eitaa logo
آموزش گام به گام مداحی
935 دنبال‌کننده
189 عکس
124 ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیر کانال لطفاً نقطه نظرات و انتقادات خود، راجع به نحوه چینش مطالب و... و حتی سؤالات خود را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت رسیدگی شود.باتشکر @Shahrokh99 برای رفتن به اول کانال اینجا کلیک کنید.👇👇 https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir/4
مشاهده در ایتا
دانلود
4_326916465141743711.mp3
6.51M
مهدی میرداماد 🌸🌿اغاز امامت امام زمان را تبریک میگوییم🌸🌿 https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ‍👑تاج زیبای ولایت به شما می نازد👑 علی آن شاه هدایت به شما می نازد🌸 🌸مهدی فاطمه ای منتقم خون حسین🌸 🌸تو امامی و امامت به شما می نازد🌸 عید ولایت و امامت مهدی موعود عج 💚 مبارک باد🎉🎊🎉
4_5825695336806481970.mp3
1.63M
عزیز مادر یامهدی امید حیدر یامهدی #علی جاهد #ترکی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir 👇👇👇👇👇👇👇
‍ ای عشقی غوغا ای عشقی غوغا ، آدی دل صفا سی عزیز.جان سئوگولی ، دل قواسی امید حیدر .. گل . باغ ایمان عزیز.زهرا..گوزلیمسن.ای جان عاشقم ای دلارا .. حسن رخ .جمیله یاردی حق سنیله.. ناز ائله جبرئیله سن جان.جان .زهراسن . آی زهراسن امید فجر . فرداسن . آی فر د اسن یات ای عزیزیم . جانانیم . آی جانانیم طلوع سرخ . قرآنیم . آی قر آ نیم سن عشقده بی همتاسن. بی همتاسن که وارث .عا شو ر ا سن . بی همتاسن سن گل. بی بدلسن . هرگوزلدن گوزلسن عزیز ما در . یا مهدی امید حیدر . یا مهدی ای آسمان. شرفین هما سی شکوه. عشقین.گل. انما سی گول ئوزلی یاریم .. مه. برج . ایمان گوزل نگاریم گل. باغ . رضو ا ن سن . گل. انماسن .. حکمت کبریاسن وارث. عشق حیدر .. آینه ی خدا سن سن جان. عشق. جانانسان.آی جانانسان سن غیرت. جاویدانسان . جاویدانسا ن سن عاشق.بی . پرواسن . بی پر واسن شکوه . عشق . در یاسن . آی دریا سن سن عشقده بی همتاسن . بی همتاسن که وارث. عا شوراسن . بی همتا سن سن گل.بی بدلسن .. هرگوزلدن.گوزلسن عزیز مادر یا مهد ی امید.حیدر.یامهدی گل ای محبت گولی .دل قراری عطوفتین عشقی .شرف نگاری گل امید .دل. بی پنا ها ن کی منتظر دور سنه اهل.ایمان گل آقا یابن زهرا .. آل اله ذوالفقاری جدوین انتقامین.. آل ائله حقه یاری سال یادیوه غم.صحراسین غم صحراسین گودالده قان.دریاسین.قان دریا سین رحم ائتمه قوم .عدوانه.آی عدوانه قان آغلا عطشان قربانه آی قر بانه سن عشقده بی همتاسن. بی همتا سن کی وارث. عاشوراسن . بی همتا سن سن گل. بی بدلسن هرگوزلدن گوزلسن عزیز مادر یامهدی امید حیدر یامهدی علی جاهد https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
4_5836756702954783946.mp3
2.59M
ای شوق وصالینده ئورکلر تلسن گل ای حسرتینه امتی گؤزیاشلی قویان گل چوخداندی ئورکلر تلسور بغض گلوده چیخ کعبه دن ای امتینه ناز إیلین گل چوخداندی علینون قاپوسی باغلی قالوبدی ای ریشه ی بیداد و ستمکاری کسن گل چوخداندی آنان فاطمه نون قبری تانینمیر ای فاطمه نون غملی مزارون تانیان گل لطف ایله روحه صفا وئر یابن زهرا بیر برات کربلا وئر،یابن زهرا یابن زهرا هرگؤزلدن سن گؤزلسن یابن زهرا یابن زهرا ابر غیبتده دایانما،منتظرلر جانه گلدی لطف ایله روحه صفا وئر بیر برات کربلا وئر #مدح آقا امام زمان عج #شیخ مسلم جعفری #ترکی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
4_5934013544428209549.mp3
