eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.3هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
812 ویدیو
94 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هم افق با ولی✨️
🇮🇷 نیم نگاهی به خطبه اول رهبر انقلاب در مراسم تاریخی عید سعید فطر 🔹الطاف الهی به مردم در ماه رمضان 1. شرکت در مجالس و محافلِ معرفت‌آموزی و درس‌آموزی 2. مجالس تلاوت قرآن 3. حضور مردم در گلزارهای شهدا 4. حضوردر هیئات و مساجد 5. کمکهای مؤمنانه‌ ی مردم در این ماه ( کمک به ایتام، کمک به مستضعفان و فقرا) 6. حرکت عظیم مردمی در روز قدس 🔹 دستاوردهای مردم در ماه رمضان 1. رقّت قلب 2. تقرّب به پروردگار عالم 3. پاکیزگی روح 4. توجّه و تذکّر به معنویّت 5. آشنا شدن با بسیاری از معارف الهی و اسلامی 6. ضربه‌‌ی به دشمن در روز قدس 7. تقویت اراده ✅ توصیه رهبر انقلاب : این دستاوردها را حفظ کنید؛ اینها ذخیره‌‌ی معنوی است؛ این ذخایر را تا ماه رمضان سال آینده برای خودتان نگه دارید، حفظ کنید و ماه رمضان سال آینده ان‌شاءالله این روحیه را تقویت کنید. 👇👇 نتیجه عمل به توصیه بالا : همین روحیه است که : 1. ملّت را از لحاظ مادّی و معنوی پیش خواهد برد 2. همه‌‌ی مشکلات را برطرف خواهد کرد 3. به توفیق الهی شما را به اوج حرکت الهی و معنوی که اسلام برای جامعه‌‌ی مسلمان در نظر گرفته است، خواهد رساند. 🤔 چالش : • به نظر شما چرا رهبر انقلاب در انتهای خطبه اول خود، در نماز عید فطر، «سوره والعصر» را قرائت کردند ؟ 🏆 به بهترین پاسخ، جایزه ارزنده ای تعلق خواهد گرفت. ⤴ ارسال پاسخ به @bashgah_admin تا تاریخ 10 اردیبهشت 1402 🔹هم افق با ولی باشیم | عضویت سریع در کانال در هم افق با ولی ، با هم بیانات رهبری را می خوانیم ؛ نقش خود را نسبت به بیانات مشخص می کنیم ؛ به دیگران نیز پیشنهاد ایفای نقش می دهیم ... شما نیز دعوتید :: دعوتنامه
🔸 تجزیه تجزیه طلبان پشت پرده تصویرسازی از اختلاف نماینده رجوی و پهلوی افرادی که به‌عنوان اپوزیسیون نظام سیاسی ایران توسط غرب در جهان برکشیده و تبلیغ می‌شدند، با از بین رفتن موقعیت قبلی و مواجهه با بی‌محلی‌ها، شرایط پذیرش اثرات روانی واقعیت جدید را ندارند. 👈 افرادی مانند مصی علی‌نژاد که به‌عنوان خبرنگاری دست‌چندم در داخل و مواجب‌بگیر صدای آمریکا فعالیت می‌کرد، ناگهان خود را در میزی دید که از آن تلویحا به عنوان شورای‌ گذار یاد می‌شد. 👈 فردی مانند نازنین بنیادی که در جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل نیز سخنرانی کرده بود، بر اثر تبلیغات فکر می‌کرد که فاصله زیادی با یک جایگاه مهم سیاسی ندارد اما امروز با خوابیدن هیجانات، توانایی روبرویی با واقعیت را ندارد و با قهر و ... دنبال سرپوش گذاشتن بر رویاپردازی‌های خود است. 👈 فردی مانند اسماعیلیون نیز با واقعیت روبرو شده و در پوشش اختلافات، قصد جداسازی خود را از این ماشین متوقف شده دارد. ⛔️ آنچه برخی اعضای اپوزیسیون را همچنان به ادامه بازی باخته واداشته، موضع حداکثری و رویایی گرفته‌شده توسط آنها طی چند ماه قبل است. ❗️برخی از آنها با چنین مواضعی قادر نیستند به سرعت فعالیت خود را پایان بخشند و به همین دلیل حتی سینه‌خیز مسیر را ادامه خواهند داد. 👈 اتاق عملیات اغتشاشات ایران قصد دارد برای پوشاندن دلایل اصلی شکست اغتشاشات که ازجمله آنها «عدم حمایت مردم ایران» و «استحکام حکومت» بود، با صحنه‌گردانی اختلافات، آن را به گردن اختلافات داخلی اپوزیسیون بیندازد. از این رو برخی به‌جای پرداختن به دلایل اصلی بر اختلافات اپوزیسیون متمرکز خواهند شد. در این میان هرچند چنین اختلافی دارای اهمیت است، اما دلیل اصلی در شکست اغتشاشات نیست. ⛔️ غرب می‌خواهد این تصویر را در ذهن دیگران بسازد که در زمان اتحاد اپوزیسیون، در ایران التهابات جریان داشت اما پس از بروز اختلافات داخلی نظام سیاسی ایران نفس راحتی کشید و اغتشاشات به پایان رسید. ❗️تلاش غرب برای پوشاندن دلایل اصلی شکست به اندازه‌ای برای این جبهه مهم است که حتی حاضر شده ظاهری، متحمل حملاتی ازسوی اپوزیسیون شود. ✅ دشوار است فردی مانند رضا پهلوی قادر و مایل به رودررویی با آمریکا باشد. از این رو حملات غیرمستقیم وی به واشنگتن به جهت عدم همراهی متناسب با اپوزیسیون را باید در مصالحی دید که غرب برای خود قائل شده است. 