هدایت شده از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
دکتر نقیب:
ایجاد شرایط نوین تدریس، و توجه به وضعیت و جایگاه علمی اساتید هیأت علمی و دانشجویان، مهمترین عوامل تحول نظام آموزشی در دانشگاه است.
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در فضای مجازی👇
سروش:
🆔 https://sapp.ir/quran.ac.ir
ایتا:
🆔 https://eitaa.com/quran_ac_ir
آپارات:
🆔 https://www.aparat.com/quran.ac.ir
هدایت شده از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این نشست ضمن عرض خیر مقدم و تبریک میلاد باسعادت امام محمدباقر علیه السلام و حلول ماه مبارک رجب، به بیان جایگاه فعال دانشگاه در موضوعات مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی پرداخت.
وی تبادل نظر و گفت و گو در خصوص بررسی ایجاد راه کارهای پیشرفت دانشگاه در مباحث علمی را بسیار ضروری عنوان کرد و در خصوص تحول نظام آموزشی به سه موضوع روش های آموزشی، وضعیت اساتید هیأت علمی (تبدیل وضعیت، ارتقا، ترفیع ، تعهدات و حضور جدی و همکاری ها) و موضوعات مربوط به دانشجویان اشاره کرد.
نقیب ایجاد شرایط نوین علمی را یکی از موارد مهم و تأثیرگذار در تحول آموزشی دانشگاه دانست و اظهار کرد: با توجه به شیوه های جدید آموزش در دانشگاه ها، ما نیز باید شیوه های نوین آموزشی را در دستور کار تربیتی و آموزشی خود قرار دهیم و آموزش عملی و فعالیت محور باید جای روش های سنتی و قدیمی را در کلاس ها بگیرد.
وی افزود: شرایط و نحوه تدریس ما باید متناسب با رشته ها و همچنین روش های تأثیرگذار در میان دانشجویان، تغییر کند.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه به بررسی وضعیت اساتید در دانشگاه پرداخت و گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از 80 درصد از اساتید ما متناسب با شرایط دانشگاه فعال هستند اما این مقدار کافی نیست و ما باید در جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه در زمینه های مختلف، تلاش بیشتری نماییم.
وی توجه به نگارش مقالات علمی را بعد از آموزش مهمترین وظیفه اساتید دانشگاه عنوان کرد و افزود: دوام و قوام مجموعه های علمی و دانشگاه ها به کار پژوهشی است. متأسفانه عقب ماندگی هایی از گذشته در این خصوص داریم اما با پیگیری و اهتمام مسئولان و اساتید دانشگاه در حال جبران آن هستیم و امروز می بینیم که در بیشتر مجلات علمی همسو که در کشور چاپ می شوند حداقل یک مقاله از اساتید هیأت علمی ما در آن منتشر شده است.
دکتر نقیب گفت: ارتقاء اساتید، ترفیع و تبدیل وضعیت آنان و به طور کلی پیشرفت جایگاه علمی ما و جذب دانشجو، به توجه و تلاش اساتید به مباحث علمی و آموزشی، تدوین مقالات و کتب علمی و ... مربوط می شود.
وی همچنین رسیدگی به وضعیت معیشت اساتید و همچنین تبدیل وضعیت آنان را به عنوان یکی از وظایف مهم مسئولان دانشگاه عنوان کرد و افزود: بی شک همانطور که اساتید نسبت به دانشگاه وظایفی دارند، مسئولان نیز باید درخصوص رفع مشکلات و موانع احتمالی در مسیر پیشرفت فعالیت های این عزیزان تلاش کند.
تبدیل وضعیت اساتید به دانشیار و استاد تمام، دیگر موضوع مهم و قابل پیگیری از سوی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بود که وی در این زمینه گفت: سیاست دانشگاه آن است که تمام شرایط را برای رشد و ارتقاء اعضای هیأت علمی انجام دهد و هدف گذاری ما آن است تا دو سال آینده حداقل 2 استاد تمام داشته باشیم و تعداد دانشیاران دانشگاه به 20 نفر برسد.
هدایت شده از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
حجت الاسلام عادل:
پایان نامه های دانشجویی با موضوعات وقف از سوی سازمان اوقاف مورد حمایت قرار می گیرند
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در فضای مجازی👇
سروش:
🆔 https://sapp.ir/quran.ac.ir
ایتا:
🆔 https://eitaa.com/quran_ac_ir
آپارات:
🆔 https://www.aparat.com/quran.ac.ir
هدایت شده از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
حجت الاسلام والمسلمین عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، بر رسیدن دانشگاه به جایگاه اصلی خود به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی آموزشی در زمینه تربیت نیروی متعهد قرآنی و انقلابی تأکید کرد.
وی ضمن قدردانی از زحمات مجدانه مسئولان و اساتید این مجموعه در زمینه تربیت نخبگان و علم آموزان فرهنگی و قرآنی افزود: خوشبختانه هرسال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیش از پیش در زمینه تولیدات علمی - قرآنی در کشور در حال پیشرفت است و این موضوع از آثار علمی، کتب و مقالاتی که از این دانشگاه منتشر می شود و همچنین از فارغ التحصیلان فعال این مجموعه در عرصه های قرآنی قابل مشاهده است.