2.38M
✅ آموزش #مدح و #مولودی قسمت ۴ https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
فهرست کلی از تمام مطالبی که تاکنون در کانال آموزش گام به گام مداحی قرار داده شده👇👇 امام رضا ع مداح خوب باید دارای خصوصیاتی باشد چیست؟ بندی دستگاهها یعنی چه؟ یا تکیه چیست؟ به چه معنا می باشد؟ صدا چیست؟ ۷پرده صوتی یعنی چه؟ خوانی چیست؟ چیست؟ قوی کردن حنجره قوی شدن صدا گام یاد گرفتن آهنگ های مداحی چیست؟ و حالات آواز ابوعطای اول پر حجم کردن صدا دستورالعمل کلی برای محافظت از حنجره شور(اطلاعات عمومی) حنجره آخر به مداحان عزیز آهنگ ابوعطای دوم چیزهایی برای صدا خوب نیست؟ ، توسط، اوج و فرود در مداحی به چه معناست؟ شروع مداحی برای مداحان وبهداشت حنجره گرفتگی صدا: گرفتگی صدا بعد ازخواب بم شدن(زبر شدن) صدا چکار کنیم؟ بخوانیم؟ از مد(کشش صدا)یعنی چه؟ دادن به صدا یعنی چه؟ چیست؟(آموزش تحریر سید مهدی میرداماد) آهنگ بیات اصفهان؛ استرس و افزایش اعتماد به نفس بندی گامهای صوتیک و فرود : مدح خوانی و مولودی خوانی 4 بسیار کاربردی در روضه خوانی پایانی مجلس که مداحی می کنم دهانم پر از بزاق می شود و نمی دانم چکار کنیم ؟ مداحی چهار نوع بسم الله الرحمن الرحیم داریم نکته و قاعده ی کاربردی در اعیاد : نکات زیرازحنجره وصدای خود محافظت نمائید صوت و لحن و حنجره صدا شناسی هایی از شروع مجلس بعد از گفتن بسم الله الرحمن الرحیم آهنگ شوشتری مهم برای خواننده (مداح) با طلاب و سخنرانان عزیز؛ که باعث می شود ،اشخاص(مخصوصا طلاب عزیز) به دنبال یادگیری روضه و مداحی نروند موانع با بیان نکات کلیدی در روضه خوانی آخر مجلس ای در روضه خوانی ها و فنون مداحی جذابیت های صدا در مداحی از یک جلسه مولودی به چهارده معصوم علیهم السلام بعد از نماز جدید جهادگران برای سیل زدگان.. از یک جلسه مولودی یک الگو از اجرا در مجلس شب قدر صدا صدا درمورد"ماه رمضان" برای مداحان گرامی صدا جلوگیری از صدا کامل دکتر محمد فراهانی (نمونه نثر خوانی_مرثیه خوانی) نکته در مداحی) بندی تمرینات #ختم_خوانی برای ختم_خوانی آهنگ دشتی منبر حال و زبان قال آمادگی صدا ها و فنون روضه خوانی؛ زمینه سازی روضه چیست؟ هایی از شروع مجلس اشتباه ساده لوحانه و متوقف شدن در میانه ی راه مداحی! حنجره با مداحان عزیز؛ گرفتگی صدا با انجیر شعر در مداحی برای گرفتن صلوات از مخاطبین اولیه در مجلس ترحیم افزار بسیار عالی ومناسب برای تبلیغ شب منبر محرم آخر مجلس https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
1_99992363.mp3
6.07M
🎙 مداحیِ هنرمندانه سیّد رضا نریمانی با شعری که محتوای آن با اقتباس از نامِ کتابهای رهبر معظّم انقلاب سروده شده است... ❇️ لیست کتاب ها: ▫️ آفتاب در مصاف ▫️ همرزمان حسین (علیه‌السلام) ▫️ انسان ۲۵۰ ساله ▫️ از ژرفای نماز ▫️ واجب فراموش‌ شده ▫️ جاودانه تاریخ ▫️ پیشوای صادق ▫️ طرح کلی اندیشه اسلامی ▫️ بانوی تراز ▫️ محفل خردمندان ▫️ بهار در بهار ▫️ اقدام و عمل ▫️ اندیشه مقاومت ▫️ چهار گفتار #حب_الحسین_یجمعنا #فارسی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
سلام خدمت اعضای محترم کانال انشالله به زودی ادامه مطالب مربوط به آموزش دستگاههای مداحی بارگذاری خواهد شد.لطفا صبور باشید.یاعلی
12_Reza_Narimani-Golchin_Shab_01_Ta_Shab_06_Ramzan1395-002_(www.rasekhoon.net).mp3
7.25M