🇸🇦 عربستان‌ در توضیح عادی‌سازی روابط با ایران، به شرکای غربی‌اش گفته است با توجه به نقشش در اغتشاشات ایران، احتمال واکنش تهران و ضربه جدی به منافع ریاض وجود داشت و بر همین اساس آنها تصمیم به علاج واقعه قبل از وقوع گرفتند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔹روش عطار برای حل یک معادله سی‌ مجهولی ✍ پرستو علی‌عسگرنجاد من هیچ‌وقت ریاضی را دوست نداشتم. 😐 خشک بود و سفت، مثل ترکه‌چوبی که به همت هیچ دستی و حتی سرزانویی برای منعطف‌شدن، لبیک نمی‌گوید. در ریاضی مسائل غالباً روشن، مشخص و قطعی‌اند. نهایتش چند مجهول دارند. 🤨 با کمی کلنجاررفتن، پاسخ پیدا می‌شود و پاسخ همان است که هست. دو نقطه را تنها یک پاره‌خط صاف به هم وصل می‌کند. پاسخ پیدا هم نشد، نشد! معادله را رها می‌کنیم و می‌رویم. ↩ من از ریاضی به ادبیات پناه آوردم. ادبیات، دست خیال را برای رسیدن به «امکان»‌های مختلف، باز می‌گذارد. ساختار را به رسمیت می‌شناسد، قاعده را می‌پذیرد، اما امکان تعدد مسیر را فراهم می‌کند. 😊 دو نقطه ناگزیر نیستند در یک مختصات ریاضی تغییرناپذیر، محکم سر جای خودشان بمانند. در ادبیات، کلمات، انعطاف را می‌فهمند. کلمات سیال‌اند. می‌توانند به هم نزدیک شوند. می‌توانند مختصات یکدیگر را، می‌توانند احوال هم را بفهمند. 🪟من از دریچۀ ادبیات به فرهنگ نگاه می‌کنم. به گمانم فرهنگ، ریاضی نیست، که اگر ریاضی باشد، مثل یک بی‌نهایت مبهم، روی دست ریاضی‌دان‌ها می‌ماند. ☣ مسائل فرهنگی، معادلات چندمجهولی‌اند، چندی که تا صد می‌رود. نمی‌شود دست روی یک مختصات فرهنگی گذاشت و گفت: «جواب، همین است که هست!» 👈 همیشه می‌شود دور مسئله‌ها چرخید و از دریچه‌ای نو، تماشایشان کرد و با این بازنگری، به پاسخی تازه رسید. ادبیات می‌گوید برای رسیدن دو نقطۀ فرهنگی به هم، ناگزیر از یک خط صاف همگانی نیستیم. 👈ادبیات، هدهد خردمند دستۀ پرندگان است که پی راه می‌گردند. به همه سمت بال می‌زند. امکان‌ها را می‌سنجد. اگر کمی سمت نقطۀ روبه‌رو سرک بکشیم، مسیر دیگری برای رسیدن به هم، پیدا خواهیم کرد؟ ادبیات می‌گوید وحدت تنها با یک پاره‌خط صاف حاصل نخواهد شد. سینما هم وام‌دار همین ادبیات است که اعلام می‌کند: «راه‌های رسیدن به خدا، به عدد آدم‌های دنیاست» و در عین حال، «صراط مستقیم» را شانه‌به‌شانۀ دین، به رسمیت می‌شناسد. ذات ادبیات، همین متناقض‌نمای شیرینی‌ست که اهالی‌اش آن را عمیق و دقیق، درک می‌کنند. 📌 حالا روی صفحۀ شطرنجی روزگار، مسئلۀ «حجاب» رسم شده. ریاضی‌دان‌ها، ادبیاتی‌ها، فرهنگی‌ها، سینمایی‌ها و دین‌شناس‌ها، همه روی این صفحه خم شده‌اند و این مسئلۀ بغرنج را تماشا می‌کنند. 📣 پیر فرزانه‌ای، چندی پیش، پنجره‌ای نو سمت این مسئله باز کرد و «حجاب سیاسی» را به بقیه نشان داد. 👌حالا، وزن مسئله با این نگاه نو، بیشتر هم شده. شمار مجهول‌هایش از حساب خارج است. چه‌کسی داوطلب می‌شود؟ چه‌کسی پای تخته می‌آید و بر این باور است که برای این معادلۀ صدهامجهولی، پاسخی یگانه دارد؟ ▫من پای پنجرۀ ادبیات و فرهنگ، به تماشا ایستاده‌ام. هرگز ادعا نمی‌کنم پاسخ را می‌دانم، اما از این زاویه که به صفحۀ شطرنجی نگاه می‌کنم، یک چیز را می‌فهمم. انعطاف. 👈 انعطاف دربرابر تعصب. ریاضیات باید به دامن ادبیات بیاویزد تا برایش چراغ بگیراند. اگر بنا باشد در این معادله، نقطه‌ها، قرص و محکم، بی‌اعتنا به هم، سر جایشان بمانند، در بهترین حالت، تنها یک پاره‌خط مستقیم شاید آن‌ها را به هم برساند. از کجا معلوم که راهی جز این نباشد؟ برای معادله‌ای که صدها باعث و بانی دارد، مگر می‌شود یک پاسخ قطعی داد و به هیچ پنجرۀ دیگری قانع نشد؟ ⛔ تعصب، نکتۀ انحرافی این معادله‌ست. تا وقتی نقاط دو سر نمودار، پا در یک کفش کنند و به هیچ زبان مشترکی نرسند، به جای پاسخ، تنها به یک گزارۀ قطعی می‌رسیم: دوقطبی. ❌ شکاف عمیقی وسط صفحه خواهد افتاد. جمعیت نقاط، متفرق خواهد شد. آن‌وقت، هیچ خط صاف و هیچ منحنی منعطفی نمی‌تواند از بریدگی کاغذ بگذرد و نقطه‌ها را به‌هم‌برساند. ✅ حقیقت، استوار و نستوه، سر جای خودش ایستاده. جایی‌ست در میانۀ این هزارتوی مغلق، شاید نزدیک‌تر به نقطه‌ای و دورتر از نقطه‌ای دیگر. برای برون‌رفت از این هزارتو، شرط اول قدم آن است که «تعصب» را کنار بگذاریم. ✳ پذیرش، همدلی، احترام متقابل و گفت‌وگوی سازنده، همه مولود همین تصمیم خواهند بود. 🪴آن‌وقت، اگر چنان که ادبیات به ما آموخته، با هم کلمه مبادله کنیم، اگر با کلمات روشن به استقبال هم برویم، شاید پاسخ، از میان دستان درهم‌گره‌خوردۀ ما جوانه بزند. شاید پیچک منعطفی دور دستان ما بپیچد و به یادمان بیاورد می‌توان از مسیرهای متعدد، به یکدیگر رسید. آن‌وقت، آینه‌ای اگر برابر ما باشد، از میان شاخ و برگ این پیچک سرسبز، تصویر باشکوهی را خواهیم دید. آن‌ها که منطق‌الطیر عطار را خوانده‌اند، خوب می‌دانند چه می‌گویم. چه خواهیم دید؟ شکوه بلندای قاف و سی مرغ که با همۀ تفاوت‌ها و کم‌وکاستی‌هایشان، کنار هم تا قاف بال زده‌اند و سیمرغ شده‌اند. منبع : مجله واو 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 بحران تولد آمار سقط جنین؛ 🔹آمار‌های غیر‌رسمی می‌گویند سالانه چیزی حدود ۷۰۰ هزار جنین پیش از تولد، مرگ را تجربه می‌کنند. آماری که به طور تقریبی با آمار موالید برابری می‌کند. چنانکه در سال ۱۴۰۱ آمار موالید به ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ تولد رسید تا کمترین میزان موالید را در سال گذشته تجربه کنیم. 🔸این رشد قابل‌توجه آمار سقط جنین حالا نگرانی رئیس‌جمهور را هم در پی داشته‌است. قتل روزی هزارتا ۲ هزار جنین به دست پدر و مادرشان در آستانه ابربحران قرن حاضر در حوزه جمعیت، می‌تواند سقوط کشور را در سیاه‌چاله جمعیتی تشدید کند. 🔸این مسئله، اما گاهی وقت‌ها برای مادران هم عوارض جبران‌ناپذیری در پی دارد. زنانی که جنین‌شان را در مراکز زیرزمینی و غیر‌مجاز یا با دارو‌های سقط جنین موجود در بازار سیاه سقط می‌کنند، ممکن است با معلولیت و حتی مرگ مواجه شوند. 🔸حالا در کنار دیگر چالش‌هایی که مسئله جمعیت در کشورمان را به بحران تبدیل کرده، سقط جنین هم با آماری به اندازه موالید سالانه کشور برای خودش به وزنه‌ای سنگین تبدیل شده و نگرانی کارشناسان و مسئولان را در پی داشته‌است. #فرزند 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📕 *هفته نامه علمی، تحلیلی، تخصصی دانش رسانه* 💢 شماره سی و ششم *"دانش رسانه"* با سرفصلهای محتوایی ذیل منتشر شد: ⭕️ *سرمقاله* ▪️ روایت سایه ها و لایه ها (6) ⭕️ *علوم رسانه* ▪️ مدیریت رسانه (Media management) ▪️ سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ ⭕️ *تکنيک هاي رسانه اي* ▪️ «نبردِ روایت‌ها» در «جنگِ اراده‌ها» ▪️ بازاریابی سیاسی ⭕️ *رسانه شناسي* ▪️ رسانه ای به نام بازی ▪️ تحلیل فعالیت ۳۰۰ اینفلوئنسر ایرانی اینستاگرام ▪️ نقدی بر سریال نمایش خانگی پوست شیر ⭕️ *توليد محتوا* ▪️ الگوی هنجاری تولید محتوا در رسانه ها ▪️ همگرایی رسانه‌ای (Media convergence) ⭕️ *حکمراني فضاي مجازي* ▪️ نگاهی به برخی چالش‌های کلان در صنعت سینمای ایران 57 ▪️ در نظام حکمرانی سینمای ایران با چه بازیگرانی سروکار داریم؟ ⭕️ *گزارش کنشگری دفاتر* ▪️ آخرين توليدات محتوايي مديريت فضاي مجازي و رسانه هاي نوين 📍 مسئولین محترم دفاتر می توانند گزارش فعالیت های رسانه ای شاخص خود را برای ما ارسال کنند تا در هفته نامه در بخش مربوطه درج گردد و مورد توجه عموم دفاتر قرار گیرد . 🟥 *فایل pdf هفته نامه را می توانید از اینجا دریافت کنید* 👇👇👇 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
هدایت شده از آتاشه (Attache)
❇️ چشم انداز قدرتهای اقتصادی جهان تا ۲۰۲۸ 💟attacheeintl.ir