حجت الاسلام عادل همچنین از مسئولان دانشگاه خواست جایگاه این دانشگاه را فراتر از این مقدار و به عنوان یک مرکز مهم فکری در زمینه های تدوین راه و نقشه کشور در مسیر فرهنگی و قرآنی در نظر بگیرند و در زمینه رسیدن به این جایگاه تلاش نمایند.
وی گفت: این دانشگاه باید به عنوان یک مرکز مهم در میان مراکز فرهنگی کشور شناسایی شوه و از ظرفیت های آن در این مسیر با حضور نخبگان و دانشجویان این دانشگاه استفاده شود.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به بیان پیشنهاداتی در خصوص راه کارهای همکاری این دو نهاد اشاره کرد و افزود: دانشگاه می تواند با ایجاد راهکارهایی در جهت اعتلای فرهنگ وقف به خصوص وقف قرآنی با نگارش پایان نامه ها، مقالات و کتب و همچنین برگزاری همایش های مختلف با سازمان اوقاف همکاری نماید.
وی ضمن اعلام حمایت سازمان اوقاف از دانشگاه، اظهار کرد: سازمان اوقاف نیز در جهت حمایت از پایان نامه های کاربردی با موضوعات وقف، متناسب با سطح علمی و کاربردی آن از یک تا پنج میلیون تومان پشتیبانی خواهد کرد.
عادل گفت: ما می توانیم در زمینه نشر آثار فاخر، فعالیت های دانشجویی در بقاع متبرکه، حمایت از هیئات مذهبی دانشجویی و ... با این مجموعه قرآنی همکاری نماییم.
وی همچنین از آمادگی اعزام زائر اولی ها به عتبات عالیات از میان دانشجویان نخبه این دانشگاه خبر داد.
هدایت شده از دانشکده علوم قرآنی آمل
دکتر نقیب:
ایجاد شرایط نوین تدریس، و توجه به وضعیت و جایگاه علمی اساتید هیأت علمی و دانشجویان، مهمترین عوامل تحول نظام آموزشی در دانشگاه است.
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در فضای مجازی👇
سروش:
🆔 https://sapp.ir/quran.ac.ir
ایتا:
🆔 https://eitaa.com/quran_ac_ir
آپارات:
🆔 https://www.aparat.com/quran.ac.ir
💐قابل توجه دانشجویان گرامی متقاضی وام که تا کنون تشکیل پرونده نداده اند به اطلاع می رساند نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده وام خود قبل از حضور خود در دانشکده اقدام نمایند تا فرآیند دریافت وام آن ها برای ترم بعدی تسریع گردد.
🔴مدارک لازم جهت تشکیل پرونده وام:
🔺فرم تعهدنامه محضری از دفترخانه رسمی ( به همراه ضامن به محضر مراجعه و بعد از صادر شدن سند، اصل آن را به همراه بیاورید)
قبل از مراجعه به محضر حتما حساب بانک تجارت باز کنید اگر از قبل حساب دارید نیازی نیست.
🔺آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی ضامن
🔺کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن تمام صفحات
🔺 افتتاح شماره حساب بانک تجارت به نام دانشجو
🔺مدارک تاهل سند ازدواج (درصورت متاهل بودن)
🔴مدارک لازم برای انواع وام ها:
🔹وام تحصیلی: فقط تشکیل پرونده و درخواست وام در پورتال صندوق رفاه دانشجویی
🔹وام ضروری خرید: فاکتور معتبر (سربرگ دار و داری مهر فروشگاه به اسم خود دانشجو ) جهت خرید لب تاپ ،کتاب ، تبلت و گوشی
🔹وام ازدواج: تصویر تمام صفحات شناسنامه همسر و سند
✅یادآوری می گردد دانشجویانی که قبلا تشکیل پرونده داده و وام دریافت کردند نیازی نیست تا کاری انجام دهند چون هنوز سامانه وام فعال نشده است.
#اموردانشجویی
@oqbojnurd
فرم سند محضري جديد 1401.rar
1.29M
✅قابل توجه دانشجويان محترم متقاضي وام:
جهت تنظيم سند محضري در فاتر اسناد ، از اين نمونه فرم سند محضري جديد استفاده نمايند.
با تشكر امور دانشجويي
#دانشکده_علوم_قرآنی_بجنورد
@oqbojnurd
هدایت شده از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
معاون سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور:
دانشجویان قرآنی مهمترین عنصر در جهت اعتلای فرهنگ قرآن کریم در کشور می باشند
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در فضای مجازی👇
سروش:
🆔 https://sapp.ir/quran.ac.ir
ایتا:
🆔 https://eitaa.com/quran_ac_ir
آپارات:
🆔 https://www.aparat.com/quran.ac.ir
هدایت شده از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسن زمانی معاون اجتماعی سیاسی حوزه علمیه در جمع مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بایسته های قرآنی و فرهنگی کشور را تشریح و دانشجویان دانشگاه را به عنوان بهترین سفیران و مدرسان قرآن در جامعه معرفی کرد.
