن، به‌مواجهه با تصویر منتقل شوند و ازآنجایی‌که آنچه در کوتاه‌ترین زمان دریافت و فعال می‌شود احساس است، استراتژی رسانه‌ای به برانگیختن احساس مخاطبین در پیام‌ها، متمرکز شده است.   🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
▪️‏زن ایرانی در هر سطح از اعتقادات شرعی و علاقه نسبت به ج.ا نجیب است، حساب فاحشه‌ها و نانجیب‌ها از هر ایرانی با شرف، نجیب و غیوری جداست. مجله شارلی‌ابدو نمیداند که بین بانوان نجیب این خاک با ماده‌های اروپایی که روسپی‌گری را افتخار میدانند، از زمین تا آسمان اختلاف بوده و هست. 💬 محمد جان @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایـن فیـلم ۶ دقیـقه‌ای بـه مـا می‌گـوید کـه اطلاعـات مـا بـه چـه درد اینسـتاگرام ، واتـس‌آپ ، تلـگرام ، توئیـتر ، گوگـل ، یوتـیوب و ... می‌خـورد‼️‼️ @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فوری؛ چندبار ببینید 📍اخبار فردای پس از نظام جمهوری اسلامی، به روایت تصویر ✍اول بفرستید برای کسانی که آرزوی سرنگونی و انحلال دارند؛ دوم بفرستید برای بی‌تفاوت‌هایی که نمی‌دانند عاقبت سکوت‌شان در مقابل هجمه‌ها علیه نظام ممکن است به کجا ختم شود؛ شاید کمی به غیرت‌شان بر بخورد... دکتر علوم شناختی: ♨️فوری؛ چندبار ببینید 📍اخبار فردای پس از نظام جمهوری اسلامی، به روایت تصویر ✍اول بفرستید برای کسانی که آرزوی سرنگونی و انحلال دارند؛ دوم بفرستید برای بی‌تفاوت‌هایی که نمی‌دانند عاقبت سکوت‌شان در مقابل هجمه‌ها علیه نظام ممکن است به کجا ختم شود؛ شاید کمی به غیرت‌شان بر بخورد... 🖌محمد جوانی 🧠علوم و جنگ شناختی @CWarfare @onsoo_ir
🔴می‌گفت من زندم، میگفتن نه کشته شدی😄 سالهای قبل اينجوری فیک هم به مراحل اغتشاشات اضافه می‌کردند. @onsoo_ir
📸قربانی عبور پرونده ای برای شریف. 🔸مجید شریف واقفی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در پی ایستادگی بر مواضع اسلامی خود و نپذیرفتن مواضع جدید و التقاطی برخی رهبران این سازمان به دست سران این گروه به شهادت رسید. https://www.instagram.com/p/Cjh4Jy3I97b/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
پیوست👆 متن عکس نوشت ها. لیلا زمردیان همسر سازمانی او به مرکزیت سازمان خبر داد که مجید قصد تأسیس شاخه اسلامی مجاهدین خلق را دارد و در حال عضوگیری از اعضایی است که هنوز به اسلام وفادارند. 🔸وحید افراخته در یادداشت‌های خود جزئیات تصفیه خونین شریف واقفی را این‌گونه توضیح داد: پس از به وجود آمدن گرایشات مارکسیستی در سازمان، عده‌ای به مخالفت پرداخته و ایدئولوژی جدید را نپذیرفتند. یکی از این افراد به‌نام مجید شریف واقفی بود که از افراد سابقه‌دار سازمان بود. 🔸افراخته می گوید: بالاخره تصمیم گرفتیم برای عبرت سایرین تنی چند را ترور کنیم. برای انجام نقشه‌مان اولین هدف را مهندس مجید شریف واقفی انتخاب کردیم که دوست بودیم. با او در ساعت 4 بعدازظهر 16 اردیبهشت 1354 در سه‌راه بوذرجمهری‌نو (15 خرداد شرقی)، قرار گذاشتیم. 🔸مجید را به داخل خیابان ادیب برده و یک گلوله از روبه‌رو به صورتش و افراخته نیز گلوله‌ای از پشت‌سر به او شلیک کرد. جسد او را به ‌سرعت در صندوق عقب اتومبیلی قرار داده و به‌ سوی بیابان‌های مسگرآباد حرکت کردند. 🔸در آنجا شکم مجید شریف‌واقفی توسط خاموشی و سیاه‌کلاه پاره شد و در آن، محلول بنزین و کلرات ریختند و آتش زدند. پس از سوزاندن جسد، آن را قطعه قطعه کردند و در چند نقطه دفن کردند. 🔸مجید شریف واقفی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در پی ایستادگی بر مواضع اسلامی خود و نپذیرفتن مواضع جدید و التقاطی برخی رهبران این سازمان به دست سران این گروه به شهادت رسید
♨️قدرت پروپاگاندا در مهندسی افکار و رفتار؛ مقایسه ماجرای مهسا و سارا 📍جستجوی گوگلی واژه‌ی mahsa amini بیش از ۴۰میلیون، و sarah everard کمتر از ۲میلیون نتیجه در پی دارد؛ یعنی اولی حدودا ۲۰برابر دومی 📍مهسا در کنار یک پلیس زن ایرانی، بطور اتفاقی سکته می‌کند و در بیمارستان فوت می‌کند؛ سارا بعداز تجاوز پلیس مرد انگلیسی، بطور هولناکی سوزانده و رها می‌شود! 📍فوت یکی، دستمایه‌ی اغتشاشات چندهفته‌ای شده و آشوبگران حتی پلیس را هم آتش می‌زنند؛ در قتل دیگری، پلیس حتی اعتراضات آرام چندروزه‌ی مردمی را سرکوب می‌کند 🔎قضاوت با شما ، @onsoo_ir
هدایت شده از حامد ابوالحسنی
📕 *هفته نامه علمی، تحلیلی، تخصصی دانش رسانه* 💢 شماره سیزدهم *"دانش رسانه"* با سرفصلهای محتوایی ذیل منتشر شد: ⭕️ *سرمقاله* ▪️ وظیفه خواص در زمان اقتدار و مظلومیت نظام ⭕️ *علوم رسانه* ▪️ وجوه تمایز بخش سواد رسانه ای از سواد اطلاعاتی ⭕️ *تکنيک هاي رسانه اي* ▪️ شگردهای رسانه ای در علوم شناختی ▪️ ده فاز عملیات تجزیه؛از کشته سازی تا جریان سازی ▪️ پسااغتشاشات و ضرورت ترمیم و بازخوانی سیزده محور راهبردی و موثر ⭕️ *رسانه شناسي* ▪️ رضاخان نتوانست، اینستاگرام توانست! ▪️ یک ضرورت تربیتی: «الگو» بجای «قهرمان» ⭕️ *توليد محتوا* ▪️ ۱۰ تکنیک در تبلیغات تصویری ⭕️ *حکمراني فضاي مجازي* ▪️ آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایت‌ها ▪️ مروری بر خط‌مشی محتوا ⭕️ *گزارش کنشگری دفاتر* ▪️ آخرين توليدات محتوايي مديريت فضاي مجازي و رسانه هاي نوين 📍 مسئولین محترم دفاتر می توانند گزارش فعالیت های رسانه ای شاخص خود را برای ما ارسال کنند تا در هفته نامه در بخش مربوطه درج گردد و مورد توجه عموم دفاتر قرار گیرد . ✅ *فایل pdf هفته نامه را می توانید از اینجا دریافت کنید* 👇👇👇