📸 دولت جعلی یهودی استدلال یهودیان برای حضور در فلسطین؛ 🔹بزرگ‌ترین مشکل اسرائیل این است که به‌سختی می‌توان آن را در افکار عمومی جهان به‌عنوان یک «کشور» جا انداخت و به‌رغم تمام جادوهای رسانه‌ای و تزریقات ادراکی در علوم دانشگاهی، این ذهنیت‌سازی دشوار، پهلو به پهلوی محال بودن آن را نشان میدهد. 🔸چراکه معنای کشور در تمام دنیا چیزی است که با نوع تولد و گسترش اسرائیل همخوانی ندارد و از سوی دیگر اینها حتی «ملت» هم نیستند. هرکدام از یک گوشه جهان آمده‌اند و چیزی که به هم پیوندشان می‌دهد، تنها دین یهود است. 🔸وضع از این هم بغرنج‌تر است و اکثریت این یهودیان سکولار شده‌اند و حالا روی چیزی به اسم قومیت یهود سوای از باور قلبی به گزاره‌های ماورایی‌اش صحبت می‌شود. این اما با تعریف کلی و متفق علیه «قومیت» هم ناسازگار است. 🔸اروپایی‌ها بعد از جنگ‌ دوم جهانی یهودیان را از خاک خودشان به قاره‌ای دیگر فرستادند تا بهانه و دستمایه خلق جنگی دیگر را از بین برده باشند و با این کار باید جزایش را مردم غرب آسیا باید بپردازند! #اسرائیل#مسجدالاقصی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 پنجه عقاب در شن مانور احمقانه کارتر در طبس؛ 🔹واقعه شکست آمریکا در طبس، آن قدر مهم و سرنوشت ساز بود که حتی مشهورترین چهره های سیاسی آمریکا را وادار به اعتراف به شکست کرد. شکستی که بار دیگر نظریه پیروزی فن آوری بر ایمان رد و بر حیثیت و اعتبار جهانی انقلاب اسلامی می افزود. 🔸به دنبال تجاوز نافرجام کماندوهای آمریکا در طبس، امام خمینی(ره)؛ رهبر بزرگ ترین انقلاب ضد آمریکایی با صدور پیامی فرمود: «اشتباه کارتر در آن است که گمان می کند با دست زدن به این مانورهای احمقانه، می تواند ملت ایران را که برای آزادی و استقلال خویش و برای اسلام عزیز از هیچ فداکاری روی گردان نیست، از راه خودش که راه خدا و انسانیت است، منصرف کند. 🔸اهمیت واقعه طبس در این نبود که آمریکاییان برای نخستین بار آشکارا در داخل خاک ایران نیرو پیاده کردند؛ زیرا این واقعه، نمونه کوچکی از تجاوز آمریکایی ها را در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد. 🔸اهمیت واقعه صحرای طبس، در این بود که وقتی نظامی مردمی و اسلامی مورد عنایات باری تعالی باشد، حتی عواملی مانند ریگ ها و گرد و غبار بیابان هم می توانند ماشین های جنگی قدرتمندترین کشور جهان را در هم بکوبند و منهدم سازند. #پنجه_عقاب 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 افسون رسانه ای واقعیت جلسه دیدار دانشجویان با رهبری؛ 🔹این روزها رسانه‌های بیگانه و برخی هواداران داخلی‌شان با نقل ناقص یک عبارت از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانشجویان، مخالفت ایشان با رای و نظر مردم را نتیجه گرفته‌اند.‌ وصله نچسبی به نظام جمهوری اسلامی و رهبر در برابر یک روال همیشگی و مصادیق متعدد تاریخی از مردم‌سالاری دینی. 🔸انقلابی که دیکتاتوری پهلوی را کنار زد و صندوق رای را به میان مردم آورد، سه رفراندوم بزرگ (جمهوری اسلامی و دو تا هم قانون اساسی) برگزار کرد و اینگونه در تاریخ حیاتش از رای مردم دفاع کرده است تحریف می‌کنند تا نقاط قوت روشن را به ضعف تبدیل کنند. 🔸سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب در پاسخ به انتقاد دانشجویی بود که رفراندوم را برای بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور که در آن کارشناسان و صاحبنظران اختلاف نظر دارند به صورت مداوم پیشنهاد می‌کرد. در حقیقت رهبری کلیت و اصل رفراندوم را رد نکرد بلکه شیوه و مصادیق پیشنهادی آن توسط آن دانشجوی محترم را مناسب ارزیابی نکرد. 🔸زمانه عجیبی است و مسخ‌شدگی در برابر افسون رسانه‌های دشمن کاری کرده که باید هر روز و بلکه هر ساعت از بدیهیات تاریخی با مردم مظلومی که تحت حمله مداوم در جنگ ترکیبی دشمنان وطن هستند سخن بگوییم. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