تقدیم به شهدایِ مدافعِ امنیت شهید #مرتضی_ابراهیمی ، شهید #ایرج_جواهری ، شهید #مصطفی_رضایی و دیگرِ شهدا ابرِ بهارم ، عطرِ شهادت پیچیده تویِ دیارم آرزو دارم ، سرم رو قربونی کنم پایِ نگارم تا ابد نوکریِ منصبم از شوقِ کربلا لبالبم شاگردِ #انقلاب و #مکتب دربانِ خیمه گاهِ زینبم .. افتخارم اینه ، نوکر تو باشم کشتۀ حریمِ خواهر تو باشم « یا ثارالله .. اباعبدالله ... » رو به ضریحت ، سلام میدم که بشنوم یه روز جوابت رد نکن اقا ، درسته کربلا نبودم پا رکابت حالا میخوام به پات #شهید بشم نزار آقا که نا امید بشم دعا کن تا که رو سپید بشم قاطعِ نطفۀ یزید بشم مثل فاطمیون ، مثل صابری شم پاسبان زینب ، جان فدایِ دین شم « یا ثارالله .. اباعبدالله ... » با دم ارباب ، میگیرم انتقام خون شهدارو پام اگه واشه ، محالِ زنده بزارم تکفیریارو تو هستی یار جانی ام حسین رویایِ جاودانی ام حسین فدای تو جوانی ام حسین من شیعۀ ایرانی ام حسین پای بیرق تو جون سپردن عشقِ با تو زنده موندن با تو مردن عشقِ « یا ثارالله .. اباعبدالله ... » #سید_رضا_نریمانی #مدافعان_حرم #راهیان_نور #سینه_زنی #فارسی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
آهنگ سه گاه؛ معرفی و حالات دستگاه سه گاه: سه گاه، آوازی غم انگیز و حالت دعایی دارد،ناله های آن جانسوز ، از غم هجران و بیچارگی مستمندان سخن میگوید. یادگاری از مصیبت های نیاکان ماست. نصیحت گر ، بیان کننده مطالب عرفانی و عمیق، سوز دل. این آهنگ شدت ، قدرت، و قاطعیت بسیاری دارد.تداعی کننده گل سرخ است. سه گاه محزون است، اما پس از حزن حالت امیدواری به وجود می آورد. سه گاه نگین مقامات است. این دستگاه به چهارگاه ایرانی نزدیک است.در نغمه های عربی به آن «سیگاه» گفته می شود. https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
دستگاه سه گاه: آواز سه‌گاه ریشهٔ کاملاً ایرانى دارد. البته سه‌گاه در میان آذری ها استعمال زیادى دارد و آنها در خواندن این آواز مهارت زیادى دارند. اما فارسى‌زبان‌ها آن را طور دیگرى مى‌خوانند. در هر دو، آواز با حزن و اندوه همراه است و با تأثیر و تألم بسیار همراه است سبک ترکی: مداحان آذری زبان با سبکهای مختلفی من جمله سبک "ماهور - بیات ترک - همایون - دشتی- سه گاه و..." مداحی می کنند اما سبکی که به سبک ترکی معروف است همین دستگاه سه گاه است که نغمات آنرا در صدای اکثر مداحان آذری زبان می توان شنید. مداحان فارسی زبان مثل حاج مهدی سلحشور نیز از این سبک استفاده می کنند. در بین گوشه های دستگاه سه گاه ،گوشه "مویه"  از حزن بیشتری برخوردار است و در مداحی بیشتر مورد توجه است. سبک ترکی را میتوان با سبک عربی (مقام صبا) ترکیب کرد. از ویژگی های دیگر سبک ترکی استفاده آن در روضه های حماسی است این سبک در زبان موسیقی تلاوت قران هم با نام مقام سه گاه وجود دارد این مقام در بیان آیات با محتوای حماسی بیشتر کاربرد دارد.گوشه "مویه" در موسیقی عربی با نام لحن فرعی "رَمَل" معروف است. https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
یکی از هفت دستگاههای اصلی ست . که در اشعار خوانی و مناجات خوانی و دوبیت خوانی و نوحه هاکاربرد زیادی دارد. سه گاه دارای صلابت و حزن خاصی است و طنین جانسوز آن به خصوص در گوشه مخالف آن مشهور است. در گوشه در آمد با پرده پایینتر شروع میکنیم تا در گوشه مخالف دستگاه که پرده بالا یا اوج دستگاه است به مشکل برنخوریم. گوشه های مهم دستگاه سه گاه در مداحی: 1-درآمد 2-زابل 3- مویه 4-مخالف https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