وی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات اساتید و مسئولان دانشگاه در تربیت دانشجویان قرآنی اظهار کرد: خوشبختانه این مجموعه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای آموزشی در زمینه کسب معارف قرآن کریم در میان جوانان می باشد و ثمرات فراوانی از سوی فارغ التحصیلان این دانشگاه در سطح کشور مشاهده شده است.
حجت الاسلام زمانی افزود: خوشبختانه کشور پس از انقلاب در زمینه های مختلف علمی فرهنگی و علمی قرآنی پیشرفت نمود و وجود مراکز متعدد علمی، آموزشی و پژوهشی در این خصوص، گواه بر آن است. اما همچنان کاستی هایی در این مسیر وجود دارد که می توان با همراهی و همکاری مراکز مهم فکری و عملیاتی در زمینه های معارفی، قرآنی و فرهنگی بر آنان غالب شد.
دکتر زمانی با مقایسه اقدامات قرآنی در ایران و سایر کشورهای مسلمان، به بیان کاستی های موجود در کشور و راه های رفع این موانع و مشکلات پرداخت.
حجت الاسلام زمانی آموزش قرآنی دانشجویان در این دانشگاه به عنوان مدرسان قرآنی در جامعه را به عنوان راهی برای برون رفت از کمبودهای قرآنی کشور و پیشرفت در این مسیر عنوان کرد.
وی گفت: تعلیم روش تدریس روخوانی و روانخوانی به دانشجویان با استفاده از روش های نوین بسیار ضروری است. همه دانشجویان این دانشگاه باید یاد بگیرند به نسل جوان و نوجوان قرآن خواندن بیاموزند. متأسفانه در ایران بسیاری از جوانان نمی توانند قرآن بخوانند.
زمانی افزود: آموزش تجوید و صوت و لحن نیز دیگر موضوع مهم است که دانشجویان دانشگاه قرآن باید فرا بگیرند. دانشجویان این دانشگاه، ظرفیت عظیمی برای فراگیری روخوانی و زیباخوانی قرآن در جامعه هستند.
وی در ادامه بر توجه مسئولان دانشگاه به موضوع حفظ قرآن کریم تأکید کرد و افزود: متأسفانه ایران در زمینه حفظ، بسیار عقب است و این زیبنده کشور ما نیست. برای مثال در مصر تعداد دانشجویان الازهر 10 برابر حوزه بوده و همه حافظ قرآن هستند و یا کشور سودان، دو و نیم میلیون حافظ کل دارند. دانشجویان قرآنی باید در این زمینه سرآمد دانشجویان و جوانان کشور باشند.
معاون سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور در خصوص اولویت توجه به حفظ گفت: حفظ قرآن یکی از مهمترین راه های انس با قرآن است. البته قطعا حفظ باید با فراگیری مفاهیم انجام شود. نگاه مسئولان دانشگاه به حفظ کل قرآن کریم باشد اما می توان در ابتدا با حفظ سور قصار و حفظ موضوعی شروع کرد.
وی ضمن گلایه از کم توجهی به ترجمه های قرآنی در کشور گفت: متأسفانه ما، در ترجمه قرآن به زبان های مختلف کوتاهی کرده ایم. انجیل به 2500 زبان در دنیا ترجمه شده اما قرآن تنها به 145 زبان ترجمه شده که از این تعداد شیعیان با 18 ترجمه، کمترین سهم را دارا هستند. در ابتدا استعدادها در زمینه ترجمه را در میان دانشجویان شناسایی نمایید و از آنان حمایت کنید. همچنین ترجمه آیات و فراگیری کلمات مشکل در قرآن را در برنامه آموزشی خود قرار دهید و قرائت و تلاوت قرآن را با ترکیبی از متن عربی و ترجمه فارسی آن در میان دانشجویانتان فرهنگ سازی کنید.
حجت الاسلام زمانی یکی از نقاط قوت در کشور را توجه به تفسیر از جهت تعداد تألیفات عنوان کرد اما بر بهره وری از این تفاسیر از سوی مراکز علمی و پژوهشی تأکید کرد.
نگارش دایرة المعارف های قرآنی، مجلات و پایان نامه های قرآنی، تلاش در جهت قرآنی سازی علوم اسلامی و انسانی و استخراج این علوم از قرآن، ایجاد و اجرای راه کارهای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مانند نگارش فیلم نامه های قرآنی، نمایش نامه های قرآنی، خلق آثار با مضامین قرآنی و ... از سوی دانشجویان و اساتید، فهرست کردن نیاز های فرهنگی جامعه معاصر و اولویت بندی آنها و الهام گیری از قرآن، ایجاد رویکرد بین المللی در دروس و معارف قرآنی و استخراج معارف قرآنی متناسب با جذب مسیحیان، یهودیان، بودائیان، هندوها و ماتریالیست ها، دیگر موارد و نکات مطرح شده از سوی وی بود.