اراده‌ی تحول‌خواهانه معارض را مورد سنجه‌ قرار داد. واقعیت آن است که با این نگاه، هر اقدام یا عملیات آنان در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن جزئی، ناقص و خاص است. نه تنها خیر عمومی را به ارمغان نمی‌آورد که تبدیل به شرارتی علیه مردم، ایران و نظام‌ می‌شود.‌ در همین حوادث اخیر، چنین خبط و خطاهایی کم‌ دیده‌ نشد.‌‌ وقتی از ایران می‌گفتند، بخش اعظمی از مردم را جدا می‌کردند، وقتی از حق مردم دم می‌زدند، از شأن ایران می‌کاستند. حتی برای براندازی و فروپاشی نظام، ابایی از قربانی کردن مردم و تجزیه‌ی خاک وطن نداشتند.‌ جعفر علیان‌نژادی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
مهم‌ترین نکته رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی گفتار منظومه‌وار رهبرانقلاب پیرامون مفهوم تحول، در هر سخنرانی مهم، ابعاد جدید می‌یابد.‌ هر چند مفهوم‌سازی‌های نوآورانه‌ی رهبری در پروبال دادن به امر تحول و شفاف‌سازی آن، امر جدیدی نیست و این گفتار از سال‌ها قبل در بیانات ایشان قابل شناسایی است، اما اگر بخواهیم به طور مشخص از ابتدای سال جاری یک شمای کلی از این پیشرفت مفهومی ارائه دهیم، کاملاً متوجه اراده‌ی تحول‌گرایانه‌ی رهبری حتی در طرح موضوع تحول می‌شویم. اگر نقطه‌ی کانونی موضوع تحول در سخنرانی ابتدای سال ایشان را، تأکید بر «دگرگونی ضعف‌های داخلی» و تبدیل آن به نقاط قوت بدانیم، در ادامه‌ی این اتساع مفهومی، به ضرورت «آمادگی نقش‌آفرینی» متناسب با تحولات و تغییر نظم جدید جهانی می‌رسیم. سپس شاهد تعریف تحول به‌عنوان نقطه‌ی اوج و فوقانی «حرکت و فعالیت بی‌وقفه»، بودیم که گویا به قصد آسیب‌شناسی برداشت‌های انتزاعی و غیرواقعی از این مفهوم بیان شد. تذکر به ضرورت نماندن در پیله‌ی تصمیمات متحولانه و «لزوم عمل پیگیرانه و دنبال‌گیری» تا پایان اجرای تصمیم با چنین هدفی بیان شد. گمان می‌کنم بیانات ایشان در دیدار دانشجویی دیروز، نقطه‌ی اوج شفاف‌سازی ایده‌ی تحول و افزودن ابعاد کارساز به آن بود. ایده‌ی «تحول مبنایی» که در نتیجه ترکیبی از سه مفهوم بلند «افق‌مند یا آرمان‌خواهی»، «امیدواری» و «عقلانیت» است، طرح شد تا منجر به اعتماد به نفس و احساس عزت در جوانان و دانشجویان به منظور «تحول در ذهن و واقعیت جامعه»ی خود و سپس «ذهن و واقعیت جهان» شود. به بیان شیوای ایشان آرمان‌خواهی «موتور» ایجاد چنین تحولی، امید «سوخت» این موتور و عقلانیت «فرمان» موتور تحول‌خواهی و حرکت است. در کنار این دلالت‌های آشکار از مفهوم تحول، دلالت‌های ضمنی دیگری نیز قابل فهم است که با اندکی تأمل می‌تواند به تکمیل نقشه‌ی راه تحول‌خواهی بینجامد. قبلا به سه معنا یا دلالت ضمنی یا پنهان در یادداشت «کشف معانی پنهان از گفتمان تحول» پرداخته‌ایم، در ادامه‌ی این یادداشت به دو معنای دیگر از آن معنای پنهان خواهیم پرداخت: اول. تحول مبتنی بر اشتراک در مسائل در برابر‌ تحول مبتنی بر عدم توافق اصالت یافتن و اولویت دادن به تغییر ضعف‌ها در خوانش رهبری از تحول، دارای یک معنای ظریف بوده که شایسته‌ی دقت است. چنین رویکردی ناشی از حساسیت مثبت ایشان به موضوع نقد و منتقد است. ماحصل چنین رویکردی پیداکردن اشتراکات با کسانی است که زبان نقدشان تندتر از زبان تعریف و تمجید است. به نظر می‌آید معنای چنین برداشتی، اشتراک در مسائل باشد. اگر نمی‌توان در خصوص قوت دانستن برخی مؤلفه‌ها به یک اشتراک حداکثری رسید، اما در مسأله‌ی دانستن ضعف‌ها می‌توان تا حدود زیادی این اشتراک را حاصل کرد. می‌ماند نوع مواجهه، روایت و خوانش ضعف‌ها که طبیعتا نباید انفعالی‌ باشد. یعنی نباید منجر به تجدیدنظر در اصل یک سیستم یا عدول از برخی اصول شود بلکه‌ باید نقد ضعف‌ها و دیدن مسائل، همچون هشداری به صاحبان حرف‌های بی‌عمل تلقی‌شده و زمینه‌ی اقدام و یا مطالبه‌ی رفع ضعف و حل مسأله را فراهم آورد. در مقابل این رویکرد، یعنی فراخوان حداکثری وحدت روی مسائل و ضعف‌ها، نیروهای معارض اولا خواهان ایجاد جریانی در ضعف دانستن قوت‌ها و ثانیا تشکیل جبهه‌ای در حمله به ریشه‌های چنین نقاط قوتی است. طبیعتا در چنین اقدامی امکان ایجاد اتحاد، ممتنع می‌شود، بلکه آنچه جریان می‌یابد سیاست «عدم توافق» است. خواهی نخواهی در همان ابتدا بخش‌های عظیمی از جمعیت مردم، کنار گذاشته شده‌‌ و یا معارض محسوب می‌شوند. اولین نقطه‌ی اختلافی در میان جریانات معارض در تعریف آنان از مفهوم مردم نمایان می‌شود، اینکه آنها چه کسانی هستند؟ عدم توافق روی تعاریف، اولین و کوچک‌ترین پیامد چنین برداشت معیوبی از مفهوم تحول است. دوم. تحول به معنای حرکتی جدی در مقابل تحول به معنای حرکتی ناقص، جزئی و خاص عنصر جدیت، یکی از بارزترین ویژگی‌های این اراده‌ی تحول‌خواهانه است. رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۱ حرکت تحولی را حرکت جدی دانسته بودند که هم جامع، هم کلی و هم عمومی است. واقعیت آن است که تحول به معنای حرکت جدی تنها وقتی معنادار می‌شود که هم حائز جامع‌ترین‌ نگاه بوده، هم کلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل را در نظر بگیرید و هم شامل بیشترین میزان جمعیت‌ها شود. بنابراین یک‌ اراده‌ی تحول‌خواهانه باید سیاست‌های خود را طوری تنظیم کند و فروع حکمرانی را طوری با اصل تحول تطبیق دهد که همزمان به نفع مردم، ایران و نظام‌ تمام شود. هر اراده‌ای که تنها معطوف به یکی از این سه ضلع باشد، مسلما یک‌ خواست متحولانه‌ نیست. چرا که اولا در واقعیت صحنه‌ی تفکیکی بین این سه ضلع قابل اشاره نیست و ثانیا در تجربه جمهوری اسلامی فرض وجود هر کدام از این سه ضلع بدون ضلع دیگر ناممکن است.‌ با همین شاخص می‌توان
یک نکته درباره مناظره شبکه افق https://eitaa.com/Politicalhistory 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
صفر تا صد DRESS CODE 🔹در دنیا اصطلاحی به نام Dress Code یا کد پوشش مورداستفاده قرار می‌گیرد که درباره قوانین پوششی است و کشورها از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. 👈 طبق این کد، محیط‌های مختلف و مشاغل از قوانین پوششی یکسانی پیروی می‌کنند تا نوعی یکپارچگی بین آنها برقرار شود. 🌿 البته این کد پوشش در هر فرهنگ و مذهبی متفاوت است و معمولا مردم هر کشور براساس قوانین پوششی‌ که در آن وضع می‌شود، رفتار می‌کنند. ▫ این کدها درواقع نمادی از 👈 کلاس اجتماعی، هویت فرهنگی و رویکرد مردم آن کشور به‌ راحتی، سنت و وابستگی‌های سیاسی و مذهبی است. 🔹استفاده از کدهای پوششی در نظام آموزشی کشورها علاوه‌بر اینکه محیط را رسمی‌تر می‌کند، با یکسان کردن پوشش افراد، تجمل‌گرایی را هم سرکوب کرده و در آن محیط فاصله بین فقیر و ثروتمند را کم می‌کند تا همه افراد به‌طور یکسان در کنار هم به علم‌آموزی بپردازند و از فخرفروشی به هم بپرهیزند، به‌عنوان مثال در کشور ما که کشوری مسلمان و دارای عقاید خاص مذهبی است، استفاده از روسری یا مقنعه یا لباس پوشیده برای زنان جزء کدهای پوششی به حساب می‌آید. 🔹کدها به مجموعه قوانین، باید و نبایدها یا اصولی که به عنوان قوانین نوشته یا نانوشته با توجه به زمان، مکان و شرایط باید رعایت شوند اشاره دارند. 🔹موضوع کد لباس بحث در مورد پوشش‌هایی است که به شکل ضابطه‌مند در یک چهارچوب تعریف ‌شده‌اند. کدهای لباس باید و نبایدهایی است که به پوشش ما ربط دارد و علاوه بر آن رفتارها، مسائل اخلاقی و مسائل دیگری را که باید رعایت شوند در برمی‌گیرد. 🔹آنچه به عنوان کد لباس از آن نام می‌بریم فقط به یک مکان خاص یا مقطعی از زمان مربوط نمی‌شود بلکه طیف وسیعی از پوشش‌هایی را که ما باید در مکان‌ها، زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف رعایت کنیم شامل می‌شود. رنگ‌ها، سمبل‌ها، الگوهای لباس، برش‌ها، اندازه‌ها، قطعاتی که در لباس استفاده می‌شود و... نشان دهنده کدها هستند و باعث می‌شوند مفاهیمی در مورد شما سریع به بیننده منتقل شود. ✅ کد لباس با اینکه یک کلمه کوچک است مفاهیم گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. کد پوشش تنها لباس فرم نیست 🔹با وجود اینکه کد پوشش به‌طور کلی به معنای فرم لباس مشترک و رسمی است، اما الزاما به این معنا نیست که دانشگاه‌ها باید از فرم لباس یکسانی استفاده کنند بلکه چیزی که بیشتر مدنظر است، استفاده از لباسی مناسب، هوشمندانه و رسمی است که مناسب با حضور در محیط دانشگاه باشد. 