کاربرد آهنگ سه گاه؛ این آهنگ چون محزون است ، در خواندن مرثیه ، دعا ، اشعاری که جنبه نصیحت کنندگی دارد ، اشعاری که جنبه داستانی دارد ،مراسم ختم خوانی( در مصیبت مادر، پدر، برادر و...) بیان مطالب عرفانی، کاربرد فراوان دارد. https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
خمیرمایه دستگاه سه گاه .mp3
850K
مایه(درآمد) دستگاه سه گاه بگو مادر هنوزم، یادی از ما می کنی یانه؟ زخاک تیره ما را هم، نگاهی می کنی یا نه؟ استاد عبدالرضا نصیرپور فسایی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
تذکر؛ عزیزانی که حنجره شون آماده نیست و تازه کار هستند، لطفا فعلا دنبال اجرا با دستگاه سه گاه نباشن و بهتره ابتدا ابوعطای (1و2 ) و بعد به ترتیب بیات اصفهان و شوشتری و ماهور و دشتی رو کار کنن، سپس با دستگاه سه گاه تمرین کنن تا به حنجره شون فشار نیاد. همه این دستگاهها و آهنگ های ذکر شده، در کانال موجود است.لطفا جستجو کنید. https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
متفاوت آهنگ سه گاه https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
1-سه گاه درقرائت تحقیق.mp3
1.41M
1#-سه گاه در قرائت تحقیق مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ ﴿۴۶﴾ سوره ۴۱: فصلت - جزء ۲۴, ۲۵ - اجرای استاد نصیرپورفسایی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
نغمه ⭕️بخشهایی از تلاوت استاد شحات محمد انور 👇👇👇👇👇👇
2-سه گاه در ترتیل.mp3
481.7K
2-سه گاه در ترتیل مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ ﴿۴۶﴾ سوره ۴۱: فصلت - جزء ۲۴, ۲۵ - #اجرای استاد نصیرپورفسایی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
سه گاه در تواشیح.mp3
337.5K
3-سه گاه در تواشیح الحمدلله والشکرلله یا رسول الله یارسول الله #اجرای استاد نصیر پور فسایی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir
سه گاه در فرازی از دعای کمیل.mp3
4.07M
4-سه گاه در فرازی از دعای کمیل یا رَبِّ ارْحَمْ ضَعْفَ بَدَنی وَ رِقَّةَ جِلْدی وَ دِقَّةَ عَظْمی یا مَنْ بَدَءَ خَلْقی وَ ذِکْری وَ تَرْبِیَتی وَ بِرّی وَ تَغْذِیَتی هَبْنی لاِبْتِدآءِ کَرَمِکَ وَ سالِفِ بِرِّکَ بی یا اِلهی وَ سَیِّدی وَ رَبّی اَتُراکَ مُعَذِّبی بِنارِکَ بَعْدَ تَوْحیدِکَ وَ بَعْدَ مَا انْطَوی عَلَیْهِ قَلْبی مِنْ مَعْرِفَتِکَ وَ لَهِجَ بِهِ لِسانی مِنْ ذِکْرِکَ وَاعْتَقَدَهُ ضَمیری مِنْ حُبِّکَ وَ بَعْدَ صِدْقِ اعْتِرافی وَ دُعاَّئی خاضِعاً لِرُبُوبِیَّتِکَ هَیْهاتَ اَنْتَ اَکْرَمُ مِنْ اَنْ تُضَیِّعَ مَنْ رَبَّیْتَهُ اَوْ تُبْعِدَ مَنْ اَدْنَیْتَهُ اَوْ تُشَرِّدَ مَنْ اوَیْتَهُ اَوْ تُسَلِّمَ اِلَی الْبَلاءِ مَنْ کَفَیْتَهُ وَ رَحِمْتَهُ وَ لَیْتَ شِعْری یا سَیِّدی وَ اِلهی وَ مَوْلایَ اَتُسَلِّطُ النّارَ عَلی وُجُوهٍ خَرَّتْ لِعَظَمَتِکَ ساجِدَةً وَ عَلی اَلْسُنٍ نَطَقَتْ بِتَوْحیدِکَ صادِقَةً وَ بِشُکْرِکَ مادِحَةً وَ عَلی قُلُوبٍ اعْتَرَفَتْ بِاِلهِیَّتِکَ مُحَقِّقَةً وَ عَلی ضَماَّئِرَ حَوَتْ مِنَ الْعِلْمِ بِکَ حَتّی صارَتْ خاشِعَةً وَ عَلی جَوارِحَ سَعَتْ اِلی اَوْطانِ تَعَبُّدِکَ طاَّئِعَةً وَ اَشارَتْ بِاسْتِغْفارِکَ مُذْعِنَةً ما هکَذَا الظَّنُّ بِکَ وَ لا اُخْبِرْنا بِفَضْلِکَ عَنْکَ یا کَریمُ یا رَبِّ #اجرای استاد نصیر پور فسایی https://eitaa.com/osoolemaddahi_ir