🔹کد پوشش یا همان Dress Code مجموعه ای از قوانینی است که گاهی نوشته و گاهی نانوشته‌اند. این قوانین می‌گویند که باید در موقعیت‌ها و مراسم مختلف چه چیزهایی بپوشیم. این قوانین فرهنگ و عرف جوامع مختلف روی تعیین‌شان اثرگذار هستند. ✍ سیدابوالقاسم هاشمی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔰مجموع مستند استیضاح تیک تاک 🔹استماع توضیحات مدیرعامل شرکت تیک تاک در کنگره آمریکا برای مشاهده وارد لینک زیر بشید 🔗https://www.aparat.com/unitube.ir 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
در شهر آزادی اسیر این و آن است در خانه ام آزادی ام را دوست دارم... 🌐 https://aparat.com/v/vhcKF 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 3-0 به نفع ایران آمار رفراندم در ایران و آمریکا؛ 🔹یک استاد دانشگاه تهران می گوید که هیچ رفراندومی در تاریخ آمریکا برگزار نشده است و غرب‌ جایگاهی برای نقد جمهوری اسلامی در بحث مردم‌سالاری ندارد. 🔸دکتر فوائد ایزدی گفته است: در قانون اساسی آمریکا هیچ اشاره‌ای به رفراندوم نشده دلیلش این است که افرادی که قانون آمریکا را نوشتند و در راس حکومت قرار گرفتند متعلق به یک درصدی های جامعه آمریکا بودند و این خوف را داشتند که اگر عموم مردم ابزارهایی برای ارائه نظراتی که دارند، داشته باشند، این ابزار ها ممکن است در مقابل آن اقلیت که همان یک درصد است، استفاده شود. 🔸به گفته ی استاد مطالعات آمریکا، آمریکایی‌ها جایگاهی برای نقد جمهوری اسلامی در بحث مردم‌سالاری ندارد، ما بعد از انقلاب و بعد از گذشت حدود ۴۴ سال سه بار رفراندوم برگزار کردیم ولی در قانون آمریکا که به دویست و خورده‌ای سال پیش برمی‌گردد، تعداد رفراندوم صفر است و تا اینجا ما سه بر صفر از آمریکا جلو هستیم. 🔸این استاد دانشگاه گفته است: وضعیت کشورهای غربی دیگر هم کماکان همین حالت است. برای مثال یکی از کشورهای غربی که اخیرا خیلی علیه ایران حرافی کرد آلمان است، اما آیا در قانون اساسی آلمان چیزی به اسم رفراندوم داریم؟ خیر. البته در زمان هیتلر، آلمان نازی رفراندوم داشت و هیتلر دو بار از رفراندوم برای پیش‌برد اهدافش استفاده کرد. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
وَإِن مِن شَيءٍ إِلَّا عِندَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُوم آیه ۲۱ حجر هیچ چیزی نیست مگر آنکه خزائن آن در نزد ماست و به جز به اندازه‌ی معینی از آن را تدریجا پایین نمی‌آوریم ❇️در تعالیم اسلامی به اینکه ما در جهان چند لایه زندگی می‌کنیم، تصریح شده. روایت نبی اکرم چنین است: آسمان دنیا و آنچه در آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و به همین منوال تا آسمان هفتم 🔆یعنی جهان های دیگر مثل برزخ و قیامت بزرگتر از این جهان اند و هر چه بالاتر رویم گسترده‌تر می‌شوند 💭در فلسفه گویند چون تمام موجودات این جهان معلول یک علت هستند پس از حیث علت با همدیگر مرتبط بوده و می‌توان از یک معلول با لحاظ علت واحد، به دیگر معلول رسید 📎این شباهت عالم بالا و پایین در بیان تریسمگیستوس آمده: That which is above is like to that which is below, and that which is below is like to that which is above 🔮این اصل مورد استفاده‌ جادوگران هم هست. تفاوت اصلی ادیان الهی با شرک و جادوگری توحید است 📛اگر ما این مسائل را بفهمیم اما از خدا که خالق تمام این جهان هاست، غافل شویم، در واقع دید مشرکانه داشته و از جهت فلسفی هم ناقصیم 🚫اشکال اصلی در جادوگری همین است. جادوگران مشرک چون برای جادوگری به موجودات جنی متوسل می‌شوند و از خدا غافل می‌شوند، در گمراهی اند و رستگار نمی شوند 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
92.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا دلار زدایی از جهان اجتناب ناپذیر است؟ 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
📸 ملغمه ی تجزیه طلب ها پایان کار شورای همبستگی؛ 🔹اپوزیسیون ایرانی توانستند بخشی از شبکه غرب را گول بزنند، اما تنها برای چند هفته. عیارشان که مشخص شد، مثل خیلی‌های دیگر کنار گذاشته شدند. در راس این اپوزیسیون، ائتلاف نامتجانس و زشتی قرار داشت که در یک سوی آن یک خبرنگار معمولی نقش ایفا می‌کرد و در سوی دیگر آن، یک بازیگر فراری. 🔸هرچند اختلافات عمیق میان اپوزیسیون که اخیرا بار دیگر علنی شده، پدیده‌ای جدید نیست. آنها یکدیگر را دیکتاتور، تجزیه‌طلب و جنایتکار خطاب می‌کنند و در تجمعات خارج از کشور نیز بارها کارشان به کتک‌کاری کشیده است. اختلافات تمامیت‌خواهانه بین حامد اسماعیلیون و رضا پهلوی هم خبر جدیدی نیست. 🔸اسماعیلیون که رسما به دادخواهی منافقین اعتراف کرده قبل از انتشار منشور موسوم به همبستگی هنگامی که رضا پهلوی را در یکی از مراسم‌ می‌بیند با اینکه هر دو در صف اول برنامه نشسته‌اند، خودش را به ندیدن می‌زند تا مبادا آنطور که خودش می‌گوید شائبه همسویی با پهلوی تنش ایجاد کند. 🔸تنها موضوعی که این گروه بر سر آن متحد بود، نه به جمهوری اسلامی بود. خارج از آن، اعضا در هیچ‌چیز متحد نبوده‌اند. این ائتلاف ملغمه‌ای از تناقض و تفاوت بوده که حالا با استعفای اعضای خود به پایان کار خود رسیده است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔸 ایلان ماسک هم فهمید. 👈 نوشته اگر به اندازه کافی ارزتان را تسلیحاتی کنید دیگران استفاده ازش را کنار می‌گذارند. 🔹 حالا برخی نمی خواهند متوجه شوند که دلار سلاح است و بهتر است از آن فاصله بگیریم. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
⛔️سخن کیلویی 1⃣یکم. فکرکنید؛ در شرایطی که داد مردم از بیداد قیمت خودرو بلند است، خبر برسد دولت به مجلس خودروی شاسی بلند داده است تا در ازای این رشوه از خطای دولت چشم پوشی کند. حالا خشم اجتماعی را تخمین بزنید. فرض کنید بلافاصله هم خبر تکذیب شود؛ آیا فایده دارد؟ اساسا تکذیب دیده می شود؟ 2⃣دوم. سخن کیلویی شنیدید؟ غرض خدای ناکرده طعنه و حرف گوشه دار نیست. کلام کیلوئی یک پرده زشت تر از کلام بی حساب و دیمی است. سخن دیمی و بی حساب چیست؟ سخنی که مبنا ندارد و بدون سند است. اما کیلویی سخن گفتن، همان سخن بی حسابی است که گوینده به عواقب آن نیز بی اعتناست. نگاه نمی کند این حرف چه عوارضی دارد و چطور می شود آنرا جبران کرد. 3⃣سوم. این روزها حرف بی حساب و کیلویی در شبکه های اجتماعی فراوان است و وبالی است دامنگیر. چپ و راست هم نمی شناسد. اشتباه نشود؛ منظور رسانه های شیطانی نیست؛ آنها که کذاب اند و با دروغ جیره می گیرند. غرض آدم هایی اند که صفت کذاب بر آنها صدق نمی کند اما حرف بی حساب می زنند و کیلویی سخن می گویند. هرچه می شنوند و می بینند، بی درنگ توزیع می کنند. مثل آب خوردن آبرو می برند و ندیده و نشنیده قضاوت می کنند. چه بسیار روایت های بی حساب و کیلویی که در چرخه توزیع هیجانی، تبدیل به ابرروایتی ماندگار شده است. 4⃣چهارم. حرف بی حساب را می شود تکذیب و اصلاح کرد اما کیلویی سخن گفتن، الزاما با تکذیبیه جبران نمی شود. ضرر کیلوئی سخن گفتن تنها در نادرستی سخن نیست، در عوارض جبران ناپذیر آنست. یک وقت حرف غلط و بی سند می زنیم اما یک وقت با این حرف غلط آبرو می بریم. تکذیبیه مگر جبران بی آبرویی می کند؟ با این توضیح حرف بی حساب از هیچ کس پذیرفته نیست اما خدا نکند آن هیچ کس، مسوول باشد. چرا؟ چون حرف بی حساب مسوول برخلاف افراد عادی، مصداق کیلوئی سخن گفتن است. 5⃣پنجم. حرف بی حساب را باید متناسب با "نادرستی سخن" برخورد کرد اما سخن کیلوئی را باید متناسب با "آثار نادرستی سخن" برخورد کنند. 👈 آثار کلام مهمتر از خود کلامست. اتهام گوینده اولی خبر غلط است و اتهام گوینده دوم تشویش اذهان عمومی و بهم زدن امنیت روانی. این مردم چه گناهی کردند که در دعوای سیاسی آقایان اینطور با روح و روان شان بازی شود؟ با این توضیح تکذیب ادعای نماینده مجلس در خصوص رشوه دولت کافی نیست، باید ذیل اتهام تشویش اذهان عمومی قهریه ورود کند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir